Täällä Britaniassa on noussut kohu uuden Golfin jarruista! Tai, oikeammin jarruttomuudesta! Ilmeisesti myös Suomen lehdistö on uutisoinut asiasta?
Uusi tyyppivikako?
36
1340
Vastaukset
- Thuulilasi
Katso nyt ensin kirjoitus tällä palstalla alempana jonka otsikko on
JARRUT HUKASSA -SE MENEE VAAN - teron tyyppivika
Vai oikein "täällä Britanniassa"!
Vihje: Suomen lehdistö- hyvä huomio
Brittiläisissä näppäimistöissä ei ole ö-kirjainta.
Google ei myöskään tunne maailmalla tuoreita uusien Volkswagenien jarruongelmia, joten surkea provohan tuo avaus on.
https://www.google.fi/search?q=volkswagen brake problems&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a
- Golfari...
Jassoo .........Hmmm.... Koska Imbivaarasta on tullut Britannia?
Hä!
Suola joskus pitää jarruja kosteana kun painaa poljinta,mutta asia on harvinainen ja lyhytkestoinen. - 1.4 TSI ACT
Tuulilasissa oli kirjoitus asiasta. Jarrujen tehostuksessa tarvittava alipaine oli totaalisesti kadoksissa ja jarrupoljin oli jäykkä kuin - sanonko mikä.
Onko kysymyksessä vain tässä koeajoyksilössä ollut häiriö, vai onko kysessä mahdollisesti tyyppivika, sitä ei tuossa kirjoituksessa yritettykään pohtia.
Olen kerran kokenut, minkälaiselta jarru tuntuu kun tehostin ei ole päällä. Sammutin virrat ja rullasin mäkeä alas. Ohjauskin meni raskaaksi ja jarrupoljin oli kuin kiinni hitsattu. Ei mikään hauska tunne, kun oletuksena on että jarrujen pitäisi olla itsetehostavat.
"Jos olisimme USA:ssa, otsikot olisivat jo suuria, ja paikallinen turvallisuusorganisaatio vaatisi takaisinkutsua."- Jarrut ei
ole itsetehostavia kun puhutaan levyjarruista !!! Nyky autoissa on kiva ominaisuus. Kun virrat katoaa niin mikään ei toimi. Ei jarrut, eikä ohjaus. Hinauskaan ei ole mahdollista.
- itse tehostaen
"Olen kerran kokenut, minkälaiselta jarru tuntuu kun tehostin ei ole päällä. Sammutin virrat ja rullasin mäkeä alas. Ohjauskin meni raskaaksi ja jarrupoljin oli kuin kiinni hitsattu. Ei mikään hauska tunne, kun oletuksena on että jarrujen pitäisi olla itsetehostavat."
Itsetehostavia jarruja ei ollut kuin rumpujarru aikaan. Niissä oli jarrukenkäjärjestely ja hihnamateriaali valittu siten että jarru oli itsetehostuva. Väärillä (liian pehmeillä) hihnamateriaaleilla tehosti jopa jumiin asti
Levyjarrullista itsetehostuvaa tuskin on tehtykään. (jos ei erästä kuulilla tapahtuvaa järjestelmää oteta lukuun)
Kyllä näissä nyky autoissa on jarrutehostin, joko alipaine- tai nestepaine toiminen hoitamassa voiman lisäyksen jarrutapahtumassa.- Puuta ja heinää
Älä möllijulli yritä sotkea asioita. Ihan turha alkaa tulla tänne kirjoittelemaan jostain rumpujarruista, kun seiska-Golfissa ei sellaisia ole.
"Kyllä näissä nyky autoissa on jarrutehostin, joko alipaine- tai nestepaine toiminen hoitamassa voiman lisäyksen jarrutapahtumassa. " Aivan oikein, herra jullimölli. Taidat olla se plussanomistaja Golf-Ari, joka jauhaa aina asian vierestä.
Vaikka yritit vääntää keskustelun pois alkuperäisestä aiheesta, niin totuus on, että Tuulilasin kestotestissä ko. autosta hävisivät jarrut, koska nimenomaan tehostuksessa tarvittava alipaine oli kadonnut. Jarrutehostin ei siis ollut jarrutettaessa ollenkaan mukana. Oletko sinä vielä mukana? Häh? - Golfari...
Puuta ja heinää kirjoitti:
Älä möllijulli yritä sotkea asioita. Ihan turha alkaa tulla tänne kirjoittelemaan jostain rumpujarruista, kun seiska-Golfissa ei sellaisia ole.
"Kyllä näissä nyky autoissa on jarrutehostin, joko alipaine- tai nestepaine toiminen hoitamassa voiman lisäyksen jarrutapahtumassa. " Aivan oikein, herra jullimölli. Taidat olla se plussanomistaja Golf-Ari, joka jauhaa aina asian vierestä.
Vaikka yritit vääntää keskustelun pois alkuperäisestä aiheesta, niin totuus on, että Tuulilasin kestotestissä ko. autosta hävisivät jarrut, koska nimenomaan tehostuksessa tarvittava alipaine oli kadonnut. Jarrutehostin ei siis ollut jarrutettaessa ollenkaan mukana. Oletko sinä vielä mukana? Häh?Syöhän sinä AASI puuta heinää.
Minä olen ajellut kymmenillä Volsuilla vuosikymmeniä eikä mun tarvi ajatella koska autossa on ollut viimeksi takana rummut.
Tiedän silti,että-70 luvun golfeissakin oli takana rummut ja halpamalleissa vielä -80 luvullakin.
AASIlle heiniä. - ¨¨¨
Golfari... kirjoitti:
Syöhän sinä AASI puuta heinää.
Minä olen ajellut kymmenillä Volsuilla vuosikymmeniä eikä mun tarvi ajatella koska autossa on ollut viimeksi takana rummut.
Tiedän silti,että-70 luvun golfeissakin oli takana rummut ja halpamalleissa vielä -80 luvullakin.
AASIlle heiniä.Eksyit pappa aiheesta. Turvallisinta on kirjoittaa puuta heinää.
- tehostan
"Jarrutehostin ei siis ollut jarrutettaessa ollenkaan mukana. Oletko sinä vielä mukana? Häh?"
Mukana ollaan:
Edelleenkään autoissa EI OLE ITSETEHOSTUVIA JARRUJA ollut vuosikausiin. Vaan TEHOSTETTUJA jarruja. Eikä siitä Tuulilasin autosta HÄVINNYT jarrut vaan tehostus hävisi. Ronskimpi painallus vaan vaadittiin, mutta eihän teillä pullamössö nulikoilla ole jalassa voimaa muuta kun mummon potkimiseen ja käsissä tumputtamiseen.- Tehosta ittees
Kylläpä sitä nyt ollaan pilkunnussijoita ja nussijoita muutenkin. Kun tehostus häviää, poljin tuntuu siltä kuin ei jarruja olisikaan. Kun normaalisti voi luottaa siihen, että poljinta KEVYESTI painamalla jarrutus alkaa tapahtua, niin on aikamoinen yllätys, kun poljin tuntuukin kovalta eikä vastaa painallukseen. Vaikutelma kuskin kannalta tasan tarkkaan on kuin jarrut olisivat hävinneet. Ja Tuulilasin jutussa vielä vakionopeudensäädinkään ei kytkeytynyt pois päältä joten meno vaan jatkui.
Kuuluuko ronskimpi painallus muka volkkarin normaalikäyttäytymiseen, hoohoohoo? - Golfari...
Tehosta ittees kirjoitti:
Kylläpä sitä nyt ollaan pilkunnussijoita ja nussijoita muutenkin. Kun tehostus häviää, poljin tuntuu siltä kuin ei jarruja olisikaan. Kun normaalisti voi luottaa siihen, että poljinta KEVYESTI painamalla jarrutus alkaa tapahtua, niin on aikamoinen yllätys, kun poljin tuntuukin kovalta eikä vastaa painallukseen. Vaikutelma kuskin kannalta tasan tarkkaan on kuin jarrut olisivat hävinneet. Ja Tuulilasin jutussa vielä vakionopeudensäädinkään ei kytkeytynyt pois päältä joten meno vaan jatkui.
Kuuluuko ronskimpi painallus muka volkkarin normaalikäyttäytymiseen, hoohoohoo?Voi jestas.
Jarrut ovat aivan samanlaiset olipa tehostus päällä tai ei.
Poljinvoimaa vaan tarvitaan pirusti silloin jos tehostus ei toimi.
Mikä niissä itsessä jarruissa on erilaista kerro?
On täällä nyt kyllä taasen AASIt liikkeellä jotkut vetää alamäkeen ja virrat poiskytkettyinä kokeillakseen kuinka jarrut pelaa ilman tehostusta.
Voi jeesuksen AASIt.
Paali heiniä - Huppista keikkaa
Golfari... kirjoitti:
Voi jestas.
Jarrut ovat aivan samanlaiset olipa tehostus päällä tai ei.
Poljinvoimaa vaan tarvitaan pirusti silloin jos tehostus ei toimi.
Mikä niissä itsessä jarruissa on erilaista kerro?
On täällä nyt kyllä taasen AASIt liikkeellä jotkut vetää alamäkeen ja virrat poiskytkettyinä kokeillakseen kuinka jarrut pelaa ilman tehostusta.
Voi jeesuksen AASIt.
Paali heiniäSuosittelen paapalle parempia silmälaseja ja lukutaidon ymmärtämistä. Ja kirjoitustaidossakin on pirusti parantamisen varaa kuten tämä:
"Jarrut ovat aivan samanlaiset olipa tehostus päällä tai ei."
Meneeköhän sinulla kaikki ihan täysillä? Palaako ajovalot nyt kirkkaasti vai himmeästi?
Vanhuutesi vuoksiko sekoitat asioita tahattomasti? - Golfari....
Huppista keikkaa kirjoitti:
Suosittelen paapalle parempia silmälaseja ja lukutaidon ymmärtämistä. Ja kirjoitustaidossakin on pirusti parantamisen varaa kuten tämä:
"Jarrut ovat aivan samanlaiset olipa tehostus päällä tai ei."
Meneeköhän sinulla kaikki ihan täysillä? Palaako ajovalot nyt kirkkaasti vai himmeästi?
Vanhuutesi vuoksiko sekoitat asioita tahattomasti?Tuollaisen räkänökkösen on aivan turhaa opettaa minulle autoasioita.
Vaikka jarrutehostin ei toimisi niin jarrut ovat edelleen ominaisuuksiltaan samanlaiset vaatii vaan rutosti poljinvoimaa.
Tuliko AASIlle selväksi.
Minä oon autoillut jo silloin kun sinä oot vintillä käynyt nyvyllä.
Itelläs on nuppi sekaisin. - Hoitajan vinkki
Golfari.... kirjoitti:
Tuollaisen räkänökkösen on aivan turhaa opettaa minulle autoasioita.
Vaikka jarrutehostin ei toimisi niin jarrut ovat edelleen ominaisuuksiltaan samanlaiset vaatii vaan rutosti poljinvoimaa.
Tuliko AASIlle selväksi.
Minä oon autoillut jo silloin kun sinä oot vintillä käynyt nyvyllä.
Itelläs on nuppi sekaisin.Noin vanhan paapan pitäisi lakata roikkumasta netissä. Nitro kielen alle ja vanhainkotiin kiikkustuoliin. On näemmä hermo mennyt jo kakskymmentä vuotta sittten. Vaipatkin pitäis ehkä sinulle vaihtaa, sekin aiheuttaa ärtymystä.
- Golfari...
Hoitajan vinkki kirjoitti:
Noin vanhan paapan pitäisi lakata roikkumasta netissä. Nitro kielen alle ja vanhainkotiin kiikkustuoliin. On näemmä hermo mennyt jo kakskymmentä vuotta sittten. Vaipatkin pitäis ehkä sinulle vaihtaa, sekin aiheuttaa ärtymystä.
Tuo oli asiatonta! Minä yritän keskustella asiallisesti, rationaalisesti perustellen, mutta sinä menet henkilökohtaisuuksiin. Ollaan kaikki asiallisia, ystävällisiä toisillemme ja jätetään tunteet ulos ja pysytään faktoissa. Ei tarvitse sitten ottaa yhteyttä poliisiin.
- Hohhoijaa
Golfari... kirjoitti:
Tuo oli asiatonta! Minä yritän keskustella asiallisesti, rationaalisesti perustellen, mutta sinä menet henkilökohtaisuuksiin. Ollaan kaikki asiallisia, ystävällisiä toisillemme ja jätetään tunteet ulos ja pysytään faktoissa. Ei tarvitse sitten ottaa yhteyttä poliisiin.
Kyllä sinä papparainen olet itse ollut asiaton. Käytät sellaisia sanoja kuin räkänökkönen ja aasi. Poliisilla uhkailu on lapsellisimmasta päästä mitä tällä palstalla olen lukenut.
- sinä ja sinun
Britanniasi taitaa olla se Kannelmäen samanniminen pubi.
- tee se itse korjaaja
ja tässähän oli kyse siitä että on jarrupalojen vaihdon jälkeen ollut sylinterit ja palat liian kaukana.
- ghrk450yjfj
Älä pööpö yritä sekoittaa asoita. Kestotestissä olevassa autossa mitään jarrupaloja ole vaihdeltu.
- Golfari...
Korjaa peräpukamias.
Jarrupalat menevät kohdalleen eka jarrupolkimen painalluksen jälkeen.
Ootko nuin AASi että luulet niiden pikkuhiljaa hinautuvan paikalleen.
Sama koskee myös takana jos on rumpujarrut niin kaikissa yli 2000 vm autoissa on itsestään säätyvät kengät.
Kiilalla tai muulla sydeemillä.
Kyllä naurattaa kun vanhana kokeneena automiehenä lukee AASIen juttuja.
Puhutaan pelkkää pasoo kun ei ymmärretä autosta mitään.
Toi yksi AASI ei keksi muuta niin se rupee hässiin pilkkuja ja luulee olevansa kaikkitietävä. No AASI on AASI. - Hffk%HHJ/
Golfari... kirjoitti:
Korjaa peräpukamias.
Jarrupalat menevät kohdalleen eka jarrupolkimen painalluksen jälkeen.
Ootko nuin AASi että luulet niiden pikkuhiljaa hinautuvan paikalleen.
Sama koskee myös takana jos on rumpujarrut niin kaikissa yli 2000 vm autoissa on itsestään säätyvät kengät.
Kiilalla tai muulla sydeemillä.
Kyllä naurattaa kun vanhana kokeneena automiehenä lukee AASIen juttuja.
Puhutaan pelkkää pasoo kun ei ymmärretä autosta mitään.
Toi yksi AASI ei keksi muuta niin se rupee hässiin pilkkuja ja luulee olevansa kaikkitietävä. No AASI on AASI.Voisko paappa vähän edes keskittyä asiaan ja tsekata missä mennään. Palautetaas seniilille ukolle mieleen: Tuulilasin kestotestissä uuden seiska-golfin jarruista hävisi tehostamisessa tarvittava alipaine. Jarruremontista puhuminen ei jalosta tässä mitään. Eikä kauhea melskaaminen.
- Golfari...
Hffk%HHJ/ kirjoitti:
Voisko paappa vähän edes keskittyä asiaan ja tsekata missä mennään. Palautetaas seniilille ukolle mieleen: Tuulilasin kestotestissä uuden seiska-golfin jarruista hävisi tehostamisessa tarvittava alipaine. Jarruremontista puhuminen ei jalosta tässä mitään. Eikä kauhea melskaaminen.
Voi jumaloton AASI joka autosta saattaa tilapäisesti jarrutuntuma heiketä kun levyt saa kosteutta joka lätäköstä tai suolan takia.
Joissakin Volkkareissa on lisäksi toiminto jolla tämä ongelma on pyritty poistamaan.
Nimittäin: Jarruissa on automaattisesti toimiva ns. hipaisutoiminto joka automaattisesti tarvittaessa kuivaa jarrupalat ja levyt.
Joko keleeen AASI alat tajuta.
Älä sie ruppee kuule papalle puhumaan autoista pasoo.
Sattuukin viisaampi "pappa" kuin sinä AASI tänne näppylöiden toiseen päähään.
Olen satavarma ettei yksikään kirjoittajista tässä ketjussa tunne eikä tiedä tätä toiminoa olevan joissakin Volkkareissa.
Joissakin malleissa se ongelma on ja asia tiedostettu.
Näitä autoja koeajaa joku saakelin ukkorähjä joka ei itsekkään ole tietoinen mistään muusta kuin,että leivästä tulee paskaa.
AASIlle paali heiniä. - dkvj%&dq1234
Golfari... kirjoitti:
Voi jumaloton AASI joka autosta saattaa tilapäisesti jarrutuntuma heiketä kun levyt saa kosteutta joka lätäköstä tai suolan takia.
Joissakin Volkkareissa on lisäksi toiminto jolla tämä ongelma on pyritty poistamaan.
Nimittäin: Jarruissa on automaattisesti toimiva ns. hipaisutoiminto joka automaattisesti tarvittaessa kuivaa jarrupalat ja levyt.
Joko keleeen AASI alat tajuta.
Älä sie ruppee kuule papalle puhumaan autoista pasoo.
Sattuukin viisaampi "pappa" kuin sinä AASI tänne näppylöiden toiseen päähään.
Olen satavarma ettei yksikään kirjoittajista tässä ketjussa tunne eikä tiedä tätä toiminoa olevan joissakin Volkkareissa.
Joissakin malleissa se ongelma on ja asia tiedostettu.
Näitä autoja koeajaa joku saakelin ukkorähjä joka ei itsekkään ole tietoinen mistään muusta kuin,että leivästä tulee paskaa.
AASIlle paali heiniä.Naurattaa todella tuo vanhuksen meuhkaaminen. Nyt ei papparainen ole kysymys mistään suolasta eikä lätäköistä. Kyllä me se automaattinen kuivaustoiminto tiedetään, et sinä papparainen ole ainoa maailmassa joka siitä jotain tietää. Aina kun pyyhkijät ovat päällä, jarrupaloja ohjataan määrävälein niin että ne hipaisevat jarrulaikkaa ja siten pyrkivät kuivaamaan jarrut.
TÄSSÄ ON KYSYMYS SIITÄ, ETTÄ TEHOSTUKSESSA TARVITTAVAA ALIPAINETTA EI OLLUT. TOIMINTAHÄIRIÖ. KAPUTT. Jokainen, joka osaa lukea, ymmärtää sen asian jo aikaisemmista kirjoituksista, mutta tämä pappa vaan hörisee puutaheinää.
Et pappa ole yhtään sen parempi kuin muutkaan ihmiset tällä palstalla joten lopeta se meuhkaaminen. - Golfari...
dkvj%&dq1234 kirjoitti:
Naurattaa todella tuo vanhuksen meuhkaaminen. Nyt ei papparainen ole kysymys mistään suolasta eikä lätäköistä. Kyllä me se automaattinen kuivaustoiminto tiedetään, et sinä papparainen ole ainoa maailmassa joka siitä jotain tietää. Aina kun pyyhkijät ovat päällä, jarrupaloja ohjataan määrävälein niin että ne hipaisevat jarrulaikkaa ja siten pyrkivät kuivaamaan jarrut.
TÄSSÄ ON KYSYMYS SIITÄ, ETTÄ TEHOSTUKSESSA TARVITTAVAA ALIPAINETTA EI OLLUT. TOIMINTAHÄIRIÖ. KAPUTT. Jokainen, joka osaa lukea, ymmärtää sen asian jo aikaisemmista kirjoituksista, mutta tämä pappa vaan hörisee puutaheinää.
Et pappa ole yhtään sen parempi kuin muutkaan ihmiset tällä palstalla joten lopeta se meuhkaaminen.Tosi rumaa ja asiatonta kieltä. Ota mallia minusta, niin ei tarvitse poliisiin ottaa yhteyttä.
- ekskjuus mii
Golfari... kirjoitti:
Tosi rumaa ja asiatonta kieltä. Ota mallia minusta, niin ei tarvitse poliisiin ottaa yhteyttä.
Apua, täällä tarvitaan poliisia. Tuo toinen kirjoittaja nimittelee minua "aasiksi" ja "saakelin ukkorähjäksi"
- Golfari...
ekskjuus mii kirjoitti:
Apua, täällä tarvitaan poliisia. Tuo toinen kirjoittaja nimittelee minua "aasiksi" ja "saakelin ukkorähjäksi"
Olen samaa mieltä kanssasi. Poliisit voisivat siistiä tätä palstaa. Kunnianloukkaus tai joku muu vastaava!
- polizei hilfe
Golfari... kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Poliisit voisivat siistiä tätä palstaa. Kunnianloukkaus tai joku muu vastaava!
Mennään sitten molemmat linnaan. Vireisiin häkkeihin nin voidaan huudella toisillemme.
- Golfari...
polizei hilfe kirjoitti:
Mennään sitten molemmat linnaan. Vireisiin häkkeihin nin voidaan huudella toisillemme.
Minä en AASIn kanssa mene viereiseen häkkiin.
AASIlle heiniä.
Kuka on niin polijä,että uskoo joain tollaista,että jarrutehostin menee mykäksi?
EI KUKAAN. - AASInkaitsija
ekskjuus mii kirjoitti:
Älä poloinen vedä hernettä nokkaasi vaikka kuinka ottaa aivoon.
- Ilmanaikuinen jätkä.
dkvj%&dq1234 kirjoitti:
Naurattaa todella tuo vanhuksen meuhkaaminen. Nyt ei papparainen ole kysymys mistään suolasta eikä lätäköistä. Kyllä me se automaattinen kuivaustoiminto tiedetään, et sinä papparainen ole ainoa maailmassa joka siitä jotain tietää. Aina kun pyyhkijät ovat päällä, jarrupaloja ohjataan määrävälein niin että ne hipaisevat jarrulaikkaa ja siten pyrkivät kuivaamaan jarrut.
Et pappa ole yhtään sen parempi kuin muutkaan ihmiset tällä palstalla joten lopeta se meuhkaaminen.Joo väännelkää vaan virrat pois ja rullatkaa alamäkeen ja ihmetelkää kun jarrut häviää.
Heiniäääääää.................. - Juudas ja Tuomas...
Golfari... kirjoitti:
Minä en AASIn kanssa mene viereiseen häkkiin.
AASIlle heiniä.
Kuka on niin polijä,että uskoo joain tollaista,että jarrutehostin menee mykäksi?
EI KUKAAN.Kuka on NIIN PÖLJÄ, ettei usko vaikka Suomen suurimman autolehden toimittaja niin kirjoittaa? Onko muita kuin Golf Plussalla ajava eläkevaari"!
Mutta kautta aikainhan Golfin omistajat ovat kieltäneet kaikki autoissaan olevat ongelmat. Näin he ampuvat omaan jalkaansa.
Teenkö ilmoituksen poliisille kun taas haukuttiin aasiksi ja pöljäksi? - Golfari...
Ilmanaikuinen jätkä. kirjoitti:
Joo väännelkää vaan virrat pois ja rullatkaa alamäkeen ja ihmetelkää kun jarrut häviää.
Heiniäääääää..................Minä en ota koskaan virtoja pois autosta. Penkinlämmittimetkin on aina täysillä! Se on sitä kokemuksen (1.3*10^6 km) tuomaa viisautta. Muut on muun ympärillä.
- Golfari...
Golfari... kirjoitti:
Minä en ota koskaan virtoja pois autosta. Penkinlämmittimetkin on aina täysillä! Se on sitä kokemuksen (1.3*10^6 km) tuomaa viisautta. Muut on muun ympärillä.
Et kai nää jumalaton pelle AASI ajele alamäkiä virrat pois päältä.
Se käy kalliiksi kun jarrut ei toimi?
Kyllä net toimii kun painat vaan poljinta ja väännät rattia hampaat irvessä.(huonot hampaat) - ÄLÄ TYHMISTELE SIINÄ
Golfari... kirjoitti:
Et kai nää jumalaton pelle AASI ajele alamäkiä virrat pois päältä.
Se käy kalliiksi kun jarrut ei toimi?
Kyllä net toimii kun painat vaan poljinta ja väännät rattia hampaat irvessä.(huonot hampaat)Mikähän siinä on kun tämä vaarivanhus ei ymmärrä lukemaansa tekstiä? Virrat pois päältä ajaminen oli ESIMERKKI siitä, miltä jarrut tuntuu kun tehostin ei ole käytössä.
Tuulilasin kestotestissä tämä ilmiö tapahtui VIRRAT PÄÄLLÄ moottoritienopeuksissa. Ja tietysti moottori oli käynnissä ja veto päällä koska ajettiin vakionopeussätimellä.
Kannattaa ajatella asiaa ihan oikeesti ja miettiä, miltä tuntuisi jos sinulla on sata lasissa ja pitäisi hidastaa vauhtia. Jarrupoljin tuntuu kovalta kuin kivi, ja vakkarikaan ei putoa pois päältä. SE MENEE VAAN. Kuten Tuulilasin kirjoituksessa oli otsikoitu.
Äläkä käytä vastauksessasi enempää sitä AASI-sanaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462