Kerran näin jossain kirjassa kuvan laitoksesta, jolla saattoi punoa villalangasta nauhoja.
"Kone" oli pyöreä pahvilevy jossa reikä ja loveja ja nauha punottiin (kai) pyörittämällä.
Onko tästä tietoa kellään?
nauhan punontaa
23
4737
Vastaukset
- Anneli
Joitakin vuosia sitten jollain käsityömessuilla oli muistaakseni Teksiiliteollisuudella myynnissä tarvikepaketteja pyöreän kierteisen nauhan punontaan. Voi olla, että heillä on vieläkin niitä. Itse olen sitä tapaa lasten kanssa käyttänyt, mutta en voi toisten ohjeita laittaa eteenpäin. Missään kirjallisuudessa en ole siihen ohjeita nähnyt.
- käsityöläinen
Kysele Tekstiiliteollisuus oy:stä
www.tekstiiliteollisuus.fi
[email protected]
Jos heillä on vielä myynnissä kyseistä kehikkoa, tai ainakin saat neuvot suoraan asiantuntijalta.
- lisko
Kyseessä on Kiinalainen nyöri, johon kiekon voi kätevästi valmistaa itse tukevasta pahvista ( lovia reunoille ja reikä keskelle). Punominen tapahtuu siirtämällä lankoja tietyssä järjestyksessä. Itse olen laatinyt ko. nauhasta joskus opetusmonisteen. Jos kopio kiinnostaa, niin laita sp-osoite!
- siruliina
Olen tuon ekan viestin laittaja ja ohje kiinnostaa, kiitos.
Itse luulin, että saamelaiset käyttävät tällä tekniikalla tehtyjä nauhoja.
Jos ystävällisesti lähettäisit kiekon teko-ohjeen osoitteeseen:
[email protected]
Kiitokset sinulle etukäteen! - ope
Jos ei sinulle liikaa vaivaa olisi, laittaisitko ohjeen vielä minullekin [email protected] -opetan käsitöitä lapsille, olisi varmaan oiva tekniikka käyttää heidän kanssaan!
- Anneli
ope kirjoitti:
Jos ei sinulle liikaa vaivaa olisi, laittaisitko ohjeen vielä minullekin [email protected] -opetan käsitöitä lapsille, olisi varmaan oiva tekniikka käyttää heidän kanssaan!
Nauhan teko vaatii kärsivällisyyttä ja keskittymiskykyä.Olen kokeillut monenikäisille, useimmat 8-vuotiaat siitä jo selviytyvät, kunhan ei rannenauhaa pidempää havittele. Pitkien nyörien teko vaatii jo aikuisen ulottuvuutta, sillä lankaa voi olla hankala jatkaa kesken nauhan teon. Olkalaukun sangoiksi olemme ko. nauhaa tehneet.
- siruliina
Hei!
Minulla on ollut ongelmia sähköpostin kanssa, joten mikäli olet opetusmonisteen kopion lähettänyt, se ei valitettavasti ole päässyt perille saakka.
Mikäli viitsisit lähettää uudelleen, olisin todella kiitollinen.
[email protected] - Käsityöhullu
Lähettäisitkö minullekkin ohjeen kiinalaisen nyörin tekoon.
Kiitos etukäteen.
[email protected] - datalohi
Käsityöhullu kirjoitti:
Lähettäisitkö minullekkin ohjeen kiinalaisen nyörin tekoon.
Kiitos etukäteen.
[email protected]Kiinalaisen nyörin opetusmoniste eli ohje kiinnostaa. saisinko sellaisen soitteeninon [email protected]. Kiitän ja kumarran. nyörille olisi käyttöä.
- fennika
Jos viitsit vielä minullekin laittaa sähköpostiin [email protected]
olisi kiva katsoa, mistä oikein on kysymys, kun en oikein päässyt selville alun kirjoituksista. Olen kiinnostunut kaikenlaisesta askartelusta. - Käsityöhullu
Kiitos ohjeesta.
- ankka
minäkin haluaisin tuon ohjeen mutta taidan olla myöhässä? [email protected] on kuitenkin osoite.
- minäminäminäminä
Jos joku on saanut ohjeen, niin voisiko hän ystävällisesti lähettää ohjeen mullekin? Kiitokset suuret jo etukäteen!!!
cloudycloud@POISTATÄMÄjippii.fi - ghjhgfy
googlettakaa "kumihimo" ;)
- tietäjä
Jos se on se miksi luule sitä se on tupsu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole442494Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742477Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732372Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.562140Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321867Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841685Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211143Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71024Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411005Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56886