Toyota ProAce

Huutonaurua!

Peugeot irvailee uudelle "Toyotalle"

"Legendaarinen Toyota Hiace on saanut seuraajan. Sen nimi on Toyota Proace. Se valmistetaan samalla Peugeotin tehtaalla kuin Peugeot Expert Van. Kumman tahansa valitset, saat yhtäläisen erinomaisen taloudellisuuden, ajettavuuden ja nykyaikaisen varustelun. Saat saman ajomukavuuden, toimivuuden, luotettavuuden ja takuun. Alkuperäinen Peugeot tosin maksaa sinulle yli kaksi tonnia vähemmän"

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288572713614.html

76

5648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????????????????????

      Alkuperäinen Pökötti maksaa yli kaksi tonnia vähemmän eikä silti
      ole milloinkaan saavuttanut Hiacen suosiota. Tätä se EU teettää.
      Taas päästään vaan maksamaan enemmän ja saadaan kaikki viat
      kaupan tekiäisiksi. Kuka haluaa ranskalaisen auton jos ei ole ihan
      pakko? Minun puolestani jäävät kauppaan. Jos saa "alkuperäisen"
      pökötin 2 tonnia halvemmalla, kertoo vaan pökötin surkeasta
      haluttavuudesta.

      • Kilpaileva myyjä

        Hahhaaaaa tämä alla oleva lause on tuon haastattelu ylivoimaisesti hauskin:
        "Meillä on paljon uskollisia Hiace-asiakkaita jotka eivät varmasti päädy Peugeotiin."
        Mitä tuo kertoo tojoteroista ? Sen että makso mitä makso niin tojo pitää saada hahhaaaaa haaaa hhhaaaaaa


      • PeuGeot Motors
        Kilpaileva myyjä kirjoitti:

        Hahhaaaaa tämä alla oleva lause on tuon haastattelu ylivoimaisesti hauskin:
        "Meillä on paljon uskollisia Hiace-asiakkaita jotka eivät varmasti päädy Peugeotiin."
        Mitä tuo kertoo tojoteroista ? Sen että makso mitä makso niin tojo pitää saada hahhaaaaa haaaa hhhaaaaaa

        Kertoo myös sen että Tojotassa kuin Tojotassa on vähintään 2.000 e ilmaa hinnassa, tavanomaisten toisen 2.000 e lisäksi. Laatu maksaa, sano.

        Kuinkakohan alkuperäistä Tojota-laatua tämä Peugeot-merkkinen pakettiauto lopulta on? Onko siinä varmasti Tojota-merkkiset polttimot ja Tojota-merkkinen öljynsuodatin?


      • ??????????????????
        PeuGeot Motors kirjoitti:

        Kertoo myös sen että Tojotassa kuin Tojotassa on vähintään 2.000 e ilmaa hinnassa, tavanomaisten toisen 2.000 e lisäksi. Laatu maksaa, sano.

        Kuinkakohan alkuperäistä Tojota-laatua tämä Peugeot-merkkinen pakettiauto lopulta on? Onko siinä varmasti Tojota-merkkiset polttimot ja Tojota-merkkinen öljynsuodatin?

        Surkea diagnoosi. Minusta se kertoo että Pököttejä on pakko pitää
        koko ajan alennusmyynnissä että kauppa edes jotenkin kävisi.
        Silti PSA huojuu konkurssin partaalla kun joutuvat myymään
        tappiolla. Toyota puolestaan tekee vahvaa tulosta ja pystyy
        huolehtimaan asiakkaistaan.Oletko ikinä kuullut että ranskalaiset
        autot olisivat luotettavia??


      • 405406boxer607
        ?????????????????? kirjoitti:

        Surkea diagnoosi. Minusta se kertoo että Pököttejä on pakko pitää
        koko ajan alennusmyynnissä että kauppa edes jotenkin kävisi.
        Silti PSA huojuu konkurssin partaalla kun joutuvat myymään
        tappiolla. Toyota puolestaan tekee vahvaa tulosta ja pystyy
        huolehtimaan asiakkaistaan.Oletko ikinä kuullut että ranskalaiset
        autot olisivat luotettavia??

        En, mutta kokemuksesta tiedän että ei ne sen epäluotettavampia ole kuin muutkaan. Miksi maksaa siis tojo- vai sanoisiko sopulilisää ?


      • paketti pete
        ?????????????????? kirjoitti:

        Surkea diagnoosi. Minusta se kertoo että Pököttejä on pakko pitää
        koko ajan alennusmyynnissä että kauppa edes jotenkin kävisi.
        Silti PSA huojuu konkurssin partaalla kun joutuvat myymään
        tappiolla. Toyota puolestaan tekee vahvaa tulosta ja pystyy
        huolehtimaan asiakkaistaan.Oletko ikinä kuullut että ranskalaiset
        autot olisivat luotettavia??

        ei ole ranskikset luotettavia!! No eipä ole "toyota" proacekaan, miten lie muutkaan mallit nykyisin!! En osta enää...eipä taida muu auttaa ku vaihtaa transittiin, ku nykynen hiace loppuu!


      • Kiala Viulu
        paketti pete kirjoitti:

        ei ole ranskikset luotettavia!! No eipä ole "toyota" proacekaan, miten lie muutkaan mallit nykyisin!! En osta enää...eipä taida muu auttaa ku vaihtaa transittiin, ku nykynen hiace loppuu!

        Peugeotilla on irvailu ja asiton mainonta enää ainut vaihtoehto, kun kauppa on täysin sammunut euroopassa ja Suomessa. Peugot joutuu nyt hyvien kauppiastapojen vastaiin toimiin pönkittääkseen heikkoa mainettaan/myyntiään, joka nyt tulee kostautumaan katkeralla tavalla.

        PSA konsernilla on jo ennestään suljettu useita tehtaita ja lopputilin on saanut lähes 10 000 henkilöå.

        Toyotan myynti sentään vetää ja siksi Toyota onkin käynyt pitkään neuvotteluja ostaa tyhjilleen jääneitä PSA:n autotehtaita tai ainakin päästä vuokralle.

        Toyota Proace on vain pieni tonniluokan pakettiauto ja voin tässävaiheessa jo mainita, että Toyotalta on tulossa oma tonniluokkaa suurempi pakettiauto tåysin itse suunniteltuna joka osa-aluelta. Markkinoille tulon ajankohtaa en tiedä, mutta suunnittelu on jo käynnistynyt ajan sitten, ennen Hiacen euroopan myynnin lopettamista.


      • samoja autoja
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Peugeotilla on irvailu ja asiton mainonta enää ainut vaihtoehto, kun kauppa on täysin sammunut euroopassa ja Suomessa. Peugot joutuu nyt hyvien kauppiastapojen vastaiin toimiin pönkittääkseen heikkoa mainettaan/myyntiään, joka nyt tulee kostautumaan katkeralla tavalla.

        PSA konsernilla on jo ennestään suljettu useita tehtaita ja lopputilin on saanut lähes 10 000 henkilöå.

        Toyotan myynti sentään vetää ja siksi Toyota onkin käynyt pitkään neuvotteluja ostaa tyhjilleen jääneitä PSA:n autotehtaita tai ainakin päästä vuokralle.

        Toyota Proace on vain pieni tonniluokan pakettiauto ja voin tässävaiheessa jo mainita, että Toyotalta on tulossa oma tonniluokkaa suurempi pakettiauto tåysin itse suunniteltuna joka osa-aluelta. Markkinoille tulon ajankohtaa en tiedä, mutta suunnittelu on jo käynnistynyt ajan sitten, ennen Hiacen euroopan myynnin lopettamista.

        Ei Tojo mitään tehtaiden ostoneuvotteluita ole käynyt, ei pitkään eikä lyhyeen. Tojo vain ostaa PSA:n tekemiä pakettiautoja joihin vaihdetaan Toyota-logo keulaan ja lyödään 2000 € hintaa lisää. Tästä on jo hyvää kokemusta 107/C1/Aygon osalta. Jokaisella autotehtaalla on jokaiseen kokoluokkaan uusia malleja suunnitteilla koko ajan, markkinoille tulon ajankohtaa vain ei vielä tiedetä tässä vaiheessa. Näin voi kehuskella yleisesti jokaisesta maailman automerkistä poikkeuksetta. Uutta on siis tulossa jokaiselta aivan varmasti, milloin se on jo toinen asia.


      • ProAygo
        samoja autoja kirjoitti:

        Ei Tojo mitään tehtaiden ostoneuvotteluita ole käynyt, ei pitkään eikä lyhyeen. Tojo vain ostaa PSA:n tekemiä pakettiautoja joihin vaihdetaan Toyota-logo keulaan ja lyödään 2000 € hintaa lisää. Tästä on jo hyvää kokemusta 107/C1/Aygon osalta. Jokaisella autotehtaalla on jokaiseen kokoluokkaan uusia malleja suunnitteilla koko ajan, markkinoille tulon ajankohtaa vain ei vielä tiedetä tässä vaiheessa. Näin voi kehuskella yleisesti jokaisesta maailman automerkistä poikkeuksetta. Uutta on siis tulossa jokaiselta aivan varmasti, milloin se on jo toinen asia.

        Niinhän voit sitten kuvitella, mutta joku tietää nämä asiat vähän paremmin ja oikean totuuden


      • tojouskomuksia
        ProAygo kirjoitti:

        Niinhän voit sitten kuvitella, mutta joku tietää nämä asiat vähän paremmin ja oikean totuuden

        Niinpä täällä viljellään sitä kuuluisaa Mutu - Vati - Navati tietoa joka syntyy varmalla Stetson - Harrison menetelmällä. Ja täydestä menee aisaa kannattaville uskollisille faneille. Saarnamiehen nimimerkki takaa sen paremman ja ainoan "oikean totuuden".


      • fushfushfsds
        samoja autoja kirjoitti:

        Ei Tojo mitään tehtaiden ostoneuvotteluita ole käynyt, ei pitkään eikä lyhyeen. Tojo vain ostaa PSA:n tekemiä pakettiautoja joihin vaihdetaan Toyota-logo keulaan ja lyödään 2000 € hintaa lisää. Tästä on jo hyvää kokemusta 107/C1/Aygon osalta. Jokaisella autotehtaalla on jokaiseen kokoluokkaan uusia malleja suunnitteilla koko ajan, markkinoille tulon ajankohtaa vain ei vielä tiedetä tässä vaiheessa. Näin voi kehuskella yleisesti jokaisesta maailman automerkistä poikkeuksetta. Uutta on siis tulossa jokaiselta aivan varmasti, milloin se on jo toinen asia.

        On pieni ero noissa c1 107 ja aygo käytetään toyotan tekiikaa, toyotan 3-sylinterinen vvti kone löytyy jokaisesta. Tämän takia c1 on ollut tilastoissa citroeneista vähävikaisin.


      • Irvailematta
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Peugeotilla on irvailu ja asiton mainonta enää ainut vaihtoehto, kun kauppa on täysin sammunut euroopassa ja Suomessa. Peugot joutuu nyt hyvien kauppiastapojen vastaiin toimiin pönkittääkseen heikkoa mainettaan/myyntiään, joka nyt tulee kostautumaan katkeralla tavalla.

        PSA konsernilla on jo ennestään suljettu useita tehtaita ja lopputilin on saanut lähes 10 000 henkilöå.

        Toyotan myynti sentään vetää ja siksi Toyota onkin käynyt pitkään neuvotteluja ostaa tyhjilleen jääneitä PSA:n autotehtaita tai ainakin päästä vuokralle.

        Toyota Proace on vain pieni tonniluokan pakettiauto ja voin tässävaiheessa jo mainita, että Toyotalta on tulossa oma tonniluokkaa suurempi pakettiauto tåysin itse suunniteltuna joka osa-aluelta. Markkinoille tulon ajankohtaa en tiedä, mutta suunnittelu on jo käynnistynyt ajan sitten, ennen Hiacen euroopan myynnin lopettamista.

        "Peugeotilla on irvailu ja asiton mainonta..."

        Mitä asiatonta on siinä, että sanotaan asiat niin kuin ne on? Pösön mainoksessa todetaan ihan asiallisesti ja irvailematta, että Expert on täysin sama auto kuin Hiace, mutta hinnaltaan pari tonnia edullisempi. Ei siitä pitäisi kenenkään vetää hernettä nenään.

        Eihän tuossa mainoksessa millään tavalla haukuta tai moitita Toyotaa.

        Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla Toyota-kauppiaan vastaus, kun asiakas kysyy miksi kannattaisi ostaa Hiace, eikä Expert. Lienee harvinaisen vaikea paku myytäväksi...


      • iloitse maksaja!
        PeuGeot Motors kirjoitti:

        Kertoo myös sen että Tojotassa kuin Tojotassa on vähintään 2.000 e ilmaa hinnassa, tavanomaisten toisen 2.000 e lisäksi. Laatu maksaa, sano.

        Kuinkakohan alkuperäistä Tojota-laatua tämä Peugeot-merkkinen pakettiauto lopulta on? Onko siinä varmasti Tojota-merkkiset polttimot ja Tojota-merkkinen öljynsuodatin?

        Ei se laatu siinä maksa 2000 €/auto enemmän vaan mainonta ja ne omistajille tulevat osingot. Ne otetaan asiakkaan kukkarosta tietenkin. Ja iloisia maksajia näyttää riittävän. Jopa perustelevat itse miksi hinta on korkeampi.


    • rellupösö...

      kyselin jo talvella mikä on toyotan tilanne pakettiauto rintamaal kun joutui vetäytymään suomesta .

      Kun kuulin että smam auto kuin peogeot ja fiat ja citroen , niin en osta.

    • Laatu maksaa

      Sama tilanne Toyota Aygon kohdalla. Toyotana hintaa 2.000. Vaihtoehtoiset keulamerkit Scitroën C1 ja Peugeot 107.

      • Kiala Viulu

        Kaikissa Toyota malleissa kun sattuu olemaan oikea hinta, jolla saadaan normaalia voittoa yhtiön pyörittämiseen ja kehittämiseen.

        Muut kilpaileva automerkit joutuvavat myymään mallejaan pahalla tappiolla, pystyäkseen kilpailemaan Toyotan myyntimäärien kanssa. Toyotaa kun laadullisesti parhaana ei tarvitse myydä tappiolla ja siksi Toyota konsermi tuotti v. 2012 tilikaudella 10 miljardin euron voiton.

        Toyotan voitto ei silti ole ylisuuri kultasuoni autoa kohden Suomessakaan ja siksi esim. Toyota Aygosta saatava voitto myyvälle autoliikkeelle ei ole kuin 350-450 euroa varustelutasosta riippuen verojen jälkeen, joten ei ole ylihintaa.

        Esim. Peugeot 107 ja Citroen C1 myynti onkin Suomessa tappiomyyntiä n. 2000 euroa edullisemmalla hinnalla.

        Samaa tappiomyynti rataa tai nollatoleranssia myynnissä pyörittä lähes kaikki muutkin merkit automalleillaan.

        Uuden auton myynnistä saatava voitto on lähes mitätön tai useimmiten tappiollinen ja todellinen voitto pyritäänkin kerätäänkin vasta jälkimarkkinoinnilla, jotka on myytyä autoa koskevat huolto- ja varaosapalvelut. Siksi kaikki huolto-, varaosa- ja korjauspalveluiden hinnat ovat korkeat, että saadaan sitä kautta voittoa tappiolla myydystä autosta. Voitot vain kasvaa, mitä pidemmäksi aikaa asiakas saadaan sitoutettua merkkikorjaamoon.

        Saahan muut merkit autojaan myydä tappiolla, mutta edestään kaiken löytää. Moni kun ei sitoudu merkkiliikkeen kalliin huolto- ja korjauspalvelujen piiriin kuin takuuajan ajaksi ja takuuajan loputtua vie muualle huoltoon.

        Tässä meneekin lähes kaikki automerkit omaan tyhmään ansaansa, kun ovat laittaneet autoilleen pitkät huoltovälit ja auto ei käy kuin kaksi-kolme kertaa merkkiliikkeen huollossa takuuaikana ja sillä ei saada katetta jo valmiiksi tappiolla myydylle autolle, kun takuuajan jälkeen viedään muualle huoltoon.


      • Johannes Kastaja
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Kaikissa Toyota malleissa kun sattuu olemaan oikea hinta, jolla saadaan normaalia voittoa yhtiön pyörittämiseen ja kehittämiseen.

        Muut kilpaileva automerkit joutuvavat myymään mallejaan pahalla tappiolla, pystyäkseen kilpailemaan Toyotan myyntimäärien kanssa. Toyotaa kun laadullisesti parhaana ei tarvitse myydä tappiolla ja siksi Toyota konsermi tuotti v. 2012 tilikaudella 10 miljardin euron voiton.

        Toyotan voitto ei silti ole ylisuuri kultasuoni autoa kohden Suomessakaan ja siksi esim. Toyota Aygosta saatava voitto myyvälle autoliikkeelle ei ole kuin 350-450 euroa varustelutasosta riippuen verojen jälkeen, joten ei ole ylihintaa.

        Esim. Peugeot 107 ja Citroen C1 myynti onkin Suomessa tappiomyyntiä n. 2000 euroa edullisemmalla hinnalla.

        Samaa tappiomyynti rataa tai nollatoleranssia myynnissä pyörittä lähes kaikki muutkin merkit automalleillaan.

        Uuden auton myynnistä saatava voitto on lähes mitätön tai useimmiten tappiollinen ja todellinen voitto pyritäänkin kerätäänkin vasta jälkimarkkinoinnilla, jotka on myytyä autoa koskevat huolto- ja varaosapalvelut. Siksi kaikki huolto-, varaosa- ja korjauspalveluiden hinnat ovat korkeat, että saadaan sitä kautta voittoa tappiolla myydystä autosta. Voitot vain kasvaa, mitä pidemmäksi aikaa asiakas saadaan sitoutettua merkkikorjaamoon.

        Saahan muut merkit autojaan myydä tappiolla, mutta edestään kaiken löytää. Moni kun ei sitoudu merkkiliikkeen kalliin huolto- ja korjauspalvelujen piiriin kuin takuuajan ajaksi ja takuuajan loputtua vie muualle huoltoon.

        Tässä meneekin lähes kaikki automerkit omaan tyhmään ansaansa, kun ovat laittaneet autoilleen pitkät huoltovälit ja auto ei käy kuin kaksi-kolme kertaa merkkiliikkeen huollossa takuuaikana ja sillä ei saada katetta jo valmiiksi tappiolla myydylle autolle, kun takuuajan jälkeen viedään muualle huoltoon.

        Kiala se on huolissaan autotehtaan taloudesta ja on valmis maksamaan ylihintaa autostaan. Tulee mieleen kysymys joka on eaitetty eräässä tämän palstan keskustelussa: pitääkö olla tyhmä ostaakseen Toyotan vai tekeekö sen omistaminen tyhmäksi ?
        Olet sitten perehtynyt autotehtaan kustannuksiin tarkasti kun tiedät että PSA myy kalustoaan tappiolla koska Toyota merkillä myytävät ovat kalliimpia. Tekeekö se logo keulalla proacesta ja aygosta laadukkaamman kuin sisar autot ?
        Ja kaiken lisäksi pidät hyvänä asiana että auto on sitoutettu käymään huollossa jatkuvalla syötöllä. Sun on pakko saada provikoita Toyotalta ei tuollaista fanaattisuutta muuten ymmärrä ja kaiken huipuksi joku vielä komppaa kirjoituksiasi vai olisetko kenties sinä itse eri nimimerkillä ?


      • Kiala Viulu
        Johannes Kastaja kirjoitti:

        Kiala se on huolissaan autotehtaan taloudesta ja on valmis maksamaan ylihintaa autostaan. Tulee mieleen kysymys joka on eaitetty eräässä tämän palstan keskustelussa: pitääkö olla tyhmä ostaakseen Toyotan vai tekeekö sen omistaminen tyhmäksi ?
        Olet sitten perehtynyt autotehtaan kustannuksiin tarkasti kun tiedät että PSA myy kalustoaan tappiolla koska Toyota merkillä myytävät ovat kalliimpia. Tekeekö se logo keulalla proacesta ja aygosta laadukkaamman kuin sisar autot ?
        Ja kaiken lisäksi pidät hyvänä asiana että auto on sitoutettu käymään huollossa jatkuvalla syötöllä. Sun on pakko saada provikoita Toyotalta ei tuollaista fanaattisuutta muuten ymmärrä ja kaiken huipuksi joku vielä komppaa kirjoituksiasi vai olisetko kenties sinä itse eri nimimerkillä ?

        Tiedän kyllä tasan tarkkaan kaikista Toyotan myydyistä malleista hinnat mitä tehdas, maajantuoja ja myyvä liike saa autoa kohden. Esim. annoin myyvän liikkeen osuuden Aygosta.

        Toyota menee laadullisesti ja kestävimpänä parhaiten näilläkin hinnoilla kaupan, ollen maailman eniten myydyin automerkki. Asiakkaat kun ostaa laatua ja jättää halvemmat/heikommat toisarvoiseen asemaan.

        Toyota teki viime tilikaudella v. 2012 10 miljardin euron voiton hyvän laadun vuoksi, jota ostettiin n.10 milj. kpl sen vuoksi. Muut automerkit jauhavavat låhes tappiota heikon laadun vuoksi, mutta Toyotan myynti vain nousee maailmalla jatkuvasti. Muut merkit ei menesty, vaikka saavat suuret tuet ja myivät autojaan tappiolla tukien kustannuksella. Maksattaa autot siis yhteiskunnan rahoilla ja romuista maksaa myös ne henkilöt, jotka ei ole autoa hankkineet.

        Esim. PSA:n tehtaista on useita suljettu ja lähes 10 000 työntekijää on saanut lopputilin.

        Opel-GM on tehnyt vuodesta 1995 tappiota ja miljardi tappiot on maksanut yhteskunta.

        Toyotan etuna on myös maailman laadukkain huoltojärjestelmä, joka on myös laatu-hintasuhteeltaan ylivoimainen. Valohoito on muilla korjaamoilla suurinta rahastuksen kanssa.

        Toyotan hintakin on ylivoimaisesti korkein ja pitävin käytettynä. Vaihtohyvitykset ovat parhaimmat monilta vuosilta tutkittuna.


      • 130cab
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Tiedän kyllä tasan tarkkaan kaikista Toyotan myydyistä malleista hinnat mitä tehdas, maajantuoja ja myyvä liike saa autoa kohden. Esim. annoin myyvän liikkeen osuuden Aygosta.

        Toyota menee laadullisesti ja kestävimpänä parhaiten näilläkin hinnoilla kaupan, ollen maailman eniten myydyin automerkki. Asiakkaat kun ostaa laatua ja jättää halvemmat/heikommat toisarvoiseen asemaan.

        Toyota teki viime tilikaudella v. 2012 10 miljardin euron voiton hyvän laadun vuoksi, jota ostettiin n.10 milj. kpl sen vuoksi. Muut automerkit jauhavavat låhes tappiota heikon laadun vuoksi, mutta Toyotan myynti vain nousee maailmalla jatkuvasti. Muut merkit ei menesty, vaikka saavat suuret tuet ja myivät autojaan tappiolla tukien kustannuksella. Maksattaa autot siis yhteiskunnan rahoilla ja romuista maksaa myös ne henkilöt, jotka ei ole autoa hankkineet.

        Esim. PSA:n tehtaista on useita suljettu ja lähes 10 000 työntekijää on saanut lopputilin.

        Opel-GM on tehnyt vuodesta 1995 tappiota ja miljardi tappiot on maksanut yhteskunta.

        Toyotan etuna on myös maailman laadukkain huoltojärjestelmä, joka on myös laatu-hintasuhteeltaan ylivoimainen. Valohoito on muilla korjaamoilla suurinta rahastuksen kanssa.

        Toyotan hintakin on ylivoimaisesti korkein ja pitävin käytettynä. Vaihtohyvitykset ovat parhaimmat monilta vuosilta tutkittuna.

        Tuossa se sitten on tullut esiin, että olet tojon myyjä.

        Laitaisitko myös faktaa väitteitesi tueksi.


      • Johannes Kastaja
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Tiedän kyllä tasan tarkkaan kaikista Toyotan myydyistä malleista hinnat mitä tehdas, maajantuoja ja myyvä liike saa autoa kohden. Esim. annoin myyvän liikkeen osuuden Aygosta.

        Toyota menee laadullisesti ja kestävimpänä parhaiten näilläkin hinnoilla kaupan, ollen maailman eniten myydyin automerkki. Asiakkaat kun ostaa laatua ja jättää halvemmat/heikommat toisarvoiseen asemaan.

        Toyota teki viime tilikaudella v. 2012 10 miljardin euron voiton hyvän laadun vuoksi, jota ostettiin n.10 milj. kpl sen vuoksi. Muut automerkit jauhavavat låhes tappiota heikon laadun vuoksi, mutta Toyotan myynti vain nousee maailmalla jatkuvasti. Muut merkit ei menesty, vaikka saavat suuret tuet ja myivät autojaan tappiolla tukien kustannuksella. Maksattaa autot siis yhteiskunnan rahoilla ja romuista maksaa myös ne henkilöt, jotka ei ole autoa hankkineet.

        Esim. PSA:n tehtaista on useita suljettu ja lähes 10 000 työntekijää on saanut lopputilin.

        Opel-GM on tehnyt vuodesta 1995 tappiota ja miljardi tappiot on maksanut yhteskunta.

        Toyotan etuna on myös maailman laadukkain huoltojärjestelmä, joka on myös laatu-hintasuhteeltaan ylivoimainen. Valohoito on muilla korjaamoilla suurinta rahastuksen kanssa.

        Toyotan hintakin on ylivoimaisesti korkein ja pitävin käytettynä. Vaihtohyvitykset ovat parhaimmat monilta vuosilta tutkittuna.

        Lainaampa Kialan tekstiä hieman:
        "Asiakkaat kun ostaa laatua ja jättää halvemmat/heikommat toisarvoiseen asemaan."
        Siis tarkoitatko että kaksi ellipsiä tekee Proacesta ja Aygosta laadukkaamman kuin ne muut ? Ihan aikuisten oikeasti, et sä usko sitä itsekkään, ethän ?


      • lopeta pelleily
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Kaikissa Toyota malleissa kun sattuu olemaan oikea hinta, jolla saadaan normaalia voittoa yhtiön pyörittämiseen ja kehittämiseen.

        Muut kilpaileva automerkit joutuvavat myymään mallejaan pahalla tappiolla, pystyäkseen kilpailemaan Toyotan myyntimäärien kanssa. Toyotaa kun laadullisesti parhaana ei tarvitse myydä tappiolla ja siksi Toyota konsermi tuotti v. 2012 tilikaudella 10 miljardin euron voiton.

        Toyotan voitto ei silti ole ylisuuri kultasuoni autoa kohden Suomessakaan ja siksi esim. Toyota Aygosta saatava voitto myyvälle autoliikkeelle ei ole kuin 350-450 euroa varustelutasosta riippuen verojen jälkeen, joten ei ole ylihintaa.

        Esim. Peugeot 107 ja Citroen C1 myynti onkin Suomessa tappiomyyntiä n. 2000 euroa edullisemmalla hinnalla.

        Samaa tappiomyynti rataa tai nollatoleranssia myynnissä pyörittä lähes kaikki muutkin merkit automalleillaan.

        Uuden auton myynnistä saatava voitto on lähes mitätön tai useimmiten tappiollinen ja todellinen voitto pyritäänkin kerätäänkin vasta jälkimarkkinoinnilla, jotka on myytyä autoa koskevat huolto- ja varaosapalvelut. Siksi kaikki huolto-, varaosa- ja korjauspalveluiden hinnat ovat korkeat, että saadaan sitä kautta voittoa tappiolla myydystä autosta. Voitot vain kasvaa, mitä pidemmäksi aikaa asiakas saadaan sitoutettua merkkikorjaamoon.

        Saahan muut merkit autojaan myydä tappiolla, mutta edestään kaiken löytää. Moni kun ei sitoudu merkkiliikkeen kalliin huolto- ja korjauspalvelujen piiriin kuin takuuajan ajaksi ja takuuajan loputtua vie muualle huoltoon.

        Tässä meneekin lähes kaikki automerkit omaan tyhmään ansaansa, kun ovat laittaneet autoilleen pitkät huoltovälit ja auto ei käy kuin kaksi-kolme kertaa merkkiliikkeen huollossa takuuaikana ja sillä ei saada katetta jo valmiiksi tappiolla myydylle autolle, kun takuuajan jälkeen viedään muualle huoltoon.

        "Uuden auton myynnistä saatava voitto on lähes mitätön tai useimmiten tappiollinen"

        Ei sulla ainakaan ole sitten minkäänlaista tietoa automyynnistä.


      • Pikku vinkki
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Tiedän kyllä tasan tarkkaan kaikista Toyotan myydyistä malleista hinnat mitä tehdas, maajantuoja ja myyvä liike saa autoa kohden. Esim. annoin myyvän liikkeen osuuden Aygosta.

        Toyota menee laadullisesti ja kestävimpänä parhaiten näilläkin hinnoilla kaupan, ollen maailman eniten myydyin automerkki. Asiakkaat kun ostaa laatua ja jättää halvemmat/heikommat toisarvoiseen asemaan.

        Toyota teki viime tilikaudella v. 2012 10 miljardin euron voiton hyvän laadun vuoksi, jota ostettiin n.10 milj. kpl sen vuoksi. Muut automerkit jauhavavat låhes tappiota heikon laadun vuoksi, mutta Toyotan myynti vain nousee maailmalla jatkuvasti. Muut merkit ei menesty, vaikka saavat suuret tuet ja myivät autojaan tappiolla tukien kustannuksella. Maksattaa autot siis yhteiskunnan rahoilla ja romuista maksaa myös ne henkilöt, jotka ei ole autoa hankkineet.

        Esim. PSA:n tehtaista on useita suljettu ja lähes 10 000 työntekijää on saanut lopputilin.

        Opel-GM on tehnyt vuodesta 1995 tappiota ja miljardi tappiot on maksanut yhteskunta.

        Toyotan etuna on myös maailman laadukkain huoltojärjestelmä, joka on myös laatu-hintasuhteeltaan ylivoimainen. Valohoito on muilla korjaamoilla suurinta rahastuksen kanssa.

        Toyotan hintakin on ylivoimaisesti korkein ja pitävin käytettynä. Vaihtohyvitykset ovat parhaimmat monilta vuosilta tutkittuna.

        Ei välttämättä kannattaisi mainostaa sitä, että työskentelet Toyotan organisaatiossa. Kirjoituksesi eivät ole mitään hyvää mainosta merkille.

        Olisi parempi antaa lukijoiden uskoa, että olet työtön peräkammaripoika jolla ei ole ihan kaikki inkkarit kanootissa...


      • kilin kellit
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Tiedän kyllä tasan tarkkaan kaikista Toyotan myydyistä malleista hinnat mitä tehdas, maajantuoja ja myyvä liike saa autoa kohden. Esim. annoin myyvän liikkeen osuuden Aygosta.

        Toyota menee laadullisesti ja kestävimpänä parhaiten näilläkin hinnoilla kaupan, ollen maailman eniten myydyin automerkki. Asiakkaat kun ostaa laatua ja jättää halvemmat/heikommat toisarvoiseen asemaan.

        Toyota teki viime tilikaudella v. 2012 10 miljardin euron voiton hyvän laadun vuoksi, jota ostettiin n.10 milj. kpl sen vuoksi. Muut automerkit jauhavavat låhes tappiota heikon laadun vuoksi, mutta Toyotan myynti vain nousee maailmalla jatkuvasti. Muut merkit ei menesty, vaikka saavat suuret tuet ja myivät autojaan tappiolla tukien kustannuksella. Maksattaa autot siis yhteiskunnan rahoilla ja romuista maksaa myös ne henkilöt, jotka ei ole autoa hankkineet.

        Esim. PSA:n tehtaista on useita suljettu ja lähes 10 000 työntekijää on saanut lopputilin.

        Opel-GM on tehnyt vuodesta 1995 tappiota ja miljardi tappiot on maksanut yhteskunta.

        Toyotan etuna on myös maailman laadukkain huoltojärjestelmä, joka on myös laatu-hintasuhteeltaan ylivoimainen. Valohoito on muilla korjaamoilla suurinta rahastuksen kanssa.

        Toyotan hintakin on ylivoimaisesti korkein ja pitävin käytettynä. Vaihtohyvitykset ovat parhaimmat monilta vuosilta tutkittuna.

        HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHEHEHHEHEHH!!

        Uskookohan toi sekopolla ite noihin juttuihinsa!?

        Haloo! Ei se tehdas saa sitä rahaa jonka autoliike jossa autosihteerinä toimit maksaa, vaan maahantuoja! Eli autojen sisään osto hinta ei ole sama kuin se jonka maahantuoja maksaa tehtaalle, tai oikeastaan auto konsernille!!

        Ja oikeita summia ei kerrota äijille jotka päivystää 24/7 täälä, vaikka kuinka toyota-fanaatikko olisitkin!

        Paljonko suomen toyota sinulle maksaa saarnaamisesta palkkaa??


      • piirimyyjä...
        Pikku vinkki kirjoitti:

        Ei välttämättä kannattaisi mainostaa sitä, että työskentelet Toyotan organisaatiossa. Kirjoituksesi eivät ole mitään hyvää mainosta merkille.

        Olisi parempi antaa lukijoiden uskoa, että olet työtön peräkammaripoika jolla ei ole ihan kaikki inkkarit kanootissa...

        Sitähän kiala oikeesti on, mutta uskottelee olevansa Toyotan myyntitykki!!!

        Ei automyyjilla ole aikaa notkua netissä 24/7...tai toyon myynti on kyllä heikkoo, eli saattaa ollakkin aikaa!!!


      • Iso Petteri
        piirimyyjä... kirjoitti:

        Sitähän kiala oikeesti on, mutta uskottelee olevansa Toyotan myyntitykki!!!

        Ei automyyjilla ole aikaa notkua netissä 24/7...tai toyon myynti on kyllä heikkoo, eli saattaa ollakkin aikaa!!!

        Jos Kiala Viulu on oikeasti Toyotamyyjä tai muuten organisaatiolta korvausta kirjoittelustaan saava, rikotaan lakia. Piilomainonta netissä on Suomessa laitonta. Vastuun kantavat Toyotan maahantuoja ja Aller Media, mikäli Kiala Viulu saa kirjoittelustaan palkkiota. Asian selvyyden vuoksi ainakin maahantuojan olisi hyvä sanotua selvästi irti hänen kirjoituksistaan. Tuossa on lakimiehen näkemys asiasta:

        http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/a2d01e8b-c4b0-4d73-a7f7-88de45a0207d.aspx


    • kumpi parempi

      Made by PSA vai Copied by Toyota?

      • sitikkalutikkapökött

        Mieti sitä! 1. vinkki: Kumman valmistajan autot ovat maailmalla
        suositumpia? Kumpi on maailmanlaajuinen yritys? Kummmalla menee
        taloudellisesti huomattavasti paremmin? Kummalla on autoalan
        ykkösbrändi maailmassa? Kumpi valmistaa autoja eniten maailmassa?
        Kumpi on vararikon partaalla ja pysyy pystyssä vain veronmaksajien
        rahoilla? Osaatko jo vetää johtopäätöstä tai edes arvata?


      • Vastausta
        sitikkalutikkapökött kirjoitti:

        Mieti sitä! 1. vinkki: Kumman valmistajan autot ovat maailmalla
        suositumpia? Kumpi on maailmanlaajuinen yritys? Kummmalla menee
        taloudellisesti huomattavasti paremmin? Kummalla on autoalan
        ykkösbrändi maailmassa? Kumpi valmistaa autoja eniten maailmassa?
        Kumpi on vararikon partaalla ja pysyy pystyssä vain veronmaksajien
        rahoilla? Osaatko jo vetää johtopäätöstä tai edes arvata?

        Saako vastata?

        - Toyotan
        - Molemmat
        - Toyotalla
        - Ei kumpikaan, vaan Ferrari
        - Toyota
        - Ei kumpikaan vararikon partaalla, PSA tosin vaikeuksissa ja molemmat saavat veronmaksajien tukea

        Saako kysyä? Mitä merkitystä millään noista kohdista on auton ostajan kannalta?


      • sitikkalutikkapökött
        Vastausta kirjoitti:

        Saako vastata?

        - Toyotan
        - Molemmat
        - Toyotalla
        - Ei kumpikaan, vaan Ferrari
        - Toyota
        - Ei kumpikaan vararikon partaalla, PSA tosin vaikeuksissa ja molemmat saavat veronmaksajien tukea

        Saako kysyä? Mitä merkitystä millään noista kohdista on auton ostajan kannalta?

        Intebrändin mukaan Toyota on Maailman ykkösautobrändi. PSA:n tuotteet
        ei eivät yllä lähellekään Toyotan brändiä.
        Ei Toyota tarvitse mitään tukea eikä ole missään vaikeuksissa.
        Tsunami ainoastaan väliaikaisesti toi lisää haastetta.
        Psa olisi vastaavassa tilanteessa mennyt nurin,kun ei pärjää muutenkaan.
        Jos Psa valmistaa autoja Ranskassa niin kuinka se voi olla maailman
        laajuinen. Valmistusmäärätkin ovat Toyotalla aivan eri tasoa kuin
        PSA:lla. Mitäkö merkitystä? Myyntilukuja kun globaalisti vertailee niin
        fiksut osaa tehdä johtopäätöksiä. Kummalla kuvittelisit olevan
        enemmän varaa satsata tuotekehitykseen??


      • on merkitystä
        Vastausta kirjoitti:

        Saako vastata?

        - Toyotan
        - Molemmat
        - Toyotalla
        - Ei kumpikaan, vaan Ferrari
        - Toyota
        - Ei kumpikaan vararikon partaalla, PSA tosin vaikeuksissa ja molemmat saavat veronmaksajien tukea

        Saako kysyä? Mitä merkitystä millään noista kohdista on auton ostajan kannalta?

        Terot ostavat silmät kiiluen Tojoja pelkän mielikuvan perusteella, jopa ylihintaan.


      • Vastausta
        sitikkalutikkapökött kirjoitti:

        Intebrändin mukaan Toyota on Maailman ykkösautobrändi. PSA:n tuotteet
        ei eivät yllä lähellekään Toyotan brändiä.
        Ei Toyota tarvitse mitään tukea eikä ole missään vaikeuksissa.
        Tsunami ainoastaan väliaikaisesti toi lisää haastetta.
        Psa olisi vastaavassa tilanteessa mennyt nurin,kun ei pärjää muutenkaan.
        Jos Psa valmistaa autoja Ranskassa niin kuinka se voi olla maailman
        laajuinen. Valmistusmäärätkin ovat Toyotalla aivan eri tasoa kuin
        PSA:lla. Mitäkö merkitystä? Myyntilukuja kun globaalisti vertailee niin
        fiksut osaa tehdä johtopäätöksiä. Kummalla kuvittelisit olevan
        enemmän varaa satsata tuotekehitykseen??

        Brand Financen mukaan 2013 ykkösbrändi on Ferrari, ei vain automaailman vaan kaikkien brändien.

        Toyota saa valtion tukea Japanissa ennen kaikkea vähäpäästöisten autojen tuotantoon, ja tukea tehtaiden infrastruktuuriin niissä maissa missä sillä on tuotantoa.

        PSA:lla on tehtaita Euroopan lisäksi Etelä-Amerikassa, Afrikassa ja etenkin lukuisissa Aasian maissa. Esimerkiksi Intiassa investoitiin äskettäin 4 mrd € uuteen tehtaaseen.

        Toyotalla voi olla varaa satsata tuotekehitykseen, mutta ei näytä niin tekevän, vaan siirtää voitot kehityksen sijaan osinkoihin. Huomaat sen itse kahdesta seikasta: huomattavana voittona ja siinä, ettei Priuksessa hienosti onnistunutta tuotekehitystä vastaavaa työtä ole toistettu muissa yhteyksissä.


      • Kiala Viulu
        Vastausta kirjoitti:

        Brand Financen mukaan 2013 ykkösbrändi on Ferrari, ei vain automaailman vaan kaikkien brändien.

        Toyota saa valtion tukea Japanissa ennen kaikkea vähäpäästöisten autojen tuotantoon, ja tukea tehtaiden infrastruktuuriin niissä maissa missä sillä on tuotantoa.

        PSA:lla on tehtaita Euroopan lisäksi Etelä-Amerikassa, Afrikassa ja etenkin lukuisissa Aasian maissa. Esimerkiksi Intiassa investoitiin äskettäin 4 mrd € uuteen tehtaaseen.

        Toyotalla voi olla varaa satsata tuotekehitykseen, mutta ei näytä niin tekevän, vaan siirtää voitot kehityksen sijaan osinkoihin. Huomaat sen itse kahdesta seikasta: huomattavana voittona ja siinä, ettei Priuksessa hienosti onnistunutta tuotekehitystä vastaavaa työtä ole toistettu muissa yhteyksissä.

        Toyota ei olekkaan moniin vuosiin maksanut tukea kuin vähäpäästöisille valmistamilleen autoille.

        Toyotan prändi on korkein myynnin kanssa ja se ei kaipaa tukea. 10:nen miljardia voittoa tahkoava yritys kun ei pahemmin tukeja tasvitse.

        Toyota sentään tukee esim. useilla kymmenillä miljoonilla euroilla yhteitstyössä kehitettävää pakettiauton kehitystä, jossa on mukana Toyota, Peugeot ja Citroen. Fiat lähti pois varojen puutteen vuoksi ja Toyota sai paikan, kun alkoi maksaa kehityskuluja huomattavia summia.

        Toyotalta on myös tulossa aivan oma tonniluokkaa suurempi p-a, jonka suunnittelu on aloitettu jo ennen Hiacen myynnin loppua euroopassa. Hiacea kyllä valmistetaan ja viedään sellaisiin maihin, joissa päästönormit sen sallivat.

        Olisihan Toyota voinut ottaa vanhaan Hiaceen Hilux- tai RAV2 mallista päästönormit alittavan moottorin ja jatkaa euroopan myyntiä, mutta tavoitteena olikin aivan uusi tonniluokkaa suurempi pakettiauto ja tähän uuteen laitetaan sama kone kuin RAV2, jossa on nyt päåstot tälläkin hetkellå vain 127g/km !


      • Vastausta
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Toyota ei olekkaan moniin vuosiin maksanut tukea kuin vähäpäästöisille valmistamilleen autoille.

        Toyotan prändi on korkein myynnin kanssa ja se ei kaipaa tukea. 10:nen miljardia voittoa tahkoava yritys kun ei pahemmin tukeja tasvitse.

        Toyota sentään tukee esim. useilla kymmenillä miljoonilla euroilla yhteitstyössä kehitettävää pakettiauton kehitystä, jossa on mukana Toyota, Peugeot ja Citroen. Fiat lähti pois varojen puutteen vuoksi ja Toyota sai paikan, kun alkoi maksaa kehityskuluja huomattavia summia.

        Toyotalta on myös tulossa aivan oma tonniluokkaa suurempi p-a, jonka suunnittelu on aloitettu jo ennen Hiacen myynnin loppua euroopassa. Hiacea kyllä valmistetaan ja viedään sellaisiin maihin, joissa päästönormit sen sallivat.

        Olisihan Toyota voinut ottaa vanhaan Hiaceen Hilux- tai RAV2 mallista päästönormit alittavan moottorin ja jatkaa euroopan myyntiä, mutta tavoitteena olikin aivan uusi tonniluokkaa suurempi pakettiauto ja tähän uuteen laitetaan sama kone kuin RAV2, jossa on nyt päåstot tälläkin hetkellå vain 127g/km !

        Olet oikeassa yhdessä asiassa: Toyota ei ole maksanut tukea autoilleen. Toyotalle on maksettu tukea.

        Fiat ei ole lähtenyt pois, vaan on samassa hankkeessa mukana Scudolla. Tämä selviää aloittajan laittamasta linkistä, missä kerrotaan näiden neljän eri nimellä myytävän pakettiauton olevan käytännössä samoja.


      • Kiala Viulu
        Vastausta kirjoitti:

        Olet oikeassa yhdessä asiassa: Toyota ei ole maksanut tukea autoilleen. Toyotalle on maksettu tukea.

        Fiat ei ole lähtenyt pois, vaan on samassa hankkeessa mukana Scudolla. Tämä selviää aloittajan laittamasta linkistä, missä kerrotaan näiden neljän eri nimellä myytävän pakettiauton olevan käytännössä samoja.

        Älä petteri vänkää, kun et tiedä yhtään mitään asioista, varsinkaan autoista.

        Fiat tosiaan lähti pois leiristä ja Toyota peri paikan, alken maksamaan myös yhteistyöhankkeen kuluja useilla kymmenillä miljoonilla euroilla vuosittain. Tähän Fiatilla ei ollut varaa ja lähti pois. Fiat on kumminkin sitoutunut vain ostamaan valmiin paketin uudelta kolmikolta mitåän muuta tekemättä aina v. 2016 asti, niin kuin linkissä kerrotaan.

        - Toyota ei saa Japanin valtiolta tukea kuin vähäpäästöisten autoten myyntiin ja sitäkin vain kotimaan markkinoille. Ulkomaille myytäviin autoihin Toyota ei saa mitään tukea, kuin muut heikosta laadusta ja vähäisestä myynnistä kärivät noloudet.
        Toyota tulee hyvin pitkälle toimeen yksin n.10 miljardia euroa voittoa vuodessa tuottavana yrityksenä, jonka odotetaan nousevan tänä vuonna yli 14 miljardiin euroon.


        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyota-hiacen-seuraaja-proace


      • Vastausta
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Älä petteri vänkää, kun et tiedä yhtään mitään asioista, varsinkaan autoista.

        Fiat tosiaan lähti pois leiristä ja Toyota peri paikan, alken maksamaan myös yhteistyöhankkeen kuluja useilla kymmenillä miljoonilla euroilla vuosittain. Tähän Fiatilla ei ollut varaa ja lähti pois. Fiat on kumminkin sitoutunut vain ostamaan valmiin paketin uudelta kolmikolta mitåän muuta tekemättä aina v. 2016 asti, niin kuin linkissä kerrotaan.

        - Toyota ei saa Japanin valtiolta tukea kuin vähäpäästöisten autoten myyntiin ja sitäkin vain kotimaan markkinoille. Ulkomaille myytäviin autoihin Toyota ei saa mitään tukea, kuin muut heikosta laadusta ja vähäisestä myynnistä kärivät noloudet.
        Toyota tulee hyvin pitkälle toimeen yksin n.10 miljardia euroa voittoa vuodessa tuottavana yrityksenä, jonka odotetaan nousevan tänä vuonna yli 14 miljardiin euroon.


        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyota-hiacen-seuraaja-proace

        Vai että en tiedä? Ehkä niin, mutta minä sentään ymmärrän lukemaani. Fiat on lähdössä 2016. Proacesta sanotaan näin:

        "Nyt PSA:n uudeksi yhteistyökumppaniksi on ilmoittautunut Toyota, joka alkaa valmistuttaa tehtaalla nykyiseen Citroen Jumpyyn, Fiat Scudoon ja Peugeot Expertiin perustuvaa tonniluokan pakettiautoa."

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/hiacen-tilalle-tulee-jumpy-eli-scudo-eli-expert

        Olet monta kertaa mainostanut sitä uutta tonniluokan pakettiautoa Toyotalta. Tiedätkö, mikä se on? Löydät vastauksen tuosta Tuulilasin jutusta: Se on tämä sama Proace. Jutussa Toyotan edustaja kertoo myös näin:

        "PSA-yhtymä on johtava eurooppalainen pakettiautovalmistaja, jolla on vahva maine laadukkaana ja muuntautumiskykyisenä toimijana, toteaa Toyota Motor Europen pääjohtaja Didier Leroy."


      • Kiala Viulu
        Vastausta kirjoitti:

        Vai että en tiedä? Ehkä niin, mutta minä sentään ymmärrän lukemaani. Fiat on lähdössä 2016. Proacesta sanotaan näin:

        "Nyt PSA:n uudeksi yhteistyökumppaniksi on ilmoittautunut Toyota, joka alkaa valmistuttaa tehtaalla nykyiseen Citroen Jumpyyn, Fiat Scudoon ja Peugeot Expertiin perustuvaa tonniluokan pakettiautoa."

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/hiacen-tilalle-tulee-jumpy-eli-scudo-eli-expert

        Olet monta kertaa mainostanut sitä uutta tonniluokan pakettiautoa Toyotalta. Tiedätkö, mikä se on? Löydät vastauksen tuosta Tuulilasin jutusta: Se on tämä sama Proace. Jutussa Toyotan edustaja kertoo myös näin:

        "PSA-yhtymä on johtava eurooppalainen pakettiautovalmistaja, jolla on vahva maine laadukkaana ja muuntautumiskykyisenä toimijana, toteaa Toyota Motor Europen pääjohtaja Didier Leroy."

        Tietämyksesi ei vain petteri palstoille, joten opiskele lisää:)))

        Toyota ProAcen myynti on alkanut ja ottaa oman kärkipaikkansa myynnissä, karistaen muut tässäkin luokassa kannoiltaan
        .

        Fiat vain ostaa pakettiauton kolmikolta, kun muut suunnittelee. Kyvyt ja rahat ei riitä kuin alhaisen onnettomaan Punto-luokkaan

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyota-proace-tuli-myyntiin


      • totuudentrumpetti
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Tietämyksesi ei vain petteri palstoille, joten opiskele lisää:)))

        Toyota ProAcen myynti on alkanut ja ottaa oman kärkipaikkansa myynnissä, karistaen muut tässäkin luokassa kannoiltaan
        .

        Fiat vain ostaa pakettiauton kolmikolta, kun muut suunnittelee. Kyvyt ja rahat ei riitä kuin alhaisen onnettomaan Punto-luokkaan

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyota-proace-tuli-myyntiin

        Niimpä niin eihän tojossa koskaan ole vikoja tai puutteita tai ehkä sittenkin on koska toyotan edustajakin myöntää. Ei taida olla Kialalle sukua kun pystyy puhumaan totta.

        "Toyota Auto Finlandin tiedotuspäällikkö Kalle Kalaja muistutti, että Proacessa ovat nyt kunnossa kaikki ne asiat, joita Hiacea moitittiin, eli ohjaamon tilat, ajettavuus, melutaso ja taloudellisuus"


      • jumpy hdi posahti
        totuudentrumpetti kirjoitti:

        Niimpä niin eihän tojossa koskaan ole vikoja tai puutteita tai ehkä sittenkin on koska toyotan edustajakin myöntää. Ei taida olla Kialalle sukua kun pystyy puhumaan totta.

        "Toyota Auto Finlandin tiedotuspäällikkö Kalle Kalaja muistutti, että Proacessa ovat nyt kunnossa kaikki ne asiat, joita Hiacea moitittiin, eli ohjaamon tilat, ajettavuus, melutaso ja taloudellisuus"

        Mutta motti on sökö ja muu tekniikka alle 150tkm ajettuna, hdi ei hyvä pitkässä juoksussa ja jokunen sähkövikakin..., miten lie tojo osallistunut suunnitteluun yms ?, ettei niitä psa:lta periytyviä sähkövikoja ja nivelten vaihtoja viikottain...ja hdi mooottoririkkoja: apulaitehihnaston osalta kun hihnapyörä ja rullasto hajoaa mitä sattuu..särkee koko moottorin kun kampiakselin pään hihnapyörä pettää ja remmin suikaleet jakokopan alla katkaisten jakohihnan: loistavaa moottorisuunnitelua että em mahdollista..1.6hdi paholaisen keksintö, tai mikä vielä pahempi: ranskalaisten..., 35tkm kesti meidän firmassa jumpy sitten posahti kone eikä varoitellut kun hihnapyörä lasahti, takuuseen meni mutta huoltoauto jota tarvitaan ajossa ei korjaamon nosturilla firmalle tuota rahaa.., ja noita paljon tapahtunut se kyllä vehollakin myönnettiin


      • Reinikainen10
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Älä petteri vänkää, kun et tiedä yhtään mitään asioista, varsinkaan autoista.

        Fiat tosiaan lähti pois leiristä ja Toyota peri paikan, alken maksamaan myös yhteistyöhankkeen kuluja useilla kymmenillä miljoonilla euroilla vuosittain. Tähän Fiatilla ei ollut varaa ja lähti pois. Fiat on kumminkin sitoutunut vain ostamaan valmiin paketin uudelta kolmikolta mitåän muuta tekemättä aina v. 2016 asti, niin kuin linkissä kerrotaan.

        - Toyota ei saa Japanin valtiolta tukea kuin vähäpäästöisten autoten myyntiin ja sitäkin vain kotimaan markkinoille. Ulkomaille myytäviin autoihin Toyota ei saa mitään tukea, kuin muut heikosta laadusta ja vähäisestä myynnistä kärivät noloudet.
        Toyota tulee hyvin pitkälle toimeen yksin n.10 miljardia euroa voittoa vuodessa tuottavana yrityksenä, jonka odotetaan nousevan tänä vuonna yli 14 miljardiin euroon.


        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyota-hiacen-seuraaja-proace

        "Fiat lähti pois varojen puutteen vuoksi ja Toyota sai paikan, kun alkoi maksaa kehityskuluja huomattavia summia."

        kyse ei ole mistään varoista vaan siitä että pakut tehdään jatkossa Chryslerin kanssa, ei kannata puhua asioista mistä ei tiedä. Enemmän Fiatilla on rahaa kuin PSAlla, ostavat kohta loputkin Chryslerin osakkeista.


      • Reinikainen111
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Tietämyksesi ei vain petteri palstoille, joten opiskele lisää:)))

        Toyota ProAcen myynti on alkanut ja ottaa oman kärkipaikkansa myynnissä, karistaen muut tässäkin luokassa kannoiltaan
        .

        Fiat vain ostaa pakettiauton kolmikolta, kun muut suunnittelee. Kyvyt ja rahat ei riitä kuin alhaisen onnettomaan Punto-luokkaan

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyota-proace-tuli-myyntiin

        täyttä soopaa koko juttu, mites esim Ducato? Doblo tms, tietämätön, raha-asioistakaan et tiedä yhtään mitään


      • holoholholi
        on merkitystä kirjoitti:

        Terot ostavat silmät kiiluen Tojoja pelkän mielikuvan perusteella, jopa ylihintaan.

        on merkitystä mies tuntuu olevan homo kun tuommoisia puhuu varokaa kaikki kanki ojossa juoksentelee koirien perässä ha ha ha ha ha ha ha sellaisia kiilusilmä homot on.


    • VW:llä nauravat!

      Nyt on paras paku VW Transporter, kakkosena uusi Transit Custom. Muut roskaa.

      Volkkarimyyjät nauraa Tojon pakukaupan alamäelle, ja henkilöautomyynti seuraa samaa rataa...

      On todella häpeällistä ettei noin suuri valmistaja osaa/halua tehdä ihan ite uutta pakettiautoa tonniluokkaan! vai eiko ne tosiaan osaa? Ottaa nyt patonkimaan härpäke Hiacen manttelinperijäksi, ziisus sentään

      • Tietäjä

        Jos pakua tarvitsee paketin kuljetukseen niin Transporterilla pärjää
        onhan sitä kohtuu hyvä ajaa mutta työkaluksi siitä ei ole.
        Kantavuuskin asettaa jo rajoja. Vanhaa Hiacea ei mikään voita
        kestävyydessä ja luotettavuudesssa. Fordilla on pisin ajosuorite
        - taivaaseen ja ranskikset nyt ovat mitä ovat.


      • mikä työkalu
        Tietäjä kirjoitti:

        Jos pakua tarvitsee paketin kuljetukseen niin Transporterilla pärjää
        onhan sitä kohtuu hyvä ajaa mutta työkaluksi siitä ei ole.
        Kantavuuskin asettaa jo rajoja. Vanhaa Hiacea ei mikään voita
        kestävyydessä ja luotettavuudesssa. Fordilla on pisin ajosuorite
        - taivaaseen ja ranskikset nyt ovat mitä ovat.

        Täryjyräkö?


      • 130cab
        Tietäjä kirjoitti:

        Jos pakua tarvitsee paketin kuljetukseen niin Transporterilla pärjää
        onhan sitä kohtuu hyvä ajaa mutta työkaluksi siitä ei ole.
        Kantavuuskin asettaa jo rajoja. Vanhaa Hiacea ei mikään voita
        kestävyydessä ja luotettavuudesssa. Fordilla on pisin ajosuorite
        - taivaaseen ja ranskikset nyt ovat mitä ovat.

        Hiace oli kyllä kestävä ja luotettava, mutta jokainen ajometri on sillä tuskaa.


      • njet haisuli!
        130cab kirjoitti:

        Hiace oli kyllä kestävä ja luotettava, mutta jokainen ajometri on sillä tuskaa.

        kyllä viimeiset hiacet olivat täyttä kuraa!!
        Sivuovet sohlasi jo uutena ja perät ulisi! Meidän firmalla oli ennen 4hiacee ja transit, nyt on 6transittia! Vikoja ei ole ollut paitsi webastossa ja ajomukavuus, sekä hiljaisuus aivan eri luokkaa!! Kun joka auto liikkuu 70tkm vuodessa, niin pas*oilla ei kukaan halua ajaa!!


      • petterin apupyörä jopo
        njet haisuli! kirjoitti:

        kyllä viimeiset hiacet olivat täyttä kuraa!!
        Sivuovet sohlasi jo uutena ja perät ulisi! Meidän firmalla oli ennen 4hiacee ja transit, nyt on 6transittia! Vikoja ei ole ollut paitsi webastossa ja ajomukavuus, sekä hiljaisuus aivan eri luokkaa!! Kun joka auto liikkuu 70tkm vuodessa, niin pas*oilla ei kukaan halua ajaa!!

        älä kehu sellaista mitä et omista, työtön petteri 24 h päivystäjä


      • Tietäjä
        njet haisuli! kirjoitti:

        kyllä viimeiset hiacet olivat täyttä kuraa!!
        Sivuovet sohlasi jo uutena ja perät ulisi! Meidän firmalla oli ennen 4hiacee ja transit, nyt on 6transittia! Vikoja ei ole ollut paitsi webastossa ja ajomukavuus, sekä hiljaisuus aivan eri luokkaa!! Kun joka auto liikkuu 70tkm vuodessa, niin pas*oilla ei kukaan halua ajaa!!

        Kyllä niillä vaan haluttiin ajaa,oli aikanaan ylivoimaisesti suosituin
        paku Suomessa,mutta aikansa kutakin


      • ducato on parempi!!
        Tietäjä kirjoitti:

        Kyllä niillä vaan haluttiin ajaa,oli aikanaan ylivoimaisesti suosituin
        paku Suomessa,mutta aikansa kutakin

        saahan sitä työkaluaan kehua!
        Luulen että suurin syy oli hiacen paljon halvempi hinta..en minäkään ostaisi ranskalaista hiacee, kun en viihtynyt japanilaisessakaan!


      • niimpä....
        Tietäjä kirjoitti:

        Jos pakua tarvitsee paketin kuljetukseen niin Transporterilla pärjää
        onhan sitä kohtuu hyvä ajaa mutta työkaluksi siitä ei ole.
        Kantavuuskin asettaa jo rajoja. Vanhaa Hiacea ei mikään voita
        kestävyydessä ja luotettavuudesssa. Fordilla on pisin ajosuorite
        - taivaaseen ja ranskikset nyt ovat mitä ovat.

        ranskikset nyt ovat mitä ovat?!?!? = Toyota proace


      • cleverman1
        Tietäjä kirjoitti:

        Jos pakua tarvitsee paketin kuljetukseen niin Transporterilla pärjää
        onhan sitä kohtuu hyvä ajaa mutta työkaluksi siitä ei ole.
        Kantavuuskin asettaa jo rajoja. Vanhaa Hiacea ei mikään voita
        kestävyydessä ja luotettavuudesssa. Fordilla on pisin ajosuorite
        - taivaaseen ja ranskikset nyt ovat mitä ovat.

        joo paras on Ducato, saksalaisilla klonkswageneilla ei työhommia thedä


      • fgvhbjuki
        Tietäjä kirjoitti:

        Kyllä niillä vaan haluttiin ajaa,oli aikanaan ylivoimaisesti suosituin
        paku Suomessa,mutta aikansa kutakin

        Olihan ladakin aikanaan myydyin auto Suomessa, vaikka p*skaa sekin oli.....


    • NOLO NIPPONI

      "Proace on Toyota-merkkiä lukuun ottamatta sama auto, joka on jo pitempään ollut myynnissä Citroën Jumpyna, Fiat Scudona ja Peugeot Expertinä. Fiat-merkkisissä autoissa on omat moottorit, mutta Toyotan, Citroënin ja Peugeotin versioissa on samat PSA-yhtymän dieselit."

      Proace on 99,98% PSA:n tekemä!!!!!!!!!!!!!!

      "Toyota Auto Finlandin tiedotuspäällikkö Kalle Kalaja muistutti, että Proacessa ovat nyt kunnossa kaikki ne asiat, joita Hiacea moitittiin, eli ohjaamon tilat, ajettavuus, melutaso ja taloudellisuus."

      Ensimmäinen Toyota jossa ajettavuus, melutaso ja taloudellisuus ovat HYVIÄ!!!!!!

      ,
      http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyota-proace-tuli-myyntiin

      Kyllä Toyotalta löytyy osaamista....kun ostavat autonsa muilta!!!!!!!!!!!!

      • herää kysymys

        Miksei Tojolla suurena valmistajana ole ollut intressiä laittaa tuotteidensa perusominaisuuksia kuntoon. Kertooko ostajien vaatimustason mataluudesta vai vieläkö 15-30 vuoden takainen luotettavuuskuva sokaisee ostajia?


      • Tuohitorvi
        herää kysymys kirjoitti:

        Miksei Tojolla suurena valmistajana ole ollut intressiä laittaa tuotteidensa perusominaisuuksia kuntoon. Kertooko ostajien vaatimustason mataluudesta vai vieläkö 15-30 vuoden takainen luotettavuuskuva sokaisee ostajia?

        Osuit molemmilla arvioillasi napakymppiin.


      • paskaaranskasta
        Tuohitorvi kirjoitti:

        Osuit molemmilla arvioillasi napakymppiin.

        Toyota valmistaa autoja niille markkinoille jatka ovat yhtiön kannalta
        tuottoisimpia. Euroopan kutistuville markkinoille ei kannata satsata
        eikä kehitellä koko ajan tiukkenevia päästövaatimuksia alittavia
        moottoreita. Halvemmaksi tulee valmistuttaa ne Euroopassa jo
        tullinkin takia. Parhaiten se työllistää Euroopassa ja kaiken
        lisäksi konkurssikypsää PSA:ta ja huoltoja ja korjaamoita
        Euroopassa. Eikö silloin voita kaikki muut paitsi asiakkaat?
        Olisitte vaan tyytyväisiä. Toyotan logo keulalla myy taatusti
        paremmin kuin joku sitikka vaikka auto olisi aivan samaa pazkaa.
        Pökötin ja sitikan myyntiprovikoita se tietysti Suomessa kaventaa
        ja se taitaa olla suurin huolen aihe ainakin tällä palstalla.


      • Totta...
        paskaaranskasta kirjoitti:

        Toyota valmistaa autoja niille markkinoille jatka ovat yhtiön kannalta
        tuottoisimpia. Euroopan kutistuville markkinoille ei kannata satsata
        eikä kehitellä koko ajan tiukkenevia päästövaatimuksia alittavia
        moottoreita. Halvemmaksi tulee valmistuttaa ne Euroopassa jo
        tullinkin takia. Parhaiten se työllistää Euroopassa ja kaiken
        lisäksi konkurssikypsää PSA:ta ja huoltoja ja korjaamoita
        Euroopassa. Eikö silloin voita kaikki muut paitsi asiakkaat?
        Olisitte vaan tyytyväisiä. Toyotan logo keulalla myy taatusti
        paremmin kuin joku sitikka vaikka auto olisi aivan samaa pazkaa.
        Pökötin ja sitikan myyntiprovikoita se tietysti Suomessa kaventaa
        ja se taitaa olla suurin huolen aihe ainakin tällä palstalla.

        "Toyotan logo keulalla myy taatusti paremmin kuin joku sitikka vaikka auto olisi aivan samaa pazkaa."

        Varmasti ja siihen varmaan perustuu tuo Toyotan lisähintakin.

        Eipä taida vanhat uskomukset tässä maassa kovin nopeasti muuttua. Hiacea myydään vielä monta vuotta kaiken kestävänä ikiliikkujana, jossa ei ole vikoja vaan ominaisuuksia ja jota ei korjata vaan kuluvia osia vaan vaihdetaan.

        PSA:n tapauksessahan kaikki menee toisin päin. Ne on niitä jatkuvasti pajalla olevia paskoja, joissa ominaisuudetkin on vikoja ja huollotkin lasketaan korjauksiksi...

        Kiala selittää ABC:n kahviossa vielä monta vuotta miten pihalla seisova oma uusi Hiace on paljon luotettavampi, laadukkaampi, kestävämpi ja paremman näköinen kuin vieressä oleva, ulkopuolisen silmin täysin samannäköinen Sitikka...


      • puuuoravat

        NOLO NIPPONI sulla taitaa olla pieni pippeli kun oravalla joka puissa hyppeli mene siperiaan vitsailemaan ettei tartte hävetä


    • sivustaseuraajat

      Kyllähän totuus tulee olemaan se että kovinkaan moni entisistä hiacen omistajista ei osta proacea piste. Tyytyvät volsuun tai forttiin. Ne nyt sentään toimii jotenkin. Ranskalaiset pakuthan on yleinen naurunaihe joka paikassa. Ja psa myyntiä tuo toyotan yhteistyö ei nosta yhtään, eikä paranna laatua. Ranskalaisen pakun ostaa aloittava yrittäjä joka tarvitsee uuden halvan auton osamaksulla. Sitten kun firmalla menee paremmin siirrytään parempiin autoihin.

      • Näin meillä

        Niin no. Meidän yrityksessä on kolme pakua ja aikaisemmin olivat Hiaceja. Kaikki kuljettajat vihasivat niitä paskojen ominaisuuksien puolesta, olivat aika räväköitä ruostumaan ja ei se tekniikkakaan ollut mitään kovin kestävää sellaisessa ajossa missä autosta ei välitetä yhtään. Nyt kaksi Transiittia ja yksi Ducato ja mukavuusluokka ihan toinen, ovat tilavampia ja teknisesti ovat kestäneet jopa paremmin. Ducatolla mittarissa 170000 ja Transiiteilla noin 200000. Kuskit ihmettelivät kerran kahvipöydässä, että mikä suomessa on vialla, kun sitä Hiacea itketään joka paikassa ja heidän kommenteissaan olivat pakujen irvikuvia. Jos menet suomen rajojen ulkopuolelle niin Hiaceja tuskin näkee missään.


    • huoleton pökö

      Olen omistanut toyota autoja useampia uudesta vanhempiin ja aina olen ollut tyytyväinen toiminut ja varma auto. Ajellut 3 vuotta ranskalaisella peugeot 406 vm2000. Kaikki sanoivat järjestään mistäs tollaista paskaa ostat. Pitää sanoa että hyvin on mennyt en todellakaan voi moittia mun yksilö ollu varma ja luotettava. Nyt ajettu vajaa 200000 ja en vaihda mihenkään. Tutuillani pököjä myös ja en oo vielä kuullut huonoja kommentteja. Joka päiväsessä ajossa ja aina toimii. Nämä kirjoitukset täällä uskomattomia tai onhan ihmisiä jotka saavat kaiken hajalle merkistä huolimatta

      • kiluun huilu

        HEH, denso vaihtanu nimimerkkiä ja koittaa kertoa että proace/pökötti onkin oikeasti hyvä luotettavuudeltaan...vaikka aiemmin PSAn tuotteet oli pas*aa...


    • miljoonaajettu

      Uuden pakun ostajalle, maalarille tai konekorjaajalle sama millä pari vuotta ajelee sitten kun terouskovainen ostaa käytettyä silloin järki onkin se seikka jolle ei juuri ole arvoa, tunteella hankitaan kun se on paras mutta vailla perusteita , eikö?. .
      Jos joku auto olisi selkeästi huonompi kuin toyota se pitäisi jotenkin tulla esiin tuolla tiellä mutta sinne hyytyy niin jonon kärjessä kulkeva corolla ja varsinkin tuo c1, pikkupätkä uupuu kun kauemmas lähiöstä mennään.

    • Jaakko 1979

      Mikä ihme poika sielä "Huutonaurua!" nimimerkillä *ittuilee.. Tekis mieli laittaa ylläpidolle viestiä sähän omit mun 10 kuukautta sitten tiedottamani linkin uutiseen, jossa uutta hiacen seuraajaa aletaan valmistaa Ranskassa, parhaassa mahdollisessa automaassa.

      Silloin kun toyota teki pelkästään ompelukoneita, peugeot teki jo kaikkea millä pääsee eteenpäin mopoista ja skoottereista, polkupyöriin ja AUTOIHIN saakka !! Toyota laatu :D :D Legendam ja vain legenda mutta ei pidä paikkansa yhtään.

      Hyvä että hiace saa seuraajan laadukkaasta autosta. Ja anna prkl olla VIIMEINEN kerta kun laitat 10 kuukautta vanhoja juttuja mukamas uusina !!

      Ohessa vielä linkki viime elokuussa laittamaani ihan samaan juttuun.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10877234

      • suksi suolle!

        Avauksessa viitataan artikkeliin joka on julkaistu Iltasanomissa 10.6.2013. Sitaatti on suoraan Peugeotin mainoksesta ja on sellaisenaan luettavissa linkistä.
        Itsekään et ole ensimmäinen Suomessa joka on Proacesta kuullut vaan olet käyttänyt lähteenäsi Tuulilasia.


    • Eli.

      Hiace on historiaa, siirryn VW transporteriin.

      • hajjamielipuoli

        ELI OSTA KUULE PANSSARIVAUNU SE SOPII SULLE PAREMMIN KUN VWVWVWVWVWVWVWVWVWVWVWVW TRANSSUPORTTERI


    • tapsa1232

      Vetääkö tämä uusi hiace väärästä päästä eli edestä ?

    • 4wd

      Jep, vetää ovetkin ruopeavat ajanoloon vetämään.

      • 4wd

        tuli vaan mieleen että missä nämä oodet Proacet nyt lymyilevät, kun maantiellä ei yhtään niitä näe. Lahdessa Toyota liikkeessä kehuivat myynneensä reilun 10 kpl. jo....en uskonut kun niitä ei ajossa kerran näe yhtään.


    • Ajettavuutta

      Lopultakin Tojon pakukin on ajettavuudeltaan samalla tasolla muitten kanssa, myös kuljettajaa hemmotellaan kaikella kivalla, makeaan lisä hintaan, toivottavasti takaoven alareuna kestää läpi ruostumatta koko talven suolatiellä. Vanhemman hiasen takaovi ruostui vielä nopeammin kuin transportterissa.

    • tojo rules

      kohta 30 tonnia ajettu eikä proacessa pienintäkään vikaa..toiminu moitteettomasti
      kesän ja talven.

      • 13+20

        Ei kai siinä mitään vikaa olekaan, kun siinä ei ole muuta Toyotalta kuin logot ja pari tonnia ilmaa hinnassa.


    • Jorma Korolla

      Ja edelleen länkytätte...ProAce tehdään TOYOTAN laatukriteereillä, ei patonginpurijoiden. Siinä missä baskeripäät viinikännissään hoipertelevat Citikan linjastolle ja kiinnittelevät peltejä ja piuhoja miten sattuu, niin Toyotan linjastolla on valkoiset haalarit ja hansikkaat ja vartijat estämättä kännisten patonkilaisten tulon. Sähköosat, turbot ja pumput lennätetään rahtikoneilla Japanista ja siksi ProAce on laadussa omaa luokkaansa. Tämän osaa kertoa Toyotan myyjätkin.

      • 14+13

        Eikäku nythän mä tajusin, Jorma Korolla on Corolla Papan poika tai pojanpoika!


    • Pete Tojota

      Itse asiassa Tojo maksaa vähemmän ainakin jos vaihtaa auton. Tojo hyvittää enemmän, tehdas tukee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe