Vastapuolen oikeudenkäyntikulujen maksaminen

Yöunet menee kohta

Olin vastaajana oikeudenkäynnissä ja nyt odottelen oikeuden päätöstä, joka tulee viikon päästä. Olen varautunut siihen, että jokin tuomio tulee (sakkoja tai ehdollista) ja sen asian kanssa olen sinut.

Eniten huolettaa vastapuolen asianajokulujen suuruus ja niiden maksaminen. Oikeudenkäynnin lopussa kun tuomari teki yhteenvetoa kunkin kuluista, niin vastapuolen kuluiksi summattiin nelisen tonnia. Vaikka noita kohtuullistettaisikin, niin herrajumala, mistä otan tuollaiset rahat?? Olen opiskelija, joka on vain osa-aikaduunissa, enkä lainaakaan saisi pankista vakuuksien puuttuessa. En kai saisi ketään takaamaankaan, koska ihmiset ovat niin varovaisia tänä päivänä. Minulla on luottotiedot kyllä kunnossa, ja haluan säilyttääkin ne. Pelkään, että se vastapuolen asianajotoimisto laittaa ulosottoon saatavansa, kun en kuitenkaan kerralla pysty niitä maksamaan.

Onko kellään kokemusta siitä, että voisiko nuo kulut maksaa esim parissa kolmessa osassa? Siis jos sitä maksettavaa tulis vaikka se 4.000 euroa, niin maksais ensin vaikka tonnin, sit kuukauden päästä toisen jne? Ja mitä jos ne menee ulosottoon, niin meneekö samalla luottotiedot?

Ja vielä, kun noita asianajokuluja kohtuullistetaan, niin mitä se yleensä käytännössä tarkoittaa? Onko se kohtuullistaminen muutamia satasia, kolmannes vai puolet?

3

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thetuomio1

      En tiedä. Me hävisimme täysin vailla loogisia, kieleillisiä ja juridisia perusteluja ja jouduimme maksamaan n. 80.000euroa oikeudenkäyntikuluja, siis vastapuoli meidän omat. Me myimme kaiken omaisuuden ja saimme lopuista velkaa. Sitä hoidellassa loppu elämä. Et siis ole ainoa.

    • Onnibonni1