Töihin EURES - alueelle?

Olen yrittänyt kotimaasta ja kotipaikkakunnaltani, joka on suurehko kunta, löytää ict - alalta itselleni sopivaa työpaikkaa huonolla menestyksellä. Mielenkiintoni on herännyt EURES - alueella sijaitseviin avoimiin paikkoihin, sillä alhaisen kokemuksen huomioon ottaen ja koulutustaustani euroopan suunnalla on enemmän paikkoja auki, sellaisia, joihin saattaisin päästä töihin. Junior - tason osaajia ICT - koodareista siis hakee monet yritykset esimerkiksi Lontoossa.

Mikä voisi olla hyvä väylä tutustua mahdollisuuksiin työskennellä juuri esimerkiksi Lontoossa? Onko työkkäristä mitään apua. Siellä on varmaankin jokin EURES - neuvoja, mutta mitä apua siitä on? Ja miten ja missä järjestyksessä kannattaisi alkaa selvittämään käytännön järjestelymahdollisuuksia?

Ei ole poissuljettua, jos vaikka kokeilisi siipiä kesän ajan kesätyön merkeissä toisessa maassa? Kannattaisikohan.

4

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heittelyä

      EURESin nettisivujen kautta näet EU-alueen avoimet työpaikat, mutta samalla tavalla ne löytyy englannin työkkärin sivuillakin. Siitä vaan etsimään. Jos olet työtön, selvitä suomen työkkäristä voitko siirtää työt.rahan englantiin.

    • Eures +

      "Onko työkkäristä mitään apua. Siellä on varmaankin jokin EURES - neuvoja, mutta mitä apua siitä on?"

      Nykytilanteesta en tiedä kun ei ole ollut enää tarvetta siellä käydä, mutta itse sain opintojen päättymisen jälkeen ensimmäisen oman alan työpaikkani juuri työkkärin EURES-neuvojan avustuksella. Otin vain mukaan silloisen opintorekisteriotteen sekä työtodistukset, CV:n ja muut vastaavat lippuset. Niiden kanssa sitten vain pokkana sisään ja juttusille. Käytiin paperit läpi ja sitten katsottiin mitä soveltuvia työpaikkoja järjestelmästä löytyi. Muutamaan lupaavimpaan laitoin hakemuksen, liitteenä englannin kielinen opintorekisteriote ja CV.

      Toki virkailijoiden välillä voi olla eroja, mutta omat kokemukseni EURES-neuvonnasta on ihan positiiviset. Ehkä minulla vain kävi asian suhteen hyvä tuuri, että sattui asiansa hyvin osaava virkailija kohdalle. Mutta kannattaa käydä kokeilemassa, ei siinä mitään menetä. Kyllä sieltä aina jotain neuvoja saa.

      • Anonyymi

        "Toki virkailijoiden välillä voi olla eroja, mutta omat kokemukseni EURES-neuvonnasta on ihan positiiviset. Ehkä minulla vain kävi asian suhteen hyvä tuuri, että sattui asiansa hyvin osaava virkailija kohdalle."

        Yksi kaverini sai ihan äskeittäin IT-alan työtä EURESin kautta. Uusi kotimaansa on kohtapuolin Irlanti. Hän myös kehui työkkärin EURES-asiantuntijaa. Oli kertomansa mukaan oikeasti hyödyllinen apu käytännönasioissa. Samaa ei hänen mukaansa voinut sanoa työkkärin yleisvirkailijasta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      258
      2816
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      12
      1875
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      124
      1666
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      18
      1564
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      98
      1414
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1230
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1003
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      958
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      955
    10. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      938
    Aihe