Täysin hukassa, turhauttaa...

Helpless...

Olen aivan hukassa, jokainen päivä on pelkkää stressia ja ahdistusta, apua...

Minulla ei ole mitään hajua mitä pitäisi tehdä... Mikään ei kiinnosta, lukiota kokeiltu, teollista pintakäsittelyä ammattikoulussa kokeiltu, kumpikaan ei sopinut minulle ollenkaan... Olen jo 19, ja tuntuu kuin elämä vain valuisi hukkaan...

En osaa hakea mihinkään, kävin työkkärissä, ei auttanut. Omalla paikkakunnallani, Porissa, ei ole mitään, ja muille paikkakunnille en voi hakea, koska tiedän että siitä ei tulisi mitään, eivätkä omat resurssini riitä siihen, että yrittäisin päivittäin julkisilla kulkuvälineillä päästä aikaisin aamulla ensin vieraalle paikkakunnalle, ja sen jälkeen sieltä vielä ottaa seuraavan bussin jolla pääsisin koululle. Oh hell no.

En perjaatteessa edes haluaisi tällä hetkellä edes opiskella, koska mikään ei kiinnosta ja motivaation puute on suuri. Töitä en ole saanut enkä usko että saan, koska aikaisempaa työkokemusta, koulutusta, ajokorttia, rikkaita vanhempia tai heidän suhteitaan, eikä mitään muutakaan löydy.

Asun vuokralla poikaystäväni kanssa. Sossustakaan en saanut rahaa, koska miehellä on muka niin hyvä palkka kesätöistään, sekä nostamatonta opintolainaa aikamoinen summa, joten päättivät siellä niin, etteivät anna minulle rahaa, koska siellä oletetaan että poikakaveri elättää meitä molempia kesätyörahoillaan ja opintolainallaan (mitä hänellä ei ole aikomustakaan nostaa) ja maksaa molempien vuokrat ja menot... Juupajuu hyvä sossu, juuri näin! Minut siis pakotettiin sossussa nostamaan oma opintolainani, 300€, että sain yhden kuukauden vuokran maksettua. Ja koska saan maksettua lainan takaisin, tai miten maksan seuraavien kuukausien vuokran, tai ylipäätään millä rahalla elän? Ei mitään hajua.

Tällä hetkellä olen pennitön, joudun elämään poikaystäväni siivellä, vanhemmat eivät voi taloudellisesti auttaa, heillä itselläänkin on tiukkaa.

Ahdistaa, sekoan päästäni, en tiedä mitä teen. Mitä tehdä, kun sossu jätti puille paljaille, työkkäristä ei ollut apua, opiskelupaikkaa ei löydy, töihin en päässyt, ei ole rahaa maksaa vuokraa, poikakaverikin on jo luonnollisesti käyttänyt kesätyörahansa omiin asioihinsa, ja säästänyt juuri sen verran, että saa oman osuutensa vuokrasta maksettua.

Välillä tuntuu siltä, että Suomen valtiossa on asiat pahasti vinossa. Maahanmuuttajille kyllä annetaan rahaa, manneille ja narkkareille myös, sekä vanhoille alkoholisteille. Mutta kun tällainen nuori kunnollinen suomen kansalainen tarvitsisi hieman apua, että pystyisi elämään, ja kovasta yrittämisestään huolimatta, ei ole missään onnistunut, niin hänet jätetään oman onnensa nojaan.

Onko kenelläkään muulla samankaltaisia ongelmia? Miten olette niistä selvinneet? Kertokaa kokemuksia, mutta älkää jaksako haukkua, ette kumminkaan pysty loukkaamaan minua yhtään enempää, mitä on loukattu jo.

12

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutarhanhetelmat

Luulin että hallava_heppa ja raakkuna ovat yksi ja sama henkilö, ilmeisesti erehdyin.

• ;-D

Toinen on rosvo, toinen poliisi!

• antidoping

Niin minäkin, ellei sitten ole jakautunut persoona, kun noita huumeitakin on käyttänyt ja mainostaa niitä.

• puutarhanhetelmat

Lasken kyllä alkoholin vaarallisemmaksi huumeeksi kuin kukan pössyttelyn.

• nytylösulosjatoimeks

Mikä varmasti muuttaa elämänkulun on kääntyminen Jeesuksen puoleen. Hänessä on vastaus kaikkiin ongelmiin. Sinä itse teet ratkaisun puolesta tai vastaan ja siihen ei kukaan voi pakottaa. Tämä on se paras vaihtoehto. Mikäli se ei käy pirtaasi(toivottavasti kävisi)vsihtoedot ovat aika vähissä. Sinun on vaan otettava itseäsi NISKASTA KIINNI ja kouluttauduttava johonkin ammattiin. Et voi tuudittautua siihen, että toiset huolehtivat elatuksestasi(suhde poikaystävääsi voi vaikka katketa),näin se vaan menee. Mitä työntekoon tulee niin siivoustöitä löytyy AIVAN VARMASTI, jos vain on TYÖHALUJA. Työ kun työ on ok, kun se on rehellistä. Siitä sitä motivaatiota opiskeluunkin saa, kun tekee kunnon fyysistä työtä. Ettei vaan lorvikatarri vaivaisi, silloin huono juttu ja katsottava peiliin. ÄLÄ missään tapauksessa sekaannu huumeisiin äläkä kuuntele hörhöjen ehdotuksia huumeiden viljelemiseen. Se johtaa tuhoon.

• 27-

jeesuksen huutaminen varmasti auttaa tilanteessa kuin tilanteessa.. voi hyvää päivää taas.

• haIIava_hevonen

Eräskin juoppo on raitistunut tultuaan uskoon. Se on niitä elämän ihmeellisyyksiä, mutta selkeä fakta.
        Juomisen lopettaa joko kuolema tai uskoon tulo. (Joillain myös Minnesota-hoito)

Moni huutaa suureen ääneen perkeIettä kun lyö vasaralla sormeensa. Niin taidat tehdä sinäkin? Auttaako se? Huutamatta on kuitenkin lähes mahdoton olla.

Mitä jos huutaisit Jeesusta vaikka helluntaiseurakunnassa? Heillä on rahaa kuin roskaa ja varmaan laaja hyvä-veli verkosto?

• Helpless...

Oi kamala :D Anteeksi kaikille, tämä on näköjään tullut puhelimella laitettua väärälle palstalle :D Vähän ihmettelin ja naurahdin, että mitäs täällä nyt jeesusta huudellaan kun taloudellisesta ahdingosta on kyse :D

• iyutyrtsbv

Nyt aloituksesi on mielenterveys-palstalla. Voimathan sinulta on enemmän loppu kuin rahat?

• Aloittajalle

Voin kuvitella sinun tilanteesi . Kaikki varmaan näyttää sinusta hirveältä, ja tuntuukin siltä. Mutta tekisitkö sen kokeen, että annat vaikka viimeisetkin roposesi Jeesuksen evankeliumin eteenpäin viemiseksi ? uskallatko kokeilla,- KUN JUMALA (lupauksensa mukaan auttaa niitä, jotka auttavat muita ) EI JÄÄ VELKAA, ja kun sulla tulee paha paikka, niin voit taatusti toivoa apua, kun sinä oot ensin antanu apua tarvitseville.
      Tässä sinun elämässä on aivan selvä kehoitus luovuttaa asiasi ihmeellisen HERRAN KÄSIIN, ja sinun asiasi alkaa korjaantua! Niin TAPAHTUI mullekkin.

Minä olin hirvittävissä vaikeuksissa, vaikka olin rakastamani naisen kanssa yhessä, ja elämä oli täysin sekaisin, mutta rukoilin Jumalaa auttamaan vuosikausia ja lopulta HÄN vastasi, ja elämäni alkoi muuttua, ihmeiden kautta. Ja alkoi löytyä todella hyviä ystäviä, jotka korjasivat elämääni, ja nyt alkaa jo jotenkuten sujua, selviän asioista, ja jaksan niitä laskuja maksaa.

Joten älä koskaan menetä lapsen uskoasi, tee vain parhaasi, mihin pystyt, ja auta muita, minkä suinkin voit, ja sinun ei tartte sitä hävetä, ja se on varma, että kun oot lähettäny evankeliumin eteenpäin viemiseksi rahasi,- enkelit tulee, kun sulla on paha tilanne ! Siitä saat olla VARMA,että JUMALA EI JÄÄ VELKAA !!!- Ja SE ON Raamatussa luvattu, ja SE VOIDAAN LAITTAA KOETUKSELLE !- TEE SE hyvä ihminen, ja SINUN asiasi lähtee korjaantumaan, kun haluat muiden asioiden korjaantuvan !

Niin minäkin tein.Ja ihmeitä alkoi tapahtui !

• Olen saanut tarpeeks

Nykyajalla joutuisi eristäytymään kotiin, että välttyisi synniltä ja elämään askeesissa ja kovassa kurissa, jotta välttyisi synniltä, siispä tarkoittaa sitä, että pitäisi kärsiä tämä elinaika täällä, ja kuolla omista haluistaan. On kokeiltu välillä onnistuukin, sitten taas ei, kaiken tämän lisäksi saa ihmisiltä ylpeitä ja kieroja katseita sekä loukkauksia ja vähättelyä, ateistit kehtaa sanoa, että usko on keksittyä/ taikauskoa jne. ja että taivastakaan ei ole olemassa, tällä ajalla nukkuu, ja nähän paholais jutut voisi heittää mäkeen ja toi uskonnon haukkuminen ja syrjiminen, rasistinen käytös Jeesukseen uskovia kohtaan myös! Alkaa tuntumaan, että rasistinen natsimainen käytös kristinuskoa kohtaan on jo PAHEMPAA kuin psykiatria! MIELUUMMIN MENISIN TAKAISIN ERISTYKSEEN, NEUROLEPTIHOITOON ,ALISTETTAVAKSI JA KOMENNETTAVAKSI, VIETTÄISIN VAIKKA KOKO LOPPU ELÄMÄN PSYKIATRISESSA SAIRAALASSA KUIN KUUNTELISIN TÄTÄ RASISTISTA NATSIMAISTA KÄYTÖSTÄ KRISTINUSKONTOA KOHTAAN! Ehkä niin käykin ja pääsen ainakin eroon tästä! Onhan siellä sentään omat huoneet (yleensä), ilman tätä uskonnon pilkkaamista elleivät sitten sielläkin ole samaa mieltä, mutta ihansama! Mulle ihansama asettakoon vaikka psykiatri 10 eri neuroleptiä, sähköshokkeja, sähköhoitoa jne, kuolen ainakin nopeammin ja on taivaassa ilo ikuinen!

• olin yhtä

Epätoivoissani sinun suhteen, kuin sinä itsessäsi, ja itku kurkussa kysyin sinun puolesta jumalalta, että mitä nyt, kun mikään ei enää auta, niin Jumala vastasi, että RAKKAUS AUTTAA , ensin epäilin, että oliko tuo Jumalan sana, vaiko jotai muuta, mutta nyt paljastui, että SE OLI TOTUUS, ja silloin se ON JUMALAN SANA SULLE !

TIEDÄTKÖ ihminen, KUKA OLETKIN, ETTÄ JUMALA ITSE RAKASTAA SINUA, EIKÄ SEN TÄHDEN SINUA HYLKÄÄ MISSÄÄN TILANTEESSA , TIEDÄTKÖ SEN ?

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      87
      1496
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1135
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      114
      1089
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      65
      1044
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      68
      921
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      66
      875
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      251
      867
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      32
      787
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      751
    Aihe