Läskiys ja voima menee yksiin, kuten olympialaisten kaikista raskaimpien painojen nostajat, eli raskaimman sarjan nostajat näyttää. He ovat aina läskejä. Pienemmät ihmiset sanovat että nostavat suuremman prosentin painostaan. Ehkä, mutta läskit nostaa absoluuttisesti suuremman painon. Esim. 50 kilonen nostaa 150 kiloo, 3 kertaa kehonpaino, mutta 100 kilonen nostaa 200 kiloo, ja se on vasta 2 kertaa kehon paino, ja 100 kiloselle 3 kertaa kehon paino olisi 300 kiloa, joten se 2 kertaa raskaampi mies nostaisi 2 kertaa raskaampaa painoa.
Kumman valitsisisitte, olisitte mahdollisimman voimakkaita, eli aika läskejä, koska jos haluatte näyttää lihaksikkailta täytyy laihduttaa, ja laihduttaminen myöskin vähentää lihasmassaa katabolisen reaktion toimesta, vai olisitte läskejä, ja säilyttäisitte kaiken sen lihasmassan, joka säästyy kun ei laihduta, mutta näyttäisitte (ja olisitte) läskimpiä?
PS: Kummasta naiset tykkäävät enemmän, siitä että on iso hauis vai iso penkkipunnerrus?
Voima vai ulkonäkö?
23
420
Vastaukset
Kannattas ehkä lukee se oma viesti läpi ennen lähettämistä. Mutta joo, olen mieluummin lihaksikas ilman valtavaa läskimäärää (vaikka vaihtoehtoina olivatkin vain voimakas läski ja voimakas läski).
Myöskään miehissä en ylimääräisestä läskistä pidä. Miehen penkkipunnerrustuloksilla ei ole mitään merkitystä.- hjowpf
Jos mies on laiha ja voimas, hän olisi voimakkaampi läskinä. Sama pätee naisiin.
- 5+8
hjowpf kirjoitti:
Jos mies on laiha ja voimas, hän olisi voimakkaampi läskinä. Sama pätee naisiin.
Kyllä ja ei. Jos verrataan kahta identtistä henkilöä joiden ainoa ero on rasvaprosentti, ei läskimpi ole yhtään sen voimakkaampi. Jos taasen ajatellaan että joku vähissä rasvoissa oleva bodari ottaa 20 kiloa lisää massaa, niin kyllähän siinä samalla lihastakin tulee, eli voimatasot nousevat.
- Voimaa&kuntoa
Olen mielellään ihan vaan ihminen eli lihasta saatoki olla sen mitä on ja rasvaa kohtuullisesti. Tälläkin hetkellä ihan tavallisen ihmisen rasvat ja enempää en halua. Voimaakin on melkolailka riittävästi mutta enemmän voiman vuoksi treenaan. Puhun tässä sellaisestä käyttökelpoisesta yleisvoimasta, en maksimivoimasta.
- fglopöä-ää'
maksimivoiman treenaaminen lisää voimaa myös submaksimaalisissa koitoksissa.
- 69-v
Teho on tärkeintä!
Voiman hallittu, nopea/räjähtävä tuotto suunnitellulla tavalla.
Vaatii voimaa ja on suorituksia joissa läskikään ei estä tehoa.
Entisenä painonnostossa kilpailleena ajatustani on aina ohjannut teho!
100kg:n tempaus vaatii enemmän tehoa kuin 200kg:n mave.
Punttitreenit antoivat sitä ulkonäköäkin ja sarjani, 82,5kg vaati painonhallintaa koska 9-kymppissä tulostaso oli vastaavasti korkeampi.
Nykyiset huippunostajat ovat alemmissa sarjoissa täysin erityyppisiä omaan aikaani verrattuna.
Räjähtävä voimantuotto yhdistyneenä kehon hallintaan ja motoriikkaan on minusta optimiyhdistelmä.
Kohtuullinen rasva% miehillä yhdistyneenä tehoon on hyvä mutta jos henkilö ei ole koskaan hankkinut hyviä liikevalmiuksia niin siinä tapauksessa laitan voimatason pelkän toisten aivoilla ajattelun edelle.
Ps. Käytössä on sinclair-asteikko joka kompensoi eri painoisten tuloksia yhteismitalliseen suuntaan.- 69-v
Nakkilasa homoilin ekan kerran manun kanssa ja siitä asti llen ollut ruskean reijän ritari.
- 69-v
69-v kirjoitti:
Nakkilasa homoilin ekan kerran manun kanssa ja siitä asti llen ollut ruskean reijän ritari.
Olet näköjään vielä vapalla jalalla! Pitänevät sinua ympäristölle vaarattomana ja tuollainen, syytämäsi saasta ei muita satuta.
Onneksi sinulla on edes tämä yksi purkautumistie.
- --..--
Se on se totaali voima kun ratkaisee. sillä mittakaavalla mä aina meen jos joku haluaa mitellä voimia. Omaan kehonpainoon lukitaan painot. Eli jos 50kg kaveri nostaa 100kg niin 100kg kaverin pitää nostaa 200kg ollakseen yhtä vahva.
Tätä vartenhan eri painoluokatkin on kilpailuissa ja muissa.- nfkfkfkfk
Ei vaan se kumpi nostaa enemmän on vahvempi.Omalla painolla ei ole mitään väliä.
Ketjun aloittaja kysyi kumman valitsisitte? Kirjoitanpa hieman ohi....mutta tärkeintä kuitenkin on yhäkin elämässäni: Terveys.....hiukka on enää voimaa mut uuman ympärys alle seitkyt senttiiiii....pituutta 166....painoo alle kuuskyt....
Ja "tärkeetä" et` jenkka/polkka menee hengästymäti....- 85kg
Tulostavoitteellisen treenin kylkiäisenä syntyy näköä.
Painnonoston tulostavoitteelliset perustreenit.
Kausirytmitys. Toistot 1 > 6 ja lisäksi pyramideja samoilla toistoilla.
Pituutta 176cm, paino 85kg, vyötärö 78cm. takki 54 - 56.
Vyötärö tuli tietooni mittapuvun hankkimisen yhteydessä.
Rinnan ympärykseksi vaatturi sai muistaakseni 120cm nännien alta mitattuna.
Raajoja en ole mittaillut mutta housujen valinnan määrää reisien mahtuvuus.
Missään vaiheessa en ole tehnyt salitaviksien hitaita, pitkiä sarjoja.
Näinkin olen olooni tyytyväinen.
Ihmettelen miksi kaverit välttävät ponnistelua! 85kg kirjoitti:
Tulostavoitteellisen treenin kylkiäisenä syntyy näköä.
Painnonoston tulostavoitteelliset perustreenit.
Kausirytmitys. Toistot 1 > 6 ja lisäksi pyramideja samoilla toistoilla.
Pituutta 176cm, paino 85kg, vyötärö 78cm. takki 54 - 56.
Vyötärö tuli tietooni mittapuvun hankkimisen yhteydessä.
Rinnan ympärykseksi vaatturi sai muistaakseni 120cm nännien alta mitattuna.
Raajoja en ole mittaillut mutta housujen valinnan määrää reisien mahtuvuus.
Missään vaiheessa en ole tehnyt salitaviksien hitaita, pitkiä sarjoja.
Näinkin olen olooni tyytyväinen.
Ihmettelen miksi kaverit välttävät ponnistelua!Olenpa juuri se yksi "salitavis"......kuusikymppinen sellainen, ja pahus kun ei saa olla profiilissa bikini kuvia.....et kyllä sitä on ollut miulkii "tulotavoitteelisuutta" mummujumpis` joten on jonnii verran kehoskii näkyvis`......
- Moderaatti
Väärä kysymys! Voima ja ulkonäkö.
Ollakseen todellisia vaihtoehtoja edes kohtuullisissa puitteissa täytisi liikkua jo kovalla tasolla.Jos näitä keskustelupalstojen kirjoituksia alkaa tosissaan ottaa niin vakavasti pohdittavakseen niin "vääriähän" nämä kaik` on.......
Ja ulkonäköhän se jokaisel` on oli vaik` jumppailemati kokonaan......et` miulkii on vain mummun ulkönäkö.....- 85kg
sishill kirjoitti:
Jos näitä keskustelupalstojen kirjoituksia alkaa tosissaan ottaa niin vakavasti pohdittavakseen niin "vääriähän" nämä kaik` on.......
Ja ulkonäköhän se jokaisel` on oli vaik` jumppailemati kokonaan......et` miulkii on vain mummun ulkönäkö.....Minua vain säälittää koska suurin osa hepuista saisivat samalla ajankäytöllä ja vaivannäöllä, oieammin treenaten, sekä ulkonäköä, että suorituskykyä ja liikkuvuutta.
Suorituskyvyllä tarkoita tekemisen tehoa jonka oleellinen osa on liikkuvuus. 85kg kirjoitti:
Minua vain säälittää koska suurin osa hepuista saisivat samalla ajankäytöllä ja vaivannäöllä, oieammin treenaten, sekä ulkonäköä, että suorituskykyä ja liikkuvuutta.
Suorituskyvyllä tarkoita tekemisen tehoa jonka oleellinen osa on liikkuvuus.Niinpäniin....
Kuka sen keksisikään millä konstilla saisi esim. Suomalaiset jo kaikki ajattelemaan omia liikunta tottumuksiaan ellei sitä työssään saa....
Itse olen saanut jo synnyin lahjana halun liikkumiseen....
"Kummasta naiset tykkäävät enemmän, siitä että on iso hauis vai iso penkkipunnerrus?"
-Kysymys pitäisi pikemminkin asettaa muotoon, että ketä kiinnostaa mitä ulkopuoliset (sukupuoleen katsomatta) ajattelevat..?!
Itselleni valinta on aina ollut itsestään selvä:
-Tulokset menee aina ulkonäön ohi. Tämän ei tietenkään tarvitse automaattisesti tarkoittaa samaa kuin sumopainija kisakunnossa. ;)
Sen sijaan lähinnä hieman huvittaa ihmiset joiden pääasiallinen treenimotivaatio on se vastakkaisen sukupuolen kiinnostuksen herättäminen. X)- lifemocker
nojaa mä en kuntoile mitkään tavoitteet mielessä. ne on jo saavutettu.
koitan pitää itteeni vain tässä "ihan ok" kunnossa. ruokavalioon en ole kiinnittänyt sen enempää huomiota, tavan kotiruualla menen ja paino on pysynyt vuosia about samassa... kuntoilu/itsestään huolenpito on enemmän mulle psykologinen juttu - pääsee pois kotoa ja "reenien" jälkeen on hyvä olo kun on saanut jotain aikaiseksi. olen ns "sunnuntai-urheilija" vaikka kesäisin about 5:nä päivänä kuntoilenkin
sehän on mitä kukakin haluaa! ei sitä kukaan voi sanoa miten jonkun toisen pitäisi tehdä.... - fdsvcxfdsfdsfds
Ei maksimaalisella voimalla ole minulle oikeastaan mitään merkitystä. Paljon tärkeämpää on, että minulla on riittävä voima hallitakseni kehoani sekä pystyn juoksemaan nopeasti sekä ketterästi. Minulle on tärkeää on nopeus ja räjähtävä voima sekä myös kestävyys. Sen selvittämiseen kului hieman aikaa ja treenasin pitkään vain bodaustyyliin.
Tietenkin myös näyttävät lihakset miellyttävät silmääni, mutta niidenkään koolla ei ole niin merkitystä kunhan peilikuva miellyttää. Näillä kriteereillä tosin siinäkin riittää tekemistä yhdeksi elämäksi.
Kiinnostukseni ovat enemmänkin liikunnan mielekkyydessä kuin missään maksimaalisessa kehityksessä. Tykkään harrastaa lajeja laidasta laitaan ja taitolajit ovat eniten minua kiinnostavia. Näissä lajeissakin kuitenkin tarvitsee voimaa ja nopeutta, joten siksi treenaan salilla, vaikka se ei minulle mielekkäintä liikuntaharrastusta olekaan. Silti se on yksi lempiharrastuksistani. - hulkkeri
Olen treenannut salilla,jossa komeet muskelit omaava kaveri tekee hikiseen vinopenkkiä 90kg. Ja välissä on treenannu huomattavasti pienempi kaveri omia sarjojaan kevyesti 120kg,llä Massa ja woima ei välttämättä kulje käsikädessä.
- --..--
Ikinä et voi tietää mitä kukin on salilla tekemässä. Ei kukaan treenaa aina sitä penkki ykköstä.
Isolla mörssärillä voi olla siinä vaan palauttava viikko menossa tai vaikka kevyesti loukkaantunu ja yrittää siitä huolimatta vähän ylläpitää.
Ja toinen jamppa voi sitten seuraavaks tehdä kovaa sarjaa näennäisen isoilla painoilla.
Ei kukaan revi aina täysillä, niin ei kehity. Välillä pitää palautella ja kehonkin levätä. - Veteraano!
Noin on! Muiden lajien harjoittajat erottuvat tavallisista "jähyäjistä".
Käyttämälläni salilla käy eniten lätkäilijöitä.
Lentopallo ja vapaaottelu ovat myös edustettuina.
Tytöillä budolajit.
Jossakin määrin voi treeneistä päätellä päälajin mutta ei erehtymättä.
Vanhoille silmille on ilo nähdä 20v lätkäjunnun vetävän raakana rinnalle ykkösiä 6:n sarjoina 100kg:lla ilman remmejä ja jopa ilman sormilukkoa.
NHL-tason molarilla on oman tyyppisensä harjoitteet.
Lentistyypit tekevät aina kyykkysarjan päälle korkeat, kimmoisat hypyt.
Muutama hassu nujuaa lavalla perinteisten punttitreenien kanssa.
Valtaosa junnaa penkkiä, käsipainoja ja putkivempeleitä.
Kukin tyylillään tavoitteidensa mukaisesti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462