JUMALAN ARMO
Armo käsitteenä tarkoittaa: Ansaitsematon hyvyys. Armo on siis hyvää jota ihminen saa vaikka hän ei ole ansainnut mitään hyvää.
Ps 130:7 "Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä."
Jumala kehottaa uskovia kasvamaan armossa ja armon tuntemisessa:
"ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään" (2 Piet 3:18).
"Lisääntyköön teille armo ja rauha" (1 Piet 1:2).
"Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta" (2 Piet 1:2).
Koska Jumalan armo on annettu meille Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen tuntemisessa kasvaminen lisää armon kokemista ja juurruttaa uskovaa Kristukseen Jeesukseen ja Hänen armoonsa. Armossa ja Kristuksen tuntemisessa kasvaminen on kasvamista armon tuntemisessa ja kokemisessa. Armon tuntemisessa kasvaminen antaa rauhan ja ilon sekä luottavaisen mielen. Jumalan armo myös kasvattaa uskovaa (Tiit 2:11,12, 2 Piet 3:18).
Uskoon tullut ihminen on tullut uskoon Jumalan armon vaikutuksesta armon kautta (Apt 15:11, Ef 2:5, 8, Room 3:24, 1 Piet 1:10, Gal 1:15, Ef 3:7-8, 4:7, Tiit 2:11, 3:7). Hänet on siirretty elämään Jumalan armossa joka on Kristuksessa Jeesuksessa (1 Kor 1:4, Gal 5:4). Uskova on Kristuksessa. Siksi hän on myös Jumalan armossa. Näin Jumalan armo on Jeesukseen Kristukseen uskovan olotila (1 Piet 5:12, Room 5:2, Gal 5:4, 2 Kor 1:12). Uskova ei ole lain alla. Hän on armon alla (Room 6:14). Jumalan armo ympäröi uskovaa (Ps 32:10). Uskovalle tarjotaan (uutta) armoa Kristuksen tulemuksessa (1 Piet 1:13).
Uskoon tulon jälkeen uskova alkaa opettelemaan Jumalan armoa josta hän nyt on osallinen (Fil 1:7). Toivottavasti uskova myös kasvaa Herran Jeesuksen Kristuksen ja Hänen armonsa tuntemisessa. Jumala kehottaa uskovaa pysymään Kristuksessa ja Hänessä Jumalan armossa johon Hän itse on uskovan asettanut (Room 5:2, 1 Piet 5:12, Gal 1:6, Apt 13:43).
Nämä sanat tulisi kirjoittaa tauluun ja ripustaa jokaisen uskovan kodin seinälle:
"Where sin runs deep Your grace is more.
Where grace is found is where You are.
And where You are Lord, i am free.
Holiness is Christ in me.
Yes, Where You are Lord, i am free.
Holiness is Christ in me."
2 Kor 3:17 "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus."
Gal 5:1 "Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."
http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTE
USKOVAN TÄRKEIN OPPIAINE
54
179
Vastaukset
- .EndTimes.
Veli Herrassa on pelastuksen ytimessä!
Paljon on opetusta monesta hyvästä asiasta, mutta on kuitenkin vain yksi evankeliumi, ja se on armon evankeliumi.
Jo Paavalin aikana oli galatalaisilla hämmennystä armon ymmärtämisessä.
Voiko niin suuri armo olla totta? Eikö vähän pitäisi lisätä omia tekoja ja vaatimuksia? Näin Raamattu vastaa aina ajankohtaiseen pohdintaan:
Gal 1:
6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu...
10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut...
Gal 2:
16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut...
Gal 3:
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? -jos se on turhaa ollut.
5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia...
21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
Niin on pelastus yksin uskosta, yksin armosta, yksin Jeesuksen Kristuksen kautta.
Laki sitoo syntiin, armo kiinnittää Jeesukseen. Armo täyttää lain. - ~~tähkäpää~~
:) :) :)
Avasin juuri koneen ja aikeenani oli tehdä aloitus,
mutta laitankin nyt vain pienen osan tuosta aloituksestani,
joka voimakkaimpana on ollut mielessäni tänä aamuna.
Room. 6
14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla,
vaan armon alla.
Kol. 1
27. Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain
keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä,
kirkkauden toivo.
HÄN ITSE on asettunut sydämemme valtaistuimelle ja
hallitsee ARMON voimalla meidän elämäämme.
Armon alla olevaa ihmistä ei enää synti HALLITSE,
sillä ARMOSSA on voittovoima. ja tämä voittoon johtava
TIE ON JEESUS KRISTUS.
HÄN on lain loppu, VANHURSKAUDEKSI jokaiselle, JOKA USKOO!
Näin me jaksamme ja kestämme loppuun saakka.
Mitä laki ei voinut tehdä, SEN TEKI JUMALAN ARMO
JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.* Tänään näyttää siltä, että ARMO saa sille kuuluvaa huomiota tänään. Itsekkin toin linkin joka puhuttelee armosta, jolla Jumala meitä kohtelee ja eikä vain hetken tai joskus, vaan ikuisesti.
* Kiitos jaikal, kun olet palannut palstalle, minä ainakin olen kaivannut kirjoituksiasi !- jaikal.se
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tänään näyttää siltä, että ARMO saa sille kuuluvaa huomiota tänään. Itsekkin toin linkin joka puhuttelee armosta, jolla Jumala meitä kohtelee ja eikä vain hetken tai joskus, vaan ikuisesti.
* Kiitos jaikal, kun olet palannut palstalle, minä ainakin olen kaivannut kirjoituksiasi !Uskoon tuloni jälkeen iloitisin syntieni anteeksisaamisesta.
Sitten opiskelin sitä Raamatusta. Nyt vanhana uskovana
opettelen Jumalan armoa. Kohta ehkä osaan iloita siitä.
Tuntuis siltä että Jumala pitää minua tiukasti Kristuksessa
ja Hänen armossaan.
Ps. tarkoitukseni ei ole palata palstalle kirjoittelemaan.
Mutta kun tämä armoaihe nousi niin voimakkaasti esille,
päätin kirjoittaa siitä. Poikkeus vahvistaa säännön.
Tämä aloitus voi olla poikkeus mutta en tiedä tulevaisuudesta
niin on parempi kuin ei sano enää mitään. - jaikal.se
jaikal.se kirjoitti:
Uskoon tuloni jälkeen iloitisin syntieni anteeksisaamisesta.
Sitten opiskelin sitä Raamatusta. Nyt vanhana uskovana
opettelen Jumalan armoa. Kohta ehkä osaan iloita siitä.
Tuntuis siltä että Jumala pitää minua tiukasti Kristuksessa
ja Hänen armossaan.
Ps. tarkoitukseni ei ole palata palstalle kirjoittelemaan.
Mutta kun tämä armoaihe nousi niin voimakkaasti esille,
päätin kirjoittaa siitä. Poikkeus vahvistaa säännön.
Tämä aloitus voi olla poikkeus mutta en tiedä tulevaisuudesta
niin on parempi kuin ei sano enää mitään.>>>. Nyt vanhana uskovana
opettelen Jumalan armoa.
- Usko Toivonen
9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
2. Kor. 8.
Kiitos Jeesus!
http://www.youtube.com/watch?v=SKO1RqmCSWA - Inhottava realisti
Suosittelen kaikille ihmisille, mutta ERITYISESTI uskovaisille laajoja opiskeluja niin luonnontieteen, historian kuin yhteiskuntatieteidenkin puolelta. Niiden avulla todellisuutta ymmärtäisi muutenkin kuin vain siitä tutusta kapeasta näkökulmasta, jonka fundamentalistinen uskonnollisuus mukanaan tuo.
- ~~tähkäpää~~
Uskovaisissa on paljon luonnontieteilijöitä, historioitsijoita ja yhteiskuntatieteilijöitä, eivätkä nuo opit ole millään tavoin ristiriidassa
elävän uskon kanssa.
Vaikkakaan ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, niin mainitsempa kuitenkin,
kun luin juuri IIRIS-lehdestä aivotutkija Miia Kivipellosta.
Miia Kivipelto on mm. neurologi, aivotutkija ja geriatrian professori, joka
johtaa Tukholman Karoliinisessa Instituutissa, Itä-Suomen yliopistossa
sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella toimivaa ryhmää, joka tutkii ympäristön ja geenien yhteisvaikutusta muistisairauksiin.
Häneltä on mm. yhdessä TImo Erkinjuntin kanssa ilmestynyt kirja:
Pidä aivosi kunnossa WSOY 2009.
Ja tiedätkö mitä, hänen uskonsa Jumalaan, joka hänellä on ollut jo nuoruudessaan, ei ole kadonnut minnekkään näiden kaikkien
opiskeluiden, valmistumistensa ja tutkimustenkaan myötä.
Näin todellista ja vahvaa on elävä usko Jumalaan, ettei sitä mikään
kykene ihmisen sisimmästä pois repimään, ellei ihminen itse
siitä päätä luopua. Sitä eivät tee tyhjäksi edes aivotutkimukset. :) - jaikal.se
Sinä et tunne Jumalaa. Et tiedä että Jumala on ollut ennen luomakuntaa.
Koska Jumala on ollut ensin ennen luomakuntaa, HÄN ON ITSE TODELLISUUS.
Hän on Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika ja Jumalan Sana ja Jumalan Sanan Hengen Voima.
Opiskelemalla Herraa Jeesusta Kristusta, Jumalan Sanaa, opiskellaan Todellisuutta. Luojassa oleva Todellisuus on suurempi todellisuus kuin se todellisuus mitä me näemme ympärillämme ja minkä me koemme omaksi todellisuudeksemme. Tämä siksi koska Jumala; Jumalan Sana, itse Todellisuus, on tehnyt meidän maailmamme jossa me elämme. Hän on kaiken yläpuolella vallassa ja voimassa. Jeesus on Herra!
Mutta nämä asiat ovat uskosta ja Pyhästä Hengestä osattomalla ihmisellä vaikea ymmärtää kun ne ovat vaikeita myös uskoville. Mutta uskovilla on mahdollista ymmärtää Pyhän Hengen opettamana. Siksi kirjoitan uskoville sitä mitä uskon Pyhän Hengen opettaneen minulle itselleni. http://www.jaikal.se/48683135 jaikal.se kirjoitti:
Sinä et tunne Jumalaa. Et tiedä että Jumala on ollut ennen luomakuntaa.
Koska Jumala on ollut ensin ennen luomakuntaa, HÄN ON ITSE TODELLISUUS.
Hän on Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika ja Jumalan Sana ja Jumalan Sanan Hengen Voima.
Opiskelemalla Herraa Jeesusta Kristusta, Jumalan Sanaa, opiskellaan Todellisuutta. Luojassa oleva Todellisuus on suurempi todellisuus kuin se todellisuus mitä me näemme ympärillämme ja minkä me koemme omaksi todellisuudeksemme. Tämä siksi koska Jumala; Jumalan Sana, itse Todellisuus, on tehnyt meidän maailmamme jossa me elämme. Hän on kaiken yläpuolella vallassa ja voimassa. Jeesus on Herra!
Mutta nämä asiat ovat uskosta ja Pyhästä Hengestä osattomalla ihmisellä vaikea ymmärtää kun ne ovat vaikeita myös uskoville. Mutta uskovilla on mahdollista ymmärtää Pyhän Hengen opettamana. Siksi kirjoitan uskoville sitä mitä uskon Pyhän Hengen opettaneen minulle itselleni. http://www.jaikal.se/48683135Jaikal.se, kirjoitit ihan oikein, että "Koska Jumala on ollut ensin ennen luomakuntaa, HÄN ON ITSE TODELLISUUS."
Vastaapas, jaikal.se, tuliko Jumala sanasta vai sana Jumalasta?
Jos sana on sama kuin Isä Jumala, hänen olisi täytynyt tulla itsestänsä. Mutta Jeesus todisti:
Johannes 7
28 'Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.'
Koska sana on Jumalan luomakunnan alku, luomakunnan esikoinen, on Jumala ollut jo ennen luomakunnan alkua, joka on Jumalan sana. [Ilm.3:14]- jaikal.se
ekivaari kirjoitti:
Jaikal.se, kirjoitit ihan oikein, että "Koska Jumala on ollut ensin ennen luomakuntaa, HÄN ON ITSE TODELLISUUS."
Vastaapas, jaikal.se, tuliko Jumala sanasta vai sana Jumalasta?
Jos sana on sama kuin Isä Jumala, hänen olisi täytynyt tulla itsestänsä. Mutta Jeesus todisti:
Johannes 7
28 'Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.'
Koska sana on Jumalan luomakunnan alku, luomakunnan esikoinen, on Jumala ollut jo ennen luomakunnan alkua, joka on Jumalan sana. [Ilm.3:14]Jumala on Yksi. Jumala oli Sana joka jätti Jumalan asemansa taivaassa ja tuli lihaksi ts. ihmiseksi. Ihmisenä Hän on Jumalan ja Ihmisen Poika. Puhdistettuaan temppelinsä ja taivaaseen palattuaan Hän istuu jällleen Jumalan valta-asemassaan.
Jumala on Henki. Jumalan Sana on myös Henki ja Elämä. Herra Jumala on Henki. Jeesus Kristus on Herra ja Henki, ilmoitettu lihassa ihmisenä. Tämän enempää en kerro. Jos joku on kiinnostunut kirjoituksistani tästä kolminaisuusaiheesta, voit lukea http://www.jaikal.se/48683134
En ryhdy väittelemään kolminaisuudesta tässä ketjussa enkä muuallakaan.
En usko että minä voisin sinulle avata tätä Jumalan salaisuutta. Se löytyy Kristuksesta Jeesuksesta ja vain Hän voi kertoa sinulle kuka Isä on.
Vain Pyhä Henki voi kertoa sinulle kuka Herra Jeesus on. - k.kiusaantunut
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Uskovaisissa on paljon luonnontieteilijöitä, historioitsijoita ja yhteiskuntatieteilijöitä, eivätkä nuo opit ole millään tavoin ristiriidassa
elävän uskon kanssa.
Vaikkakaan ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, niin mainitsempa kuitenkin,
kun luin juuri IIRIS-lehdestä aivotutkija Miia Kivipellosta.
Miia Kivipelto on mm. neurologi, aivotutkija ja geriatrian professori, joka
johtaa Tukholman Karoliinisessa Instituutissa, Itä-Suomen yliopistossa
sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella toimivaa ryhmää, joka tutkii ympäristön ja geenien yhteisvaikutusta muistisairauksiin.
Häneltä on mm. yhdessä TImo Erkinjuntin kanssa ilmestynyt kirja:
Pidä aivosi kunnossa WSOY 2009.
Ja tiedätkö mitä, hänen uskonsa Jumalaan, joka hänellä on ollut jo nuoruudessaan, ei ole kadonnut minnekkään näiden kaikkien
opiskeluiden, valmistumistensa ja tutkimustenkaan myötä.
Näin todellista ja vahvaa on elävä usko Jumalaan, ettei sitä mikään
kykene ihmisen sisimmästä pois repimään, ellei ihminen itse
siitä päätä luopua. Sitä eivät tee tyhjäksi edes aivotutkimukset. :)"Uskovaisissa on paljon luonnontieteilijöitä, historioitsijoita ja yhteiskuntatieteilijöitä, eivätkä nuo opit ole millään tavoin ristiriidassa elävän uskon kanssa."
Tarkoitit varmaan fundamentalisteissa, se olisi loogista ajatellen inhorealistin viestiä sinulle.
Fundamentalisti noissa hommissa ei oikein sovi, kuitenkaan. Tai kreationisti, mitä olet mieltä?
Inhorealisti sivusikin aihetta jossain viestissään.
Itse miellän eksegetiikan uskovien tieteenalaksi. Ainoaksi sellaiseksi.
Nyt vasta kuulen ekan kerran uskovasta neurologista. Hän tuskin on kreationisti, vai mitä vastaat, "Tähkis"? - k.kiusaantunut
k.kiusaantunut kirjoitti:
"Uskovaisissa on paljon luonnontieteilijöitä, historioitsijoita ja yhteiskuntatieteilijöitä, eivätkä nuo opit ole millään tavoin ristiriidassa elävän uskon kanssa."
Tarkoitit varmaan fundamentalisteissa, se olisi loogista ajatellen inhorealistin viestiä sinulle.
Fundamentalisti noissa hommissa ei oikein sovi, kuitenkaan. Tai kreationisti, mitä olet mieltä?
Inhorealisti sivusikin aihetta jossain viestissään.
Itse miellän eksegetiikan uskovien tieteenalaksi. Ainoaksi sellaiseksi.
Nyt vasta kuulen ekan kerran uskovasta neurologista. Hän tuskin on kreationisti, vai mitä vastaat, "Tähkis"?Jatkoviesti Tähkikselle.
Ei ole millään lailla ristiriidassa vai?
Miltä kuulostaa historioitsija joka opettaa että maailma luotiin 7 päivässä. Raamatun mukaan se on noin. Jumala loi puhuvan käärmeen, omppupuun, ja Eevan ja Aatamin ja päätti katsoa menevätkö lankaan.
Ei historioitsija voi opettaa Raamatun mukaan, ja jos opettaa niin hän on erehtynyt vain 14 miljardilla vuodella.
Se 14 miljardia vuotta on ihmiskunnan"historiaa".
Hänen täytyisi myös osata paljastaa se miten kristinusko tuotiin Suomeen väkivalloin 1000 vuotta sitten, ja ymmärtää se että se ei olisi ilman väkivaltaa voinut syrjäyttää muinaisuskontoja.
Hänen täytyisi tietää muinaisuskonnoista. Siis eihän kristinusko ole ollut Suomessakaan kun sen 1000 vuotta.
Ja vasta 15000-luvulla se saatiin Agrikolan(Agricola?)ansiosta latinasta suomenkielelle.
Ei noita voi opettaa fundis, koskaan. Äly ei riitä. - ~~tähkäpää~~
Jatkoviesti Tähkikselle.
Ei ole millään lailla ristiriidassa vai?
Miltä kuulostaa historioitsija joka opettaa että maailma luotiin 7 päivässä. Raamatun mukaan se on noin. Jumala loi puhuvan käärmeen, omppupuun, ja Eevan ja Aatamin ja päätti katsoa menevätkö lankaan.
Ei historioitsija voi opettaa Raamatun mukaan, ja jos opettaa niin hän on erehtynyt vain 14 miljardilla vuodella.
Se 14 miljardia vuotta on ihmiskunnan"historiaa".
Hänen täytyisi myös osata paljastaa se miten kristinusko tuotiin Suomeen väkivalloin 1000 vuotta sitten, ja ymmärtää se että se ei olisi ilman väkivaltaa voinut syrjäyttää muinaisuskontoja.
Hänen täytyisi tietää muinaisuskonnoista. Siis eihän kristinusko ole ollut Suomessakaan kun sen 1000 vuotta.
Ja vasta 15000-luvulla se saatiin Agrikolan(Agricola?)ansiosta latinasta suomenkielelle.
Ei noita voi opettaa fundis, koskaan. Äly ei riitä.Niin, nämä ovat Sinun näkemyksiäsi ja mielipiteitäsi kyseisestä asiasta ja koska tunnet hyvin myöskin Raamatun ja tiedät mitä se puhuu, en lähde kanssasi vääntämään, vaan jätän Sinut katselemaan ja kuuntelemaan elämääsi ja itseäsi, toivoen vain ja rukoillen, että teet aikanaan oikean valinnan.
- k.kiusaantunut
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Niin, nämä ovat Sinun näkemyksiäsi ja mielipiteitäsi kyseisestä asiasta ja koska tunnet hyvin myöskin Raamatun ja tiedät mitä se puhuu, en lähde kanssasi vääntämään, vaan jätän Sinut katselemaan ja kuuntelemaan elämääsi ja itseäsi, toivoen vain ja rukoillen, että teet aikanaan oikean valinnan.
Lue viesti jonka kirjoitin klo 09:26. Liittyen ystävääni greeeniin. Hän on pohtinut sanaa"ystävyys"kohdallasi.
Ja se mitä kirjoitin Akrikolasta ei ole minun mielipide. Vaan fakta.
Kristinuskon verinen historia ei ole minun mielipide vaan fakta.
Sinulla ei ole ymmärrystä eikä tietoa.
Et tiedä mikä on a)kreationisti
b)fundis c)agnostikko d)ateisti
Et tiedä sanojen merkityskiä, sinä et osaa puhua, siksi sinun kanssasi on turha yrittää ÄLYLLISTÄ keskustelua.
Mieheni sanoi: uskovainen on ihminen joka on jäänyt 7-vuotiaan lapsen tasolle.
Ja sitten hän lisäsi:"eikä tämä ole ilkeilyä vaan se on ihan tosiasia." Eli fakta.
Taitaa ainakin sinun kohdalla pitää paikkansa. jaikal.se kirjoitti:
Jumala on Yksi. Jumala oli Sana joka jätti Jumalan asemansa taivaassa ja tuli lihaksi ts. ihmiseksi. Ihmisenä Hän on Jumalan ja Ihmisen Poika. Puhdistettuaan temppelinsä ja taivaaseen palattuaan Hän istuu jällleen Jumalan valta-asemassaan.
Jumala on Henki. Jumalan Sana on myös Henki ja Elämä. Herra Jumala on Henki. Jeesus Kristus on Herra ja Henki, ilmoitettu lihassa ihmisenä. Tämän enempää en kerro. Jos joku on kiinnostunut kirjoituksistani tästä kolminaisuusaiheesta, voit lukea http://www.jaikal.se/48683134
En ryhdy väittelemään kolminaisuudesta tässä ketjussa enkä muuallakaan.
En usko että minä voisin sinulle avata tätä Jumalan salaisuutta. Se löytyy Kristuksesta Jeesuksesta ja vain Hän voi kertoa sinulle kuka Isä on.
Vain Pyhä Henki voi kertoa sinulle kuka Herra Jeesus on.Jaikal.se kirjoitti: >"Jumala on Yksi. Jumala oli Sana joka jätti Jumalan asemansa taivaassa ja tuli lihaksi ts. ihmiseksi. Ihmisenä Hän on Jumalan ja Ihmisen Poika. Puhdistettuaan temppelinsä ja taivaaseen palattuaan Hän istuu jällleen Jumalan valta-asemassaan."<
Jumala ei ole jättänyt valta-asemaansa taivaissa koskaan! Se oli poika, jonka herätettyään kuolleista, Isä korotti hänet välimieheksi ja ylimmäiseksi papiksi valtaistuimensa oikealla puolella sijaitsevalle ylimmäisen papin valtaistuimelle:
Heprealaiskirje 5
5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet
m i n u n - P o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan."
Heprealaiskirje 8
1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen - y l i m m ä i n e n - p a p p i, - joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"
1. Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Ei ole tarpeellistakaan vastata, ei varsinkaan omilla mielipiteillä, ellei löydy Raamatusta Jumalan sanaan perustuvaa totuutta.
- Inhottava realisti
Kyllähän näitä uskovaisia tieteentekijöitä maailmalla riittä. Huvittaaksi asia muuttuu siinä vaiheessa, kun vaikkapa matemaatikko luulee uskonsa vuoksi olevansa pätevä arvioimaan esim.molekyylibiologiaa. Mieluusti USA:ssa luetellaan sitä, miten moni tiedemies uskoo vaikkapa kreationismiin. Se, onko näillä tiedemiehillä mitään kyseisen alan osaamista onkin sitten eri juttu.
- ~~tähkäpää~~
Olet siis sitä mieltä, että nämä uskovat ammattilaiset pääsevät urallaan eteenpäin ja kulkevat luennoimassa ympäri maailmaa, vaikka eivät mistään mitään tiedä, koska uskovat Jumalaan?
Miia Kivipellon haastattelu oli mm. tehty lentokoneessa matkalla Arabiemiraatteihin luennoimaan ja vastaavia työkeikkoja oli jo pari kyseisen kuukauden aikana, mutta huvittavaksihan se muuttuu siinä vaiheessa, kun
Realisti saa tietää, että Kivipelto uskoo elävään Jumalaan. :)
>>>
Se, onko näillä tiedemiehillä mitään kyseisen alan osaamista
onkin sitten eri juttu. - Inhottava realisti
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että nämä uskovat ammattilaiset pääsevät urallaan eteenpäin ja kulkevat luennoimassa ympäri maailmaa, vaikka eivät mistään mitään tiedä, koska uskovat Jumalaan?
Miia Kivipellon haastattelu oli mm. tehty lentokoneessa matkalla Arabiemiraatteihin luennoimaan ja vastaavia työkeikkoja oli jo pari kyseisen kuukauden aikana, mutta huvittavaksihan se muuttuu siinä vaiheessa, kun
Realisti saa tietää, että Kivipelto uskoo elävään Jumalaan. :)
>>>
Se, onko näillä tiedemiehillä mitään kyseisen alan osaamista
onkin sitten eri juttu.Ymmärsit asian väärin.
Kyse on siitä, että kun uskovaiset tiedemiehet alkavat puuttua ja kommentoida erikoisosaamisensa ULKOPUOLISIA asioita, he eivät ole sen vahvemmilla kuin muutkaan tavalliset ihmiset.
SIIS: kun esim. joku tekniikan asiantuntija alkaa määritellä evoluutiobiologiaa, hän EI ole vanhvimmalla osaamisalueellaan, vai mitä?Hyvin tyypillistähän on esim. Amerikan mailla se, että kreationismin nimissä julistetaan milloin mitäkin Raamatun "totuuksia". Se unohtuu, että enimmällä osalla ihmiskunnasta ei ole tietotaitoa asioiden käsittelyyn. Sama koskee eri alojen huippuammattilaisiakin.
Sen perusteella, mitä näissä keskusteluissa olen keskustellut, enin osa uskovaisista nettikeskustelijoista ei juurikaan ole perehtynyt sen enempää historiaan kuin moniin luonnontieteisiinkään. Raamattua ollaan kirjaimelliseksi totuudeksi julistamassa, mutta kun asioista ei oikein mitään tiedetä, väitteet menevär kornin puolelle.
Uskovaiset yksinkertaisesti kieltäytyvät näkemästä esim. Raamatussa muita kuin sen hengellisen ulottuvuuden. Kirjoittajien inhimillisiä ominaisuuksia, tekstien kokoajien tavoitteita tai vaikkapa kirjoitusajankohdan kulttuuria ei suostuta huomioimaan mitenkään. Tämän tietenkin ymmärtää: on yksinkertaisempaa ja turvallisempaa olla ajattelematta mitään sellaista, mikä voisi kyseenalaistaa omia ajatusmalleja ja uskomuksia. Eri juttu on sitten se, onko se rehellistä.
Uskovaisuus ei tee kenestäkään huonompaa kuin toisista. Mutta ei se tee kenestäkään huippuosaajaakaan. Enemmänkin näyttäisi siltä, ttä ainakin osa uskovaisista mieluiten ei ajattele asioita loppuun saakka, vaan kettaa pidättäytyä siinä legendaarisessa "lapsenuskossa", mikä sinänsä on kyllä hupaisa ajatus. Pieni lapsihan EI osaa kyseenalaistaa asioita. Kuka meistä toimii normaalielämässä niin, että uskoo kaiken, mitä toinen sanoo? - ~~tähkäpää~~
Inhottava realisti kirjoitti:
Ymmärsit asian väärin.
Kyse on siitä, että kun uskovaiset tiedemiehet alkavat puuttua ja kommentoida erikoisosaamisensa ULKOPUOLISIA asioita, he eivät ole sen vahvemmilla kuin muutkaan tavalliset ihmiset.
SIIS: kun esim. joku tekniikan asiantuntija alkaa määritellä evoluutiobiologiaa, hän EI ole vanhvimmalla osaamisalueellaan, vai mitä?Hyvin tyypillistähän on esim. Amerikan mailla se, että kreationismin nimissä julistetaan milloin mitäkin Raamatun "totuuksia". Se unohtuu, että enimmällä osalla ihmiskunnasta ei ole tietotaitoa asioiden käsittelyyn. Sama koskee eri alojen huippuammattilaisiakin.
Sen perusteella, mitä näissä keskusteluissa olen keskustellut, enin osa uskovaisista nettikeskustelijoista ei juurikaan ole perehtynyt sen enempää historiaan kuin moniin luonnontieteisiinkään. Raamattua ollaan kirjaimelliseksi totuudeksi julistamassa, mutta kun asioista ei oikein mitään tiedetä, väitteet menevär kornin puolelle.
Uskovaiset yksinkertaisesti kieltäytyvät näkemästä esim. Raamatussa muita kuin sen hengellisen ulottuvuuden. Kirjoittajien inhimillisiä ominaisuuksia, tekstien kokoajien tavoitteita tai vaikkapa kirjoitusajankohdan kulttuuria ei suostuta huomioimaan mitenkään. Tämän tietenkin ymmärtää: on yksinkertaisempaa ja turvallisempaa olla ajattelematta mitään sellaista, mikä voisi kyseenalaistaa omia ajatusmalleja ja uskomuksia. Eri juttu on sitten se, onko se rehellistä.
Uskovaisuus ei tee kenestäkään huonompaa kuin toisista. Mutta ei se tee kenestäkään huippuosaajaakaan. Enemmänkin näyttäisi siltä, ttä ainakin osa uskovaisista mieluiten ei ajattele asioita loppuun saakka, vaan kettaa pidättäytyä siinä legendaarisessa "lapsenuskossa", mikä sinänsä on kyllä hupaisa ajatus. Pieni lapsihan EI osaa kyseenalaistaa asioita. Kuka meistä toimii normaalielämässä niin, että uskoo kaiken, mitä toinen sanoo?Ok, niin saattoi olla, vaikka toki minua hiukan vieläkin jäi mietityttämään tämä:
>>Uskovaisuus ei tee kenestäkään huonompaa kuin toisista. MUTTA.... - Inhottava realisti
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ok, niin saattoi olla, vaikka toki minua hiukan vieläkin jäi mietityttämään tämä:
>>Uskovaisuus ei tee kenestäkään huonompaa kuin toisista. MUTTA....Se mutta-sana on siellä syystä. Uskon ja uskontojen varjolla syötetään ihmisille jatkuvasti pajunköyttä ja loputonta määrää ihmisiä manipuloimaan härskisti lukuisin eri tavoin.
Vaikka erilaiset saarnamiehet ja puhujat totuuksiaan luennoivatkin ja hurmoksissaan heiluvat, todellisuus löytyy jostakin muualta kuin pelkistä uskonnoista tai edes siitä ison alkukirjaimet Uskosta. Vahvalla itseluottamuksella ja -tuntemuksella varustettu ihminen ymmärtää kyllä sen, milloin jokin väite on järkevällä pohjalla ja milloin ei. - ~~tähkäpää~~
Inhottava realisti kirjoitti:
Se mutta-sana on siellä syystä. Uskon ja uskontojen varjolla syötetään ihmisille jatkuvasti pajunköyttä ja loputonta määrää ihmisiä manipuloimaan härskisti lukuisin eri tavoin.
Vaikka erilaiset saarnamiehet ja puhujat totuuksiaan luennoivatkin ja hurmoksissaan heiluvat, todellisuus löytyy jostakin muualta kuin pelkistä uskonnoista tai edes siitä ison alkukirjaimet Uskosta. Vahvalla itseluottamuksella ja -tuntemuksella varustettu ihminen ymmärtää kyllä sen, milloin jokin väite on järkevällä pohjalla ja milloin ei.Pyydän Sinulta nm. Inhiottava realisti anteeksi, jos olet kokenut viestini ja vastaukseni "pilkallisiksi", kuten tuolla joku niitä tulkitsi?
Sillä sitä en missään mielessä ole halunnut olla, vaan päinvastoin, keskustella vain avoimesti ja rehellisesti kyseisestä asiasta kanssasi ja itse koin keskustelumme jopa ihan hyväksi ajatusten vaihdoksi. - jaikal.se
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Pyydän Sinulta nm. Inhiottava realisti anteeksi, jos olet kokenut viestini ja vastaukseni "pilkallisiksi", kuten tuolla joku niitä tulkitsi?
Sillä sitä en missään mielessä ole halunnut olla, vaan päinvastoin, keskustella vain avoimesti ja rehellisesti kyseisestä asiasta kanssasi ja itse koin keskustelumme jopa ihan hyväksi ajatusten vaihdoksi.Ei sinulla ole mitään anteeksipyytämistä keneltäkään. Sinua vain syyllistetään kaikesta turhanpäiväisestä. Tarkoitus on saada sinut, uskovan, polvistelemaan näiden uskosta osattomien syyllistäjien edessä. Se ei ole Jumalasta.
- ~~tähkäpää~~
jaikal.se kirjoitti:
Ei sinulla ole mitään anteeksipyytämistä keneltäkään. Sinua vain syyllistetään kaikesta turhanpäiväisestä. Tarkoitus on saada sinut, uskovan, polvistelemaan näiden uskosta osattomien syyllistäjien edessä. Se ei ole Jumalasta.
Kiitos Jaikal.se asiallisesta ja myöskin uskon, ihan tarpeellisesta
ohjauksestasi! Otan sen erittäin kiitollisena vastaan!
On ihmeellinen asia, miten hyvältä voi ohjaus ja ojennuskin tuntua,
kun kokee selkeästi, että se tulee Jumalallisen rakkauden saattelemana! - k.kiusaantunut
jaikal.se kirjoitti:
Ei sinulla ole mitään anteeksipyytämistä keneltäkään. Sinua vain syyllistetään kaikesta turhanpäiväisestä. Tarkoitus on saada sinut, uskovan, polvistelemaan näiden uskosta osattomien syyllistäjien edessä. Se ei ole Jumalasta.
"polvistelemaan näiden uskosta osattomien syyllistäjien edessä."
Kerroin vain mielipiteeni, en halua kenenkään polvistelevan.
Ja ihan yhtä lailla armosta puhuminen on syyllistämistä. Se on kaikkein lähimpänä rakkauden käsitettä raamatussa, mutta sen terävin piikki kohdistuu ihmisen huonommuuteen, jonka vuoksi armoa tarvitaan.
Huonossa suhteessa armo olisi kai sitä että kestetään toisen viat ja puutteet ilman että sanotaan niistä mitään. ARMO-käsitteeessä Jumala vain sietää ihmistä huolimatta tämän virheistä jotka hän huomaa.
Jos tuo on paras mitä pystytte niin pysyn "uskosta osattomana".
Ennen kuin alan tuollaiseksi pilvissä liitelijäksi, satukirjojen tekijäksi sopisit, jaikal.
Sinulla kun tuota mielikuvitusta riittää. Lapset varmaan tykkäisivät saduistasi.
No, näköjään lapsenmielisiäkin riittää. Inhoittava realisti tässä ketjussa poikkeus.
Sinäkin uskot että maailma luotiin 7 päivässä. Oikeasti siihen meni noin 14 miljardia vuotta. Uskot puhuviin käärmeisiin ja aaseihin jotka seikkailevat Raamatussa.
Turhaan ei Raamatussa sanota:"minun kansani on hullu"
Jeremian kirjassa.
Ehkäpä onkin tarkoitus että me kirjoitamme tänne ja tuomme teille pikkasen järkeä päähän.
Ja tähkis, sinun "hvyä ajatuksen vaihto"oi sitä että pistit sormet korviin ja aloit lällättämään, sen sen sijaan että olisit miettinyt miksi inhorealsti on sitä mieltä kuten minäkin...Hän kirjoitti:"uskon ja uskontojen varjolla syötetään ihmisille pajunköyttä...."
Think about it, ja unohda se aivotutkijasi.
Pajunköyttä teille syötetään ja te viette sitä eteenpäin, halajatte ihmisten uskovan satuihinne. Siihen puhuvaan käärmeeseen ja aasiin ynnämuihin pimeisiin juttuihin. - k.kiusaantunut
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kiitos Jaikal.se asiallisesta ja myöskin uskon, ihan tarpeellisesta
ohjauksestasi! Otan sen erittäin kiitollisena vastaan!
On ihmeellinen asia, miten hyvältä voi ohjaus ja ojennuskin tuntua,
kun kokee selkeästi, että se tulee Jumalallisen rakkauden saattelemana!Tyypillinen vihahihhuli olet. Teit nyt sen saman virheen kun teit Greeenin kanssa!
Nyt meitä on kaksi jotka odottavat anteeksipyyntöäsi.
Olen kysynyt tässä ketjussa sinulta USKOON liittyviä kysymyksiä. Etsisitkö ne? "Tähkis"?
Olen lisäksi aloittanut kanssasi keskustelun historiasta, sillä se aihe on kiinnostanut sinua tässä ketjussa kun keskustelit järkevän ihmisen kanssa, jonka nikki on vähän provoisoiva."Inhottava realisti", minusta hän ei ole inhottava.
Haluan tietää mitä sinä tiedät. Muuta kun Ankkalinnasta ts taivaan valtakunnasta.
Yhden voin luvata: minusta et saa kiveä taivaan kruunuusi, turha yrittää.
Tämä viesti sinulle siksi koska kirjoitit yhdessä ketjussa välittäväsi minusta.
No, nyt se nähdään.
Avaus otskoineen on jotain sellaista,
mihin jaikalilla on aivan ainutlaatuinen ARMOitus.
Tuossa on tuhti opetuspaketti armosta,
ja kaikki on sidottu Raamatun ilmoitukseen.
Kuinka totta onkaan tuo, että armo on uskovan tärkein oppiaine.
Uskokaa tai älkää, mutta minä olin ollut valtavan kauan uskossa,
ennenkuin aloin ollenkaan ymmärtämään yhtään mitään Jumalan armosta.
Olin kuunnellut miljoona saarnaa, tehnyt uskonratkaisun,
syntynyt uudesti, käynyt kasteella, liitetty helluntaiseurakuntaan,
evankelioinut kaikki sukulaiseni ja tuttavani ja niitäkin, joita en tunne,
kertonut Jeesuksesta tavalla jos toisella
sopivissa ja sopimattomissa yhteyksissä.
Ja en tosiasiassa ymmärtänyt Jumalan armosta mitään.
Minä toki käytin tuota sanaa ja osasin selittää sen hienosti,
mutta loppujen lopuksi se oli minulle itselleni aivan tuntematon käsite.
Ei minä tuntenut armollista Jumalaa. Minä tunsin kyllä Jumalan,
joka on Jeesuksessa antanut minulle minun syntini anteeksi,
joskin sekin oli minulle hiukan outo asia,
kun en koskaan ollut elänyt missään ulkoisesti havaittavassa synnissä.
Ja minä en ollenkaan tuntenut sitä Jumalan armoa,
jonka varassa kaikki lepää, jota ilman me hukumme armotta.
Mutta sitten vuosien vierittyä minä sain sisimpääni kaipauksen
löytää armollinen Jumala. Ja ymmärtää, mitä se tarkoittaa.
Ja minä löysin sen. Jumalahan tuon kaipauksen sisimpääni oli laittanut.
Ja nyt minä ymmärrän olevani sellaisen pelastuksen arkin sisäpuolella,
joka on tervattu sisältä ja päältä. Se ei voi hukkua.
Kysymyksessä on alkutekstinkin mukaan sovituksesta.
Jeesuksen veri, joka vuosi ristiltä maahan, on se terva,
joka on sovittanut maailman.
Kun tuo veri on sivelty meidän sydämemme oven pihtipieliin.
Kuolema joutuu kulkemaan meidän ohitsemme.
Meidät on siirretty kuolemasta elämään.
Ja vasta tästä alkaa vaellus - armon varassa.- Inhottava realisti
Totuushan on se, että ei tarvita minkäänlaista "armoa". Koko käsite on vain lyömäase ja vallankäytön väline, jolla ihmiset saadaan tuntemaan syyllisyyttä inhimillisyydestään.
Uskovainen ihminen sen sijaan on sankari! Hän pidättäytyy uskonsa avulla sellaisista asioista, joita muut tekevät. Synti- ja armokäsitteiden avulla ihminen saadaan tuntemaan sairaalloista syyllisyyttä jo lähes pelkästä olemassaolostaan. Nimellisesti tuomiovalta on Jumalalla, mutta todellisuudessa sitä käyttävät ihmiset, jotka toden totta osaavat varsinkin toisten elämään puuttua.
Hulluin juttu on se, että vielä nykypäivänä ja Suomen kaltaisessa modernissa maassa löytyy ihmisiä, jotka suostuvat elämään henkisesti kuristustilassa ja vielä vapaaehtoisesti.- yksin armosta
Olipa taas katkeransuloista tekstiä Sinulta! No, kerroithan vain, mikä mieltäsi painaa. Tänne piilouduit, kun ihmettelin, minne katosit!
- k.kiusaantunut
Pidän sinun rehellisyydestäsi,"inhoittava realisti". Uskoville ehkä olet juuri sitä. Sait puetuksi sanoiksi sen mitä minä ajattelin.
Uskovaiset vaahtoavat rakkaudesta mutta kristinuskon oppiin se ei kuulu millään tavalla. Se oppi muokkaa ihmisen luonnetta. Tähkiskin vastasi sulle tosi pilkallisesti.
Tuosta evoluutiosta, kreationismista. Raamatun luomiskertomuksessa esiintyy puhuva käärme, ja Eeva luodaan Aatamin kylkiluusta. En tod.ymmärrä ihmisiä jotka siihen pystyy edes uskomaan. - Inhottava realisti
yksin armosta kirjoitti:
Olipa taas katkeransuloista tekstiä Sinulta! No, kerroithan vain, mikä mieltäsi painaa. Tänne piilouduit, kun ihmettelin, minne katosit!
En minä mihinkään "kadonnut". Profetiat-osio on vain tasoltaan niin matala, että sen tekstit eivät kommenttejasi kaivanneet. Meidän keskustelussamme sanoin sanottavani.
En oikein ymmärrä näitä katkeransuloisuuksiasi ja muita vihjeitäsi siitä, että minun mieltäni painaisivat jokin asia. Ei minulla murheita ole. Joutilasta aikaa kyllä nyt on ja näköjään ei järkevämpää tekemistä. Uskovaisten kanssa "keskustelu" näyttää nyt taas jonkin aikaa kiinnostavan.
Synnin ja armon tyyppiset käsitteet ovat epäilemättä komeita ja dramaattisia uskovaisten mielestä. Jos asioita pohtii hieman tarkemmin, voi päätyä huomaamaan monenmoisia asioita siitäkin, miten ja mihin niitä käytetään. Uskovaisia asia tietenkään ei juuri kiinnosta, kas kummaa. - body2
"Hulluin juttu on se, että vielä nykypäivänä ja Suomen kaltaisessa modernissa maassa löytyy ihmisiä ,jotka suostuvat elämään henkisesti kuritustilassa ja vielä vapaaehtousesti..."
Tuota henkistä ja sairasta hengellistä orjuutta itsekin ihmettelen.
Usko ei noita piikkiaitauksia tarvitse, sillä ne kaikki on ihmisten orja-aitauksia.
Uskon tulee olla vapaa,muutoin se on orjuuttavaa uskontoa. - jaikal.se
body2 kirjoitti:
"Hulluin juttu on se, että vielä nykypäivänä ja Suomen kaltaisessa modernissa maassa löytyy ihmisiä ,jotka suostuvat elämään henkisesti kuritustilassa ja vielä vapaaehtousesti..."
Tuota henkistä ja sairasta hengellistä orjuutta itsekin ihmettelen.
Usko ei noita piikkiaitauksia tarvitse, sillä ne kaikki on ihmisten orja-aitauksia.
Uskon tulee olla vapaa,muutoin se on orjuuttavaa uskontoa.Toivottavasti osaat ruotsia. Tässä vastaukseni vuodatukseesi.
http://www.jaikal.se/48683148 k.kiusaantunut kirjoitti:
Pidän sinun rehellisyydestäsi,"inhoittava realisti". Uskoville ehkä olet juuri sitä. Sait puetuksi sanoiksi sen mitä minä ajattelin.
Uskovaiset vaahtoavat rakkaudesta mutta kristinuskon oppiin se ei kuulu millään tavalla. Se oppi muokkaa ihmisen luonnetta. Tähkiskin vastasi sulle tosi pilkallisesti.
Tuosta evoluutiosta, kreationismista. Raamatun luomiskertomuksessa esiintyy puhuva käärme, ja Eeva luodaan Aatamin kylkiluusta. En tod.ymmärrä ihmisiä jotka siihen pystyy edes uskomaan.k.kiusaantunut, ota se esikuvallisena;
1. Korinttolaiskirje 10
11 "Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut."- k.kiusaantunut
ekivaari kirjoitti:
k.kiusaantunut, ota se esikuvallisena;
1. Korinttolaiskirje 10
11 "Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut."On siellä puhuva aasikin. Mitä esikuvallista siinä on?
- ahavapuusi
On siellä puhuva aasikin. Mitä esikuvallista siinä on?
On se ota se ihan itsellesi ?
SItten teit on kaksi ! ja realistin vielä kimppaan niin ei ole niin yksinöistä. - k.kiusaantunut
ahavapuusi kirjoitti:
On se ota se ihan itsellesi ?
SItten teit on kaksi ! ja realistin vielä kimppaan niin ei ole niin yksinöistä.Jooo, sulle se puhuva käärme.
- k.kiusaantunut
jaikal.se kirjoitti:
Toivottavasti osaat ruotsia. Tässä vastaukseni vuodatukseesi.
http://www.jaikal.se/48683148Ai, tähkis! Jaikal puhuu kielillä!
Tähkis, sinulle kysymys:
Jos Jumalan henki puhuu uskovan kautta siansaksaa, niin minkä ihmeen takia se ei puhua ymmärrettävästi?
Onko kaikki mitä Jumala tahtoo ihmiseltä toiselle sanoa pelkkää siansaksaa? Miksi?
Eikö se osaa muuta? Onko se vähän vajaa? Ehkä vähän vammainen?
Niinhän sitä sanotaankin että"Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen."
Vammainenhan on ihminen, ja Jumala teki sen kuvakseen.
Juu, niinhän se on. Vai miten se on tähkis? - ~~tähkäpää~~
Ai, tähkis! Jaikal puhuu kielillä!
Tähkis, sinulle kysymys:
Jos Jumalan henki puhuu uskovan kautta siansaksaa, niin minkä ihmeen takia se ei puhua ymmärrettävästi?
Onko kaikki mitä Jumala tahtoo ihmiseltä toiselle sanoa pelkkää siansaksaa? Miksi?
Eikö se osaa muuta? Onko se vähän vajaa? Ehkä vähän vammainen?
Niinhän sitä sanotaankin että"Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen."
Vammainenhan on ihminen, ja Jumala teki sen kuvakseen.
Juu, niinhän se on. Vai miten se on tähkis?Arvostan Jumalaa ja Pyhän Hengen armolahjoja niin paljon, etten lähde keskusteluun, jossa tällaiseen sävyyn puhutaan näistä asioista ja olen myöskin niin sanaton näiden viimeaikaisten viestiesi vuoksi, etten edes osaa Sinulle mitään vastata!
Tämä oli jo niin musertavaa Sinun "näppäimistöltäsi", että en osaa muuta kuin itkien surra. :(
>>> Eikö se osaa muuta? Onko se vähän vajaa? Ehkä vähän vammainen? - k.kiusaantunut
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Arvostan Jumalaa ja Pyhän Hengen armolahjoja niin paljon, etten lähde keskusteluun, jossa tällaiseen sävyyn puhutaan näistä asioista ja olen myöskin niin sanaton näiden viimeaikaisten viestiesi vuoksi, etten edes osaa Sinulle mitään vastata!
Tämä oli jo niin musertavaa Sinun "näppäimistöltäsi", että en osaa muuta kuin itkien surra. :(
>>> Eikö se osaa muuta? Onko se vähän vajaa? Ehkä vähän vammainen?Voi että ... sun kanssas.
Onko vammainen jumalan kuva, vai ei????????????? - k.kiusaantunut
Voi että ... sun kanssas.
Onko vammainen jumalan kuva, vai ei?????????????ps. sinä olet loukannut ystävääni greeniä. Toistit saman virheen kohdallani. Viesti jonka kirj.jaikalille. Täsmälleen samat kuviot.
Olet anteeksipyynnön velkaa greenille! Itket niin kauan kunnes pyydät meitlä anteeksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - ~~tähkäpää~~
ps. sinä olet loukannut ystävääni greeniä. Toistit saman virheen kohdallani. Viesti jonka kirj.jaikalille. Täsmälleen samat kuviot.
Olet anteeksipyynnön velkaa greenille! Itket niin kauan kunnes pyydät meitlä anteeksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jos oletat, että itken teidän kiusaamisenne vuoksi, niin siinä erehdyit pahasti!
Itken sen vuoksi, mitä Jeesus Kristus joutui kokemaan ja kärsimään Golgatalla ja ristillä meidän pahuutemme ja väärin tekemistemme vuoksi! - k.kiusaantunut
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Jos oletat, että itken teidän kiusaamisenne vuoksi, niin siinä erehdyit pahasti!
Itken sen vuoksi, mitä Jeesus Kristus joutui kokemaan ja kärsimään Golgatalla ja ristillä meidän pahuutemme ja väärin tekemistemme vuoksi!Paljonkohan Ankkalinnassa maksaa kaksi hattaraa? Voin postittaa sinulle uusimman Roopesedän taskukirjan, pelastuksesi riippuu siitä. Sen viimeisestä kappaleesta, ja viimeisen puhekuplan sanoista.
Nyt ollaan samalla tasolla, kun et välittänyt sovinnollisesta ehdotuksestani jonka postasin sulle erikseen aloituksessa.
Olet anteeksipyynnön velkaa greenille. Ja nyt myös minulle samasta asiasta, selkäänpuukottaja. - ~~tähkäpää~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Jos oletat, että itken teidän kiusaamisenne vuoksi, niin siinä erehdyit pahasti!
Itken sen vuoksi, mitä Jeesus Kristus joutui kokemaan ja kärsimään Golgatalla ja ristillä meidän pahuutemme ja väärin tekemistemme vuoksi!Ja kaiken tuon keskellä Hän jaksoi vielä rukoilla:
"Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät."
http://www.youtube.com/watch?v=vM5gGyuF2Gg - k.kiusaantunut
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ja kaiken tuon keskellä Hän jaksoi vielä rukoilla:
"Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät."
http://www.youtube.com/watch?v=vM5gGyuF2GgJoko lopetit sen laulujen rallattelun ja itkemisen, ja olet valmis siirtymään pikkulapsen tasolta henkisesti aikuiseksi.
Vaikka mikä minä olen sanomaan..
En pyydä muuta kun opettelisit muutaman sanan, joihin oletkin jo palstalla törmännyt.
"Isä, anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät."
Kyllä tiedän mitä olen tekemässä.
Fundamentalisti=tähkäpää
kreationisti=tähkäpää
agnostikko/ateisti=k.kiusaantunut
Googlaamalla löydät wikipedian, se on nettitietosanakirja. Anna sen Raamatun olla hetki, eihän se ole synti lukea tietosanakirjaa!
Perehdy myös siihen evoluutioaiheeseen niin päästään keskustelemaan kun sitä varten nämä palstat ovat.
Ja vielä: älä enään puutu mun elämään viesteissäsi, haluan keskustella asioista ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä. Maan ikä on noin 14 miljardia vuotta. Ei 7 päivää kuten Raamatussasi sanotaan.
Ei se ole vain minun mielipide, kuten väitit. Jatketaan tästä.
Suosittelisin kyllä että perehdyt aiheisiin ennen kun keskustelua jatkat.
Jos sinulta ei vastausta tule niin katson että se mitä sanoi"minä välitän sinusta"oli ihan vain jokin kummallinen tunteenpuuska.
Ajattelin jo silloin että ethän sinä edes tunne minua.
- jaikal.se
Tuolla ylhäällä on keskustelua armollisesta Jumalasta ja Hänen tuntemisestaan.
Erästä kirjoittajaa arvostellaan siitä kun hän todistaa tässä ketjussani että uskoon tultuaan hän ei vielä tuntenut armollista Jumalaa. Nämä kriitikot eivät ole tietävinään että uskoon tulo on alku Jumalan tuntemiselle. Uskoon tulon jälkeen aletaan opiskelemaan Jumalaa Raamatun Sanassa ja omakohtaisilla kokemuksilla Jumalasta. Jumala ilmoittaa itsensä Uudessa Testamentissa Armon Jumalana.
Äsken kääntynyt ei voi mitenkään tuntea armon Jumalaa. Hän ei tunne Jumalaa juuri ollenkaan. Hän kun on Juuri tavannut/kohdannut Jumalan. Mutta ehkä vuoden tai muutaman vuoden kuluttua hän voi jo pitää raamattutunnin Jumalan armosta. Mutta vasta muutaman kymmenen vuoden kuluttua hän huomaa että hän ei ole tuntenut Jumalaa niin kuin tulee tuntea. Uskon elämä on jatkuvaa opiskeluta ja oppimista. Kukaan ei tunne Jumalaa tyhjentävästi. Jumala on Armo.
Koska minä olen kirjoittanut Jumalan armosta, vajavasti kylläkin, nostan tämän ketjun ylös. "Kukas sen lehmänhännän nostaa jos ei lehmä itse," hen heee!!!Ja tästä kommentista siis puhutaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11524335/#comment-61954250
- Usko Toivonen
>> USKOVAN TÄRKEIN OPPIAINE, JUMALAN ARMO >>
Ja siinäpä vasta oppimista ja ihmettelyä riittää. IHMEELLINEN ARMO!
Veljemme Paavali kirjoittaa: ( Ef. 3. )
8. Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
Armo on siis evankeliumi Kristuksesta ja tämä armo on niin arvokas, ettei mitkään olemassa olevat mittarit riitä arvokkuuden määrittämiseen.
Ei ole mitään, mihin Armoa voisi verrata, ei mitkään maailman arvostamat rikkaudet riitä mihinkään, Armon rinnelle asetettuna.
Veljemme Paavali toteaakin :
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
Armo on siis vertaamattoman arvokas, ei vain ajalliseen verrattuna vaan aivan joka suhteessa, tutkimattoman arvokas.
On leveyttä, on pituutta ja korkeutta, enemmän kuin mihin ihmisen käsivarret riittää. Ihmeellinen on ARMO, Ihmeellinen on JUMALA.
16. että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
17. ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
18. niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
19. ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
Ef. 3.
" On Armo suuri ihmeinen, se muutti sydämen, mä kuuro sokea, sain ihmeen kokea"- jaikal.se
Tämä seuraava teksti on kylläkin myös toisessa "Olet valittu!!!" ketjussani. Mutta panen sen myös tänne koska näyttää siltä että se sopii tännekin.
Kaikki, koko uskon elämämme, nousee Jumalan armosta. Jumalan armo on Kristuksessa Jeesuksessa. Siitä elämämme ponnistaa, Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus Kristus on elämämme.
Uskon että koska palstalla on monia kirjoittajia jotka kirjoittavat jatkuvasti ihmiskeskeistä ja syntikeskeistä vaativaa lakihenkistä "evankeliumiaan", Jumala tahtoo ottaa palastusasiaa esille Hänestä itsestään käsin, sillä,... pelastava armo on Jumalassa ja Hänestä meille annettu Hänen Pojassaan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Joh 1:14-17 "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä." Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle. Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta"
Olla Kristuksessa on sama asia kuin olla sisällä Jumalan armossa.
Olla poissa Kristuksesta on sama asia kuin olla poissa armosta, olla armon ulkopuolella.
Galatalaiskirje: 5:4 "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta"
Sielunvihollinen pyrkii saamaan uskovan turvautumaan lain tekoihin. Silloin uskova automaattisesti hylkää armon ja lankeaa pois armosta. Hän kun vetoaa omiin saavutuksiinsa armon sijasta. Ja silloin vihollinen saa uskovan pois Kristuksesta ja luopumaan sitten vielä kokonaan uskosta. Ja sitten syntielämä nousee uuteen kukoistukseen. Armo kasvattaa uskovaa elämään vanhurskaasti.
Lakiin perustuva kilvoittelu on raskasta ja se väsyttää uskovan. Emmehän me tulleet uskoon ja saaneet lapsioikeuttakaan lain tekojen kautta, vaan armon kautta uskosta. Jumala antoi meille Hengen uskossa kuulemisesta, ei lain teoista. Jumala pelasti meidät silloin kun me vielä olimme syntisiä ja Jumalan vihollisia pahoissa teoissamme. Mutta Jumalan armo evankeliumin (julistuksen) kautta astui esille Kristuksessa ja pelasti meidät. Sama armo vie perille. Ihmisansiot, ihmisteot eivät riitä pelastamaan ketään.
Roomalaiskirje:5:10 "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;"
Pelastuksemme tie on Herra Jeesus Kristus ja Jumalan armo Hänessä. Muuta tietä pelastukseen ei meille ole annettu. Meidän tulee nöyrtyä Jumalan edessä ja tunnustaa Hänelle täydellinen mahdottomuutemme itse pelastaa itsemme hyvillä teoillamme. Emme kykene siihen. Meidän tulee tunnustaa Jumalalle että olemme riippuvaisia Kristuksesta ja Hänen ansioistaan meidän hyväksemme. Silloin me alistumme Jumalan tahtoon kohdallamme. Me alistumme Jumalan vanhurskauden alle ja otamme sen vastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hänessä otamme vastaan Jumalan pelastavan armon joka myös vie meidät Jeesukseen uskovat kerran perille.
Pelastus on siis armosta uskon kautta Jeesukseen. Meidän tulee uskovina pitää kiinni Kristuksesta ja Hänessä olevasta Jumalan armosta. Ja armo riittää.
1.Pietarin kirje: 5:12 "Silvanuksen, uskollisen veljen, kautta - jona häntä pidän olen lyhyesti teille tämän kirjoittanut, kehoittaen teitä ja vakuuttaen, että se armo, jossa te olette, on Jumalan totinen armo"
Apostolien teot: 13:43 "Kun synagoogasta hajaannuttiin, seurasivat monet juutalaiset ja jumalaapelkääväiset käännynnäiset Paavalia ja Barnabasta, jotka puhuivat heille ja kehoittivat heitä pysymään Jumalan armossa." - jaikal.se
jaikal.se kirjoitti:
Tämä seuraava teksti on kylläkin myös toisessa "Olet valittu!!!" ketjussani. Mutta panen sen myös tänne koska näyttää siltä että se sopii tännekin.
Kaikki, koko uskon elämämme, nousee Jumalan armosta. Jumalan armo on Kristuksessa Jeesuksessa. Siitä elämämme ponnistaa, Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus Kristus on elämämme.
Uskon että koska palstalla on monia kirjoittajia jotka kirjoittavat jatkuvasti ihmiskeskeistä ja syntikeskeistä vaativaa lakihenkistä "evankeliumiaan", Jumala tahtoo ottaa palastusasiaa esille Hänestä itsestään käsin, sillä,... pelastava armo on Jumalassa ja Hänestä meille annettu Hänen Pojassaan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Joh 1:14-17 "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä." Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle. Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta"
Olla Kristuksessa on sama asia kuin olla sisällä Jumalan armossa.
Olla poissa Kristuksesta on sama asia kuin olla poissa armosta, olla armon ulkopuolella.
Galatalaiskirje: 5:4 "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta"
Sielunvihollinen pyrkii saamaan uskovan turvautumaan lain tekoihin. Silloin uskova automaattisesti hylkää armon ja lankeaa pois armosta. Hän kun vetoaa omiin saavutuksiinsa armon sijasta. Ja silloin vihollinen saa uskovan pois Kristuksesta ja luopumaan sitten vielä kokonaan uskosta. Ja sitten syntielämä nousee uuteen kukoistukseen. Armo kasvattaa uskovaa elämään vanhurskaasti.
Lakiin perustuva kilvoittelu on raskasta ja se väsyttää uskovan. Emmehän me tulleet uskoon ja saaneet lapsioikeuttakaan lain tekojen kautta, vaan armon kautta uskosta. Jumala antoi meille Hengen uskossa kuulemisesta, ei lain teoista. Jumala pelasti meidät silloin kun me vielä olimme syntisiä ja Jumalan vihollisia pahoissa teoissamme. Mutta Jumalan armo evankeliumin (julistuksen) kautta astui esille Kristuksessa ja pelasti meidät. Sama armo vie perille. Ihmisansiot, ihmisteot eivät riitä pelastamaan ketään.
Roomalaiskirje:5:10 "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;"
Pelastuksemme tie on Herra Jeesus Kristus ja Jumalan armo Hänessä. Muuta tietä pelastukseen ei meille ole annettu. Meidän tulee nöyrtyä Jumalan edessä ja tunnustaa Hänelle täydellinen mahdottomuutemme itse pelastaa itsemme hyvillä teoillamme. Emme kykene siihen. Meidän tulee tunnustaa Jumalalle että olemme riippuvaisia Kristuksesta ja Hänen ansioistaan meidän hyväksemme. Silloin me alistumme Jumalan tahtoon kohdallamme. Me alistumme Jumalan vanhurskauden alle ja otamme sen vastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hänessä otamme vastaan Jumalan pelastavan armon joka myös vie meidät Jeesukseen uskovat kerran perille.
Pelastus on siis armosta uskon kautta Jeesukseen. Meidän tulee uskovina pitää kiinni Kristuksesta ja Hänessä olevasta Jumalan armosta. Ja armo riittää.
1.Pietarin kirje: 5:12 "Silvanuksen, uskollisen veljen, kautta - jona häntä pidän olen lyhyesti teille tämän kirjoittanut, kehoittaen teitä ja vakuuttaen, että se armo, jossa te olette, on Jumalan totinen armo"
Apostolien teot: 13:43 "Kun synagoogasta hajaannuttiin, seurasivat monet juutalaiset ja jumalaapelkääväiset käännynnäiset Paavalia ja Barnabasta, jotka puhuivat heille ja kehoittivat heitä pysymään Jumalan armossa.">>>Uskon että koska palstalla on monia kirjoittajia jotka kirjoittavat jatkuvasti ihmiskeskeistä ja syntikeskeistä vaativaa lakihenkistä "evankeliumiaan", Jumala tahtoo ottaa pelastusasiaa esille Hänestä itsestään käsin, sillä,... pelastava armo on Jumalassa ja Hänestä meille annettu Hänen Pojassaan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
- k.kiusaantunut
jaikal.se kirjoitti:
>>>Uskon että koska palstalla on monia kirjoittajia jotka kirjoittavat jatkuvasti ihmiskeskeistä ja syntikeskeistä vaativaa lakihenkistä "evankeliumiaan", Jumala tahtoo ottaa pelastusasiaa esille Hänestä itsestään käsin, sillä,... pelastava armo on Jumalassa ja Hänestä meille annettu Hänen Pojassaan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Ajattele jos joku herkkä ihminen lukee tuollaista pitkää renkutustasi. Teen vapaaeht.työtä kirkon päiväkahvilassa ja siellä käy uskosta kiinnostuneita herkkiä ihmisiä.
Jos he lukisivat tuota teksiäsi ja jossain vaiheessa "naks"...kun yrittäisivät sinua ja hölmöyksiäsi ymmärtää.
Taas ois yks uus uskonnonuhri lisää.
Sitäkö haluat, jaikal?
Kuinka voit uskoa esim. että jeesus on tehnyt sinun kanssasi työmaalla lisää betonia?
Jos joku sinua ymmärtää hän on hullu. Jer.33 sanotaan:"minun kansani on hullu"...
Jos tässä samalta tasolta aloittais..uskotko Ankkalinnaan? Luuletko että Ankkalinnassa on ilmaisia parkkipaikkoja?
Mieti.
Siis mitä ihmeen järkeä on satumaailman asioista keskustella noinkin tosissaan kun sinä teet?
Paljonkohan Ankkalinnan huvipuistossa maksaa kaksi hattaraa? - k.kiusaantunut
Ajattele jos joku herkkä ihminen lukee tuollaista pitkää renkutustasi. Teen vapaaeht.työtä kirkon päiväkahvilassa ja siellä käy uskosta kiinnostuneita herkkiä ihmisiä.
Jos he lukisivat tuota teksiäsi ja jossain vaiheessa "naks"...kun yrittäisivät sinua ja hölmöyksiäsi ymmärtää.
Taas ois yks uus uskonnonuhri lisää.
Sitäkö haluat, jaikal?
Kuinka voit uskoa esim. että jeesus on tehnyt sinun kanssasi työmaalla lisää betonia?
Jos joku sinua ymmärtää hän on hullu. Jer.33 sanotaan:"minun kansani on hullu"...
Jos tässä samalta tasolta aloittais..uskotko Ankkalinnaan? Luuletko että Ankkalinnassa on ilmaisia parkkipaikkoja?
Mieti.
Siis mitä ihmeen järkeä on satumaailman asioista keskustella noinkin tosissaan kun sinä teet?
Paljonkohan Ankkalinnan huvipuistossa maksaa kaksi hattaraa?Ps. jos et tiedä tarpeeksi Ankkalinnasta, voin postittaa sinulle ilmaiseksi viimeisimmän Roopesedän taskukirjan niin päästään asiaan.
Koko pelastuksesi riippuu siitä kirjasta. - k.kiusaantunut
Ps. jos et tiedä tarpeeksi Ankkalinnasta, voin postittaa sinulle ilmaiseksi viimeisimmän Roopesedän taskukirjan niin päästään asiaan.
Koko pelastuksesi riippuu siitä kirjasta.PS. Tärkein meinasi unohtua:
http://www.uskonnonuhrit.fi
Tunnen vastuuta muista ihmisistä. Niistä herkistä jotka ehkä lukevat satujasi.
Hassua, viestimme samalla tyylillä. Sinäkin aina unohdat tekstistäsi jotain, ja teet usein monta viestiä peräjälkeen. - jaikal.se
PS. Tärkein meinasi unohtua:
http://www.uskonnonuhrit.fi
Tunnen vastuuta muista ihmisistä. Niistä herkistä jotka ehkä lukevat satujasi.
Hassua, viestimme samalla tyylillä. Sinäkin aina unohdat tekstistäsi jotain, ja teet usein monta viestiä peräjälkeen.Kirjoitit viime syksynä erilaista tekstiä. Etkö silloin tullutkaan uskoon? Miksi niin todistit jos et tullut uskoon. En kuitenkaan nyt ole uskossa koska teet Raamatusta satukirjan ja vertaat sitä Aku Ankkaan.
Mitä sinulle tapahtui viime syksynä kun todistit uskoon tulostasi tällä palstalla?
Mitä sinulle on tapahtunut sen jälkeen kun solvaat uskovia ja häpäiset Jumalaa?
Muistatko tämän todistuksesi k.kiusaantunut 10.10.2012 14:10
>>>>Ja olen tullut äskettäin uskoon, harmittaa jos olen tullut jotenkin sinun mielestäsi väärällä tavalla.
Yritän parannusta tuosta tupakanpoltosta, eli olen tosissani. Aion mennä kokoukseen vielä tämän viikon lopulla.
Ja kuunteluasenteella ollaan liikkeellä.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen633944Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2093531Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172522956Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina722514Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3221900Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk211823Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51652Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.121537Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik511501Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21496