Lääkkeet veivät seksin

Onko joku keksinyt mitenkä saisi halut ennalleen masennuslääkkeen lopetettua.

Vaikka näkisin alastoman naisen niin en innostu siitä samalla tavalla kuin ennen lääkitystä.
Jollain tavalla,, ei kiinnosta,, puuttuu sellainen vire ,halu,,, en saa siitä sitä mitä sain ennen...

Masennuslääkkeen lopetuksesta on jo 4 kuukautta.

Pitääkö vain odottaa vai voinko tehdä jotain?
Kiitos
8687
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Kokemaasi tilaa kutsutaan PSSD:ksi, joka on lyhennys sanoista Post-SSRI Sexual Dysfunction. Vapaa suomenkielinen käännös on siis suurin piirtein SSRI:n jälkeinen seksuaalitoimintahäiriö. PSSD on valitettavan yleinen seuraus masennuslääkekäytöstä. Ongelmaan ei ole mitään tunnettua hoitoa. Joillain aika palauttaa osan haluista ja kyvyistä, osalle ei. Palautuminen voi kestää useita kuukausia tai jopa vuosia. Tee ehdottomasti ilmoitus tästä haittavaikutuksesta SSRI:n määränneelle lääkärillesi sekä tarvittaessa eteenpäin lääkevalvonnosta vastaaville viranomaisille. Valtaosa psykiatreista ja lääkäreistä kieltäytyy hyväksymästä tätä oiretta, joten saatat kohdata runsaasti vastarintaa. Lisätietoa PSSD:stä löydät googlaamalla.

Äänestä

Käytin moclobemid merkkisiä lääkkeitä, eivät ole ssri lääkkeitä mutta vaikutus kumminkin sama.

Söin niitä kauan, 3 vuotta ainaki ja alussa suurillakin annoksilla.

Äänestä
  • Joo. Seksuaalitoimintahäiriöt koskevat ymmärtääkseni em. lisäksi neuroleptejä. Kaikissa tapauksissa on mahdollista, että vauriot jäävät pysyviksi. Ainoastaan aika näyttää miten tilanne etenee. Jotkut ovat saaneet osan toiminnoistaan takaisin muutamien vuosien kuluessa. Osalle taas ei ole tapahtunut mitään parannusta yhteentoista vuoteen ja näin ollen tuskin tulee koskaan tapahtumaan.

    Äänestä

Seuraavassa lääketieteellisessä artikelissa suositellaan mm. metyylifenidaattia (Concerta, käytetään ADHD:n hoidossa) hoitamaan SSRI-lääkkeiden aiheuttamaa pitkäaikaista seksuaalisen toiminnan häiriötä:

"Case #3 has had some reversal of symptoms with extended-release methylphenidate, although it is not yet known if these prosexual effects will persist when the drug is discontinued."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18173768

Aion itse vaatia tätä lääkettä. Olkooonkin, että luokitellaan huumausaineeksi, mutta lääkäreillä on vastuu korjata sotkunsa, kun eivät kuitenkaan ennalta tästä seksuaalisuuden katoamisesta varoittaneet!

Äänestä
  • Olethan varovainen, sillä uudet lääkkeet voivat tuoda uusia ongelmia ja pidentää mahdollista ajan tuomaa toipumista. Metyylifenidaatti on hyvin addiktoivaa ja haitallista esimerkiksi sydänterveydelle.

    Äänestä

Ajatelet näin johan sitä tuli harrastettuakin loppuelon voi olla ilmankin kyllä se siitä.

Äänestä
  • Mitä helvettiä sinä tuollaista sanot? Kuka antoi sinulle auktoriteettia puhua muiden ihmisten puolesta? Kyllä seksuaalisen toimintakyvyn häiriö ja kyvyttömyys nauttia yhtään mistään ovat jo sen kaltaisia tiloja, ettei normaalielämä niiden kanssa luonnistu. Ne ovat yksilön elämänlaatua huomattavasti heikentäviä tiloja. Tuollainen ongelmien vähättely suoraan sanottuna vituttaa.

    Äänestä

Sama ongelma koskee naisia.

Näinollen lukuisat pari suhteet kärsivät.

Bisnes se on kuin kannattaa ja erityisesti juuri lääkebisnes. Käyttäkööt lääketehtaat mitä tahansa lipevää sanahelinää. Totuus on, että niiden valmistamien lääkkeiden tavoiteltu vaikutus on tuottaa lääkeyhtiölle liikevoittoa ja sitähän ne tahkoavat vuosi vuodelta aina enemmän ja enemmän, vaikka kansa ei tervehdy mitenkään. Haittavaikutukset eivät haittaa.

Lääkäreiden oma käsitys on se, että lääketehtaiden järjestämät koulutustilaisuudet eivät juurikaan vaikuta heidän lääkkeiden kirjoittamiseensa. Tutkimusnäyttö osoittaa kuitenkin muuta. Koulutustilaisuuksilla ja lääkärien saamilla pienilläkin liikelahjoilla on dramaattinen vaikutus reseptien kirjoittamiseen.

Koko diasarja: http://www.slideshare.net/tarunpahuja13/nofreelunch-presentation

"Lääketehtaat käyttävät Suomessa yhteensä ainakin noin parikymmentä miljoonaa euroa lääkäreiden jatkokoulutukseen, koti- ja ulkomaisiin kongresseihin sekä palkkioihin. Siihen vielä päälle lääke-esittelyt.
Voi pohtia sitä, miten tämä vaikuttaa siihen, miten lääkärit suhtautuvat lääkehoitoihin verrattuna elämäntapahoitoihin ja ravintolisiin. Missä määrin lääkäreiden julkisuudessa silloin tällöin esittämä rohdosvalmisteiden, ravintolisien ja luontaishoitojen kritiikki on itse asiassa lääketehtaiden harjoittaman voitelun seurausta?"
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/al laakefirmat syytavat miljoonia laakareille/201308491699

Saksalaislääkäreitä jäi kiinni kun myönsivät, että lääketehdas Ratiopharm on heitä lahjonut.
http://www.spiegel.de/wissenschaft/medizin/korruption-aerztekammern-haben-fast-1000-verfahren-eingeleitet-a-877205.html


Syökää lääkkeenne:

http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm

Äänestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta


näin siinä kävi.. kirjoitti:

Onko joku keksinyt mitenkä saisi halut ennalleen masennuslääkkeen lopetettua.

Vaikka näkisin alastoman naisen niin en innostu siitä samalla tavalla kuin ennen lääkitystä.
Jollain tavalla,, ei kiinnosta,, puuttuu sellainen vire ,halu,,, en saa siitä sitä mitä sain ennen...

Masennuslääkkeen lopetuksesta on jo 4 kuukautta.

Pitääkö vain odottaa vai voinko tehdä jotain?
Kiitos

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu