baikal ij 27

remi

Olen ostamassa uutta ij27 baikalia tämä on se vähän parempi malli jossa on kromattu lukkorunko ja ejektorit. tekeekö tällasella mitään onko kokemuksia?

8

1427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hunter

      osta moista sonninjalkaa, laita hieman lisää rahaa likoon niin saat HAULIKON !!!

      ps. Mikä on ruosteinen eikä mahdu perseeseen ??

      V: Venäläinen perseenpäristin ... Eli siinä hieman ryssin teknologiasta

    • juujoo

      Ostin keväällä vähän käytettynä.
      Jostain syystä ejektorit joskus toimii ja joskus ei.
      12/70 tuntuu vähän tehottomalta, en ole löytänyt hyvää panosta.
      Raskas, ja piipussa oleva hihnalenkin kannatusrenksun ruuvi katkes ja pyssy tipahti selästä mättäikköön.
      Koetin ottaa maahantuojalta (hjortilta) selville että saako kyseisellä pelillä ampua täyteisiä, eivät tienneet.

      Selittivät jostain merkistä joka pitäisi löytyä jos saa ampua.
      Kyselin aseliikkeistäkin pyssyn kans muta eipä tienneet.

      Mitenhän lie kestää edes magnumeita?

      • Huonosti

        Magnumeita kestää varmasti huonosti kun ne on 12/76.Täyteisiä ei varmaan kannata ampua jos vaan supistusta piipussa.Baikalissa on hyvät piiput eli ei tuu syöpymisiä vaikka käy välillä merelläkin ja muutenkin se on tehty metsästystä varten eikä koristeeksi.


    • Tase

      Osta pois. Itselläni on ollut vuodesta 1975 Baikal ij-27 ilman ejektoreita ja ilman ventiloitua tähtäinkiskoa - siis aivan perusase. On toiminut 100 prosenttisen luotettavasti ja varsinkin 70-luvulla ammuin sillä todella paljon lintuja. Vaikkei mitään magnumeja kestäkään, on aseella ammuttu mm. 9 metsähanhea. Asetta tärkeämi osa kokonaisuutta on sittenkin se miten asetta käytetään - siis ampuja ratkaisee!

    • Simo

      Itselläni on IJ-27 ejektoreilla ja toimii.Eipä ole ollut yhtään toimintahäiriötä ja muutenkin pidän ko. aseesta.Kun vaan maltat etsiä hyvin käyttävän paukun niin kaikki ok.

    • jaska

      Hommasin itse tuossa kesällä juurikin tuommoisen ja ihan tyytyväinen olen ollut. Eka huolto kannattaa tehdä kunnolla - pesin pyssyn sisältä älyttömän määrän sorvilastua ja muuta moskaa pois... mutta nyt on ollut ihan puhtoinen, hyvin öljytty ja toimiva peli. Joten jos ostat, niin eka homma on purkaa torrakko pieniksi palasiksi, pestä bensiinissä, putsata ryönä pois ja koota uudelleen.

      Sen jälkeen olen käynyt radalla ja metsällä. Ei mitään ongelmaa, pelaa kuten voisi tuommoisen haulikon voivan toimia.

      Neukku-perä on sen verran pitkä, että sopii skandinaaviin kokoraamiin paremmin kuin pikku-italialaiset. Sopi melkein sellaisenaan myös radalle (sporting versio) ja on pudonnut monta kiekkoa lennosta.

      Ja tulee yksi lisäriemu - kaiken parasta on parkkeerata halballa torkkakolla ampumaseuran treenipäivänä laatuase haulikkotelineeseen, vertailla hienoja lakattuja 4 kiloeuron vehkeitä ja vaatimattomasti kattella omia tennarinkärkiä. Sitten omalla vuorolla vetää alas kaikki kiekot ja katsella, kun muut pakkaavat kiloeurohaulikkonsa pusseihinsa ja niska punottaen lähteevät hiihtämään...

      Nämä vehkeet on tehty käytettäväksi. Vaikka lukko on kuin Ladan ovi, kyllä se sentään kiinni menee ja paukahtaa kun liipasimesta vetää. :) Eli jos haluat kursailematta ampua ja et halua varusteilla kikkailla, tuolla ampuu monta laakia enemmän hyvin huollettuna kuin italialaisella pataraudalla - josta pahimmillaan pitää maksaa toinen mokoma.

      Ja sitten jos haluaa ajan saatossa hienostella, mikä estää päivittämästä parempaan.

      :)

    • mäkinen

      mullakin on baikal ij27e ja ainakin mulle toimiva paukku on vihtavuoren haulikoko 1 ja kaniitteja kaatuu

    • Jopek

      Perusaseena juurikin toimiva. Toimii sorsalla ja metsäkanalintu jahdilla. Ensi aseeks varmasti hyvä vaihtoehto, halpa ja niin kuin lankun pätkää heiluttelis mut toimii varmasti.Kokemuksesta voin sanoa että sb fortuna 3,25mm ja 3,5 mm käy aseessa hyvin ja tekee hyvää kuviota. Pienemmillä ei minun mielestä saa niin hyvää tuntumaa. Osuminenhan on loppupeleissä siitä kiinni, joka sitä liipasinta puristaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3360
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2750
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2658
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2554
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1853
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1664
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      150
      1510
    Aihe