Millainen narsisti on liikenteessä?

tuli vain mieleen

Tarkoitan siis millainen on kuskina, haluaako aina ohittaa muut ja nöyryyttää vähempitehoisia autoja? Entä jos joku "uskaltaa" ohittaa narsistin?

16

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MrAllmatter

      Minä ainakin ottaisin ohittavan auton rek.tiedot ylös ja kävisin yöllä iskemässä postilaatikon tuulilasin läpi.

    • narsisti ei ansaitse

      Kuka tahansa päästään terve ihminen tekisi vain sen mitä pitääkin eli tuhoaisi narsistin omaisuutta heti kun on tilaisuus.

    • Näkemykseni mukaan

      Näkemykseni mukaan narsismi näkyy myös liikennekäyttäytymisessä. Ei kuitenkaan aina... Psykopaatillahan yksi oire on pelon puuttuminen. Niin reilut ylinopeudet ovat yksi elämyskiertueen osa narsisti-psykopaatin kanssa. Ainakin minulla.

      Ja kuten niin usein. Moralisointi kukoistaa tässäkin lajissa. Voi joutua moralisoinnin kohteeksi ylinopeutta ajamisesta. Kokenut kaikki tietää : I.

    • kaasu kake

      Narsisti ei kestä "häviämistä", joten on pakko päästä aina muiden ohi ja ylinopeus on valttia! Säälittävää sinänsä.

      • Niin on.

        Niin on. Se on nimenomaan säälittävää.


      • nähty_monesti
        Niin on. kirjoitti:

        Niin on. Se on nimenomaan säälittävää.

        Minä taas ajattelisin, että narsisti on sellainen, joka kesän ruuhkaliikenteessä ohittaa rekkaa moottoritiellä yhdeksääkymppiä ajaen kilometritolkulla. Narsisti ei väistä ketään, ja nauttii saamistaan valonväläytyksistä ja yhden sormen morjestuksista. Tällaisessa ohitustilanteessa narsistin TAAKSE syntyy satojen metrien jono, mutta EDESSÄ ei ole ketään. Näinhän se narsistin mielestä pitääkin olla, eikö vain? ; )

        Narsistista et pääse ohi kuin oikealta, ja sehän on sitten laitonta, joten narsisti soittaa poliisit sinun perääsi, koska rikoit lakia, tsottsot.

        Narsistin hoviväki on se, joka tyytyy ihaillen narsistin nopeuteen, ja parhaimmassa tapauksessa soittelee johonkin radio-ohjelmaan kiitellen tätä herrasmies/nais-kuskia loistavasta ajosuoritteesta.

        Narsisti haluaa ITSE olla huomion keskipiste, joten autoksi valikoituu useimmiten joku tavallinen huomiotaherättämätön Octavia tai Avensis. Narsistihan saattaa muutoin tulla kateelliseksi ja mustasukkaiseksi - jopa autolleen...


      • No juu tuskin
        nähty_monesti kirjoitti:

        Minä taas ajattelisin, että narsisti on sellainen, joka kesän ruuhkaliikenteessä ohittaa rekkaa moottoritiellä yhdeksääkymppiä ajaen kilometritolkulla. Narsisti ei väistä ketään, ja nauttii saamistaan valonväläytyksistä ja yhden sormen morjestuksista. Tällaisessa ohitustilanteessa narsistin TAAKSE syntyy satojen metrien jono, mutta EDESSÄ ei ole ketään. Näinhän se narsistin mielestä pitääkin olla, eikö vain? ; )

        Narsistista et pääse ohi kuin oikealta, ja sehän on sitten laitonta, joten narsisti soittaa poliisit sinun perääsi, koska rikoit lakia, tsottsot.

        Narsistin hoviväki on se, joka tyytyy ihaillen narsistin nopeuteen, ja parhaimmassa tapauksessa soittelee johonkin radio-ohjelmaan kiitellen tätä herrasmies/nais-kuskia loistavasta ajosuoritteesta.

        Narsisti haluaa ITSE olla huomion keskipiste, joten autoksi valikoituu useimmiten joku tavallinen huomiotaherättämätön Octavia tai Avensis. Narsistihan saattaa muutoin tulla kateelliseksi ja mustasukkaiseksi - jopa autolleen...

        No juu tuskin on narsisti tuo. Tuo vaikuttaa jotenkin hitaalta muuten vaan. Eikä todellakaan mielellään ihan tavallista autoakaan valitse, jos ei ole ihan pakko. Ja koskapa olisi. Autollakin pitää näkyä.


      • Tuo tavallisella
        nähty_monesti kirjoitti:

        Minä taas ajattelisin, että narsisti on sellainen, joka kesän ruuhkaliikenteessä ohittaa rekkaa moottoritiellä yhdeksääkymppiä ajaen kilometritolkulla. Narsisti ei väistä ketään, ja nauttii saamistaan valonväläytyksistä ja yhden sormen morjestuksista. Tällaisessa ohitustilanteessa narsistin TAAKSE syntyy satojen metrien jono, mutta EDESSÄ ei ole ketään. Näinhän se narsistin mielestä pitääkin olla, eikö vain? ; )

        Narsistista et pääse ohi kuin oikealta, ja sehän on sitten laitonta, joten narsisti soittaa poliisit sinun perääsi, koska rikoit lakia, tsottsot.

        Narsistin hoviväki on se, joka tyytyy ihaillen narsistin nopeuteen, ja parhaimmassa tapauksessa soittelee johonkin radio-ohjelmaan kiitellen tätä herrasmies/nais-kuskia loistavasta ajosuoritteesta.

        Narsisti haluaa ITSE olla huomion keskipiste, joten autoksi valikoituu useimmiten joku tavallinen huomiotaherättämätön Octavia tai Avensis. Narsistihan saattaa muutoin tulla kateelliseksi ja mustasukkaiseksi - jopa autolleen...

        Tuo tavallisella autolla ajava olen minä, jolle jää ainoaksi mahdollisuudeksi yrittää ajatella itsestä jotakin hyvää sitten : ).

        Rekan pyrin ohittamaan nopeammin, mutta tyytymättömiäkin varmaan löytyy.


      • nähty_monesti
        Tuo tavallisella kirjoitti:

        Tuo tavallisella autolla ajava olen minä, jolle jää ainoaksi mahdollisuudeksi yrittää ajatella itsestä jotakin hyvää sitten : ).

        Rekan pyrin ohittamaan nopeammin, mutta tyytymättömiäkin varmaan löytyy.

        Muutenvaan hitaat eivät tahallaan kerää jonoa taakseen, vaan antavat nopeammille sujuvasti tietä heti tilanteen näin salliessa. Sehän on ihan hyvää liikennekäyttäytymistä. Kyllä moottoritiellä ohittaminen ( ja ajaminen muutenkin) on sallittua myös alle 120km/h vauhdilla, kunhan käyttää järkeä ja muistaa kunnioittaa myös muita tienkäyttäjiä. Aito narsisti EI VÄISTÄ eikä kunnioita.

        Sitten vielä jeesustelu siitä, että mikä on kaahaamista. Onko se moottoritiellä 130km/h ajaminen kaahailua? Entä se, jos rauhallisella kantatiellä ohittaa edellään menevän auton? Mielestäni vaarallisempaa on ajaa taajama-alueella kuuttakymppiä.

        Onko autolla näkymistä tai näyttämistä se, että haluaa ostaa jonkun oikeasti laadukkaan auton (Mersu, Bemari, Volvo tms.) ? Vai tarkoitatko onko kyse esim. urheiluautosta?
        Onko suomen kaikki myyntimiehet ja taksi-isännät siis narsisteja? = )
        Onko mahdollista, että kyseessä olisi pieni kateus? = )


      • Jotenkin sen aut.
        nähty_monesti kirjoitti:

        Muutenvaan hitaat eivät tahallaan kerää jonoa taakseen, vaan antavat nopeammille sujuvasti tietä heti tilanteen näin salliessa. Sehän on ihan hyvää liikennekäyttäytymistä. Kyllä moottoritiellä ohittaminen ( ja ajaminen muutenkin) on sallittua myös alle 120km/h vauhdilla, kunhan käyttää järkeä ja muistaa kunnioittaa myös muita tienkäyttäjiä. Aito narsisti EI VÄISTÄ eikä kunnioita.

        Sitten vielä jeesustelu siitä, että mikä on kaahaamista. Onko se moottoritiellä 130km/h ajaminen kaahailua? Entä se, jos rauhallisella kantatiellä ohittaa edellään menevän auton? Mielestäni vaarallisempaa on ajaa taajama-alueella kuuttakymppiä.

        Onko autolla näkymistä tai näyttämistä se, että haluaa ostaa jonkun oikeasti laadukkaan auton (Mersu, Bemari, Volvo tms.) ? Vai tarkoitatko onko kyse esim. urheiluautosta?
        Onko suomen kaikki myyntimiehet ja taksi-isännät siis narsisteja? = )
        Onko mahdollista, että kyseessä olisi pieni kateus? = )

        Jotenkin sen auton täytyy olla sellainen, että se erottuu ainakin tutuille ja vähän playboymainen. En sano merkkiä enkä mallia. Puhdas ja kiiltävä on aina, siis ihan aina. En ole koskaan sillä nähnyt likaista autoa.

        En tietääkseni keskustelussa ole sanonut, että narsistin tuosta tunnistaisi. Ei erikoinen auto tee kenestäkään narsistia, eikä varmaan kaikilla narsisteilla ole erikoista autoa. Eli ei käy tuntomerkistä tietenkään. Ja aika pieni otos itsellä... Mutta näin siis meillä.

        En kadehdi häntä... kuin ehkä ihan hiukan, mutta hän onkin mies ja minä nainen, että asetelma on sellainen, että kateus ei sovi. Vaikka hän kadehti minua pitkään, niin kuin narsistin kuuluukin. Nykyään en tiedä, ehkä ei niin hirveästi, kun ollaan vakiinnuttu näihin asetelmiin.

        Onhan itsellänikin arvovalinta, ajanko tavallisella autolla vai hankinko erikoisemman. Olen nyt päätynyt toistaiseksi hyvänlaatuiseen tavalliseen. Luulen että pitäydyn tässä. : ).


    • siili1

      Minun tuntemani narsisti on liikenteessä yhtä röyhkeä kuin muussakin elämässään. Ajaa aina ylinopeutta ja muistaa joka tilanteessa sitä mainostaa tapaan "Sinne ajaa kaksi tuntia, tai no minä ajan puolitoista".

      Kun lopulta meinaa kortti lähteä, menee poliisilaitokselle keskustelemaan, kuinka muka joutuu sulkemaan koko firman ja lomauttamaan ihmiset, jos kortti lähtee (hänen autoaan ei tarvita todellisuudessa mihinkään), ja tähän mennessä on aina saanut tahtonsa läpi.

      Ajelee surutta bussikaistoilla ja käyttää vanhan äitinsä inva-korttia pysäköidäkseen mihin haluaa.

      Yleinen asenne on, että säännöt on tehty muita (tyhmiä ja yksinkertaisia) varten. Kaikkea sääntöjen vastaista toimintaa säestää aina huonosti kätketty voitonriemuinen ja ivallinen hymy.

      Puhuu yhä edelleen kauhean kiukun vallassa siitä, miten vuosia sitten sai kerran sakon liikenteen suunnan vastaisesta pysäköinnistä. "TÖRRkeää, kehtaavatkin hävyttömät sakottaa vaikka on invakortti!" Just.

      Mutta noin yleisesti ottaen taitavahan tuo on liikenteessä, eipä sen suhteen valittamista.

    • phrphr

      "Yleinen asenne on, että säännöt on tehty muita (tyhmiä ja yksinkertaisia) varten. Kaikkea sääntöjen vastaista toimintaa säestää aina huonosti kätketty voitonriemuinen ja ivallinen hymy."

      Juuri näin, narsistia ei koske lait ja säädökset. Hän on ylimielisesti kaiken tämän yläpuolella.


      "Puhuu yhä edelleen kauhean kiukun vallassa siitä, miten vuosia sitten sai kerran sakon liikenteen suunnan vastaisesta pysäköinnistä. "TÖRRkeää, kehtaavatkin hävyttömät sakottaa vaikka on invakortti!"

      Narsisti exäni vihaa yli kaiken kaikkia viranomaisia, koska he ovat mm. sakottaneet häntä, ottaneet kortin pois törkeästä ylinopeudesta, vaativat kaikenlaisia rakennuslupia ja muutoslupia rakentamiseen (hänen pitäisi saada tehdä omalla tontillaan mitä itse haluaa), vakuutusyhtiöt ovat huijareita koska eivät suostu hänen vaatimuksiinsa, sosiaaliviranomaiset ovat lahjottuja paskoja lastenhuoltoasioissa jne.

      Omasta omaisuudesta ollaan supertarkkoja mutta naapurin metsästä voi kyllä käydä puuta hakemassa -pitää vaan pitää huolta ettei kukaan näe....

      • hahahahahahahahhaaa

        Taas yksi suomalainen nainen, joka on parinvalinnassaan onnistunut, LOL. Teitä riittää. Muistakaa välttää epätoivoisia ja etsiä ihania miehiä LOL LOL


      • jkjkjkj
        hahahahahahahahhaaa kirjoitti:

        Taas yksi suomalainen nainen, joka on parinvalinnassaan onnistunut, LOL. Teitä riittää. Muistakaa välttää epätoivoisia ja etsiä ihania miehiä LOL LOL

        ööö...ja pointtisi oli?

        Ei taida olla ihan kaikki muumit laaksossa sinullakaan....


    • narsku vänkäriksi

      Narsisti käyttäytyy liikenteessä vaihtelevasti. Minun narsku pysäköi autoansa miten sattuu ja muutenkin törttöili liikenteessä ja nauroi päälle, kun joku jalankulkija pelästyi. Häpesin silmät päästäni ja auton ajaminen siirtyikin minulle. No, se liikenteen häiritseminen ei jäänyt siihen. Jos hän menetti malttinsa jostain keskustelusta, niin saattoi vetää käsijarrun päälle keskellä motaria 120km vauhdissa tai veti avaimet lukosta ja käänsi auton ratin lukkoon edelleen 120km tuntinopeudessa ja motarilla. Usein näissä tilanteissa ajoin auton sivutielle ja matka jatkui ainoastaan poliisin pelottelulla.

      Hänen siirtymiset motarille olivat sellaisia, että muut takana tulevat saavat väistää. Hän kuulemma luotti siihen, että muut näkevät hänen tulevan motarille ja väistävät. Hän ei ollut meillä ratissa tämän jälkeen motarille mentäessä.

      Yleisesti ottaen hän aiheutti monia vaaratilanteita päivittäin. Muutaman kerran auton on kolaroinut aika pahasti ja siksi ei usein ole ratissa.

    • maiju73

      Lähtee ajamaan humalassa vaikkei missään nimessä pitäisi. Hukkaa avaimet pihamaalle aamuyöllä ja selittää tämän niin hyvin, että alkaa itsekin tuntea myötätuntoa vaikka tajuaa edellisyön tilanteen (jota ei siis kerrottu) järjettömyyden. Ottaa toisen siis minun omistaman auton käyttöönsä niin että unohdan omistavani sen. Ajaa ylinopeutta ja ohittaa aivan rajatilanteissa sekä selittää, että itse en uskalla ohittaa ns hyvissä tilanteissa. Ja niin edespäin…järki käteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe