Huonoin romu uusi RAV4!

Karsee laite

Ei jmlauta en voinu uskoa korviani kun käynnistin uuden rav4 dieselin koeajossa. Raksuttaa ja täristää ihan kuin 5 vuotta sitten..mutta tällä autolla onkin hintaa active varustelulla automaattina 52 tonnia. Ei nahkoja, ei avaimetonta käynistystä. Nastat ropisee alla. Ohjaamo täynnä kovaa kolisevaa muovia ja penkki on kuin rellussa. Reisitukea ei ole käytännössä ollenkaan. Mittaristo kuin jostain 2000 luvun alun toyotasta. Stereot on kuin matorasia ja bassoa ei saa nimeksikään. Tilat ihan hyvät kaikin puolin kyllä ja se onkin ainoa positiivinen asia. Moottoritiellä melu on sietämätöntä hintaluokkaan nähden. Moottorissa vaivaiset 150 heppaa...tolla hinnallahan saa melkeen bmw X3 diesel automaatin 184hv koneella nelivetona...en siis käsitä miten toyota voi myydä tohon hintaan tota autoa jota ei oikeasti halua ajaa niinkuin ton hintasia autoja yleensä. Ton hintaluokan autot on niitä joilla ajetaan vielä se ylimääräinen lenkki kun ajaminen on niin mukavaa. Toisin on tällä RAV4:llä...auto on hintaluokassaan kuin hvetin esikartano. Audin Q5 saa myös n56 tonnilla..ja puhutaan vähän eri luokan autoista. Rav4:n pitäs maksaa 30 tonnia nelikko diesel automaattina niin silloin olis sopivassa hintaluokassa..50 tontulla saa siis tarvittaessa käsiinsä aikamoisen kasan itämaista pskaa!

45

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järveen joutaa ajaa

      "Ei jmlauta en voinu uskoa korviani kun käynnistin uuden rav4 dieselin koeajossa. "

      RAVilla jos muutaman vuoden jyristää menemään, niin ei kuule enään mitään!! On se niin meluisa!!
      Ja sillä nelivedolla ei tee mitään, kuten nähtiin TM:n testissäkin...Hyvä ettei kokonaan hajonnut!!

    • Ei kauppoja

      Tuli testattua rav4:sta joku aika sitten ja yllätyin halvan oloisesta autosta. Hinta- laatusuhde ei todellakaan vastaa toisiaan ravin kohdalla. Eniten ihmetytti se jumalaton meteli. Ostin BMW:n melkein samalla rahalla.

      • 1221

        Sä kuulostatkin ihan BMW mieheltä!!!!


    • Elmeri lakkipää

      Minä olen myös ihmetellyt, kun uusien Toyotien sisustat on ankeampaa kolhoa muovia kuin aiemmin. Oma 2003 Corolla tuntuu hienommalta, kuin uusi Auris.

      Skoda Yetikin uutta ravia edullisempana autona antaa arvokkaamman laatuvaikutelman ainakin sisustallaan.

      Uudet Toyotat on niin ulkoisesti kuin sisäisestikin liian korealaisia.

    • Anaalimerja

      Rav4 on varmaan toyotan surkein auto. Hintalapussa on parikymppiä liikaa. Lähinnä vois vertaa daciaan. Daciassakin sisusta on laadukkaampi. Vanhemp rav ei ollut niin muovinen kuin nykyinen. Tää nykyinen on ruma ulkoa ja sisältä. Hintaluokkansa meluisin auto. Ja tosiaan pahinta on se että rav4 on väärässä hintaluokassa, se autohan on käytännössä etuvetoinen eli tolla nelivedolla jää talvella jumiin aivan varmasti.

      • Karseita laitteita

        Rav4 ja yaris on samantasosia autoja. Toyotan laatu on jo vuosia sitten hävinnyt tai ainakin kilpailijat on menneet ohi toyotasta isoll harppauksella.


    • 3+5

      Näkyy kauppa käyvän. V'tuttaahan se näin autokauppiasta kun uusi malli on syömässä markkinaosuuksia, lisäksi käytettynäkin halutut Ravit myydään tojokauppiiden toimesta.. p'rkel'..tekevät vielä tulosta niilläkin.

      • Huono huonompi rav

        Sehän tässä ihmetyttääkin, että kuka hullu noista maksaa tuollaisen summan. Auto on kaikilta ominaisuuksiltaan huono ja helvetin kallis. Täytyy olla todellinen lippalakki tero, että päätyy kyseiseen kapistukseen.


    • 1+10

      Jos vanhemmat mallit ovat osoittaneet olevansa hintansa väärtejä, niin mihinpä merkkiin sitä Tojonsa vaihtaisi.
      Lisäksi Rav4 on tehnyt ison harppauksen eteenpäin tässä uudistuneessa mallissa, joten kiinnostuneita riittää muiden merkkien käyttäjiltä. Tämäkin aloitus sen kertoo, hintaa vain on joillekin liikaa.

      http://youtu.be/yfUW1kd90Zo

      http://youtu.be/KqaVewe7TdU

      • väärä suunta

        Sääli vain että harppaus taisi Toyotalla mennä taas taaksepäin!


    • 523423423

      Oma kokemus rajoittuu 10tkm matkalta uuteen 3-sarjaan enkä sen perusteella kyllä retostelisi ajo-ominaisuksilla enkä koneen äänellä, puhumattakaan radion äänenlaadusta. Omassani on 10ke edestä lisävarusteita mm. lämpiävät sivupeilit ja lukuvalot. Käytännössä BMWn hintaan pitää lisätä vähintään 10ke jotta saa perusvarusteet mitkä tavismerkeissä (Tojo, Ford, Opel, Pösö jne..) on vakiona.

      Kerrohan lisää ja muista pistää jotain faktaakin joukkoon.

      • 10000

        Uudesta kolmos sarjasta en tiedä, mutta edellinen e90 320 Da niin otin varusteita noin 10000 eurolla, mutta sain sportti nahkapenkit, sportti alustan, professional radion, valopaketin (mm ovenkahvavalot, kun avaa ovet) ym. Eli kaiken kaikkiaan hyvät varusteet. Auto oli laadultaan luotettavuudeltaa huippu, eli ylimääräisiä vikoja ei ollut missään vaiheessa.


    • Karseita romuja

      Ihan turhaa ja typerää edes verrata bmw:tä toyotaan. Bmw on nykyaikainen laatuauto jossa on hienot turbokoneet ja pienemmät kulutukset kuin toyotan pölynimurimaisessa priuksessa. Toyota saa koneisiinsa hädintuskin 150hv joka on aivan käsittämättömän nolo lukema isoon autoon. Vääntöä ei ole nimeksikään ja toyotan automaattivaihteisto osaaminen tiedetään...tai siis kun sitä ei ole. Rav4 mittaristo on kuin 90 luvun alusta. Koko kojetaulu päin hvettiä suunniteltu ja penkit on ihan kaikissa toyotissa kuin sauna lauteet. Laatu on käsittämättömän huonoa ja esim hyundait ja kiiat pesee toyotan menne tullen sisätilojen laadussa ja moottoripuolella varsinkin. Yksi huvittavimmista toyotan malleista on tämä uusi vtun kallis "urheiluauto" jossa on 200hv ja vääntöä joku 200nm:) siinä on kyllä surkuhupaisin tekele toyotan historiassa. Auto maksaa melkee 50 tonnia kun sen pitäs maksaa 30 tonnia. Gt 86 kiihtyy 7,8sekuntia sataseen...esim uusi 181hv volvo S60 D4 perusdieseli kiihtyy 7,4sek sataseen. Ja vääntöä noloon toyotaan verrattuna tuplat eli 400nm. Siinä vaan yksi esimerkki. Tojo ei pärjää edes taloudelliselle perus dieselille:)) pitää olla hvetin tyhmä jos ostaa tojon ravin tai gt 86.

      • nfkfkfnsmx

        Helpottiko?


    • The Köle

      Toyota Avensiksen 126hv 2.0 dieselmoottori on käytännössä paljon voimakkaampi, kuin esim. VAG:n 170hv 2.0 TDi. Kestävyydestä puhumattakaan.

      • Kekkkone

        Lievä provokaatio.


    • Lippalakki terot

      Hahah käytännössä paljon voimakkaampi?? Meinaat siis että se on painavampi?eli kiloja on enemmän kun tekniikka tojolla niin vanhaa? Vag:n 170hv diesel pesee myös tojotan parhaimman koneen eli gt86 olevan bensa siorituskyvyssä ja tietenkin taloudelisuudessa. Keppivaihteinen gt86 jää tommoselle 170hv dieselille valoissa aivan satavarmati. Ja moottoritiellä 170hv dieselissä onkin melkeen tuplavööntö joten ohituskiihtyvyys on aivan eri luokka kun tojossa. Mutta toisaalta on tyhmää verrata teknisesti vanhoja tojotia ja uutta tekniikkaa sisältäviä dieseleitä. Onko tojotalla muuten yhtään yli 2 litran moottoria bensapuolella,eihän ne edes osaa turboa niihin kiinnittää saatika nykyaikaista kaksoiskytkin vaihteistoa? Tojo on ihan hyvä jos ei oikeesti ole väliä millä autolla ajelee..

      • The Köle

        Avensiksen 2.0 bensamoottori on käytännön teholtaan ja väännöltään parempi, kuin esim. E90 bemareissa 325i.
        Arvot paperilla ei kerro mitään. Toyotan 1,6 dualVVTi moottorikin pesee käytännön suorituskyvyssä kaikki 2.0 bensakoneet(paitsi Toyotan omia) ja myös eurooppalaiset 1.6 dieselit.


      • Nyt kiristää
        The Köle kirjoitti:

        Avensiksen 2.0 bensamoottori on käytännön teholtaan ja väännöltään parempi, kuin esim. E90 bemareissa 325i.
        Arvot paperilla ei kerro mitään. Toyotan 1,6 dualVVTi moottorikin pesee käytännön suorituskyvyssä kaikki 2.0 bensakoneet(paitsi Toyotan omia) ja myös eurooppalaiset 1.6 dieselit.

        Ota hetkeksi se Toyota lippalakki päästäsi, nyt tuntuu kiristävän pahasti. Toyotan moottoreissa ei ole isoa kuin polttoaineen kulutus suhteessa hyötyyn.


    • Tuttkija

      Suomessa japanilaisten paras bang for buck -suhde on karvalakkimalleissa. Vähäinenkin lisä japskin varusteluun nostaa tuunatun karvalakin hinnan premiumiksi. Premiumin hintatasolla japskien bang for buck -suhde häviää aina.

    • bangiasullekin

      Kyllä paras bang for buck suhde on posliinimallissa, kaikki näkyy ja vielä vähän päälle

    • Tojoterpat

      Toyota on tunnettu siitä että niiden malleista hyvin harva pääsee 0-100 alle kymmenessä sekunnissa..nopea toyota on semmonen joka saattaa mennä 9,5sek sataseen ja vääntöä jos on 250nm niin toyota on jo todella onnistunut. Toyota on niin pahasti jäljessä tekniikassa että ei voi kuin ihmetellä. Eikö siellä ole ketään joka olis innovatiivinen ja suunnittelis edes jonkun uuden näköisen mielenkiintoisen auton? Aina samat tehot tyyliin 136hv..ja hinta 40 tonnia..joo kiva semmosella sitte ajeöla. Ja kauhee huuto kiihitettäessä ja sitten 100kmh jälkeen ei enää auto liiku mihinkään kun tojota vääntää hädin tuskin 300nm dieselinäkin:)) hahahah

      • tosiasioita

        Kyllä toyotan moottoreissa tehoa riittää
        rav4 koneen kun hieman ruuvvaat ni 232hv 470nm vääntö
        lantika 200 sarjan jo vakiona vääntö 650nm ja kiihtyy 0-100 7.8sek painaa 2600kg
        saadaan mutta ei suomeen myös suuremmalla koneella d4d 570hv
        ja eikös jo aikanaa celica saanut mm-mestaruudenkin ralleissa
        Ja varmaan saksalaisten autoteollisuuden suurin apu ei ole laatu vaan eu-tulli jota eu,n ulkopuolelta tuotavilla merkeillä maksatetaan
        Kyllä tännekin tuotaisiin ajoneuvoja jos kilpailu olisi vapaata eikä suosisi saksalaista


    • Bensakuskiko

      Raksuttaa ja täristää, käynnistit siis kylmänä ilman että se ehti hehkuttaa...
      Mitäs ne premiumit maksaa niillä paremmilla äänentoistoilla ja nahkapenkeillä yms?

    • Bmw kuski

      Premiumit maksaa eli esim uusi ihan perus 5 satjan bemari pienimmällä dieselillä 46 tonnia ja risat alkaen uutena. Siinä on jo lämmitettävä ratti, xenon valot, parkkitutkat, 8-vaihteinen automaatti, ajodynamiikkasäädin, 17 tuuman vanteet, vakionopeuden säädin, ja muut perusjutut. 143hv ja 360nm vääntöä. Menee ihan riittävästi ja kulutus päälle 5 litraa satasella. Tohon jos jotain lisävarusteita ottaisin niin 16 kaiuttimen harman/kardon hifilaitteet 1400e ja nahat 2500e..aika täydellinen paketti perus ajoon:) niin joo ja etuistuimet on vakiona sähköllä businnes mallissa:) ja on muuten vähän eri laite ku lippalakki tojoteron vehkeet ikinä:)

      • Tarve harkinta

        Käytännössä alk. yli 47t€ eli 46933 toimituskulut.
        Eikä kannata liikaa uskoa paperikulutuslukemiin
        http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717767215_au.shtml

        Eri asia on moniko hiulavitkutin on sitten tarpeellinen, jos esim. penkinlämmitintä tarvitsee kaksi kertaa talveen, niin tuskin ratinlämmitintäkään montaa kertaa, kun auton varusteisiin otan joka tapauksessa mm. sisätilanlämmittimen. Enkä maksa senttiäkään nahkoista tai paremmista stereoista.


    • priimiumkuski (BMW)

      Miksi joku maksaa yli 50 tonnia Rav-4:sta? Jos ei ole koskaan käynytkään muussa kuin tojo kaupassa. Ja näitä ihmisiä on tässä maassa paljon, jotka ostavat sen 20 peräkkäisen tojonsa.

      T. aito priimiumautoilija (nappanahka, eukalyptus, tuplaturbo)

      • Der Hynkel

        Suurta myötähäpeää tuntien.


    • Suojaimet päähän

      Joo tojot on ku suoraan 90 luvulta sisustaltaan ja pahon on varmaan juuri uusi rav4 joka on sisältä uskomattoman heikkolaatuinen. Ratti ja mittaristo tuo mieleen erehdyttävästi ajan jolloin olin nuori. Ovet on kolisevaa muovia. Kone huutaa ja auto tärisee vanhanaikaisesti käynnistettäessä. Pahinta on kuitenkin rengasmelu joka kuuluu niin pahasti että uudessa ravissa olisi kuulon säilymisen kannalta hyvä pitää kuulosuojaimia.

    • romuja ne on!

      Toyotan tie on ollut surullinen. Merkki oli meilläkin kilpailukykyisen hyvä vielä 90-luvun alussa, kun oli ne ekat ruiskukoneiset katalysaattorilla. Meno huononi kun esiteltiin se kammottava sammakkosilmäinen Corolla ja 2003 lopussa se kulmikas ruma Avensis. Siitä alkoi alamäki ja tehoissa jne jäätiin jälkeen.

      Nyt muotoilu on ennätyksellisen rumaa, olipa RAV tai Auris tai Yaris. Avensis ulkoisesti sentään vielä suht ok. Sisustat kamalia; halpismuovia ja huonot penkit ja ratti aina vaan liian kaukana (tuota ei ollut vielä 90-luvun alun Toyotissa vaan ratti oli mukavasti hollilla). Kojelaudat muotoiltu uudessa ravissa ja auriksessa päin hemmettiä; sikin sokin nappulaa ja se karmea kasari-kello mahdollisimman kaukana kuskista.

      Minulla jää jatkossa kaikki Toyotat kauppaan ellei tule täydellinen muutos tehtaan politiikassa.

    • lokapoikalaitinen

      Kovasti tuntuu siltä, että Toyotalla RAV-ym mallien myynti käy nyt liian hyvin joittenkin mielestä.
      Tiedoksi nyt kuitenkin vaan, että sama se mitä täällä keuhkoatte, jos joku on niin tyhmä, että näitä tämän palstan lokajuttuja uskoo, niin ei ole varaa mihinkään uuteen autoonkaan.

    • Rav2010

      Uusi Rav4 ja RAv2 taitaa olla tällä hetkellä yksi halutuinpia autoja. On vaan sen hintainen, mitä oli tosin tuo edellinenkin malli, ettei ole varsinaisesti avensis/octavia/mondeo/golf perusmallien ostajien hintahaarukassa. On siis sen 10 kalliinpi kuin se perusauto. Useimmille se 10000e on liikaa.

      • tosiaioita

        Tosi kuin vesi Euroopassa halutuin city maasturi ja esim crv hondaa näkee hyvin harvoin mikä taas täällä suomessa on lyönyt läpi


    • 21321321

      Onko se paljonkin kalliimpi kuin CR-V?

      Miksi BMW ei myy enemmän kuin Tojo jos se on niin halpa... ?

    • Tappi pylly

      Älkää harhailko ja vertaillko jotain toyotaa aitoon bmw:hen. Ja rav4 ei todella ole myynniltään kovin kummonen. Enkä yhtään ihmettele. Eikai typerimmätkään ihmiset niin sokeita ole että ostaisivat ravin itsellee. Voi sitä kolinaa ja muovin ja raksuttavan moottorin määrää

      • 2.4 STW

        Kyllä ainakin mun 3-bemari kone raksuttaa kuin wanhat kuorma-auton koneet.
        Jos tuollainen kuulostaa nätiltä niin pitää olla ruusunpunaiset BMW lasit nokalla.
        Muuten kone loistava mutta äänimaailmasta ei uskoisi mitä hintalapussa lukee.


    • vW golf vm.2007

      Rahaa on tai ei ole. Aika harvalle RAV4 vs. X3 on vaihtoehtoja. En jaksa nyt hinta eroa alkaa katsomaan. Jos se on 10000euroa, niin sen on tämän palstan seuraajien monen vuoden säätö. X3 - X5 hinta ero on se 20-30ke. Hintaero on vähän, mutta 99% suomalaisista se on liikaa. Moni haaveilee näistä oman merkkinsä katumaastureista, ovat vaan sen verran kalliimpia että kauppaan ne jäävät. Ostetaan kuitenkin se perusauto.

      Varmaan nämä autotuojat jopa asiaa hieman tutkivatkin, eli suomeen tuodaan (koska kauppa käy) näitä perusautoja, perusmoottorilla ja perusvarustuksella.

      Mikähän verran oikeasti 45-50000 euron auton ostajaa kiinnostaa muiden mielipide, onko auto hyvä vai huono? Sen verran kun on pystynyt saamaan autoon lainaa tai omaa rahaa, niin elämän hallinta on jo sillä tavalla, että auto ja taloudelliset päätökset osaa ja pystyy tekemään ihan itsenäisesti.

    • tuumailija

      Tämä viimeinen viesti oli aika hyvä! Tuossa 40 000e kohdalla alkaa kaikki autot olla hyviä merkistä ja mallista riippumatta. Tuolla rahalla saa kaikki, mutta ei kaikille.

      1. Tarvitsee tilaa ( oikso se joku s-max 7 touran?
      2. Nelikon rav4 tai crv
      3. farmarin octavia, avensis passat
      4. sporttisen golf gti
      5. mukavan citikka
      6 luotettava toyota, honda
      7 avoauto pösöllä huippumallit ja bmw perusmallit saa 40000 (kelpasi eläke johtajalleki)
      jne

      Kaikkia ominaisuuksia ei saa oikein millään. Jollakin 200 000eurolla saa AMG R-series mersun. Liikkuu rivakasti, on tilaa jne. Mutta aika moista haihattelua tuollaisesta haaveilu.

      • Ave 2012

        Kyllä haaveilijoita ja haukkujia riittää. Ovatko kaikki autokauppiaita,
        mene ja tiedä. Länkytyksestä ja tietolähteistä päätellen saattaa näin
        olla. Ei täällä kukaan normaali auton omistaja merkistä riippumatta
        jaksaisi päivystää. Normi-ihmiselle auto kun useimmiten on pelkkä
        liikkumaväline mutta autokauppiaalle henki ja elämä yt-neuvottelujen
        pelossa. Kun on hiljaista niin kaivellaan tilastoja ties mistä maapallon
        kolkasta jotta kilpailijaa saataisiin mollatuksi. Vaihtoautohallien
        hintataso kullakin merkillä kuitenkin kertoo hyvyyden ja haluttavuuden.
        Lehtien koeajot ja rinnakkaistestit kertovat testaajien mieltymykset ja
        saattaa siihen rahakin vaikuttaa. Merkkiuskollisuus tosin on sairaus
        johon ei ole keksitty lääkettä.


    • Jetiä alle

      Skoda Yeti vetää Ravia pataan 100-0.

      • RAVI

        Ajasit joskus Ravilla.


      • Ihmettelijä.
        RAVI kirjoitti:

        Ajasit joskus Ravilla.

        Kuka viitsii testijumbolla ajaa?


    • Terolle

      Osta RAVi ja kyllä ravistaa :D

    • Tämä_ketju

      on omalta osaltaan hieno esimerkki Toyotaa päätyönään solvaavan trollipojun sekoilusta. Lähes koko ketju trollipojun keskustelua itsensä kanssa Toyotaa haukkuen. Sitä se skitsofrenia teettää, pojun sekoilua jo yli kymmenen vuoden ajan. Tähän ei terve pysty.

    • RUOSTELÄJÄ

      Hevoiset meni ohi TOYO RAVI JÄI PAIKOILLEE SEISOO.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe