Paljonko maksaa viemäriputken rakentaminen?

teppo5

Kunnan vesi ja viemäri on 200 metrin päässä tontista. Paljonko voi maksaa veden ja viemärin vetäminen tontille?

14

11696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teppo5

      purkaa asfalttitietä ei tarvitse, siellä on pelto. Eli täytyy vain kaivaa kuoppa, laittaa putket, täyttää kuoppa. Paljonko suurin piirtein se voi maksaa?

    • Timpermanni 55

      Normaali käytäntö, että kunta tuo veden /viemärin tontillesi, johon sitten voit liittyä.. onko kyseinen pelto sinun? ethän voi mennä naapuriin viemäreitä kaivelemaan..mutta kone kaivaa peltoon viemäriojaa varmaan 30m/ tunti, tai enemmän, reilu satasen tuntipalkalla sitä ojaa sinne syntyy..

      • Ei kaiveta 30 m

        Viemäriojaa ei kaiveta 30 m tunnissa 15 m alkaa olla hyvällä maalla mahdollisuus kaivaa.


      • Timpermanni 55
        Ei kaiveta 30 m kirjoitti:

        Viemäriojaa ei kaiveta 30 m tunnissa 15 m alkaa olla hyvällä maalla mahdollisuus kaivaa.

        Meilläpäin, (länsisuomi) viemäriojat kaivetaan koneella, ei lapiolla, siitä varmaan tuo ero..


      • hyvävastaus
        Timpermanni 55 kirjoitti:

        Meilläpäin, (länsisuomi) viemäriojat kaivetaan koneella, ei lapiolla, siitä varmaan tuo ero..

        Hyvä vastaus tumpelolle.


      • Putket kuntoon
        Ei kaiveta 30 m kirjoitti:

        Viemäriojaa ei kaiveta 30 m tunnissa 15 m alkaa olla hyvällä maalla mahdollisuus kaivaa.

        Olen ostanut rantatontin ja ihmetellyt yli 10v mikä putki menee laiturin vieressä. Olen itse tehnyt laiturin tietämättä koko putkesta. Tänä kesänä putki nousi pintaan. Kesän aikana aina pöllähti haju haitta. Sitten minä uin ja tulin kipeeksi kun huomasin sen putken pinnassa. Soitin kuntaan ja he heti laittoivat putken alas. Mutta tulivatkin sitten kysymään lupaa ruoppaukselle ja syvenmälle laittamisesta. Putki onkin viemäri putki enkä missäään nimessä halua että se enää on minun laiturin vieressä. Kunnassa tehdään uutta asumusaluetta ja 800 000€ uutta kunnallitekniikkaa juuri sinne puolen rantaa mistä putki tulee minun rantaa. EI KÄY!!! Toiselle puolen rantaa on kaavoitettu niin paljon asumuksia ettei tuomoinen putki millään jaksa toimia olisi aina tukossa ja mänjät järvessä jossa lähellä on lasten uimapaikka. Kenelle voi. Valittaa. Mistä saan apua!!! Uitonrinteessä on sama vika mäen lalpuolellella on kapeampi putki kuin yläpuolella niin mäen alapuolella talot kastuu ???kellä on vastuu!! Auttaa nyt uutta tehdään ja vanhoista ei välitetä!!!


    • wklörwä

      putken hinnan voit laskea vaikka taloon.com hinnoista. vesijohto 50mm, viemäri 100mm, hiekkaa tarvitaan putken ympärille jokunen kuprma ja jos kysessä viettoviemäri niin kaadotkin pitää suunnitella.

      mut tosiaan jos tontista kyse niin kunnan pitäis tuoda reunalle. jos taas putki pitää tuoda naapurikiinteistön kautta niin vaatii luvan naapurilta, tod. näk. myös kiinteistötoimituksen jossa määritellään sulle käyttöoikeus.

      • wklörwä

      • Kysy paikallisesta

    • teppo5

      lainaus:
      _____________________________________________
      Normaali käytäntö, että kunta tuo veden /viemärin tontillesi
      ______________________________________________
      Tällä hetkellä tontti on mökkitontti, mutta jos sinne rakentaa viemäri, niin sinne voi rakentaa omakotitalon. Tontti on ostettu vapaa-ajan tonttina, eli viettämään aikaa kesällä. Kunnan sivulla löysin suuntaa-antavan hinnaston:
      http://www.mantsala.fi/asukkaille/asuminen-ja-rakentaminen/mantsalan-vesi/ohjeet-liittyjalle

      Näyttää siltä, että hinnat riippuvat vain talon pinta-alasta, se on outoa, koska jokaisella tontilla on oma vaikeusaste, eri putkin pituus, eri maaperä jne.

      lainaus:
      _______________________
      nko kyseinen pelto sinun?
      _______________________
      Ei ole, se on omakotitalotontti, jossa on jo rakennettu omakotitalo ja etäisyys tontin rajalle on noin 100 metriä, eikä 200 kuten kirjoitin ennen.

      • teppo5

        Tontti sijaitsee 30 kilometrin päässä pohjoishelsingistä, se on haja-asutusalue, tontit ovat suuria, 2000 neliöstä yli hehtaariin, ei 500-1000 neliötä, kuten kaupungeissa.
        Parasta olisi rakentaa yksinkertainen omakotitalo vesivessalla ja suihkulla, jossa olisi mukavaa asua kesällä, kesällä viettää aikaa siellä ja syksystä kevääseen asuttaa sinne vuokralaisia, pohjoishelsinkiin 30 kilometriä ei ole suuri etäisyys, eli vuokralaisia löytyisi, jos hinta ei olisi korkea. En tiedä saako lainaa helposti tätä projektia varten. Enkä tiedä paljonko yksinkertainen omakotitalo maksaisi.


      • lupaliittyä

        Niin se kunnan liitymismaksu/vesimaksut riippunee siitä asuntosi pinta-alasta.
        Liittymismaksulla ei vielä rakenneta mitään. Se on vai lupa liittyä.


    • esivaltaan katkeroit

      Minulla on 8km kunnanviemärille ja putsaria en aio rakentaa.Mä nostan kytkintä ja muutan Viroon.Tehkää muutkin eläkelläiset sama,sillä meillehän se käy,jäähän siitä eläkkeestä vähän luksukseenkin,ei kaikki mee ns.herrain perseeseen.

    • raksaaja2014

      Harvoin se kunta putkia rupeaa tontille tuomaan. Kyllä se tuominen jää tilaajan hommaksi jollei kyseessä ole joku uusi asuinalue jolle tehdään kunnallistekniikka kerralla.

      Itse tilaan luvat, suunnitelmat, tekijät, koneet ja muut ja kaivat ojan jonne putket itse lasket. Joku (vesilaitos tms) saattaa tuoda vesiputken mutta laskuttaa sen sinulta. Työn liitospäässä tekee verkoston omistaja. Ohjeistuksen kyllä saa alueen rakenusvalvonnasta.

      Kustannuksista ei pysty kyllä noilla tiedoilla sanomaan mitään. Kaikkea 1000 ja 100 000 euron väliltä varmaankin. Joskus räjäytellään kalliota ja etsitään putkia kissojen ja koirien kanssa. Joskus tehdään pumppaamoa ja joskus paalutetaan pohjaa kantavammaksi.

      Itsellä maksoi 100 metriä töiden ja tarvikkeiden osalta noin 5000 euroa ja naapurilla noin 50 000.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe