VOLVO V50 1.6D CLASSIC 2011

ongelmia

Mikä mahtaa olla vikana kun hälytinjärjestelmä laukeaa toimintaan omia aikojaan, tehnyt nyt muutaman kerran ilman mitään järkevää syytä.

En tiedä onko sattumaa , mutta niillä kerroilla on satanut jonkin verran vettä.

Missähän kohtia ko. anturit mahtaa autossa olla...voisi vähän tutkia?

Onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia ko. auton kanssa?

pieni mutta inhottava vika.

5

2102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvomees

      Hälytinjärjestelmää ei taida itse pystyä korjaamaan. Jos sade laukaisee hälyttimen, ei vika välttämättä ole auton sisätilan liiketunnistimessa vaan konepellin tunnistimessa. Onko auton tietokone antanut aiheeseen liittyvää vikasanomaa? Joka tapauksessa kannattaa viedä auto huoltoon, onhan takuukin ilmeisesti yhä voimassa. Vikakoodin lukemalla selviää mikä anturi on viallinen.

      • ongelmia

        No takuu on mennyt helmikuulla vanhaksi.
        No kyllä vikasanoma on tullut tietokoneelle että hälytin on lauennut(emännän kertoman mukaan).

        Harmittava vika, varmaan naapureilla hauskaa.

        Missä paikkaa tämä konepellin tunnistin on, onko hyvin näkyvillä.

        Kait se vaan täytyy mennä siniselle tiskille vai kantaa rahaa.


      • gs birotor
        ongelmia kirjoitti:

        No takuu on mennyt helmikuulla vanhaksi.
        No kyllä vikasanoma on tullut tietokoneelle että hälytin on lauennut(emännän kertoman mukaan).

        Harmittava vika, varmaan naapureilla hauskaa.

        Missä paikkaa tämä konepellin tunnistin on, onko hyvin näkyvillä.

        Kait se vaan täytyy mennä siniselle tiskille vai kantaa rahaa.

        Jos on täysi huoltokirja ja vielä samasta paikasta, niin mitä ilmeisemmin saat tuon takuuseen.
        Volvolla tuo goodwill on toiminut hyvin takuun jälkeen, mutta vaatii täyden huoltokirjan ja riippuen tietysti viasta.


      • Volvomees
        gs birotor kirjoitti:

        Jos on täysi huoltokirja ja vielä samasta paikasta, niin mitä ilmeisemmin saat tuon takuuseen.
        Volvolla tuo goodwill on toiminut hyvin takuun jälkeen, mutta vaatii täyden huoltokirjan ja riippuen tietysti viasta.

        Ainakaan omassa XC60:ssani ei konepellin anturia näe. En suosittele omatoimista korjaamista, kuten yllä kirjoitinkin. Gs birotor on oikeassa, todennäköisesti korjaavat ilman kustannuksia, eikä yksittäinen anturi tai ohjelmistovika muutenkaan kovin kallis ole.


      • ongelmia..
        Volvomees kirjoitti:

        Ainakaan omassa XC60:ssani ei konepellin anturia näe. En suosittele omatoimista korjaamista, kuten yllä kirjoitinkin. Gs birotor on oikeassa, todennäköisesti korjaavat ilman kustannuksia, eikä yksittäinen anturi tai ohjelmistovika muutenkaan kovin kallis ole.

        Joo täytyy yrittää jos vaikka sais takuuseen.
        Luulen kyl että sateella on jokin yhteys tapahtumaan....no turha kait arvuutella, täytyy huomenna käydä huollossa neuvottelemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe