Siirsin menkkoja ja nyt tiputteluvuotoa??

Hei! Olen 15vuotias tyttö ja syön yaz -merkkisiä e-pillereitä raskauden ehkäisyyn. Olen syönyt pillereit jo 1,5vuotta. Olen siirtänyt kuukautisiani 2kertaa aikaisemmin ohjeen mukaan, eikä aikaisemmin ole ollut tällaista. Syön pillerin joka päivä, liuskassa on kuukauden lopussa aina 4 valkoista pilleriä joissa ei ole vaikuttavia aineita ja niiden jälkeen aloitetaan uusi liuska. Kuukautiseni alkavat yleensä toisen valkoisen pillerin aikana, ja loppuvat kun olen syönyt 2-3 vaaleanpunaista (jotka sisältävät vaikuttavia aineita) pilleriä. Nyt olen kuitenkin syönyt jo vaikuttavaa pilleriä, ja minulta tulee edelleen veristä, enemmän rusehtavaa vuotoa. Mistä johtuu? Aiemmin ei ole ollut tällaista. Söin siis kaksi liuskaa putkeen mutten syönyt neljää valkoista pilleriä. Harrastimme poikaystäväni kanssa seksiä 2päivää sitten (luulin kuukautisteni loppuneen) mutta ne alkoivatkin kesken kaiken. Silloin tuli selvästi verta, mutta todella niukasti. Nyt olen kiinnittänyt ehkä enemmän huomiota, mutta valkovuodon sijaan tulee rusehtavaa lähes hajutonta vuotoa. Äitini sanoi että se johtuu vaan siitä että siirsin kuukautisiani kuulaudella, ja nyt kiertoni on vähä sekaisin. Onko näin?
7165
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Lisäystä: Olen siis syönyt 8vaikuttavaa pilleriä, kuukautiset loppuivat normaalist kolmannen päivän aikana. Nyt on ollut 5 päivää rusehtavaa vuotoa.

Äänestä

Tuo kuukauden siirtäminen on liikaa. Johtuu varmaan siitä, mutta ei ole kai vaarallsita kuitenkaan? Yrtitä pitää suh'koht normaalina tuota kiertoa ja vain jos on ihan viimeinen pakko niin sitten vasta siirrät. Ei kannata mennä sekottaan ihan pikkujutun takin kiertoja muuten tuota tiputtelua voi sitten kestää kauemmin.

Äänestä

menkka

Äänestä

No itse olen syönyt aina putkeen pillereitä endometrioosin vuoksi.Ikä siitä ole mitään haittaa päin vastoin.Nyt tosin käytössä on minipillerit migreenin vuoksi,kuukautisia ei ole koskaan.Ei se rusehtava vuoto mitään haittaa.

Äänestä

y 5tgrfvsc, silloin kun pillereitä ei syö niin ei ole myöskään mitään kiertoja. Jos elimistölle passaa (eli ei tule juurikin tiputteluvuotoja tms), niin voi syödä vaikka kolme liuskaa putkeen, eli siis tyhjennysvuoto 4x vuodessa eikä tästä ole mitään haittaa.

Äänestä
  • Ei kannata siirrellä menkkoja liiaksi. Vuosia sitten siirsin ja tulos: kuusi viikkoa hirvittävää vuotoa, joka jouduttiin keltarauhashormooneilla taltuttamaan hetkeksi.

    Äänestä

  • Jonsku83Z kirjoitti:

    Ei kannata siirrellä menkkoja liiaksi. Vuosia sitten siirsin ja tulos: kuusi viikkoa hirvittävää vuotoa, joka jouduttiin keltarauhashormooneilla taltuttamaan hetkeksi.

    Niin, sinulla kävi noin. Sekö sitten tarkoittaa, ettei muiden kannata toimia näin, koska kaikkien kehot toimivat täsmälleen kuten sinun kehosi?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


hennati kirjoitti:

Hei! Olen 15vuotias tyttö ja syön yaz -merkkisiä e-pillereitä raskauden ehkäisyyn. Olen syönyt pillereit jo 1,5vuotta. Olen siirtänyt kuukautisiani 2kertaa aikaisemmin ohjeen mukaan, eikä aikaisemmin ole ollut tällaista. Syön pillerin joka päivä, liuskassa on kuukauden lopussa aina 4 valkoista pilleriä joissa ei ole vaikuttavia aineita ja niiden jälkeen aloitetaan uusi liuska. Kuukautiseni alkavat yleensä toisen valkoisen pillerin aikana, ja loppuvat kun olen syönyt 2-3 vaaleanpunaista (jotka sisältävät vaikuttavia aineita) pilleriä. Nyt olen kuitenkin syönyt jo vaikuttavaa pilleriä, ja minulta tulee edelleen veristä, enemmän rusehtavaa vuotoa. Mistä johtuu? Aiemmin ei ole ollut tällaista. Söin siis kaksi liuskaa putkeen mutten syönyt neljää valkoista pilleriä. Harrastimme poikaystäväni kanssa seksiä 2päivää sitten (luulin kuukautisteni loppuneen) mutta ne alkoivatkin kesken kaiken. Silloin tuli selvästi verta, mutta todella niukasti. Nyt olen kiinnittänyt ehkä enemmän huomiota, mutta valkovuodon sijaan tulee rusehtavaa lähes hajutonta vuotoa. Äitini sanoi että se johtuu vaan siitä että siirsin kuukautisiani kuulaudella, ja nyt kiertoni on vähä sekaisin. Onko näin?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu