Tutkinnon väärentäminen

Tutkinto(ko)

Tarkistavatko työnantajat kouluilta onko työnhakija opiskellut siellä ja valmistunut sieltä?

Sen alan tutkintoa en kuitenkaan väärentäisi, miltä haen töitä. Se olisi aika iso turvallisuusriski, jos esim. tekaistulla sähköasentajan tutkinnolla, alkaisin tekemään sähkötöitä...

Yksi esimerkki voisi olla vaikka Puualan tutkinto ja hakisin sillä vaikka raksalle töihin?

Tutkinto kun näyttää hyvältä CV:ssä, oli se sitten minkä alan tahansa

3

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 464475745

Jaa jos sähköasentajan töitä rupeat tekemään väärennetyillä todistuksilla niin teet ne väärin ja sitten kun joku saa sähköiskun ja jopa kuolee siihen niiin sitten olet aikas kovilla syytteillä käräjillä.

• Voi tai ei.

Voi tarkistaa, jos epäilee. Ja sinun pitäisi myös väärentää todistus, ja se menee jo asiakirjaväärennöksen puolelle, eikä petoskaan kaukana ole.

Ja jos jossain vaiheessa asia tulee ilmi, niin se on työsuhteen purkuperuste.

• lain laatiminen

Mutta mistä ne opiskelutiedot tarkistetaan? Itse en ole koskaan kuullut että kukaan työnantajani olisi kysynyt oppilaitoksesta valmistumisestani. Onko siis jotain julkista rekisteriä esim. yliopistoista valmistuneista, eli opintoasiaintoimistostako noita papereita sitten kyselisivät?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe