Valmet Automotive

Turkkusest käväsin

Olivat tehneet mahtavan esittelyn yrityksest eiliseen esittelypäivään. Aika vierähti kuin siivillä ja porukkaa oli.

43

2584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Motive kateissa

      Niinpä niin, oli ilmaista kahvia ja pullaa? kenties Domino-keksejäkin? Kuules ny Raideri ne esittelyt ei ole tarkoitettu ehkä aihan sinunlaisiasi varten, jotka tulee sinne vaan tarjoilujen takia.

      • Taxxari

        Kyllä se reuhkahattu oli tänään Teboilin baarissa tyttöjä naurattamassa ja antoi niille jonkinlaisen pinssin repustaan. Ei näyttänyt olevan kiire minnekään. Kun aurinko näyttäytyi niin oitis siirtyi ulkopuolenpöytään ja koko ajan uusi kahvimuki edessä. Tekemisenpuutetta ilmiselvästikin.


      • keransa

        Maitoa


    • Esson bar

      Merska Raumall ilmeisest sit jo siivott ?
      ja Huollot tehty huoltomiehell
      ja Mummoiltu Syväraumass
      åckså vidare

    • Elämätön elämä

      Kyttäyskulttuuri on voimissaan! Hienoa pojat!

      • Lounli-Raideri..

        En ollut missään Valmet Automotivella. Aurinkoisia kesän viimeisiä hellepäiviä ei kertakaikkiaan tohdi viettää sisätiloissa. Kävin pitkästä aikaa tekemässä pitkän pyörälenkin uudella Nishiki-polkupyörälläni, jonka ostin romani-naiselta Turusta. Kertoi, ettei kansallispukunsa hameen kanssa oikein tykkää pyöräillä ja möi sen minulle. Lukko pitää vielä ostaa Tarjoustalosta siihen, ettei kukaan sitä kähvellä. Siihen asti minun pitää raahata se aina parvekkeelleni. Mutta kyllä laatuyörä rullaa kevyesti, ei paljoa tarvinnut polkea niin maisema vaihtui. Kävin Kurjenpolulla moikkaamassa kirpputorin pitäjää ja kierrätyksen tyttöä. Aika vähissä siellä oli minua kiinnostavat tavarat tällä kertaa, mutta hankala niitä pyörällä olisikin ollut viedä.
        Nyt taidan hakea Heseltä tuhdin aterian ja haukata sen. Ne kalorit olen polkenut tänään jo taivaan tuuliin. Joten hyvällä omallatunnolla haukkaamaan. Niin ja iltasella sitten viihteelle...


      • Hirssalo
        Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        En ollut missään Valmet Automotivella. Aurinkoisia kesän viimeisiä hellepäiviä ei kertakaikkiaan tohdi viettää sisätiloissa. Kävin pitkästä aikaa tekemässä pitkän pyörälenkin uudella Nishiki-polkupyörälläni, jonka ostin romani-naiselta Turusta. Kertoi, ettei kansallispukunsa hameen kanssa oikein tykkää pyöräillä ja möi sen minulle. Lukko pitää vielä ostaa Tarjoustalosta siihen, ettei kukaan sitä kähvellä. Siihen asti minun pitää raahata se aina parvekkeelleni. Mutta kyllä laatuyörä rullaa kevyesti, ei paljoa tarvinnut polkea niin maisema vaihtui. Kävin Kurjenpolulla moikkaamassa kirpputorin pitäjää ja kierrätyksen tyttöä. Aika vähissä siellä oli minua kiinnostavat tavarat tällä kertaa, mutta hankala niitä pyörällä olisikin ollut viedä.
        Nyt taidan hakea Heseltä tuhdin aterian ja haukata sen. Ne kalorit olen polkenut tänään jo taivaan tuuliin. Joten hyvällä omallatunnolla haukkaamaan. Niin ja iltasella sitten viihteelle...

        Nishiki on kallis pyörä. Paljollas sait sen? Se on Jopojen kera eniten varastettuja pyöriä Suomessa. Paree pitääkin parvekkeella, koska luulen ettei lukkokaan estä sen vientiä, kun vielä asut siellä Ankkiksella. Siellä kaikki tuppaa olemaan yhteistä, polkupyörätkin.


      • Jo liikaa
        Hirssalo kirjoitti:

        Nishiki on kallis pyörä. Paljollas sait sen? Se on Jopojen kera eniten varastettuja pyöriä Suomessa. Paree pitääkin parvekkeella, koska luulen ettei lukkokaan estä sen vientiä, kun vielä asut siellä Ankkiksella. Siellä kaikki tuppaa olemaan yhteistä, polkupyörätkin.

        Ei tullu mielees, että kuraat rappukäytävän sillä kun raahaat sitä asuntoosi. Kannattais vähän ajatella, että mitä lisätyötä se teettää meille siivoajille. Muutenkin näyt kasanneeksi parvekkeesi täyteen kaikenlaista, näkyy pihalle rumentavana yksityiskohtana.


      • ValmetKavallukset

        kuinka on, tekeeko valmet viela isoja laivoja? onko niiden katoava "kassa" jokin isoihin laivatilauksiin liittyva "virallinen" kavallus? ehka se laivaporukka ostaa keskieuroopassa lobbareita peittaakseen hotellijalkensa?


      • bikes1
        Hirssalo kirjoitti:

        Nishiki on kallis pyörä. Paljollas sait sen? Se on Jopojen kera eniten varastettuja pyöriä Suomessa. Paree pitääkin parvekkeella, koska luulen ettei lukkokaan estä sen vientiä, kun vielä asut siellä Ankkiksella. Siellä kaikki tuppaa olemaan yhteistä, polkupyörätkin.

        City Crescent.


    • Turkkusest käväsin

      Ei ollu kahvii, pullaa, eikä ees Domino-keksejä. Jotain kurkkupastillei oli Valmet Automotive -yksittäispakkauksis

      • Psyk.erik.lääk

        No onhan nuo nyt perusteltuja tarjottavia, nyt alkavana flussakauden alkuna.


    • : )

      Net ovat nitä samoi karkei kun 80-luvulla jäi edellisest isosta regrystä. : )

      • mää vaan

        Regrystä tulikin aasinsilta :)
        Taas ne rekryy turun suunnasta lisää työntekijöitä kunnei Uki:ssa asuvat kelpaa hihnalle ;)


    • varaministeri

      Onko turkulaisilla taskurahasta pulaa vai tulevatko ajankulukseen tehtaan linjalle seisoskelemaan?

    • arvoton pesti

      Kaikki jotka asuvat 50-60km päässä autotehtaasta, tietävät mikä on sen puljun henkilöstöpolitiikka. Siksi pitää yrittää rekrytoida aina vaan kauempaa ja kauempaa ja kauempaa...... ihmisiä jotka eivät vielä ehkä tiedä

      • Lounli-Raideri..

        Suurempaa kunniaa ja saavutusta ei aito uusikaupunkilainen voi kokea, kuin että saa olla työssä autotehtaassa. Elämäntehtävänä se on ylevä ja sinne päästyään ihminen voi kokea sisäistä tyydytystä ja ulkoista glooriaa. Lämmöllä muistelen omaa , lyhyeksi jäänytta pestiäni autotehtaalla. Minä kuulun niihin valittuihin, jotka voivat liittää muistojensa kimaltelevaan helminauhaan autotehtaan elämänvaiheena.


      • Äiti -71

        Vähän niinkuin Salon Nokialla ennen...ei ihme että loppui.Varamiespalvelun kautta tullutta vuokratyövoimaa pompotettiin erityisesti.


    • Risto P-45

      Aivan olemmehan kuin yhtä suurta perhettä autotehtaalla. Tehtaalla on lämminhenkinen tunnelma kaikkien kanssa ylimpää johtoa myöden. Kaikilla on tärkeä tehtävä tarkoin harkituissa merkityksellisissä työpisteissä.
      Täällä jos missään tuntee itsensä tärkeäksi suuressa organisaatiossa, ei ole tullut sellaista tunnetta että on "pisara meressä". Palkka, työajat,joustavuus jne ovat Suomen mittapuulla huippuluokkaa.
      Johtoporras ja työkaverit ovat todella tärkeässä asemassa täällä.En voisi kuvitella mitä tapahtuu jos joutuisin työttömäksi tai tehdas alas ajettaisiin. Elämä menettäisi merkityksensä. En ikinä halua muuttaa pois näistä ympyröistä täällä Laitilassa on hyvä ja turvallista sua. Johtaja on töissä kehunut minua kun jaksan tehdä ylitöitä ja olen sitoutunut töihini 100% on ilo olla Hienossa organisaatiossa mukana tekemässä Suomea tutuksi maailmalle tekniikan, laadun ja Uudenkaupungin myötä.

      • Mummo Vehmaalta

        Se kannattaa nuorena tehä töitä jos on. Saapi sitten aikanaan paremman eläkkeen, jos saa. Näissä maatalon hommissa kun olen ollu ikäni, niin eläke pieni. Yhdestä lehmästä pyysin kallon teurastamolta muistoksi. Tuossa se nököttää nyt takan reunustalla ja katsoo tyhjin silmin iäisyyteen. Hieno eläin.


    • hyvä vitsi

      Eikö sinne saada enää mistään porukkaa, kelpaisi jo kuulema yli 60 vuotiaatkin töihin, hah hah. Valitettavasti kerran ollut eikä ikinä enää, onneksi en ole pikkurahan tarpeessa, mihin tajansa muualle jos työtä tarvitsisi. Surkea kaupunki ja idiooteinta porukkaa mitä ikinä tavannut. Toivottavasti ei kulu verorahoja tuon keharien suojatyöpaikan ylläpitoon.

      • Golds' Gym

        Turhaan pilkkaat kehareita. Ei ole helppo saada lihaksikasta, tasapainoista ja oikean rasvaprosentin omaavaa bodia. Joka päivä joutuu salille lähtemään, ja esim. lihapiirakkaa ei voi tilata kioskilta niin kuin ihan tavan jannu. Olutkin on pannassa ainakin 2-3 viikkoa ennen kisoja. Edellä mainittuun luonteen lujuuteen viitaten, uskon kehareiden olevan työntekijöiden aatelia!


      • : )

        Ilmeisesti sait potkut.Kirjoitu sen verran katkera !


      • helposti saa
        Golds' Gym kirjoitti:

        Turhaan pilkkaat kehareita. Ei ole helppo saada lihaksikasta, tasapainoista ja oikean rasvaprosentin omaavaa bodia. Joka päivä joutuu salille lähtemään, ja esim. lihapiirakkaa ei voi tilata kioskilta niin kuin ihan tavan jannu. Olutkin on pannassa ainakin 2-3 viikkoa ennen kisoja. Edellä mainittuun luonteen lujuuteen viitaten, uskon kehareiden olevan työntekijöiden aatelia!

        Katso vaikka siitä Toisenlaiset frendit -tv-sarjasta, kauheita läskejä. Laittaisivat ne sinne töihin, hyvin pärjäisivät kun ei tarvitse aivoja käyttää. Kuulema uki valittiin autotehtaan sijotuspaikaksi sen takia kun siellä oli sopivan yksinkertaista porukkaa.


      • parempi

        Kyllä ne ovat ihmisiä ja työtätekeviä yli 60-vuotiaatkin.
        Eläkeikää ollaan nostamassa. Ei saisi olla rasistisia työnantajat eivätkä työntekijät firmoissa joihin palkataan vielä yli 60-vuotiaita. Harvemmin siinä enää monikaan notkuu työkkärin kirjoissa.
        Tehtaalta on vuosien saatossa lähtenyt eläkeputkeen paljon väkeä. Sen johdosta on ilmapiiri parantunut osaltaan työntekijöiden parissa. Pahimmat juoruakat ja itseään parempana pitävät ovat poissa .
        Uskon vahvasti että uudet kauempaakin tulleet antavat uutta hyvää ilmapiiriä tehtaalle.


    • Alma Akseli

      Tehtaalle on suoranaista tunkua. 900 hakijaa, joista joka kolmas pääsi unelmiensa ammattiin. Valitut ovat nuorta- ja innokasta-, elämässä selviytyvää ainesta. Autonrakentaminen vaatii joustavaa luonnetta ja henkilökohtaista uhrautumista. Palkkapolitiikka on keskimäärin globaalitasolla, ne jotka tekevät varsinaisen työn, saavat vähemmän palkaa.

    • uhrilammas

      Henkilökohtaista uhrautumista?? Vitsi, vitsi,,,,,kai?

      • Alma Akseli

        Siinä on vitsit vähissä jos työaikana ei ole aikaa edes paskallakäyntiin :)


      • asiastatietoinen
        Alma Akseli kirjoitti:

        Siinä on vitsit vähissä jos työaikana ei ole aikaa edes paskallakäyntiin :)

        se on omaa aikaansaamattomuutta jos ei uskalla lähteä käymään wc:ssä työaikana. Sitä vartenhan siellä on korvaajat jotka tulevat linjalle .
        vain muutama tiiminvetäjä osaa asemia tehdä.


    • uhrilammas

      Housuihinko siellä pitää paskoa?

      • Alma Akseli

        Työntekijöitten kehon normaaleihin toimintoihin liittyviä aikahävikkejä ei lukuisissa palavereissa ole vielä pystytty ratkaisemaan. Pampers-vaippoja ehdoteltiin työntekijöille pakolliseksi varusteeksi mutta niiden korkea hinta lopetti asiasta jauhamisen ja samalla todettiin että palavereissa muutenkin puhutaan pelkkää pa skaa.


      • lähimmäinen aina
        Alma Akseli kirjoitti:

        Työntekijöitten kehon normaaleihin toimintoihin liittyviä aikahävikkejä ei lukuisissa palavereissa ole vielä pystytty ratkaisemaan. Pampers-vaippoja ehdoteltiin työntekijöille pakolliseksi varusteeksi mutta niiden korkea hinta lopetti asiasta jauhamisen ja samalla todettiin että palavereissa muutenkin puhutaan pelkkää pa skaa.

        I have heard too, that rehellinen työntekijä ei siellä pärjää. Siellä on vuosien kuluessa tehty törkeitä työntekijänoikeus-linssiinviilauksia. Minä säälin niitä työntekijöitä, todella... No, taivaanportilla ei kellään liene enää taskuja, luulisin. Eikä vaippoja, luulisin myös.

        Kolkuttaako jonkun omatunto, niinpä.

        Onneksi on rehellisiäkin työpaikkoja. Kiitos pienyrittäjät!
        Annatte ihmisille työtä, ja tulevaisuuden mahdollisuuden.
        Ette potki rehellisiä päähän. Autatte ja kannustatte. Ei koirastakaan hakkaamalla uskollista ystävää saa...

        Äläpä pyöräilijä tukehdu siihen kuivaan lahjapastilliin pyöräillessäsi sitten... tai jotain.


      • 1+7
        lähimmäinen aina kirjoitti:

        I have heard too, that rehellinen työntekijä ei siellä pärjää. Siellä on vuosien kuluessa tehty törkeitä työntekijänoikeus-linssiinviilauksia. Minä säälin niitä työntekijöitä, todella... No, taivaanportilla ei kellään liene enää taskuja, luulisin. Eikä vaippoja, luulisin myös.

        Kolkuttaako jonkun omatunto, niinpä.

        Onneksi on rehellisiäkin työpaikkoja. Kiitos pienyrittäjät!
        Annatte ihmisille työtä, ja tulevaisuuden mahdollisuuden.
        Ette potki rehellisiä päähän. Autatte ja kannustatte. Ei koirastakaan hakkaamalla uskollista ystävää saa...

        Äläpä pyöräilijä tukehdu siihen kuivaan lahjapastilliin pyöräillessäsi sitten... tai jotain.

        Ei tuo autotehdas niin ruusuinen paikka ole kuin annetaan julkisuudessa ymmärtää. Mutta siitä ei täällä tämän enempää. Muualle lähtisin töihin mut ikää on jo.


    • Postia työkkäristä

      Jätä hakemus koulutukseen viimeistään 6.7.13 mennessä osoitteessa,
      te-palvelut.fi (koulutustunnus 655238).
      Jätä hakemuksesi myös Valmet Automotivelle.

      Työmatkaa mulla tulisi 134 km / suunta.
      Tuo rekry taitaa olla palkatonta työtä ekat 4 kk:tta? Joskus
      näin rekrytoitu joihinkin firmaan työkkäreiden kautta.

      • Pallo vaan

        Olen aloittanut autotehtaalla jo vuosia sitten ja nyt olen edennyt jo johtotason tehtäviin. Paikka on aina ollut mieluisa ja edut hyvät. Olen ollut aina ylpeä kertoessani olevani autotehtaalla töissä. Nuorena asuin syrjäisen hiekkatien varrella ja olin hiljainen ja ujokin. Mutta viime vuosina olen tuntenut olevani ainakin muita parempi. ja se on paljon se.


      • huh huh
        Pallo vaan kirjoitti:

        Olen aloittanut autotehtaalla jo vuosia sitten ja nyt olen edennyt jo johtotason tehtäviin. Paikka on aina ollut mieluisa ja edut hyvät. Olen ollut aina ylpeä kertoessani olevani autotehtaalla töissä. Nuorena asuin syrjäisen hiekkatien varrella ja olin hiljainen ja ujokin. Mutta viime vuosina olen tuntenut olevani ainakin muita parempi. ja se on paljon se.

        Jotkut tosiaan elää kuin pilvessä kun päässeet oikein autotehtaalle töihin. Tuntuu hukkaan heitetyltä ajalta parhaat nuoruusvuodet siellä pikkukylässä, samaa p*skaa päivästä toiseen...Mikäs siinä jos tykkää elää kuin robotti tai harmaa hiirulainen ettei vaan erotu massasta. Omaa ajattelua ei tarvita eikä ole suotavaakaan, töihin teidät on sinne vaan otettu. Toisaalta, yksityisasiasi kuuluu kaikille ja juoruakkoja riittää.


    • Kylmää kyytiä

      Kaverini oli ollut tässä taannoin automotiven rekryhaastattelussa ja
      haastattelija oli nuori henkilö, elämäänsä kyllästyneen oloinen, kylmäkiskoinen ja erittäin epäkohtelias. Palkasta sain vuokrafirman kautta selville sen verran, että aloituspalkka liikkuu 13 e/h (kta) tietämillä.

      • rekryytti

        Liian hyvä palkka aloittelijalle, ehdottomasti. Täällä ukissa on niin halpaa elellä, halvat asunnot, edukkaat ruokakaupat, hyvät sosiaaliset palvelut, että pienemmälläkin palkalla aloittelijan on mahdollista elää hyvin ja leveästi. Täällähän lähes kaikilla autotehtaalla työssäolevalla on iso punatiilinen omakotitalo, turbo-Volvo ja kesämökki tässä ihan kaupungin laitamilla, meren äärellä.
        Mitä haastattelijoihin tulee, niin ne valitaan tarkoituksella hieman kylmäkiskoisista luonteen omaavista. Haastettelutilaisuus on vakava paikka. Ei siinä ole tarkoitus haastattelijan päivitellä haastateltavan kanssa esim. kesän ilmojen muutoksista.


    • Samaa mieltä

      Antaa sitten tosi hyvän kuvan koko firmasta sitten jo haastatteluvaiheessa. Palkka on ok. Sen alle ei tarttekaan mennä. Kalliit on vuokrat.

      • Täpän Simppa

        Lainaa hakemaan pankinjohtajalta. Ostat mukavan kämpän Hakametsästä. Ne ei siellä paljoa maksa. Asunnon arvo vaan nousee nyt kun aiempien vuosien hampuusit kuolevat viinaan ja halpislenkkimakkaraan. Itse ostin nyt keväällä sieltä asunnon ja tyytyväinen olen ollut. Putkirempat on näihin taloihin jo tehty ja kylppärit ja keittiöt uusittu vimpan päälle siinä yhteydessä. Mukavat ja hiljaiset naapurit. Koko asunnon levyinen laistettu parveke, jossa mukava lekotella näin kesähelteillä. Hyvät yhteydet joka suuntaan ja palvelut lähellä. Tässä arvo pysyy ja senkun nousee.


    • ulkopaikkakuntalaine

      Kylläpä naurattaa teitin asunnon vuokrausilmoitukset, "asunnossa ei ole jääkaappia',
      Kylläpä on tosi vanhanaiaista, jää/viileäkaapi vähintään pitäisi olla.
      Onkohan sisä vai ulko wc, huussiko vain.

      • myös ulkopaikkakunta

        Köyhät haukkuu ja karavaani kulkee.Mee sää kasaa nii mersui vaa ja ol onnellinen et sait sen turkkilaisille tarkoitetun paikan ;),ekköhän sä ekan kuukauden palkal saa se kaappis,,,,kebabii poskee silvälil vaa,,,,


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe