Ylöjärvi sosiaalitoimi

Tyytymätön

Hei kaikille!

Aloitin keskustelun Ylöjärven kaupingin sosiaalitoimista. Kertokaahan omia kokemuksianne tänne palstalle. Itse olen tyytymätön toimintaan toimeentulon kannalta, sosiaalijohtaja on henkilö joka johtaa alaisiaan ja tekee toiminnasta sellaisen, et se toimii. Omasta mielestäni ei ole toiminut ja tarkennan kokemuksiani tulevaisuudessa. Käsittelyajat ei mene lakisääteisen ajan putteissa, eli jossain pahasti mättää ja minun mielipiteeni sosiaalijohtaja joka on kykemätön johtamaan omaa laumaansa ja organisoimaan joukkojansa. Sosiaalijohtaja joka keskittyy vammaishuoltoon, saattaa olla hiukan sokea todellisuudelle ja niiden toimeentuloa tarvitsemien henkilöiden ohjaamisen, jotka todellisuudessa on vielä valmiita työyhteisöön. Organisointikyky on tainnu pettää pahasti Marketalla.

99

6070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tst0

      Sosiaalipuolesta ei ole kokemusta. Teknisestä on. Siellä on todella hyviä työntekijöitä. Johtajista ei voi sanoa samaa. Huomaa selvästi, että työntekijät joutuu tarkkaan asettamaan sanansa asioita hoitaessa, kun ei olla tuttuja. Mutta elekieli ei valehtele.

    • monta estettä

      Pienen tarkennuksen voisit tehdä lauseeseen"Sosiaalijohtaja,joka keskittyy vammaishuoltoon,saattaa olla hieman sokea todellisuudelle......jne."Eikö vammaisten elämä ole todellisuutta?Jokainen voi kokeilla esim. liikuntavammaisuutta.Pyörätuoleja saa vuokrattua,sokeaa voi leikkiä.Vaikka viikon verran näin alkuun.Voi olla ettet tarkoittanut asiaa näin ymmärrettäväksi.Itse en ole vammainen.

      • eipahis1

        No, ehkä tässä ei ole kysymys väheksyä millään tavalla "vammaisia" vaan kysymys on siitä, jos vammaisia on 1 henkilö 99.stä ja panostus on heihin fifty-fifty, niin tällöin suhde on epälojaali ja todellisuus on toista. Todellisuus on kun keskittyy nykyhetkeen ja pystyy konkretisoimaan tehtävät.


    • Hitsari Haavistolta

      Minulla ei ole mitään kokemusta minkään kaupungin sosiaalitoimesta, sillä olen raitis, käyn töissä ja elätän itseni omilla rahoillani.

      En ole siis juoppo sosiaalielätti.

      Menisit sinäkin töihin. Kokeilisit edes joskus.

      • Kato mihin kapsahdat

        Haaviston hitsari koittaa sitten olla töissä varovainen, että ei tarvi sosiaalitoimen vammaispalveluja. Toisaalta vapaa-ajalla voisi vetää viinaa ja tupakkaa niin, että ei tarvi vanhustyön palveluita eli kuolee sopivasti ennen vanhuuseläkettä. Sairaseläkkeen ja sosiaalityön vältät, että et soita ihan heti apua, kun alkaa rintaa puristaan. Ja ota rintaan tatuointi DNR.


      • Hitsari Haavistolta
        Kato mihin kapsahdat kirjoitti:

        Haaviston hitsari koittaa sitten olla töissä varovainen, että ei tarvi sosiaalitoimen vammaispalveluja. Toisaalta vapaa-ajalla voisi vetää viinaa ja tupakkaa niin, että ei tarvi vanhustyön palveluita eli kuolee sopivasti ennen vanhuuseläkettä. Sairaseläkkeen ja sosiaalityön vältät, että et soita ihan heti apua, kun alkaa rintaa puristaan. Ja ota rintaan tatuointi DNR.

        Työtapaturmia varten on olemassa sellainen juttu kuin vakuutus. Tämä luonnollisesti tuli kaltaisellesi sosiaalipummille täytenä yllätyksenä, koska et ole ikinä ollut töissä. Mistäpä sitä sitten kaikkia työelämän hienouksia tietäisi.

        Oletko muuten kuullut, että tavalliset työssäkäyvät ihmiset maksavat itse asumisensa, ruokansa ja vaatteensakin? Ja paljon muuta.

        Toisin se on teillä pummeilla.Menisitte jo sinne töihin.


      • Älä haaveile
        Hitsari Haavistolta kirjoitti:

        Työtapaturmia varten on olemassa sellainen juttu kuin vakuutus. Tämä luonnollisesti tuli kaltaisellesi sosiaalipummille täytenä yllätyksenä, koska et ole ikinä ollut töissä. Mistäpä sitä sitten kaikkia työelämän hienouksia tietäisi.

        Oletko muuten kuullut, että tavalliset työssäkäyvät ihmiset maksavat itse asumisensa, ruokansa ja vaatteensakin? Ja paljon muuta.

        Toisin se on teillä pummeilla.Menisitte jo sinne töihin.

        Lue vakuutuksesi ehdot. Esimerkiksi päivärahaa maksetaan kaikilta kalenteripäiviltä enintään yhden vuoden ajan - tapaturmapäivää lukuunottamatta. Tämän jälkeen elät säästöilläsi, sen jälkeen myydän omaisuutesi ja lopulta oletkin sossun luukulla.

        Lakisääteinen tapaturmavakuutus ei myöskään korvaa kaikkea hoitoa, mitä tarvitset. Kaivat rahat omasta lompakostasi ja käyt yksityisellä .... tai otat invataksi ja kelaat sossun ja terveyskeskuksen väliä :-)


      • sulla menee hyvin
        Hitsari Haavistolta kirjoitti:

        Työtapaturmia varten on olemassa sellainen juttu kuin vakuutus. Tämä luonnollisesti tuli kaltaisellesi sosiaalipummille täytenä yllätyksenä, koska et ole ikinä ollut töissä. Mistäpä sitä sitten kaikkia työelämän hienouksia tietäisi.

        Oletko muuten kuullut, että tavalliset työssäkäyvät ihmiset maksavat itse asumisensa, ruokansa ja vaatteensakin? Ja paljon muuta.

        Toisin se on teillä pummeilla.Menisitte jo sinne töihin.

        Eipä taida hitsarilla olla kauvaa töitä, tai jos on niin polvet varmaan paskana jo! Monesta alasta on kokemusta ja valituksia ja vitutuksia kuunnellu.


      • yksinyksinkö

        Kuuleppas.Ei tarvitse olla roskaväkeä. Sos.toimiston kanssa on pakko asioida avioeron tullessa.
        Tosin nyt se on helpompaa kuin 80-luvulla,jolloin miestä uskottiin kuin pyhää.
        Pisti puvun päälleen ja meni tädeille valehtelemaan.
        Jopa eräs linnun nimeä kantava päättäjä uskoi täysin miehen juttuihin...


      • OleVarovainen
        Hitsari Haavistolta kirjoitti:

        Työtapaturmia varten on olemassa sellainen juttu kuin vakuutus. Tämä luonnollisesti tuli kaltaisellesi sosiaalipummille täytenä yllätyksenä, koska et ole ikinä ollut töissä. Mistäpä sitä sitten kaikkia työelämän hienouksia tietäisi.

        Oletko muuten kuullut, että tavalliset työssäkäyvät ihmiset maksavat itse asumisensa, ruokansa ja vaatteensakin? Ja paljon muuta.

        Toisin se on teillä pummeilla.Menisitte jo sinne töihin.

        Tuttu kaatui työpaikalla ja vammauti ja joutui leikkaus kierteeseen silti vailla toivoa paranemisesta. Vakuutusyhö löi maksuvaihtoehdot kiinni ja sv-rahat loppui. Sairaala maksut, fysioterapiat kotiapu jne vei pian tavallisen duunarin taloudelliseen ahdinkoon.

        Käykö haavistolaisellekin huonosti kun täällä aukoo päätään.... Muista karman laki ja muista perhekarma.... Isien pahat teot nostetaan kolmanteen ja neljänteen polveen....


    • Surkeaa

      Tutkittua tietoa: Ylöjärven terveystoimi tarjoaa Pirkanmaalla vähiten hampaiden oikomishoitoa lapsille.

      Kangasala 20,10 %
      Kihniö 34,69 %
      Lempäälä 21,83 %
      Nokia 22,69 %
      Pirkkala 23,19 %
      Sastamala ja Punkalaidun 20,91 %
      Tampere 15,77 %
      Valkeakoski 15,43 %
      Vesilahti 38,15 %
      Ylöjärvi 10,45 %

      • Surkutellaan pois

        Onneksi vastapainoksi on korkeammat verot ja maksut sekä enemmän velkaa per asukas ....


    • sopis003

      Olen todella tyytyväinen. Sain köyhäinavustuksena heti uudet kengät ja nyt voin taas kävellä. Jos vain keskustasta löytyisi kävelytie, jota ei olisi suljettu.

    • huolestunu1

      En tie, mut auttaa immeisiä tarvii ja oman ajatukseni mukaisesti apua tarvitsevat ei saa aikaa ja ajatusta. Immeiset saattaa olla toimettomia ja tällöin toiminta vielä meneee toimettomaksi jos ei ohjata!

    • sossussa

      Sopis003 oliko läppää vai saitko kengät oikeesti? Itse olen kävellyt vuodesta 2005 samoilla kengillä kesät talvet, uudet ois ihan tarpeen. Tietääkseni sossusta ei perusosan lisäksi saa muuta kuin silmälasit.

      Rahat ei muuten mee viinaan eikä ees tupakkaan viisastelijoille tiedoksi.

      • köyhä yrittäjä

        Minä ostan omat kengät omilla rahoilla. Muutaman kerran olen ostanut Citymarketista Gentleman-merkkiset. Ovat lestiltään sopivat, mutta eivät kestä. Parkanolaiset niitä tekevät huonommista materiaaleista kuin ovat samannäköiset Topmanit. Topmanit eivät kitise lattioilla kuten nuo Gentlemanit, mutta ovat tuplahintaiset. Ne myös pysyvät napakoina pidempään kunnes repeävät sivusta nekin. Tai kantapäästä.

        Koko on ollut vuorotellen 44 ja 45. Heitän aina rikkoutuneen menemään ja korvaan vanhemmista jäljelle jääneistä sen. Nyt on toisessa jalassa 44 ja toisessa 45. Lankkaamalla noilla menee myös tilaisuuksiin. Viimeksi olin hautajaisissa. Jos joku on hautajaisissa kiinnostunut kengistä, ei se ole kyllä minun ongelmani.


    • millamin

      Ihan hyvin on toiminut, silloin kun elämäntilanteeni romahti konkurssin ja puolison kuoleman jälkeen, ja jouduin turvautumaan sinnepäin.

      Nyttemmin en enään ole asioinu, kun olen saanut töitä ja elämän järjestykseen.

    • Ei oo häpee

      Ihmetyttää nuo hitsarit ja muut sossun asukkaita haukkuvat. Niin kuin edellä kerrottu, voi sattua kenelle hyvänsä, että on tarvetta avulle.

      Joskus tarvitaan poliisia, ambulanssia, palokuntaa. Joskus lastensuojelua, oikeusneuvoja, asumistukea, opintotukea ja montaa muuta asiaan. Ei se häpee ole, jos apua tarvitsee. Monessa tilanteessa omalla avulla voi pärjätä, mutta joskus ulkopuolinen apu on tarpeen. Kiva, että sitä on tarjolla.

    • kakka1

      Sossu on täynnä paskaa

    • Noname

      Ei sosiaalityöntekijää vaimoksi kannata valita, sen verran on tunareita ja pirullisia.

    • kokemusta

      No, ei näillä ole muuta kuin isoo tavaraa tarjolla!

    • agraareilija
    • sopis003

      Ongelmasi poistuu kun menet töihin.

    • pollenaama
    • VULLA

      Hei vaan! Minun kokemukseni Ylöjärven sosiaalitoimiston palveluista ovat kaiketi ok. Ainoa asia on se, että sosiaalitoiston virkailijat eivät osaa pitää asioita toimistossa vaan laukovat humalapäissään asioita jotka kuuluisivat ainoastaan virastoon:

    • Pummit_töihin

      Pummien kannattaisi mennä töihin ja elää elämäänsä omilla rahoillaan. Eikä loisia veronmaksajien rahoilla. Sitten ei tarvisi kitistä täällä sossun toiminnasta. Rehellinen, töissä käyvä ja omat asiansa moitteettomasti hoitava kansalainen ei sossua tarvitse mihinkään.

      • MIstäTyötä

        Sinullako siis on tarjolla töitä, joista maksat sopimusten mukaisen palkan?


      • höh

        Luulenpa, että täällä eivät kitise pummit vaan juuri ne, jotka maksavat koko lystin. Muutaman kymmenen tuhannen veronmaksun vastineeksi on kohtuullista odottaa muutakin kuin ylihinnoiteltua vettä.


    • MatiasS

      Töihin töihin siitä nyt vaan PUMMIT ja SOSSUN ELÄTIT!

      • TarjoatkoTöitä

        Sinullako niitä töitä on tarjolla työehtosopimuksen mukaisella palkalla?


      • MatiasS

        On on, mutta vain työkykyisille ja -haluisille. Sellaisille, joilla on asenne kunnossa ja motivaatiota löytyy. Ei laiskureille, jotka päivät pitkät istuvat "töissä" tupakilla tai kahvilla. Siis silloin kun eivät ole "ansaitulla sairaslomalla" milloin mistäkin: selkäkipua, jalkakipua, käsikipua, päänsärkyä yms. keksittyä.

        Töihin PUMMIT, töihin!


      • Pummit_töihin

        Juuri näin, asiaa puhuu Matias.

        TarjoatkoTöitä nimimerkin takaa löytyy mitä suuremmalla todennäköisyydellä joko a) laiska pummi tai b) kouluttamaton laiska pummi.

        Sellainen, joka kesken jääneellä kansakoulu"osaamisella" kuvittelee ja suorastaan vaatii vakityötä huippupalkalla. Plus tietenkin joustolla työpäivän alusta, lopusta ja vähän väliltäkin. Tunnin palkallisella ruokatunnilla, kahdella puolen tunnin palkallisella kahvitauolla ja vartin tupakkitauoilla kerran tunnissa.


      • nusnusged
        Pummit_töihin kirjoitti:

        Juuri näin, asiaa puhuu Matias.

        TarjoatkoTöitä nimimerkin takaa löytyy mitä suuremmalla todennäköisyydellä joko a) laiska pummi tai b) kouluttamaton laiska pummi.

        Sellainen, joka kesken jääneellä kansakoulu"osaamisella" kuvittelee ja suorastaan vaatii vakityötä huippupalkalla. Plus tietenkin joustolla työpäivän alusta, lopusta ja vähän väliltäkin. Tunnin palkallisella ruokatunnilla, kahdella puolen tunnin palkallisella kahvitauolla ja vartin tupakkitauoilla kerran tunnissa.

        Taidat olla tiihalan panokaveri


    • Virkadosentti

      Kokemus kesältä 2014. Jo kokenut sosiaalityöntekijä laski niin tarkoitushakuisesti toimeentulotukilakselman, että lähes joka kohdassa oli virhe. Meoista puuttui esim joka kuukaisi toistuva säännöllinen 2 vkon laitoshoitojakson maksu! Vastoin STM:n ohjetta ja taatusti tahallaan, koska virkailija on istunut jo vaikka kuinka kauan sossussa näitä laskeskelemassa. Ttt laskettiin vammaisen vanhuksen kotihoitomaksun vuoksi, siihen tuli korotus kesällä. Laskelma oli virheellinen ja se ei edes ollut mukana sosiaalijohtajan päätöksessä, vaan se piti erikseen pyytää. Varmasti monelle tehtiin tahallaan samanlaiset laskeskelmat päätösten pohjaksi, saivatkohan muut pelkän päätöksen vai oliko niissä laskelma mukana? Päätöksessä oli lisäksi sekaisin asiakkaan nimi ja jonkun toisen asiakkaan nimi, siksi epäilyttää että kaikille tehdään samansisältöinen päätös ilman harkintaa, muutetaan vaan nimi mutta tekstit on muuten samat. Osaavatkohan vanhat ja sairaat kotihoidon asiakkaat edes vaatia laskelmaa nähdäkseen?

      Virkatyötä a la Ylöjärvi.

      • Ymmällä

        Huijaavatko kaupungin työntekijät huono-osaisia? Miksi?


      • Pummit_töihin

        Eivät tietystikään huijaa. Pummit vaan naukuvat täällä, kun heidän jokaista oikkuaan ei noudateta ja mielitekoaan toteuteta. Kyllähän se harmittaa, kun ei saa rahaa viinaan, tupakkiin ja ulkomaanmatkoihin yms. pummeille niin tärkeisiin virkistystoimintoihin.


      • Tömmit_puihin
        Pummit_töihin kirjoitti:

        Eivät tietystikään huijaa. Pummit vaan naukuvat täällä, kun heidän jokaista oikkuaan ei noudateta ja mielitekoaan toteuteta. Kyllähän se harmittaa, kun ei saa rahaa viinaan, tupakkiin ja ulkomaanmatkoihin yms. pummeille niin tärkeisiin virkistystoimintoihin.

        Lue sisältö tarkemmin, känniääliö... Ai juu, et oikein osaa lukea, sori, jatka vaan tota kykyjäsi vastaavaa kommentointia, saa kakaras pienen tauon perheväkivallalta.


      • okkeido11

        Sosiaalijohtaja itse kommentoi kysyessäni miksi en saa toimeentulotukea sanoen että pyritään siihen että rahat riittää. Tiihala on aivan väärä henkilö johtamaan sosiaalitoimea. Samoin voisin sanoa myös kommunisti moisiosta joka toimii palveluohjaajana. Liekö moisio Pekan äiti.


      • Voihantantta
        Ymmällä kirjoitti:

        Huijaavatko kaupungin työntekijät huono-osaisia? Miksi?

        Toki kun sossun tantalla on ikää ja kokoo niin aivot sakkaa ja luulee antavansa omistaan tai menee mieli muutoin sekaisin niin luulee olevansa se joka päättää mitä antaa ja seniiliyttään kuvittelee säästävän sä kunnan rahoja, jotka siis mieltää omikseen. Laki sen kuitenkin päättää, ei tollasia mitään harkintavaltaa ole.


      • Anonyymi
        Ymmällä kirjoitti:

        Huijaavatko kaupungin työntekijät huono-osaisia? Miksi?

        Juuri siksi🐤


      • Anonyymi
        okkeido11 kirjoitti:

        Sosiaalijohtaja itse kommentoi kysyessäni miksi en saa toimeentulotukea sanoen että pyritään siihen että rahat riittää. Tiihala on aivan väärä henkilö johtamaan sosiaalitoimea. Samoin voisin sanoa myös kommunisti moisiosta joka toimii palveluohjaajana. Liekö moisio Pekan äiti.

        Jokainen tietenkin pyrkiikin siihen. Mutta ei se aina ole niin helppoa.


    • nyksi

      Itse asiassa tiihala ei ole pystynyt johtamaan porukkaansa. Nykyään on valviran tarkkailussa. Tiihallalla ei johto kokemusta. Ja nyt valittu Anu koski johtajaksi johonki osioon veikkaan et päin pimperoo mennään.

    • jgsivulla

      Ylöjärki on rappeutunut.

      • Anonyymi

        Onko sokaistunut myös?


    • Kalju-rillipää

      Tervehdys kaikille.Olen täysin tyytyväinen Ylöjärven sosiaalitoimistoon.Äitini asioilla olen siellä joutunut nyt juoksemaan Jouluu 2015 asti.Itse käyttäydyin todella huonosti ensimmäisellä kerralla.
      Mutta kun asiat alkoivat valjeta miten menee kuolin tapauksen johdosta niin kaikki vaan on niin suurta byrokratiaa ja kaikkien eri virastojen,ei pelkästään sos.toimen.
      Mielestäni apu sekä neuvot ovat olleet huomattavasti parempia kuin muualla päin Suomea.Minulla on ikävä kyllä kokemusta monilta eri paikkakunnilta.
      Mutta täytyy myöntää että minä sekä äitini olemme saaneet kullan arvoista tukea,suruun kuin myös siihen toimeentuloon joka oli silloin kuuluva vaikka tulöi myöhässä mutta kun siihenkään ei ollut muuta kuin ajankohta ja kaikkien virastojen jonotus ajat "syyllisiä". Pitäisi aina huomioida kaikki seikat ennenkuin lähtee liikaa tuomitsemaan.Minulta ainakin täy 10 ja isot halit Heille kaikille.

    • sossupossu

      Onnetonta toimintaa. Hermot meni. Ylöjärviläiset maksaa tunareiden toiminnan.

    • nännit

      Ilmeisesti valtion virasto valvoo sosiaalijohtajien johtamaa toimintaa

      • Anonyymi

        Näinkö on?


    • mälliperse

      Huono sosiaalijohtaminen = kallis verokukkaro. Olisin sitä mieltä ylöjärvelläkin tulos tai kengää perkeleesti johtajille ja niiden alaisille.

      • Mulkkuvaha

        Taikka isoisän vanhat hinttipussit! Tiihala kostee juttu kiihottaa, muttei veronmaksajaa.


    • VäsynytNettoveronmaksaja

      Kauhea kitinä josta toimeentulotuesta. Menisitte pummit töihin, niin saisitte palkkaa, ettekä tarvisi mitään toimeentulotukea.

      Kokeilisitte joskus edes elättää ihan itse itsenne ja kakaranne. Säälittävät luuserit.

      • Anonyymi

        Koska olet penaalin tylsinin lyijäri väännän sulle ignorantille tollolle rautalangasta: Toimeentulotuki lasketaan siksi että saadaan laitoshoitopäivän hinta mikä vanhukselta otetaan hoidosta.
        Olet niin tyhmä että et kykene parin rivin kirjoitustakaan lukemaan.


    • koitatajuta

      Täällä pummeiksi haukkuvat eivät ymmärrä, miten pienestä voi olla kiinni, että jäät vaikka kymmeneksi vuodeksi työttömäksi. Syitä on niin monia kuin ihmisiäkin.

      Ei ole näillä perspektiiviä, kun on tuuri potkinut pennusta saakka ja työpaikkoihin päästy heti kiinni. Hävetkää näköalattomuuttanne. Ihan samallatavalla ovat pihalla kurjaliston asioista kuin poliitikot tavallisen kansan asioista.

      • EkonomiAsuntilasta

        No laitappa vaikka kolme syytä, miksi ahkera, siisti ja työmarkkinoilla käyttökelpoisen tutkinnon, jota säännöllisesti päivittää, hankkinut ei-alkoholisti, läski tms. elämänhallintaongelmainen ei saisi töitä.

        Itse en ole ollut päiväkään työttömänä enkä aio ollakaan. Koko ajan tarjotaan lisää töitä.

        T. Ekonomi, 59v Asuntilasta


      • TrollauskoKivaa
        EkonomiAsuntilasta kirjoitti:

        No laitappa vaikka kolme syytä, miksi ahkera, siisti ja työmarkkinoilla käyttökelpoisen tutkinnon, jota säännöllisesti päivittää, hankkinut ei-alkoholisti, läski tms. elämänhallintaongelmainen ei saisi töitä.

        Itse en ole ollut päiväkään työttömänä enkä aio ollakaan. Koko ajan tarjotaan lisää töitä.

        T. Ekonomi, 59v Asuntilasta

        Tässä on nyt sellainen trolli asialla etten kyllä lähde sitä ruokkimaan!


    • TIV

      Ylöjärven lastensuojelu on tuhonnut täysin perheemmme.
      Itse menimme tyhmyyksissämme hakemaan apua vanhimman lapsen käytös ongelmiin ja saimme jotain mitä emme pyytäneet!
      Olimme ennen kohtuullisesti toimeentuleva, työssäkäyvä, lapset hyvin hoitava sosiaalisesti aktiivinen perhe, mutta siitä on jäljellä muisto vain!
      Olen heidän sadistisen toiminnan vuoksi menettänyt työni, työkykyni, lapseni ja terveyteni!
      Heidän kirjauksensa ovat täynnä valheellisia väittämiä, joita kukaan ei kyseenalaista, vaikka pystyn todistamaan väittämät valheellisiksi.
      Kukaan ei todellisuudessa valvo perheiden etua, vaan kaikki sossun valheet niellään pureskelematta!
      Valitukset käsittelee viereisessä huoneessa työskentelevä työkaveri ja kaikki yritykset perheeni tilanteen korjaamiseksi torpataan poikkeuksetta!
      Uskon vakaasti vielä jonain päivänä löytäväni henkilön, jota kiinnostaa totuus ja joka omaa sen verran sanavaltaa, että pystyy tekemään lopun lastemme kustannuksella tapahtuvasta bisneksestä!

      Terveiset Hannalle: emme lepää ennen kuin oikeus toteutuu!

      • SossuTampereelta

      • Lentävävitunkarva

        Kyllähän Ylöjärven sosiaalitoimistossa lentää vitunkarvatkin, niin perusteellisesti siellä ihminen tuhotaan. Marketta ja kumppanit!


      • ValitusKunnanUlkopuol

      • Anonyymi

        Hyvä kun joku uskaltaa olla rehellinen😀


      • Anonyymi

    • keskusta

      Se on ukummalinen asia toi raha, sitä kellään ei ole tarpeeksi, yleensä tilannetta helpottaa jos vähän miettii niitä kuluja niin voi ne sossustakin saabut rovot piisata pidenpään, ja ne omat tienestit kummasti helpottaa tilannetta, vaan kun se työ on niin kamalaa.

    • Tussusossu

      Sossutussua jos sais olisin mulkerssoni

    • erotettava

      Sosiaalituille on lait ja toimeentulorajat määritelty. Sen jälkeen auttaminen pitää olla tasapuolista ja ajallaan tulevaa, ei ihminen pysty toimimaan, jos hänen toimeentulostaan ei huolehdita. Toivotaan Ylöjärvellekin oikeudenmukaisuutta. Jos virkailija tai esimies toimii lakia vastaan, niin hänet on erotettava tehtävästään.

      • Anonyymi

        Toivossa on hyvä elää😅


    • Turbiiniperse

      Moloperse. Harkitaan onko Sossuhenkilkö jakanut tietokoneen näytöllä siellä asioineen henkilön kuvan yleisesti 21.11.2016 klo n. 11:00. Ja todennäköisesti se on tämä turbiiniperse kun en nimee tiedä. Ilmeisesti määräaikaisella työsuhteella oleva, Vastuu on kuitenkin Marketilla.

      • Anonyymi

        Tutkintapyyntö? Mikäli tuollaista on tapahtunut!


    • pMX

      Ylöjärven sos.toimi tuli apuun kun muutin tampereelta homeluukusta ylöjärvelle.Tampereelta sain kielteisen päätöksen vaikka oireilin pahasti ja jouduin heittämään kaikki huonekalut ,vaatteet yms pois. Kiitos Ylöjärven sossu! Ihmiselle voi tulla akuutteja ongelmia riippumatta oikeasti siitä onko työelämässä vai ei ! Minä sain apua enkä jatkossa sitä enää tarvitse,

    • elätän.itseni

      Aloittajalle ja muille pummeille tiedoksi: menisitte töihin, niin saisitte ihan sellaisen toimeentulon ja elintason, mikä teille kuuluukin. Turha maksattaa toisilla omia virheitä. Ei mulla muuta.

      • missäontyöpaikkajohonvoi

        Missä Ylöjärvellä on sellainen työpaikka johon voi vaan mennä? kerro niin menen sitten sinne. Olen myös työtön. Niin ja palkallinen työpaikka. Ei mikään valpro jossa tehdään töitä tukia vastaan.


      • pläähpläähf

        Tartteis varmaan osata tehdä jotain muutakin kuin nostaa tukia. Töitä kyllä löytyy.


      • Anonyymi

        Mee ite oikeisiin töihin. Kunnan työpaikat on pyrkyreille. Ja muuta oikeaan kaupunkiin.


    • Pikkunilkki

      Yksi huonoimmista ylöjärven virkamiehistä, mitä minä olen kohdannut on Riitta Koivisto. Asioiden hoidossa ei ole selkeyttä ja loogisuutta.

      • Anonyymi

        Saikos se potkut jo?


      • Anonyymi

        Minkä alan virkamies?


    • kaikillaeikaikkihyvin

      Valitettavasti elämä ei kohtele meitä kaikkia samalla tavalla eikä tasapuolisesti - myös ilman omaa syytä. Kun lukee näitä kommentteja, niin tulee mieleen, että ne jotka kuvittelevat että sossun asiakkaana on vain työnvieroksuvia, laiskoja ihmisia tai alkoholisteja/huumeriippuvaisia luusereita - he ovat syntyneet kultalusikka suussa, ollut tuuria elämässä saada hyvä työpaikka, jossa saavat olla töissä ilman irtisanomispelkoa, tuuria siinä että omistavat rakastavan ja huolehtivan perheen, joka kantaa elämässä, tuuria että ammattisi pysyy tässä myllerryksessä ja voit edelleen tehdä sitä työtä, johon olet kouluttautunut - eli hyvän tuurin ihmisiä. He eivät ole kokeneet työttömyyttä, pahoja sairauksia tai muuta elämän vaikeuksia, joista ei selviä muutaman päivän levolla. Elämä voi muuttua hetkessä ja kaikki menee - myös ilman omaa syytä. Kaikki ihmiset eivät ole yhtä vahvoja elämän vaikeuksissa - saattaa olla että jonkun tragedian jälkeen ei pystykään enää työhön saati elämään. Koskaan et voi tietää, koska itse olet tilanteessa että tarvitset sosiaalitoimen apua !!! joten vähän ymmärrystä toisia kohtaan, ja olkaa te onnellisia, kun teillä on töitä ja kaikki asiat ovat hyvin - ainakin tällä hetkellä - huomisestahan kukaan ei tiedä varmaksi !
      Muuten - tunnen monta ihmistä, fiksuja ja älykkäitä koulutetuja ja hakevat koko ajan töitä, päivittäin - mutta sitä ei vaan löydy. Syynä mm . ikärasismi.

      • samatsanat

        kerrankin s24 ihmeellisen fiksu viesti!


      • JariKai

        Sosiaalipoliitikko Riitta Autonen(TYP) oli keskeisessä ja erittäin merkittävässä asemassa katsottuna työttömien jatkoa. Onko hän onnistunut ja miten. Ylöjärvi oli alueellisessa työllisyyskokeilussa mukana.


      • Rattoriitta
        JariKai kirjoitti:

        Sosiaalipoliitikko Riitta Autonen(TYP) oli keskeisessä ja erittäin merkittävässä asemassa katsottuna työttömien jatkoa. Onko hän onnistunut ja miten. Ylöjärvi oli alueellisessa työllisyyskokeilussa mukana.

        No tämä Jari Kaijankoski on täysin ammattitaidoton ja aivan pihalla asioista organisaatiossa, jossa hän työskenteli eli Ylöjärven kaupungin työllisyyskokeilussa. Pekka Mansikkamäkikö näitä palkkaa.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Todella hyvä ja asiallinen kommentti tuosta kultalusikka-asiasta. Kiitos!


      • Anonyymi
        Rattoriitta kirjoitti:

        No tämä Jari Kaijankoski on täysin ammattitaidoton ja aivan pihalla asioista organisaatiossa, jossa hän työskenteli eli Ylöjärven kaupungin työllisyyskokeilussa. Pekka Mansikkamäkikö näitä palkkaa.

        Hyvä kun asioita tuodaan päivänvaloon😇


    • Anonyymi

      Hei todella hyvä aloitus aloittajalta. Mitä nyt olen etsinyt kokemuksia Ylöjärvestä niin yllättävän paljon törmää samoihin ongelmiin ja siihen että rikkaat porskuttaa ja köyhät on tappamassa itteään. Toki se nyt onkin koko maan ongelma, mutta joku raja. Toki osahan voi olla trolleja. Älkää nyt langetko jokaiseen itkuun.

      Itse asiaan. Todellakin hidasta tuo toimeentuloasia ja asiasta piilovittuiltiinkin sinne jo kerran ja lakisääteiset käsittelyajat? Ei tunne Yltsi sellaisia.

    • Anonyymi

      Pakko sanoa että nää Ylöjärvi trollit tai muut pummeiksi haukkujat ja ekonomit (tirsk) ovat aika noloja. Helsingissä ei oo näin junttia porukkaa. Luoja. Asuin Ylöjärvellä aikanaan kaksi vuotta ja itseasiassa siellä jouduin loisimaan sossupummina sen ajan mitä asuin, kun työtä ei vaan löytynyt. Olen asunut Lahdessa, Jykylässä ja Hsg:ssä. Kaikkialla ollut töitä niin että perse repee. Hei ihan oikeesti. Tottakai on pummejakin, mutta tuli kyllä tutuksi muutama kaltoinkohdeltu epäpummikin.. En mäkään tutkinnollani tai ammatillani pröystäile ja rehentele täällä. Siksi jätän sen sanomatta. Terkut ekonomille xD Jos te dissaajat olette tosissanne niin uskoni ihmiskuntaan rappeutui hieman Yläjärven takia. No se on muutenkin vähän rappeutunut..

      • Anonyymi

        *Ylöjärven. sori


    • Anonyymi

      Onkohan Ylöjärvi julkaissut sellaista teosta missä kerrottaisiin miten asiakkaan pitää käyttäytyä asioidessaan Ylöjärven virkamiesten kanssa. Nyt näyttää siltä, että terveyskeskuksessa leimataan hyvin herkästi epäasialliseksi ja uhkaavasti käyttäytyväksi. Minulle on periaatteessa aivan sama mitä raportteihin kirjoittelee kunhan virkamiehet tekee vaan työnsä. Virkasuhde kun on sellainen, et työtkin voi jättää tekemättä, jos virkamiestä ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Tuolta lueskeleen

    • Anonyymi

      No huh kun on sosiaalinaisilla luonnetta

    • Anonyymi

      Ylöjärviläinen sosiaalinainen on hylkiö.

    • Anonyymi

      Sosiaalivirkanainen työnsä ääressä. Tärkeä yhteiskunnallinen työ. Arvostakaa Markettaa, Marketta tekee työtä rahan takia.

    • Anonyymi

      Sosiaalipuoli ylöjärvellä kuin hävityksen jäljiltä. Toki suuri hävitys siellä on käynytkin.

    • Anonyymi

      ylöjärven virkamiesvetoinen hyväveliyhteiskunta

    • Anonyymi

      Marketta Tiihala ylöjärven sosiaalijohtaja.

    • Anonyymi

      Ei kai ne koulunpolttajat ja ensi viikonlopun tihutyön tekijälapsoset tätä asiakaskuntaa ole? Se on hyvä että työllistetään kaikkia.

    • Anonyymi

      Ei kai ylöjärvellä mitään tihutöitä tehtäsi jos täällä olisi joku muu kuin marketta tiihala sosiaalijohtajana tämä marketta on liian kauan ollut täällä ylöjärvellä töissä m,utta hän itse ei sitä tajua.

    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe