minulla on todettu paniikkihäiriö, ja nyt on taas menossa paha kausi. Minulla on jo kuukauden kestänyt epätodellinen olo. Alan tulla jo vainoharhaiseksi, enkä ole enää varma mikä on tapahtunut oikeasti ja mikä on ollut unta. Mieleeni on myös syntynyt kysymys: Mitä jos elämäni onkin vain unta, tai jos kuvittelen kaiken? pelkään, että olen sekoamassa. Voiko minulla olla alkava psykoosi?? mitä teen kun tällaiset asiat pyörivät mielessä? Kuuluuko paniikkihäiriöön myös se, että asiat ja ihmiset tuntuvat vierailta/oudoilta? Minulla on myös vahva yksinäisyyden tunne, vaikka olisin ihmisten seurassa (jotka kyllä tietävät pahasta olostani). Olen todella sekaisin, enkä tiedä kauanko jaksan tätä enää!
psykoosin oireita??
12
321
Vastaukset
- help me!!
niin ja kuinka kauvan teillä on kestänyt tuollainen epätodellinen olo ja mikä sen on poistanut??
- ei kait
Moi!
Mulla on kans ollu tuollasii ihme oloja. Kyllä ne tuntuu pelottavilta mutt en mä oo koskaan ajatellu niitten oleva psykoosia vaan ihan tätä ph:ta. Onks sun lääkitys reilassa ja muut jutut? - help me!!
lääkitys on, mutta silti ei olo parane :/ Identiteetti on ihan hukassa, ja alan väsyä tähän oloon...
- ei kait
Mä oon kans miettiny tota että onks tää kaikki vaan unta vai mitä hittoo tää on? Mut ilmeisesti tää on tän ph:n ja ahdistuksen aiheuttamaa sekasotkua. Mullon kans niiiin kurja olo aamusin sekava ja kaikkee mahollista, yksinäistä, ei oikeen tiä mihi ittensä tunkis, mut päivän mittaan helpottelee, käyn heittään pienen lenkin vaikka tuntuu siltä et se olis ihan syvältä mut kun sen on menny niin on pikkasen kivempi olo. Ilmeisesti liikunta ulkona on mulle ainakin hyödyks, kunhan saa ittensä sinne ulos revittyä, kokeile.
- 11+16
Voi olla dissosiatiivista reagointia:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00359
Tommosta voi tulla stressaavissa ja pelottavissa tilanteissa kelle tahansa. Toisaalta on olemassa myös dissosiaatiohäiriöitä, joihin kuuluu tollasta. Ja sit toki myös psykoosiin tai neurologisiin sairauksiin voi liittyä (migreeni ja epilepsia esim.). Mutta yleensä kyse on aika vaarattomasta jutusta. Kannattaa jutella tosta sua hoitavalle henkilölle, missä ikinä nyt sit käytkään. Yleensä ei ole merkki mistään muusta sairaudesta. Mutta tsemppiä sulle asian selkiintymisen kanssa :) - .,.,.,.
Tarkennusta edellisen...
Jäi puuttumaan pari juttua tosta : D Mutta siis toi " Yleensä ei ole merkki mistään muusta sairaudesta." siis meinaa, että paniikkihäiriöön voi ja hyvin yleisesti liittyykin tollasta. On siis epätodennäköistä, että liittyis johonkin muuhun. Mutta tosiaan kannattaa ottaa puheeks ammattilasen kanssa. - ahdistuja
Mua vaivasi pitkään semmoinen epämääräinen epätodellinen olo, niinkuin olis kävellyt sumussa ja kaikki olis unta, ja mun keho oli vieras. Kaiken maailman psykooseja ja hulluksi tulemista pelkäsin.
Ja arvatkaa missä vika olikin? Hengityksessä! Kuulostaa ihan hullulta, mutta niin se vaan oli että hengitin ahdistuneena niin pinnallisesti, että se teki tuon huimauksen/epätodellisen olon. Nyt olen käynyt ns. hengityskoulussa (ettikää googlesta psyko-fyysinen hengitysterapia). Olen saanut katkaistua ahdistuskierteen tämän avulla. Ihana helpotus. Toivottavasti auttaa sinuakin!! :) - camilla92cg
Itse olen myös huomannut hengityksen tärkeyden ahdistushäiriöissä: itse harjoittelen säännöllisesti palleahengitystä ja teen iltaisin aina 20min syvärentoutuksen: kyllä on auttanut ! Tasaisempi olo pikkuhiljaa:)
- läkkeet syynä
help me!! tuohon oloon. Kun ne poistuvat ja kärsit vieroitusoireet, pitäisi helpottua.
Tuo hengitysvinkki on TOSI HYVÄ. Paniikki johtuu usein väärästä hengitystekniikasta. - SPAAAAAAAAAZZZZZ
Elämä on unta! Ei mikään osa tästä sekopäisestä rystyset valkoisena-rallista ole totta. Kaikki on vain ihmisten sairaittein mielten keksintöä. Kaikkea koitetaan iskostaan sun päähäsi lapsesta asti että menisit mukaan vaan rohkeasti.
Hirveä paniikki päällä kun joutuu muiden ihmisten kanssa tekemisiin. En haluaisi kohda sitä hullunmyllä, vauhkomielisyyttä, neuroottisuutta ja horjuvaa mielenterveyttä mikä joka puolella mua ympäröi! Suljeudun huoneeseen, otan aseen käteen ja tapan jokaisen joka yrittää tulla sisälle! Minua te paskiaiset ette saa!
Kun istun hiljaa paikallani yksin, näen sen että kaikki on vain harhaa. Mutta olen vähemmistössä, niin en voi sitä muuttaa yksinäni. Hullunmylly siis jatkukoon.
BUY THE TICKET, TAKE THE RIDE!- SPAAAAAAAAAZZZZZ
Ahdistus on vain merkki siitä että tajuaa asiat hiljalleen. Jos ei ole ahdistunut on vielä hulluudessa kiinni eikä näe.
HULLUT ON AINOITA JOTKA ON TERVEJÄRKISIÄ HULLUSSA MAAILMASSA!
CAN'T YOU SEE IT? OPEN YOUR EYES!
- rhukku
Voi saakeli -.- Ei paniikkihäiriöön ole lääkkeitä, se lähtee itsellään pois kuten oksennus tauti, ei ihmekkää ettei olo parane, jos vedät jtn lääkkeitä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202242Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi762185Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä412069Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma521438- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?63892Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8781- 52753
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33744