Eli mulla on tälläinen ongelma, että pelkään hauikseni pienenevät kun juoksen. Juoksen n.joka päivä suunnilleen 5km. Eli pienentääkö tuo lihasten määrää, jos joka päivä juoksen?
Kerronpa vähän. Olen poika, varhaisessa teini-iässä. Haluaisin vatsalihakset, olla hyvässä fyysisessä kunnossa. Juostessahan rasvaprosentti pienenee, joka mulla on hyvä. Siis tavoitteeni on vatsalihakset, ja kartan epäterveellistä ja jopa normaalia ruokaa sen takia, koska pelkään, että vatsalihakseni eivät enää näy, koska lihon. Sen takia käyn siis juoksemassa ( ei ole kyllä ainut syy ). Kun juostessa ei ole kaloreita mitä polttaa, niin kehohan alkaa polttamaan lihasta? Miten estän tuon tapahtuman, että lihakset kasvaisivat ja myös vatsalihakset näkyisivät?
Miten hauikset ei pienene juostessa?!
13
213
Vastaukset
- fdvcvxcfds
Syömällä paljon ja terveellisesti (paljon proteiinia ja kohtalaisesti hiilaria ja hyviä rasvoja sekä vitamiineja), treenaamalla kuntosalilla maltilla ja lenkkeilemällä ja harrastamalla muita urheilulajeja kohtuudella.
Kasvuiässä ei diettailla. - ongelma...
Mitkä ovat hyviä rasvoja, tai siis mistä niitä saa? Kalat ainakin, öljyt? Pähkinät, mutta mitkä ovat niistä parhaimmat? Mitä vitamiinejä pitäisi syödä, D kalsium?
- suurin hauis
Tämä on vakava ongelma kaikille meille suuren hauiksen omaaville. Kannattaa jättää liiat juoksut pois kalenterista ettei haba kutistu.
- kfkfkfkfk
älä juokse
- Syö kunnolla
"Kun juostessa ei ole kaloreita mitä polttaa, niin kehohan alkaa polttamaan lihasta? Miten estän tuon tapahtuman, että lihakset kasvaisivat ja myös vatsalihakset näkyisivät?"
Juu. Jostain se polttoaine revitään siihen juoksuun. Jos sitä ei muualla ole, niin sitten lihaksista. Miten estetään. No ensimmäisenä lopetat typeryydet ja alat taas syömään sitä normaalia ruokaa.
Et sinä samaan aikaan onnistu saamaan kunnolla lisää lihaksia ja tiputtamaan rasvaprosenttiasi. Päätä kumpi on tärkeämpää. Omasta mielestäni on aika naurettavan näköistä kun nuorilla pojilla on sixkpack joka on hankittu lähinnä syömättömyydellä ja itseään kuihduttamalla. Sitten luullaan että näytetään lihaksikkailta ja hyväkuntoisilta, vaikka ollaan käytännössä lihaksettomia narukäsiä. Eipä tule ihan ekana mieleen, että onpas tuossa lihaksikas ja vahva poika. Enemmin tekee mieli sanoa, että ala nyt hyvä poika syömään, että kasvat joskus edes miehen näköiseksi.
Pelkkä sixpack ei todellakaan tee kenestäkään seksikkään tai hyväkuntoisen näköistä. Vähän vanhemmat naiset pitävät yleensä enemmän vaikka hiukan ylipainoisesta kuin alipainoisesta kuihtuneesta miehestä. - ongelma...
Olen samaa mieltä kanssasi, että ei se ole hienoa, jos ei ole käsissä lihaksia yhtään, mutta vatsalihakset näkyy... Sen takia koitankin saada sekä vatsalihakset että käsiin lihaksia.
Olisiko se hyvä, että juoksisi joka toinen päivä ja joka toinen päivä nostelisi puntteja? - ei aavistusta
En mä tiedä ::DD
- Jos on osaamista?
Huoh... Mun kouluaikana terkkari opasti ruokavalion ja liikunnan suhteen. Totesi mullekin että syö ja liiku monipuolisesti (hyödynnä lautasmallia mikä näkyy kouluruokalassa). Liikunnan opettajalta sai kysyttyä hyviä kotivinkkejä tunnin jälkeen.
Haloo teillä on nuoret koulu käytettävissä tieto lähteenä ja vieläpä ilmaiseksi kannattaa sitäkin tietopankkia käyttää ;) - ongelma...
Miten sun vastaus liittyy mun kysymykseen pätkän vertaa?
- piste.
No ei kyllä mitenkään.
- ongelma...
No haista vi**u sitte..
- MASSE
Ottakee mallia Mikko salosta ei ole pieni hauis ja juoksee cooperissa 3700m ei se hauis juoksemalla pienene.
- Distrubate evenly
Höm... Aikas mutkikasta jos karttaa ''normaalia ruokaakin'' eli kouluruokaa myös? Ainoa mitä mulle tulee nyt mieleen on sitten ottaa omat eväät mukaan koululle jos ei ilmainen lounas kelpaa. Joo voi kuulostaa saarnalta mutta jos olet kasvuiässä oleva teini niin en lähtisi rankkaa treeniä kovin aktiivisesti vetämään kasvukipujen takia muunmuassa tai sen hidastumisen pahimmillaan. Tuntuu vain että useimmilla on paine saada pakki esiin jopa rimppakintuilla. Sanon suoraan miinusten uhalla: kovin lihaksettomalla pakki ei todellakaan näytä hyvältä vaan inhalta mielestäni. Tasaisesti treenattu ja hyvinvoiva iho sekä keho taas kääntää päät. Eikä lihakset välttis aina tarkoita koon kasvamista muhkummaksi. Hontelollakin voi löytyä pakki sekä hauista ja vice versa ''bodatulla'' vain pinnallista voimaa. Muhku tai siro ruokavalio sekä treenin laatu ratkaisee.
Tosin myönnän on kouluja jossa terkkareilla ja/tai liikuntaopettajilla ei aina ole halua tai tajua neuvoa.
Älä siis kehitä vain yhtä tai kahta osaa kehossasi vaan tasapuolisesti jo hyvinvoinninkin kannalta. ;)
Netistä löytyy kosolti matskua kotitreeneihin sekä ruokavalioon:
http://elixir.tv/
http://kotijumpat.fi/
http://www.huippukuntoon.fi/
Sekä pakkotoiston sivut totta kai.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472