Kun asennan ubuntua, ja painan asenna ubuntu, mitään ei tapahdu.
Mistään muustakaan napista ei tapahdu mitään!
Ubuntu asennusvirhe
38
179
Vastaukset
- win98
Odotellaan vapusen mutuvastausta
- win98
Miten sul on sama nikki ku mul?
- win98
Ja muutenki suurin osa vapusen vastauksista on ollu aika hyödyllisii
Sama nimimerkki voi olla jos sen alkuperäinen käyttäjä ei ole rekisteröitynyt sitä Suomi24 sivustolle. ( Eli jos ei ole tehnyt sillä nimellä tunnuksia tänne)
Mutta oletko kokeillut tuota asennusta uudestaan? Entä Ubuntun tekstiasennusta? Se löytyy Ubuntun nettisivuilta 12.04 version alta.
http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html- win98
Kokeilin useasti, en löydä teksiasennusta
Löytyy: http://aijaa.com/dOOmw1
Tekstiasennus on tarkoitettu vanhemmille koneille ja se pitää polttaa CD/DVD levylle samalla tapaa kuin normaali versio.- win98
Toi autto!
Kokeilen viel asennnuksen
kone on tosiaan joltai 2002 vuodelta - lol fed2
win98 kirjoitti:
Toi autto!
Kokeilen viel asennnuksen
kone on tosiaan joltai 2002 vuodeltaVuoden 2002 kone sopii johonkin retroiluun, johon uusia käyttiksiä ei ainakaan tumpelot saa asennettua. Parempi kun asennat win98in noin vanhaan koneeseen.
- win98
lol fed2 kirjoitti:
Vuoden 2002 kone sopii johonkin retroiluun, johon uusia käyttiksiä ei ainakaan tumpelot saa asennettua. Parempi kun asennat win98in noin vanhaan koneeseen.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11514946
Vastaus miksei win98 kirjoitti:
Toi autto!
Kokeilen viel asennnuksen
kone on tosiaan joltai 2002 vuodeltaNo ei siihen mitään Ubuntua sitten laiteta. Ubuntulle pari gigaa muistia, GeForce 6xxx tai parempi näytönohjain, 7200rpm kiintolevy tai SSD, 2.4 GHZ prosessori tai parempi.
Eli osta uusi tietokone.
Noin vanhaan koneeseen suosittelisin mieluummin Lubuntua. Se toimisi todennäköisesti paljon nopeammin kuin Ubuntu eikä se vielä paljoakaan muistia.
Lubuntu on tehty vanhoja koneita ajatellen.- win98
Ok, mut poltin ununtun infrarecorderilla, ja kun käynnistän näytöllä vaan vilkkuu alaviiva ( "_")
Entä CDBurnerXP ohjelmalla? Jos kyseessä on Windows 7 niin siinä on oma levyjenpoltto ohjelma: http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/tallenna_nakoistiedosto.html
Jos ei niin kokeile tuota ohjelmaa.- win98
Miten asennus tapahtuu text-based asennuksella?
Pitääkö käyttää cmd/jotain... win98 kirjoitti:
Miten asennus tapahtuu text-based asennuksella?
Pitääkö käyttää cmd/jotain...Ei tarvitse vaan asennus tapahtuu tälläisessä käyttöliittymässä: http://www.youtube.com/watch?v=Xi-VPj4jzrg
- win98
vapunen kirjoitti:
Ei tarvitse vaan asennus tapahtuu tälläisessä käyttöliittymässä: http://www.youtube.com/watch?v=Xi-VPj4jzrg
Mutta kun käynnistän koneen, levy sisällä, musta ruutu alaviiva vilkkuu
Koitan kohta lubuntua 15-min niin testi alkaa! :D win98 kirjoitti:
Mutta kun käynnistän koneen, levy sisällä, musta ruutu alaviiva vilkkuu
Koitan kohta lubuntua 15-min niin testi alkaa! :DBoottasitko koneen CD levyn kautta? Kone ei nimittäin aina osaa automaattisesti aloittaa asennusta.
- win98
vapunen kirjoitti:
Boottasitko koneen CD levyn kautta? Kone ei nimittäin aina osaa automaattisesti aloittaa asennusta.
Miten
Sori, oon alottelija win98 kirjoitti:
Miten
Sori, oon alottelijaRiippuu konemallista mutta yleensä painamalla F12 painiketta heti bios ikkunassa. Ja yleensä bios ikkuna neuvoo että millä painikkeella pääsee sinne.
- win98
vapunen kirjoitti:
Riippuu konemallista mutta yleensä painamalla F12 painiketta heti bios ikkunassa. Ja yleensä bios ikkuna neuvoo että millä painikkeella pääsee sinne.
Se on ilmeisesti ATAPI CDROM ja painoin -> sama juttu(alaviiva vilkkuu)
tähän malliin:
http://3.bp.blogspot.com/_GY7CglwXFAQ/SBeCFMkVWWI/AAAAAAAAA8Q/jbSxIZ-aBLI/s400/BlinkingCursor.jpg - win98
vapunen kirjoitti:
Riippuu konemallista mutta yleensä painamalla F12 painiketta heti bios ikkunassa. Ja yleensä bios ikkuna neuvoo että millä painikkeella pääsee sinne.
Ja kone on Fujitsu Siemens Amilo D 184W
win98 kirjoitti:
Ja kone on Fujitsu Siemens Amilo D 184W
Onko CD levy poltettu oikein? Eli näkyykö Lubuntun tiedostot Windows koneella? Entä oletko kokeillut muuttaa boottausjärjestestystä biossista jonne pääsee del painikkeella? Laita sieltä CD asema käynnistymään ensimmäiseksi ja sen jälkeen kovalevy.
- win98
vapunen kirjoitti:
Onko CD levy poltettu oikein? Eli näkyykö Lubuntun tiedostot Windows koneella? Entä oletko kokeillut muuttaa boottausjärjestestystä biossista jonne pääsee del painikkeella? Laita sieltä CD asema käynnistymään ensimmäiseksi ja sen jälkeen kovalevy.
Poltan uudelleen - onko ubuntulla ja lubuntulla paljon eroa?
- win98
vapunen kirjoitti:
Onko CD levy poltettu oikein? Eli näkyykö Lubuntun tiedostot Windows koneella? Entä oletko kokeillut muuttaa boottausjärjestestystä biossista jonne pääsee del painikkeella? Laita sieltä CD asema käynnistymään ensimmäiseksi ja sen jälkeen kovalevy.
Ilmoittaa että levyke ei kelpaa
win98 kirjoitti:
Ilmoittaa että levyke ei kelpaa
Kokeile ladata uudelleen Lubuntun tekstiversio ja sen jälkeen tyhjennä CD levy ja polta se siihen. ( Jos kyseessä on CD-RW levy)
Ubuntun ja Lubuntun suurimmat erot ovat käyttöliittymässä. Lisäksi Ubuntu on raskaampi ja se ei välttämättä pyöri hyvin vanhoissa koneissa.- win98
vapunen kirjoitti:
Kokeile ladata uudelleen Lubuntun tekstiversio ja sen jälkeen tyhjennä CD levy ja polta se siihen. ( Jos kyseessä on CD-RW levy)
Ubuntun ja Lubuntun suurimmat erot ovat käyttöliittymässä. Lisäksi Ubuntu on raskaampi ja se ei välttämättä pyöri hyvin vanhoissa koneissa.Veikkaisin, että se koittaa tehä jotain CD:ltä, mutta se ei onnistu, ja se koittaa käynnistää kovalevyltä, mutta se on tyhjä
- win98
Tota käytän yleensä, mutta videossa suositeltiin infrarecorderia
Jos tietokoneessa on joku Windows 98, se on varmaan 10v liian vanha kone.
- win98
Liian?
win98 kirjoitti:
Liian?
Ubuntu on uusille tietokoneille. Ei kierrätyslavalta löydettyihin.
Varmista että seuraavat löytyy:
-2Gt muistia
-GeForce 6xxx tai parempi näytönohjain,
7200rpm kiintolevy tai SSD
-2.4 GHz prosessori tai parempi.- win98
M-Kar kirjoitti:
Ubuntu on uusille tietokoneille. Ei kierrätyslavalta löydettyihin.
Varmista että seuraavat löytyy:
-2Gt muistia
-GeForce 6xxx tai parempi näytönohjain,
7200rpm kiintolevy tai SSD
-2.4 GHz prosessori tai parempi.512 MB RAM
ATI Mobility radeo 9600 (152MB)
kovalevyn kierroksista en tiedä, mutta 80GT
2.6GHz prossu win98 kirjoitti:
512 MB RAM
ATI Mobility radeo 9600 (152MB)
kovalevyn kierroksista en tiedä, mutta 80GT
2.6GHz prossuEi riitä.
Ubuntu voi vaatia tuon märään mutta Lubuntu ei
https://wiki.ubuntu.com/Lubuntu- mulla se on
Laita Slacko, se pelaa hienosti tuossa koneessa.
- mate 32-bit
Mint pelaa tuollaisessa koneessa ihan hyvin -parast'aikaa.
http://www.linuxmint.com/download_lmde.php
ja siitä
MATE: [32-bit]- mate 32-bit
Unohtui kertoa että se on pitkäaikaisjakelu eikä tarvi ladata syksyllä uutta.
Linux jakelut ovat siinä hyviä että niitä on aina helppo testata. Jos vaikkapa Ubuntu osoittautuu liian hitaaksi niin voit polttaa Mint tai Lubuntun levylle ja testata niiden toimintaa vanhassa koneessa asentamalla ne.
- kokemustakin on
Aloittajan ongelma on tod.näk.
Ladattu 64-bittinen distro.
(muistaakseni tekee juuri noin)
ja tarjotaan sitä 32-bittiseen koneeseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473