Olen aikeissa ostaa käytettyä Mini Cooperia Belgiasta. Onko kenelläkään tietoa auton tuontikustannuksista? Mistä voin selvittää kuinka paljon veroja muita joudun maksamaan tuodessani auton suomeen?
En siis osta auto miltään välittäjältä vaan tuttuni käytetyn auton..
Kiitos jo etukäteen niille jotka vaivautuu auttamaan!
Minin tuontikustannukset Belgiasta
4
262
Vastaukset
- ---
tuontikustannukset ovat nollasta joihinkin kymmeniin tuhansiin euroihin riippuen siitä kuka ja millä sen auton tänne tuo,esim.lentorahtina aika paljon ememmän kun itse ajaen.tuodessasi auton suomeen toisesta eu maasta ei tarvitse maksaa mitään veroja.autoveron joutuu maksamaan siinä tapauksessa jos meinaat rekistöröidä sen suomeen.
- fghsf
Tarkennuksena että tullimaksuja ei mene, autoveroa menee ja tullin sivulla on veropäätöksiä listattu.
Lisäksi katsastusmaksut noin 200 ekua ja jos jotain tod, tarvitaan niin 100-200 voi niihin tärvääntyä.
Lisäksi jos kunto tarkastetaan katsastuksessa, eli katsastus ei ole voimassa tai ei ole todistusta siitä, niin korjaus kustannuksia voi tulla.
Rahtaus riippuu tietysti kuka tuo ja millä.- fghstt
Tarkennuksena että autoveroa ei mene kun tuot auton Suomeen. Se menee vasta jos haluat sen täällä rekisteriin.
- 1+13
Verotusarvo täytyy katsoa tullin Mahti-järjestelmästä ja veroprosentti tullin taulukosta. Uudessa veroa taitaa olla vähän yli 4 tonnia, mutta riippuu ihan vuosimallista mitä tuosta menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k333512On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole242287Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792229Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422091Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69947Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi36791