Olen koko elämäni ollut ruumiinrakenteeni (sirot luut, kapeat hartiat ja lantio) hoikka ja alipainoinen. Nyt menin uuteen kouluun, jossa minut punnittiin ja terveydenhoitaja lähetti minut erilaisiin hoitoihin painoindeksini. 16,(?) takia. Nyt saan käydä psykiatrilla, ravintoterapeutilla, verikokeissa ja punnituksissa kokoajan ja painoni pitäisi nousta paljon. Jos olisin rakenteeltani normaali, olisin anoreksisen näköinen ja nytkin olen hoikka, muta sekin vain johtuu urheilugarrastuksestani ja kroppani mallista.
Olen koittanut selirtää tätä terkkarille ja lääkäreille, mutta he eivät usko. Rakastan ruokaa, syön reippaasti yli 2000 kcal per päivä ja rakastan kroppaani. Miten selittää tämä noille idiooteille, jotka eivät usko? On ihan kamalaa käydä verikokeissa jne, koska omistan piikkikammon ja itsetunto laskee, kun ne haukkuu mua anorektikoksi!:( auttakaa!
miten saada muut ymmärtämääb, että en ole anorektikko?
6
181
Vastaukset
- Selitä uudelleen
Todellakin toiset on hoikkia ruumiinrakenteeltaan,ilman että heillä olisikaan anoreksiaa.Jatka vaan urheiluharrastustasi,jotta kroppasi pysyy kunnossa ja
mieli virkeänä.Koita jotenkin saada muut uskomaan ettet ole mikään anorektikko.
Ymmärrän piikkikammosi,en minäkään pidä siitä erityisemmin,mutta on
ne piikitykset ja verikokeet pakollisia toisinaan.Kurjaa tuo nimittely anorektikoksi
jos et oikeasti ole edes sitä. - toinen ääripää
Hei! Älä huoli, kyllähän veriarvosikin puhuvat puolestaan; jos kaikki on kunnossa, niin mahtavaa! Yleensä ennen noita hoitoja kysytään myös vanhempiesi mielipidettä. Onko perheesi ollut sinusta huolissaan, onko heillä oikeasti syytä olla?
Pakko kyllä ottaa vähän varauksella tämä kertomukesi... Itse olen nimittäin ollut sen verran sairas, että sairaalassakin itkin/nauroin, että minä olen ihan terve ja miksi olen täällä... Siinä vaiheessa jopa uskoin, että läheiseni ovat kääntyneet minua vastaan ja lääkärit sun muut ovat mukana juonessa. Haluan kuitenkin uskoa siihen, että Sinä olet terve ja voit oikeasti hyvin!
Kaikki ovat ruumiinrakenteeltaan erilaisia. Ja mikäli kasvukäyrässäsi ei ole outoja notkahduksia, ei lääkäreillä pitäisi sinun suhteesi olla mitään huolenaihetta. Ei sinun ole mikään pakko käydä missään hoidossa kun kerran olet terve. Jos he yrittävät väkisin patistaa lääkärille niin jätä menemättä, mutta koita ensin selittää ettet tarvitse hoitoa.
- ihmettelen xx
Miksi ihmeessä suostut menemään psykiatrille ja ravintoterapeutille jos tiedät itsekin, että sinulla on väärä diagnoosi?
- akrgjklsrtjlkrg
Ei tuossa painossa ketään vielä pakkohoitoon laiteta kuitenkaan, etenkään jos vanhemmat ovat sitä mieltä että kaikki on kunnossa ja syöt kuten sanoit tässä että syöt. Pakkoavohoitoa ei ole olemassa. Ei siellä ole pakko käydä, mutta jos perheesi on samaa mieltä kuin terkkari ja lääkärit ja muut, niin kyllä sulla se vika on korvienvälissä eikä muilla.
- 4+18
Jos siis oikeasti et ole anorektikko, niin eivätkö edes perheenjäsenesi ole huomanneet että syöt kunnolla? Syö heidän nähden, ja pysy heidän havaintoalueellaan niin kauan, että tietävät ettet myöskään oksenna. Siinä pitäisi olla yksinkertainen ratkaisu. Tsemppia jokatapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202252Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772200Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä412069Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma531449- 741376
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?63892Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8791Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33754- 52753