Ubuntu asennusvirhe

win98

Kun asennan ubuntua, ja painan asenna ubuntu, mitään ei tapahdu.
Mistään muustakaan napista ei tapahdu mitään!

38

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • win98

      Odotellaan vapusen mutuvastausta

      • win98

        Miten sul on sama nikki ku mul?


      • win98

        Ja muutenki suurin osa vapusen vastauksista on ollu aika hyödyllisii


    • Sama nimimerkki voi olla jos sen alkuperäinen käyttäjä ei ole rekisteröitynyt sitä Suomi24 sivustolle. ( Eli jos ei ole tehnyt sillä nimellä tunnuksia tänne)

      Mutta oletko kokeillut tuota asennusta uudestaan? Entä Ubuntun tekstiasennusta? Se löytyy Ubuntun nettisivuilta 12.04 version alta.

      http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html

    • win98

      Kokeilin useasti, en löydä teksiasennusta

    • Löytyy: http://aijaa.com/dOOmw1

      Tekstiasennus on tarkoitettu vanhemmille koneille ja se pitää polttaa CD/DVD levylle samalla tapaa kuin normaali versio.

      • win98

        Toi autto!

        Kokeilen viel asennnuksen

        kone on tosiaan joltai 2002 vuodelta


      • lol fed2
        win98 kirjoitti:

        Toi autto!

        Kokeilen viel asennnuksen

        kone on tosiaan joltai 2002 vuodelta

        Vuoden 2002 kone sopii johonkin retroiluun, johon uusia käyttiksiä ei ainakaan tumpelot saa asennettua. Parempi kun asennat win98in noin vanhaan koneeseen.


      • win98
        lol fed2 kirjoitti:

        Vuoden 2002 kone sopii johonkin retroiluun, johon uusia käyttiksiä ei ainakaan tumpelot saa asennettua. Parempi kun asennat win98in noin vanhaan koneeseen.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11514946

        Vastaus miksei


      • win98 kirjoitti:

        Toi autto!

        Kokeilen viel asennnuksen

        kone on tosiaan joltai 2002 vuodelta

        No ei siihen mitään Ubuntua sitten laiteta. Ubuntulle pari gigaa muistia, GeForce 6xxx tai parempi näytönohjain, 7200rpm kiintolevy tai SSD, 2.4 GHZ prosessori tai parempi.

        Eli osta uusi tietokone.


    • Noin vanhaan koneeseen suosittelisin mieluummin Lubuntua. Se toimisi todennäköisesti paljon nopeammin kuin Ubuntu eikä se vielä paljoakaan muistia.

      Lubuntu on tehty vanhoja koneita ajatellen.

      • win98

        Ok, mut poltin ununtun infrarecorderilla, ja kun käynnistän näytöllä vaan vilkkuu alaviiva ( "_")


      • win98

        Miten asennus tapahtuu text-based asennuksella?

        Pitääkö käyttää cmd/jotain...


      • win98 kirjoitti:

        Miten asennus tapahtuu text-based asennuksella?

        Pitääkö käyttää cmd/jotain...

        Ei tarvitse vaan asennus tapahtuu tälläisessä käyttöliittymässä: http://www.youtube.com/watch?v=Xi-VPj4jzrg


      • win98
        vapunen kirjoitti:

        Ei tarvitse vaan asennus tapahtuu tälläisessä käyttöliittymässä: http://www.youtube.com/watch?v=Xi-VPj4jzrg

        Mutta kun käynnistän koneen, levy sisällä, musta ruutu alaviiva vilkkuu

        Koitan kohta lubuntua 15-min niin testi alkaa! :D


      • win98 kirjoitti:

        Mutta kun käynnistän koneen, levy sisällä, musta ruutu alaviiva vilkkuu

        Koitan kohta lubuntua 15-min niin testi alkaa! :D

        Boottasitko koneen CD levyn kautta? Kone ei nimittäin aina osaa automaattisesti aloittaa asennusta.


      • win98
        vapunen kirjoitti:

        Boottasitko koneen CD levyn kautta? Kone ei nimittäin aina osaa automaattisesti aloittaa asennusta.

        Miten

        Sori, oon alottelija


      • win98 kirjoitti:

        Miten

        Sori, oon alottelija

        Riippuu konemallista mutta yleensä painamalla F12 painiketta heti bios ikkunassa. Ja yleensä bios ikkuna neuvoo että millä painikkeella pääsee sinne.


      • win98

      • win98
        vapunen kirjoitti:

        Riippuu konemallista mutta yleensä painamalla F12 painiketta heti bios ikkunassa. Ja yleensä bios ikkuna neuvoo että millä painikkeella pääsee sinne.

        Ja kone on Fujitsu Siemens Amilo D 184W


      • win98 kirjoitti:

        Ja kone on Fujitsu Siemens Amilo D 184W

        Onko CD levy poltettu oikein? Eli näkyykö Lubuntun tiedostot Windows koneella? Entä oletko kokeillut muuttaa boottausjärjestestystä biossista jonne pääsee del painikkeella? Laita sieltä CD asema käynnistymään ensimmäiseksi ja sen jälkeen kovalevy.


      • win98
        vapunen kirjoitti:

        Onko CD levy poltettu oikein? Eli näkyykö Lubuntun tiedostot Windows koneella? Entä oletko kokeillut muuttaa boottausjärjestestystä biossista jonne pääsee del painikkeella? Laita sieltä CD asema käynnistymään ensimmäiseksi ja sen jälkeen kovalevy.

        Poltan uudelleen - onko ubuntulla ja lubuntulla paljon eroa?


      • win98
        vapunen kirjoitti:

        Onko CD levy poltettu oikein? Eli näkyykö Lubuntun tiedostot Windows koneella? Entä oletko kokeillut muuttaa boottausjärjestestystä biossista jonne pääsee del painikkeella? Laita sieltä CD asema käynnistymään ensimmäiseksi ja sen jälkeen kovalevy.

        Ilmoittaa että levyke ei kelpaa


      • win98 kirjoitti:

        Ilmoittaa että levyke ei kelpaa

        Kokeile ladata uudelleen Lubuntun tekstiversio ja sen jälkeen tyhjennä CD levy ja polta se siihen. ( Jos kyseessä on CD-RW levy)

        Ubuntun ja Lubuntun suurimmat erot ovat käyttöliittymässä. Lisäksi Ubuntu on raskaampi ja se ei välttämättä pyöri hyvin vanhoissa koneissa.


      • win98
        vapunen kirjoitti:

        Kokeile ladata uudelleen Lubuntun tekstiversio ja sen jälkeen tyhjennä CD levy ja polta se siihen. ( Jos kyseessä on CD-RW levy)

        Ubuntun ja Lubuntun suurimmat erot ovat käyttöliittymässä. Lisäksi Ubuntu on raskaampi ja se ei välttämättä pyöri hyvin vanhoissa koneissa.

        Veikkaisin, että se koittaa tehä jotain CD:ltä, mutta se ei onnistu, ja se koittaa käynnistää kovalevyltä, mutta se on tyhjä


    • win98

      Tota käytän yleensä, mutta videossa suositeltiin infrarecorderia

    • Jos tietokoneessa on joku Windows 98, se on varmaan 10v liian vanha kone.

      • win98

        Liian?


      • win98 kirjoitti:

        Liian?

        Ubuntu on uusille tietokoneille. Ei kierrätyslavalta löydettyihin.

        Varmista että seuraavat löytyy:

        -2Gt muistia
        -GeForce 6xxx tai parempi näytönohjain,
        7200rpm kiintolevy tai SSD
        -2.4 GHz prosessori tai parempi.


      • win98
        M-Kar kirjoitti:

        Ubuntu on uusille tietokoneille. Ei kierrätyslavalta löydettyihin.

        Varmista että seuraavat löytyy:

        -2Gt muistia
        -GeForce 6xxx tai parempi näytönohjain,
        7200rpm kiintolevy tai SSD
        -2.4 GHz prosessori tai parempi.

        512 MB RAM
        ATI Mobility radeo 9600 (152MB)
        kovalevyn kierroksista en tiedä, mutta 80GT
        2.6GHz prossu


      • win98 kirjoitti:

        512 MB RAM
        ATI Mobility radeo 9600 (152MB)
        kovalevyn kierroksista en tiedä, mutta 80GT
        2.6GHz prossu

        Ei riitä.


    • mulla se on

      Laita Slacko, se pelaa hienosti tuossa koneessa.

    • mate 32-bit
      • mate 32-bit

        Unohtui kertoa että se on pitkäaikaisjakelu eikä tarvi ladata syksyllä uutta.


    • Linux jakelut ovat siinä hyviä että niitä on aina helppo testata. Jos vaikkapa Ubuntu osoittautuu liian hitaaksi niin voit polttaa Mint tai Lubuntun levylle ja testata niiden toimintaa vanhassa koneessa asentamalla ne.

    • kokemustakin on

      Aloittajan ongelma on tod.näk.

      Ladattu 64-bittinen distro.
      (muistaakseni tekee juuri noin)
      ja tarjotaan sitä 32-bittiseen koneeseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe