Fiat Stilo sammuu ajossa & ei starttaa

stilo4ever

Minulla on pikkuisia ongelmia Fiat Stilon, 1.2, vm.2003 , kanssa. Eilen ajelin n.30-40km/h nopeudella kun yhtäkkiä auto sammui. No käynnistin äkkiä uudelleen ja ajoin seuraavasta risteyksestä parkkipaikallle katsomaan mistä kiikastaa. No en löytänyt mitään erikoista ja luulin että jotain pientä se vain oli. No tänään kun olin lähtemässä ja radio oli päällä niin auto ei startannut. Ei tullut minkäänlaista vastausta, ei edes valoja mittaristoon ja kummiskin radio toimi. no otin avaimen pois hetkeksi ja koitin uudelleen nii silloin lähti.. Tämmöisiä ongelmia on siis ollut ja kysynkin että missä mahtaa olla vika?

13

2673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikea sanoa

      Ihan ensin tarkistaisin akun kunnon ja puhdistaisin huolella navat.

    • GPsporty

      Onkohan akun kaapelit kunnolla kiinni molemmista päistä?

    • jippikajee

      Korin ja moottorin välinen maakaapeli kannattaa myös tarkistaa.

    • BanaaniFiat

      hehheh fiat stilo on vähän välillä onituinen

    • entinen mazdatyperys

      Vanhassa mazdassani teki samaa ja vika oli virranjakajassa, mikä noissa uudemmissa varmaan jokin yksikkö...
      Vaihdoin jakajan ja kuntoon tuli.

    • ent.fiiat.isti

      Se on fiiatti ja vielä stilo:)
      Totuttele vaan kummallisiin sähkövikoihin, ne korjaantuu kyllä myymällä:)

    • omistin fiatin myös

      itelläkin oli samanlaisia ongelmia, vika korjaantui kun vein auton romuttamolle ja hommasin mitsubishin.

      sain viikoksi fiatin toimimaan kun vaihdoin yhden anturan sinne. 70€ makso. googleen vika ja saa sen anturan sitte selville. Tuo toinen vika on ajonestovika, eli ajonesto on päällä vaikka ei pitäisi olla päällä. Se korjaantuu myös vaihtamalla automerkkiä.

      • -Suutarimestari-

        Anturoita vaihdetaan kenkiin. Fiat ei tietääkseni ole kenkävalmistaja.
        Kun kirjoitustasi lukee, ei ole ihme että olet kengänpohjaa auton varaosaksi ostanut. Ja sellaisen onnistuneesti asentanut.


    • hmmmmmm3

      Vie auto osaavalle huoltokorjaamolle, niin moinen vika selviää. Voi johtua huonokuntoisesta akustakin. Nykyautot on hyvin herkkiä jännitteelle, kun on paljon sähköistä tekniikkaa.

      Tuo käynnistymättömyys voi johtua ajonestolaitteesta. Sekin vika voi johtua huonosta akusta vai olisiko mahdollisesti latauslaite mennyt? Tarkista kylmänä akun jännite ja käynnissä latausjännite.

      Ajatko paljonkin vajaalla tankilla? Talvella se teettää tankkiin kondenssivettä ja jäätä, joka voi aiheuttaa käyntihäiriöitä.

      Ennen auton käynnistystä kokeile laittaa parkit päälle, josko käynnistyisi ongelmitta.

      • hmmmmmm3

        Mitä nyt googlailemalla löytyy niin ruiskurele voi olla syypää sammuiluun ja myös kampiakselin asentoanturi. Jos siis stilo on yhtään perinyt samoja vaivoja muilta fiat malleilta.


    • ossos

      meitsillä oli fiatissa sähkövika mikä alkoi noin kunnes ei enää startannu,eli löi aina päälle ajoestovaihteen saatiin korjattua kuitenkin puol vuotta myin pois.

    • fiat bravo jtd

      mulla oli 1.8 litrasessa 2003 farkku stilossa sama ongelma.. vein korjaamolle ja vikaa ei meinanut heti löytyä, mutta löysivät kaasuläppä kotelosta jotaan häikkää.. uusivat sen , makso 500 euroa ja toimi ongelmitta.. noin 2 kk kuluttua huolto rempan jälkeen alko tekee uudestaan mutta liikenne valoissa sammu kun paino kytkimen pohjaan.. no eikun uudestaan auto pajalle ja kuntoon ja saman tien myin pois.. nyt ollut jo 2 vuotta alla bravo diesel 2008 ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen bravoon. mitään ongelmia ei ole bravon kanssa ollut.. ja toivottavasti ei tulekkaan..

      • stilorassaaja

        Minulla oireili Stilo multiwagon 1,8 130 sammuilemalla ajoittain kun painoi kytkimen pohjaan, joskus vika oli kuukausia poissa ja tuntui että jos öljy oli vähissä tai öljynvaihto lähellä niin oireili enemmän. vaikutti myös että ilmastointi päällä ja ilmastointihuollon jälkeen oireili vähemmän. Kostea keli taas vaikutti lisäävän sammumistaipumusta. Samumistaipumus katosi myös hetkeksi ecu-resetoinnilla.

        Vika korjaantui lopullisesti kun törmäsin englanninkielisillä sivuilla kaasuläpänpuhdistusohjeisiin (throttle body/idle body cleaning). Aikaa vian korjaukseen eli kaasuläppärungon puhdistukseen meni 5 minuuttia ja 0 euroa ja auto on toiminut kuin unelma. Itse puhdistin kaasuläppärungon crc:llä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe