Elän parisuhteessa, mutten tunne mitään seksuaalista halua. En edes pienissä määrissä. Ongelma alkoi masennuksen myötä, eikä poistunut vaikka masennus parani. Oikeastaan ongelma vain paheni. En koe enää olevani masentunut, mutta ahdistusta on usein. Osaltaan ongelmat johtuvat varmasti heikosta itsetunnosta, koska jos ei rakasta itseään, ei voi rakastaa ketään muutakaan. Osaltaan kyse on siitä, etten uskalla heittäytyä ja jättää itseäni tunteiden vietäväksi. En ole koskaan ollut kotrollifriikki, mutta koen että tässä kohtaa minulla on oltava koko ajan langat käsissä. Yleisestikin positiivisten tunteiden ilmaisu on vaikeaa. Jotenkin olen koko ajan henkisesti jännittynyt, enkä pysty ilmaisemaan tunteita vapaasti.
Kykenemätön seksiin
7
320
Vastaukset
- asdfghjui
Olet varmaan nainen, joten suosittelen pientä annosta alkoholia, se kun stimuloi testosteronin, siis mieshormonin eritystä.
- lääkitys?
Oletko varma, että masennuslääkkeesi ei aiheuttanut haluttomuutta? Varmista Lääkeinfon sivuilta tuotekohtaisista tiedoista. Esim. SSRI-valmisteet hävittävät sukupuolihormonit kokonaan.
- wgr
Näin juuri, eli ensin on tiedettävä oletko käyttänyt jotakin niin kutsuttua 'masennuslääkettä'. Jos näin on, se selittää asian. SSRI:t tuhoavat usein seksuaalihalut ja -toiminnot (ja lamaavat tunne-elämän). Jos lääkekäyttöä ei ole ollut, on tilanne helpompi ja syy(t) löytynevät kyllä aikanaan, joten silloin ei ole syytä suurempaan huoleen.
- ei nikkiä
Olen käyttänyt SSRI ja SNRI-lääkkeitä, mutta lopettanut pari vuotta sitten. Lääkkeiden kanssa oli kyllä tosi hönö olo, mutta tokihan se olo oli paljon parempi kuin masennuksen syvissä vesissä uiminen.
- ei nikkiä
Ja mitä tulee siihen alkoholiin, niin se ei ole mikään ratkaisu koska olen ehdoton absolutisti. Eikä se muutenkaan mikään ratkaisu ole, koska itse ongelma ei kuitenkaan poistu mihinkään. Enhän minä koko loppu ikääni voi viinan voimalla pitää seksielämää yllä.
- wgr
Ikävä kuulla. SSRI:t ja SNRI:t tuhoavat osalta käyttäjistään seksuaalitoiminnot vuosiksi, joskus pysyvästi vaikka käyttö lopetettaisiinkin. Suosittelen, että hakeudut lääkärille tutkimuksiin, jotta voidaan poissulkea kaikki muut mahdolliset syyt. Verikokeet yleensä ottavat ainakin sitä varten. SSRI:n ja SNRI:n aiheuttamasta seksuaalitoimintahäriöstä saat lisätietoa googlettamalla "Post-SSRI sexual dysfunction" tai lyhyemmin PSSD.
- asexual74
Hei! Olen 39 vuotias nainen. Elän sinkkuna kai loppuelämän, vaikka toivoisin keralleni ihmisen elämäntielle kulkijaksi.
Olen invalidisoitunut enkä kykenisi seksiin eikä se kiinnosta. Ei ole koskaan kiinnostanut. Häpeän esim. alastonta vartaloani, ulosteenkarkailua, hajua ja pidän itseäni rumana ja lihavana. Jos joku mies ei välittäisi edellämainituista seikoista eikä seksistä, olisin onnellinen jos löytäisin sellaisen.
Kuntoutuksessa eivät pitäneet aseksuaalisuutta ( eli ei seksuaalinen / siitä kiinnostunut ) negatiivisena asiana sillä kaikki eivät tarvitse seksiä elämäänsä.
Eli en pidä sitä huolestuttavana.
Minulla ei ole koskaan ollut masennusta ja ainoa lääke on sydänlääke.
Hyvää syksyä aloittajallekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.715990- 1305299
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4443208Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1021619Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3661219- 301049
- 651011
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46926Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109894Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52869