Koitin googlettaa otsikon tekstin, eikä mitään keskustelua ole aiheesta käyty.
Itselläni on todettu polvissa nivelrikko ja huolettaa, miten se tulevaisuudessa vaikuttaa seksin harrastamiseen? Nyt jo aikamoista taiteilua...
Kokemuksia?
Nivelrikko ja seksi
12
771
Vastaukset
- parantunut yksilö
Oletko mies?
Onhan niitä asentoja.
Viljat pois ja kasvikset tilalle:
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
Glukosamiinista apua?
Glukosamiinista on paljon kiistelty, ja siitä koskeva tutkimustieto on kohtalainen. Suurin osa henkilöistä saa siitä apua riittävällä annoksella, joka on 1500mg / vrk. Glukosamiinia on olemassa lääkkeenä että ravintolisänä.
Glukosamiinin kelakorvaus lopetettiin koska, tehtiin tutkimus eri aineesta kuin sulfaatista. Ja tämä eri aine ei auttanut.
Itse söin tätä 2-3 vuotta
http://www.iherb.com/Now-Foods-Glucosamine-Chondroitin-Extra-Strength-240-Tablets/582
Ja söin 2 kapselia päivässä eli 1500mg.
Sitä ennen söin kelakorvattavaa Arthryliä 1500mg, jossa ei ole Chondroitinia.
Glukosamiinin ohella olevia itsehoitotuotteita ovat mm. MSM, hainrustouute sekä inkivääri.
Nivelrikossa tärkeimpiä vitamiineja ovat B-, C- ja D-vitamiinit.
B1-, B6- ja B12-vitamiinit lisäävät nivelten aineenvaihduntaa.
On osoitettu tutkimuksin, että C- ja D-vitamiinin liian vähäinen saanti on yhteydessä nivelrikkoon. Käytännössä kaikilla suomalaisilla on vajausta C- ja D-vitamiinista (jos ei syö purkista riittävästi), puolella D-vitamiinista myös kesällä.
Luuston haurastuminen vaivaa yhä useammin jo lapsuusiässä. Tuoreen tutkimuksen mukaan esimerkiksi helsinkiläislasten luunmurtumat ovat selvästi lisääntyneet. Luuston haurastumisen syynä on D-vitamiinin puutos.
Dosentti Outi Mäkitie ennustaa, että osteoporoosista on tulossa merkittävä lastensairaus. Hänen mukaansa helsinkiläislapsista noin puolella on vakava D-vitamiininpuutos jo vastasyntyneenä.
Mäkitien arvelee myös, että Suomessa on suuri joukko nuoria aikuisia, joilla on merkittävä riski sairastua osteoporoosiin jo ennen keski-ikää.
Hauras luusto on riskitekijä osteoporoosin lisäksi myös varhaiselle nivelrikolle ja muille tuki- ja liikuntaelinsairauksille.
Ympärivuotisen ja riittävän D-vitamiinin lisäksi luuston normaali kehitys vaatii liikuntaa.
D-vitamiini on erittäin halpaa.
Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16 vähintään kädet ja jalat paljaina.
http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo99587.pdf - Me and you
Kysyin kyllä ihan vakavissani. Ja olen nainen.
- parantunut yksilö
Mulla parani nivelrikko, kun laiton ravitsemuksen kuntoon :)
Missä asennossa sattuu?
Kokeile eri asentoja.
- Hirveä nivelpsoriasi
Mielikuvitusta kehiin, kukaan ei tiedä miten ja missä sen teette, jos ette itse kerro...........
- Me and you
Selällään jalat levällään koukussa sattuu, polvillaan sattuu. Ratsastus sattuu. Ainoat hyvät tähän mennessä on mahallaan ja kyljellään.
Ja anteeksipyynnöt valvojalle, että tänne tämän keskustelualoituksen laitoin.
Laitoin myös varsinaiselle keskustelusivulle, mutta siellä kukaan ei vastaa eikä ketään näköjään kiinnosta tämä aihe.
Eihän kukaan tietysti yhdistä tuki- ja liikuntaelinvaivoja ja seksiä, kaikkihan me ollaan NIIN terveitä ja hyvävointisia....
Uskon kuitenkin vahvasti, että yhdellä jos toisella on kipuja siellä ja täällä ja on pakko keksiä erilaisia keinoja ja asentoja tyydyttävän seksin harrastamiseen.
Jos tämä keskustelu on jostakin asiatonta, poistakaa ihmeessä.
Itsellä kuitenkin nivelrikko on uusi ja kivulias vaiva ja siksi kaipaisin vinkkejä.
- näin täällä
Mulla paha fibro ja kyljellään tehdään ja se sopii miehelleni.
- kipulääkettä...
Minulla ei ole nivelrikkoa mutta kun jouduin tapaturmaan ja polvet oli kipeänä, niin kipugeeliä polviin ja särkylääke suun kautta ennen helliä hetkiä ja tietysti eri asentoja kokeilemalla.
Eikä aloittamasi aihe ole mikään kielletty aihe mistä ei saisi puhua, kuka tahansa voi joutua tuohon tilanteeseen, onnettomuudet ei kysy, saavatko tulla. Täysin terveenäkin voi joutua tapaturmaan.:(- Me and you
Sitähän minäkin ja uskon että minkä tahansa tuki- ja liikuntaelinten kivuissa on hankala harrastaa seksiä. Kipu vie ilon siitä ja tekee siitä todella hankalaa.
Tarkoittaako se sitten sitä, että loppuelämänsä joutuu pidättäytymään koko asiasta??
Onko täällä ketään jolle olisi käynyt niin?
- Risto50...
Minulle on käynyt melkeinpä noin. Huonot jalat ja selkä. Suurin syy seksistä pidättäytymiseen on kuitenkin vaimo joka ei ihan kaikkea tunnu ymmärtävän. Ero on jo monesti ollut mielessä. Jostain kun sellaisen ymmärtäväisen naisihmisen löytäisi...
- Me and you
Onneksi minulla on ymmärtäväinen ja pitkäpinnainen mies joka ymmärtää minua ja haluaa auttaa. Kunhan vain keksisi miten kummatkin saataisiin homma sujumaan kivuitta ja mahdollisimman tyydyttävästi.
Vinkkejä edelleen kaipaan.
- 4+7
Monilla valitettavasti avioliitto kariutuu, kun toinen sairastuu.
Kaikki ei edes harrasta seksiä, kun ei hallua tai pysty. - Me and you
Polvikivut ovat helpottuneet jonkin verran, mutta nyt kipu on enemmän lonkissa. Joten seksi on entistä hankalampaa.
Olen tutkinut englanninkielisiä sivuja ja sieltä löysin tosi hyvän sivun:
http://www.arthritisresearchuk.org/arthritis-information/arthritis-and-daily-life/~/link.aspx?_id=D4B13A34FA8E4887BB018F097BC247D3&_z=z
Muutenkin tuolla sivulla on hyvää tietoa nivelrikosta ja sen kanssa pärjäämisestä.
Edelleen ihmettelen miksi aiheesta ei käydä keskusteluja suomenkielisillä sivuilla.
Tabu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477