Kokemukset Vengasta?

Vengaa harkitseva

Olin jo ostamassa VW Golf Plussan kunnes oivalsin, että Vengan konsepti ja mitat ovat hyvin samanlaiset. Kävin koeajamassa Kian ja tykkäsin kovasti. Koeajoauton 1.4 bensanone oli laiskahko, mutta 1.6 moottorillakin ja TX-varusteilla "säästäisin" ainakin 5000€ verrattuna 1.4 TSI Golf Plussaan - ja saisin paremmin varustellun auton.

Arvostaisin kommentteja erityisesti Vengan omistajilta, kiitos!

13

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kia Motors
    • uusi poloilija

      Voisitko selittää, miksi teet vertailua Golf Plus 1.4 TSI:n ja Venga 1.6:n välillä? Käsivaihteisissa malleissa Vengan suurin vääntömomentti on 156 Nm / 4200 rpm, mutta Golfissa 200 Nm / 1500-4000 rpm. Eli 1.4 TSI:ssä moottorin käytännön suorituskyky on 2,0-litraisen vaparin tasolla, vrt. esim. Kia Optima 2.0 (196 Nm / 4800 rpm).

      Eikö vertailu Golf Plus 1.2 TSI:n kanssa olisi järkevämpi, silloin voisit miettiä, kiinnostaako enemmän 63 kW:n versio (160 Nm / 1500 rpm) vai 77 kW:n kone (175 Nm / 1500-4000 rpm)? Hintaerokin pienenisi vähintään 2.500 euroa, pienitehoisimman kohdalla jopa kääntyisi VW:n eduksi.

      • No joo....

        Vengan 1,6 cvvt 125 heppasena on erittäin ripeä ja kierrosherkkä - jopa hieman urheilullinenkin - moottori, vaikka vääntöarvot eivät olekkaan paperilla aivan samalla tasolla kuin vaikkapa 1,2 TSI:ssä. Mainittakoon että Vengassa käytetään vielä vanhempaa epäsuoralla suihkutuksella varustettua gammaa kun cee´dissä on samasta perusmoottorista eteenpäin kehitetty suorasuihkukone.

        Hiljakkoin kokeilin uutta Skoda Octaviaa tuolla 105 heppasella 1,2 Tsi 16 v hihnakoneella (pitäisi olla myös kestävämpi kuin vanha 8 valve ketjukone) ja voin sanoa, ettei se mikään raketti ole sekään, vaikka paperilla vääntöä on hiukan enemmän ja tietenkin alempana kuin Kian vaparissa. Ehkä sitä hehkutetaan hieman liikaa sen turbon vuoksi, ainakin itse hiukan petyin, kun joku sitä hehkutti "ihmemoottoriksi".. Sinäänsä silläkin varmasti pärjää, muttei se mikään dieselmäinen höyrykone vielä ole, jos sitä joku niin luulee. Se on kautta koko kierrosalueen sävähdyttämättä toimiva taloudellinen perusmoottori, Venga koneen ollessa etenkin ylärekisterissä jopa erittäin sporttinen. Kuitenkin 1,6 cvvt vastaa kaasuun alakierroksillakin yllättävän hyvin, ei se mitenkään puudu, vaikka paras löyly on ylemmillä kierroksilla. Kummasta sitten tykkää enemmän, on makuasia. Kierrosherkkyydestä vai nöyrästä eleettömyydestä.
        Sanoisin kylmästi, että saat 1,6-litraisesta Vengasta ripeämmän auton kuin 1,2 tsi plussasta ja kulutuskin on ihan kohtuullinen, kun Vengassa on bensakoneisessakin 6-vaihteinen loota. Näissä korkeissa autoissa myös nopeus kasvattaa kulutusta yllättävän äkkiä.
        Se yli 120 heppanen 1,4 tsi on jo sitten eri asia, se hakkaa sitkeydessä ja suorituskyvyssä helposti tuon 1,6 cvvt:n.

        Kummatkin ovat aika samat tilat tarjoavia hyvin muunneltavia autoja. Venga on ulkomitoiltaan hiukan pienempi, muttei se näy sisätiloissa, jotka ovat uskomattoman isot., myös kontti on riittävä useimmille ja laajenee vaikka kuinka monella eri tavalla, eri litralukemiin. Kiassa parempi takuu, joka toimii muilla merkeillä ajavien epäilyistä huolimatta ihan hyvin. Golf on parempi ajaa, etenkin uraisella tiellä.
        TX Vengassa on herkkuja jos jonkimoisia, penkeissäkin jopa nahkaa, bluetooth, peruutustutkaa ja xenoneita lukuunottamatta miltei kaikkea mitä nyt tuollaiseen pieneen tila-autoon voi kuvitella saavansa. Vajaalla tonnilla siihen saa myös tuo panoraamakaton, jossa etuosan saa jopa auki. Kattoluukku ei syö pääntilaa, koska se liukuu avautuessa takakaton päälle eikä sisään kuten tavallisesti.
        Tosin VW.ssäkin on nykyään varusteet kohdallaan ja aika lähellä siinäkin suhteessa Vengaa.
        VW on ajajan autona hiukan parempi, mutta Venga on takuun vuoksi varmasti pitkällä juoksulla huolettomampi omistaa.
        Kumpikin varmasti kelpaa käytettynä eteenpäin.


      • jungmanni
        No joo.... kirjoitti:

        Vengan 1,6 cvvt 125 heppasena on erittäin ripeä ja kierrosherkkä - jopa hieman urheilullinenkin - moottori, vaikka vääntöarvot eivät olekkaan paperilla aivan samalla tasolla kuin vaikkapa 1,2 TSI:ssä. Mainittakoon että Vengassa käytetään vielä vanhempaa epäsuoralla suihkutuksella varustettua gammaa kun cee´dissä on samasta perusmoottorista eteenpäin kehitetty suorasuihkukone.

        Hiljakkoin kokeilin uutta Skoda Octaviaa tuolla 105 heppasella 1,2 Tsi 16 v hihnakoneella (pitäisi olla myös kestävämpi kuin vanha 8 valve ketjukone) ja voin sanoa, ettei se mikään raketti ole sekään, vaikka paperilla vääntöä on hiukan enemmän ja tietenkin alempana kuin Kian vaparissa. Ehkä sitä hehkutetaan hieman liikaa sen turbon vuoksi, ainakin itse hiukan petyin, kun joku sitä hehkutti "ihmemoottoriksi".. Sinäänsä silläkin varmasti pärjää, muttei se mikään dieselmäinen höyrykone vielä ole, jos sitä joku niin luulee. Se on kautta koko kierrosalueen sävähdyttämättä toimiva taloudellinen perusmoottori, Venga koneen ollessa etenkin ylärekisterissä jopa erittäin sporttinen. Kuitenkin 1,6 cvvt vastaa kaasuun alakierroksillakin yllättävän hyvin, ei se mitenkään puudu, vaikka paras löyly on ylemmillä kierroksilla. Kummasta sitten tykkää enemmän, on makuasia. Kierrosherkkyydestä vai nöyrästä eleettömyydestä.
        Sanoisin kylmästi, että saat 1,6-litraisesta Vengasta ripeämmän auton kuin 1,2 tsi plussasta ja kulutuskin on ihan kohtuullinen, kun Vengassa on bensakoneisessakin 6-vaihteinen loota. Näissä korkeissa autoissa myös nopeus kasvattaa kulutusta yllättävän äkkiä.
        Se yli 120 heppanen 1,4 tsi on jo sitten eri asia, se hakkaa sitkeydessä ja suorituskyvyssä helposti tuon 1,6 cvvt:n.

        Kummatkin ovat aika samat tilat tarjoavia hyvin muunneltavia autoja. Venga on ulkomitoiltaan hiukan pienempi, muttei se näy sisätiloissa, jotka ovat uskomattoman isot., myös kontti on riittävä useimmille ja laajenee vaikka kuinka monella eri tavalla, eri litralukemiin. Kiassa parempi takuu, joka toimii muilla merkeillä ajavien epäilyistä huolimatta ihan hyvin. Golf on parempi ajaa, etenkin uraisella tiellä.
        TX Vengassa on herkkuja jos jonkimoisia, penkeissäkin jopa nahkaa, bluetooth, peruutustutkaa ja xenoneita lukuunottamatta miltei kaikkea mitä nyt tuollaiseen pieneen tila-autoon voi kuvitella saavansa. Vajaalla tonnilla siihen saa myös tuo panoraamakaton, jossa etuosan saa jopa auki. Kattoluukku ei syö pääntilaa, koska se liukuu avautuessa takakaton päälle eikä sisään kuten tavallisesti.
        Tosin VW.ssäkin on nykyään varusteet kohdallaan ja aika lähellä siinäkin suhteessa Vengaa.
        VW on ajajan autona hiukan parempi, mutta Venga on takuun vuoksi varmasti pitkällä juoksulla huolettomampi omistaa.
        Kumpikin varmasti kelpaa käytettynä eteenpäin.

        " Kattoluukku ei syö pääntilaa, koska se liukuu avautuessa takakaton päälle eikä sisään kuten tavallisesti".

        Niinhän sitä luulisi, mutta kyllä se vain syö pääntilaa. Itsellä Ceedissä kattoluukku ja kävin juuri istumassa ceedissä jossa ei ollut kattoluukkua. Eroa on pääntilan korkeudessa. Johtunee varmaan sen luukun alalpuolella (sisäkatossa) olevasta aurinkosuojasta joka aukenee keskikohdastaan eteen ja taakse. Itse luukku aukenee ulos ja taaksepäin takakaton päälle niinkuin totesitkin.


      • juu, Vengassa ei.
        jungmanni kirjoitti:

        " Kattoluukku ei syö pääntilaa, koska se liukuu avautuessa takakaton päälle eikä sisään kuten tavallisesti".

        Niinhän sitä luulisi, mutta kyllä se vain syö pääntilaa. Itsellä Ceedissä kattoluukku ja kävin juuri istumassa ceedissä jossa ei ollut kattoluukkua. Eroa on pääntilan korkeudessa. Johtunee varmaan sen luukun alalpuolella (sisäkatossa) olevasta aurinkosuojasta joka aukenee keskikohdastaan eteen ja taakse. Itse luukku aukenee ulos ja taaksepäin takakaton päälle niinkuin totesitkin.

        Venga on sisältä cee´diä huomattavasti korkeampi. Itse olen n. 180 cm ja pidän kuskinistuinta aika ylhäällä ja silti päänahan ja sen kattoluukun reunassa olevaan kohoumaan on miltei 10 cm matkaa....


      • uusi poloilija
        No joo.... kirjoitti:

        Vengan 1,6 cvvt 125 heppasena on erittäin ripeä ja kierrosherkkä - jopa hieman urheilullinenkin - moottori, vaikka vääntöarvot eivät olekkaan paperilla aivan samalla tasolla kuin vaikkapa 1,2 TSI:ssä. Mainittakoon että Vengassa käytetään vielä vanhempaa epäsuoralla suihkutuksella varustettua gammaa kun cee´dissä on samasta perusmoottorista eteenpäin kehitetty suorasuihkukone.

        Hiljakkoin kokeilin uutta Skoda Octaviaa tuolla 105 heppasella 1,2 Tsi 16 v hihnakoneella (pitäisi olla myös kestävämpi kuin vanha 8 valve ketjukone) ja voin sanoa, ettei se mikään raketti ole sekään, vaikka paperilla vääntöä on hiukan enemmän ja tietenkin alempana kuin Kian vaparissa. Ehkä sitä hehkutetaan hieman liikaa sen turbon vuoksi, ainakin itse hiukan petyin, kun joku sitä hehkutti "ihmemoottoriksi".. Sinäänsä silläkin varmasti pärjää, muttei se mikään dieselmäinen höyrykone vielä ole, jos sitä joku niin luulee. Se on kautta koko kierrosalueen sävähdyttämättä toimiva taloudellinen perusmoottori, Venga koneen ollessa etenkin ylärekisterissä jopa erittäin sporttinen. Kuitenkin 1,6 cvvt vastaa kaasuun alakierroksillakin yllättävän hyvin, ei se mitenkään puudu, vaikka paras löyly on ylemmillä kierroksilla. Kummasta sitten tykkää enemmän, on makuasia. Kierrosherkkyydestä vai nöyrästä eleettömyydestä.
        Sanoisin kylmästi, että saat 1,6-litraisesta Vengasta ripeämmän auton kuin 1,2 tsi plussasta ja kulutuskin on ihan kohtuullinen, kun Vengassa on bensakoneisessakin 6-vaihteinen loota. Näissä korkeissa autoissa myös nopeus kasvattaa kulutusta yllättävän äkkiä.
        Se yli 120 heppanen 1,4 tsi on jo sitten eri asia, se hakkaa sitkeydessä ja suorituskyvyssä helposti tuon 1,6 cvvt:n.

        Kummatkin ovat aika samat tilat tarjoavia hyvin muunneltavia autoja. Venga on ulkomitoiltaan hiukan pienempi, muttei se näy sisätiloissa, jotka ovat uskomattoman isot., myös kontti on riittävä useimmille ja laajenee vaikka kuinka monella eri tavalla, eri litralukemiin. Kiassa parempi takuu, joka toimii muilla merkeillä ajavien epäilyistä huolimatta ihan hyvin. Golf on parempi ajaa, etenkin uraisella tiellä.
        TX Vengassa on herkkuja jos jonkimoisia, penkeissäkin jopa nahkaa, bluetooth, peruutustutkaa ja xenoneita lukuunottamatta miltei kaikkea mitä nyt tuollaiseen pieneen tila-autoon voi kuvitella saavansa. Vajaalla tonnilla siihen saa myös tuo panoraamakaton, jossa etuosan saa jopa auki. Kattoluukku ei syö pääntilaa, koska se liukuu avautuessa takakaton päälle eikä sisään kuten tavallisesti.
        Tosin VW.ssäkin on nykyään varusteet kohdallaan ja aika lähellä siinäkin suhteessa Vengaa.
        VW on ajajan autona hiukan parempi, mutta Venga on takuun vuoksi varmasti pitkällä juoksulla huolettomampi omistaa.
        Kumpikin varmasti kelpaa käytettynä eteenpäin.

        "Hiljakkoin kokeilin uutta Skoda Octaviaa tuolla 105 heppasella 1,2 Tsi 16 v hihnakoneella (pitäisi olla myös kestävämpi kuin vanha 8 valve ketjukone) ja voin sanoa, ettei se mikään raketti ole sekään, vaikka paperilla vääntöä on hiukan enemmän ja tietenkin alempana kuin Kian vaparissa."

        Vaikka jäikin mainitsematta, kysymyksessäni oli taustalla oletus tyypillisestä korkeamman auton käyttötarpeesta. Ajattelin sellaista hankittavan lähinnä normaalikäyttöön, ja aika harva muutenkaan huudattaa konetta korkeilla kierroksilla.

        Kone voi olla Octaviassa sama, mutta vaihteiston ja voimansiirron välityksillä voidaan korostaa kiihtyvyyttä tai polttoainetaloutta. Näitä kymppitonnien kauppoja tehdessä olisi varmasti järkevää pyytää koeajoa siitä haluamastaan autosta, eikä jostain "sinne päin".


      • tasanonniin
        juu, Vengassa ei. kirjoitti:

        Venga on sisältä cee´diä huomattavasti korkeampi. Itse olen n. 180 cm ja pidän kuskinistuinta aika ylhäällä ja silti päänahan ja sen kattoluukun reunassa olevaan kohoumaan on miltei 10 cm matkaa....

        Eihän siitä ollut kyse miten korkea auto on, vaan siitä syökö kattoluukku pään tilaa vai ei. Kyllä se Vengassakin sitä tai sitten siinä ei ole aurinkoverhoa.


    • Malttia!!!!!!

      Odota syksyyn. Tulee uusi Golf . Nyt myydään viimeisiä nykyplussia.

    • Vengallinen

      Minulla on ollut nyt reilun vuoden tuo koeajamasi 1.4 bensakoneellinen Venga.
      Laiska se kieltämättä on, mutta kun siihen on tottunut niin eipä tuo ole menoa haitannut. Kulutusta en ole kovin tarkkaan syynännyt, mutta taitaa olla jossain siellä 7 litran hujakoilla kun suuri osa ajosta on taajamassa.

      Huoleton ja viaton, ainakin vielä 27000 kilometrin jälkeen.
      Jousitus on melkoisen löysä, moottoritien töyssyn jälkeen tuntuu ettei keinunta lakkaa koskaan, 1.6:ssa ja dieselissä on kuulemma napakampi alusta joten tuota vaivaa ei pitäisi niissä olla. Eikä tuo nyt maata kaada tuo 1.4:n löysyyskään, eipä sillä kilpaa ajella.

      Halpa hinta näkyy mielestäni ainakin rengasmelussa, kovin hiljaiseksi tuota ei voi satasen vauhdissa kehua, mutta ei se ole toisaalta mikään sietämätön metelöitsijäkään.

      Tavaratila ei ole valtavan suuri, mutta takapenkkejä eteenpäin siirtämällä ja tarvittaessa kaatamalla tilanne muuttuu ihan toiseksi. Matkustajille on uskomattoman hyvin sisätilaa auton pienestä koosta huolimatta.

      Varusteita on riittävästi ( vakionopeuden säätö minulle tärkeimpänä, lisäksi autom. ilmastointi ja muuta pikkukivaa). Tosin minulla taitaa olla varusteiden suhteen jonkinlainen välimalli - vm. 2011/2012 esittelyautosta kun on kyse niin tuntuu olevan sekaisin EX:n ja TX:n varusteita, ainakin kun vertaa Vengan nykymallien varusteisiin Kian nettisivuilla.

      Kaiken kaikkiaan kiamaisen huomaamaton, huoleton ja luotettava keskiverto peli. En ihmettelisi jos seuraava autonikin olisi Venga, tai joku muu Kia jos hintapolitiikka säilyy Kialla samana.

      • Iloa silmälle

        Ei passaa unohtaa myös ulkonäköä, joka titysti on makuasia, mutta kuitenkin. Golf plus on ulkonäöltään kuin suunnittelija olisi hätäpäissään tyytynyt photoshopilla venyttämään jo sinäänsä tylsääkin tylsemmän oloista vitospolven perusgolfia. Minusta lopputulos on auton vyötärölinjan kohdalta todella raskaan, jopa ylilihavan näköinen, kun korkeutta on yritetty saada lisää.
        Venga on tässä suhteessa parempi. Auton muotoilu on ikäänkuin alettu puhtaalta pöydältä ja lopputulos on melko tasapainoisen ja jopa virtaviivaisen näköinen katsoipa sitä miltä kulmalta tahansa. Ei laatikko, mutta ei mikään plussan oloinen väkisin lihotettu perus HB.kaan.
        Vengan tuulilasin luota alkavat pienet oopperikkunat yhtyvät taakseppäin nousevaan ikkunalinjaan, mikä tekee autosta eteenpäin hyökkäävän näköisen jos nyt tuoollisesta autosta voi niin sanoa. Muistaakseni Venga sai jopa esittelyvuonnaan jonkun teollisen muotoilupalkinnonkin perheautosarjassa.

        Hyundai ix20:sessä - joka on periaatteessa täysin sama auto kuin Venga, on takavalot - sekä maski, jos mahdollista, ehkä vieläkin onnistuneemmat kuin Vengassa.
        Yhtäkaikki, moni on kehunut minulle Vengan ulkonäköä. Venga esiteltiin aikaan, kun monilla kilpailijoilla oli vielä tuossa tila-autoluokassa aika laatikkomaiset muodot (esim. Note, Roomster tai Meriva) ja Venga erottui edukseen. Nyt tilanne on vähän tasoittunut.


    • Suositellaan

      Hyvä perusauto, osta pois.

      • Ketjun aloittaja

        Kiitos asiallisista kommenteistanne kaikille. Design, tilat ja varusteet puoltavat kohdallani Vengan valintaa, vaikka nämäkin ovat tietysti makuasioita. Kansainvälisissä testeissä Venga näyttää saaneen myös luotettettavan perusauton maineen. 7 v takuu on hyvä bonus.

        Moottoripuolella VW:n TSI:t ovat monella tavalla hienoja, mutta vikaantumisiakin on raportoitu aika paljon. (DSG-automaatti tosin on miellyttävä ajaa silloin kun se toimii!)

        Joten omasta näkökulmastani hinta-laatusuhde kokonaisuutena käänsi valinnan Vengan puoleen. Mm. Fiat 500L oli pudonnut vertailusta jo aiemmin, erityisesti huonon etuistuinergonomian vuoksi.

        500L:n design on veikeä, mutta niin on Vengankin, kuitenkin samalla jotenkin klassisemmalla ja hienostuneemmalla tavalla.

        Paria citymaasturiakin kokeilin, sekä Peugeot 3008:n, mutta Venga tuntui paljon järkevämmältä: siinä ulkomittojen ja sisätilojen suhden on ylivoimainen.

        Joten tilaukseen lähti Venga TX 1.6 bensa (manuaali).

        Mutta jatkakaa vaan ketjua edelleen, minua kiinnostaa kuulla käyttökokemuksia ym. Vengasta edelleen.


      • Vengallinen
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Kiitos asiallisista kommenteistanne kaikille. Design, tilat ja varusteet puoltavat kohdallani Vengan valintaa, vaikka nämäkin ovat tietysti makuasioita. Kansainvälisissä testeissä Venga näyttää saaneen myös luotettettavan perusauton maineen. 7 v takuu on hyvä bonus.

        Moottoripuolella VW:n TSI:t ovat monella tavalla hienoja, mutta vikaantumisiakin on raportoitu aika paljon. (DSG-automaatti tosin on miellyttävä ajaa silloin kun se toimii!)

        Joten omasta näkökulmastani hinta-laatusuhde kokonaisuutena käänsi valinnan Vengan puoleen. Mm. Fiat 500L oli pudonnut vertailusta jo aiemmin, erityisesti huonon etuistuinergonomian vuoksi.

        500L:n design on veikeä, mutta niin on Vengankin, kuitenkin samalla jotenkin klassisemmalla ja hienostuneemmalla tavalla.

        Paria citymaasturiakin kokeilin, sekä Peugeot 3008:n, mutta Venga tuntui paljon järkevämmältä: siinä ulkomittojen ja sisätilojen suhden on ylivoimainen.

        Joten tilaukseen lähti Venga TX 1.6 bensa (manuaali).

        Mutta jatkakaa vaan ketjua edelleen, minua kiinnostaa kuulla käyttökokemuksia ym. Vengasta edelleen.

        No yksi käytännön esimerkki tuli mieleen, jossa tuosta 1.4:n vähäisestä väännöstä on vähän jopa haittaa:
        Vengassa on mäkilähtöavustin (en tosin ole tutkinut onko kaikissa vaiko vain jossain varustelutasoissa, mutta omassani ainakin).
        Kun pysähtyy mäkeen ja liikkeelle lähdettäessä nostaa jalan jarrulta, niin avustin pitää jarrua päällä max. 2 sekuntia ja käsijarrulla ei tarvitse kikkailla (tai muutenkaan jarrun kanssa säätää) senkun nostaa jalan jarrulta, kytkin ylös ja matkaan.
        Nyt vähäisen väännön ansiosta oma 1.4 meinaa välillä jopa ökähtää jos ei muista antaa riittävästi kierroksia kun jarru pitää autoa paikallaan. Ja sitten kun niitä kierroksia on ja jarru vapautuu, niin välillä loikataan näyttävästi.

        1.6:ssa ja dieselissä etenkin uskoisin tuon vaivan olevan pienempi, ellei sitten jopa olematon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      30
      5879
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      310
      3856
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      47
      3108
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      3036
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2434
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2076
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1960
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1640
    9. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1599
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1597
    Aihe