Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Loistava kuvaus skitsoidista

Turhautunut puoliso

Vähitellen on selvinnyt, mistä on kyse kun mättää. Suhteessani. Puolisoni lienee skitsoidi, ja tämä kirjoitus taas aikaa sitten herännyttä epäilystä vahvisti entisestään. Aivan nappiin kaikki.


http://the-schizoid.blogspot.fi/2011/07/seurustelua-skitsoidin-kanssa.html

12

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shego-bhää

      Hieno linkki, taisin löytää sieltä itseni. En täysin, mutta suurlta osin.

    • df<srgwrg

      Olen skitsoidi , ja yksin.

    • valitettavasti...

      Tekstissä oli aika paljon huuhaata. Skitsoidi eli eristäytyvä persoonallisuus _ei_ ole sama asia kuin aspergerin syndrooma. Aspergerin syndroomaisella saattaa olla normaali kiinnostus solmia ihmissuhteita toisin kuin skitsoidilla. Toisaalta skitsoidilla ei ole välttämättä juuri mitään muita tyypillisiä asperger-oireita (aistiyliherkkyys, rutiinien rakastaminen jne.).

    • Lukemisen arvoinen

      Tai sitten sun ymmärtämiskyvyssäsi on huuhaata. Hieno linkki ja kirjoitus. Terv. assin äiti ja skitsoidin läheinen.

      • fewfwef

        Taitaa sinun lukemiskyvyssäsi olla vikaa. "tse asiassa on tosiaankin ehdotettu, että skitsoidi ja asperger olisivat toistensa synonyymejä. Ja näin vaikuttaisi käytännössä katsoen olevankin."

        Siinä väitetään ihan selvästi, että assi ja skitsoidi olisivat synonyymejä, mikä on täyttä roskaa. Noinkohan tuolla henkilöllä itsellään on skitsoididiagnoosia lainkaan.


    • Näin se on

      Kyl vaan skitsoidit ja assit voi käyttäytyä arjessa hyvinkin paljon samalla lailla. Mullakin kokemusta.

      • just joo....

        Se ei edelleenkään tarkoita, että ne ovat sama asia. Eroja on ihan riittävästi.


    • Keittiösykoloogi

      Aleksitymia olisi toinen vaihtoehto. Se on suomalaisten miesten parissa yllättävän yleistä.

    • tyttö tuollainen

      Mun mies on joku noista... Monta riitaa ollut, kun mun mielestä "jotain pitäs itekin ymmärtää". Siis toinen tuntuu piittaamattomalle ja välinpitämättömälle ja mä ite taas aistin liikaakin, mitä multa "odotetaan". Alan pikkuhiljaa hahmottaa kompastuskiviä. Kaikki täytyy ilmaista yksityiskohtaisesti ja selvästi, mitä toivoo tai haluaa. Jotenkin kuin listais ostoksia, silloin hän ymmärtää. Kun siis periaatteessa on äärettömän hyväntahtoinen ihminen. Ollaan melkonen pari, kun mä oon epävakaa.. Mutta jotenkin on vaan 10v menny.. ja pääoiirteittäin rakkauden hengessä. Meillä on kyllä ihan eri käyttöjärjestelmät... ;)

    • Turhautunut täälläki

      Minä halaankin niin estetään se ottamalla kahvikuppi ja torumalla että kaatuu kahvi, vaikkei se ensin ollutkaan kädessä.
      Suukon kuivan ja pienen saan kurkottaa niinkuin olisin todella väkinäinen ja epähaluttu.
      Katsekontakti puuttuu kokonaan!! Joskus törmää katse ja se näkyy tuntuvan kuin haavalle olisi olunut suolaa. Silti mies mielellään tapaili.
      Käyttäytyy tahallaan niin että muut luulevat minua tunkeilijaksi.se jotenkin minuakin nolottaa mitä muutkin ajattelevat minusta, miksi ei päähäni mene jos mies ei halua. Mutta kun haluaa. Salaa. Olo kuin naurunalaisella yrittelijällä vaikka olimme oltu jo 2v aika yhdessä. Silti kahdenkesken yhtä jäykkä kuin ulkopuolistenkin nähden, joka sekään ei tee normaalisti kahden ihmisen kaupasta että pitäisi salailla.
      Mutta en voi ymmärtää
      Vaikea kuvailla ja sekava teksti.
      PAha mieli vaan. Pitää vain unohtaa jos muuta kaipaan

    • Kysymys?

      Onko skitsoidi sama kuin aspergeri?

      • vastaus.

        Ei todellakaan ole. Ottaisit asioista selvää henkilökohtaisesti ennenkuin tänne tuonlaista tulet huutelemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe