Tämä uudistus on etäisukeille tappiollinen, jos erehtyy tekemään pätkätöitä !!
Oikea SURMANLOUKKU !
Me omillaan elävät EtäIsät emme hyödy uudistuksesta.Tarviimme YHÄ toimentuotukea ja mikäli työtuloja ei nyt huomioida työmarkkinatuessa, niin varmuudella huomioidaan toimeentulotuessa. Hyöty on tasan NOLLA !
Sokerina pohalla ! ! !
Meille ELATUSVELVOLLISELLE hyöty on TAPPIOLLINEN jos erehdyn 400 eurolla tekemään töitä.
NIMITTÄIN kun on työtön työnhakija ja bruttotulot on alle 1071,43e/kk, niin saa TÄYDET VAPAUTUKSET elatusmaksuista. Tähän summaan (1071,43e) lasketaan mahdolliset työtulot,työttömyyspäivärahat sekä asumistuki. TOIMEENTULOTUKEA EI LASKETA TUOHON VAPAUTUSSUMMAAN !
Linkki vapautuslaskelmaan:
http://www.kela.fi/elatusvelvolliselle_maksuvaikeudet
Tämä tarkoittaa minun kohdallani 290e/kk säästöä joka kuukausi. Jos töihin menisin,joutuisin elarit maksamaan ja ulosottoon menisivät jos en maksaisi. KATSOKAA ESIMERKKINI A JA B:
A ) Nykyiset tuloni: asumistuki 300e, työmarkkinatuki 520e,toimeentulotuki 350e= 1170e/kk. SAAN VAPAUTUKSEN ELAREISTA, tulot siis 1170e/kk.
B) Tekisin töitä 400eurolla,työmarkkinatuki 520e,asumistuki 300e,toimentulotuki 0e = 1220e/kk. EN SAISI VAPAUTUSTA elareista, eli käteen 1220e-290e = 930e
Minä JÄÄN 240 euroa tappiolle jos tekisin 400 eurolla töitä, koska mut pakotettais sit maksamaan elatusmaksut.
Nykyisellään voi sanoa että jos mua verrataan duunariin, mun tulot on 1170e vapautukset elareista 290e niin mun työtä vastaavat tulot ovat nyt työttömänä 1460e/kk.
Tämä 1460e/kk on NETTOA ! Siispä, minulla on perusteltu syy etsiä vakituista työpaikkaa jossa nettotulot on vähintään 2000e/kk ja mielellään vakituista päätoimista työtä jotta tämä vakiotulo olisi varmaa pitkällä tähtäimellä.
Olisko tämä 2000e netto sellanen 2750e bruttoa ?
No,tämän summan 2750 laitan kaikkiin työhakemuksiin palkkavaatimuksen kohdalle se onkin aika perusteltu minimipalkka kohdallani...
EtäIsälle täysin hyödytön suojaosa 400e,se kääntyy tappioksi !
7
152
Vastaukset
- no jo on...
Kanna vastuu lapsistasi osallistumalla heidän kustannuksiinsa vai ainako yrität lykätä kaikki kulut muitten niskoille. Vanhempien kuuluu elättää lapsensa, ei yhteiskunnan.
- sdfdsfddsf
Yritetään hoitaa lapset, mutta näin laskelmat menee ja töitä ei ole. entistä vähempi rahaa lapsille kun tapaan heitä. Ei siis kannata mennä töihin 400 eurolla eikä pienellä palkalla.
Hölmö neuvo sinulla !
- kusetushuipussaan
Kun valtio lupaa rahaa, niin aina se pettää. Toki tähänkin touhuun löytyy esimerkki joka ehkä hyötyy.
Mutta pääasia tässä Hallitus yrittää kehitää jotain positiiviselta näyttävää mikä ei vie rahaa mutta lisää verotuloja.
Älkää sortuko. - hbblifcjkff
joo,ei kannusta työntekoa...
- sinkku työtön
onneksi olen niin ruma että kukaan nainen ei halua lapsia kanssani ikinä. ei tarvii pelätä elatusmaksuja
- tepp3
Kondomi kondomi kondomi
- That's shit.
Nää on taas niitä asioista jotka hyödyttävät ainoastaan perheitä, jotka varallisuutensa puolesta eivät tarvitse toimeentulotukea. Ensin poistettiin työttömyysturvasta harkinnanvaraisuus ja nyt lykätään vielä 400 € ekstraa päälle.
Köyhä yksineläjä ei hyödy tuostakaan uudistuksesta yhtään mitään, sillä toimeentulotuessa leikataa kaikki ylimääräiset tulot pois. Tai oikeastaan saa pitää 20% tuloista 150 euroon asti. That's it.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662218Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711450Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211424Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1761083Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.731069Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1031026En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9902- 75888