Hyvät kanssaveneilijät,
Tavoitteena on löytää saaristomereltä miehistönvaihtosatama seuraavin kriteerein:
- Mahdollisimman lähellä Ahvenanmaata (pääsaarta)
- Uskaltaa jättää veneen satamaan yöksi ilman miehitystä
- Satamaan pitää päästä autolla ja bussilla
- Masto on 14 metriä korkea, joten satama ei voi olla kovin matalien siltojen takana
Parhaaksi vaihtoehdoksi mielessäni on noussut Korppoo, ja kysynkin nyt kokeneemmilta, kumpaa (jos kumpaakaan) otsikon satamista voisitte yllämainituin kriteerein suositella? Tiedostan toki, että silloin tällöin on ruuhkaa losseihin, mutta vaihdot tapahtuvat keskellä viikkoa jolloin jonot lienevät siedettäviä.
Toki muitakin kuin Korppoon satamia saa suositella.
Asiallisista vastauksista iso kiitos!
Korpoström vs. Verkan
7
716
Vastaukset
- Kkddkkd
Ei periaatteessa väliä kumpaan jätät. Verkanin ohi (pysäkille matkaa n. 300 m) menevät kaikki Korppoon kirkonkylään ajavat bussit, Korpoströmiin eivät kaikki vuorot aja. Lauttajonoista ei tarvi välittää jos tulette bussilla, busseilla etuajo-oikeus. Eikä ne jonot muutenkaan pahoja ole. Kummassakin satamassa pa-piste, septintyhjennys, ravintola, kauppa. Siltoja ei tuolla suunnalla ole.
- 8+20
Korpoströmissä tuntuu olevan väljemmin tilaa. Verkanille monet menee syömään ribsejä, ja laituri on täynnä lounasajasta eteenpäin...
- verkan parempi
Verkan on aallokolta suojaisampi kuin Korpoström, jonka ohi menee vilkas veneilyväylä. En yöpyisi Korpoströmissä, mutta Verkanissa kylläkin.
- JPKLM
Verkanin satamaan taas osuu länsituuli ikävästi, korpoströmissä läheinen pienveneväylä tekee aallokkoa. Mulla on venepaikka korpoströmissä ollut kohta 10 vuotta, hyvin on vene pysynyt laiturissa. Korpoström on paikkana rauhallisempi, Verkanin buffalossa käy paljon porukkaa ja nuorta sellaista.
Mun mielestä ei kauheesti väliä kumpaan jättää. Jos kaunis sää ja lomakausi, kumpikin ovat täynnä. - Kaksi ja kahdeksantoista
JPKLM kirjoitti:
Verkanin satamaan taas osuu länsituuli ikävästi, korpoströmissä läheinen pienveneväylä tekee aallokkoa. Mulla on venepaikka korpoströmissä ollut kohta 10 vuotta, hyvin on vene pysynyt laiturissa. Korpoström on paikkana rauhallisempi, Verkanin buffalossa käy paljon porukkaa ja nuorta sellaista.
Mun mielestä ei kauheesti väliä kumpaan jättää. Jos kaunis sää ja lomakausi, kumpikin ovat täynnä.Houtskärin Näsby. Täyttää kaikki kriteerit ja hyvät palvelut joka suhteessa.
- kkdkdkdkkdkd
Kaksi ja kahdeksantoista kirjoitti:
Houtskärin Näsby. Täyttää kaikki kriteerit ja hyvät palvelut joka suhteessa.
Näsbyyn automatka tunnin luokkaa Korppoosta, puoli tuntia lauttamatka, päälle ajomatka ja lauttaodotus. Houtskariin lauttoja menee harvemmin.
- bgghdfgsdfgsdfg
Verkan ilman muuta. Palvelut ihan eri luokka kuin ainakin aiempina vuosina Korpoströmissä. Jos toimiva bussiyhteys on kriteeri niin tällöin Verkan on näistä ainoa vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211118Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864