Sonera rahastaa

Yhtiön vaihtooo

Sain tänään pienen yhdistyksen puhelinlaskun soneralta. Myönnän että laskun maksaminen oli ollut myöhässä pienen maksuongelman takia, mutta kyllä piti hieraista silmiä, kun laskussa oli vakiokorvaus perintäkuluista 40 €.
Onkohan tuo ihan suhteessa, kun laskun muu summa oli suunnilleen sama...

42

1320

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morjesta,

      Jos itse pääoma on saman verran kuin maksukehoitusmaksu niin tilanne on kieltämättä äkkiseltään ajateltuna vähän outo.

      Kyllä siinä on ihan oikea asia taustalla. Lyhyesti sanottuna tuossa on kyse maaliskuisesta lakimuutoksesta saatavien perinnän suhteen.

      Ennen tätä muutosta, yritysasiakkaiden kohdalla, jos maksusuoritus oli myöhässä perimme jokaisesta lähetetystä maksukehoituksesta (eli kirjeestä) oman maksunsa. Lakimuutoksen jälkeen perimme vain yhden maksun riippumatta siitä kuinka monta maksumuistutuskirjettä joudumme laskukohtaisesti lähettämään.

      Tilanne kärjistyy kieltämättä pienten summien kohdalla, maksukehoitusmaksu kun on sama riippumatta laskun loppusummasta. Kehoitusmaksu muodostuu jos lasku on maksamatta pidempään kuin 15 päivää.

      Tiedän ettei tämä lievitä yhtään fiilistä asian suhteen, mutta tiedoksi kuitenkin.

      Terveisin,

      Tero@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

      • Hyvä Tero Sonerapartiosta

        En nyt suoralta kädeltä hahmota, mihin perintälain muutokseen vastauksessanne viittaatte. Vai oliko niin, että kehtasitte periä aiemmin enemmänkin kuin 40 e yhdestä koneellisesti tuotetusta maksumuistutuksesta? Tiedätte varmaan Sonerassakin, että kuluttajaperinnässä maksumuistutuksesta saa vaatia enintään 5 e. Voisitko selittää, mistä syystä samanlainen kirje yhdistykselle maksaakin 40 e? Periaate kun on, että perimiskuluina saa vaatia sen verran kuin kuluja oikeasti syntyy. Miten selität, että yksityshenkilölle lähetetyn maksumuistutuksen kulut eivät ylitä 5 euroa mutta jollekin yhdistykselle lähetetystä kirjeestä Soneralle kertyy kuluja 40?

        Kehtaatteko Sonerassa edes vastata?


      • almarik kirjoitti:

        Hyvä Tero Sonerapartiosta

        En nyt suoralta kädeltä hahmota, mihin perintälain muutokseen vastauksessanne viittaatte. Vai oliko niin, että kehtasitte periä aiemmin enemmänkin kuin 40 e yhdestä koneellisesti tuotetusta maksumuistutuksesta? Tiedätte varmaan Sonerassakin, että kuluttajaperinnässä maksumuistutuksesta saa vaatia enintään 5 e. Voisitko selittää, mistä syystä samanlainen kirje yhdistykselle maksaakin 40 e? Periaate kun on, että perimiskuluina saa vaatia sen verran kuin kuluja oikeasti syntyy. Miten selität, että yksityshenkilölle lähetetyn maksumuistutuksen kulut eivät ylitä 5 euroa mutta jollekin yhdistykselle lähetetystä kirjeestä Soneralle kertyy kuluja 40?

        Kehtaatteko Sonerassa edes vastata?

        almarik,

        Kyse on siis 16.3.2013 voimaan astuneesta laista saatavien perinnästä (lakipykälä 10e).

        Huom, tämä koskettaa siis vain yritysasiakkaita. Aloitusviestissä tuli esille että kyse on yhdistyksestä ja kun summa täsmäsi tämän lakimuutoksen jälkeiseen maksukehoitusmaksuun, päättelin että kyseessa on liittymä(t) joka on auki y-tunnuksella.

        Jos kyse on kuitenkin henkilöasiakkaasta, eli liittymä(t) ja sopimukset on tehty henkilötunnukselle, silloin kyseinen maksukehoitusmaksu 40eur on virheellinen. Kuluttaja-asiakkaalle maksukehoitusmaksu on edelleen 5eur kuten kirjoitit.

        Ihan vain arvuutteluna, onko se maksukehoitus tullut meiltä vai perintätoimistolta? Jos viimeksimainitulta, niissä toki kulut ovat suuremmat.

        Vinkkinä ja pyyntönä, jos tässä on kyse henkilötunnus-asiakkaan maksukehoituksesta ja kirjeestä joka on tullut meiltä, otattehan meihin yhteyttä niin tutkitaan että mistä tämä johtuu.

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • sonerapartio kirjoitti:

        almarik,

        Kyse on siis 16.3.2013 voimaan astuneesta laista saatavien perinnästä (lakipykälä 10e).

        Huom, tämä koskettaa siis vain yritysasiakkaita. Aloitusviestissä tuli esille että kyse on yhdistyksestä ja kun summa täsmäsi tämän lakimuutoksen jälkeiseen maksukehoitusmaksuun, päättelin että kyseessa on liittymä(t) joka on auki y-tunnuksella.

        Jos kyse on kuitenkin henkilöasiakkaasta, eli liittymä(t) ja sopimukset on tehty henkilötunnukselle, silloin kyseinen maksukehoitusmaksu 40eur on virheellinen. Kuluttaja-asiakkaalle maksukehoitusmaksu on edelleen 5eur kuten kirjoitit.

        Ihan vain arvuutteluna, onko se maksukehoitus tullut meiltä vai perintätoimistolta? Jos viimeksimainitulta, niissä toki kulut ovat suuremmat.

        Vinkkinä ja pyyntönä, jos tässä on kyse henkilötunnus-asiakkaan maksukehoituksesta ja kirjeestä joka on tullut meiltä, otattehan meihin yhteyttä niin tutkitaan että mistä tämä johtuu.

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

        Sonerapartio,

        kuten varmaan olette huomanneet, perintälaissa sallittu 40 euron vakiokorvaus koskee elinkeinonharjoittajia ja hankintayksiköitä. Tässä ketjusssa on kyse pienestä yhdistyksestä, jota tuskin voidaan pitää "elinkeinonharjoittajana". Mihin Sonera on oman arvionsa elinkeinotoiminnasta perustanut, vai onko niin, ettei mihinkään? Aatteellinen yhdistys ei nimittäin ole yhtä kuin lainsäädännössä tarkoitettu elinkeinonharjoittaja.

        ***Ihan vain arvuutteluna, onko se maksukehoitus tullut meiltä vai perintätoimistolta? ****

        Ihan vain tiedoksi, että perimistoimisto olisi saanut rokottaa 40 euroa vasta yli 1000 euron saatavasta (Yrityssaatavien perintäkuluista ei tosin ole euromääräisiä kattoja, mutta niitäkin koskee yleinen kohtuullisuusvaatimus. Mutta epäilen, ettei ap:n hoitama yhdistys ole yritys.)

        Edelleen kaipaan selitystä sille, että millä perusteella samanlainen tietojärjestelmän tuottama karhulasku voi maksaa joko 5 e tai 40 e siitä riippuen, kenelle se lähetetään?


      • almarik kirjoitti:

        Sonerapartio,

        kuten varmaan olette huomanneet, perintälaissa sallittu 40 euron vakiokorvaus koskee elinkeinonharjoittajia ja hankintayksiköitä. Tässä ketjusssa on kyse pienestä yhdistyksestä, jota tuskin voidaan pitää "elinkeinonharjoittajana". Mihin Sonera on oman arvionsa elinkeinotoiminnasta perustanut, vai onko niin, ettei mihinkään? Aatteellinen yhdistys ei nimittäin ole yhtä kuin lainsäädännössä tarkoitettu elinkeinonharjoittaja.

        ***Ihan vain arvuutteluna, onko se maksukehoitus tullut meiltä vai perintätoimistolta? ****

        Ihan vain tiedoksi, että perimistoimisto olisi saanut rokottaa 40 euroa vasta yli 1000 euron saatavasta (Yrityssaatavien perintäkuluista ei tosin ole euromääräisiä kattoja, mutta niitäkin koskee yleinen kohtuullisuusvaatimus. Mutta epäilen, ettei ap:n hoitama yhdistys ole yritys.)

        Edelleen kaipaan selitystä sille, että millä perusteella samanlainen tietojärjestelmän tuottama karhulasku voi maksaa joko 5 e tai 40 e siitä riippuen, kenelle se lähetetään?

        Sopimukset, liittymät ja palvelut ovat erilaiset riippuen siitä, tehdäänkö ne y-tunnukselle vai henkilötunnukselle. Enempää en pysty etänä auttamaan, kun minun pitäisi nähdä että kummalle sopimukset on tehty.

        Mutta pointtini on edelleen tuo sama:

        - Jos sopimukset on tehty y-tunnukselle (niinkuin edelleen arvelen), homma on mennyt ihan oikein.
        - Jos sopimukset on tehty henkilötunnukselle, silloin asiassa on virhe josta keskustelun aloittajan olisi hyvä olla meihin yhteydessä jotta voimme tutkia ja korjata virheen.

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • Ei ihmeellistä ole
        almarik kirjoitti:

        Sonerapartio,

        kuten varmaan olette huomanneet, perintälaissa sallittu 40 euron vakiokorvaus koskee elinkeinonharjoittajia ja hankintayksiköitä. Tässä ketjusssa on kyse pienestä yhdistyksestä, jota tuskin voidaan pitää "elinkeinonharjoittajana". Mihin Sonera on oman arvionsa elinkeinotoiminnasta perustanut, vai onko niin, ettei mihinkään? Aatteellinen yhdistys ei nimittäin ole yhtä kuin lainsäädännössä tarkoitettu elinkeinonharjoittaja.

        ***Ihan vain arvuutteluna, onko se maksukehoitus tullut meiltä vai perintätoimistolta? ****

        Ihan vain tiedoksi, että perimistoimisto olisi saanut rokottaa 40 euroa vasta yli 1000 euron saatavasta (Yrityssaatavien perintäkuluista ei tosin ole euromääräisiä kattoja, mutta niitäkin koskee yleinen kohtuullisuusvaatimus. Mutta epäilen, ettei ap:n hoitama yhdistys ole yritys.)

        Edelleen kaipaan selitystä sille, että millä perusteella samanlainen tietojärjestelmän tuottama karhulasku voi maksaa joko 5 e tai 40 e siitä riippuen, kenelle se lähetetään?

        Yhdiistyksen puhelinliittymät tehdään pääsääntöisesti y-tunnukselle, koska ei yhdistyksen vastuuhenkilö voi ottaa liittymää omiin, koska silloin hän on viimekädessä vastuussa laskusta.

        Tai voi vastuuhenkilö ottaa, mutta silloin, kun yhdistyksen käytössä oleva matkapuhelin vaihtaa käyttäjää täytyisi aina vaihtaa myös sopimus tälle käyttäjälle ja aina se ei onnistu. Vastuuhenkilöllä voi olla itsellään esim. luottotiedot menneet. Ja ei yritysjohtajakaan maksa kaikkia yrityksen nimissä olevasta puhelinlaskusta, osa saattaa mennä luotaisetuihin, joka taas on verotuksessa otettava huomioon.

        Eli kun puheenjohtaja tai muu vastuuhenkilö vaihtuu esim. sääntömääräisessä kokouksessa, täytyisi myös liittymäsopimukset vaihtaa oikeiden henkilöiden nimiin.

        Ei se joka väistyy yhdistyksen toiminnasta (vastuunalainen henkilö) halua olla vastuussa yhdistyksen laskuista, jossa ei enää ole vastuullisena henkilönä. Vai haluatko sinä maksaa täysin tuntemattoman tekemiä laskuja?

        Jos yhdistys ei hoida omia laskujaan tai muita velvoitteita, kertoo siittä, että yhdistyksen hallinto on retuperällä.

        Se minkälaisia sopimuksia yhdistys voi tehdä taas riippuu yhdistyksen säännöistä ja tietenkin yhdistyslainsäädäntö on otettava huomioon.

        Ja yhdistys voi joutua myös perintään ja menettää luottokelpoisuuden, samoin voi myös yritykset ja kunnat. Joten ei siinä ole mitään erikoista.


      • työnt.+yrit.
        almarik kirjoitti:

        Hyvä Tero Sonerapartiosta

        En nyt suoralta kädeltä hahmota, mihin perintälain muutokseen vastauksessanne viittaatte. Vai oliko niin, että kehtasitte periä aiemmin enemmänkin kuin 40 e yhdestä koneellisesti tuotetusta maksumuistutuksesta? Tiedätte varmaan Sonerassakin, että kuluttajaperinnässä maksumuistutuksesta saa vaatia enintään 5 e. Voisitko selittää, mistä syystä samanlainen kirje yhdistykselle maksaakin 40 e? Periaate kun on, että perimiskuluina saa vaatia sen verran kuin kuluja oikeasti syntyy. Miten selität, että yksityshenkilölle lähetetyn maksumuistutuksen kulut eivät ylitä 5 euroa mutta jollekin yhdistykselle lähetetystä kirjeestä Soneralle kertyy kuluja 40?

        Kehtaatteko Sonerassa edes vastata?

        "enintään 5 e. Voisitko selittää, mistä syystä samanlainen kirje yhdistykselle maksaakin 40 "


        selitys,
        kulut on vähimmillään 20-50 e, se on vain laskutettava yksityiselle 5 eurolla.

        tutustu yrityksen kassavirtaan ja kuluihin niin ymmärrät.


      • työnt.+yrit. kirjoitti:

        "enintään 5 e. Voisitko selittää, mistä syystä samanlainen kirje yhdistykselle maksaakin 40 "


        selitys,
        kulut on vähimmillään 20-50 e, se on vain laskutettava yksityiselle 5 eurolla.

        tutustu yrityksen kassavirtaan ja kuluihin niin ymmärrät.

        ***kulut on vähimmillään 20-50 e, se on vain laskutettava yksityiselle 5 eurolla.***

        Roskaa. Jos firmassasi joku onneton todellakin tuhertaa yhden karhulaskun tekemiseen puoli päivää, on syytä katsoa vakavasti peiliin. Tiedän, että näitä perintälain maksimikulumääriä vuonna 2005 säädettäessä selvitettiin tasan tarkkaan yrityksille ja perintätoimistoille maksumuistutuksista ja -vaatimuksista oikeasti syntyvät kulut. Kun perintälakia tänä vuonna uudistettiin monilta osin, tuohon viitoseen ei tehty korotusta, kun sen katsottiin edelleen vastaavan velkojalle tosiasiassa aiheutuvia kuluja.


    • Maksut ajoissa autta

      Kannattaisiko maksa laskut ajallaan, niin ei tule yllätyksiä.

      Peruslaskussa on myös viivästyskorkoja ja muita kuluja, se nostaa sitä summaa.

      Itse maksoin kerran Soneran lasku 2 päivää myöhässä ja heti oli seuraavassa laskussa viivästyskorkoja, joten sen jälkeen en ole koskaan maksanut ko. laskua myöhässä.

      Minä siis opin kerrasta asian ja en soittanut tai kirjoitanut kiukkusta viestä minnekään, otin riskin silloin.

    • se jota arvelet

      "Onkohan tuo ihan suhteessa, kun laskun muu summa oli suunnilleen sama."

      ei se postikaan kanna pienempiä laskuja halvemmalla,
      se työ on samallainen, oli 50 tai 5000 e lasku.

      Yksityisen laskussa olis ollut 5 e, eikä se todella kata yhtikäs mitään, kukaan ei aloitakaan mitään työtä 5 e.

      se on vain niin kurjaa kun rahaa menettää ja kun löytää kympin on se iloista

    • sahaalinssiä.

      Sonera rahastaa siltä alkaa tuntua, millään muulla laskuilla ei ole ongelmia, saldosta se ei ole kiinni, sitä riittää, louttotieto ongelmia ei ole ikinä ollutkaan.

      Mutta sonera, laskun maksaa miten vain niin tulee postinluukusta tieto että laskua ei ole maksettu ja näistä paperilaskuista menee aina 5€ kuluja.

      Nytten olllaan pankin kanssa sumplittu e-laskuksi saas nähdä toimiiko sekään soneran päässä, joko sonera kusettaa tai heillä on liian vähän työntekijöitä siellä laskutus osastolla.

      Sonera kusettaa niin en minä ainkaan uskalla enään ottaa mitään kuukausimaksullista Sonera tuotetta.

    • Tättätäää

      Voi jumalauta. Mulla oli kolme laskua Soneralle maksamatta. Anteeksi. Yksi päätemaksu, joka oli n. 10 euroa ja SIIHEN lisättiin 40 euroa. Toinen lasku n. 30 euroa, siihen lisättiin 40 euroa. Ja tietokoneen erä 40 euroa, johon lisättiin 40 euroa. SIIS 120 euroa pienyrittäjän tuloista. Voin kertoa, että huomenna vaihan liittymän ja onneksi joulukuussa tietokone Soneralle maksettu. Voi helvetti.
      Laskut yhteensä siis n. 80 euroa ja 120e päälle!!!!!!

      • kiitos kiitos

        Kiitä EU:ta ja sen mukana tuomien muiden valtioiden firmojen tapaa maksaa laskuja jopa kuukausia myöhässä. Siitä tämä 40 euron laillinen homma lähti.


      • kiitos kiitos kirjoitti:

        Kiitä EU:ta ja sen mukana tuomien muiden valtioiden firmojen tapaa maksaa laskuja jopa kuukausia myöhässä. Siitä tämä 40 euron laillinen homma lähti.

        Soneran & co -putiikkien permiskuluista ei pidä EU:a syyttää. Ihan omasta päästään nuo firmat keräävät järkyttäviä (ja perusteettomia) lisäkuluja maksuviivästyksitä.


      • Köyhät kyykkyyn:D

        Mulle tuli heinäkuusta tuollainen 40€ lasku, nyt näyttäis että e-lasku toimii kun otin Soneralta paperiversion laskusta 2,50€, minkä sitten kiikutin pankkiin jossa tehtiin pankin ammattitaidolla e-lasku, niin sitten se on ainakin oikein, eikä voida syyttää asiakkaan virheestä soneran päästä.

        Tämä laskuongelmaprojekti oli kyllä sellainen V- kokemus, että se oli kyllä laitimmainen kerta kun otan Soneralta jotakin kuukausimaksulla ja kahdenvuoden sopimuksella.


    • skorde

      Mulla hitsas kanssa kiinni ton jutun kanssa! Siis minä maksan toiminimeni laskut aina ajallaan se on perjaate. Jostain syystä s-postiini tullut lasku jäi nyt huomaamatta. Sitten 15päivää eräpäivän jälkeen tuli postista muistutus. Jonka maksoin välittömästi. Sitten seuraavaan laskuun muistutuslisä 40€ korot jotain senttejä. Siis laskun summa 32,10€. Niin ei tää nyt ihan oikein mene! Näin kyllä eu direktiivi systeemin mutta jotain rotia. Mulla lähtee liittymät vaihtoon!

    • 3+14

      Eivät nämä yritysten väliset laskutusongelmat kuulu kuluttajapalstalle.

      • 4+15

        Yhdistys ei ole yritys. Yhdistyksen laskuongelma ei ole yritysten välinen laskuongelma.


    • firma vai ei

      "Jos kaupallisten sopimusten maksuehdoista annetun lain 1 §:ssä tarkoitettu maksu on viivästynyt siten, että velkojalla on oikeus viivästyskorkoon, velkojalla on oikeus saada velalliselta 40 euroa vakiokorvauksena perintäkuluista."

      Kyseessä on laki, joten keskustelu siitä, mikä on "oikea" kustannus tai ei, on turhaa ajanvietettä. Oleellista on asiakkaan ominaisuus "elinkeinonharjoittajana", sillä em. määräys koskee vain elinkeinonharjoittajia.

      Sonera on ottanut mekanistisen lähestymistavan: jos on y-tunnus, on elinkeinonharjoittaja. Näinhän asia ei tietenkään ole, mutta miten ihmeessä Sonera voisi kysellä jokaiselta y-tunnusasiakkaaltaan tietoja heidän liiketoiminnastaan. liikevaihdostaan, toiminta-ajatuksestaan, jne? Täysin mahdotonta. Mikäli y-tunnuksen omaava yhdistys ei harjoita elinkeinotoimintaa, tästä on ilmoitettava Soneralle, jolloin Soneralla ei ole laillista oikeutta 40 euron maksun perimiseen.

      Yhdistys ei välttämättä tarvitse lainkaan y-tunnusta. Mutta jos yhdistys maksaa palkkaa (vaikka osapäiväiselle toimistonhoitajalle) tai järjestää yleishyödyllisiä tilaisuuksia, joissa tulee alv-käsittely mukaan, niin y-tunnus on hankittava. Siltikään tämä y-tunnus ei tee yhdistyksestä lain tarkoittamaa elinkeinonharjoittajaa.

    • Sonera-ADSL

      Olen tyytyväinen Soneran palveluun. Pikaisesti on ADSL-liittymäni aina korjattu
      kun siihen on tullut vikaa.
      Hyvät Kuluttajat, eläkää tulojenne mukaisesti, niin on varaa maksaa laskut
      viimeistään eräpäivänä.
      Myös Soneralla voi sopia lisää maksuaikaa laskulle:
      "Maksusopimuksen tekeminen itsepalveluna maksaa 5,00 € (sis. alv). Asiakaspalvelun kautta tehdystä sopimuksesta veloitetaan 10,00 € (sis. alv).
      Huomioithan lisäksi, että eräpäivän jälkeen maksetuista laskuista veloitetaan korkolain mukaista viivästyskorkoa."

      • retyuiopåiulk

        >>Hyvät Kuluttajat, eläkää tulojenne mukaisesti, niin on varaa maksaa laskut
        viimeistään eräpäivänä. >>

        Ei kyse olekkaan siitä etteikö 25-30€ puhelinlaskua saisi maksettua, vaan siitä että sen unohtamisesta lyödään välittömästi kovimmalla mahdollisella lain sallimalla tavalla.


    • Kavereille sattunut

      Asia on sinänsä huvittava (NOT), että Sonera ei itse maksa omia laskujaan ajoissa.
      Kun Sonera ostaa esim. jotain palvelua, tai tavaraa, on maksuaika aina 30 kk,
      eikä se tunnu todellakaan pitävän.
      Firmat joutuvat soittelemaan Soneraan periessään rahojaan.
      Ja jos lähettää perintäkululaskuja, on seuraava työ epätodennäköinen.
      Tyypillinen tilanne, jossa iso kyykyttää pieniä.

    • kotsa1

      Itse sain saman 40 euron perimiskulun firmalleni. Silti,vaikka Soneran palveluissa minua kohdellaan yksityisasiakkaana. Voisko Sonera selittää. Muita Soneran liittymiä firmalla ei ole eikä tule.

    • Perk****

      Sonera lähtee vaihtoon... Liittymä loppunut lokakuussa... Nyt tuli kulu 40,39 euroa, josta viivästyskorkoa 0,39 euroa ja muistutuskulua 40 euroa. Olen ollut soneran asiakas vuodesta 1995 ja toinen yritys vieläkin aikasemmalta ajalta. Ei paljoa kunnioiteta asiakassuhteita. Asiakaspalvelussa sain kokea olevani saastaa... Ei kuulemma yhtään laskua ajoissa maksettuna... Maksettu joka tapauksessa, koska liittymät on ollut koko ajan auki. Nyt vaihtuu kilpailijaan. Pienyrittäjä joutuu odottaa isoilta rahoja suhteettoman kauan. Yhteistyökumppanin tulee ymmärtää tätä. Sellaiset ihmiset on turha tulla arvostelee, ennen kuin iso jyrää ja sanoo että maksuaika on 45-60 päivää... Ota tai jätä. Silloinkaan ei ajoissa tule ja pikkainen ei voi lisätä mitään, jotta hommat jatkuu.

    • t. ex

      Vaihdan pois Soneralta. Sain myös 40e maksumuistutuksen. Miksi ovat noin epäasiakasystävällisiä? Automaattinen muistutusviesti sähköpostiin eräpäivänä olisi ilmainen ja asiallinen palvelu. Yli 100% korko tässä heidän viestissään. Hyvä bisnes heille.

    • ahneus1

      Sonera sanoo etta 40 euron muistutus nostaa maksumoraalia.

      Mutta miksi ei voi antaa emaililla ilmaista maksumuistutusta, vaan katsotaan etta varmasti unohtuu ja ensimmainen muistutus on 40 euroa.

    • Hyvä Sonera

      Olen yhden hengen yritys. Aikaa hoitaa firman paperiasioita kerran kuussa. Jos tuona päivänä ei satu olemaan Soneran laskua tullut jää se maksettavaksi seuraavana laskunmaksupäivänä. Maaliskuun laskun kanssa kävi näin. Lasku oli 60EUR, laskutuslisä 40 EUR. Ärsyttävintä asiassa on että ei ole aikaa yhtään ylimääräistä nillittää eikä saa muuta kuin Soneraa toimistolleni, makselen nämä vaan pois mutisten. Ehkä tähän juuri tämä Soneran kusetus perustuukin.

    • Pettynyt Soneraan

      AHNE SONERA!
      Itse sain myös Soneralta 40 euron maksumuistutuksen 12,40 euron maksun myöhästymisestä. Lasku oli unohtunut sähköpostiin. Ja karhulasku tuli tosiaankin yli 15 vrk alkuperäisen eräpäivän jälkeen. Huomen aamulla soitan Soneralle ja jos eivät tule yhtään vastaan, niin hastalavista...tämä yksityisyrittäjä on sitten VARMASTI ENTINEN SONERAN ASIAKAS!!!
      Muistan kyllä kertoa ystävillenikin SONERASTA... Onko se sitten hyvää vai huonoa...on heistä itsestään kiinni!

    • Ärsyyntynyt

      Keljuttaa!
      Sama täällä,muistutus tuli kahdeksantenatoista päivänä alkuperäisen eräpäivän jälkeen.Laskut maksetaan aina viimeistään eräpäivänä,mutta vahinkoja sattuu.Itse olin laittanut vahingossa sähköpostista tulostamani laskun samalla kerralla tulostamieni maksettujen laskujen palautteiden mukana väärään laariin, ja kas kummaa minkä yllätyksen virheestäni sain.Pitänee harkita myös liittymän vaihtoa määräaikaisen sopimuksen jälkeen..

    • Täysiä kusettajia

      Täysiä kusettajia. Ensin muutetaan kaikki ilmaisiin s.postilla lähetettäviin laskuihin ja sitten, jos lasku vähän myöhästyy, rätkäistään 40€ muistutuskulut. Voi jumalauta, jos tuolla systeemillä pelaisi omatkin laskutukset. Ovat täysi rosvo pulju, koko Sonera.

      Toivottavasti katoaa koko hiton "pulju" Suomasta, perkele. Kaikki herrojen UMTS- kaupat Saksaan aikoinaan ja hukkaan meni sekin miljardisijoitus, suomalaiset kiltisti maksaneet kovilla hinnoilla selkänahasta UMTS- menetykset Soneralle.

      Itse maksan kaikki laskut aina ajallaan ja sen myötä, kun olen muuttanut laskujen lähetykset s.postiini ja aukaisen postin esim. kännykällä, menee viesti automaattisesti luetuiksi. No sitten ei tule aina laavattua vanhoja ns. luettuja posteja, voi epähuomiossa unohtua tulostaa lasku koneella.

      Ovat ne röyhkeiitä ja voin sanoa, että ei ole ollut koskaan Sonerankaan laskut minulla myöhässä, mutta silti rokotetaan olan takaa, kuin jotain rikollista. Sama, jos laskut olis aina samalla myöhässä, tilanne olisi silloin ihan eri asia. Pitkäaikaista asiakasta kehataan vedättää 6-0. Nyt lähtee Soneralta kaikki yrityksen netit ja puhelimet muualle, se on varma ja niin kuului kaverikin tekevän yrityspuhelimien kanssa samoin 16kpl. Ovat kerran kusettaneet kaveriakin, ei se yritystä kaada, mutta periaate mikä periaate. Otetaan tarjoukset toiselta operaattorilta ja ei kun sinne, missä on pienemmät kulut, otetaan sopparit paperille. Tehkää samoin. Kyllä meitä sitkeitä yrittäjiä on vielä jäljellä Suomessa. Jos laitetaan yrittäjien puolesta adressi nettiin, niin kyllä lähtee porukkaa mukaan, kun lyödään faktat pöytään.

      Kuka työllistää Teitä yksityisiä, jotka itkette, että yrittäjät eivät saa näille palstoille osallistua, Me työllistetään Teidät, kuka miten milloinkin, useimmiten tavalla tai toisella, että se siitä.

    • Ei Soneraa

      Itsellä muuttui osoite ja lasku ei tullut perille.

      Puhelinta poikki ja 40€ maksumuistutus.

      Nyt kyllä kilpailutan liittymät, sonera saa pitää tunkkinsa.....

    • että näin soneralla

      Sonera laskuttaa liittymän avauksesta 9,90 euroa / liittymä ja jos haluaa pikana avauksen niin 40€ / liittymä.

      Eli jos yrityksellä on vaikka 4 liittymää ja parin kympin lasku jää maksamatta niin sonera laskuttaa tuolloin pikaavauksella 40x4 40 viivästysmaksu = 200€

      KYLLÄ SONERA OSAA AINAKIN RAHASTAA!

    • itse päätän

      Sonera olis muuten ok, mutta en halua palloa jalkaani vaikkapa 24 kk, jos teen jonkun sopimuksen.

    • -jape-

      Joo minulla oli myös mennyt 9,87 € lasku jostain syystä sähköpostin roskapostiin ja 40 € muistutuslasku tuli. Vaikka onkin laillinen maksu niin selvää rosvoamista tuo on ja siksi menikin soneran liittymät vaihtoon välittömästi. (Saunalahdella kävi kerran vastaava tapaus ja olivat vain laittaneet seuraavan laskun yhteyteen huomautuksen ilman mitään kuluja)

    • Ex.soneralainen

      Itse siirsin liittymät soneralta juuri Elisalla.
      Kaikki kävi helposti netissä ja on edullisempiin kuin oli soneran sopimukset.

    • palvelumaksu??

      eikä tarvii pitää kiirettä kun asiakas soittaa asiakaspalveluun, sillä asiakas maksaa ajan jonka puhuu

    • pienyrittäjä

      Vaihtoon vain, itse vaihdoin muutamat liittymät ja johan loppu ylimääräset rahastukset. Soneran saa sotkea sinne mihin aurinko ei paista.

    • järkyttynyt exasiakas

      VAROKAA SONERAA! LIITTYMÄT IRTISANOTTU MAALISKUUSSA 2014 JA VIELÄ TULEE HENKILÖKOHTAISEEN SÄHKÖPOSTIIN LASKUJA YRITYKSELLE, JOKA ON LOPETETTU!! JÄRKYTTÄVÄ LASKUTUSKIERRE SONERAN KANSSA ENKÄ TIEDÄ MITEN TÄSTÄ PÄÄSEE IRTI!! ONKO LOPETETULLE YRITYKSELLE MITÄÄN TURVAA SONERAN OUDOLLE RAHASTUKSELLE???

    • Ottaa pattiin

      Tässä pieni esimerkki.
      Meille ei laskua tullut .Kävin kaikki lehdet läpi ,jos sattuisi johonkin väliin jäämään.
      Maksumuistutus tuli 40 euroa,paperilasku 12,80 ,korot 0,18 senttiä. Liittymän varsinainen hinta 27,80 euroa.

    • seonsitä

      Sonera rahastaa yrittäjiä ja yksityisiä ei muuta kuin liittymät vaihtoon ei lasku muistutus voi maksaa 40 euroa, kyllä sana kiertää sonerasta

      • Potutus

        Itse olen Soneran yksityisasiakas. minulla on nettiliittymä heltä. Maksuni viivästyttyä, kun en huomannut katsoa s-postia. Minulle tuli kehoitus, jossa oli 11.13 € ylim. maksua. Onko tuo laillistakaan? Lisäksi perivät vielä seur. laskusta kirjeestä aiheutruvan maksun! Sinne soittaminen maksaa maltaita ja kun yritin selvittää asiaa chatilla, sekään ei toiminut. Olen katselemassa muita operaattoreita nyt.

        Muutenkin netti pätkii alituiseen. Käytyäni liikkeessä, minua kehoitettiin vain ottamaan chatilla yhteyttä. Kaiken lisäksi heidän sivuillaan oli ukaaseja, että mikäli pätkiminen johtuu asiakkaan omista laitteista, asiakas joutuu maksamaan lähes 100€. Eipä ollut Saunalahden kanssa mitään pätkimisiä, vaan netti toimi erinomaisesti.


      • kuukkeli84

        No ensi kerralla muistat sitten maksaa maksun ajoissa. Viivästysmaksussa on myös se hyvä puoli että se jää mieleen v*tuttamaan pitkäksi aikaa eikä ainakaan vähään aikaan unohda maksaa laskua ajoissa :) Tai sitten kyseessä ei ole unohdus, mutta silloin kannattaakin hakea lisää maksuaikaa laskulle suoraan Soneran sivuilta. Pätkimisestä kannattaa laittaa vikailmoitus Soneran sivuilta. Ja jos vika ei kerran ole sinun laitteissasi (olethan tarkistanut?), niin ei ole pelkoa 100€:n lisämaksusta turhaan aiheutuneiden selvitysten takia. Ei ne Soneran insinöörit ja huoltojampat siellä ilmaiseksikaan ole töissä :/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3774
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1861
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      951
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      900
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe