Naisen näkökulmasta.

ifyouwannabemylover

Moikka miehet!
Aatelin rustata tälläsen mielipiteen miksi nainen ei välttämättä vastaa juuri Sinulle:
- kirjoitusvirheet (tsiigatkaa aina,että kirjoitatte selkeää virheetöntä tekstiä)
- profiilikuva jota naiset eivät halua nähdä etsiessään juuri Sinua: alastonkuvat, puolialastonkuvat,kaljoittelukuvat,hevaripaidat. Poikkeuksena miehet ja naiset jotka etsivät vain seksiä.
- pitkäveteinen ja pitkä kuvaus sinusta ja siitä mitä etsit. ( Listatkaa oleelliimmat asiat näytille! )
-Iskutekniikat.. Parhaiten toimii " Moi, mitäs sulle? " ( Ainakin itselleni koska se on tuttavallinen ja turvallinen tapa lähestyä. )
- Ensimmäisenä en lähtisi ehdottamaan seuraavia: " Tuletko kahville/katsomaan leffaa"? Koska emme voi naisina tietää oletko joku hullu raiskaaja.

Menkee ja hakekaa omanne! :))

32

592

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ifyouwannabemylover

Ja iten oon jättänyt esim vastaamatta sellaiseen iskurepliikkiin jossa mies höpötti puol sivua kaakaosta ja kysyi olisinko hänen kaakaonsa. Jätin vastaamatta koska tosiaan teksti oli liian pitkä ja siksi etten ole juonnut kaakaota 4 vuoteen. Ja olen myös jättänyt vastaamatta arkiseen heittoon jossa mies kysyi olenko heittänyt jo talviturkkini koska mielestäni mies ajattelee jollain tasolla minua bikineissä heittämässä sitä talviturkkia joten pidin sitä hieman seksistisenä. Tosin mies ei katsonut että ikärajoitukseni on 28 ja hän oli 34.

Joten kannattaa vaan kysyä että mitäpä kuuluu. Ja haluan huomauttaa että edellisissä iskuyrityksissä ei ollut sinäänsä mitään pahaa mutta en voi sille mitään jos saan heti negaiivisia mielikuvia päähäni.

• Hoi, mitäs tässä

Veikkaisin että se kaakaomieskin olisi ihan tyytyväinen ettet vastannut, jos tietäisi kuinka pahasti hänen tekstinsä sinulta meni ohi ja että keskityit ajattelemaan nimenomaan sitä kaakaota.

Minäkin toivon löytäväni naisen, joka jaksaa lukea enemmän kuin 3 lausetta ja ymmärtää jotain kielikuvista ja sanoilla leikittelystä. "Moi, mitäs sulle" -naiset saavat puolestani tapailla vastaavanlaisia miehiä.

• vastatkaa nyt jotain

Tuo kaakao-tarina kuulosti tosi hauskalta ja juuri sellaiselta persoonalliselta avausviestiltä, mitä täällä monet naiset tuntuvat toivovan. Kohtelias ja inhimillinen tapa reagoida siihen olisi ollut vastata ja kertoa viestin lähettäjälle sama asia, mistä nyt avaudut täällä keskustelupalstalla. Koska jätit tylysti vastaamatta, niin nyt tämä mies ajattelee että taas meni hukkaan yksi huolella laadittu persoonallinen viesti ja naiset ovat ronkeleita ja typeriä, kun eivät koskaan vastaa ja ihan sama vaikka heille kirjoittelisi pelkkiä moi, mitä kuuluu viestejä.

Jos olisit vastannut kaakaomiehelle edes jotain, niin siitähän olisi saattanut syntyä jopa mielenkiintoinen keskustelu kaakao-aiheesta. Kahden ihmisen välinen kanssakäyminen voi tosi usein alkaa juuri tuonlaisista läpistä ja keskustelu olisi voinut jatkua kysymällä vaikka, miksi sinä et pidä kaakaosta ja mites ne muut juomat jne. Nyt et antanut uudelle ihmiskontaktille mitään mahdollisuutta jonkun omassa päässä kehittämäsi mielikuvan johdosta. Ja vähän samaa kauraa tuo talviturkki-juttukin. Se olisi voinut toimia hyvänä kevyenä flirttinä, sillä romanttista seuraahan nettideitistä ollaan hakemassa. Toki ymmärrän, että jos koet flirtit herkästi seksistisinä ja siihen sinulla on oikeus. Joillekin toisille tuokin avaus olisi voinut toimia. Ja olihan tämä myös väärän ikäinen, mutta kaakao-miehelle olisit voinut vastata jos hän oli muuten asiallinen ja sopiva.

• jaaha vai niin
        Hoi, mitäs tässä kirjoitti:

Veikkaisin että se kaakaomieskin olisi ihan tyytyväinen ettet vastannut, jos tietäisi kuinka pahasti hänen tekstinsä sinulta meni ohi ja että keskityit ajattelemaan nimenomaan sitä kaakaota.

Minäkin toivon löytäväni naisen, joka jaksaa lukea enemmän kuin 3 lausetta ja ymmärtää jotain kielikuvista ja sanoilla leikittelystä. "Moi, mitäs sulle" -naiset saavat puolestani tapailla vastaavanlaisia miehiä.

No ite mietin sitä siltä kannalta että pyytää kahville kahtomaan löytyykö yhteistä säveltä.. siks näen turhana romaanien kirjoittelun koska ihminen käyttäytyy luonnossa eri tavalla kuin miettiessä mitä kirjoittaa henkilölle. Ja edelleen.. moni toitottaa profiilikuvauksessa sitä ettei kannata ottaa henkilökohtaisesti jos ei vastaa.. olen useasti ennen vastannut ystävällisessä mielessä takaisin viestiin ja miehet jatkavat silti enttämistä..

• taas saa selittää
        vastatkaa nyt jotain kirjoitti:

Tuo kaakao-tarina kuulosti tosi hauskalta ja juuri sellaiselta persoonalliselta avausviestiltä, mitä täällä monet naiset tuntuvat toivovan. Kohtelias ja inhimillinen tapa reagoida siihen olisi ollut vastata ja kertoa viestin lähettäjälle sama asia, mistä nyt avaudut täällä keskustelupalstalla. Koska jätit tylysti vastaamatta, niin nyt tämä mies ajattelee että taas meni hukkaan yksi huolella laadittu persoonallinen viesti ja naiset ovat ronkeleita ja typeriä, kun eivät koskaan vastaa ja ihan sama vaikka heille kirjoittelisi pelkkiä moi, mitä kuuluu viestejä.

Jos olisit vastannut kaakaomiehelle edes jotain, niin siitähän olisi saattanut syntyä jopa mielenkiintoinen keskustelu kaakao-aiheesta. Kahden ihmisen välinen kanssakäyminen voi tosi usein alkaa juuri tuonlaisista läpistä ja keskustelu olisi voinut jatkua kysymällä vaikka, miksi sinä et pidä kaakaosta ja mites ne muut juomat jne. Nyt et antanut uudelle ihmiskontaktille mitään mahdollisuutta jonkun omassa päässä kehittämäsi mielikuvan johdosta. Ja vähän samaa kauraa tuo talviturkki-juttukin. Se olisi voinut toimia hyvänä kevyenä flirttinä, sillä romanttista seuraahan nettideitistä ollaan hakemassa. Toki ymmärrän, että jos koet flirtit herkästi seksistisinä ja siihen sinulla on oikeus. Joillekin toisille tuokin avaus olisi voinut toimia. Ja olihan tämä myös väärän ikäinen, mutta kaakao-miehelle olisit voinut vastata jos hän oli muuten asiallinen ja sopiva.

kaakao ihminen oli 34-vuotias. katsokaa ikärajoitukset miehet tarkkaan!

• heh hee.

Kirjoitusvirheet.....Nainen haluaa mihen joka vetää keljaa ja haisee paskalle.

MINU EI POUSA MIKÄN TÄÄTÄ IKVÄ TUNE

• toisinpäin

"Parhaiten toimii " Moi, mitäs sulle? " "

Pötyä. Juuri näille en vastaa. Jos tyyppi on näin mielikuvitukseton ja tyhmä, ei sen seurassa viihtyisi muutenkaan.

Jos katsot muidenkin naisten mielipiteitä, niin juuri näihin EI vastata.

• Omenaputospuusta

Se oli esimerkki,joka on toiminut mulla.

Minulla on kyllä toiminnut kun olen laittanut miehille tuon.

"Mielikuvitukseton ja tyhmä"... Ja tää toimii sun kategoriana?
        Eli et suostuis tapamaan miestä jos hän laittaa tollasen viestin vaikka olis kuinka hotti ja mukava,jalat maassa oleva mies niin teilaat ton perusteella?
        Vau. Sinä oot niitä tapauksia, jotka teilaa toisen ihmisen ton perusteella.
        Itse teilasin iän perusteella: Jos ikähaarukassa olukee 20-28 niin sit se on ja pysyy.
        Kävin meinaa katsomassa itse minkä ikäsiä nuo viestin laittajat oli ja kummatkin oli samanikäisiä.

• bdkbdghkghggsg
        Omenaputospuusta kirjoitti:

Se oli esimerkki,joka on toiminut mulla.

Minulla on kyllä toiminnut kun olen laittanut miehille tuon.

"Mielikuvitukseton ja tyhmä"... Ja tää toimii sun kategoriana?
        Eli et suostuis tapamaan miestä jos hän laittaa tollasen viestin vaikka olis kuinka hotti ja mukava,jalat maassa oleva mies niin teilaat ton perusteella?
        Vau. Sinä oot niitä tapauksia, jotka teilaa toisen ihmisen ton perusteella.
        Itse teilasin iän perusteella: Jos ikähaarukassa olukee 20-28 niin sit se on ja pysyy.
        Kävin meinaa katsomassa itse minkä ikäsiä nuo viestin laittajat oli ja kummatkin oli samanikäisiä.

Ja palataanpa tähän mielikuvituksettomaan.. itse en kauheesti käytä mielikuvitusta kuin koulussa,jossa minua on kehuttu juuri siitä. Ja esseitäni on luettu koulussa. Ja tyhmä? Tällä tymällä on kahdet treffit tuon lauseen ansiosta.
        Oot kyllä aika hirviö kun teilaat toisen ihmisen tuollain etkä tunne häntä. En ihmettele yhtään jos flaksi ei käy kun olet noin pessimistinen.

Kiitos vaan. Saan sopraanona lavalla käyttää mielikuvitusta kerrakseen!

• Nennia

Enpä kyllä minäkään allekirjoita viimeistä väitettä. Pelkkä "Moi, mitäs kuuluu?" ei todellakaan toimi ainakaan minuun. Olen itse panostanut profiiliini ja kirjoittanut kattavan, ainakin omasta mielestäni ihan hauskan ja mielenkiintoisen profiilitekstin. Jos sen luettuaankaan mies ei kuitenkaan keksi mitään muuta sanottavaa kuin kysellä kuulumisia, en todellakaan kiinnostu. Profiilinkin perusteella voisi kuitenkin saada jo paljon henkilökohtaisempia, mutta silti neutraaleja keskustelunavauksia : "Luin, että teet X:ää. Minkäslaista, oletko harrastanut jo pitempään?" tai "Ai, opiskelet X:ää. Mitäs oot tykännyt? Itse luen Y:tä, ja..."

Parhaiten toimii ihan ylipäätään profiilin kommentointi ja se, että mies kertoo, miksi juuri minä olen herättänyt kiinnostuksen. Sen jälkeen olisi kiva kuulla vähän miehestä itsestäänkin. Ei välttämättä mitään erityistä, ihan arkinen juttelukin riittää, kunhan se kertoo jotain tyypistä. Viesti, joka on selvästi tarkoitettu juuri saajalleen eikä kelle tahansa naiselle, erottuu taatusti joukosta positiivisesti. Ja jos on oikein viehättävä mies, minusta jo ensimmäisessäkin viestissä voi sanoa, että olisi kiva käydä kahvilla, vaikka itse ehkä vielä pari viestiä haluankin vaihtaa ennen tapaamisen sopimista.

Joku saattaa väittää, että "mitäs kuuluu?" saa helpommin vastauksia, ja ehkä se totta onkin. Tietysti naisen on helpompi lähettää takaisin jotain "ihan kivaa, mitäs sulle?" kuin kirjoittaa pitkä, ajatuksella tehty viesti. Silti ainakin itse merkkaan mielessäni nämä kuulumistenkyselijät aika lailla ö-mappiin, vaikka parempiin aloituksiin vastaaminen saattaakin kestää hetken kauemmin.

Ainakin itse saan aktiivisena ollessani kymmeniä viestejä viikoittain, ja jos miehellä ei ole yhtä riviä enempää sanottavaa, hän jää kyllä ihan auttamatta niiden jalkoihin, jotka vähän panostavatkin viestiin.

• jupselijuu

edelleen..parhaiten ihmiseen tutustuu kun pyytää kahville.. viestien perusteella minä en ainakaan kamalasti ota selvää.

eli vissiin sinäkin jätät vastaamatta?

• kokemusta on

Vaikka tätä aihetta onkin jauhettu aika paljon, niin kieltämättä se on mielenkiintoinen. Aloittajan mielipide toimivasta aloitusviestistä oli kovin yksilöllinen ja pian jo saatiinkin kuulla kuinka enemmän pidetään viesteistä, joissa kommentoidaan enemmän ajatuksella kohteen profiilia ja kirjoitetaan ikäänkuin henkilökohtaisemmin. Mielestäni vastausten saamisessa on kyse hyvin paljon nettideitti-palstan dynamiikasta ja myös ihan tsägästä, siitä että kaksi ihmistä on sopivasti oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Oma kokemukseni on, että sellainen perinteinen tyyli jossa pitkästä listasta valkataan mielenkiintoisia profiileja ja laaditaan näille huolella persoonalliset avausviestit ja jäädään odottamaan vastausta toimii tilastollisesti tosi huonosti. Ainakin miesten näkökulmasta. Tätä puoltaa jo tässäkin ketjussa kerrotut pari asiaa: aloittaja ei innostunut saamastaan hienosta kaakao-kirjoituksesta ja pitkistä vastauksista tykännyt saa kymmeniä viestejä viikottain, joten hänellä kestää kauan perehtyä niihin ja todennäköisesti vastauksen saaminen on hyvin epävarmaa. Jos nainen on yhtään tasokkaampi, niin hyvin usein hän ei edes käy katsomassa omaa profiiliani vaikka kuinka olisin kirjoittanut huolella avausviestini.

Omassa treffihistoriassani parhaiten on toiminut ns. chat-tyyppinen avaus. Eli olen bongannut sopivasti paikalla deittipalvelussa olevan mielenkiintoisen profiilin ja heittänyt hänelle avauksessa kuvatun kaltaisen "mitä kuulu"-viestin. Jollei hän ole ollut juuri sadan älykkökirjeen pommitusruuhkassa lukemassa viestiä numero 69, hän huomannut minut ja aloittanut keskustelun. Olen tällä tavoin päässyt useille ja treffeille ja ollut jopa parissa suhteessa. Oleellista on, että nettideitti-palvelusta on mahdollisuus bongata toinen henkilö tässä ja nyt. Suomi24:n Treffeissä se on vaikeaa, koska profiileissa vierailut eivät näy reaaliajassa mutta esim. E-kontaktissa se on helpompaa ja siellä on muitakin tapoja ottaa nopeasti yhteyttä, kuten flirttejä, valmiita avauksia, kuva-avaimet ja ihan oikea chat. Tässä suhteessa @suomi24 voisi kehittää omaa palveluaan.

Toiseksi tehokkain tapa omissa kokemuksissani päästä treffeille on ollut hyvin yksinkertaisesti se, että nainen on lähestynyt minua ensin. Hyvät naiset nettitreffipalstalla, minä reilu 40 vuotias mies en huku viestitulvaan ja minulta yleensä saa vastauksen. Minä käyn katsomassa minua lähestyneiden ihmisten profiilit, jolleivat ne mene nyt aivan totaalisesti ohi esim. toivomastani ikähaarukasta. Olisi todella mukava kuulla tästä näkemyksiä oikeasti nettideittailua harrastavilta naisilta, kuinka yleistä teidän on lähestyä miehiä ensin ja miksette tee sitä enemmän? Täälläkin palstalla vingutaan niin paljon siitä, että naiset eivät vastaa ja mietitään aloituksia. Mielestäni on vanhanaikaista ja typerää pitää netissä jotain sukupuoliroolitusta yllä, missä aina miehen pitää piirittää ja iskeä naista. Netti on nykyaikaa ja nykyaikaa on se, että nainen on aktiivinen ja käy valitsemassa itselleen sopivan tuntuisen miehen. Minutkin on valittu sillä tavoin nettideitistä jo muutamaan otteeseen, mutta harmi vain vielä eivät kemiat ole sopineet 100 %:sesti yhteen. Mutta ilman naisten aktiivisuutta ei olisi päästy edes kokeilemaan.

Perinteisellä tavalla, hienosti ja persoonallisesti kirjoitetuilla pitkillä viesteillä mielenkiintoisia profiileja lähestyen en ole päässyt treffeille kuin kerran ja nekin olivat ankeimmat treffit, joilla olen koskaan ollut. Ja olen kirjottanut hienoja ja hauskoja avausviestejä sentään kymmeniä ja taas kymmeniä. Vastausten odottaminen niihin voi olla todella turhauttavaa.

• 1+10

Minä reilu 40-vuotias nainen olen lähestynyt kaikkia ikäisiäni miehiä, joiden kriteereihin olen mahtunut (ja he minun) ja joiden profiili on yhtään sytyttänyt. Kaksi on koko aikana vastannut takaisin ja molemmat selkeästi vain kohteliaisuudesta eli kun olen ehdottanut, että jos yhteydenpito edelleen kiinnostaa niin mies voi jatkaa sitä kirjoittamalla suoraan sp-osoitteeseeni (anonyymi tietysti), niin siihen se on loppunut ja olen melkein voinut kuulla heidän huokaavan helpotuksesta.

Läheskään kaikkien 40 /40 miesten kriteereihinhän ei saman ikäinen edes mahdu, koska heidän joukossaan on paljon niitä, jotka hakevat vielä lapsentekoikäistä naista. En myöskään ole ottanut yhteyttä, vaikka olisin mahtunut ikäkriteeriin, jos se on alkanut kolmekymppisestä tai sitä nuoremmasta.

Toinen sellainen tilanne, missä en ole ottanut yhteyttä, on se jos mies on ensin käynyt profiilissani ja sitten "vastavierailulla" olen todennut, että olisi voinut kiinnostaa. Uskon vakaasti, että jos mies olisi käynnillään kiinnostunut niin hän olisi myös lähestynyt.

Kyllä netissä on edelleen miesten markkinat, jos 40 ja siitä vanhemmista ikäluokista puhutaan (ja jätetään pois ne miehet, jotka kilpailevat kolmekymppisistä ja nuoremmista naisista).

• kokemusta on
        1+10 kirjoitti:

Minä reilu 40-vuotias nainen olen lähestynyt kaikkia ikäisiäni miehiä, joiden kriteereihin olen mahtunut (ja he minun) ja joiden profiili on yhtään sytyttänyt. Kaksi on koko aikana vastannut takaisin ja molemmat selkeästi vain kohteliaisuudesta eli kun olen ehdottanut, että jos yhteydenpito edelleen kiinnostaa niin mies voi jatkaa sitä kirjoittamalla suoraan sp-osoitteeseeni (anonyymi tietysti), niin siihen se on loppunut ja olen melkein voinut kuulla heidän huokaavan helpotuksesta.

Läheskään kaikkien 40 /40 miesten kriteereihinhän ei saman ikäinen edes mahdu, koska heidän joukossaan on paljon niitä, jotka hakevat vielä lapsentekoikäistä naista. En myöskään ole ottanut yhteyttä, vaikka olisin mahtunut ikäkriteeriin, jos se on alkanut kolmekymppisestä tai sitä nuoremmasta.

Toinen sellainen tilanne, missä en ole ottanut yhteyttä, on se jos mies on ensin käynyt profiilissani ja sitten "vastavierailulla" olen todennut, että olisi voinut kiinnostaa. Uskon vakaasti, että jos mies olisi käynnillään kiinnostunut niin hän olisi myös lähestynyt.

Kyllä netissä on edelleen miesten markkinat, jos 40 ja siitä vanhemmista ikäluokista puhutaan (ja jätetään pois ne miehet, jotka kilpailevat kolmekymppisistä ja nuoremmista naisista).

Tähän on pakko kommentoida, että on varmasti totta monien tämän ikäluokan miesten etsivän vielä lapsentekoon sopivaa naista. Ja tällöin on aivan luonnollista etteivät ne tule kysymykseen naisille, jotka eivät lapsia halua. Mutta minua ihmetyttää kovasti se, että niin usein myöskään sellaiset naisprofiilit joissa on ilmoitettu lapsien hankkimisen olevan mahdollista eivät juuri korviaan lotkauta pitkille ja hienoille viesteillekään. Ilmeisesti he ovat niin haluttuja, että kilpailu on kovaa.

Toinen asia on tuo vierailu-vastavierailu-asia. Olen siitä täysin eri mieltä kanssasi. Varsinkin tuossa perinteisessä tyylissä, jota edellisessä viestissäni kuvasin on täysin luonnollista että ensin käydään profiileissa tutustumassa, laitetaan ehkä suosikkeihin ja sitten ryhdytään laatimaan sitä viestiä ajatuksella. On täysin mahdotonta laatia keskittyneesti ja ajatuksella hyviä viestejä useita päivittäin ja tuosta vaan. Elämässä on muutakin tekemistä kuin kirjoittaa viestejä netissä. Se on yhtä aikaa vievää puuhaa kuin niiden viestien lukeminenkin. Eli jos viestiä ei heti tule vierailun jälkeen, niin se ei välttämättä tarkoita sitä ettei profiili olisi kiinnostanut. Ja Suomi24:n vierailuthan eivät edes näy heti ja katovat näkyvistä hetken päästä, joten voi olla että koko vierailu jää jopa huomaamatta jollei palstalla päivystä jatkuvasti.

Chat-tyylillä yhteyttä otettaessa välitön viesti heti vierailun yhteydessä kuuluisi toki asiaan, jos profiili tuntuu mielenkiintoiselta. Kuten edellisessä viestissäni kuvasin. Mutta et voi koskaan tietää, millä mielellä toinen on liikkeellä. Ehkäpä vierailulla käynyt onkin niin ujo ettei heti uskalla ottaa kontaktia. Niinhän ulkomaailmassakin, ensin tarkkaillaan kaukaa ja ihastellaan sitten kerätään rohkeutta lähestyä ja mietitään sopivaa avausrepliikkiä ja monesti tilanne menee jo ohi ennenkuin ehditään saamaan mitään aikaiseksi.

• 1+10
        kokemusta on kirjoitti:

Tähän on pakko kommentoida, että on varmasti totta monien tämän ikäluokan miesten etsivän vielä lapsentekoon sopivaa naista. Ja tällöin on aivan luonnollista etteivät ne tule kysymykseen naisille, jotka eivät lapsia halua. Mutta minua ihmetyttää kovasti se, että niin usein myöskään sellaiset naisprofiilit joissa on ilmoitettu lapsien hankkimisen olevan mahdollista eivät juuri korviaan lotkauta pitkille ja hienoille viesteillekään. Ilmeisesti he ovat niin haluttuja, että kilpailu on kovaa.

Toinen asia on tuo vierailu-vastavierailu-asia. Olen siitä täysin eri mieltä kanssasi. Varsinkin tuossa perinteisessä tyylissä, jota edellisessä viestissäni kuvasin on täysin luonnollista että ensin käydään profiileissa tutustumassa, laitetaan ehkä suosikkeihin ja sitten ryhdytään laatimaan sitä viestiä ajatuksella. On täysin mahdotonta laatia keskittyneesti ja ajatuksella hyviä viestejä useita päivittäin ja tuosta vaan. Elämässä on muutakin tekemistä kuin kirjoittaa viestejä netissä. Se on yhtä aikaa vievää puuhaa kuin niiden viestien lukeminenkin. Eli jos viestiä ei heti tule vierailun jälkeen, niin se ei välttämättä tarkoita sitä ettei profiili olisi kiinnostanut. Ja Suomi24:n vierailuthan eivät edes näy heti ja katovat näkyvistä hetken päästä, joten voi olla että koko vierailu jää jopa huomaamatta jollei palstalla päivystä jatkuvasti.

Chat-tyylillä yhteyttä otettaessa välitön viesti heti vierailun yhteydessä kuuluisi toki asiaan, jos profiili tuntuu mielenkiintoiselta. Kuten edellisessä viestissäni kuvasin. Mutta et voi koskaan tietää, millä mielellä toinen on liikkeellä. Ehkäpä vierailulla käynyt onkin niin ujo ettei heti uskalla ottaa kontaktia. Niinhän ulkomaailmassakin, ensin tarkkaillaan kaukaa ja ihastellaan sitten kerätään rohkeutta lähestyä ja mietitään sopivaa avausrepliikkiä ja monesti tilanne menee jo ohi ennenkuin ehditään saamaan mitään aikaiseksi.

Vierailuasiaan: No sitten se vierailija varmaan ottaa myöhemmin yhteyttä, jos ei heti ehtinyt/jaksanut/kyennyt/uskaltanut. Ja jos on niin ujo, ettei edes netin kautta uskalla laittaa viestiä niin miksi ylipäänsä siellä on?

"Ilmeisesti he ovat niin haluttuja, että kilpailu on kovaa."

Kyllä varmasti ovat. Ja ajattele ihan kylmällä järjellä: jos kyseistä naista on ennen sinua lähestynyt 98 miestä ja sinun jälkeesi tulee samana päivänä vielä paljon viestejä ja jatkuvasti tulevina päivinä/viikkoina lisää, niin mikä on se todennäköisyys, että juuri sinä olet kiinnostavin? On se nyt lottovoittoa suurempi mutta jokerissa voisit jo voittaa helpommin.

Jokainen hakee sellaista kuin haluaa, nämä valitukset siitä etteivät naiset vastaa ovat vain niin turhauttavia, kun yksinkertainen laskuoppi kertoo, että jos 500 miestä lähestyy viittä naista niin siitä nyt ei vaan millään riitä tyttöystävää/puolisoa 495:lle. Ja miksi se siitä muuttuu, jos se nainen vastaa että "kiitos mutta ei kiitos"?

• kokemusta on
        1+10 kirjoitti:

Vierailuasiaan: No sitten se vierailija varmaan ottaa myöhemmin yhteyttä, jos ei heti ehtinyt/jaksanut/kyennyt/uskaltanut. Ja jos on niin ujo, ettei edes netin kautta uskalla laittaa viestiä niin miksi ylipäänsä siellä on?

"Ilmeisesti he ovat niin haluttuja, että kilpailu on kovaa."

Kyllä varmasti ovat. Ja ajattele ihan kylmällä järjellä: jos kyseistä naista on ennen sinua lähestynyt 98 miestä ja sinun jälkeesi tulee samana päivänä vielä paljon viestejä ja jatkuvasti tulevina päivinä/viikkoina lisää, niin mikä on se todennäköisyys, että juuri sinä olet kiinnostavin? On se nyt lottovoittoa suurempi mutta jokerissa voisit jo voittaa helpommin.

Jokainen hakee sellaista kuin haluaa, nämä valitukset siitä etteivät naiset vastaa ovat vain niin turhauttavia, kun yksinkertainen laskuoppi kertoo, että jos 500 miestä lähestyy viittä naista niin siitä nyt ei vaan millään riitä tyttöystävää/puolisoa 495:lle. Ja miksi se siitä muuttuu, jos se nainen vastaa että "kiitos mutta ei kiitos"?

Naiset ottavat liian herkästi itseensä ihan pienetkin signaalit, mitä jossain netissä joku toinen tekee tai jättää tekemättä. Olen sen havainnon tehnyt täällä aiemminkin. Jos profiilissasi vierailleelta sinua kiinnostavalta mieheltä ei heti tule viestiä, niin miksi et lähetä itse hänelle viestiä? Ehkäpä hän on juuri lähettänyt 10 viestiä niille naisille, jotka ovat saaneet sata viestiä muiltakin ja odottaa nyt vastauksia niihin ennenkuin kirjoittaa sinulle.

Olisi kiva kuulla naisnäkökulmasta ehdotuksia siihen, että mitä tälle sinunkin kuvaamallesi asialle pitäisi tehdä? Tuntuu, että monet ihmissuhteet jäävät syntymättä vaikka deittipalstat ovat juuri ihmissuhteiden syntymistä varten perustettu. Joskus on ehdotettu @suomi24:lle, että viesteissä olisi lukukuittaus jotta näkisi edes sen onko lähetettyä viestiä koskaan edes luettu. Onko kyse tekniikasta vai siitä, että me ihmiset vaan ollaan niin hölmöjä? Pitäisikö koko nettideitti lopettaa?

• 1+10
        kokemusta on kirjoitti:

Naiset ottavat liian herkästi itseensä ihan pienetkin signaalit, mitä jossain netissä joku toinen tekee tai jättää tekemättä. Olen sen havainnon tehnyt täällä aiemminkin. Jos profiilissasi vierailleelta sinua kiinnostavalta mieheltä ei heti tule viestiä, niin miksi et lähetä itse hänelle viestiä? Ehkäpä hän on juuri lähettänyt 10 viestiä niille naisille, jotka ovat saaneet sata viestiä muiltakin ja odottaa nyt vastauksia niihin ennenkuin kirjoittaa sinulle.

Olisi kiva kuulla naisnäkökulmasta ehdotuksia siihen, että mitä tälle sinunkin kuvaamallesi asialle pitäisi tehdä? Tuntuu, että monet ihmissuhteet jäävät syntymättä vaikka deittipalstat ovat juuri ihmissuhteiden syntymistä varten perustettu. Joskus on ehdotettu @suomi24:lle, että viesteissä olisi lukukuittaus jotta näkisi edes sen onko lähetettyä viestiä koskaan edes luettu. Onko kyse tekniikasta vai siitä, että me ihmiset vaan ollaan niin hölmöjä? Pitäisikö koko nettideitti lopettaa?

Minä olen tehnyt sen, että olen poistunut Treffeiltä. Kun kerran asun Suomen suurimmassa kaupungissa eikä siis välimatka estä tapaamasta ihmisiä livenä niin miksi en tekisi niin, kun kerran se toimii paljon paremmin. Lenkkipolulta en vieläkään ole ketään onnistunut bongaamaan, pelkkiä hymyjä saanut, mutta kun jaksaa istuskella terasseilla niin saa ainakin juttuseuraa, toisin kuin netissä.

• kokemusta on
        1+10 kirjoitti:

Minä olen tehnyt sen, että olen poistunut Treffeiltä. Kun kerran asun Suomen suurimmassa kaupungissa eikä siis välimatka estä tapaamasta ihmisiä livenä niin miksi en tekisi niin, kun kerran se toimii paljon paremmin. Lenkkipolulta en vieläkään ole ketään onnistunut bongaamaan, pelkkiä hymyjä saanut, mutta kun jaksaa istuskella terasseilla niin saa ainakin juttuseuraa, toisin kuin netissä.

Sinäkin hyvä 1 10 kommentoit täällä nettideittailukeskustelussa ahkerasti nettideittailu-kysymyksiin vaikket edes itse nettideittaile. Mutta toki tämä on vapaa maa ja sinulla on siihen oikeus. Toivottavasti löydät sen oikean sieltä lenkkipolulta.

Minä haluaisin kuulla nettideittailevilta ihmisiltä lisää mielipiteitä, mitä tälle avausviestiproblematiikalle pitäisi tehdä jonka ketjun avaaja on tuonut esille?

• IhaNainen 41v.

Olen laittanut useita aloituksia miehille, ja heistä monen kanssa ollaan livenä tavattukin.

Homma ei vaan ole lopulta toiminut näin päin. Syy on se, että mies pitää itseään jo varmana nakkina, että nainen on valinnut hänet ja haluaa hänet. Silloin mies ei näe oikeastaan mitään vaivaa naisen ja suhteen muodostumisen eteen, siis sellainen virittäytynyt flirtti jää hyvin heikoksi ja suorastaan puuttuu kokonaan.

Näin se vaan on, että miehen pitää saalistaa nainen, että saadaan hommaan kunnollista kipinää!!!

Sinun viestisi voivat olla ihan kivoja, mutta profiilissasi voi olla jokin juttu, mikä saa naiset vieroksumaan sinua. Yksi hyvin yleinen negaation aiheuttaja miesten aloitusviesteissä on se, että itsestä kerrotaan elämäntarina syntymästä lähes kuolemaan, eikä KYSYTÄ MITÄÄN vastapuolelta tai edes osoiteta vähäisintäkään kiinnostusta naisesta -> turn-off!

• sanapoliisi

Nainen joka haluaa selkeää ja virheetöntä tekstiä vois ite tarkistaa omat kirjoitusvirheensä ja välilyönnit. Pilkun jälkeen tulee väli, lainausmerkin jälkeen ei tule väliä.
      Ja vielä voisko olla mielikuvituksemattomampaa ku "Moi, mitäs sulle?". Ei kiitos ainakin mulle. Ja jos on hevari niin varmaan parempi käyttää siinä kuvassa omannäköstä vaatetta! Pääasia että hymyilee eikä polta tai juo kuvassa.

• outoa2

Kirjoitusvirheillä tarkoitin tätä:
        "MOI MINÄ OLEN 22-VUOTIAS MIES" tai mie oon jgkdjdkl ja sit tulin sieltä ppooorniostaa."

Tarkoitin tuollaista. Kuitenkin varmaan ymmärsit viestin sisällön?

Itse olen saanut tuolla lausella kaksi treffiä nyt.

• vain yksi näkemys

Mulla on kolmen kuukauden kokemus nettideittailusta ja olen seurannut mielenkiinnolla tätä keskustelupalstaa...
      Varmaan riippuu hyvin paljon ihmisen perusluonteesta, elämänkokemuksesta ym. miten tähän hommaan suhtautuu. Jokainen tekee sitä omalla persoonallaan. Eihän nettideittaajasta ole kai mitään prototyyppiä, joka käyttäytyisi samalla lailla kuin muutkin. Eli täällä on ihmisiä laidasta laitaan.

Aloittajan mielipide siitä, mihin hän vastaa, on vain hänen mielipide, johon hänellä on oikeus. Ja hänelle tulee varmaan niitä toiveensa mukaisia aloituksia joihin voi reagoida. Siinä kaksi voi löytää toisensa. Joka haluaa persoonallisempaa ja syvällisempää, vastatkoon sitten niihin aloituksiin, jättäköön ne "moi, mitä kuuluu" -aloitukset huomioimatta. Turha täällä on kenenkään yrittää muutua muuksi kuin on, ja yhden ihmisen toive ei ole todellakaan kaikkien toive.

Olen huomannut että ihmisillä, jotka aloituksia tekee, on hyvin erilaisia motiiveja. Mutta niin on kyllä välillä ollut itselläkin : ) Joskus vaan joku hauska piirre profiilissa on saanut minut uteliaaksi ja olen laittanut viestin...siitä se voi lähteä. Mutta aina en ole itsekään hauskalla päällä eikä ole sellaiseen huvittanut tarttua...en varmaan oikein pysty tätä kovin tosissani ottamaan...ainakin ajattelen, että siellä profiilin takana voi olla mitä vaan, joten esim. vastaamattomuudesta ei kannata kovin murhetta kantaa : )

Jos mun profiilissa on käyty eikä ole viestiä tullut, niin ei aiheuta minussa kummastusta, päin vastoin, ajattelen, että siinä voisi olla sopiva johon ottaa yhteyttä ja ehkä otankin jossain vaiheessa. Aina ei heti jaksa/ehdi...
      Jos olen käynyt jonkun profiilissa ja tältä on tullut viesti myöhemmin, niin joskus se tuntuu mukavalta, joskus jopa ärsyttää, jos toinen alkaa painostamaan ja kyselemään. Näinkin on käynyt, eli toinen on luullut pelkän profiilin katsomista mielenkiinnonosoitukseksi. Itse saatan jopa aivan huvikseni katella vaikka mielenkiintoisen profiilinimen takia, mitä siellä on : )

Ymmärrän senkin, että jos on vähän kärsimättömänä ja tosissaan hakemassa elämänkumppania, tuntuu ns. ei-toivotut aloitukset ja iskuyritykset turhauttavilta, mutta ehkä on järkevää poimia sieltä vain ne itselle sopivat, koska niitäkin lähes kaikille tulee. Lienee tarpeetonta antaa tällisella foorumilla ohjetta, miten juuri minua tulisi lähetyä, koska olen vain yksi ihminen mieltymyksineni. Mulle tuo talviturkki- kysymys kyllä olis toiminut, saattaisin jopa itse kysyä ; )

• kokemusta on

Juuri näin, yhdelle kelpaa yksi ja toiselle toinen. Paljon on kiinni siitä, että sopivat puoliskot sattuvat samalle hiekkalaatikolle samaan aikaan. Jonkin verran näkee jo sitä, että profiileissa kerrotaan minkä tyyppisiä viestejä halutaan. Esim. että älä lähetä "moi mitä kuuluu" en vastaa niihin vaan kirjoita pidemmin. Ketjun aloittaja voisi kirjoittaa profiiliinsa, että älä kirjoita liian pitkästi en jaksa lukea niitä. Säästäisi monia turhia odotuksia.

Tuli mieleen, että @suomi24 voisi kehittää treffejään siten, että pluspaketin ostaneiden viestit pysyisivät aina saajan viestittely-listan ylimmäisenä vaikka sen jälkeen tulisi uusia viestejä. Näin plus-paketistakin saisi jotain vastinetta rahoilleen. Haussa plussalaisten ensimmäiseksi nostaminen ei mielestäni hyödytä mitään, kontaktin ottaminen on se juttu. Hakutoiminnolla haetaan niitä profiileja, jotka ovat läsnä palvelussa. Ja sitä läsnäolemista nykyinen Treffit ei tuo esille mitenkään erityisen aktiivisesti. Jotain vihreitä palloja vilkkuu joskus jossain ja viimeksi kirjautuneissa ehkä joku muutama profiili, jotka eivät milloinkaan vastaa sitä, mitä on oikeasti hakemassa. Viestien nostaminen viestitulvasta saajan luettavaksi ja vastattavaksi, se olisi se juttu.

• juupa juu

"kirjoitusvirheet" niitä tuosta aloitus sekamelskastakaan, ei puutu. Itse teen myös
      niitä ja varmaan moni muukin, jopa ylemmin koulutetut saattaa kirjoittaa ihan
      täyttä sian saksaa.

• liibalaabaatäydeltäl

Ottakaa huomioon edelleen että nämä ovat minun mäkökulmastani ja tuossa listassa on esitetty vaihtoehtona tuo "Moi,mitäs sulle?"

Arvasin että tulee tälläista viestiä. Mutta ITSE en esim. halua paljastaa itsestäni liikaa profiilitekstissä koska haluan TEIDÄN miesten ottavan minusta enemmän asioita selville.

Lisäksi toitotan tätä samaa asiaa: Tekstin voi ymmärtää väärin! Lisäksi suomi24n tarkoituksena on saattaa ihmiset yhteen eli itse näen sen seuraavasti:
      viestittelen pariin otteeseen henkilön kanssa, ja pyydän häntä treffeille koska ihmisestä saan itse ainakn paremman kokonaiskuvan-luonnossa.

Ja kyllä.. jätän vastaamatta viesteihin jos minulla on vaikka miehen kanssa treffit/ mies on liian iäkäs/ tuttu entuudestaan tai viestejä sataa kaatamalla kuten tälläkin hetkellä. Ja Kysymys! Kuinka moni Teistä Ei ole jättänyt vastaamatta viesteihin?

• vivauvhou

Ja täytyy sanoo että arvasin et joku vetäsee tuon statuskortin esille että minulle tulee kyllä paljon viestejä/olen suosittu.'
      Mitä väliä sillä on?

Itse pidän tuollasia viestejä kuten kaakaosta höpöttämistä outona, koska suoraan sanoen haluan ihmisen joka tulee omana itsenään mun eteeni eikä yritä olla kiinnostava koska se ei oo mun melestä kiinnostavaa feikkaamista.
      Täytyy sanoa naisena naisille, että on kovat odotukset jo ekasta viestistä ja ei ihmekkään jos mies rassukat yrittää jotain feikkaamalla koska olette liian vaativia!

Jos kuvaprofiili on kiinnostava ja mies vaikuttaa lämmin henkiseltä- omalta itseltään niin sen pitäis riittää siihen että menette treffeille ottamaan selvää ihmisestä, että millainen hän on miehiään.

Itse allekirjoitan oman juttuni koska sillä olen lähestynyt miehiä ja päässyt treffeille.

En itse odota mieheltä että hän toisi kuun taivaalta minulle vaan minulle riittää että juttua riittää miehen kanssa. Yhteisymmärrys puolin ja toisin on minulle tärkeintä.

Ja hoi yhteen kommenttiin,jossa väitettiin etten haluaisi lapsia:profiilini väittää toisin.

Naiset,teidän ei tarvitse allekirjoittaa mitään sillä minä allekirjoitan sen omakohtaisesti, kuten sanoinkin: se toimii minun kohdalla.

Suosittelen silti kokeilemaan!

• Ei toivoa enää

Nämä kaksi edellistä viestiä ovat sillä tavalla mielenkiintoisia, että monesti nettideitissä ja täällä keskustelussakin saa tuutin täydeltä kritiikkiä siitä että pelkän kuvan perusteella valinnan tekeminen on kovin pinnallista. Ja jollei kirjoita pitkiä ja mielenkiintoisia sekä personoituja viestejä, niin ei ainakaan saa vastauksia.

Miehenä tuntuu usein turhauttavalta, ettei voi koskaan tietää mitä siellä vastaanottaja-päässä oikeasti ajatellaan ja ollaan mieletä minäkin päivänä. Edellinen kirjoittaja sanoi, että suomi24treffien on tarkoitus saattaa ihmisiä yhteen ja sitten hänkään ei kommunoi kaikkiin hänelle tulvinneisiin viesteihin. Ainoastaan niihin, joissa on kiva kuva. Miehille tämä on todella raadollista karsintaa, koska keksivertotyttöihinkään ei saa kontaktia. Omaa keskivertoulkonäköään ei pysty kompensoimaan hyvällä kirjoittamisella, koska naisia ei vaan yksinkertaisesti tunnu kiinnostavan vaikka joku täällä muuta väittääkin. Pinnanllista tai ei, mutta viestejä on pilvin pimein ja ainoastaan kuvallisten valioyksilöiden viestit ehkä luetaan, jolleivat ne ole liian pitkiä ja kerro vaikka kaakaosta. Tähän on nettitreffit mennyt.

• Ei vois

"Moi, mitäs sulle" on hyvä lähestymistapa - mutta vain, jos vastapuoli on älyllisesti samalla tasolla.

Siellä alhaisemmalla portaalla.

Ihminen, joka ei tuon kummempaan ilmaisuun kykene lähestymisessään, ei voi olla kovinkaan fiksu. Vaihtoehtoisesti tyyppi on mielestään sen verran komea, että naama riittää saamaan naisia.

Newsflash: ei riitä. Ei niitä fiksumpia. Perusbimboja ehkä.

Vastikään tuli joltain heebolta kaksisanainen viesti, jossa kehuttiin kuvaa. Ei muuta. Miten siihen olisi pitänyt reagoida? Iiihkuuu, voi kiittii!!11!11 Säkin oot niin magee kyllä tossa sun kuvassa!!1!!! Vai? Siinä oltais sit jatkettu yhtä fiksulla, ennalta arvattavalla linjalla. Ei vois vähempää kiinnostaa.

• Shole

Minä en kerro, millä lauseella avaan sujuvasti ja toimivasti keskustelun :) Muuten tusinapetterit alkavat käyttämään sitä.

• arskaniskapaska

Eli kaikki te olette rakentaneet itsellenne kriteerit joihin oikeastaan kukaan ei sovi. Sitten menette kuitenkin sen tyypin mukana vaistolla kuin livenäkin. hohhoijaa

• Kaunotar

Voi hyvät ystävät! Unohtakaa nyt nettideittailu kokonaan. Olen itse rehellinen ihminen enkä missään vaiheessa ole valehdellut itsestäni mitään profiilissani. En ole snobi ja olen vastannut yli 400 viestiin, mutta huomasin aika nopeasti, ettei Suomesta valitettavasti löydy rehellistä miestä, ainakaan netistä! Nämä miehet, joiden kanssa viestittelin jäivät KAIKKI kiinni valheista, tai pervoilusta, jossain vaiheessa; joko viestittäessä tai viimeistään silloin kun tavattiin....
      Naiset, teillä on suurempi mahdollisuus löytää hyvä mies vaikka kirjakaupasta! Nämä deitti"palvelut" syövät ihmistä, koska ne perustuvat kaikki valheisiin. Poistin profiilini, enkä tule koskaan enää sortumaan nettideittailuun.

• koekaniini

Nettideittailu on hyvää viihdettä! Kukaan ei enää katso tv:tä. Salattuja elämiä, Kauniita ja vähemmän kauniita ja rohkeita näkee täälläkin..

Niin se vaan on, että ne, jotka ovat maininneet profiilinsa kohdassa "näistä en innostu" sanoja "valehtelu, pettäminen, epärehellisyys, ylimielisyys, itsekkyys, ahdasmielisyys, väkivaltaisuus, negatiivisuus, juopottelu.." niin IHAN varmasti ovat itse sellaisia ja tekevät juuri niitä asioita!

Ei kukaan oikeasti edes mitään parisuhdetta nettitreffeistä halua, kunhan pelailevat monen kanssa samaan aikaan ja panevat ristiin toisiaan. Joka toisessa profiilissa lukee "en oikeastaan etsi mitään, olen tyytyväinen yksinkin, mutta jos eteen jotain tulee, niin katsotaan mitä elämä tuo tullessaan" = sä et vois vähempää kiinnostaa, mutta pannaan kuin kanit, jos molempia panettaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      87
      1496
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1135
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      114
      1089
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      65
      1044
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      68
      921
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      66
      875
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      251
      867
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      32
      787
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      751
    Aihe