Nykyajan äidit ja isät ja muut nuoret

hioiggo

Nykyajan äidit ja isät ja muut nuoret eivät arvosta edes lähimpiä sukulaisia enää lainkaan. Kaikki mitä saadaan otetaan kyllä vastaan, mutta muutoin me sukulaiset olemme huomanneet ettemme merkitse teille mitään. Täydellisen huonoa käytöstä ja aiheuttaa paljon pahaa mieltä ja surua.

Tänä päivänä ihmiset jäävät todella yksin, kun nuori polvi on noin häikailemätöntä.

Mikä on oikeasti syynä tähän, olisi hyvä tietää. Kertokaa.

8

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä

Vanhempien esimerkki?
      Kasvatus?

• Pffffft

Hahahaha, "äidit ja isät ja muut nuoret". Tämän päivän suomalainen ensisynnittäjä on keskimäärin 29-vuotias, isäksi tuleva mies keskimäärin pari vuotta vanhempi. Miten nää sopii kategoriaan "nuoret"? Tai no, onhan se suhteellista, siellä varmaan kirjoittelee joku lähemmäs satavuotias?

• Rakkauden rajat

Tuota olen ajatellut, että olemmeko antaneet näille itsekeskeisille nuorille liian paljon, joten nyt rahahanat kiinni ja muutoinkin kontrolliin kaiiki auttaminen, annetaan vastuuta ja itse pärjäämistä. Eiköhän lopulta tule järkiinsä, kun huomaa että suunta onkin muuttunut.

Ei todellakaan ole helppoa olla auttamatta lastaan, mutta taitaa olla pakko pitää laittaa rajoja asioihin, jotta edes joskus saisi omatkin jalat kantamaan.

• En tiedä

Itse en aio laittaa "rahahanoja kiinni", sillä en saa omaisuuttani mukanani hautaan. Jos sinä olet keksinyt, kuinka tuonpuoleisessa se rahan törsäys onnistuu, niin annapa vinkki. :D

• auttajaäiti

Joo auttaa pitää koko ajan, eivät pärjää omillaan. Suuret tavoitteet, joihin ei omat rahkeet riitä. Liikaa annettu, en syytä itseäni kuitenkaan, on varaa jonkin verran antaa. Jos joskus ei ole niin ollaan sitten kaikki köyhiä. Iloinen kuitenkin olen lapsestani.

• Kauhisteleva

Minusta on outoa että tuttavapariskunta (nainen 25v, mies 37v) joille on juuri syntynyt lapsi maksattaa (nainen maksattaa) luottokorttivelkojaan, lainojaan ja ostoksiaan sukulaisellaan.. Molemmat ovat olleet töissä ennen lapsen syntymää, miehellä on oma firma joka tulee ihan hyvin toimeen (sen verran hyvin että on varaa käydä ulkomailla asti pelailemassa golffia parikertaa vuodessa ja majoittua hienostohotelleissa) joten luulis pystyvän elämään omillaan mutta ei.. Kaiken pitää olla hienoa, uutta, disainia ja muodin mukaista, niin vauvalla kuin vanhemmilla! Elävät yli varojensa kun kukaan ei ole opettanut että omillaan pitäis pärjätä. kauhulkla seuraan mitä siitä perhe-elämästä oikein lopulta tulee kun nyt jo on perus taloudenhoito ihan päin prinkkalaa!

Vaikka niitä rahoja ei saa hautaan niin kannattaisi olla tukematta liikaa taloudellisesti. Ne lapset nimittäin jäävät elämään vielä vanhempien kuoltua, ainakin yleensä ja silloin lapsen pitäisi kyetä elämään omillaan!

• En tiedä

No, sehän on ihan sukulaisten tyhmyyttä, jos antaa naisen maksattaa laskunsa heillä. :D
        Aion silti antaa lapsilleni rahaa, silloin kun se minulle sopii.

• Kauhisteleva
        En tiedä kirjoitti:

No, sehän on ihan sukulaisten tyhmyyttä, jos antaa naisen maksattaa laskunsa heillä. :D
        Aion silti antaa lapsilleni rahaa, silloin kun se minulle sopii.

Tottakai se on heidän sukulaisten tyhmyyttä kun jakavat rahaa naiselle joka ei osaa laskea menoja tulojen mukaisiksi. Ja sinä saat antaa lapsillesi rahaa vaikka jokapäivä jos siltä tuntuu, maksa vaikka koko eläminen jos haluat!

Itse vain vieroksun ja kummastelen kuinka nykyään aikuisia ihmisiä paapotaan niin ettei he osaa elää omilla tuloillaan. Minä en osaisi kuvitellakkaan että omat vanhempani tai sukulaiseni maksaisi minun asumis-, vaate-, ruoka- tai vapaa-ajan menojani, en olisi voinut antaa enää moniin vuosiin. En kehtaisi todellakaan kysyä rahaa muutakuin todella suuressa hädässä ja senkin ottaisin lainaksi. Olishan se osoitus omasta tyhmyydestä ja kykenemättömyydestä elämään omillaan jos tarttee aikuisena vanhemmillaan tai sukulaisillaan maksattaa elämistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe