Rahtarin nuppi?

yks kuski

Kun nyt porukka jakaantuu mielipiteidensä kanssa kahtia niin kerätäänpä lisää mutua;

Onko rahtarin nuppi laiton?

12

4586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen kuski

      kyllä mutta en ole ihan varma.

    • täh

      rekan vetäjä vaiko se päänuppi jossa kuskin aivot?

    • Kai

      Mikä sen laittomaksi tekisi?

    • nintsu

      Käskivät katsastuksessa poistaa, tosin toisella katsastusasemalla ei tullu kommenttia.
      On ollu kuulemma keväällä joku onnettomuus jossa kuski oli sen kans sählänny ja aiheuttanu onnettomuuden.
      En sit tiä...

    • laiton

      näin on.

    • Jame

      Porvoossa,niin varmasti ruuvaatte sen irti.

    • raju

      Se on ainakin meilläpäin URAKKANUPPI, joskus tiukoissa paikoissa ihan hyvä, käsittääkseni laiton, mutta saahan sen irti. Lakiahan kannustetaan noudattamaan esim. tätä 48 tunnin sääntöä ei varmasti kierretä, siinä sitten saa huutia muutkin määräykset hohhoijaa

    • apuväline

      se on. Leimalla ei oo sanottu mitään mulle mut poliisit on uhanneet jopa sakolla.

    • Ohjaamo tarkkailija

      Rattiin asenettavilla nuppien käyttö on sallittu vain työkoneissa.No miksiköhän sitä "työkaveriaan" sitten kutsuisi kuin työkoneeksi,,. Katsastuksissa ovat maininneet sen laittomaksi ja todenneet että "hyvä siitä on käännellä".
      Ja poliisien kanssa ei ole tarvinnu olla pahemmin tekemisissä kun 4 v sitten vaihdoin "taloa".
      Kaikki oikeesti parantavat asiat ovat laittomia. Esim,valot ympäri auton ja moni muukin asia.Mutta se menee jo tämän aiheen ulkopuolelle.
      Joko noudattaa lakia ja kärsii taikka rikkoo lakia ja nauttii,jokainen omalla tahollaan päättää.

      • pete

        Meillä on työpaikalla pari vanhaa scaniaa ja niihin ostettiin nupit ja jostain syystä yksi ylimääräinenkin (varale tms.). No se piti laittaa tietty omaan hiaseen, ja hauskahan sillä oli sitten käännellä kaupungissa ja vaikeisiin paikkoihin peruutellessa. Vahinko kyllä nuppi jäi ottamatta irti leimalle mennessä ja hyvä ettei jäänyt koko kattastus siihen. Oli onneks kontissa 13mm avain jolla saatiin kuula irti, ja leima tuli.
        Joihinkin inva-autoihin urakkanupin saa asentaa ihan laillisesti, mutta muuten lienee kielletty. Tosin tienpäällä kun on koppia syynätty niin IKINÄ ei ole nupista mitään sanottu.


    • Jape

      Kyllä se on lain mukaan laiton. Urakkanuppi on sallittu ainoastaan työkoneissa, esim. traktoreissa. Ja kuorma-auto ei oo sellane. Et tällane laki suomessa!

    • 4454546546

      Ei ole, tämä on suomi24 myytti, mutta ei ole laiton

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4187
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4036
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3642
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3049
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2751
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2538
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2538
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2416
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2299
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2255
    Aihe