Pukeutuuko kukaan täällä ns. vaihtoehtomuotiin tai jonkin alakulttuurin mukaisesti (esim. gootit)?
Tietääkö kukaan näihin erikoistuvia kauppoja tai vaikkapa ompeluohjeita?
Olen aika ekoihminen ja pidän siitä, kun näissä tyyleissä muoti ei vaihdu liian kovaan tahtiin eikä tarvitse ostaa säännöllisesti uusia asioita ja heittää vanhoja tavaroita pois. Kuitenkin voi näyttää omalla tavallaan tyylikkäältä ja vaatteista joutuu luopumaan vasta sitten, kun ne rikkoontuvat eikä niitä voi enää korjata. Toki näin voi kai menetellä perusmuodissakin mutta sitten tulee olemaan aina "jäljessä". Jos olette käyneet esim. UFF:ssa niin tiedätte että iso osa vaatteista on joidenkin mummojen ja pappojen vanhoja tavaroita joita on vaikea saada sopimaan nykyaikaan, joten ne jäävät hyllylle.
Tiedän, että keskustassa on ainakin useita Cybershoppeja ja Kampissa jokin goottipaikka. Käsittääkseni Foorumin läheisyydessä oli joskus jokin rokkaripaikka myös. Erilaiset bändituotteet ovat myös kivoja ja niillä tutustuu helposti samanhenkisiin ihmisiin (tosin niitä on vaikea löytää naisten kokoisina).
"Alternative"-muoti
5
1597
Vastaukset
oletko itse koskaan käynyt UFFissa..? siellä isommassa liikkeessä ainakin on alakerta täynnä vaikka mihin alakulttuurin tyyliin sopivaa vaatetta, jos vaan jaksaa penkoa..
mun mielestä tosin UFF on kirpputoriksi aika kallis, mut onhan niitä muitakin ja kierrätyskeskuksesta myös löytää toisinaan kaikkee kivaa
jos ja kun se lähtökohtainen ajatus on jotain muuta kuin "mummojen ja pappojen vanhoja tavaroita"..
mää en noihin cybershoppeihin tms. osaa oikein sanoa, pari kertaa oon cyberissä käynyt muilla ostoksilla samalla vaatevalikoimaa vilkaisten, mun mielestä ne ei näyttäneet kovin kestäviltä, et ekan pesun jälkeen pilalla, suunnilleen..
huuto.nettiä kannattais myös penkoa, hakusanalla 'gootti' tms mitä nyt oletkaan etsimässä, muistaakseni siellä on vielä se 'muu nuorisomuoti'-osiokin.
mur- katsotaans
Olen toki käynyt muutamassa UFF:ssa, ja löytänytkin sieltä aina silloin tällöin kaikkea kivaa, mutta voisitko kertoa tarkalleen mistä liikkeestä puhut?
katsotaans kirjoitti:
Olen toki käynyt muutamassa UFF:ssa, ja löytänytkin sieltä aina silloin tällöin kaikkea kivaa, mutta voisitko kertoa tarkalleen mistä liikkeestä puhut?
aa, sori. tää se tais olla..
http://www.uff.fi/fredrikinkatu-36.php
tai sit tämä..
http://www.uff.fi/iso-roobertinkatu-4-6.php
mää en koskaan muista noita osoitteita, mut noissa olen (muistaakseni) kummassakin käynyt ja sit jossain pienemmässä uffin liikkeessä missä ei ollut vintage ym. erikoisempien vaatteiden osastoa erikseen..
en asu Helsingissä, enkä muutenkaan tunne seutuja kovin hyvin, vaan suunnistukseni noihin edellämainittuihin on ollut sen varassa et kysyn ukkelilta että missä se taas olikaan se 'isompi uffi'..?
mur
- xxx0
Jep, kirppareilta löytyy suhteellisen useinkin jopa korsetteja edullisesti. Tai sitten mulla on käynyt vaan hyvä tuuri.
Huutonetissä on Goottivaatteet-osio.
EMP:ltä löytää vaikka mitä, myös niitä bändipaitoja.
Itse ostan kyllä ihan henkkamaukalta ja muista halpismassakaupoista, kyse on vaan siitä miten niitä vaatteita yhdistelee. :) No, itse käyn juuri kirppiksillä, tosin UFF on mulle liian kallis. En meinaan maksa kuutta euroo kuluneesta paidasta. Toki siellä on niitä Euron päiviä tms. mutta siis itse oon löytänyt sieltä vaatteita 50-luvun tyylistä ihan nykypäivään. Riippuu, mistä niitä penkoo ja tonkii. Sittenhän on halpisketjut, esim. H&M, Seppälä jne. tai jos haluaa maksaa vähän enemmän, niin esim. Only, Ed Hardy jne. Sittenhän on näitä second hand-kauppoja, joista en tiedä mitään nimeltä (paikkakunnallani kun ei niitä juuri ole).
Oma nyrkkisääntöni tyylille on se, että "vaate sieltä ja toinen täältä", suomeksi että yhdistelee eri kauppojen löytyöjä toisiin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932255Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1581857- 1761393
- 234855
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11776- 62769
- 65764
- 55672
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349601