Nyt laihdutan.

laihtuva

olen 15 vuotias tyttö, enkä tähänkään ikään mennessä ole koskaan -siitä alkaen, kun mitään olen omasta ulkonäöstäni mitään välittänyt- ollut mielestäni koskaan niin hoikka, kuin haluaisin. Nyt siis laihdutan, ja aika paljonkin. Olen todella lyhyt, 155cm, jonka vuoksi painon ei kuulukkaan olla suuri. Painoni on nyt 43,3kg, ja aion laihtua 35kg. Oikeastaan en aloita tätä laihduttamista vasta juuri nyt, sillä olen jo kuudennelta luokalta yrittänyt laihtua, melko huonoin tuloksin. Seitsemännellä luokalla painoin 52kg, kahdeksannella 48kg, ja alimmillaan paino oli kahdeksannen luokan puolivälissä, jolloin se oli 39,5kg, josta olen lihonnut. Syy, miksi kirjoitin tänne on se, että aioin viimein laihduttaa unelmapainooni asti ja nopeammin kuin ennen, ja uskon, että tämä kirjoitus motivoi minua. Kesän loppuun mennessä aion painaa 40kg, ja yhdeksännen luokan ensimmäisen lukuvuoden loppuun mennessä 35kg. Toinen syy tälle kirjoitukselle on se, että haluaisin mielipiteitä tästä laihdutuksesta, vinkkejä ja tukea, tai omia laihtumiskokemuksia. Kiitos, jos joku jaksoi lukea ja vaikka kommentoidakin!

50

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäsevainolen

      Mieti nyt taas uudelleen, sä haluat että oot 10 kg alipainonen! Sä olet nyt täydellinen, älä laihduta. Elämän tapoja voi aina muuttaa parempaan suuntaan. Just tolla tavalla sä vielä sairastut vielä anoreksiaan tai bulimiaan. Älä laihduta. Tsemppiä

      • höpönpöpön

        Älä houri, en ois ku 4kg alipainonen lasten ja nuorten bmi taulukon mukaan . Ja sitä haluan ;). et tiedä mun ulkonäöstä mitään pelkän painon ja pituuden perusteella, joten et voi sanoo :). Laihdutan, johtaa se mihin johtaa. Kiitos


    • veeragothic

      mä oon just saman painone ja pitune ja terkka sano et mä oon just sopiva :)
      Älä laihduta,menetät siinä puuhassa viel hengen!

      Ja oon 12..vuotta..

      • enkuole

        No kuule terkkarit puhuu kaikenlaista eikä niihin oo näissä painoasioissa luottaminen. Ei sanonut mitään sillonkaan, kun painoin 52kg ja olin lyhyempi kuin nykyään, eli jo ylipainoinen. Kiitos, kun huolehdit, mutta ei neljän kilon alipainoon kuole. :)


    • turhaalaihutat

      Huoh. Se ei saa sua yhtään paremman näköseksi sanonpahan vain. Ja tiesikkö että pojat tykkää enemmään tytöstä jolla on peppua ja vähä masuaki. Pistäppä vaikka kuva niin ettei näy naamaa jotta voin arvostella. :O

    • enpäslaihdutaturhaan

      Joo toi on kyllä kuultu, mut mua ei enää kiinnosta, mistä ne tykkää ja laihdutankin vaan ihan itteni takia, koska en kestä itteeni näin. En saa laitettua mitään kuvia koneelle, kun kameran johto on hävinny, enkä laittais varmaa muutenkaa...

    • Motivation
    • kiitos!!

      Hei kiitos! :) Tehotreeni alkaa viimeistään maanantaina, kun meillä on tänään juhlat ja mulla on aika paha flunssa. Jos flunssa vaivaa maanantaina, niin ei voi minkään, kun mähän en itsestään kuitenkaan laihdu.. :> 4km lenkki 2x päivittäin on nyt edessä, ja motivaatio on korkeella!

      • ebinkesätrolli

        ei vtun jälkee juosta 4km aamulla ja illalla. -.- muista myös tehä 4 vatsalihasliikettä niin saat sixpackin.


      • kuluttaahanse
        ebinkesätrolli kirjoitti:

        ei vtun jälkee juosta 4km aamulla ja illalla. -.- muista myös tehä 4 vatsalihasliikettä niin saat sixpackin.

        Mitä tarkotat, ettei oo jälkee? Juokseminen kuluttaa paljon kaloreita, ja meen yhteensä 8km päivässä.


    • voinolo.

      kauheeta huomionhakemista.

    • kuvvia?

      Kuvia?

      • enlaitakuvia

        Kerroin jo, että en laita kuvia tänne.


    • fdfdfddfdfdfd

      Eli haluat olla rutkasti alapainoinen, anorektikko? Miksi ihmeessä? Itse painoin mielestäni ikääni verrattuna vähän vuosi sitten, mutta aloin syömään koska tykkään että tytöllä on pulleahkot reidet, peppua, ja vähän mahaakin :) Ja olen 15 ja painoin noin vuosi sitten 47.9! ja olen 164.5cm pitkä (suurinpiirtein) ja nyt painan 55kg ! ja olen todellla ylpeä itsestäni :)!

      • mielipidekysymys

        Edelleenkään en tuossa unelmapainossa olisi kuin 4kg alipainoinen, mikä haluan olla. Tuohon anoreksiaan en kyllä kommentoi mitään... Ja kuten jo sanoin, haluan olla unelmapainossani itseni takia, koska en kestä itseäni tällaisena kuin olen. Onhan sitä sanontakin, että pitää opetella rakastamaan ensin itseään, että pystyy sitten ketään muutakaan rakastaa. Hyvä, että olet todellla ylpeä itsestäsi, mutta itse en tykkää, että tytöllä on pulleahkot reidet, peppua ja vähääkään mahaa. Mielipidekysymyksiähän ovat.


      • voicly
        mielipidekysymys kirjoitti:

        Edelleenkään en tuossa unelmapainossa olisi kuin 4kg alipainoinen, mikä haluan olla. Tuohon anoreksiaan en kyllä kommentoi mitään... Ja kuten jo sanoin, haluan olla unelmapainossani itseni takia, koska en kestä itseäni tällaisena kuin olen. Onhan sitä sanontakin, että pitää opetella rakastamaan ensin itseään, että pystyy sitten ketään muutakaan rakastaa. Hyvä, että olet todellla ylpeä itsestäsi, mutta itse en tykkää, että tytöllä on pulleahkot reidet, peppua ja vähääkään mahaa. Mielipidekysymyksiähän ovat.

        No siitä vaan laihduta ittes pelkäks nahkakuoreks älä sitten itke kun alkaa luut katkeen ja joudut sairaalaan letkusyöttöön..Sulla on varmaan ihan paska itsetunto ja yrität saada huomioo.Itse oon kuule suo sentin lyhyempi ja painan 50kg ja olen 15w .Joskus 5kk sitten painoin 54kg ja laihdutin nykyiseen painoon nyt itselläni on suunnitelmana treenata jouluun asti kaikessa rauhassa,koittaa kattoo syömisiäni ja katsoa mitä tapahtuu.Putoaako paino vai nouseeko,kehittyykö lihakset ja sitä rataa.Sun suunnitelmassa ei oo mitään mieltä miten aattelit edes päästä noin alhaiseen painoon?Vesipaastoomalla,syömällä yhen herneen päivässä vai liikkumalla hullun lailla joka päivä ajatustapana tämä:aina kun on syönyt niin on pakko mennä ainakin 1h kävelylle että saa poltettua kaikki kalorit pois tuollainen ajattelu tapa tekee ihmisestä anorektikon.Jos meinaat laihtua syömällä yhen herneen päivässä et voi enää ikinä syödä normaalisti ettei painosi nouse ja elinaikasi luultavasti myös lyhenee,menkat loppuu aika varmasti.Joten onnea vain sitä tarvitset..


      • katsotaansitten..
        voicly kirjoitti:

        No siitä vaan laihduta ittes pelkäks nahkakuoreks älä sitten itke kun alkaa luut katkeen ja joudut sairaalaan letkusyöttöön..Sulla on varmaan ihan paska itsetunto ja yrität saada huomioo.Itse oon kuule suo sentin lyhyempi ja painan 50kg ja olen 15w .Joskus 5kk sitten painoin 54kg ja laihdutin nykyiseen painoon nyt itselläni on suunnitelmana treenata jouluun asti kaikessa rauhassa,koittaa kattoo syömisiäni ja katsoa mitä tapahtuu.Putoaako paino vai nouseeko,kehittyykö lihakset ja sitä rataa.Sun suunnitelmassa ei oo mitään mieltä miten aattelit edes päästä noin alhaiseen painoon?Vesipaastoomalla,syömällä yhen herneen päivässä vai liikkumalla hullun lailla joka päivä ajatustapana tämä:aina kun on syönyt niin on pakko mennä ainakin 1h kävelylle että saa poltettua kaikki kalorit pois tuollainen ajattelu tapa tekee ihmisestä anorektikon.Jos meinaat laihtua syömällä yhen herneen päivässä et voi enää ikinä syödä normaalisti ettei painosi nouse ja elinaikasi luultavasti myös lyhenee,menkat loppuu aika varmasti.Joten onnea vain sitä tarvitset..

        No en tule olemaan mikään nahkakuori kyllä, sillä tiedän, miltä tämänpituinen tyttö näyttää unelmapainoissani. Letkusyöttöön joutuu kyllä laihempana ja luitahan voi muutenkin katketa... Itsetuntoni on kyllä huono, mutta en yritä saada huomiota, vaan kommentteja, joita pyysin, Motivationin lähettämän viestin tapaisia. Aion päästä tavoitteeseen syömällä kolme kertaa päivässä yhteensä 300kcal, ja lenkkeilemällä. Tänään kävimme kaupassa, ja ruoat on ostettu. (en voinut aikaisemmin syödä suunnitelmien mukaan, koska sopivia ruokia ei ollut) Lenkkeilyn aloitan, kunhan tervehdyn, on kai poskiontelontulehdus tullut ja kovaa päänsärkyä. Ulkona olen liikkunut useamman tunnin kuitenkin tänään. En siis aio laihtua syömällä yhtä hernettä päivässä.:) Tämä syömismalli ei varmaankaan tule olemaan pysyvä, ja jos alan syömään erilailla, on lihominen sen ajan murhe. Elinaika voi olla pitkäkin, vaikka eläisi huonosti. Menkat ovat jo loppuneet... Katsoo sitten, mitä tehdään, kun ollaan tavoitepainossa.


    • ecc__

      Nyt oikeesti. Miten kukaan voi olla niin päästään vialla että haluaa olla pelkkä luuranko... Naisella kuuluu olla muotoja, 35kiloset tikut on kuvottavia.

      • lyhytkunolen

        Pituus vaikuttaa tähän tavoitepainooni todella paljon, sillä olen lyhyt. Onhan se nyt ihan järkevää, että painan tuon verran, kun kuitenkin olen niin lyhyt. Naisen muodot on ihan mielipideasia, kuten on sekin, että miltä sitten minkäkin painoiset ihmiset näyttävät.


    • Auton
      • nähtyon

        Oon nähny ennenkin ton videon, koska pahanlapsen videot on mulle tuttuja. Ei se, että menkat on loppu tarkota, että on anoreksia..?


      • mr penis
        nähtyon kirjoitti:

        Oon nähny ennenkin ton videon, koska pahanlapsen videot on mulle tuttuja. Ei se, että menkat on loppu tarkota, että on anoreksia..?

        Mees läsö lenkille


      • menossajo
        mr penis kirjoitti:

        Mees läsö lenkille

        Meenhän mä, sä voisit silläaikaa opetella kirjottamaan. :)


      • gsekdsdly
        nähtyon kirjoitti:

        Oon nähny ennenkin ton videon, koska pahanlapsen videot on mulle tuttuja. Ei se, että menkat on loppu tarkota, että on anoreksia..?

        Jos kerran menkkasikin on nyt jo loppu se on yksi ehkä hälyttävimmistä merkeistä silloin painoa pitäisi nostaa eikä laskea..Kuulostat aika vahvasti nuorelta anorektikon alulta joten hyvää loppuelämää vain.Kun kerran olet noinkin tyhmä ettet ajattele muita tai itseäsi niin ehkä sun on aika viisastua ton hullutuksest myötä,varoituksen sanoja on tullut jo monia joten siitä vain tee noin niinkun uhkaat ja tule kertomaan vuoden tai parin päästä jos edes olet elossa niin kuulumisiasi.Jäät myös aika varmasti myös lyhyeksi tuolla menolla.Sanon sen vielä suoraan olet itsekäs paska,et ajattele yhtään miltä lähimmäisistäsi tuntuu kun saavat tietää vuoden kirkkaimmasta ideasta.He mittivät ja riivaavat itseään kysymällä mitä ovat tehneet väärin kasvatuksessasi ja ilmeisesti ovat aika paljonkin tehneet virheitä kasvattaessa sinua.


    • asiallisiavoistulla

      Menkat on loppuneet jostain muusta syystä, koska olen lihonnut jo paljon siitä, mitä olen joskus painanut (39,5kg), joten painoani ei pidä nostaa. Jos tuntisit minua yhtään, tietäisit, ettei laihdutukseeni liity mitenkään anoreksia, ja laihtuminen on vain hyväksi minulle, En todellakaan ymmärrä, miten ihmiset täällä pitävät tätä laihdutusta jotenkin vaarallisena, koska neljän kilon alipaino ei ole todellakaan vaarallista ja varmasti moni on tietämättäänkin sen verran alipainoinen. Tiedän, etten enää kasva, eikä minua ole koskaan häirinnyt pituuteni, oikeastaan en edes halua olla pidempi. :) Lähimmäiseni tietävät kyllä laihdutuksestani, enkä kyllä ymmärrä, miksi sanot heidän tehneen virheitä kasvatuksessani... Nyt voisi tulla kyllä jotain asiallisia viestejäkin, eikä tällaista ihmeellistä paasausta! Miten lihava minun pitäisi haluta olla, ettei näitä viestejä tulisi?

      • y0l01

        Mitä helvettiä oot lihonnu 39,5 kiloiseksi, se ei ole syy menkkojen loppumiseen! Mene nyt sinne syömishäiriö hoitoon välittömästi!


      • 39,5->43
        y0l01 kirjoitti:

        Mitä helvettiä oot lihonnu 39,5 kiloiseksi, se ei ole syy menkkojen loppumiseen! Mene nyt sinne syömishäiriö hoitoon välittömästi!

        Olen lihonnut 39,5 kiloisesta 43 kiloiseksi!


    • iehgngvu

      HULLU! Oon 12vee, 170cm ja 60kg. Kaikkien taulukkojen mukaan sopiva. 155cm pitusen normaalipaino on n.49kg. Se lasketaan näin. Ensin luvusta se 100 pois, sitten jäljelle jäävä luku, sun tapauksessa 55, jaetaan 10 ja laskun vastaus vähennetään jaetusta luvusta, eli tässä tapauksessa tuosta 55destä. 5 kiloo ylös tai alaspäin normaalista on viä normaalia. Sinulla 35 olis jo kuolettava. Hullu oot jos laihdutat, mutta eihän maailmasta hyvää paikkaa saisikaan, ellei hullut kuolis, joten tervemenoa manalaan.

      • ihminenkestää

        Ai kuolettava? Hahhah! :D Oot 12, tuskin tiedätkään, miten kauan ihminen pystyykään elämään kauan huonossa kunnossa. Kaikenlaista olen jo kuullut ja nähnyt, ja nyt olen varma siitä, että tarvitaan todellakin paljon, että ihminen pääsee -omasta tahdostaan tai ilman- hengestään.


    • pro-anA

      Tohon jää helposti koukkuun, eli olen varoittanut... terv. 160 cm, 34 kg

      • senuskon

        Uskon, että jää koukkuun. Itsekkin olen useamman vuoden halunnut laihtua ja yrittänyt olen koko ajan. En voi kuvitellakkaan, että eläisin ilman halua laihtua.


    • päivitys.

      Nyt vähän tilannepäivitystä tänne! Laihdutus on mennyt huonosti, koska olen ollut kesätöissä ja kotonani oli muutaman päivän äitini tuttuja, joiden kanssa piti sitten syödä päivittäin monta kertaa yhdessä pöydän ääressä. En saanut karata "syömään" omaan huoneeseeni, ja oli turha kuvitella, että olisin jotenkin jättänyt syömättä piilottamalla ruokaa 3 vuotiaan tytön vieressä. Varmasti olisi huomannut... Nyt sitten keksin, että syön 2 kertaa päivässä vain puolikkaan hedelmän, esim. puolikas omena klo. 14 ja toinen puolikas klo. 17, ja käyn lenkillä joko 2 tai 3 kertaa päivässä. Saattaa olla, ettei mun anneta mennä kolmea kertaa. En halua herättää tällä laihdutuksella minkäänlaista huomiota, koska tiedän, että täällä ollaan sitä vastaan, vaikka nyt oikeasti olen sen tarpeessa.

      • Oletko sinä trolli vai mitä oikein olet??? Oma tyttöystäväni kuoli anoreksiaan ja jos sinä trollailet täällä noilla sinun sairailla lukemillasi ja toiveilla niin lopeta se heti! Ja jos olet oikeasti tosissasi niin mene ja puhu jollekkin! Sinulla on paha anoreksian alku ja se muuttuu helvetiksi sitten lopussa kun tauti on edenny liian pitkälle. Mä pyydän sua, lopeta toi laihduttaminen heti!


      • enoletrolli
        jamesjh96 kirjoitti:

        Oletko sinä trolli vai mitä oikein olet??? Oma tyttöystäväni kuoli anoreksiaan ja jos sinä trollailet täällä noilla sinun sairailla lukemillasi ja toiveilla niin lopeta se heti! Ja jos olet oikeasti tosissasi niin mene ja puhu jollekkin! Sinulla on paha anoreksian alku ja se muuttuu helvetiksi sitten lopussa kun tauti on edenny liian pitkälle. Mä pyydän sua, lopeta toi laihduttaminen heti!

        En oo trolli. Oikeesti. Ikinä en trollailis tällasella, jos oikeesti joltain anoreksialtakin kuullostaa..? Ihan hirveetä, että sun tyttöystävä kuoli anoreksiaan! ;( Luin jostain muustakin keskustelusta, kun olit kertonu siitä... En vaan kyllä usko, että tää on mitään anoreksiaa, kun haluan vaan laihtua nopeesti. Mä en voi lopettaa, koska sillon mulla on paljon pahempi olla, mut ku sanoit ton, nii tuntuu kyl pahalta laihduttaakki :O


      • enoletrolli kirjoitti:

        En oo trolli. Oikeesti. Ikinä en trollailis tällasella, jos oikeesti joltain anoreksialtakin kuullostaa..? Ihan hirveetä, että sun tyttöystävä kuoli anoreksiaan! ;( Luin jostain muustakin keskustelusta, kun olit kertonu siitä... En vaan kyllä usko, että tää on mitään anoreksiaa, kun haluan vaan laihtua nopeesti. Mä en voi lopettaa, koska sillon mulla on paljon pahempi olla, mut ku sanoit ton, nii tuntuu kyl pahalta laihduttaakki :O

        Kuuntele minua. Anoreksian oire on että tuntee suunnatonta ahdistumista koska pelkää lihovansa kun syö ja on laihduttamatta. Näkee itsensä pelistä ihan erilaisena mitä on... Se ahdistuminen johtaa masennuksiin viiltelyihin ja muuhun sellaiseen. Potilas voi tietää sen, mutta hän ei ikinä voi sitä ymmärtää... TIedän kokemuksesta miten hankalaa anorektikko on pelastaa.. : (

        Sinä olet ajatuksillasi jo pitkällä mutta teoillasi vielä alussa... Älä tuhoa itseäsi vaan keskustele siitä ihmisten kanssa.

        Äläkä pelkää että sinulla olisi anoreksia. Siinä ei ole mitään pelättävää vaan jos saat sen kuriin mahdollisimman aikaisin niin säästyt monilta tuskaisilta päiviltä. Anoreksian elämä sellaisenaan ei ole mitään muuta kuin tuskaa. Ajattelua laihuuden ympärillä mitä ei omasta mielestään voi koskaan tavoittaa. Ei ymmärrä sitä ja jatkaa laihduttamista. Sitäkö haluat sen olevan? Se on sekä mielellistä tuskaa, että myös ruumiillista kun tuntee sen kamalan poltteen mahassa mutta tietää sen että syöminen vain "lihottaa"... Älä tuhoa itseäsi.

        Itse tiesin myös miten poikaystävänä se oli yhtä tuskaa... Katsoa kun oma rakas laihduttaa itsensä hitaasti mutta tuskallisesti kuoliaaksi. Kävin jopa itse lhellä itsemurhaa. Mieti läheisiäsi jos haluat riskeerata omatterveytesi laihduttamisen takia.

        Minä uskon että vaikka mitäen vähän painaisit niin omissa silmissäsi et laihtuisi yhtään. Siksi vain sanon että yritä taistella vastaan ja puhu jollekkin.


      • sekavaa.
        jamesjh96 kirjoitti:

        Kuuntele minua. Anoreksian oire on että tuntee suunnatonta ahdistumista koska pelkää lihovansa kun syö ja on laihduttamatta. Näkee itsensä pelistä ihan erilaisena mitä on... Se ahdistuminen johtaa masennuksiin viiltelyihin ja muuhun sellaiseen. Potilas voi tietää sen, mutta hän ei ikinä voi sitä ymmärtää... TIedän kokemuksesta miten hankalaa anorektikko on pelastaa.. : (

        Sinä olet ajatuksillasi jo pitkällä mutta teoillasi vielä alussa... Älä tuhoa itseäsi vaan keskustele siitä ihmisten kanssa.

        Äläkä pelkää että sinulla olisi anoreksia. Siinä ei ole mitään pelättävää vaan jos saat sen kuriin mahdollisimman aikaisin niin säästyt monilta tuskaisilta päiviltä. Anoreksian elämä sellaisenaan ei ole mitään muuta kuin tuskaa. Ajattelua laihuuden ympärillä mitä ei omasta mielestään voi koskaan tavoittaa. Ei ymmärrä sitä ja jatkaa laihduttamista. Sitäkö haluat sen olevan? Se on sekä mielellistä tuskaa, että myös ruumiillista kun tuntee sen kamalan poltteen mahassa mutta tietää sen että syöminen vain "lihottaa"... Älä tuhoa itseäsi.

        Itse tiesin myös miten poikaystävänä se oli yhtä tuskaa... Katsoa kun oma rakas laihduttaa itsensä hitaasti mutta tuskallisesti kuoliaaksi. Kävin jopa itse lhellä itsemurhaa. Mieti läheisiäsi jos haluat riskeerata omatterveytesi laihduttamisen takia.

        Minä uskon että vaikka mitäen vähän painaisit niin omissa silmissäsi et laihtuisi yhtään. Siksi vain sanon että yritä taistella vastaan ja puhu jollekkin.

        Ymmärrän, että toi ahdistuneisuus on jonkinlainen oire, ja on ollut mullakin masennusta, enkä halua itteeni tuhota. Oon jo puhunut koulussa kerran ennen kesälomaa terkkarille, ja sinne menen kesäloman jälkeenkin puhumaan. Kuitenkin, kun viimeksi puhuin siellä, puhuin ahmimisestani. Saan nimittäin ahmimiskohtauksia, ja nyt niitä yritänkin välttää koko ajan ja pelkään niitä... Haluan laihtua, ja lopettaa sitten kokonaan kaikki syömis"vammailut". Ahmimisen takia en usko, että olen anorektikko, vaan kaikki tämä liittyy BED:iin, mikä nyt saattaa kuullostaa todella tyhmältä, mutta oikeasti voin uskoa, että se minulla voisi olla, varsinkin, kun en koskaan oksenna... Toinen syy, miksi tiedän, ettei tämä ole anoreksiaa, vaan laihduttamista on se, että näen kyllä tuloksia peilistä, toisin kuin anorektikot. Huomaan itseasiassa tuloksia nopeastikkin. Ne vain eivät vielä riitä, kun olen vieläkin näin painava. Ahdistaa mennä kouluun (sehän kun alkaa pian...) kun siellä on niin paljon kauniita ja laihoja tyttöjä. Siellä tuntuu aina pahalta, varsinkin, jos olen aamulla ollut iloinen laihtumisestani, ja kun sitten menen kouluun ja näen ne kauniit ja laihat, tuntuu, kuin putoaisin maanpinnalle tajuamaan, että olen edelleen lihava, vaikka laihduin, ja etten saisi olla ollenkaan iloinen, kun laihdun, koska se vain pahentaa oloa myöhemmin. Anteeksi kauheasta vuodatuksesta! Kamalan sekava olo...


      • sekavaa. kirjoitti:

        Ymmärrän, että toi ahdistuneisuus on jonkinlainen oire, ja on ollut mullakin masennusta, enkä halua itteeni tuhota. Oon jo puhunut koulussa kerran ennen kesälomaa terkkarille, ja sinne menen kesäloman jälkeenkin puhumaan. Kuitenkin, kun viimeksi puhuin siellä, puhuin ahmimisestani. Saan nimittäin ahmimiskohtauksia, ja nyt niitä yritänkin välttää koko ajan ja pelkään niitä... Haluan laihtua, ja lopettaa sitten kokonaan kaikki syömis"vammailut". Ahmimisen takia en usko, että olen anorektikko, vaan kaikki tämä liittyy BED:iin, mikä nyt saattaa kuullostaa todella tyhmältä, mutta oikeasti voin uskoa, että se minulla voisi olla, varsinkin, kun en koskaan oksenna... Toinen syy, miksi tiedän, ettei tämä ole anoreksiaa, vaan laihduttamista on se, että näen kyllä tuloksia peilistä, toisin kuin anorektikot. Huomaan itseasiassa tuloksia nopeastikkin. Ne vain eivät vielä riitä, kun olen vieläkin näin painava. Ahdistaa mennä kouluun (sehän kun alkaa pian...) kun siellä on niin paljon kauniita ja laihoja tyttöjä. Siellä tuntuu aina pahalta, varsinkin, jos olen aamulla ollut iloinen laihtumisestani, ja kun sitten menen kouluun ja näen ne kauniit ja laihat, tuntuu, kuin putoaisin maanpinnalle tajuamaan, että olen edelleen lihava, vaikka laihduin, ja etten saisi olla ollenkaan iloinen, kun laihdun, koska se vain pahentaa oloa myöhemmin. Anteeksi kauheasta vuodatuksesta! Kamalan sekava olo...

        Sinulla ei voi olla bed eating disorderia koska olet jo valmiiksi painosi kannalta laiha. Minä katsoin nuorten painoindeksistä sinun unelma painosi pituuteesi nähden. >Tiedätkö mikä tuli tulokseksi. 14,9 eli vakava alipaino. Haluan että kun puhut terkkarille niin puhut samalla tavoitteistasi. Hän osaa neuvoa ja kertoa sinulle mikä on totta ja mikä ei. Mutta tosiaan. Haluan keskustella sinun kanssasi nimittäin en halua että ihminen johon voin olla yhteydessä tuottaisi sitä tuskaa itselleen. Olen sen jo kerran kokenut. Siksi haluan auttaa!


      • eiongelmaa
        jamesjh96 kirjoitti:

        Sinulla ei voi olla bed eating disorderia koska olet jo valmiiksi painosi kannalta laiha. Minä katsoin nuorten painoindeksistä sinun unelma painosi pituuteesi nähden. >Tiedätkö mikä tuli tulokseksi. 14,9 eli vakava alipaino. Haluan että kun puhut terkkarille niin puhut samalla tavoitteistasi. Hän osaa neuvoa ja kertoa sinulle mikä on totta ja mikä ei. Mutta tosiaan. Haluan keskustella sinun kanssasi nimittäin en halua että ihminen johon voin olla yhteydessä tuottaisi sitä tuskaa itselleen. Olen sen jo kerran kokenut. Siksi haluan auttaa!

        Mitääh? Olen kyllä itekkin käyttänyt sitä laskuria, ja tulos oli kyllä ihan toinen... Et tainnut ihan oikein laittaa lukuja sinne? Kyllähän voisin puhua sun kanssa, mutta en mä taida oikeen osata, kun musta kuitenkin tuntuu, ettei tässä ole mitään ongelmaa.


      • täydellinen35
        jamesjh96 kirjoitti:

        Sinulla ei voi olla bed eating disorderia koska olet jo valmiiksi painosi kannalta laiha. Minä katsoin nuorten painoindeksistä sinun unelma painosi pituuteesi nähden. >Tiedätkö mikä tuli tulokseksi. 14,9 eli vakava alipaino. Haluan että kun puhut terkkarille niin puhut samalla tavoitteistasi. Hän osaa neuvoa ja kertoa sinulle mikä on totta ja mikä ei. Mutta tosiaan. Haluan keskustella sinun kanssasi nimittäin en halua että ihminen johon voin olla yhteydessä tuottaisi sitä tuskaa itselleen. Olen sen jo kerran kokenut. Siksi haluan auttaa!

        Ainii siis puhuit tavoitepainosta! Tiedän kyllä, että onhan se tavoite alipainon puolella, mutta en silti edes usko, että tollaset indeksit kuitenkaan on se totuus. Ukson, että jos olisin 35kg, olisin niin täydellinen, kuin voisin olla.


      • täydellinen35 kirjoitti:

        Ainii siis puhuit tavoitepainosta! Tiedän kyllä, että onhan se tavoite alipainon puolella, mutta en silti edes usko, että tollaset indeksit kuitenkaan on se totuus. Ukson, että jos olisin 35kg, olisin niin täydellinen, kuin voisin olla.

        Kyllä minä luvut laitoin oikein 155 ja 35 ja tein saman myös kännykän laskurillani. Kyllä minä indeksi numerot tiedän kun niitä tyttöystäväni aikoina laskin. Mitä muistelen niin tyttöystäväni oli lähellä sinun pituutta, pituuskasvukin oli lakannut anoreksian takia. Sitten sanottiin että 30 on se kuoleman raja. Mitä se kertoo. M pyydän että puhut tästä läheistesi kanssa ja jos ne ovat samaa mieltä kuin minä niin usko heitä!

        Sinä et usko niitä indeksejä koska haluat pakonomaisesti laihtua. Mitä enemmän minä puhun kanssasi niin sitä enemmän uskon että sinulla ON anoreksian oireita... JA toivon että tajuat sen itsekkin ennen kuin joudut sairaalaan ja sieltä psykiatriselle osastolle. Koska noilla painoilla se on varmaa. Luota minun siinä .minä kyllä tiedän kun tyttöystäväni tilaa aikoinaan vahtasin jatkuvasti!


      • jamesjh96 kirjoitti:

        Kyllä minä luvut laitoin oikein 155 ja 35 ja tein saman myös kännykän laskurillani. Kyllä minä indeksi numerot tiedän kun niitä tyttöystäväni aikoina laskin. Mitä muistelen niin tyttöystäväni oli lähellä sinun pituutta, pituuskasvukin oli lakannut anoreksian takia. Sitten sanottiin että 30 on se kuoleman raja. Mitä se kertoo. M pyydän että puhut tästä läheistesi kanssa ja jos ne ovat samaa mieltä kuin minä niin usko heitä!

        Sinä et usko niitä indeksejä koska haluat pakonomaisesti laihtua. Mitä enemmän minä puhun kanssasi niin sitä enemmän uskon että sinulla ON anoreksian oireita... JA toivon että tajuat sen itsekkin ennen kuin joudut sairaalaan ja sieltä psykiatriselle osastolle. Koska noilla painoilla se on varmaa. Luota minun siinä .minä kyllä tiedän kun tyttöystäväni tilaa aikoinaan vahtasin jatkuvasti!

        Minä teen vielä tiivistelmän ja haluan että ajattelet tätä koko järjelläsi.

        4 kiloa on paljon painoa ja sen puuttuminen tarkoittaa vakavaa alipainoa. Niissä lukemissa on jatkuva sydänkohtauksen vaara! Ja minä olen 100% varma siitä että noissa painoissa joudut sairaalaan letkuruokintaan sekä sieltä psykiatriseen sairaalaan jos jatkat. Tyttöystäväni joutui etkä sinä ole poikkeus koska olet pituudeltasi saman mittainen!

        Ja vaikka olisitkin tuossa itse keksimässä luvussasi ns täydellisen näköinen (luuranko meidän muiden silmissä). Niin sitten sinä pelkäät syömistä ettet lihoa siitä painostasi ja laihut vielä enemmän. Kuten olen tottunut sanomaan. ANorektikko ei ole koskaan tyytyväinen painoonsa. Sinä et voi tietää miltä näytät 35 kilosena ja uskon että näet itsesi ielä jostain paikasta lihavana. Äläkä yritä väittää vastaan... En halua että ihmisiä kuolee tähän tautiin ja siksi haluan auttaa!

        Olet saanut niin paljon täällä negatiivista kommenttia yritykseesi, joten miksi et voi uskoa meitä. Painoindeksi ei koskaan valehtele. Sinä et ole poikkeus vaikka omassa anoreksia hallusinaatiossa niin haluat järkeillä! Sinä sisimmässäsi et halua laihduttaa koska tiedät totuuden, mutta aina kun katsot peiliin niin tahallasi löydät sieltä virheen minkä haluat laihduttaa pois!

        Sinä alat pian huomaamaan miten kaikki alkavat katsomaan sinua liian laihaksi ja terkkari alkaa huomauttelemaan ja vanhemmat alkavat tekemään toimenpiteitä sinulle! Kun nämä tapahtuu niin uskotko sitten minua. Vai valehteletko vielä muille ja itsellesi koska pakkomielesi laihduttamiseen ei sammu! SE EI SAMMU! Sinä et itse tiedä mutta ne tietävät ketkä ovat anorektikkojen kanssa olleet tekemisissä. Olen täysin varma että sinulla on anoreksia ja pyydän että et toteuta laihdutus suunnitelmia vaan kerrot niistä asiantuntijalle joka kertoo totuuden painostasi ja siitä mitä tapahtuu jos todella laihdutat 35 kiloseksi! Sinä et ole enää kaunis, koska ei tyttöystävänikään enää silloin ollut! Ja hän oli sinun pituinen.

        Se että menkat loppuivat ylipainosta on itsekeksimäsi valhe joka oikeuttaa sinut laihduttamiseen. Kuukautiset loppuivat koska alitit alipainorajan. Painon suuruus ei lopeta kuukautisia. Varsinkin kun nyt olet vielä normaali painoinen.

        Älä tee elämästäsi helvettiä. Siksi se muuttuu niissä painoissa ja mikään "laihuus" ei ole sen arvoista! Sinä et halua käydä sielä. Se e tiedä hyvää terveydellesi. Eikä vapaudellesi!


    • tavoitepainoon->

      Tiedän, että se on vakavaa alipainoa, mutta ei ne taulukot edes ole koko totuus. Niiden mukaan alipaino on nykyään normaalimpaa, kuin "normaali". Luokallani on tyttö, joka on n.2 cm itseäni lyhyempi ja painaa tavoitepainoni verran, eikä hänen painolleen tehdä mitään, vaikka hän ja hänen perheensä kyllä tietävät tilanteen. Tämä tyttö on täysin terve. Riski saattaa olla sydänkohtaukseen, mutta niin on missä tahansa painossa, vielä suurempi se olisi ylipainoiselle kuin alipainoiselle (rasva täyttää verisuonet, eikä sydän jaksa pumpata verta...).
      Itsekkin olen miettinyt, että mitä oikein teen, kun tavoitepaino on saavutettu, miten lopetan laihtumisen. Olen kuitenkin tullut tulokseen, että se on sen ajan murhe. Tiedän, että näen kyllä tulokset ja osaan lopettaa laihduttamisen, koska olen realistinen katsoessani peiliin. Aina, kun painoni on muuttunut suuntaan tai toiseen, pystyn näkemään jotain erilaista peilissä. En muutenkaan varmasti pystyisi laihtumaan enempää, koska kouluunkin pitää peruskoulun viimeisellä luokalla todella keskittyä. Eli oli nyt pakko väittää vastaan.
      Vaikka olen saanut paljon negatiivisia ääniä, en aio välittää siitä, koska en tullut tänne kysymään muiden mielipiteitä tästä laihdutuksesta vaan saadakseni tukea tähän. Tiedän, että vastaavanlaisia laihduttajia kyllä löytyy. Painoindeksi ei ehkä valehtele, enkä varmaan olekkaan poikkeus, mutta uskon, miltä minusta tuntuu, ja jos jotain ongelmia tulee terveyden kanssa, niin ehkä sitten vaikka kysyn jonkun pätevän mielipidettä. En haluaisi sisimmässäni laihduttaa, koska olen todella jo väsynyt siihen, ja haluaisin unohtaa sen, mutta tiedän, että olen onnellisempi laihempana. Olen kokenut sen. Myös ne kommentit liiasta laihuudesta olen ennen lihoamistani kuullut. Mitään toimenpiteitä ei koskaan tehty ja tuskinpa vaan aletaan tekemäänkään, kun osaan itseni puhua asioista jollain tavalla ympäri. Uskon onnistuvani siihen kyllä. Nyt en enää ole kuullut mitään kommentteja painostani, sillä lihavia ihmisiä haukutaankin vähemmän, kuin laihoja. Laihojen painon kommentointia ei pidetä pahana asiana, kun taas lihavaksi haukkuminen otetaan pahana loukkauksena. Mielummin kuuntelen kommentteja liiasta laihuudesta, kuin lihavuudesta. Olen silloin ainakin tehnyt jotain painoni eteen.
      Minulla ei ole anoreksiaa, koska minulla ei koskaan ole ollut kovin hyvä itsekontrolli, enkä kiellä itseltäni juuri koskaan (oikeasti!) mitään herkkuja, vaikka olen tietoinen siitä, mitä ne minulle tekevät. Sanoisin itseäni vain ja ainoastaan pro anaksi. Tahtoisin puhua tästä, ja kävin terkkarilla viimeviikolla äitini käskystä. (löysi ruokapäiväkirjani...). Terveydenhoitaja oli kuitenkin vaihtunut, enkä halua enää puhua... En vaan pysty kertomaan kaikkea uudelleen, se oli jo ensimmäisellä kerralla liian raskasta. En välitä siitä, mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni ja laihdutan ihan vain itseni takia, koska minulle tulee siitä hyvä olo ja saan siitä itsevarmuutta, mitä minulla ei ole ennen ollut.
      Eivät menkat loppuneetkaan lihoamiseni takia, vaan ne eivät ole tulleet laihtumisen takia takaisin, vaikka olenkin lihonnut paljon. En halua niitä enää takaisin. Kammoan ajatusta niistä, ja se on yksi syy laihduttamiseen. Minusta tuntuu, että menkkojen puuttuminen on ainoa asia, joka muistuttaa minua siiä, että olen joskus ollut niinkin lähellä tavoitepainoani kuin olin, ja jos ne tulevat uudelleen, tunnen itseni epäonnistujaksi. Onhan se huono asia, ettei ole menkkoja, kun tulevaisuutta ajattelee.. Siitä asiasta en sitten kyllä tiedä.
      Tavoitepainoon olen menossa, ja tulen sieltä poiskin, jos se helvetiltä tuntuu.

    • vieläviikko?

      Nyt pitää todella tapahtua jotain! Olen alkanut ahmimaan ja normaalisti syöminen tuntuu jo mahdottomalta. Yritän vielä yhden viikon alkaa syödä, kuten tämänkokoisen kuuluu ja sitä vähemmän. Sitten en tiedä mitä teen... On vaan niin raskasta jaksaa välittää ja selvitä kaiken muun elämän lisäksi laihduttamisesta. Lihoan koko ajan. Voisiko joku antaa oiken kunnon inspiraatiota tähän? :(

    • luuranko4

      TÄSSÄ SULLE INSPIRAATIOTA SAATANA!

      Laitan pääni pantiksi että toi sun "normaalisti syöminen" tarkoittaa päivittäin jotain yhden muron ja puolikkaan mansikan väliltä. Eikö?

      Okei, eli haluat laihtua 35 kg painoiseksi. Usko pois, sekään ei sulle riitä kun siihen olet (jos olet) päässyt.

      Sitten olet 35kg painava luuranko, jonka kynnet ja hiukset ovat paskana ravintoainepuutoksista. Luuranko, jonka hengitys haisee hirveältä syömättömyyden takia, joka on jokaisen pojan viimeinen vaihtoehto tyttöystäväehdokkaaksi. Luuranko, joka voi hetkenä minä hyvänsä lyyhistyä lattialle ja kuolla sydänkohtaukseen.

      Joo, oikein mukavaa!

      YKSI VINKKI: LOPETA NYT KUN VIELÄ VOIT

      • ...

        normaalisti syöminen tarkottaa kylläkin mulle 5krt päivässä terveellisesti syömistä


      • gdfafadfdasf
        ... kirjoitti:

        normaalisti syöminen tarkottaa kylläkin mulle 5krt päivässä terveellisesti syömistä

        Anna esimerkki yhden päivän ruuista kun laihdutat


      • kuurit...
        gdfafadfdasf kirjoitti:

        Anna esimerkki yhden päivän ruuista kun laihdutat

        Se riippuu millaisella kuurilla satun olemaan. Kun laihdutan, en silloinkaan syö terveellisesti. Tuntuu ihan mahdottomalta mulle nykyään...


    • byrdyboiga_maito

      perus teinipiZZiZ

      • byrdyboiga_maito

        OLEN HOMO!!!!
        HIKISET POJAT OTTAKAA YHTEYTTÄ :DDDDDDD


    • päivitystaas...

      Jes! Nyt uskon, että laihduttaminen alkaa jälleen onnistumaan. Olin eilen ja toissapäivänä täysin syömättä ja join vain vihreää teetä yhteensä 3 kuppia ja 4dl vettä. Kävin myös salilla. Tänään söin heikon olon vuoksi, mutta huomenna aloitan neljän päivän teekuurin. Lenkilläkin pitää alkaa käymään päivittäin. Salilla pääsen käymään 2 kertaa viikossa (mielestäni 3 kertaa olisi minimi...) . Teekuurin jälkeen syön todella pieniä annoksia, ettei mahalaukku veny, ja ensimmäisenä päivänä vain keittoa. Ensiviikon perjantaina aloitan jälleen saman dieetin ja sitten katsotaan, mitä teen. Nyt todella tuntuu, että tämä onnistuu! Motivaatiota ei koskaan voi olla liikaa, joten laittakaapas sitä tänne!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2619
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      210
      2405
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe