Rovaniemeläiset keskustelijat 24-palstalla.

ikkunasta näin

Lyhyesti sanottuna. Rovaniemeläisten keskustelupalstalla hyviä kommentteja. Asiat sanotaan suoraan niin kuin ne on. Uskalletaan sanoa oma mielipide. Teillä täytyy olla hyvät keskustelun valvojat, kun sallivat mielipiteen ilmaisun vapauden, jyrkilläkin kommenteilla. Siinä on sitä kirjoittamisen luovuutta, jota lehtien mielipidekirjoituksissa ei sallittaisi. Niin Kemiläisillä, kuin Rovaniemeläisillä, teillä on jotain yhteistä. Sanotte suoraan mielipiteenne, olette hyviä perustelemaan mielipiteenne. Miten sanoisin? Sanotte suoraan mielipiteenne, niin kuin asia on. Lyhyesti. Tämä on sitä nettiajan keskustelua.

12

341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä keskustelun aih

No en todellakaan menisi kehumaan keskusteluketjujen laadullista sisältöä.Useimmista kommenteista heijastuu motivoivana tekijänä textin tuotolle vahva halu korostaa alhaista itsetuntoa.Eikä näinollen kannanotolla ole mitään merkitystä.Nämä huomionhakuiset tyypit kyllä onneksi tunnistaa ketjusta heti,kuin myös heidän melkeinpä poikkeuksetta valittamiseen/mollaamiseen otsikoillaan viittaavat uudet keskusteluketjuyritykset.

• ikkunasta näin

Pitääkö keskustelussa olla laadullista sisältöä ? Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä nykyajan nettikeskustelussa. Laadullisen sisällön,oikeinkirjoitus, ja kieliopillisen kirjoittamisen suhteen voi unohtaa nykyään. Tätkeintä on oma ilmaisu ja omat mielipiteet, ja perustelut. Kaiken muun voi unohtaa, kuten kieliopin ja oikeinkirjoitustaidon. Selkeät mielipiteet ja perustelut ovat nykyaikaa. Kielioppi on historiaa. Kielioppivirheisiin ei pidä jämähtyä.

• Pähkäilijä zxz

Heikkoa se on Rovaniemelläkin se taso. Kuten kaikkialla muuallakin. Tänne keskustelupalstoille varmaan valikoituu se pätemisen tarpeessa oleva, useimmiten pahaaoloa poteva aineisto. Ovat valinneet nämä keskustelupalstat purkautumiskohteekseen. Näin enimmäkseen.
      Tosikoja, huumorintajuttomia. Minä, minä, aina vaan minä.

Eihän tuo "hyvä keskustelun.." tarkoittanut virheitä vaan nimenomaan tekstin sisältöä, tasoa.
      Kyllä se hyvä olisi, että tekstistä saa ainakin jotenkuten tolkun. Virheitä täynnä olevaa tekstiä ei ole mukava lukea. Miten se virheitä täynnä oleva kommentti voi olla selkeä? Murrettaan voi ilman muuta "viljellä".

Liiallisuuksiin menevät sensuroijat pilaavat kaikki keskustelut. Lukijathan ne ovat niitä sensuroijia. Moraalin vartijoita riittää. Rovaniemi ei ole siinä mielessä pahimpia. Paikkakunnittain on isoja eroja sananvapaudessa.
      Ylitornio on ylivoimaisesti takapajuisin paikkakunta lapissa. Sananvapaus puuttuu täysin. Kaikki sensuroidaan. Saavat olla rauhassa takapajulassaan.
      Se jo yksi vartija pilaa kaiken. Sillä töin istuu ja poistattaa viestejä 24/7 vuorokaudessa. Ottanut sen elämäntehtäväkseen..

• ikkunasta näin

Kiitos mielipiteestäsi. Aloituksessani en tarkoittanut, että kielioppivirheitä sisältävä aihe olisi hyväksyttävää. Pilkku, piste, yhdyssanavirheet voi hyväksyä. Tarkoitus ei ole että kirjoitus olisi kieliopillisesti kympin arvoinen. Tärkeätä on,että perustelee mielipiteensä. Se tuli ensimmäisenä mieleeni.

• Rentoa pähkäilyä

Sitten tosiaan se vimmattu omien uusien keskustelujen aloitus. Entisiä pivinpimein samasta asiasta. Niin ei muuta kuin pätemisen tarpeessa heikossa itsetunnossa aloitetaan oma ketju. Miksi ihmeessä? Ketju ketjun perään samaa p a s k a a.
      Minä, minä, minä, minä.... Kateus ja pätemisen tarve hirmuinen..vai mikä lie?

Voihan sitä kommentoida samoille ketjuille. Kuten meikä nyt. Onko se pakko alottaa aina oma mitätön mitäänsanomaton uusi ketju. Johon ei tule kuin muutama kommentti, jos sitäkään.
      Siinäkin tulee se kadeus taas kysymykseen ja huomionhakuisuus nimenomaan.

• ikkunasta näin

Jokaisella on joku pätemisen tarve. Mitä se sitten tarkoitaa? En oikein ymmärrä. Onko pätemisen tarve itsensä kehumista tai jotain muuta ?

Mitään sanomaton uusi ketju ? Aloittamani keskustelu koirista ja koirien paskoista on takuuvarma keskustelun aihe, vaikka aihe kuulostaa mitäänsanomattomalta. Kuitenkin keskustelun aihe haarautuu koirien hoitamiseen, koirien omistajiin ja yleensä roskaamiseen ja siihenkin osaavatko ihmiset lajitella roskansa oikeisiin pusseihin. Mikä sitten on järkevä keskustelun aihe ?

• Pähkäilyä zxz

Sekin on mielenkiintoinen asia, ainakin joillekin nimittäin tämä: Keskustelun aloitusmäärä suhteessa vastauksiin. Eroja löytyy paikkakuntien välillä.
      Rovaniemi pärjää hyvin. Aloituksia 910. Vastauksia 10040. Eli 910/10040.
      Kemi parempi 770/10466.
      Sodankylä 1083/3978. Eli tosi huono. Todella kadeellista populaa.
      Kemijärvi 775/16162. Eli suvaitsevaisia ja sosiaalisia ihmisiä paljon.
      Muonio 2180/4578. Eli huomionkipeitä ja itsekeskeisiä paljon.

Tämä tilanne 23.5.2013 klo 04.26

Kiitos mielenkiinnosta lukijoille.

• ikkunasta näin

Kiitos itsellesi ja tilastoista. Rovaniemi ja Kemi pärjää hyvin. Täytyypä tutkailla minun mainitsemiesi muiden kaupunkien keskusteluja.

• Herran rauhaa

Ei minua haittaa koiranpaskat. Se nyt on maailman pienin asia. Täysijärkinen edes huomaa koko asiaa. Sielähän ne höystää luontoa.
      En omista koiraa. Koirat ovat ok.
      Mitä sekään kuiten niinsanottuja hiihtäjiä haittaa ne kävelijät siellä ladulla. Ei ne minua riso yhtään. Mukavaahan se vain on kun on liikunnan harrastajia muitakin.

Menkää nyt sinne ladullenne hiihtämään. Se on nyt tehokastakin treeniä kesämaalla. Kuntokin nousee eritavalla. Saatte rauhassa varmaan hiihtää siellä nyt. Kun kerran sitä rauhaa haluatte.

• ikkunasta näin

Koiranpaskat on maailman pienin asia, mutta keskusteluissa Suomessa suurin puheenaihe. No, sitähän voisi kokeilla hiihtää ladulla, josta lumet ovat sulaneet. Taatusti tehokasta treeniä. Rauhassa saa hiihdellä yksikseen. Eikä suksissa tarvitse pitovoiteita. Eikä ladulla kävelijöitä näy, kun ei ole sitä latua enää...

• Muistakaa säännöt

Suositellut säännöthän kieltävät ikkunasta katselun ulos ainakin keittiön ikkunasta.
      Pitää katsoa pirtin ikkunoista. Mutta jos pirtin ja keittiön välissä ei ole suljettavaa ovea niin siinä tapuksessa sallittakoon uloskatselu myös keittiön ikkunasta.

Kamarin ikkunasta saa ilman muuta katsella ulos poikkeuksetta.Rajoituksia ei ole. Se katsotaan jopa hyveeksi ja velvollissuudeksi.

• Taitaa neiti olla

naapurista,kun noin painavan navetan nakkaa:ikkunasta näin,hah kyttää sitä ukkoas,joka Tupsun aikana kävi vieraissa harva se päivä ja tuli muka aamuvarhaisella kotiin niin väsyneenä toimitustehtävistä,että voi voi?Ja sitten pojatmennäänn Intiaaaaan,laulaa Reetu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe