Psykiatrille meneminen

viimeinen virhe

Psykiatrille luokse meneminen on yksi vaarallisimmista asioista mitä nykyihminen voi tehdä.

6

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......:-Xb

      Olen samaa mieltä.

    • näin se vaan on

      Asiaa.

      Jos väsysyt duuniisi tai elämä tuntuu potkivan päähän, on viimeinen vaihtoehto hakea apua psykiatriasta. Jos tuonne erehtyy menemään voikin heittää hyvästit normi elämälle.

      Loppuikäinen leima ja voitkin hakea työkyvyttömyyseläkettä.

    • don't rock the boat

      Tiedänpä erään psykiatrin, joka varoittaa ihmisiä siitä, että voi olla vaarallista kyseenalaistaa useimpien psykiatrien mielipiteitä heidän vastaanotollaan, koska siitä saattaa pahimmassa tapauksessa seurata pakkohoitopäätös ja vielä vaarallisempana pakkolääkitys. Psykiatreilla on lain oikeuttama mahdollisuus mielivaltaan, mikä on järkyttävän vaarallinen kenen tahansa sen kohteeksi joutuvan uhrin kannalta. Mielenterveyspotilaan oikeudet ovat huonommat kuin rikoksesta tuomitun vangin. Suomessa henkilöllä ei ole oikeutta edes valittaa M1-lähetteestä. Tällainen menettely on shokeeraavaa ihmisoikeuksien polkemista ja siten äärimmäisen tuomittavaa.

    • masentunut nuori

      Hyvä tietää, eipähän tarvitse apua hakea ja kuluttaa verorahoja.

    • riippuu tilanteesta

      Olen kyllä kuullut toisenlaisiakin kokemuksia. Kyllä nuo psykiatriaa työkseen vuosia opiskelleet ja käytännön työtä tehneet ymmärtävät mielenalan ongelmista enemmän kuin me maallikot ja jakuvasti saadaan uutta tietoa.
      Ei kai potilastietoja lähetetä työnantajille. Varmaan ennakkoluuloja on. Kuitenkin asianomainen itse parhaiten tietää, jaksaako tähdä töitä vai ei. On vain helpompi syyttää ulkopuolista, kun ei jaksa, kuin hyväksyä että ei ole kertakaikkiaan voimia kestää työelämän haasteita.

      Eihän se psykiatri teitä sairaaksi tee ja aiheuta työkyvyttömyyttä. Siksihän hoitoon hakeudutaan kun ei opiskelu tai työ luonnistu.
      Tunnen erään kuusikymppisen miehen. Hän on hyvin masentunut ja joutunut työkyvyttömyyseläkkeelle. Mies on hyvin vihainen kun häntä ei kuntouteta enää. työelämään (ollut hyvin pitkään sairas). Totuus on että hän ei jaksa edes tuntia paria tehdä töitä työkokeilussa. Loukkaantuu ihan vain pienestä, jos neuvosta ja jopa kannustuksesta ja lähtee ovet paukkuen kotiin.
      Tunnen henkilöitä, jotka hyvän lääkehoidon ja terapian jälkeen ovat päässeet onnistuneesti työelämään.

    • tiedän todellakin

      Ei potilastietoja työnantajalle lähetetäkään vaan tth:n joka tekee päätöksen ottaako ko ihminen töihin vai ei.

      Ja miten luulet tth:n toimivan, jos lääkelistalla komeilee mielenterveyslääkkeitä ja diagnoosina raskaan sarjan mielenterveyssairaudeut?

      Minä itse lähdin töihin vaikka psykiatri sen KIELSI ja vetosi siihen, että en selviä työelämässä kahta kuukautta pidempään??

      Olen ollut nyt 1.5 vuotta töissä ilman poissaoloja. Viime vkolla esimies antoi kehtityskeskutelussa positiivisen palautteen, kun olen tunnollinen ja huolellinen työntekijä.

      Minulla on päivittäinen työmatka yhteensä 200km ja teen vaativaa asiantuntijatyötä ihmisten parissa.

      En tekisi työtäni, jos söisin aivotoimintaa lamaannuttavia lääkkeitä mielisairauteen (sairauteen jota minulle ei edes ole)

      Kyllä se on kuule niin, että psykiatrit eivät parhaillaan näe muuta ympärillään kuin mielisairauksia ja siihen neuroleptilääkityksiä.

      Minun lääkehelvettinikin alkoi masennuslääkkeistä joista pian siirryttiin neurolepteihin.

      Kummasti vaan olo parani, kun lopetin kaikki lääkkeet ja typerät keskustelut mielentervystoimistolla Uuno Turhapuron näköisen naisen kanssa.

      Aloitin siis taas normaalin elämän. Nyt vain kaiksesta viisastuneena ja paljon oppineena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe