Läppäriltä HDTV:lle, josta kuva kaapataan laitteella

Millä laitteella?

Onko mitään ulkoista laitetta, jolla saisi kaapattua tai nauhoitettua hyvälaatuisena HDTV:n kuvan, joka puolestaan tulee läppäristä, joka on kytketty HDMI-piuhalla tuohon telkkariin?

VCR ei kelpaa, vaan haluan kuvan digitaalisena.

12

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höh!

      Sehän on jo läppärilläsi digitaalisessa muodossa????

      • Täsmennetään

        Ton mun avauksen ymmärtää helposti väärin. Oletin virheellisesti vastaajien tietävän, että kyseessä on se materiaali, jota ei koneelle saa tuosta vain. Tarkoitin lähinnä streameja, joita et koneellesi saa. Sehän voi esim. olla Netflix-leffa. Tai mikä tahansa muu homma, jonka nauhoitus desktop-recording -ohjelmilla ei onnistu. Esimerkiksi Fraps on vain peleille kun taas moni desktop-recorder ei pysty nauhoittamaan pelejä suuren resoluution ja monimutkaisen liikkuvan kuvan vuoksi. Mulla tuo nauhoitettava materiaali olisi lähinnä työpöytäkuvaa, nettisivustojen materiaalia ja leffoja sekä pelejä ja haluaisin pystyä nauhoittamaan ne hyvälaatuisina ilman pätkimistä. Ei millään desktop recorderilla tai Frapsilla jne.


    • Vastaako tarpeitasi?
      • Läheltä

        Netflix on vain yksi esimerkki... Lähinnä tarkoitin streameja, mutten pelkästään.


      • Vastaako tarpeitasi?
        Läheltä kirjoitti:

        Netflix on vain yksi esimerkki... Lähinnä tarkoitin streameja, mutten pelkästään.

        Eikös tuo tallenna mitä tahansa streameja?
        Powerful video recording technology combines network sniffer and direct graphics card access
        Videos are saved without losing any source quality
        Easy to use with a mini recording window for each video
        Ideal for video streaming
        Customizable recording area per screen frame for video recordings
        The right video format for all devices with post-recording conversion


      • Testaan!
        Vastaako tarpeitasi? kirjoitti:

        Eikös tuo tallenna mitä tahansa streameja?
        Powerful video recording technology combines network sniffer and direct graphics card access
        Videos are saved without losing any source quality
        Easy to use with a mini recording window for each video
        Ideal for video streaming
        Customizable recording area per screen frame for video recordings
        The right video format for all devices with post-recording conversion

        Noita softia on niin pirusti, että aina on selvitettävä, mihin rahansa laittaa. Tuo Audials on joissakin arvosteluissa pärjännyt melko hyvin, ei toisin voittanut, mutta testaan kyllä. Näköjään trial-versiossa saa vain 10 min pätkiä.

        Käy tämä näinkin softan kautta, mutta ehkä jos on tarkoitus kaapata kaikkea sitä, mikä on ruudulla, niin varmin keino on aina joku hardware? En ole koskaan testannut esim. millaista jälkeä saa sillä, jos tallentaa DVD:lle tai Bluraylle TV:n kuvan, joka taasen tulee läppäriltä HDMI:n kautta. Liekö tuo edes mahdollista?


      • Testaan!
        Testaan! kirjoitti:

        Noita softia on niin pirusti, että aina on selvitettävä, mihin rahansa laittaa. Tuo Audials on joissakin arvosteluissa pärjännyt melko hyvin, ei toisin voittanut, mutta testaan kyllä. Näköjään trial-versiossa saa vain 10 min pätkiä.

        Käy tämä näinkin softan kautta, mutta ehkä jos on tarkoitus kaapata kaikkea sitä, mikä on ruudulla, niin varmin keino on aina joku hardware? En ole koskaan testannut esim. millaista jälkeä saa sillä, jos tallentaa DVD:lle tai Bluraylle TV:n kuvan, joka taasen tulee läppäriltä HDMI:n kautta. Liekö tuo edes mahdollista?

        (Tosin arvosteluissa aina otetaan esille tärkeiden ominaisuuksien lisäksi joitakin epäolennaisuuksia kuten arvioita siitä, kuinka helppoa softa on asentaa jne... Ikään kuin se nyt olisi olennaista.)


      • Rautaa rajalle
        Testaan! kirjoitti:

        Noita softia on niin pirusti, että aina on selvitettävä, mihin rahansa laittaa. Tuo Audials on joissakin arvosteluissa pärjännyt melko hyvin, ei toisin voittanut, mutta testaan kyllä. Näköjään trial-versiossa saa vain 10 min pätkiä.

        Käy tämä näinkin softan kautta, mutta ehkä jos on tarkoitus kaapata kaikkea sitä, mikä on ruudulla, niin varmin keino on aina joku hardware? En ole koskaan testannut esim. millaista jälkeä saa sillä, jos tallentaa DVD:lle tai Bluraylle TV:n kuvan, joka taasen tulee läppäriltä HDMI:n kautta. Liekö tuo edes mahdollista?

        Etsikö jotain tollasta? http://eu.startech.com/AV/Converters/Video/PCI-Express-HD-Video-Capture-Card-1080p-HDMI-DVI-VGA-Component~PEXHDCAP


      • Esimerkiksi_

      • Rautaa rajalle
        Esimerkiksi_ kirjoitti:

        Mikä jottei.

        Ainoana haittana tuossa näköjään se, että pitäisi olla pöytäkone. Saakohan noita ollenkaan läppäreihin? Toisekseen, onkohan USB riittävän nopea tuohon käyttötarkoitukseen?

        USB3:n pitäs riittää. Blueray datasiirto on muistaakseni jotain 38 Mb/s (korjatkaa, jos olen väärässä). Jos haluat jotain rautatason tavaraa, niin läppäreissä taitaa olla pci-e korttipaikat aika vähissä. Eti netistä läppärikamaa tai osta pöytäkone.


      • Voi elämän kevät
        Esimerkiksi_ kirjoitti:

        Mikä jottei.

        Ainoana haittana tuossa näköjään se, että pitäisi olla pöytäkone. Saakohan noita ollenkaan läppäreihin? Toisekseen, onkohan USB riittävän nopea tuohon käyttötarkoitukseen?

        No helvetin hyvä, kun kerrot nyt et sulla on läppäri.


      • Voi elämän kevät
        Voi elämän kevät kirjoitti:

        No helvetin hyvä, kun kerrot nyt et sulla on läppäri.

        Sorry, olihan se tuolla, anteeksi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe