Terveyskeskuksen ajanvaraus

byrokratiaa

ei toimi. Pikkuisen ihmettelen, ettei ole annettu numeroa johon voi soittaa. No, eipä siinä mitään, kun jos jotain sattuu, on mentävä ensiapuun sairaalaan. Sinne ei voi tilata aikaa. Siellä jonotetaan ensin sairaanhoitajalle ja kun sinne pääsee, toinen mokoma jonotus lääkärille. Vantaalla esim. on arkipäivisin päivystys omalla terveysasemalla ja sinne varataan aika. Minusta ensiapu pitäisi olla vain pahasti loukkaantuneille eikä vaikkapa nilkan nyrjähdyspotilaille. Viikonloppu on asia erikseen.

20

7651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusavutonko?

      Hyvinkäällä aika terkalle varataan sairaanhoitajan kautta!Sivuilta löytyy haku jolla voit osoitteesi perusteella katsoa kuka on oma hoitajasi ja lääkärisi! Hyvin on toiminut ajanvaraus ei ongelmia!


      Lääkärin/sairaanhoitajan palvelut

      Omalääkärin ja omahoitajan vastaanotoilla hoidetaan kiireetöntä hoitoa vaativia potilaita, joiden hoito aloitus voi odottaa seuraavaan päivään tai myöhempään ajankohtaan.

      Terveysasemia on kaksi Pääterveysasema (Sandelininkatu 1), joka hoitaa Hakala-Hyvinkäänkylän, eteläisen, itäisen, ja läntisen piirin asiakkaita sekä Paavolan terveysasema (Jussilankatu 6), joka hoitaa paavolan piirin asiakkaita.

      Ajanvaraus omalääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotolle on välttämätön. Ajanvarauksen omalääkärin vastaanotolle hoitaa omahoitajasi, joka määräytyy katuosoitteesi mukaan.

      Terveysasemat ovat avoinna ma-to 8-16, pe 8-14. Muuna aikana palvelee Hyvinkään sairaalan päivystys. Kiireellinen sairaanhoito/Ensiapu annetaan Hyvinkään sairaalan päivystyksessä 24t/vrk.

      Käytössämme on takaisinsoittopalvelu.

      http://www.hyvinkaa.fi/Terveyspalvelut/Laakarinsairaanhoitajan-palvelut-----/

    • vikaavikaa1

      Ajanvarauksessa oli jotain vikaa parina päivänä, jos sitä tarkoitit. Kaupungin kotisivuilla oli siitä ilmoitus.

    • PITKÄAIKAINEN SAIRAS

      Ennen terveyskeskus toiminta oli parempaa nykyään ei saa aikoja sitten millään.Sairaanhoitaja käskee menemään päivystykseen,ihmettelen tätä touhua.Päivystyksestä ei saa lähetettä sairauden jatkohoitoon.Miten saa hoitoja kun ei saa aikoja.Valitettavasti rahaa ei ole mennä yksityiselle,hyvä kun lääkkeet pystyy ostamaan,kun elääkin pitäis.EHKÄ.

      • Anonyymi

        Käsittämätöntä toimintaa tämä kadotessa ja ajanvarausjärjestelmässä kierrättämistä. Ei vanhempi ihminen pysty ymmärtämään kun numeroa ei löydy. Kaikkea muuta tekstiä on. Neuvotaan itsehoitoon ja arvioimaan hoidon tarvetta. Aivan peestä. Ennen oli yksi ajanvaraus numero ja siitä hoitui kaikki. Miksi on vaikeutettu neuvontaa ja ajanvarausta. Netissä on vanhat puh.numerot. voi, voi. MIKÄ NETTIAJANVARAUS EI TOIMI JA LÄÄKÄRIAIKOJA EI SAA. YRUTETÄÄN HÄMÄTÄ JA EKSYTTÄÄ TÄYSIN AVUN, HOIDON JA NEUVONNAN TARPEEN KYSELIJÄT. MILJOONIA JA MILJOONIA ON MENNYT JOIDENKIN PÄÄTTÄJIEN TASKUUN!!!


    • Kotoilen sairaana

      Meidän työterveyshuolto ei myöskään toimi kuten ennen. Käsketään myös menemään päivystykseen tai omaan piiriin.Kuormitamme näin osaltamme näitä jo ennestään kuormitettuja palveluja :/ Ja jonot kasvaa!

      Hyvinkäälläkö muka hyvä huomen? Ei todellakaan, huonompaan suuntaan menossa koko ajan.

    • Todella pettynyt :-(

      Hyvinkään terveysaseman lääkäreistä olen joutunut tapaamaan pari ja sanottava on, että entisenä Helsinkiläisenä en kyllä moista touhua ole ennen joutunut kokemaan. :-(

      Toinen ei osannut todeta sairauttani , vaan pari vuotta sai kuunnella sitä "En minä vaan tiedä" jankutusta ja vasta sitten kun pikku tuurilla ja painostuksella sain palvelusetelin yksityiselle, kun ensin olin yhden lauantai päivän viettänyt sairaalan päivysyksessä, alkoi tapahtua.. Palvelusetelin kaupungilta saa Hyvinkäällä Terveystaloon, jossa oli ihan hyvä lääkäri, hän vain valitteli sitä, että ei oikein pääse ihmistä kunnolla tutkimaan ja hoitamaan, kun se palveluseteli ei kata kun 15min. lääkärikäynnin. :-(

      Otettiin vihdoin kattavat kokeet, joista selvisi kaikenmoista joka oli TK:n lääkäriltä jäänyt täysin huomiotta. Nyt sitten yritin saada lääkäri aikaa TK:lle uusien kokeiden jälkeen ja sain kuulla, että lääkäri oli lähtenyt lomalle ja palaa vasta elokuussa. Valkosoluarvot koholla yms. mutta se ei lääkäriä ollut lomahuumassaan kiinnostanut. Sanottiin, että oli kuulemma kokeiden tulokset katsonut, mutta ei mitään kommenttia asioihin. :-(
      Ensi kosketus taas tähänkin rumbaan oli oma hoitajan kanssa keskustelu, kun sitä lääkäriaikaa yritin varata, ja mietin ,että mistä ovat ammattipätevyytensä saaneet, jos sairaanhoitaja sanoo, ettei osaa normi verikokeita tulkita ?? Lopulta sain toisen sairaanhoitajan puhelimeen joka osasi. Olen itsekin hoitaja ja minulle ainakin ne labrojen tulkinnat opetettiin aikoinaan koulussa. Ei hoitaja toki mitään diagnoosia voi tehdä, mutta pitäisi osata sen verran tulkita, että tarviiko potilas toista lääkäriä , jos se omalääkäri on lomalla.

      Lääkäri aikaa ei meinaa millään saada koskaan, aina ne vaan on varattuja tai jossain lomilla tms. Ohjeistus on aika outoa mm. diabeteksen hoitoon. Samalla KERTAKÄYTTÖ lansetilla pitäisi ottaa sormenpää näytteet saman vuorokauden aikana, niitä lansetteja saa todella nihkeästi hoitotarvike jakelusta ja jos itse ostaisi ne on aika kalliita ja periaatteessa en osta, koska ne kuuluu muuallakin saada ilmaiseksi. Onhan lääkkeetkin 100% korvauksella.

      Kun lääkäri tekee KELA::lle selvityksen lääkekorvattavuuden tarpeellisuudesta, siitäkään ei lääkäri kertonut, että sen paperin teko tulee maksamaan yli 40e

      Hyvinkäällä ei hoitoa saa jos sitä kunnalliselta puolelta odottaa. kai täällä kaikki on niin rikkaita, että on varaa käydä yksityisellä vai?

      • muuttakaa pois

        Noin minäkin olen terveyskeskuksen kokenut! Vaan enpä jäänyt kauaksi aikaa Hyvinkäälle. Muutin toiselle paikkakunnalle. Nyt saan hoitotarvikkeita ihan riittävästi. Myös lääkäriin pääsen nopeasti. Koskaan ei sanottu, että lääkäri on lomalla (paitsi nyt kesällä, ymmärrettävää). Hyvinkäällä kun yritti tilata, lääkäri oli muissa tehtävissä tai koulutuksessa ja missä lie. Puhelimella ei päässyt (kaikki takaisinsoittoajat menneet). Kun raahaudun terveyskeskukseen kahdeksaksi aikaa varaamaan, ei niitä ollut. Miten ihmeessä kaikki ajat oli menneet vaikka ei ollut aukikaan kun vasta kahdeksalta. Kun kerran sain ajan lääkärille, siinä ei ollut valittamista, lääkäri oli ihan mukava ja tutki tarkoin. Vaan siinä oli taistelu, että sain ajan. Ajat antavat sairaanhoitajat käyttäytyivät kuin euroopan omistajat, viis veisasivat saako potilas aikaa vai ei. Eivät taatusti itse joudu käymään samaa rumbaa kun itse sairastuvat.
        Nyt olen erittäin tyytyväinen tämän paikkakunnan terveyskeskukseen. Ja tiedättekö, täällä on hoitotarvikejakelu auki koko kesän, ei ole suljettu. Joka arkipäivä voi käydä hakemassa, tarkoitan, ettei ole vain yhtenä päivänä viikossa.


      • Todella pettynyt :-(
        muuttakaa pois kirjoitti:

        Noin minäkin olen terveyskeskuksen kokenut! Vaan enpä jäänyt kauaksi aikaa Hyvinkäälle. Muutin toiselle paikkakunnalle. Nyt saan hoitotarvikkeita ihan riittävästi. Myös lääkäriin pääsen nopeasti. Koskaan ei sanottu, että lääkäri on lomalla (paitsi nyt kesällä, ymmärrettävää). Hyvinkäällä kun yritti tilata, lääkäri oli muissa tehtävissä tai koulutuksessa ja missä lie. Puhelimella ei päässyt (kaikki takaisinsoittoajat menneet). Kun raahaudun terveyskeskukseen kahdeksaksi aikaa varaamaan, ei niitä ollut. Miten ihmeessä kaikki ajat oli menneet vaikka ei ollut aukikaan kun vasta kahdeksalta. Kun kerran sain ajan lääkärille, siinä ei ollut valittamista, lääkäri oli ihan mukava ja tutki tarkoin. Vaan siinä oli taistelu, että sain ajan. Ajat antavat sairaanhoitajat käyttäytyivät kuin euroopan omistajat, viis veisasivat saako potilas aikaa vai ei. Eivät taatusti itse joudu käymään samaa rumbaa kun itse sairastuvat.
        Nyt olen erittäin tyytyväinen tämän paikkakunnan terveyskeskukseen. Ja tiedättekö, täällä on hoitotarvikejakelu auki koko kesän, ei ole suljettu. Joka arkipäivä voi käydä hakemassa, tarkoitan, ettei ole vain yhtenä päivänä viikossa.

        Voi kuule kyllä minä muuttaisin takaisin viivana Helsinkiin, mutta tuli ostettua talo täältä hyvinkäältä hölmöyksissään ja koska asuntomarkkinat on mitä on, ei sitä saa kaupaksi asialiseen hintaan. Kuka tänne nyt haluaisikaan sen ymmärrän... :-(

        Sen tiedän, että muualla hommat toimii paremmin. Tuossa vieressä Riihimäellä asuu useampikin sukulainen ja sielläkin saa nopeasti lääkäriajan ja hoitotarvikkeita ei lasketa vaan niitä saa riittävästi.


      • Turhaa porua
        Todella pettynyt :-( kirjoitti:

        Voi kuule kyllä minä muuttaisin takaisin viivana Helsinkiin, mutta tuli ostettua talo täältä hyvinkäältä hölmöyksissään ja koska asuntomarkkinat on mitä on, ei sitä saa kaupaksi asialiseen hintaan. Kuka tänne nyt haluaisikaan sen ymmärrän... :-(

        Sen tiedän, että muualla hommat toimii paremmin. Tuossa vieressä Riihimäellä asuu useampikin sukulainen ja sielläkin saa nopeasti lääkäriajan ja hoitotarvikkeita ei lasketa vaan niitä saa riittävästi.

        Eikös sitä nykyään voi vaihtaa terveyskeskusta, voit mennä vaikka Inariin., tai sitten sinne Riihimäelle.


      • Harakka tervassa
        Turhaa porua kirjoitti:

        Eikös sitä nykyään voi vaihtaa terveyskeskusta, voit mennä vaikka Inariin., tai sitten sinne Riihimäelle.

        Varmaan Riksuun pääseekin nopeasti, koska sieltä on siirtynyt väkeä Hyvinkään terkkarin palveluja käyttämään. Muistakaa että Riksun päivystykset on Hämeenlinnassa ja siirtyessä sopimukset pysyy vähintään vuoden uudessa sopimuskohteessa.


      • kurjin t.keskus
        Harakka tervassa kirjoitti:

        Varmaan Riksuun pääseekin nopeasti, koska sieltä on siirtynyt väkeä Hyvinkään terkkarin palveluja käyttämään. Muistakaa että Riksun päivystykset on Hämeenlinnassa ja siirtyessä sopimukset pysyy vähintään vuoden uudessa sopimuskohteessa.

        Miksi pitäisi sinne mennä? Voi siirtyä vaikka Helsinkiin tai Vantaalle tai Keravallekin. Keravallakin muistaakseni päivystys on Peijaksessa, Vantaalla. Ja loppujen lopuksi, ei moni varmaan jatkuvasti päivystystä tarvitse. Hyvinkäällä on se outo puoli, että päivystys on arkisinkin sairaalalla. Muualla on sentään terveyskeskuksen yhteydessä päivystävä lääkäri, siis arkisin. Johon voi myös varata ajan. Hyvinkäällä sairaalan ensiavussa ei saa aikoja, sen kun vaan jonotat. Itse jonotin kolme tuntia. Vantaalla asuessani loukkasin ranteeni. Sain ajan päivystävälle lääkärille ihan muutaman tunnin kuluttua, Ei tarvinnut turhaan jonottaa. Eri asia on tietysti sellaiset loukkaantumiset, joissa tarvitsee ambulanssia, mutta tarkoitankin tällaisia lieviä. Esimerkiksi jos lapsi tulee kipeäksi, ei hänelle voi normaalia aikaa tilata kuukausien päähän, Siellä Hyvinkään ensiavussa (arkena) oli kipeitä lapsia vaikka kuinka paljon. Sitä en tiedä, jonottivatko he samalla tavalla kuin aikuiset vai pääsivätkö nopeammin.


      • Fakta homma
        Turhaa porua kirjoitti:

        Eikös sitä nykyään voi vaihtaa terveyskeskusta, voit mennä vaikka Inariin., tai sitten sinne Riihimäelle.

        Vaihtaa voi mutta jostain syystä byrokratia ja papereiden siirtyminen kestää 3kk eli odottamista anyway...


      • 31v diabetesta sair.

        Diabeetikkona haluan ottaa kantaa tuohon hoitotarvikejakeluun, josta kylläkin eri kokemusta. Lansetteja ja neuloja ne on tyrkyttää joka kerta urakalla, vaikka mulla on entisiäkin jäljellä. Aina ne jaksaa muistuttaa, kuinka pistoväline on vaihdettava joka ikisen käyttökerran jälkeen uuteen. Ja kun vastaan, että en vaihda, niin niillä on esitellä kuvasuurennos neulasta, joka muuttuu jo parin käyttökerran jälkeen virkkuukoukuksi.


      • Kakkostyyppi
        31v diabetesta sair. kirjoitti:

        Diabeetikkona haluan ottaa kantaa tuohon hoitotarvikejakeluun, josta kylläkin eri kokemusta. Lansetteja ja neuloja ne on tyrkyttää joka kerta urakalla, vaikka mulla on entisiäkin jäljellä. Aina ne jaksaa muistuttaa, kuinka pistoväline on vaihdettava joka ikisen käyttökerran jälkeen uuteen. Ja kun vastaan, että en vaihda, niin niillä on esitellä kuvasuurennos neulasta, joka muuttuu jo parin käyttökerran jälkeen virkkuukoukuksi.

        Minä sain ohjeeksi, kun todettiin kakkostyypin diabetes Eteläisen piiri 2;sen hoitajajalta, että samaa lansettia pitää käyttää koko päivän ja hoitotarvikejakelusta taas laskettiin tarkkaan montako lansettia saan, jos otan näytteen 2x viikossa . Jo pelkästään tuo vähäinen määrä näytteitä varsinkin alussa ihmetytti minua kovasti.

        En tiedä kuinka muissa piireissä toimitaan ja mitkä on ohjeet, mutta koska olen itse hoitaja ja antanut diabetes neuvontaa kohta 20v pistin kyllä kampoihin tässä lansetti asiassa, ihan turhaan käskettiin ostamaan jos ei TK:n antamat riitä :-(

        Kenties ykköstyypin diabeetikolle tyrkytetään tarvikkeita en tiedä, lääkäri määräsi minulle myös lääkityksen jota ei edes enää valmisteta. Toki korvaavaa lääkettä on olemassa, mutta ei ollut ensimmäinen kerta kun määrätään Hyvinkään TK:sta jotakin jonka valmistus on lopetettu. Pientä tarkkkuutta toivoisi lääkäreiltäkin näissä asioissa.


      • Kakkostyyppi
        31v diabetesta sair. kirjoitti:

        Diabeetikkona haluan ottaa kantaa tuohon hoitotarvikejakeluun, josta kylläkin eri kokemusta. Lansetteja ja neuloja ne on tyrkyttää joka kerta urakalla, vaikka mulla on entisiäkin jäljellä. Aina ne jaksaa muistuttaa, kuinka pistoväline on vaihdettava joka ikisen käyttökerran jälkeen uuteen. Ja kun vastaan, että en vaihda, niin niillä on esitellä kuvasuurennos neulasta, joka muuttuu jo parin käyttökerran jälkeen virkkuukoukuksi.

        PS. lansetti ja näytteenotto neula ovat yksi ja sama asia. Liuskat on sitten se toinen näytteenotto laitteen lisäksi, jonka saa TK.sta.

        :-)

        https://www.mediq.fi/terveydenhuollontuotteet/diabetes/lansetit.html


      • varmaan jo saa!
        Kakkostyyppi kirjoitti:

        PS. lansetti ja näytteenotto neula ovat yksi ja sama asia. Liuskat on sitten se toinen näytteenotto laitteen lisäksi, jonka saa TK.sta.

        :-)

        https://www.mediq.fi/terveydenhuollontuotteet/diabetes/lansetit.html

        Muistaakseni Vantaalla ei saanut näitä lansetteja ollenkaan, piti itse ostaa. En ole varma paikkakunnasta, tästä jo jonkin verran aikaa. Joka tapauksessa jollain paikkakunnalla oli niin. Siitä opin sen, että ainakin viikon pidin samaan lansettia ennen kuin vaihdoin. Vasta sitten kun oli niin tylsä, ettei enää ihoa läpäissyt. Nyt kyllä saan vaikka kuinka paljon, mutta opittu asia ei unohdu. Tuo oli joskus 2000-luvun alussa ja minulla on vieläkin niitä ostamiani lansetteja käytössä. Kun huhtikuussa (asun nyt ihan muualla) jouduin käyttämään myös ateriainsuliinia 4 kertaa päivässä ja iltainsuliinia. Eli 5 kertaa pistin. Joka kerta piti mitata verensokeri. Siis alkuun, ei enää. Arvatkaapa miten säästeliäs olin, monta päivää samalla lansetilla!


      • 31v diabetesta sair.
        Kakkostyyppi kirjoitti:

        Minä sain ohjeeksi, kun todettiin kakkostyypin diabetes Eteläisen piiri 2;sen hoitajajalta, että samaa lansettia pitää käyttää koko päivän ja hoitotarvikejakelusta taas laskettiin tarkkaan montako lansettia saan, jos otan näytteen 2x viikossa . Jo pelkästään tuo vähäinen määrä näytteitä varsinkin alussa ihmetytti minua kovasti.

        En tiedä kuinka muissa piireissä toimitaan ja mitkä on ohjeet, mutta koska olen itse hoitaja ja antanut diabetes neuvontaa kohta 20v pistin kyllä kampoihin tässä lansetti asiassa, ihan turhaan käskettiin ostamaan jos ei TK:n antamat riitä :-(

        Kenties ykköstyypin diabeetikolle tyrkytetään tarvikkeita en tiedä, lääkäri määräsi minulle myös lääkityksen jota ei edes enää valmisteta. Toki korvaavaa lääkettä on olemassa, mutta ei ollut ensimmäinen kerta kun määrätään Hyvinkään TK:sta jotakin jonka valmistus on lopetettu. Pientä tarkkkuutta toivoisi lääkäreiltäkin näissä asioissa.

        Jeps, itselläni on tosiaan ykköstyypin diabetes. Ai lääkäri määräsi lääkettä, jota ei enää valmisteta? Huh huh, ei näköjään ole ihan ajantasalla sitten. Kyllä saisi olla tarkkuutta tosiaan.


      • Anonyymi
        muuttakaa pois kirjoitti:

        Noin minäkin olen terveyskeskuksen kokenut! Vaan enpä jäänyt kauaksi aikaa Hyvinkäälle. Muutin toiselle paikkakunnalle. Nyt saan hoitotarvikkeita ihan riittävästi. Myös lääkäriin pääsen nopeasti. Koskaan ei sanottu, että lääkäri on lomalla (paitsi nyt kesällä, ymmärrettävää). Hyvinkäällä kun yritti tilata, lääkäri oli muissa tehtävissä tai koulutuksessa ja missä lie. Puhelimella ei päässyt (kaikki takaisinsoittoajat menneet). Kun raahaudun terveyskeskukseen kahdeksaksi aikaa varaamaan, ei niitä ollut. Miten ihmeessä kaikki ajat oli menneet vaikka ei ollut aukikaan kun vasta kahdeksalta. Kun kerran sain ajan lääkärille, siinä ei ollut valittamista, lääkäri oli ihan mukava ja tutki tarkoin. Vaan siinä oli taistelu, että sain ajan. Ajat antavat sairaanhoitajat käyttäytyivät kuin euroopan omistajat, viis veisasivat saako potilas aikaa vai ei. Eivät taatusti itse joudu käymään samaa rumbaa kun itse sairastuvat.
        Nyt olen erittäin tyytyväinen tämän paikkakunnan terveyskeskukseen. Ja tiedättekö, täällä on hoitotarvikejakelu auki koko kesän, ei ole suljettu. Joka arkipäivä voi käydä hakemassa, tarkoitan, ettei ole vain yhtenä päivänä viikossa.

        Näin on asia. Hyvinkäältä et apua saa näissäkään lääkäripalvelujen. Kannattaa harkita pitkään, ennen kuin muuttaa Hyvinkäälle kirjat.


    • palveluja kiitos

      Yritin varata aikaa tänään Hyvinkään terveyskeskukseen omalle lääkärille ja omahoitaja määritteli vaivani kontrollikäynniksi vaikka oireita onkin. Hoitaja sanoi, että ei voi antaa aikaa vasta kuin elokuun puolenvälin jälkeen(eli soita sitten syksyllä uudestaan) koska heillä on työsulku mutta tarjosi 45€ palveluseteliä aavaan tai terveystaloon. Taisi hoitajalla olla määritteet sekaisin kun työsulusta puhui, eikai sellaista kuitenkaan ole menossa eli työnantajan painostuskeino työtaistelun aikana? Otin palvelusetelin vastaan ja katsotaan miten pitkälle tällä päästään. Ajattelen niin, että kun me hyvinvointivaltiossa eletään ja sitä verovaroin ylläpidetään niin haluan saada palveluja juurikin julkiselta puolelta, jos joku päivä verotus tippuu reilusti niin harkitsen yksityistä sektoria, tosin nyt teen pienoisen poikkeuksen koska muutakaan vaihtoehtoa ei ilmeisesti ole.

    • Anonyymi

      Jotenkin ollut tuttua sähläämistä Hyvinkään päättäjillä, vain vuodet vaihtuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe