Kesä:)

Äippä94

Mitä pukisi 4kk vauvalle ulos vaunuihin ja autoon :) tälläpäin on noin 20 astetta lämmintä :)? Tietty lapset on yksilöitä mutta entäs kun on tälläinen kuumakalle vauva :)?

16

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä92

      maalaisjärki peliin :)

      • Äippä94

        No ollaan pidetty sisävaatteissa (eli siis pitkähihainen body ja housut ) pipo, villasukat ja tumput .. Mutta anoppi saa kauhean kohtauksen asiasta että lapsi jäätyy ja tulee kipeäksi ... Mutta kun laittaa edes vähän enemmän niin hikoilee ja on ihan tulikuuma.. Eikä edes suostu nukkumaan .. Onko tämä muiden mielestä liian vähän :)?


      • 6kk
        Äippä94 kirjoitti:

        No ollaan pidetty sisävaatteissa (eli siis pitkähihainen body ja housut ) pipo, villasukat ja tumput .. Mutta anoppi saa kauhean kohtauksen asiasta että lapsi jäätyy ja tulee kipeäksi ... Mutta kun laittaa edes vähän enemmän niin hikoilee ja on ihan tulikuuma.. Eikä edes suostu nukkumaan .. Onko tämä muiden mielestä liian vähän :)?

        Meillä on pitkähihainen body, sukkahousut, farkut, huppari/neule, sukat ja kesähattu :)


      • eimeillänoinpaljon
        6kk kirjoitti:

        Meillä on pitkähihainen body, sukkahousut, farkut, huppari/neule, sukat ja kesähattu :)

        Aika paljon.. Eikö tuu kuuma?


    • Minn85.

      Meijän poika ei autossa tarttis sisävaatteiden lisäks muuta. Mutta kun on niin lyhyet matkat mitä kuljetaan, niin otan pipon vaan pois matkan ajaks.:) Päällä muuten siis sisävaatteiden (body, housut, sukat) lisäks trikootumput (ne raapimisestotumput), ohut kypäräpipo, vähän paksummat sukat ja tosi ohut villahaalari. Ohut fleecehaalarikin käyny jo liian kuumaks.

      Vaunuissa sama asustus. Jos ei pahemmin tuule, niin jalkojen päällä on ohut virkattu peitto korvaamassa sitä vaunujen omaa jalkasuojusta. Ei mitään muuta peittoa. Tämä siis nyt kun on ollut näitä "hellekelejä".:D Tyynellä säällä oon vielä avannut sitä haalaria. Kelit kun nyt toivottavasti alkais pysyä lämpimänä, niin jää varmaan villahaalari, tumput ja päällisukat kokonaan pois. Peitto vaunuihin varuiks mukaan, jos tulee vilu.

      Meillä siis aikamoinen kuumakalle tuo vauva. Pahoilla talvipakkasillakaan ei tarvittu välipukua toppapuvun alle..

      • 6kk

        Joo meilläki on aikamoinen kuumakakalle tää tytsy :D ei tarvittu mekää haalarin alle yleensä mitään välipukua :D


      • kuuma tulee

        Kuulostaa kyllä melkoisen paljolta, jos parinkymmenen asteen lämmössä lapsella on sisävaatteiden lisäksi villahaalari. Ja vielä peittokin siinä päällä!? Jos lapsella ei ole noissa tamineissa kuuma, niin ei häntä kyllä kuumakalleksi voi sanoa...


      • kuuma tulee
        kuuma tulee kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä melkoisen paljolta, jos parinkymmenen asteen lämmössä lapsella on sisävaatteiden lisäksi villahaalari. Ja vielä peittokin siinä päällä!? Jos lapsella ei ole noissa tamineissa kuuma, niin ei häntä kyllä kuumakalleksi voi sanoa...

        Ja meinasin nyt peitolla sitä virkattua peittoa, luulisi sen kanssa riittävän ihan vaan sisävarusteet.


      • Minn85.
        kuuma tulee kirjoitti:

        Ja meinasin nyt peitolla sitä virkattua peittoa, luulisi sen kanssa riittävän ihan vaan sisävarusteet.

        Se virkattu peitto ei ole vauvan päällä kokonaan, hyvä jos jalkaterät peittää. Se siis on vaunukopan päällä, reunojen yli roikkumassa. Ja ei, toi ei tosiaankaan ole paljoa kun tuo villahaalari on tosiaan ohut, näkyy jopa vähän läpi.:) Eikä pirulainen edes oo 100% villaa, jotain elastista mukana, venyy kuin purkka.. Vaikeahan näitä on selostaa, pitäisi teidän nähdä itse.;P


    • ---

      paljon laitatte päälle vaatetta vauvalle! jos on 20 lämmintä niin meillä on body ja sukat ja harso päälle. jos tuulee niin kevyet housut. niin ja tietysti lakki päähän. sääskiverkko suojaa myös jonkin verran...

    • jeps...

      kylläpäs on paljon vaatetta. meillä 4,5kk vauvalle puetaan 20 kelillä body, housut, sukat ja kesähattu. helteillä riittää shortsit ja t-paita & kesähattu. mukana tietty paksumpaa vaatetta & viltti jos tarve niille tulee. ja onhan vaunuissa se suojakin olemassa tuulta yms vastaan. meillä vauva sen verran kuumakalle ettei paljoa tarvi kun on jo kuumissaan.

      • NäinMeillä

        Minustakin kuulosti aika paljolta osan pukeminen.
        Meillä tytöllä on ollut ihan tavalliset sisävaatteet ja kesähattu tollasilla keleillä ja hyvin on riittänyt. Helteillä ollaan välillä pidetty pelkkää mekkoa tai shortsipukua ja lämmin on ollut, jopa kuuma. Meillä on kylläkin aikamoinen kuumakalle tuo neiti :D


      • NäinMeillä
        NäinMeillä kirjoitti:

        Minustakin kuulosti aika paljolta osan pukeminen.
        Meillä tytöllä on ollut ihan tavalliset sisävaatteet ja kesähattu tollasilla keleillä ja hyvin on riittänyt. Helteillä ollaan välillä pidetty pelkkää mekkoa tai shortsipukua ja lämmin on ollut, jopa kuuma. Meillä on kylläkin aikamoinen kuumakalle tuo neiti :D

        Piti lisätä vielä että toki pidetään peittoa aina mukana jos sattuukin tulemaan viileämpi. :D


    • emilia^^92

      meillä 10kk ikäisellä pojalle puetaan helteillä Body, puolipotkarit ja kesäpipo. ja välillä sitten jos ei tuule pahemmin laitetaan shortsit, body, (pitkä tai lyhyt hihainen kelistä riippuen) ja pipo. rattaissa ei pidetä enään mitään ylimääräsiä peittoja/harsoja, ja autossa otetaan pipo pois päästä:)

      • eikös pipot

        ole jo vähän liikaa kesäkeleillä varsinkin kun ei kyse vastasyntyneestä.En kyllä viime kesänä pitänyt toukokuussa syntyneellä pipoa kesällä vaunuissa..


      • ................
        eikös pipot kirjoitti:

        ole jo vähän liikaa kesäkeleillä varsinkin kun ei kyse vastasyntyneestä.En kyllä viime kesänä pitänyt toukokuussa syntyneellä pipoa kesällä vaunuissa..

        Kesällähän tarvii oikeastaan vain auringossa jonkun myssyn päähän. En minäkään viime kesänä pitänyt vastasyntyneellä vaunuissa pipoa tai mitään muutakaan myssyä, ei tuolloin kesällä pidetty sairaalassakaan vauvoilla myssyjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe