APUA oon 16 ja oon raskaana!

apuakaipaava123

Olen siis 16 vuotias ja nyt raskaana. Harrastin poikaystäväni kanssa seksiä noin kuukausi sitten ja käytimme ehkäisyä. Ihmettelen että miten voin olla raskaana vaikka käytimme ehkäisyä ja tein testin vasta eilen koska menkkani ovat myöhässä. Testi oli positiivinen eli olen ilmeisesti raskaana. Voiko tollasiin apteekin testeihin luottaa? Mitä teen,pitäisikö mun kertoa tästä poikaystävälleni mutta meillä saattaisi mennä tämän asian takia poikki mutta ennemmin tai myöhemmin se saa sen selville? Vauvaa ei olla toivottu ja ehkäisyjen pitäisi olla 100% varmoja ettei kävisi vahinkoa mutta tässä nyt ollaan. En voi edes sanoa mun äidille koska se suuttuisi totaalisesti. En tiedä mitä nyt teen!? Auttakaa!

9

1620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimia

      Nyt neuvolaan mars! Hankit ajan lääkärille ja pikaiseen raskauden keskeytykseen. Joo ei varmasti ole mukavaa, mutta voin sanoa että niiden lasten aika tulee myöhemmin. Abortti ei ole ehkä helppo henkisesti tai fyysisesti mutta mieti mitä jää kokematta jos pidät vauvan. Juttele poikaystävälle jos asia ok niin hän tukee sua keskeytyksessä jos ei niin ei oo sun arvoinen. Nyt nainen huolehdit itsestäs!

      • apuakaipaava123

        Olen menossa neuvolaan ja keskustelemaan lääkärin kanssa tästä asiasta. Ei sitä lasta noin vain tapeta sen takia että olisin liian nuori äidiksi. Miksi vauvojen pitää uhmata henkensä sen virheen takia että joillekkin on käynyt vahinko kuten minulle,ei ihmistä voi tappaa tosta vain. Tiedän että olisi ehkä väärin pitää vauva mutta toisaalta en pysty tappamaan sitä sillä kyseessä on kuitenkin lapsi joka sattuu nyt olemaan minun. Mielestäni on väärin että useat lapset saavat abortilla surmansa vain koska vanhemmat ovat nuoria ja eivät pysty huolehtimaan siitä,miksi täytyy tappa,miksi ei voi synnyttää ja antaa adoptioon jotta se lapsi saisi elämän. Ei se ole sen lapsen vika jos teiniäiti tulee raskaaksi ja se vauva joutuu siitä maksamaan yleensä abortilla. Kerroin tänään aamulla poikaystävälle asiasta ja tulimme siihen tulokseen että pidetään vauva koska kummatkaan ei pysty sitä tappamaan. Olemme iloisia siitä että meille tulee vauva.


      • hohhoijaa taas
        apuakaipaava123 kirjoitti:

        Olen menossa neuvolaan ja keskustelemaan lääkärin kanssa tästä asiasta. Ei sitä lasta noin vain tapeta sen takia että olisin liian nuori äidiksi. Miksi vauvojen pitää uhmata henkensä sen virheen takia että joillekkin on käynyt vahinko kuten minulle,ei ihmistä voi tappaa tosta vain. Tiedän että olisi ehkä väärin pitää vauva mutta toisaalta en pysty tappamaan sitä sillä kyseessä on kuitenkin lapsi joka sattuu nyt olemaan minun. Mielestäni on väärin että useat lapset saavat abortilla surmansa vain koska vanhemmat ovat nuoria ja eivät pysty huolehtimaan siitä,miksi täytyy tappa,miksi ei voi synnyttää ja antaa adoptioon jotta se lapsi saisi elämän. Ei se ole sen lapsen vika jos teiniäiti tulee raskaaksi ja se vauva joutuu siitä maksamaan yleensä abortilla. Kerroin tänään aamulla poikaystävälle asiasta ja tulimme siihen tulokseen että pidetään vauva koska kummatkaan ei pysty sitä tappamaan. Olemme iloisia siitä että meille tulee vauva.

        No mitä tulit täältä sitten kyselemään neuvoja jos alun alkaenkin olit aborttia vastaan? :D Ei voi ymmärtää tällaista "mä tarviin apuu, pliis!!!11" ja sitten käännetäänkin kelkka ympäri...


      • En tiiä mitä teen!:'(
        apuakaipaava123 kirjoitti:

        Olen menossa neuvolaan ja keskustelemaan lääkärin kanssa tästä asiasta. Ei sitä lasta noin vain tapeta sen takia että olisin liian nuori äidiksi. Miksi vauvojen pitää uhmata henkensä sen virheen takia että joillekkin on käynyt vahinko kuten minulle,ei ihmistä voi tappaa tosta vain. Tiedän että olisi ehkä väärin pitää vauva mutta toisaalta en pysty tappamaan sitä sillä kyseessä on kuitenkin lapsi joka sattuu nyt olemaan minun. Mielestäni on väärin että useat lapset saavat abortilla surmansa vain koska vanhemmat ovat nuoria ja eivät pysty huolehtimaan siitä,miksi täytyy tappa,miksi ei voi synnyttää ja antaa adoptioon jotta se lapsi saisi elämän. Ei se ole sen lapsen vika jos teiniäiti tulee raskaaksi ja se vauva joutuu siitä maksamaan yleensä abortilla. Kerroin tänään aamulla poikaystävälle asiasta ja tulimme siihen tulokseen että pidetään vauva koska kummatkaan ei pysty sitä tappamaan. Olemme iloisia siitä että meille tulee vauva.

        Mä oon 13v. Ja mä halusin mun poikaystävän kans koittaa et miltä tuntuu jos harrastaa seksiä ni mun menkat on myöhäs ja en vaa viittii mennä ostaa raskaustestiä tai kertoo kellekkää


    • provako taas...?

      Mikään ehkäisykeino ei ole 100%:n varma, ei edes sterilisaatio, et kai ole luullut että jokin keino tosiaan olisi 100%:n varma?

      No totta kai olet raskaana kun testi on positiivinen ja tietysti kerrot lapsen isälle..

    • Kerttu 13 v

      Ai et on siis NIIIIN ihquu et sä saat vauvan! Mä on NIIIIN ilonen sun puolesta ja mä haluun kans vauvan heti ku mahollista!!

    • :D huono provo

      Kannattaa tehdä abortti, eikä "altistaa" lasta ihmetteleville, kyseleville ja apua huutaville kuspogeeneille.

    • J33333

      Siideri11 pää täyteen ja rappusista alas.

    • uteli

      no, piditkö lapsen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      260
      2880
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2210
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      126
      1735
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      19
      1628
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      98
      1454
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1280
    7. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      23
      1090
    8. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1043
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1013
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      998
    Aihe