Mitä pukisi 4kk vauvalle ulos vaunuihin ja autoon :) tälläpäin on noin 20 astetta lämmintä :)? Tietty lapset on yksilöitä mutta entäs kun on tälläinen kuumakalle vauva :)?
Kesä:)
16
223
Vastaukset
- äippä92
maalaisjärki peliin :)
- Äippä94
No ollaan pidetty sisävaatteissa (eli siis pitkähihainen body ja housut ) pipo, villasukat ja tumput .. Mutta anoppi saa kauhean kohtauksen asiasta että lapsi jäätyy ja tulee kipeäksi ... Mutta kun laittaa edes vähän enemmän niin hikoilee ja on ihan tulikuuma.. Eikä edes suostu nukkumaan .. Onko tämä muiden mielestä liian vähän :)?
- 6kk
Äippä94 kirjoitti:
No ollaan pidetty sisävaatteissa (eli siis pitkähihainen body ja housut ) pipo, villasukat ja tumput .. Mutta anoppi saa kauhean kohtauksen asiasta että lapsi jäätyy ja tulee kipeäksi ... Mutta kun laittaa edes vähän enemmän niin hikoilee ja on ihan tulikuuma.. Eikä edes suostu nukkumaan .. Onko tämä muiden mielestä liian vähän :)?
Meillä on pitkähihainen body, sukkahousut, farkut, huppari/neule, sukat ja kesähattu :)
- eimeillänoinpaljon
6kk kirjoitti:
Meillä on pitkähihainen body, sukkahousut, farkut, huppari/neule, sukat ja kesähattu :)
Aika paljon.. Eikö tuu kuuma?
- Minn85.
Meijän poika ei autossa tarttis sisävaatteiden lisäks muuta. Mutta kun on niin lyhyet matkat mitä kuljetaan, niin otan pipon vaan pois matkan ajaks.:) Päällä muuten siis sisävaatteiden (body, housut, sukat) lisäks trikootumput (ne raapimisestotumput), ohut kypäräpipo, vähän paksummat sukat ja tosi ohut villahaalari. Ohut fleecehaalarikin käyny jo liian kuumaks.
Vaunuissa sama asustus. Jos ei pahemmin tuule, niin jalkojen päällä on ohut virkattu peitto korvaamassa sitä vaunujen omaa jalkasuojusta. Ei mitään muuta peittoa. Tämä siis nyt kun on ollut näitä "hellekelejä".:D Tyynellä säällä oon vielä avannut sitä haalaria. Kelit kun nyt toivottavasti alkais pysyä lämpimänä, niin jää varmaan villahaalari, tumput ja päällisukat kokonaan pois. Peitto vaunuihin varuiks mukaan, jos tulee vilu.
Meillä siis aikamoinen kuumakalle tuo vauva. Pahoilla talvipakkasillakaan ei tarvittu välipukua toppapuvun alle..- 6kk
Joo meilläki on aikamoinen kuumakakalle tää tytsy :D ei tarvittu mekää haalarin alle yleensä mitään välipukua :D
- kuuma tulee
Kuulostaa kyllä melkoisen paljolta, jos parinkymmenen asteen lämmössä lapsella on sisävaatteiden lisäksi villahaalari. Ja vielä peittokin siinä päällä!? Jos lapsella ei ole noissa tamineissa kuuma, niin ei häntä kyllä kuumakalleksi voi sanoa...
- kuuma tulee
kuuma tulee kirjoitti:
Kuulostaa kyllä melkoisen paljolta, jos parinkymmenen asteen lämmössä lapsella on sisävaatteiden lisäksi villahaalari. Ja vielä peittokin siinä päällä!? Jos lapsella ei ole noissa tamineissa kuuma, niin ei häntä kyllä kuumakalleksi voi sanoa...
Ja meinasin nyt peitolla sitä virkattua peittoa, luulisi sen kanssa riittävän ihan vaan sisävarusteet.
- Minn85.
kuuma tulee kirjoitti:
Ja meinasin nyt peitolla sitä virkattua peittoa, luulisi sen kanssa riittävän ihan vaan sisävarusteet.
Se virkattu peitto ei ole vauvan päällä kokonaan, hyvä jos jalkaterät peittää. Se siis on vaunukopan päällä, reunojen yli roikkumassa. Ja ei, toi ei tosiaankaan ole paljoa kun tuo villahaalari on tosiaan ohut, näkyy jopa vähän läpi.:) Eikä pirulainen edes oo 100% villaa, jotain elastista mukana, venyy kuin purkka.. Vaikeahan näitä on selostaa, pitäisi teidän nähdä itse.;P
- ---
paljon laitatte päälle vaatetta vauvalle! jos on 20 lämmintä niin meillä on body ja sukat ja harso päälle. jos tuulee niin kevyet housut. niin ja tietysti lakki päähän. sääskiverkko suojaa myös jonkin verran...
- jeps...
kylläpäs on paljon vaatetta. meillä 4,5kk vauvalle puetaan 20 kelillä body, housut, sukat ja kesähattu. helteillä riittää shortsit ja t-paita & kesähattu. mukana tietty paksumpaa vaatetta & viltti jos tarve niille tulee. ja onhan vaunuissa se suojakin olemassa tuulta yms vastaan. meillä vauva sen verran kuumakalle ettei paljoa tarvi kun on jo kuumissaan.
- NäinMeillä
Minustakin kuulosti aika paljolta osan pukeminen.
Meillä tytöllä on ollut ihan tavalliset sisävaatteet ja kesähattu tollasilla keleillä ja hyvin on riittänyt. Helteillä ollaan välillä pidetty pelkkää mekkoa tai shortsipukua ja lämmin on ollut, jopa kuuma. Meillä on kylläkin aikamoinen kuumakalle tuo neiti :D - NäinMeillä
NäinMeillä kirjoitti:
Minustakin kuulosti aika paljolta osan pukeminen.
Meillä tytöllä on ollut ihan tavalliset sisävaatteet ja kesähattu tollasilla keleillä ja hyvin on riittänyt. Helteillä ollaan välillä pidetty pelkkää mekkoa tai shortsipukua ja lämmin on ollut, jopa kuuma. Meillä on kylläkin aikamoinen kuumakalle tuo neiti :DPiti lisätä vielä että toki pidetään peittoa aina mukana jos sattuukin tulemaan viileämpi. :D
- emilia^^92
meillä 10kk ikäisellä pojalle puetaan helteillä Body, puolipotkarit ja kesäpipo. ja välillä sitten jos ei tuule pahemmin laitetaan shortsit, body, (pitkä tai lyhyt hihainen kelistä riippuen) ja pipo. rattaissa ei pidetä enään mitään ylimääräsiä peittoja/harsoja, ja autossa otetaan pipo pois päästä:)
- eikös pipot
ole jo vähän liikaa kesäkeleillä varsinkin kun ei kyse vastasyntyneestä.En kyllä viime kesänä pitänyt toukokuussa syntyneellä pipoa kesällä vaunuissa..
- ................
eikös pipot kirjoitti:
ole jo vähän liikaa kesäkeleillä varsinkin kun ei kyse vastasyntyneestä.En kyllä viime kesänä pitänyt toukokuussa syntyneellä pipoa kesällä vaunuissa..
Kesällähän tarvii oikeastaan vain auringossa jonkun myssyn päähän. En minäkään viime kesänä pitänyt vastasyntyneellä vaunuissa pipoa tai mitään muutakaan myssyä, ei tuolloin kesällä pidetty sairaalassakaan vauvoilla myssyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483