methylisothiazolinone/methylchloroisothiazolinone allergia?

hukassa allergiassa

Hei!
Minulla todettiin kathon cg allergia elikkä eriteltynä yllä olevat aineet..
Olen saanut jatkuvasti allergisia reaktioita ja ihoni on jatkuvasti täynnä pientä punaista kutisevaa syherönäppyä, hämmästyttävää miten monissa tuotteissa sitä onkaan!

Viimeisen 6kk olen tarkasti syynännyt kaikkien tuotteiden inci-listat että onnistuisin välttämään kyseistä ainetta, mutta silti sain reaktion esim nivean rasvasta missä kyseistä ainetta ei pitäisi olla. Reaktio oli täysin samanlainen kun minkä sain nivean toisesta rasvasta jossa ainetta oli.
Miten ainetta voi olla tuotteissa jossa sitä ei mainita? Käsittääkseni se on muutenkin kielletty ei poispestävistä tuotteista.

Onkohan olemassa jotain resepti lääkkettä joka auttaisi kutinaan ja näppyihin? MInulla on resepti vain 2,5% kortisoniin, ihotautilääkäri ketä allergian totesi ei osannut oikeastaan sanoa siitä yhtään mitään, jopa infolappusetkin oli päässyt loppumaan ja käski googletella ainetta, ja sehän ei hirveen fiksummaksi tehnyt kun ei tästä tunnu edes löytyvän mitään tietoa mistään!

13

4970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -missd-

      Niin siis se kortisoni josta sait reseptin on se reseptilääke jonka pitäisi auttaa kutinaan ja näppyihin!

      Allergia paranee, kun lopetat ainesosaa sisältävien tuotteiden käytön.

      Voit listautua tänne, niin saat tietoa sopivista tuotteista, maksullinen palvelu
      www.kosmetiikka-allergia.fi/portaalin_palvelut

      Mainitsemasi aineet ovat säilöntäaineita, joita käytetään kosmetiikassa, ettei niihin kasvaisi pöpöjä.

      Kannattaa varmaan välttää kaikkia näitä:

      2-methyl-4-isothiazolin-3-one
      Acticide
      Algucid CH50
      Amerstat 250
      Euxyl K 100
      Cl Me-isothiazolinone
      Fennosan IT 21
      Grotan K
      Grotan TK2
      GR 856 Izolin
      Kathon 886 MW
      Kathon CG
      Kathon DP
      Kathon LX
      Kathon UT
      Kathon WT
      Mergal K7
      Metat GT
      Metatin GT
      Methylisothiazolinone
      Mitco CC 32 L
      Paretol
      Parmetol DF 35, -DF 12, -A23, -K50, -K40, -DF 18
      P3 Multan D
      Piror P109
      Special Mx 323

      (tämä lista on erään säilöntäainetta kosmetiikkateollisuudelle valmistavan hollantilaisen yrityksen sivustolta, eli eri kauppanimet, jotka voi sitten näkyä tuotteissa)

      Lisäksi aineitta ei ole vain kosmetiikassa kuten voiteet ja shampoot vaan voi olla kosteuspyyhkeissä, siivousaineissa tai muissa kotitalousaineissa.

      Myös Nivean tuotteissa aine voi olla eri nimillä, ja myös ainesosat voivat vaihdella sen mukaan onko voide valmistettu USA:n tai Euroopan markkinoille.

      Apteekki on varmaan paras paikka jossa tietävät mitä aineita tuotteet sisältävät ja antavat näytteen. Jos et tiedä mitkä säilöntäaineet sinulle käy näiden sijaan, apteekista voi saada täysin säilöntäaineetonta tuotetta Avenen Tolerance Extremeä.

    • alerginen

      "methylisothiazolinone" löytyy mÿös pyykinhuuhteluaineista , hajuvesissä.......

      • Paha kutina

        Minä lisäisin hyvin yleisen lisäaineet,, natriumauryylisulfaattia. Esiintyy hammastahnoissa, verenpainelääkkeistä ym. Esim. Happosalpaajissa.


      • Vesikello

        Myös astianpesuaineessa. Onpa ollut vaikea selvittää mistä ihottumani ja ihorikot ovat peräisin


    • Yliherkkis

      Kathon CG:lle allerginen minäkin - ja huomasin kauhukseni, että sitä on myös Fairy astianpesuaineessa! Myös konetiskiaineiden ja huuhteluaineiden sisällysluettelot kannattaa lukea tarkkaan! Niissäkin olen nähnyt tämän pitkän sanahirviön...

      Miten aine vaikuttaa suolistossa???

    • Melkein epätoivoinen

      Hei!

      Tämä on mielenkiintoinen ketju. Minulla ei tällä hetkellä ole kovinkaan montaa shampoota, mitä uskaltaisin käyttää, vaan monet jopa Allergialiiton suosittelemat tuotteet aiheuttavat hiuspohjaan näppyjä tai kutisevia kyhmyjä, jotka ovat pahimmillaan heti joitakin tunteja hiustenpesun jälkeen.

      Ja sama juttu toistuu monien hammastahnojen kanssa: suu alkaa kutista ja nieluun erittyy limaa vain muutama minuutti hampaan pesun jälkeen. Ja sitten vielä hammaslääkärit suositelevat, ettei hammastahnoja saisi kunnolla huuhdella. Todella ärsyttävää. Olen alkanut epäillä jotakin säilöntäaineallergiaa, mutta voisiko sitä mitenkään testata? Prick-testissä olen atoopikkona käynyt elämäni aikana useinkin, ja tiedän jossakin vaiheessa jo herkistyneeni ainakin nikkelille ja formaldehydille. Olisiko tässä taas uusi nimi pitkään listaan?

      • Apua_2014_01

        Hei,
        Olen saanut iho-oireeni kuriin reseptilääkkeellä Protopic, 0,1%. Lääkäri sanoi, että Allergialiitolta voi ostaa listan tuotteista, joissa on noita edellä mainittuja aineita.


      • Allergikko

        Mene epikutaanitesteihin jos reagoit allergiashamppooseen tai hammastahnaan. Hammastahnassa ei varmasti ole methylisothiazolinonea tai methylchloroisothiazolinonea.


    • Ymppäziolinoline

      Desloratadine on antihistamiini, joka itsellä ja siskolla ainakin on auttanut.

    • Lergikko

      Tiedokszi että, monet pesuaineet. sisältävät tätä ainetta, mm. Fairy astianpesuaine. Jokapäiväistä altistusta on vaikea välttää.

    • ensimmäinen

      Sisämaalit sisältää myös tätä myrkkyä. Ikävä vaan,että asia selvisi vasta koko asunnon maalamisen jälkeen..

    • Näääääs

      Hammastahnassa sodium saccharin ainesosa on isotiatsolin johdannainen-> allerginen reaktio

    • Nuorityttöh

      Mä oon nyt 12 vuotta ja huomasin et ku tiskasin Fairyllä niin käsivarsiin alko tulla pieniä punasia pilkkuja ja niihin kirveli/kutitti. Pesin kädet viileällä vedellä ja laitoin Aqualan L rasvaa niin se helpotti. Tänään mä taas tiskasin mut iskä osti mulle kumihanskat jotka ulottuu melkein kyynärpäihin. Ei kirvellyt yhtään niin paljoa kuin eilen mutta juuri siihen kohtaan missä hanska loppui tuli pilkkuja. Saatanko olla allerginen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe