www.yritys-netti.com

james3

Kyseinen yritys huijaa.. Vaikka sopimukset pitäisi loppua, niin uusia 3500€
laskuja pannaan tulemaan..Olkaapa tarkkana!! Kusettajia kaikki!!

193

13216

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jtyuytiujty

      Ainakin nuo sivut näyttää kun olisi jonkun ala-astelaisen tekemät. Ihan tavallinen linkkisivusto, jolla ei ole mitään tekemistä markkinoinnin tai kontaktien kanssa. Päin vastoin, noin ala-arvoisilla sivuilla oleminen laskee yrityksen brändin arvoa.

    • ei kiitos

      YN eli Yritys-Netti on taas liikenteessä... Meidän yritystä ovat yrittäneet jo kahteen eri otteeseen huijata. Eivät tässä ole onnistuneet.

      Ensimmäinen tapaus oli, että laittoivat suoraan sähköpostia työkaverilleni ilmoittaen, että "tässä nyt se viimeinen versio teidän ilmoituksesta, niin kuin oli puhe aikaisemmin. Ilmoitatko, jos kaikki on tämä suhteen kunnossa, niin julkaistaan tämä. Liitteenä lasku". Tiesimme heti, että täyttä puppua kirjoittivat ja ilmoitimmekin ihan asiallisesti, että emme ole heidän kanssaan ikinä keskustelleet tai mitään tilanneet, emmekä aio tilata mitään. Asia jäi siihen, emme saaneet mitään vastausta.

      Toinen tapaus neljä kuukautta myöhemmin. Nyt he soittivat meille ja tällä kertaa pyysivät minua puhelimeen. Keskustelu oli naurettava: "Hei. Keskustelimme kesällä sinun kanssasi siitä, että yrityksenne kaipaisi lisää näkyvyyttää ja haluaisi nyt syksyllä lisätä ilmoituksen Yritys-Nettiin". Sanoin suoraan, että mitään keskustelua ei olla käyty, mitään emme tilaa, emmekä tilaa jatkossakaan. Pyysin, että jättävät meidät rauhaan. Piste.

      Nyt odotetaan mielenkiinnolla, että yrittävätkö he vielä kolmannen henkilön kautta saada tuota "tarjoustaan" läpi meidän firmassa. Säälittävää touhua Yritys-Netin osalta. Tosin säälittävämpää taitaa olla, että hyväuskoisia hölmöläisiä löytyy Suomesta iso kasa tuota touhua rahoittamaan....

      Joka tapauksessa - olkaa tarkkoina hyvät ihmiset!

      • talouspäällikkö

        http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/415926/Nettiyritys harhautti valtiota

        Niin tässä vielä muistutus ko firmasta. Tänään yrittivät saada allekirjoitusta tilaukseen, joka ei ole heidän mielestään tilaus. Paperissa lukee: ymmärrän tilauksen ehdot. Pyysin y-tunnusta, jolloin heppu käski palauttaa tilauksen, niin hän lähettää sitten y-tunnuksen. Kysyin mikä on tämä sopimuksen päättämisen vahvistus, kun ei ole olemassa sopimustakaan. Kerroin että tiedämme kyllä mikä heidän firmansa on ja miten toimii ja viittasin kyseiseen artikkeliin. Ei siinä kuulemma heitä syytetty vaan sitä valtion virkamiestä...voi kiesus. Ääni alkoi kohota siihen malliin, että toivotin hyvää päivänjatkoa ja suljin puhelimen.


    • Entinen duunari

      Haluisko kukaan tietää missä yritys toimii ja avain henkilöiden Oikeita
      nimiä?

      • Minuakin yritetty

        Kerro vaan nimet.


      • pppOI

        Veikka Joki-Erkkilä ja Johan Fabritius. Toimipiste nykyään Pirkkalassa. Kaikkien soittajien nimet ovat feikkejä.


    • pirkko2

      Jos yksi tuhannesta maksaa, niin homma jatkuu, tai jopa laajenee.

    • Tieto-Verkon "konsultti" antaa puhelimessa aivan eri käsityksen ns. palvelusta kuin mitä se todellisuudessa on. Sopimuksen katsotaan syntyneen puhelinkeskustelussa ja laskuja lähetellään. Tieto-Verkon kotisivut eivät ole minkään arvoiset yrityksen markkinnoinnille. Heiltä tullutta laskua ei pidä maksaa! Sen sijaan tiukka reklamaatio, yhteydenotto Suimen Yrittäjiin ja poliisiin. Yrittäjien yhteistyöllä saadaan tällaiset huijarit kuriin!

    • Kiinnostunut asiasta

      Tietääkö kukaan, että löytyykö kyseistä yritystä Ytj:stä? Tai siis Tieto-Verkon nimellä en sitä löytänyt, käyttäisivätköhän kenties jotain muuta nimeä..? Laittavatkohan pojat rahat suoraan omaan taskuun?

      Tuolla ihan keskustelun alussa oli maininta (vuodelta 2013), ettei löydy YTJ:stä mutta olisiko jollakulla ajankohtaista tietoa.

    • murmur1

      Kyllä on kompattava AnnikaSt:tä ja sanottava, että "Vartiaisen Jukka" on kyllä tehnyt kotiläksynsä hyvin ja osaa esittää asiansa todella vakuuttavasti.

      Jaan tässä vielä uutisen Yritys-Netistä, jonka nimellä Tieto-Verkko on aiemmin toiminut:
      http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/415926/Nettiyritys harhautti valtiota
      Ovat saaneet isompiakin kaloja huijattua..

    • laskutakasin

      Mitäs jos pistettäis porukalla kyseiseen firmaan laskut konsultointipalveluista 5000 eur alv. Jokainen meistä kun tollasen laittaa niin ihan yhtä kusessa ovat siellä kun nyt heidän uhreiksi joutuneet.

      Pitäs vaan selvittää ja kokeilla vaikka prepaid-liittymästä kilauttaa heille päin ja keskustella samoja jorinoita mitä itsekin syöttävät ja loppuun tuumata vain että kiva kun päästiin sopimukseen ja lasku tulee perästä kiitos hei...

      On meinaan tästä kokemuksia miten lopettivat hyvin nopeasti parista firmasta minun pommittamisen... :)

    • Ihmettelevä

      Mitenköhän nuokin lähettävät alvillisia laskuja kun ei tieto-verkko.com:lla ole edes y-tunnusta. Jos eivät alveja tilitä valtiolle niin eikös kyseessä ole veropetos? Jos tieto-verkko.com ei ole missään rekisteröitynyt toimija eikä vastuuhenkilöitä löydy, niin miten tällainen toimija on oikeustoimikelpoinen?

      • PasiKarjalainenA

        Moi vaan kaikille. Olen Pasi Karjalainen Alfa Tilikeskus Oy:stä. Hoidamme mm. Tieto-Verkko-tuotteen laskutuksen Suomessa. Tuotteen omistaja on Hong Kongista ja tuottaa internet palveluita. Tuotteilla ei luonnolisesti ole y-tunnusta. Kaikki laskut teemme hyväksyttyjen kirjallisten tilausten perusteella ja toimitamme laskut palvelun tilaajille. Arvonlisäveron tilitämme Suomen valtiolle arvonlisäverolain mukaisesti. Mikäli joku väittää että on saanut meiltä laskun vaikka ei ole tilannut palvelua, niin se ei pidä paikkaansa. Olisi myös kiva että kirjoittaisitte tänne omilla nimillänne ettekä nimimerkkien varjossa, niin voitaisiin käydä faktat läpi ja voisin näyttää että jokaiselle laskulle mitkä on lähetetty meidän toimesta löytyy kirjallinen tilaus. Kirjoittelunne tällä palstalla on todella ala-arvoista ja raukkamaista. Odottelen mielenkiinnolla kuinka moni teistä alkaa tästä eteenpäin kirjoittelemaan omalla nimellään.


      • epäileväloppuunasti
        PasiKarjalainenA kirjoitti:

        Moi vaan kaikille. Olen Pasi Karjalainen Alfa Tilikeskus Oy:stä. Hoidamme mm. Tieto-Verkko-tuotteen laskutuksen Suomessa. Tuotteen omistaja on Hong Kongista ja tuottaa internet palveluita. Tuotteilla ei luonnolisesti ole y-tunnusta. Kaikki laskut teemme hyväksyttyjen kirjallisten tilausten perusteella ja toimitamme laskut palvelun tilaajille. Arvonlisäveron tilitämme Suomen valtiolle arvonlisäverolain mukaisesti. Mikäli joku väittää että on saanut meiltä laskun vaikka ei ole tilannut palvelua, niin se ei pidä paikkaansa. Olisi myös kiva että kirjoittaisitte tänne omilla nimillänne ettekä nimimerkkien varjossa, niin voitaisiin käydä faktat läpi ja voisin näyttää että jokaiselle laskulle mitkä on lähetetty meidän toimesta löytyy kirjallinen tilaus. Kirjoittelunne tällä palstalla on todella ala-arvoista ja raukkamaista. Odottelen mielenkiinnolla kuinka moni teistä alkaa tästä eteenpäin kirjoittelemaan omalla nimellään.

        Niin varmaan löytyy kun harhauttamalla ollaan nimi paperiin saatu. Paperilla oleva asia vaan ei vastaa millään tasolla puhelimessa puhuttua. Teillähän on ihan "asiallisen" näköinen firma tuolla 26 t€ liikevaihdolla. Äkkiseltään vaikuttaa melko hämärältä touhulta. Ei ihme että herättää vahvasti rahanpesuepäilyjä. Espanjasta käsin tietty on helppo huudella mitä sattuu.


    • tavaramerkkirekister

      Tieto-Verkkoa ei kyllä löydy tavaramerkkitietokannastakaan. Lisäksi se ei muuta asiaa että Tieto-Verkko ei ole käsittääkseni oikeushenkilö joka pystyy tekemää sopimuksia. Eikä ilman rekisteröitymistä alv-rekisteriin pysty perimään alv:tä.

    • Ei huomautettavaa

      Moi vaan,
      Sain Tieto-Verkolta viikko sitten asiallisen tarjouksen kirjallisena, mihin ilmoitin että en lähde tällä kertaa mukaan, sillä ei mainosrahat tälle vuodelle on jo käytetty.
      Kaveri oli mukava ja ymmärtäväinen eikä ainakaan minulla ollut mitään ongelmia heidän kanssaan.
      Minun mielestä tilaukset pitää tehdä kirjallisesti ja siitä nostan heille hattua.
      On kokemuksia nääs siitä että olen saanut aiheettomia laskuja kun tietyt firmat ovat "ymmärtäneet" puhelinkeskustelun aikana että haluan tilata heiltä palvelun vaikka olen kieltäytynyt.

    • Entinen puhelinmyyjä

      Vanhana puhelinmyyjänä tiedän ketkä tällekin palstalle kirjoittelee. Suurin osa on varmaan entisiä kolleegoitani, nimiä en halua mainita.
      Itse lopetin hommat sillä en jaksanut kirjoitella näitä juttuja kilpailijoistamme nettiin ja muutenkin kun puhelun aikana jos sai asiakkaan sanomaan "kyllä", niin niille lähti aina lasku ja sitten tuli ongelmia. Kerran viikossa meillä oli 1h "kehumistunti", missä piti kirjoittaa tunnin ajan pahaa kilpailijoista nettipalstoille. Pomomme perusteli meille että "kilpailu on kovaa ja kaikki aseet on käytettävissä". Piti aina kirjoittaa eri nimimerkillä. Sairasta ja epärehellistä kilpailua.

    • yrittäjä

      Suurin osa kirjoittajista on rehellisiä yrittäjiä, joita sinäkin siis olet huijannut. Häpeä!

      • SimoPeltonen

        Voisitko kirjoittaa omalla nimelläsi jos olet niin rehellinen?


    • Yrittäjänä 25 vuotta

      Minun mielestäni kaikki tilaukset pitäisi tehdä kirjallisesti tilausvahvistuksella.
      Olisipahan selvä asia eikä olisi kummallakaan nokan koputtamista.
      Omassa yrityksessäni kaikkiin tilauksiimme vaadimme asiakkaan allekirjoittaman tilausvahvistuksen.
      "Entinen puhelinmyyjä" :::Olen kuullut tästä kierosta kilpailuilmiöstä mitä alallanne tapahtuu. Se on säälittävää kun Suomen laki ei kiellä sitä. Meille yrittäjille jää siitä myös huono kuva eikä tiedä keneen uskoo kun näitä nettipalstoja lukee.

    • Salapoliisi

      Anttila ja Ellos lähettivät minulle tarjouksia!

      Tarkistin ne ja ilmeni että jos laitan nimen alle tilaukseen ja palautan
      sen heille, niin joudun maksamaan siitä tuotteesta.

      Aikamoista harhaanjohtamista. Pitäisikö tehdä rikosilmoitus?

    • Kauppalehti kuppaa

      Minulle soitettiin kauppalehdestä ja tarjottiin mainostilaa.
      Sain tarjouksen heiltä ja koin melkoisen järkytyksen.

      Viikko olisi maksanut jotain 4000€. Aivan järkyttävä hinta yhdestä viikosta!!!

      Luulin ensiksi että kyseessä on joku pila mutta sitten tarkastin Kauppalehden
      sivuilta hinnat ja ne todellakin olivat mitä kaveri minulle puhelimessa sanoi.

      • Noonkallista

        Kuvittelin että Suomen Yrittäjillä on kallista kun maksaa 800€/viikko. Huh huh.


    • Herätkää

      Älkää nyt urpot vaan maksako mitään tuolle kusetusfirmalle. Ei Y-tunnusta -> ei oikeudellista asemaa. Aivan sama onko nimi paperissa, MITÄÄN EI TARVITSE MAKSAA ja mitään eivät voi periä koska eivät ole oikea yritys. Y-tunnus joka on laskussa on ainoastaan laskutusta varten luodun lumeyhtiön y-tunnus, ei palvelun tarjoajan.

      Kun ovat yhteydessä -> saman tien yhteys poliisiin ja kun soittelevat perään, ilmoittakaa vaan että rikosilmoitus on tehty petoksen yrityksestä sekä veropetoksen yrityksestä. On rikos periä ALV:a ja kun ei y-tunnusta, niin jättää tilittämättä ne valtiolle!

    • Herätty on

      Sinuna vähän varoisin mitä kirjottelet. Vaikka kirjoitat nimimerkillä niin sinut pystytään kyllä jäljittämään.
      Itse olen ollut yritys-netti.com asiakas kahden vuoden ajan eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.
      Laskutkin olen maksanut aivan normaalisti ja olen saanut tarvittavan palvelun heiltä.

      Mistä lähtien sinun mielestäsi tuotteella on pitänyt olla y-tunnus?
      Oletko selvittänyt maksavatko he veroja?
      Minä olen, sillä minä aina selvitän yrityksen taustat ja toimintatavan ennen kuin tilaan mitään.

      Tulen ilmoittamaan tästä viestistäsi yritys-netti.com:ille.

      • Kyllästynyt

        Jaahah, yritys-netti itse kirjoittelee kans keskusteluun. Tervetuloa!


      • Herätkää

        "Herätty on". Eikö teillä kusettajilla ole mitään häpyä? Nuo tyhjät uhkaukset eivät merkitse mitään. Tekstistäsi käy selväksi että olet itse yksi tuon huijaripuljun edustajista. Kukaan vähänkään toimissaan varovainen henkilö ei lankea tuolaiseen paskaan. Onneksi, Valitettavasti löydätte aina muutamia vähemmän vaovaisia rahoittamaan toimintaanne. Teistä on tehty useita rikosilmoituksia poliisille. Tosin kun todennäköisesti operoitte ulkoimailta käsin, niin taitaa poliisikin olla aika voimaton.

        Keräätte alv:tä ilman että kuulutte alkv-rekisteriin. Toisin sanoen ette varmaankaan tilitä keräämiänne rahoja valtiolle ja siis muiden PETOKSIEN lisäksi syyllistytte myös VEROPETOKSIIN.


      • jomppa6

        Mikähän on se tarvittava palvelu konkreettisesti, mistä kannattaa kyseessä olevia summia maksaa?


      • NukuVaan

        "Herätty on": kiitos hyvistä nauruista *reps*


    • Heh heh!

      "Tulen ilmoittamaan tästä viestistäsi yritys-netti.com:ille."

      Ilmoita vaan. Tosin se lienee tarpeetonta, sillä kyseisen firman kanssa tekemisissä olevana henkilönä tiedät asian jo nyt! :o)

    • merkile "herätty on"

      "Mistä lähtien sinun mielestäsi tuotteella on pitänyt olla y-tunnus?"

      Tuotteella ei pidäkään olla y-tunnusta, mutta vain oikeushenkilö voi tehdä oikeustoimia, kuten kaupallisia sopimuksia. Kuka tieto-verkko.com:ssa tai yritys-netti.com:ssa on takana oleva oikeushenkilö, jonka voisi löytää YTJ:stä tai alv-rekisteristä?

      "Minä olen, sillä minä aina selvitän yrityksen taustat ja toimintatavan ennen kuin tilaan mitään."

      Koska olet ollut noin valveutunut ja selvittänyt taustat niin laitapa tänne kyseisen yrityksen nimi ja y-tunnus meidän muidenkin ihmeteltäväksi.

    • Herätty on

      Voi sinua onnetonta.
      Palveluntarjoaja on ulkomaalainen, mikä myös selviää heidän sopimusehdoistaan mitkä löytyvät heidän sivuiltaan...niin ei sitä silloin löydy YTJ:stä eikä heillä ole y-tunnusta koska y-tunnus löytyy vain suomalaisilta yrityksiltä.

      Huomaan että et taida pahemmin tietää asioista.

      Sinun ehkä kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kuin kommentoit, sillä teet itsestäsi naurettavan.
      Ja kannattaisi tutustua myös hieman verotusasioihin että miten verotus tapahtuu palveluntarjoajan ollessa ulkomaalainen.

      www.vero.fi tai soita heille :)

      • Kyllästynyt

        Ja edelleen yritys-netti itse kirjoittelee. Eikö teidän kannattaisi jo laittaa pillit pussiin ja keksiä joku uusi kusetus?


    • merkile "herätty on"

      "Arvonlisäverotus

      Arvonlisävero on kulutusvero, jonka myyjä lisää tavaran tai palvelun myyntihintaan. Myyjä perii veron myynnin yhteydessä ja tilittää sen valtiolle."

      Sillä ei ole merkitystä onko ulkomaalainen vai ei, jos perii arvonlisäveroa se tuloutetaan valtiolle. Ja mikäli olet velvollinen tulouttamaan alv:tä valtiolle tulee sinun rekisteröityä.


      "Arvonlisäverollista toimintaa harjoittavan yrityksen on ilmoittauduttava arvonlisäverovelvollisten rekisteriin."

      Kyseessä oleva yritys perii arvonlisäveroa joten sen täytyy tällöin löytyä alv-rekisteristä.

      Se on jännä juttu myös että kyseiset "tuotemerkit" viittaavat olevansa osa hong kongilaista media-alan yritystä. Kyseiseltä media-alan yrityksellä ei näyttäisi olevan edes verkkosivuja.

      • Kyllästynyt

        Nimenomaan. Jos kerää alv:tä, pitää kuulua alv-rekisteriin. Ko yritys ei sinne kuulu. Lisäksi on aivan selvä että "ulkomainen mediakonsernia" johon muka kuuluvat on pelkkää lumetta.


    • Tj7667

      Teidän kannattaisi Kyllästynyt ja Herätkää lyödä "viisaat" päänne yhteen ja ottaa
      selvää asioista, silla olette nyt kyllä pahasti väärässä.
      Itselläni on 3 yritystä ulkomailla ja tarjoan yritykseni palveluita useaan maahan ja tiedän tasan tarkkaan miten verot kuuluu suorittaa. Muuten toiminnan harjoittaminen
      on täysin mahdotonta.
      Taitaa olla näitä ns."kehumistunteja" menossa niinkuin "Entinen puhelinmyyjä" ylempänä kirjoittaa :)

      • TJ7667:lle

        Kerroppa sitten kun olet noin fiksu ja tietäväinen, miten on mahdollista laskuttaa suomessa alv:tä ilman että on ilmoittautunut alv-rekisteriin johon pitää kaikkien alv:tä laskuttavien rekisteröityä? Muutenkin toiminta josta ei vastuuhenkilöä tunnu mistään löytyvän on vähintäänkin epäilyttävää.


      • Kyllästynyt

        Jaa, yritys-netti yrittää vieläkin pelastaa tilannetta, vaikka peli jo selvästi menetetty =).
        Jännästi ei tullut vastausta miten voitte veloittaa asiakkaalta alv:n kuulumatta alv - rekisteriin. Ainoastaan ympäripyöreää väistelyä.

        Kuitenkin siellä näyttää "merkille herätty on" kopioineen suoraan tekstin verohallinnon sivuilta, jossa sanotaan selvästi näin: "Arvonlisäverollista toimintaa harjoittavan yrityksen on ilmoittauduttava arvonlisäverovelvollisten rekisteriin."

        Tietenkin tällaiseen rekisteriin on vähän vaikea päästä kun ei ole oikea firma. Mihinhän mahtaa perimänne avl:t oikeasti mennä...?


      • Kyllästynyt

        Sinulla on 3 yritystä ulkomailla. Onko ne yritys-netti, tieto-verkko ja sitten ilmeisesti joku 3 vastaava kusetusfirma? Et muuten olisi täällä kirjoittelemassa tai edes löytänyt koko keskustelua =).


      • Itämaantietäjät

        Senkin idiootit vastatkaapa tähän. Jos tilaat ulkomailta verkkokaupasta jotain, onko hinnassa alv? ON! Maksaako myyjä sen Suomeen? EI! Myyjä tilittää sen yrityksen kotimaahan. Sama tilanne tässä, myynti vain eri kanavan kautta.

        Hyvää yötä!


      • Kallejall
        Itämaantietäjät kirjoitti:

        Senkin idiootit vastatkaapa tähän. Jos tilaat ulkomailta verkkokaupasta jotain, onko hinnassa alv? ON! Maksaako myyjä sen Suomeen? EI! Myyjä tilittää sen yrityksen kotimaahan. Sama tilanne tässä, myynti vain eri kanavan kautta.

        Hyvää yötä!

        Aika ontuva vertaus. Jos tilaat viuhkan kiinasta on siellä maksettu tarvittavat verot kiinan järjestelmän mukaan. Nyt onkin ongelma että "palvelun" tuottaja laskuttaa suomen alv:n 24 % mutta ei ole alv-rekisterissä, joten ei näitä alv:tä mihinkään tilitä. Taitaa itämaan tietäjä olla itse näitä portaalilaisia. Kukaan ulkopuolinen tuskin näiden huijareiden touhuja noin aggressiivisesti puolustelisi.


      • Tilittää
        Kallejall kirjoitti:

        Aika ontuva vertaus. Jos tilaat viuhkan kiinasta on siellä maksettu tarvittavat verot kiinan järjestelmän mukaan. Nyt onkin ongelma että "palvelun" tuottaja laskuttaa suomen alv:n 24 % mutta ei ole alv-rekisterissä, joten ei näitä alv:tä mihinkään tilitä. Taitaa itämaan tietäjä olla itse näitä portaalilaisia. Kukaan ulkopuolinen tuskin näiden huijareiden touhuja noin aggressiivisesti puolustelisi.

        Otin selvää asioista ja tämän Hong Kongilaisen yrityksen kanssa sopimuksen tehnyt suomalainen laskutusfirma kuulema tilittää alv:n suomen valtiolle.


      • alv-tietoo
        TJ7667:lle kirjoitti:

        Kerroppa sitten kun olet noin fiksu ja tietäväinen, miten on mahdollista laskuttaa suomessa alv:tä ilman että on ilmoittautunut alv-rekisteriin johon pitää kaikkien alv:tä laskuttavien rekisteröityä? Muutenkin toiminta josta ei vastuuhenkilöä tunnu mistään löytyvän on vähintäänkin epäilyttävää.

        Ei ulkomaalaisen firman tarvii olla suomes alv-rekkaris jos esim suomes hoitaa suomalainen firma heidän myynnistä alv-tilitykset suomen valtiolle.


    • näino

      Huomioikaa, että Tieto-Verkko on tehnyt sopimukset ja laskut vain ja ainoastaan omissa nimissään (vaikka sopimusehdoissa väittävätkin olevansa osa jotan Hong Kongilaista firmaa, sillä ei ole mitään merkitystä), ja Tieto-Verkko nimistä yritystä ei ole olemassakaan, se on vain keksitty nimi. Itse he väittävät sitä tavaramerkiksi.
      Sopimukset ja laskut ovat siis tasan tarkkaan saman arvoisia kuin jos tekisitte ne pahvilaatikon kanssa.
      Onneksi itse ehdin tarkistamaan näitä tietoja heidän ensimmäisen soittoyrityksensä jälkeen.

      • Kyllästynyt

        Jep. Tämän heidän "Hongkongilaisen markkinointitalon" kotisivuja ei edes löydy netissä. Mitkään Tieto-Verkon tai Yritys-Netin kanssa tehdyt sopimukset eivät ole millään asteella päteviä. Aivan sama mitä lappuja olette allekirjoittaneet, koska toista osapuolta ei ole olemassa. Toki voivat uhkailla perinnällä tai oikeudenkäynneillä, mutta yksikään perintätoimisto ei ota toimeksiantoa vastaan taholta jolla ei edes Y-tunnusta.

        Toimintaa pyörittävä taho syyllistyy toiminnassaa petokseen ja veropetokseen, koska perivät perusteettomasti ALV:a laskuissaan vaikka eivät ole ilmoittautuneet arvonlisäverolliseksi. Laskuissa näkyy virheellisesti laskutusta hoitavan firman suomalainen Y-tunnus, ei varsinaisen palveluntarjoajan Y-tunnus.

        Ja vaikuttaa että laskutusta hoitava firmaakin pyörittää joku hämäräheikki kun firman ainoan vastuuhenkilön osoite löytyy Espanjasta =).

        Lisäksi aion nyt laittaa facebookin kautta levitykseen julkisen varoituksen kaikkien yrittäjäystävieni jaettavaksi kyseisistä "tuotemerkeistä". Parastahan tässä on se, että vaikka normaalisti jos sanot varasta varkaaksi julkisesti, syyllistyt kunnianloukkaukseen. Niin näissä keskusteluissa emme riko lakia koska "tuotemerkeillä" tai yrityksillä ei ole kunniaa mitä loukata. Kunnianloukkaukseen voi syyllistyä vain mikäli loukkaa jonkun "aidon/oikean" ihmisen kunniaa. Mehän keskustelemme täällä vain tuotemerkistä ja heidän toiminnastaan =).


    • Totta123

      Tietoverkon toiminta olisi varmaankin voinut jatkua huomaamattomana, jos eivät olisi alkaneet niin röyhkeiksi ja ahneiksi. Ja jos joku tajuaa tämän, uhkaillaan agressiivisesti perinnällä ja oikeudenkäynneillä. Poliisin lisäksi tästä pitäisi infota myös verottajaa ja kuluttaja-asiamiestä harhaanjohtavasta epäasiallisesta markkinoinnista. Olisikohan mikään lehti/ohjelma kiinnostunut tekemään tästä juttua?

      • Kyllästynyt

        Voisi melkein koota kaikki tiedot yhteen ja toimittaa poliisille, sekä muutamalle lehdelle, jos jaksaisivat kaivaa =).


      • Totta123
        Kyllästynyt kirjoitti:

        Voisi melkein koota kaikki tiedot yhteen ja toimittaa poliisille, sekä muutamalle lehdelle, jos jaksaisivat kaivaa =).

        Nimenomaan. Miten tuo varoitus Facebookista löytyy?


    • Uteliasuunotässä

      Onko tietoa, onko tuo tieto-verkko oikeasti yrittänyt periä maksuja perinnän tai oikeuden kautta? Olisi tosi mielenkiintoista tietää, miten ovat onnistuneet sen tekemään :D

      • merkile "herätty on"

        Itselle ainakin aluksi yrittivät tosi aggressiivisesti saada rahoja ja soittelivat perään. Sitten rauhoittui eikä nyt ole pariin kuukauteen kuulunut mitään. Laskut ovat olleet pitkään erässä eikä edes maksumuistutuksia ole kuulunut. Tuskinpa mahtavat mitään asialle muuta kuin sähköposteilla ja puhelimella painostaa. Juridinen perintä kun ei ole edes mahdollinen kun perijänä on pelkkä "tuotemerkki" eikä todellinen henkilö tai yritys.


      • JomeTulkki

        Kaverini hävisi tietoverkko keessin käräjillä ja tuli aika kaalliiksi. Heillä oli esittää kaverini tekemä kirjallinen tilausvahvistus ja asia oli sillä loppuunkäsitelty.


      • diaarinumeroitakiitos
        JomeTulkki kirjoitti:

        Kaverini hävisi tietoverkko keessin käräjillä ja tuli aika kaalliiksi. Heillä oli esittää kaverini tekemä kirjallinen tilausvahvistus ja asia oli sillä loppuunkäsitelty.

        Laittaisitko vielä kaverisi tapauksen diaarinumeron jotta näemme tuomion perustelut?


    • Justmee

      Joo, minullakin on kokemusta tuosta painostuksesta ja uhkailusta, ja myös mainitsevat joka kerta heidän "lakimiehensä", joita heillä tuntuu olevan useampikin. Ajattelin laittaa tuon jokatapauksessa poliisin ja verottajan tarkastukseen perin pohjin, sitä "hongkongilaista" firmaa myöten. Joskus on hyvistä suhteista hyötyä ;)

    • ingoknito

      Keskustelu on taas avattu. Hieno homma. Olivat kyseinen toimija taas yhteydessä ja uhkaili perinnällä, mikäli ei suostuta kompromissiin ja makseta puolta kokonaishinnasta. Ja jälleen pitäisi toimia pikaisesti. Taitaapa jäädä "kompromissi" käyttämättä hyväksi.

      • inkognito

        Joo pitävät välillä taukoja ja aktivoituvat taas soittelemaan. Ei kannata niille juuri painoarvoa antaa. Eiköhän ne jossakin vaiheessa lopeta kun huomaavat ettei uhkailu perinnällä tuota tulosta. Ja käräjille on hankala mennä jos laskutetaan alv:tä ilman että kuulutaan alv-rekisteriin.


      • samajuttu

        Ei voi olla totta :) Minulla sama uhkailu. Puolet olis pitänyt maksaa, ja tosi nopeesti. Olis pitänyt vielä skannata tai faxata kuitti maksusta saman päivän aikana, että "pystyvät prosessoimaan loput laskuista osaltamme pois". En suostunut, tuli lisää laskuja todella vihaisia ja aggressiivisia soittoja perään. Uhkailtiin lakituvalla ja perinnällä. Kysyin, mitä perintätoimistoa he käyttävät perinnässään. Vastaus oli, että "en kerro, näät sitten".
        Että näin :D


      • ingoknito

        Joo minullakin on puhelin soinut tiuhaan. Eipä oikeat toimijat juurikaan soittele ja uhkaile jos heillä on perusteet perinnälle ja käräjöinnille. Etenkin tuntuu että mieluummin käyttävät puhelinta kuin sähköpostia että saisivat toista paremmin painostettua. Ei niitten uhkailusta kannata välittää. Mikä perintätoimisto ylipäätänsä tuollaisen toimijan asiat hoitaakseen kun heillä ei ole edes y-tunnusta tai ketään tiedossa olevaa vastuuhenkilöä.


      • voivoi

        Miten ne jaksaakin niin kauan soitella ja painostaa? Vai löytyyköhän aina joku, jolla menee siihen hermot ja maksaa... ja aina sama virsi "laskut menee perintään..." NO HUI! Normaalisti laskut menee perintään jos niitä ei maksa. Miten ihmeessä näiden toiminnan saisi loppumaan? Katselin, että ovat aika paljon huijanneet mm. Ortodoksisia seurakuntia ja apteekkeja.
        Oikeesti, jonkun tahon pitäisi tehdä tästä nyt isompi juttu jonnekin, että toiminta saataisiin vihdoin loppumaan.


    • miksiköhän

      Miksi muuten normaalin toimijan tarvitsisi erikseen puhelimessa uhkailla perinnällä? Eikö se ole ihan normaali käytäntö? Ensin yksi tai kaksi muistutuslaskua ja sen jälkeen perintään. Tai näin ainakin meillä tehdään, ei me ketään lähdetä puhelimessa erikseen uhkailemaan.

    • HUOMIOIKAA

      Yritys-nettiä ja tieto-verkkoa muuten pyörittävät samat hemmot. Ja edelleen haluan muistuttaa että http://www.gms-mediaservices.de/en/about-us/company.html yrityksellä ei ole mitään tekemistä tieto-verkon kanssa. Sopimusehdoissa mainitun firman nimi on Global Media Services Corporation Limited ja tuo mihin linkki aukeaa, on taas GMS Global Media Services Pte. Ltd. 10 Harcourt Road, Hong Kong. Osoitekin on siis ihan eri. Mielestäni tällä yritetään vain harhauttaa ihmisiä.
      Aikaisemmin kun joku tästä uskalsi mainita, niin ko. viestit poistettiin ja keskustelu suljettiin...

      • inkognito

        Itse en olisi kovin huolissani siitä että ko. toimijat pistävät yhtään mitään perintään. Kun peritään alv;tä ilman että ollaan alv-rekisterissä, ollaan hyvin heikoilla oikeudellisessa prosessissa. Näistä veijareista on jo tehtyilmiantoja verottajalla poliisille.


    • Jan36

      yritys-netin ja tieto-verkon pojat ovat taas aktiivisina joten muistakaahan olla skarppeina ja olla allekirjoittamatta mitään. Mieluusti kysyä vielä palvelun tarjoajan y-tunnusta.

    • 0lli

      Mitekähän verottaja on kiinnostunut tälläisestä yrityksestä,niinkuin joku aiemmin mainitsi pistääkö he rahat suoraan omaan taskuun?

    • Gotham

      Älkää vaan menkö näille maksamaan yhtään mitään! Uhkailevat kyllä perinnällä mutta ovat täysin hampaattomia ilman Y-tunnusta. Minulle soitelleet jo puolen vuoden ajan kun eivät muuhun pysty! Loppuu soittelu aikanaan kun huomaavat ettei rahaa tule.

    • tilaajavastuu

      Seuraavan kerran kun soittavat, pyydä tilaajavastuulain mukaiset asiakirjat nähtäväksi. Koittavat tietysti sönköttää sitä "mutta kun tässä hongkong honkong...", millä muutenkin yrittävät pestä kätensä kaikesta. Mutta ei se auta. Tilaajavastuu.fi sivustolta kopioitu:

      "Mikäli työntekijän työnantaja tai alihankintasopimuksen osapuoli on ulkomainen yritys, on tilaajavastuulain mukaisia selvityksiä ja todistuksia vastaavat tiedot toimitettava sijoittumismaan lainsäädännön mukaisina rekisteriotteina tai vastaavalla todistuksella tai muulla yleisesti hyväksyttävällä tavalla."

      Ja tilaajavastuustahan pitää ilmetä seuraavat tiedot, tavalla tai toisella:

      Laki edellyttää tilaajaa pyytämään ja sopimuskumppania toimittamaan tilaajalle enintään kolme (3) kuukautta vanhat tiedot ja selvitykset:
      •Selvitys siitä, onko yritys merkitty ennakkoperintälain (1118/1996) mukaiseen ennakkoperintärekisteriin ja työnantajarekisteriin, sekä arvonlisäverolain (1501/1993) mukaiseen arvonlisäverovelvollisten rekisteriin.
      •Kaupparekisteriote.
      •Todistus verojen maksamisesta tai verovelkatodistus taikka selvitys siitä, että verovelkaa koskeva maksusuunnitelma on tehty.
      •Todistukset eläkevakuutusten ottamisesta ja eläkevakuutusmaksujen suorittamisesta tai selvitys siitä, että erääntyneitä eläkevakuutusmaksuja koskeva maksusopimus on tehty.
      •Selvitys työhön sovellettavasta työehtosopimuksesta tai muista keskeisistä työehdoista.
      •Rakennusalalla lakisääteisen Tapaturmavakuutuksen järjestämisestä.

    • Hiljentynyt

      Nyt ei ole onneksi vähään aikaan kuulunut mitään. Mahtaakohan poikien huijaustoiminta olla saatu vihdoinkin kuriin?

    • penniäkäänmaksanut

      Ei ole kyllä herroista kuulunu mitään vaikka luulis että perinnästä oltaisiin oltu jo yhteydessä. :)

    • Noustaankapinaan

      Minulle soitettiin juuri tuosta numerosta, 0942468993. Tuntematon numero, mutta googlaamalla päädyin tähän keskusteluun. Että mua v*tuttaakin nämä kaiken maailman suomalaiset huijarifirmat!!! En ole yhtään tyrkkysoittoa saanut ulkomailta. Vain Suomesta. Vain itseään suomalaiseksi kehuvilta firmoilta tai ehkä oikeammin heidän ulkoistetulta asiakaspalvelultaan. SYR on vielä pahempi; olen tehnyt rikosilmoituksen ja niin on poliisin mukaan tehnyt moni muukin. Ihan vastaavaa puhelimessa tuputtelua ja laskun lähettelyä, ja väittävät ettei laskua voi perua vaikkei haluakaan heidän pakkomyymäänsä palvelua ostaa. Systemaattista huijausta. Veikkaan, että moni näistä huijarifirmoista on jollain tapaa linkittynyt keskenään, ja jokin poliittinen suojelijakin on takana, koska poliisi tutkii ja tutkii mutta mitään ei tapahdu.

    • 23245675fdghj

      Mielenkiintoinen viestiketju, johon eksyin sattumalta enkä ole itse edes yrittäjä. 2 vuotta alle 2 kuukauden välein uusia huijattuja yrittäjiä liittynyt ketjuun, ja asiaan ei ole viranomaisten taholta puututtu (ilmeisesti ?).
      Useat näköjään jopa maksaneet, ja tuhansia euroja. Miten tuo on mahdollista ? kun ottaa huomioon millaisin ukaasein tietääkseeni normaaleja yrittäjiä pommitetaan virallisilla maksuilla, veroilla ja sivukuluilla ?!?!
      Tai jos käännetään kelkka toisinpäin, noinko tässä maassa rikastuukin ? Vääriä nimiä, keksittyjä firman nimiä, ei alv-rekisteröintiä, ei toimistoa tai yritysosoitetta (?), tonnien laskuja satunnaisille firmoille sähköpostilla menemään ja muutama "asiallinen kiihtynyt painostussoitto" perään ?
      Epätodellista...

    • Älkäämaksako

      Kävin läpi koko ruljanssin. Ensin saivat huijattua allekirjoittamaan tilaus vahvistuksen ja sitten alkoi tulla isoja laskuja. Aluksi huolestuin mutta kun selvisi ettei ole laillinen toimija niin riitautin laskut ja ilmotin etten maksa mitään. En ole maksanut vaikka eräyty yli puoli vuotta sitten enkä myöskään ole kuullut heistä pitkään aikaan. Lopettivat soittelun kun huomasivat etten aio maksaa. Muistakaahan että jos ei ole mitään y-tunnusta niin turha koittaa väittää olevansa laillisesti toimiva yritys, kun samaan aikaan laskuttavat alv:t'ä Suomessa.

    • Taasuus

      Uusin huijaus nimike näillä on Info-Netti.com. Eli nyt näitä on kolme: tieto-verkko.com, Yritys-Netti.com ja Info-Netti.com. Saman näköiset sivut kuin yritys-netillä ja sama huijaus.

    • Nojustiinsa

      No justiinsa. Ja saman Hong Kongilaisen firman takana nämäkin pyörivät,
      sopimusehtoje 10. kohta:

      "10. Palveluntuottaja (www.info-netti.com) on maksullisia ja maksuttomia sähköisiä
      palveluja tuottava portaali. www.info-netti.com on osa Global Media Services
      Corporation Limited , 3905 Two Exchange Square , 8 Connaught Place , Central ,
      Hong Kong ."

      Lasutuksen hoitaa firma nimeltään Alfa-tilit Oy, minkä y-tunnusta käyttävät laskuissaan. Ilmoittivat alv:n maksavansa käänteisesti juuri tuon laskutusfirman kautta. Pyysin laskutusfirmalta todistusta tästä, mutta en saanut. Sähköpostikin sinne oli joku gmail... Ja joku aikaisemmin kirjoitti että ainoa vastuuhenkilö löytyisi jostain Espanjasta :)

    • nazler

      Tänään soitti tuosta samasta numerosta ja tarjosi vuoden määräaikaista sopimusta,
      hintaan 99 eur.. sanoin miettiväni ja lupas soittaa huomisis.
      olen astunut jo directan ja novus tabletin paskaan ennen kuin tajusin etten puhelimessa tee kauppaa piste

    • kaipitääollavälittämättä

      Toimii nykyään info-netti nimellä. Firmasta uhkaillaan käräjillä yms. jos laskua ei makseta. Puolen vuoden "palvelun" hinta on noin 8000 €.

    • oddis

      Sama täällä, 8000 € lasku tuli juuri postissa, tarina ihan sama kuin koko ketjussa. Mielenkiinnolla odotan seuraavaa puhelua :).

      • jätettyrauhaan

        Herkullinen tilanne. Kova voi olla herroilla painostus ja uhkailu, mutta lopettavat kyllä kun huomaavat ettei rahaa tule. Yli puoleen vuoteen ei ole kuulunut mitään vaikka perintään piti heidän laittaa. :)


    • l.kiireinen

      Tänään minä jouduin tämän huijauksen kohteeksi. Kiireisenä en vain ollut lukenut sähköpostia kun sanoivat sitä lähettävänsä. Ja sitten soittivat uudelleen että onko sähköposti tullut perille. En ollut vieläkään sitä ehtinyt lukemaan. Ja sitten joku graafikko soitteli, että onko asiat ok. Siinä vaiheessa minä vasta luin viestin ja sanoin, että koska sopimus tehty. Sitten soitteli taas joku ja selitteli kovin. Ymmärsi kyllä heti kun sanoin, että ei tule mitään jatkosopimusta; kiitos hei.

    • tunnistettu

      Edellinen viesti on satavarmasti tieto-verkkolaisen itsensä kirjoittama, niin kuin moni muukin viesti tässä ketjussa, en ole vain aikaisemmin jaksanut kommentoida. Viestit on helppo tunnistaa samanlaisesta kirjakielisestä kirjoitustyylistä,ja kaikissa toistuvat esim. sanat "minä" ja "ymmärtää" tai "ymmärsi".
      Koittavat hämätä sillä, että sopimuskausi päättyy automaattisesti, eikä jatku automaattisesti ym. Mutta älkää nyt ihmeessä menkö tähän lankaan ja älkää missään tapauksessa maksakaa tuonne yhtään mitään.

    • Tänäänonhyväsää

      Hei! Minua kiinnostaa että voiko tuo Hongkongilainen yhtiö oikeasti haastaa yritykseni käräoikeuteen? Miksi ei voisi?
      Minua kiristetään käräjäoikeudella maksamaan lasku. Todella pelottavaa.

      • Samajuttu

        Samalla tavalla uhkailivat minuakin, ensin perinnällä, sitten lakimiehellään ja käräjäoikeudella. Lopettivat kun tajusivat ettei tuolla kiristyksellä ole tehoa. Älä siis pelkää, äläkä missään nimessä maksa mitään.


      • JukkkaPokka

        Jos olet tehnyt kirjallisen tilauksen, niin käräjillä jäät toiseksi jos heillä on näyttää hyväksymäsi tilaus. Jos et ole tehnyt tilausta eikä heillä ole esittää hyväksymääsi tilausvahvistusta niin laki on tietenkin sinun puolellasi. Jos olet saanut laput käräjäoikeudelta niin ilmeisesti ovat tosissaan asian suhteen ja heillä on "kättä pidempää"


    • Mitaanenmaksanut

      Moi! Tuo "Hong Kongilaisfirma" ei voi varmaan haastaa oikeuteen kun sitä tuskin on edes olemassa! Yritys-Netti ja kumppanit koittavat periä alv:tä vaikka eivät ole alv-rekisterissä joten eivät voi laillisesti alv:tä laskuttaa. Laskuissa on käytetty varmaankin pöytälaatikko tilitoimiston y-tunnusta joka on rekisterissä. Kuitenkaan tämä tilitoimisto ei ole palvelun myyjä vaan laskun välittäjä joten laskussa tulisi olla toimijan y-tunnus jota ei kuitenkaan ole.

    • Huijattu3

      Minulla sama tarina kuin yllä. Toni Nyman Info-netistä otti yhteyttä ja sai valehtelulla ja huijauksella sopimuksen aikaiseksi ennen kuin huomasinkaan. Lasku on maksettu, mutta asia ei jää tähän.

      • JasseriKasseri

        Teitkö suullisen vai kirjallisen sopimuksen?


    • liidi

      Hong Kongista löytyvä yhtiö Global Media Services, joka on täällä mainittu ja löytyy tämän ja muiden saman ryppään sivuilta sivut ovat http://www.gms-mediaservices.de/

      Noilta sivuilta löytyy osoite Hong Kongiin joka on aivan sivujen käyttöehtojen osoitteen vieressä.

      Joku, joka jaksaa kaivella enemmän jatkakoot tästä.

      • eioletuofirma

        Ei se tämä firma ole. Nimi on samantapainen, ja selvä tarkoituskin on, että tuohon sekoittuisi. Vaikuttaisi uskottavammalta.


    • Tapiox76

      Se on tämä juho poika sellainen huijari ja väärien laskujen suomen mestari

    • hyihelvetti

      Veikka Joki-Erkkilä on tämän huijaripuljun tekijöitä. Mennyt naimisiin tuo pojankloppi kakkosen satuhäät-ohjelmassa. Tiesiköhän Yle mihin paskaan kätensä iski.

    • Käräjiäodottaen

      Reilu vuosi taukoa ja taas tuli lasku. En maksa. Toni Nyman ja Info-netti asialla.

    • Huijarit_linnaan

      Tieto-verkosta soiteltiin. Soittajan mukaan olimme viime elokuussa jutelleet ja kampanjatarjous oli ollut käytössä. Nyt halusi keskustella palvelun jatkosta. Ilmoitin etten ole keskustellut aiheesta aikaisemmin, en ole tilannut mitään eikä minua kiinnosta tällaiset palvelut. Kuulemma joku meidän firmasta oli osoittanut mielenkiintoa. Sanoin ettei varmasti pidä paikkaansa (koska näin myös on). Alkoi tuohtua ja päätti tarkistaa vielä yhteystietonsa meidän suuntaan jos vaikka kiinnostunut henkilö löytyisi. Kyllä tällaiset huijauspuljut pitäisi saada viranomaisten puolelta kuriin.

      Kiitos kirjoittajille. Hyvä että ihmiset saavat tietoa huijareista.

    • Huijareilleluukurkkuun

      Oisko asiaa laittaa ryhmäkanne noita vastaan. Heti jos löytyisi todellinen vastuuhenkilö?

    • gararg

      Onko joku laskun saajista vahvistanut tilauksen? Sieltä kun sanottiin ettei laskuja lähde jos ei ole tilattu kirjallisesti?

      • hankasalmenkolli

        Bisnes-Link antaa harhaanjohtavaa tietoa ja kiirehtii vastausta, jolloin joku aina menee ansaan. Kaikissa tutkituissa tapauksissa mitään tilausta ei ole tiedetty tehtävän, vaikka bisnes-Link niin väittää ja lähettää laskun. Bisnes-Linkillä ei ole y-tunnusta (YTJ) joten se ei edes ole mikään oikea yritys!


    • puheluihinkyllästynyt

      Tänään tarjottiin ko "palvelua" Suomi Info nimellä...

    • kylläsenäinonnähtävä

      Jatkossakin kannattaa tuon maagisen lauseen "tarkistetaan nämä teidän tiedot..." kuultuaan keskeyttää jaaritus karusti tyyliin: "Kuulehan hakemistohuijari, voit tunkea tuon turhan väliportaalisi vaikka hanuriisi."

    • Vainu

      Suomi-info.com taitaa olla viimeisin "tuote" tällä porukalla. Jäljet johtavat sylttytehtaalle!

    • Toinenkusetettu

      Bisnes-link ja laskuttaja Alfa Tilikeskus Oy onnistuivat saamaan minulta sähköpostilla hyväksynnän - vääristelemällä ensin aiemmin muiden kanssa sovittuja juttuja ym. Laskuttivat samoja älyttömyyksiä ei mistään kuten muillekin. Uhkailivat myös käräjäoikeudella ym. Nyt kuitenkin laittoivat jopa perintään asti.

      • Topi2017

        Tuliko perintäkirje Seinäjokelaiselta Lakiasiaintoimistolta?


      • Huhtikuu22

        Tullut on. Kokemuksia miten asia edennyt? Moni täällä joutunut kokemaan samaa, mihin tämä päättyy?!


      • otsokarhuminäkin
        Huhtikuu22 kirjoitti:

        Tullut on. Kokemuksia miten asia edennyt? Moni täällä joutunut kokemaan samaa, mihin tämä päättyy?!

        Meillä asia samassa vaiheessa. Reklamaatio laitettu perintätoimistolle. Henkisesti olen valmistunut jo käräjille menoon. Katsotaan nyt loppuun asti voittaako oikeus. Kertokaa kokemuksia!
        Joku tuossa heitti aiemmin ilman ryhmäkanneasian. Kun vain tietäisi ketä tämän sylttytehtaan takana on.


      • Topi2017

        Hei Huhtiku22! Meille myös tullut maksuvaatimus lakiasiaintoimistosta. Pidetään toisiamme ajantasalla missä mennään. T:Topi2017


      • Petoksenuhri2017

        Täälläkin asia samassa vaiheessa,Seinäjoelta tullut perintäkirje.Jatkuvia soittoja tuntemattomasta puhelinnumerosta..Juoni tuntuu menevän samanlailla..JÄRKYTTÄVÄÄ!!!


      • Topi2017

        Aluehallintovirasto saattaa hyvinkin kiinnostua perintätoimistosta, joka ei tutki toimeksiantajaansa tuon tarkemmin. Vai ovatko samaa porukkaa...


      • Huhtis2017

        Mulle sanottiin verohallinnosta, että pitää jättää anonyymi verovilppi ilmoitus ja kuvata kaikki mahd. tarkasti.
        Kun huijarilla ei ole y-tunnista mutta ainakin mun laskussa pyysi alvit.
        Tää on kyllä niin stressaavaa! Onko niin, että aiemmin ei ole mennyt näin pitkälle?
        Itsekin kyllä vien tämän niin pitkälle kuin tarvis. Kuvottavaa toimintaa.


      • Topi2017

        Ei ainakaan noissa aikaisemmissa kommenteissa puhuta mitään, että olisi laittaneet perintään saakka. Mutta ei kyllä puhuta bisnes-linkistään. Toimija on ollut toisen niminen Netti-info tai tietoverkko tms. mutta toimintatapa on täysin sama.


      • asiaaselvitellyt

        Morjes. info-netti, tieto-verkko, yritys-netti, bisneslink...yms, näyttää kaikki olevan sopimusehdoissa saman global media servicen alapuolella. Jos lähtevät käräjille niin silloin pakko tulla vastuuhenkilöiden esiin.


      • Pystytolppa

        Otin yhteyttä verohallintoon Tieto-Verkon ja Turusen toiminasta. Ottivat selville taustoja ja kehoittivat tekemään vihjeen verovilpistä. Laskuttavat ALV:n ilman Y-tynnusta ja rahastus hoidetaan Alfa Tilikeskuksen kautta. Nyt kaikki huijatut tekemään ilmoitus Verolle. Veropetoksissa on kovat tuomiot.

        https://www.vero.fi/fi-FI/Palaute/Anna_vihje_verovilpista


      • sirkka-

        Moi! Kunpa kaikki huijatut löytäisivät tämän viestiketjun. Tämä on oikeasti pelottavaa ja poliisistakaan, johon olen aina tottunut luottamaan, ei ole mitään apua. Minä ainakin teen verohallinnolle ilmoituksen.


      • Petoksenuhri2017

        Onneksi huijatut ihmiset on löytänyt tämän väylän kirjoittaa..olisko nyt niin että moni on onneksi huomannut tämän linkin eli ei ole maksanut Bisneslinkin laskuja ja perintätsto lähestyy nyt useita. Ehdottomasti kannattaa nyt jokaisen tehdä tämä verovilppi ilmoitus!! Yhteys uudelleen poliisiin!!!Hyvä kun kuitenkin kaksi oikeeta nimeä tiedossa!!!Huijarit ovat nyt aloittaneet taas uudella nimellä suomi.info.com


      • Topi2017

        Onko kukaan ollut yhtedessä perintätoimistoon?


      • Huhti2017

        No juu. Luulin että eräpäivä laskussa olisi ollut joku ratkaiseva päivä. Soitin, mutta en saanut kyllä vastauksia. Nyt sitten palaavat huijarin juttusille ja kysyvät miten tahtoo edetä. Että taas odotellaan.
        Olen kyllä niin vainoharhainen jo, että epäilen sen lakifirmankin pätevyyttä vaikka on kotisivut ja yhteystiedot. Mukava maailma 😞
        Jos nyt vaan tulee mieleen meille minne voisi ilmoitella huijareista niin jakakaa. Tom veron lisäksi.
        Mä en tajua miten ne siellä perintätoimistossa ei herää jos meitä on monta. Tai ainakin kuulosti etteivät ole ymmärtäneet yhteyksiä.
        Kertokaa!!! jos muilla samanlaisia tai erilaisia kokemuksia!


      • Petoksenuhri2017
        Huhti2017 kirjoitti:

        No juu. Luulin että eräpäivä laskussa olisi ollut joku ratkaiseva päivä. Soitin, mutta en saanut kyllä vastauksia. Nyt sitten palaavat huijarin juttusille ja kysyvät miten tahtoo edetä. Että taas odotellaan.
        Olen kyllä niin vainoharhainen jo, että epäilen sen lakifirmankin pätevyyttä vaikka on kotisivut ja yhteystiedot. Mukava maailma 😞
        Jos nyt vaan tulee mieleen meille minne voisi ilmoitella huijareista niin jakakaa. Tom veron lisäksi.
        Mä en tajua miten ne siellä perintätoimistossa ei herää jos meitä on monta. Tai ainakin kuulosti etteivät ole ymmärtäneet yhteyksiä.
        Kertokaa!!! jos muilla samanlaisia tai erilaisia kokemuksia!

        Yhteys on otettu. Käräjillä kaikki selviää ja oikeus voittaa!!


      • Topi2017

        Samaa ihmettelen minäkin. Jos monta yritystä reklamoi saman toimeksiantajan laskuista, eikö perintäfirmankin pitäisi havahtua?


      • Pitkätpennit
        Topi2017 kirjoitti:

        Onko kukaan ollut yhtedessä perintätoimistoon?

        Itse kävin käräjillä kyseisen firman kanssa ja hävisin keessin. Epähuomiossa tilasin palvelun kirjallisesti ja vastapuolen esittämä tekemäni kirjallinen vahvistus riitti tuomarille. Tyhmyydestä maksoin pitkän pennin. Nyt en enää tilaa ikinään mitään lukematta huolellisesti mitä vahvistan.


      • MaksonJakson
        Topi2017 kirjoitti:

        Hei Huhtiku22! Meille myös tullut maksuvaatimus lakiasiaintoimistosta. Pidetään toisiamme ajantasalla missä mennään. T:Topi2017

        Kannattaa maksaa jos olet tilannut palvelun kirjallisesti. Käräjillä häviät varmasti.


      • diaarinumeroitakiitos
        Pitkätpennit kirjoitti:

        Itse kävin käräjillä kyseisen firman kanssa ja hävisin keessin. Epähuomiossa tilasin palvelun kirjallisesti ja vastapuolen esittämä tekemäni kirjallinen vahvistus riitti tuomarille. Tyhmyydestä maksoin pitkän pennin. Nyt en enää tilaa ikinään mitään lukematta huolellisesti mitä vahvistan.

        Jos hävisit käräjillä niin voisitko laittaa käräjäoikeiden päätöksen diaarinumeron jotta muutkin näkevät tuomion perustelut?


    • Samuli99

      Meille tuli myös perintäyhtiöstä kirje ja sovimme heidän kanssaan, että maksamme puolet kokonaissaatavasta ja heidän kulut, joka oli mielestämme kohtuullinen ja nyt kaikki on hyvin :)

      Mielestäni perintäyhtiö oli ainakin ihan ok, koska haluaa sovitella asian.

      • sivustaseurannut

        Oletko samuli bisneslinkin miehiä? Kuinka helvetin tyhmänä te siellä oikein pidätte ihmisiä? Miksi kukaan maksaisi puolet ei mistään?


      • Lukij

        Näillä toimijoilla on tapana käydä foorumeilla puolustelemassa toimiaan esiintyen "asiakkainaan"


      • Tiinatru

        Juu kannattaa sovitella jos on mennyt tekemään tilauksen sillä muutoin on aika heikoilla jos käräjille joutuu.


    • jag00

      VEROVILPPI ILMOITUS TEHTY

      • oikeusvoittaa

        Samoin täällä. Varmasti verottaja alkaa tutkia, kun näitä tulee monta.


    • Suomi-Info

      Suomi Info sekä Alfa-tilikeskus Oy ovat tällä hetkellä käytössä olevat toiminimet, joita kannattaa ehdottomasti varoa. Luovat ns. tilausansoja.

      • huuuu

        Bisnes-link.com, info-netti.com....portaaleja tällä koplalla on useita. Alfa tilikeskus Oy on laskutusfirma jonka y-tunnuksen alla koittavat laskuttaa kun palvelun tuottajalla ei ole omaa y-tunnusta. Näköjään on taas moderaattori jonkun ilmiannosta kommentteja poistellu.


      • huuuu

        Ilmeisesti tämän Alfa Tilikeskus Oy:n hallituksen jäsenen ja varajäsenen (joka on todellinen asiamies) nimien julkaisu oli sääntöjen vastaista. Jokainen voi kyseiset tiedot tarkistaa ytj:stä. Varajäsen asuu ilmeisesti Espanjassa ja pyörittää sieltä touhua.


      • voittaakooikeus

        Toisaalta onhan tässä ketjussa toisaallakin mainittu henkilöiden nimiä ja niitä viestejä ei ole poistettu. Huomasin, että Kuka Soitti -palvelussakin (puhelinnumero: 358942468986) on poistettu viestejä ja ne olivat huijareiden kirjoittamia tarkoituksena sotkea asiaa. Huijarin/huijareiden viestejä on mielestäni poistettu myös täällä SUOMI24:ssä. (myös muita)Olisikohan viranomaiset viimein heränneet...


      • huuuu
        voittaakooikeus kirjoitti:

        Toisaalta onhan tässä ketjussa toisaallakin mainittu henkilöiden nimiä ja niitä viestejä ei ole poistettu. Huomasin, että Kuka Soitti -palvelussakin (puhelinnumero: 358942468986) on poistettu viestejä ja ne olivat huijareiden kirjoittamia tarkoituksena sotkea asiaa. Huijarin/huijareiden viestejä on mielestäni poistettu myös täällä SUOMI24:ssä. (myös muita)Olisikohan viranomaiset viimein heränneet...

        Olisi kyllä todella positiivinen asia mikäli näin olisi. Tää porukka on saanut jatkaa ihan liian pitkään ja aiheuttanut ihan liikaa pahaa oloa ihmisissä!


      • jag000
        huuuu kirjoitti:

        Olisi kyllä todella positiivinen asia mikäli näin olisi. Tää porukka on saanut jatkaa ihan liian pitkään ja aiheuttanut ihan liikaa pahaa oloa ihmisissä!

        Olen yhteydessä poliisiin tästä jatkuvasti,soittakaa te petkutetut myöskin niin saavat dokumenttia bisneslinkkiä vastaan.Tämä monta vuotta jatkunut huijausfirma saa tuntea nahoissaan vielä..


      • todistan
        jag000 kirjoitti:

        Olen yhteydessä poliisiin tästä jatkuvasti,soittakaa te petkutetut myöskin niin saavat dokumenttia bisneslinkkiä vastaan.Tämä monta vuotta jatkunut huijausfirma saa tuntea nahoissaan vielä..

        Poliisinhan ei tarvitsisi kuin haastatella yrityksiä joiden logot esiintyvät näiden toimijoiden sivuilla. Todistuslausuntoja varmaan helpolla tulisi.


      • Huhhuh2017

        Taas kaivataan niitä kokemuksia. Perintätoimisto otti yhteyttä, johon reklamoin ja sitten on pidellyt hiljaista. Onko näissä perintäasioissa mitään takarajaa -meinaan, että pitääkö tässä vain olla ja odottaa ja miten pitkään? Onko kokemusta vastaavasta tämän huijauksen puitteissa? Ilmeisesti se perintätoimisto nyt sitten neuvottelee huijarin kanssa, että miten haluaa edetä. Olisi kiva osata varautua, jos prosessi tästä etenee. Tuntuu, että helpolla ei huijari luovuta.


      • Topi2017

        Mielenkiinnolla odotan minäkin vastausta tähän, koska samassa vaiheessa ollaan. Pari viikkoa on kulunut reklamaatiosta. Olen ajatellut, että pitäisikö soittaa perintätoimistoon ja kysyä, mitä asialle kuuluu. En yhtään tiedä noista takarajoista tai onko sellaisia.


      • PasiKarjalainenAlfa
        huuuu kirjoitti:

        Ilmeisesti tämän Alfa Tilikeskus Oy:n hallituksen jäsenen ja varajäsenen (joka on todellinen asiamies) nimien julkaisu oli sääntöjen vastaista. Jokainen voi kyseiset tiedot tarkistaa ytj:stä. Varajäsen asuu ilmeisesti Espanjassa ja pyörittää sieltä touhua.

        Moi vaan kaikille. Olen Pasi Karjalainen Alfa Tilikeskus Oy:stä. Hoidamme mm. Global Media Services Corporation Limited laskutuksen Suomessa. Kyseinen yritys on Hong Kongista ja tuottaa internet palveluita. Teemme laskut hyväksyttyjen kirjallisten tilausten perusteella ja toimitamme laskut palvelun tilaajille. Arvonlisäveron tilitämme Suomen valtiolle arvonlisäverolain mukaisesi. Mikäli joku väittää että on saanut meiltä laskun vaikka ei ole tilannut palvelua, niin se ei pidä paikkaansa. Olisi myös kiva että kirjoittaisitte tänne omilla nimillänne ettekä nimimerkkien varjossa, niin voitaisiin käydä faktat läpi ja voisin näyttää että jokaiselle laskulle mitkä on lähetetty meidän toimesta löytyy kirjallinen tilaus. Kirjoittelunne tällä palstalla on todella ala-arvoista ja raukkamaista. Odottelen mielenkiinnolla kuinka moni teistä alkaa tästä eteenpäin kirjoittelemaan omalla nimellään.


      • Epäuskoinen
        PasiKarjalainenAlfa kirjoitti:

        Moi vaan kaikille. Olen Pasi Karjalainen Alfa Tilikeskus Oy:stä. Hoidamme mm. Global Media Services Corporation Limited laskutuksen Suomessa. Kyseinen yritys on Hong Kongista ja tuottaa internet palveluita. Teemme laskut hyväksyttyjen kirjallisten tilausten perusteella ja toimitamme laskut palvelun tilaajille. Arvonlisäveron tilitämme Suomen valtiolle arvonlisäverolain mukaisesi. Mikäli joku väittää että on saanut meiltä laskun vaikka ei ole tilannut palvelua, niin se ei pidä paikkaansa. Olisi myös kiva että kirjoittaisitte tänne omilla nimillänne ettekä nimimerkkien varjossa, niin voitaisiin käydä faktat läpi ja voisin näyttää että jokaiselle laskulle mitkä on lähetetty meidän toimesta löytyy kirjallinen tilaus. Kirjoittelunne tällä palstalla on todella ala-arvoista ja raukkamaista. Odottelen mielenkiinnolla kuinka moni teistä alkaa tästä eteenpäin kirjoittelemaan omalla nimellään.

        Se mikä on ala-arvoista on teidän tämän koko tieto-verkko yms kuvion pyörittäjien toiminta! Tuo Hong kongin firma on selkeesti vain pöytälaatikko firma. Taitaa tuo oikeudessa "hävinnytkin" olla vain Pasin omia kirjotuksia!


    • hgijöiomoi

      Kysykää perintätoimistosta, kuka on toimeksiannon antanut ja millä y-tunnuksella. Käsittääkseni tavaramerkki ei ole oikeustoimikelpoinen, eikä voi näin ollen tehdä perintätoimeksiantoja. Jos toimeksianto on tehty Alfa Tilikeskus Oy:n nimissä, niin heidän kanssaanhan kukaan ei ole mitään sopimusta tehnyt

      • Topi2017

        Toimeksiantajana lakiasiaintoimiston maksuvaatimuksessa oli Alfa Tilikeskus Oy/ www.bisnes-Link.com ja siinä oli Alfa Tilikeskuksen y-tunnus.


    • Alfaalfa123

      Hienoo! Siitenhän siinä ei ole mitään hätää, koska Alfa Tilikeskuksen kanssa et varmaan ole tehnyt mitään sopimusta, eli vetoat siihen tai pyydät nähtäväksi mitä velvoitteita sinulla Alfa Tilikeskukselle on.

      Muutenkin, verottajalta saadun ohjeen mukaan, kaikki muutkin voisivat Alfa Tilikeskukselle lähettää seuraavan vaatimuksen:

      Vaadin Teiltä todistuksen siitä, että olette Suomen verohallinnon hyväksymä edustaja ja hoidatte arvonlisäverovelvollisuudesta aiheutuvat hallinnolliset velvollisuudet Suomessa seuraavan yrityksen puolesta:

      Global Media Services
      Corporation Limited , 3905 Two Exchange Square , 8 Connaught Place , Central ,
      Hong Kong

      • Sampo1977

        Heillä on kuulemma oikeus hoitaa kyseisen yrityksen laskutus Suomessa. Kuulemma se käy ilmi yleisistä sopimusehdoista. Verot maksetaan kuulemma suomeen, ei Hong Kongiin.


    • pyytäkää

      Bisneslink toimii sopimusehtojensa mukaan Media Group Limited , Room 1203, 12/F, Tower 3, 33 Canton Road, Kowloon, Hong Kong alaisuudessa, eli pyytäkääs perintätoimistolta nähtäväksi asiakirja missä olette tehneet sopimuksen tuon Hong Kongilaisen firman kanssa, myös heidän allekirjoituksineen. Seuraavaksi pyytäkää selvitys miten tuo Hong Kongilainen firma on maksanut ALV:t ja minne, kun niitä laskulla perii. Nyt kannattaa myös perintäfirma laittaa koville ja pyytää esittämään faktoja kun tällaisia toimeksiantoja ovat ottaneet.

    • yyyxxxx

      Oletteko ajatelleet, että entä jos perintätoimisto onkin samaa porukkaa?

    • Samakäynytmielessä

      Kieltämättä tuo on käynyt mielessä, koska mikään vastuullinen perintätoimisto ei voi ottaa toimeksiantoja y-tunnuksettomalta tavaramerkiltä, vaan heidän olisi täytynyt tehdä kansainvälinen perintätoimeksianto tuon Hong Kongilaisen firman kanssa, mikä ei olekaan ihan yksinkertainen juttu. Ja kaikki mahdolliset sopimukset on huijattu tehtäväksi vain ja ainoastaan tuotteen/tavaramerkin kanssa ilman yhdenkään vastapuolen vastuuhenkilön nimeä tai allekirjoitusta. Esim. Alfa-Tilikeskuksella ei ole oikeutta laittaa ainakaan omissa nimissään yhtään mitään perintään.
      Itse en ole saanut perintälaskua, mutta jos olisin, laittaisin todellakin tuon perintäfirman koville etenkin siitä, kuka on toimeksiantaja ja ovatko he saaneet tarkastaneet, että virallisen perintätoimeksiannon on allekirjoittanut nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö. Työskentelen siis itse perintäalalla ja tiedän asioista paljon.

      • Huhti2017

        Hei Samakäynytmielessä,
        Kysyisin neuvoa koska oma tietokanta asiasta olematon.
        Olin aikoja sitten yhteydessä tuonne perintätoimistoon. Ensin meni laskun eräpäivä ja soitin ja sieltä sanottiin, että eräpäivä oli suuntaa antava ja että seuraavaksi laittavat mun lähettämän selvityksen ja reklamaatiot siitä laskusta sinne huijarille ja huijari päättää miten edetään. No mikäs siinä, jäin odottamaan.
        Meni viikkoja ja hermot ja laitoin sähköpostia perintätoimistolle että mitä nyt tapahtuu tai miksi ei tapahdu mitään! Että onko mitään aika rajaa minkä puitteissa päästäisiin seuraavaan vaiheeseen?!
        Mutta ei kuulemma ole. Lyhyt viesti kertoi, että ovat vain ottaneet perinnön toimeksiannon ja huijari päättää miten edetään.
        NO sitten vihdoin kysymykseeni ;-) Eikö näissä tosiaan ole mitään aikarajaa? Kuluttajansuojapuolelta löysin, että pitäisi hoitaa vetkuttelematta. Mutta siis onko minun vain odotettava? En aio enää kysyä huijarilta mitään, joten ainoa mitä voin lähestyä on perintätoimisto ja sekään ei anna vastauksia.
        Olenkin pohtinut, että lähden vielä kerran kahlaamaan kaikki viranomaiset läpi ja kyselemään että enkö todella voi vaikuttaa tähän v**tumaisen hitaaseen prosessiin.
        Jos on vinkkiä tai lakia mihin tarttua ja vaatia, niin kiitos jo etukäteen!


    • samakäynytmielessä

      Ei tuolla ole laissa säädettyä aikarajaa, mutta älä ole yhtään huolissasi, äläkä vaan maksa mitään. Jos velallinen on asianmukaisin perustein riitauttanut saatavan, ei perintää saa lain mukaan jatkaa ellei kyseessä ole suoraan ulosottokelpoinen perintä (ja tämä ei tosiaankaan ole). Velallinen voi viedä riitautetun saatavan suoraan tuomioistuimen käsiteltäväksi, eikä tuo bisnes-link sitä pysty missään nimessä tekemään.
      Siis on hyvin todennäköistä, että et kuule asiasta enää mitään, tai jos perintätoimisto ottaa yhteyttä ja ilmoittaa, että saatava on maksettava, riitautat sen uudestaan samoin perustein. Epäilen vahvasti että tämä ko. perintätoimisto on tässä jollain lailla mukana, ja saattavat jopa painostaa maksussa ym. mutta mitään muuta ne eivät sitten mahdakaan. Sinuna unohtaisin koko asian, kunhan vaan muistat riitauttaa laskut aina kun niitä tulee. Todennäköisesti sitten luovuttavat jossain vaiheessa koska tosiaan oikeudellinen perintä ei ole mahdollista jos velkoja on y-tunnukseton tuotemerkki :D

      • Huhti2017

        Hei,
        Kiitos vastauksesta!
        Juu mitään en ole maksamassa . Ennemminkin tässä nyt huono hermosto reistailee ja tekisi mieli saada lopetus tälle pelleilylle, mutta sitä ei näemmä ole sitten tulossa jos ei ole takarajoja.
        Kiitos neuvoista, ehkä se sitten tosiaan on tässä tämä taisto, vaikka olisin kyllä ollut valmis viemään asian sinne tuomioistuimeen jotta loppuisi. Mutta kuten laitoit, eipä varmaan ole mitään uutta tulossa. Ja perintätoimisto ollut hiljainen koko ajan, enemmän täältä on sinne soiteltu kun niitä kiinnostanut tämä asia.


    • samakäynytmielessä

      Jep, kuitenkin hyvän perintätavan mukaan ei ole suotavaa pitkittää perintää kohtuuttomasti, tai velkojan pitäisi pyynnöstä antaa perinnän pitkittymisen syistä selvitys. Tässä asiassa sen pyytäminen on kuitenkin ihan turhaa koska velkoja ei ole edes laillinen oikeustoimikelpoinen toimija. Ilmeisesti laskut tän "perintäfirman" kautta oli viimeinen epätoivoinen yritys säikäyttää ja saada maksamaan. Tietävät tasan tarkkaan itsekin etteivät voi mitään riitauttaa oikeuteen asti, eli eivät voi hakea käräjäoikeudesta yksipuolista velkomustuomiota. Saattavat kyllä esim. vuoden päästä koittaa kepillä uudelleen jäätä ja lähettää laskuja, muuta kun eivät voi tehdä.

    • hesdddd

      Luulisi kohta kertyvän sen verran käräjätarinoita noiden koijareiden jäljiltä että tänneki alkaa tulla referaattia.

    • yyxxx

      Ja jos kuka tahansa tallaaja nämä löytää, miksei poliisi?

      • addaaha

        Paha sanoa. Onkohan heistä tehty tutkintapyyntöä? Mikäli tutkinta pyynnöt on tehty vain tieto-verkosta yms. muista niin ei kait poliisit silloin näiden perään mene. Alfa Tilikeskus Oy vain laskuttaa ja koittaa periä.


    • NoPaniC

      Ei näistä mitään paniikkia kannata ottaa. Ei vaan maksa mitään ja sillä selvä.

    • perintätsto

      Erään hyvän perintätoimiston tiedotteesta ote:

      "Perintätoimistojen tunnistettava toimeksiantajansa

      Perintätoimistot on tarkoitus lisätä rahanpesulain soveltamisalan piiriin. Tätä koskevan lain on tarkoitus tulla voimaan kesäkuussa 2017. Siitä lähtien yhteistyösopimuksen tekeminen perintätoimiston kanssa edellyttää lain mukaan toimeksiantajan tunnistamista, ja tunnistamisvelvollisuus koskee myös olemassa olevia sopimuksia...."

      Eli tuon lain voimaantulon jälkeen bisneslink ei voi enää käyttää mitään perintätoimistoa.

    • Markus1206

      Käräjäoikeudessa käyty ja hävitty. Tuomari ei antanut painoa sille mitä puhelimessa on keskusteltu jos vastapuoli kiistää väitteet. Kirjallinen tilaus on kuulemma pätevämpi näyttö ja riittää sopimuksen syntymiseen. Pyysin heiltä puhelintallennetta kuunneltavaksi mutta eivät kuulemma nauhoita puheluitaan. Ottaa päähän.

      • Kiinnostunut12

        Voitko laittaa diaarinumeron millä löytyisi tuo kyseinen käräjäoikeuden päätös?


      • Niitä_

        diaarinumeroita, kiitos Markys1206.
        Outoa, että lakituvassa on käyty ja otettu pataan 10 - 0 ja ketään lakituvassa käynyttä ei löydy. Ettei vaan olisi koijareiden omia juttuja perintäfirmoja myöten?


    • EnTodellakaanUsko

      En todellakaan usko, että missään käräjäoikeudessa on kukaan käynyt. Tuo viesti on huijareiden itse kirjoittama pelottelu, että ihmiset maksaisivat heidän huijauslaskunsa. Kukahan on mahtanut oikeudessa olla vastapuoli??? Lisäksi kirjoitustyylistä huomaa, että ovat itse tuon kirjoittaneet. JOTEN ÄLKÄÄ EDELLEENKÄÄN MAKSAKO MITÄÄN!!!!!!!

      • kiinnostunut1234

        Siltähän tuo vaikuttaisi kun ei diaarinumeroa löydy jolla voisi päätöksen hankkia. Alkaako maa polttelemaan jalkojen alla?


      • eioototta000

        Alkaako pojilta rahat loppumaan? Täyttä kusetusta koko homma,antakaa meidän rehellisten yrittäjien jo olla rauhassa !!!


    • gitjaeportiåamb

      Hei Pasi Karjalainen / Alfa Tilikeskus Oy!

      Selvitin asiaa verottajan kanssa, ja heidän mukaan Alfa Tilikeskus Oy ei ole Suomen verohallinnon hyväksymä edustaja yritykselle: Global Media Services Corporation Limited. Eli te ette hoida arvonlisäverovelvollisuudesta aiheutuvia hallinnollisia velvollisuuksia tämän Hong Kongilaisen yrityksen puolesta.

      Miten kommentoisit tätä? Jään mielenkiinnolla odottamaan vastaustanne.

    • tääonhauskaaviihdettä

      Hauska tuo kun nyt pojat on keksiny, että tulee tänne joka väliin kirjottaan että käräjillä on käyty ja hävitty ja nyt jos koskaan kannattaa laskut maksaa :D
      Repesin niin totaalisesti :D :D
      Mut pojat hei, ymmärrän että teiltä on rahat loppu ja tää on viimeinen yritys, MUTTA ei sinne käräjille noin vaan "mennä", teidän pitää tehdä käräjäoikeuteen haastehakemus ja hakea yksipuolista velkomustuomiota. Nää on ihan kansliakäsittelyjä... :)
      Mutta jatkakaa ihmeessä noita juttujanne, niitä on niin hauska lueskella täällä ja naureskella ;D

    • Topi2017

      Hei huhti2017 ja muut, joilla laskut perintätoimistossa! Onko tullut käräjäoikeudelta postia? Meille ei ainakaan. Eli tuo Markuksen viesti on kai trolli.

    • Huhti17

      Hei Topi,
      Hiljaista on pidellyt eli ei ole tullut kirjettä mistään suunnasta. Hyvä näin!

    • nythljeneetaas

      Joo ei sieltä kukaan oo saanu mitään. Oikeus.fi sivuilta voi vaikka hakusanalla käydä kattoon, niin mitkään noista ei oo ollu käräjäoikeudessa koskaan. Sen takia hiljeni, eikä diaarinumeroa kuulu, koska sitä ei ole. Oli muuten aika huono yritys, että huijatut maksais nyt viimestään. Kun ei perintätoimistoyrityskään tuottanut toivottua tulosta. Luulisin että nyt ovat kaikki kiristyskeinot kokeilleet ja hiljenevät taas vähäks aikaa. Vuoden parin päästä saattaa taas lasku tulla, ilmeisesti toivovat että laskuja käsittelevät henkilöt vaihtuisivat siinä välissä ja maksuun menis. Kesälomien aikana on myös paljon firmoihin kohdistettuja huijauslaskuja liikeenteessä, joten kannattaa olla tarkkana, että muutkin tajuu repii ne samantien.

    • veikkapoika

      Aamulehden juttu Joki-Erkkilästä
      http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/484458-aamulehti-tamperelaisesta-perintayrityksesta-tehty-lukuisia-rikosilmoituksia-nain

      • EikaitVeikkakaikkeenehri

        Yritys-netti, Tieto-Verkko, Info-Netti hommiin ei kyllä taida olla Joki-Erkkilä sekaantunut vaan Alfa Tilkeskus Oy:n Pasi Karjalainen. Suomessa kirjepoikana taitaa sitten olla Alfa Tilikeskuksen hallituksen ainoa jäsen Antti Topias Herkman.


    • PerusPertti69

      e-verkko.com on uusin kusetusnimi...

    • Mediaanvaan

      Yritys-Netti, Tieto-verkko, Info-netti, Bisnes-Link, Suomi-info ja nyt e-verkko. Ei ne sieltä espanjasta voi mitää tehdä jos ei makseta laskuja. Tietävät sen itsekin. Kaikkein parhaiten nämä huijarit saadaan kuriin tekemällä lehtijuttu. Sitä ne varmasti pelkäävät! Esim poliiseilla varmasti muutakin tekemistä, ellei kunnon tutkintaa saada. Eli ei muutaku isoon mediaan yhteyttä ja nämä "palvelut" esille. Samalla se tyyli miten nämä huijarit "myyvät", sillä tuo nimi näyttää vaihtuvan vähintän kerran vuodessa. Vielä kun saisi nauhoitetun myyntipuheen mediaan nii loppuisi hetkeksi huijaukset.

    • Käräjätjokäyty

      Alfa tilikeskukselle ei kannata mitään alkaa maksamaan. Firma on konkurssikypsä kun ovat niin monta käräjöintiä hävinneet. Jos ovat jotain vailla niin ei kannata mennä maksamaan!

    • copypaste
    • fsgfa

      2.11.2017 11.35
      Käräjäoikeus katsoi ettei sopimusta ollut syntynyt huijarifirmaksi väitetyn kantajan kanssa – kantaja perui valituksensa hovioikeudessa

      Käräjäoikeus katsoi ettei sopimusta ollut syntynyt huijarifirmaksi väitetyn kantajan kanssa – kantaja perui valituksensa hovioikeudessa
      A:n lähettämän kuittauksen ei voitu nyt käsillä olevassa tapauksessa asian olosuhteet huomioon ottaen katsoa olleen sellaisenaan itsenäinen oikeustoimilain tarjous-vastaus-mekanismin kaltainen hyväksyvä vastaus tarjoukseen. Sopimus syntyy vähintään silloin, jos molemmat osapuolet ovat saavuttaneet yksimielisyyden sekä sopimukseen sitoutumisesta että sopimuksen sisällöstä. Nyt käsillä olevassa asiassa esitetyn näytön valossa sekä sopimukseen sitoutuminen että sopimuksen sisältö oli jäänyt vastaajalle perustellusti epäselväksi. Käräjäoikeus totesi, että sopimusta markkinointipalveluista ei ollut syntynyt osapuolten välille. A:n kuittaus info-Netiltä saatuun dokumenttiin ei olosuhteiden valossa ollut muodostanut sopimusta osapuolten välillä. Kantajan perimät maksut eivät siten perustuneet osapuolten väliseen sopimukseen. (Vailla lainvoimaa 2.11.2017)

      • Topi2017

        Eli jokuko sitten ollut käräjillä, mutta ei tarvitse maksaa? Millonkahan?


    • Zlkdalkdf

      Suomi-Info lähettelee yrityksille yhteistyön "lopettamis-sopimuksia" ja soittelee perään -> pyytää äkkiä allekirjoittamaan ja lähettämään skannattuna takaisin. Maksu satasia. Täysin huijaus, älkää menkö tähän!

      • trollornot

        Pakko sanoa, että nyt kuulostaa mielenkiintoiselta konseptilta. :D Pääsiskö jostain näkemään mille tommoset yhteistyön lopettamis sopimukset näyttää? Naurattaa niin paljon, että heikottaa. Mahtaa olla menestyvä bisnes lähetellä sopimuksia että "lopetetaan hei nyt yhteistyö jooko?". :DD


    • Liipalaapadiipadaapa

      E-verkko, soitteli. Puhui kaveri niin perhanan epäselvästi että ei meinannu mitään selvää sanoista saada. Kuulemma ollaan oltu yhteyksissä aikaisemmin ja nyt palailtais sitten asiaan. Mun mielestä puhui jostain postituslistalta poistamisesta ja sopimuksen lopettamisesta. Kovasti jankkas jotain kuittauksesta puhelun lopuksi. Sanoi laittavansa sähköpostitse sopparin, joka saapuikin luvatusti. Sähköpostissa kovasti vaadittiin vastaamaan viestiin ja kuittaamaan asia. Mitään en kuitenkaan kuittaillut. Nyt sitten odotellaan että ilmestyykö laskua vai ei. Hohhoijjaa..... mistä näitä sikiää.

    • voittokotiin1

      Alfa Tilikeskuksen kanssa käräjöinnit ohi. Omaa juttua selvitellessä kävi ilmi että ovat kymmeniä käräjäjuttuja pistäneet vireille ja valtaosan ovat hävinneet mitkä ovat menneet varsinaiseen käsittelyyn asti. Omasta tapauksestani vetivät kanteen pois. Kaikin puolin jäi sellainen tuntuma ettei Alfa Tilikeskus Oy:llä ollut riittävästi täytteitä kanteissa että olisivat pärjänneet. Itse arvelisin että koittivat vain kalastella jos joku maksaisi.

    • Nesoittaavielä

      Liipalaapadiipadaapa ne kyllä soittelee perään vielä monen monta kertaa ja pommittaa että skannaa se sopimus tulemaan, että saa sopimuksen päätettyä ym. Toi just on niiden huijauskeino yrittää saada nimi paperiin että voivat lähettää sen laskun mistä reklamaatioaika on menny umpeen ennen kun lasku edes tulee...

    • Miksetsäsoita

      Miksei nää huijarit soita mulle :( Ois meinaan niin meheviä kysymyksiä pojille valmiina ;)

    • konkkaronkka

      Alfa Tilikeskus on mennyt konkurssiin.

    • Anonyymi

      Nykyään samat kaverit(ainakin osa näistä hepuista) toimii nimellä Suomen verkkoturvakeskus!!! Olkaahan varovaisia.

      • Anonyymi

        Juurikin näin, ihme hemmoja. Eivät kyllä onnistu tässäkään jutussa.


    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe