Puhelimeni putosi veteen. Vedessä se oli useita tunteja. Miten menetellä? voisiko siitä saada vielä sen verran toimivaa,että saisi vaihdossa jtn?
Känny putosi veteen.......
5
3699
Vastaukset
- vedestä
Riippuu vedestä. Merivesi tai muutenkin suolainen vesi on kaikista pahin, jos se on ollut suolavedessä, en lähtisi itse kuivaamaan vaan veisin sen märkänä huoltoon,koska silloin ei ole ehtinyt vielä hapettuminen alkaa.
Kaverilla kastui 3310 ihan puhtaassa vedessä ja otettiin vaan akku ja kuoret irti ja kiertoilmauunissa n.40-50C kuivattiin pari tuntia. Välillä kokeiltiin ja jos ei toiminut jatkettiin kuivaamista. Nyt toimii aivan moitteetta.- ahti
muksu tiputti sen perinteisesti vessaan.. Ihan oli vedetty kyllä. että puhdasta vettä.
kiitti vinkistä - Anonyymi
ahti kirjoitti:
muksu tiputti sen perinteisesti vessaan.. Ihan oli vedetty kyllä. että puhdasta vettä.
kiitti vinkistäVeteen pudonnut matkapuhelin toimii kyllä pelkän kuivatuksenkin jälkeen aluksi hyvin, mutta kaikenlaiset epäpuhtaudet ja hapettuminen rikkovat sen ennemmin tai myöhemmin.
Muistapa mainita kyseistä matkapuhelinta myydessä tai vaihtaessa tämä kastuminen, ei ole reilua siirtää vahinkoa eteenpäin. - Myyjä
Anonyymi kirjoitti:
Veteen pudonnut matkapuhelin toimii kyllä pelkän kuivatuksenkin jälkeen aluksi hyvin, mutta kaikenlaiset epäpuhtaudet ja hapettuminen rikkovat sen ennemmin tai myöhemmin.
Muistapa mainita kyseistä matkapuhelinta myydessä tai vaihtaessa tämä kastuminen, ei ole reilua siirtää vahinkoa eteenpäin.Kaikkein paras on viedä puhelin joko muovipussissa tai -rasiassa, jossa on vettä, pikinmiten huoltoon. Ensimmäinen virhe on alkaa itse kuivaamaan vaikka esim. hiustenkuivaajalla sitä. Ja toinen virhe on yrittää käynnistellä sitä. Kun puhelin on vielä märkä, eikä ole alkanut hapettumaan, käytetään se huoltoliikkeessä, "kemiallisessa pesussa" aineella, joka kuivaa kosteuden pois laitteesta kemiallisesti. Huomioitavaa kuitenkin on, että kastuneelle puhelimelle ei anneta enää takuuta; ei työlle, eikä tulokselle.
- nimim mrrr
Myyjä kirjoitti:
Kaikkein paras on viedä puhelin joko muovipussissa tai -rasiassa, jossa on vettä, pikinmiten huoltoon. Ensimmäinen virhe on alkaa itse kuivaamaan vaikka esim. hiustenkuivaajalla sitä. Ja toinen virhe on yrittää käynnistellä sitä. Kun puhelin on vielä märkä, eikä ole alkanut hapettumaan, käytetään se huoltoliikkeessä, "kemiallisessa pesussa" aineella, joka kuivaa kosteuden pois laitteesta kemiallisesti. Huomioitavaa kuitenkin on, että kastuneelle puhelimelle ei anneta enää takuuta; ei työlle, eikä tulokselle.
kun lapsi pureskeli puhelinta ja sai sen jotenkin osin kastumaan, nyt ei toimi ja 23.12 iltana, että millonkahan seuraavan kerran voi huoltoon viedä. Toinen vielä on se että tosiaan oli lapsen suusta tullutta kuolaa millä kasteltu joten empä voi paljon sitä missään kuolassa pitääkkään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317876
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455460- 594842
- 763547
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1533462Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162045Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322041- 311869
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹451748- 391697