Puhelinhäiriköintiä 02-65102210! ÄLÄ VASTAA!

Matsoniitti

Numero 02-65102210 harjoittaa ihmisten häirintää.
Itselleni on tullut tänään viisi soittoa kahden tunnin aikana.
Aina kun vastaa puhelimeen, lyödään luuri korvaan.

Kyseiset häirikkö puhelut ovat jatkuneet jo toista kuukautta.
Välillä soitot ovat rauhoittuneet, mutta nyt on taas tihentyneet
ja AINA lyödään luuri korvaan jos vastaat.
Soittoja tulee välillä jopa keskellä yötä!

Pitäisikö asiasta tehdä ilmoitus poliisille, vai miten tälläisestä
selkeästi päästään vialla olevasta häirikkö soittelijasta pääsee eroon?

28

2223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä tietää enVastaa

      Minulle tuli äsken kyseisestä numerosta puhelu. En vastannut mutta googlasin numeron ja tämä kirjoituksesi löytyi. Tallensin numeron enkä aio vastata. Öisin puhelimeni on äänettömällä joten ei haittaa vaikka soittaisi.

      • Hyvä tietää enVasta

        Tänään soittivat 3 kertaa. Ei haittaa tallensin numeron äänettömälle soittoäänelle.


      • halooopppo
        Hyvä tietää enVasta kirjoitti:

        Tänään soittivat 3 kertaa. Ei haittaa tallensin numeron äänettömälle soittoäänelle.

        Miten ois laittaa numero estolistalle?


    • kiiitos

      Minulle tuli juuri kanssa ko. numerosta puhelu. Läppäsin heti luurin korvaan :)

    • Kiitos!

      Puhelimessa oli menetetty puhelu ko numerosta. Kun soitin automaattinen puhelinvastaaja sanoi että " toimeksiannosta otamme yhteyttä.....". Googlasin numeron enkä vastaa jatkossa!

    • Miksi minulle joku
    • mitäihmettä

      Minulla soi juuri äsken puhelin, onneksi olen töissä enkä pystynyt vastaamaan. googletin numeron ja löysin tämän topicin. En kyllä muutenkaan olisi vastannut tuollaiseen numeroon klo 20.30 illalla!

      Tuntuu että puhelinmyyjätkin käyvät yhä härskeimmiksi vuosi vuodelta. n kuukausi sitten minulle tuli soitto lauantai iltapäivällä klo 18 aikoihin, eikä uskottu kun yritin kertoa etten ole kiinnostunut ja sitäpaitsi olin ystäväni 40 vuotis syntymäpäivä juhlilla. Ja tuntuu, että näitä puhelinmyyjien puheluita tulee nykyään useita viikossa!

    • ikäimmeinen

      Useimmissa puhelimissa on mahdollisuus laittaa esto tällaisille soitoille.
      Itse olen näin tehnyt. Selvitin soittajan numerotiedustelusta tekstarilla, ei ollut salainen eikä prepaid.
      Soittaja ei kylläkään "lyönyt luuria korvalle", kysyi jotakin henkilöä ja sanoin ettei löydy tästä numerosta. Kiitos ja kuulemiin.
      Soitteli myöhemmin uudestaan useamman kerran, joten laitoin eston päälle.

      Tällaisia huijarisoittoja tulee myös numerosta, joka on Nordean asiakaspalvelunumero, siinä oli kyllä 358 edessä.
      Sain kerran tällaisesta numerosta soiton ja vastattuani "lyötiin luuri korvalle".

      Yöksi sammutan puhelimeni, toistaiseksi en halua olla 24 h tavoitettavissa.

      Kyllä näitä riittää. Ja voihan sitä aina ilmoittaa poliisille, mutta tiedä sitten mitä apua siitä on?

    • arvaaja
    • Äskön sieltä soitettiin ja vastasin, joku kuluttajakysely. Kerroin soittajalle ongelmasta ja hän sanoi, että tietokone soittelee ja katkaisee jos minuuttiin ei vastata ja sitten soittaa seuraavaan numeroon.

    • raivona

      Sama juttu täällä, niitä on tullut jo viime vuoden puolella jatkuvasti monta kertaa päivässä, tänäänkin työssä ollessani 5 kertaa. En vastaa yleensäkään outoihin numeroihin, mutta tämä ottaa päähän todellakin. Onko tämä puhelinmyyjä vai
      ..........., kuka tietää?

    • RimputusKyllästyttää

      Viikon ajan lähes päivittäin on tullut tästä numerosta puheluita. En vastaa ikinä tuntemattomiin numeroihin muutenkaan, mutta hieman kyllästyttää tämä. Numeroani en myöskään ole missään julkisesti jakanut, joten ihmetyttää, miksi minulle soitetaan. En ole ikinä ostanut puhelimessa mitään. Onko muilla ollut samaa soitteluongelmaa viime aikoina? Tietääkö joku, mikä tässä on takana?

    • niki12854

      ja tää numero on samaa paskaa 0295438924

    • EnVastaa

      Ei muuta kun rikosilmoitusta tekemään. Nimike olisi viestintärauhan rikkominen (RL 24.luku 1a§)
      "Joka häirintätarkoituksessa toistuvasti lähettää viestejä tai soittaa toiselle siten, että teko on omiaan aiheuttamaan tälle huomattavaa häiriötä tai haittaa, on tuomittava viestintärauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."

    • Turhaaa

      Minullekin on nyt kuukauden aikana tullut päivässä useampia soittoja kyseisestä numerosta. Ei todellakaan vastaa huu- haa numeroo!

    • EnVastaa

      Ketju aloitettu 2013 ja edelleen sama meininki! Uskomatonta. Olen saanut muutaman päivän sisään 11 puhelua. Googlasin ensimmäisen puhelun jälkeen numeron ja heti selvisi ettei kannata vastata jatkossakaan. En siis ole kertaakaan vastannut tai lyönyt luuria korvaan. Lopettaako tämä joskus vai pitääkö estoista ruveta ottamaan selvää?

    • Aajfuct

      Juuri äsken 20.30 tuli puhelu ks. Numerosta ja googlasin löysin tämän. Onneksi en vastannut

    • Roskasoittoja

      Sama juttu. Tänään tuli illalla kaksi puhelua tuosta samasta numerosta. En vastannut.

    • meneehermot

      Joo o, vielä vaan sama heepo jaksaa. Mulle tullut kolmen päivän sisään nyt 4 puhelua kyseisestä numerosta. Kaksi kertaa soitti yhdeksän aikaan illalla. Tietääkö kukaan kenelle tämä numero kuuluu?

    • kyllästynyt1

      Mulle on kans rinkuttanu tänää jo kolme kertaa kyseinen numero, eilen kaks kertaa..laitoin mustalle listalle koko numeron...

    • jerppah

      Muutaman päivän ajan on soiteltu tästä numerosta.. eikö tosissaa oo ihmisillä parempaa tekemistä ? Hyvä kun googletin ja löysin tämän ketjun.

    • 358265102210

      Itsekin ihmettelen, että välillä soi niin lyhyesti, tänään, mutten kerro mihin kellonaikaan (tiistaina 9.6.2015)

      " 358 265102210" .

      En myös vastaa, ellen mistään näe kuka soittaa tms.

      • Miglu84

        Mulla on soinut kanssa tänään pari kertaa ja yhdellä kertaa niin vähän aikaa ettei kerennyt edes soittoääni lähteä soimaan.. Ihme pelleilyä


    • turhaailmoitella

      Joensuun poliisi tutki puhelinhäiriköintiä, mutta ei saanut tekijää selville. Numero näkyi ja oli lankaverkon puhelinliittymä. Tuntuu oudolta?

    • Saatanankyllästynyt

      Mulle soitettu nyt 9 kertaa muutaman päivän sisällä. Tänään vastasin ja vanha miesääni sanoi olevansa hannu jostain nordstatista.. Enempää ei ehtinyt sanoa kun ilmaisin närkästykseni jokapäiväiseen rimputteluun ja sitten löi luurin korvaan.

    • Hanskugghh

      Minullekin tämä numero on alkanut häiriköimään viikkojen aikana, en ole kertaakaan vastannut. Silti se jaksaa soitella ja jopa iltaisin n. klo 20.30. Joskus se pitää muutaman päivän taukoa ja taas yrittää häiritä. Ihme homma tämä!!

    • ylpeäelisanpuhelinmyyjä

      Kohtuu avutonta porukkaa täällä, itse olette numeronne johonkin kilpailuun antaneet, tai vaikka tilannut jonkin operaattorituotteen jossa samalla olet sallinut numeron luovutuksen kolmannelle taholle suoramarkkinointiin ja mm. Tutkimuspuheluihin, joka kyseessä tämän topiikin numerossa. Vastaamalla puheluun tiedät kuka soittaa ja millä asialla, tämän lisäksi poistuu numero soittoaineistosta. Eikä puhelua enää tule. Te joita puhelimeen vastaaminen näin pelottaa, kannattaisi varmaan suosiolla luopua puhelimesta, niin on enemmän aikaa pahoittaa mieli, vaikka rasismista tai jostain muusta polttavasta aiheesta.. kannattaa kuitenkin muistaa, kun puhelin joskus soi ja soittajana vierasnumero, se saattaa olla viimeinen tilaisuus mennä katsomaan vaikka perheenjäsentäsi sairaalaan, puhelimissa on myös ominaisuus jolla saa puhelun katkaistua sikäli mikäli puhelu ei ollutkaan teille mieleinen, tällöin myöskin puhelu kuittaantuu soitetuksi näissä automatisoiduissa soitto järjestelmissä, eikä toista puhelua enää normaalisti tule.

    • weird

      Outoa. Samaiseta numerosta soitettu myös minille tänään. Outoa siitä tekee sen, että soitettiin tasan 20:30, kuten ilmeisesti monella muulla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe