aloitin kesätyöt tuossa toukokuussa ja pamahdinkin uskomattomaan paikkaan, jossa hirveä työilmapiiri, et ehdi ruokataukoja pitää hyvä jos koko päivänä, ja tulee vähintää tunti yhteensä päivässä ylitöitä JOISTA EI EDES MAKSETA, JOS haluat tehdä työsi kunnolla. Tämän lisäksi teet yksin 5 asiaa samaa aikaa ja saat joka minuutti yrittää kiriä joka asiaa eteenpäin ja on miltein mahdotonta joinain päivinä selvitä. Olispa joku muu duunipaikka tiedossa ni ottasin hetkessä loparit. Prk, ku ärsyttää, pahinta on paska työilmapiiri ja viel pitäs muutama kuukaus sinnitellä= koko kesä iha ***uillaa, ku ei tässä työpaikassa osaa vapaa ajallakaan rentoutua, olkaa onnellisia te jotka omaatte työpaikan jossa on hyvä ilmapiiri, jos sellasia vielä on
Paskin työpaikka ikinä
12
953
Vastaukset
- pelastusheV
veikkaus pelastaa ;)
- entinen keskolainen
Onkohan kyseessä Kesko Oyj?
- Ruokakesko ?
Epäilisin Ruokakesko Oy:ta.
- Pois päästävä
Taikka jotain suurempaa Prismaa??
- jokuvainihansama
Mitä sönkötystä tämä "ei ehdi pitään taukoja" "työaika ei riitä" oikein on?
Perkele menette sinne tauolle sillon kun aika on oikea ja kun kello lyö sovitun ajan niin lähdetto kotiin. Ei se teidän hommia ole miettiä miten systeemien käy kun teette TYÖEHTOSOPIMUKSEN mukaan hommat vaan työnjohdon. - alinas1
Samaa vikaa. Aloitin muutama viikko sitten kesäduuniin. Esimiehet äksyilee ja vittuilee, työkaverit ylimielisiä, työnkuvaan kuuluu puolia, joista en ollut tietoinen, työvuoroja 10h enemmän kuin annettiin ymmärtää. Tässä sitten laskeskellaan kuinka monta viikoa olisi töissä, että saisi tarpeeksi rahaa kasaan elääkseen. Joka päivä masentaa mennä töihin, yöllä herään vähän väliä ahdistukseen, vapaa-ajalla mielessä vain duuni.
- kokemusta1
No siinäpäs on hyvä työpaikka. Monessa työpaikassa on meininki kuin lastentarhassa, kieroillaan, haukutaan selän takana, kateutta, paskanpuhumista, kuppikuntia ja kiusaamista.
Suomalainen työelämä on kohdillaan ja kiusaajien annetaan melskata hiekkalaatikoillaan. - lörtsy.
Tiedossa mukava rupeama kesäksi. Suosittelen sinua suksimaan hevon vittuun ko. työpaikasta.
- Sama täällä!
Tuskinpa on ainutlaatuinen tilanne työpaikoilla, varsinkin kun kyse on kesätyöläisistä. Itsekin olen aloittanut paikassa, jossa työnkuvaan kuuluu paljon muutakin, mitä esim. työhaastattelussa on kerrottu (esim. vaativampia työtehtäviä, joista selvitäkseen tarvitsisi ihan oikeasti alan koulutuksen). Varsinaisia taukoja ei ole (paitsi niillä, jotka tupakoivat) ja ruokailu työpäivän aikana tapahtuu silloin, JOS siihen on aikaa - ja sitähän ei kiireisinä päivinä ole.
Työpäivät ovat pituudeltaan 6-12h, mikä sinänsä ihan ok, mikäli työpäivän pituuden tietäisi aina ennakkoon; useamman kerran siis velvoitettu jäämään pidemmäksi aikaa, mitä työvuorolistassa sanotaan, ja uhkaillaan koko puljun kaatumisella mikäli yllättävä muutos ei työntekijälle sovi. Palkka maksettu päin persettä miltei kaikille työläisille (pienempi tuntipalkka kuin sopimuksessa, liian vähän tunteja), mutta luvattu maksaa puuttuva osa seuraavassa palkassa, kun asian otin esille. Seuraavaa tilinauhaa siis odotellessa.. Ja uusia työvuorolistoja on siis aivan turhaa odottaa saavansa sitä 1 viikkoa ennen uuden jakson alkamista. Ehkä päivää ennen pomomme jaksaa ne kaikkien nähtäville seinälle teipata.
Kaiken kruunaa maailman huonoimmilla johtamistaidoilla varustettu esimies, joka ei jaksa/ennätä perehdyttää työntekijöitä työhönsä ja menettää malttinsa sitten kaikista duunareiden tekemistä virheistä, jotka sillä kuuluisalla perehdyttämisellä oltaisiin voitu ehkäistä. Ihana pomomme myös puhuuu pahaa muista työntekijöistä toisille työntekijöille (!!) ja kohtelee meitä aikuisia ihmisiä välillä kuin 15-kesäisiä lapsia (mm. opettavaan sävyyn tulevat huudot ja uhkaukset perusteltuina klassikolla: "Tää on kattokaas tytöt ja pojat työelämää!"). Toisaalta tämän pomon naurettavuus ja itsensä nolaaminen jutuillansa ja huonoilla esimiestaidoillaan on kirvoittanut monet naurut meidän tyhmien kesätyöläisten kesken. Kivojen työkavereiden vuoksi tätä kakkaduunia siis ehkä yhden kesän jaksaa! - Hae apua
"Työpäivät ovat pituudeltaan 6-12h, mikä sinänsä ihan ok, mikäli työpäivän pituuden tietäisi aina ennakkoon; useamman kerran siis velvoitettu jäämään pidemmäksi aikaa, mitä työvuorolistassa sanotaan," Ei tarvitse jäädä pitemmäksi aikaa töihin. Ylityöhön on oltava pätevä peruste JA työntekijän suostumus.
"Palkka maksettu päin persettä miltei kaikille työläisille (pienempi tuntipalkka kuin sopimuksessa, liian vähän tunteja), mutta luvattu maksaa puuttuva osa seuraavassa palkassa" Sinulle kuuluu alan työehtosopimuksen mukainen palkka ja vuorolisät!
"Ja uusia työvuorolistoja on siis aivan turhaa odottaa saavansa sitä 1 viikkoa ennen uuden jakson alkamista." TES:issä sanotaan, kuinka monta VIIKKOA aiemmin työvuorolistojen tulee olla esillä.
Ota yhteyttä ammattiliittoon! - malta2
Tarkoiti varmaan työpaikkana Casinohuone malta
- januski
Toi on ihan selvästi lassila tikanoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701