Virastokiusaaminen-onko sitä?

Kiusaus esiin

Onko Suomessa virastokiusaamista? Sossu, työkkäri, Kela, miekkari,poliisi...

Tarkoitan virkavallan väärinkäyttöä asiakasta kohtaan, asiakkaan mitätöintiä, kiusantekoa viivyttelemällä päätösten teossa tai niiden sisällössä, epätasa-arvoista kohtelua tai jopa suoranaista ilkeyttä/pottuilua/virkavirheitä tms?

Jos, missä ja miten sitä koit? Mikä mielestäsi olisi ollut oikea tapa toimia ja miten tilanne hoitui -vai hoituiko mitenkään?

Kannattaako virastokiusaamista tutkia enemmän tai kannttaako siitä valittaa?

33

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soteuudistus

Olin väärällä diagnoosilla 15-vuotta kun lääkäri oli niin v.mäinen. Tästä seurasi kaikkea mukavaa minulle. Vääriä kuntoutustutkimuksia, psykiatrille ohjaamista, vääriä lääkkeitä, vmäisiä kelan virkailijoita jotka huutavat puhelimen päässä, karensseja, suoranaista ihmettelyä miksen jaksa ja mikä minussa on vikana päässä, alentavia työkokeiluja sairaana, tietojen kirjaamatta jättämisiä jne...
      5-min toisen paikkakunnan erikoislääkäri totesi harvinaisen diagnoosin ja ihmetteli toimintaa omalla paikkakunnallani.

Nyt olen pompotuksen asiantuntia. Tiedän mistä kelan,julkisenterveydenpalvelujen, typin ja työkkärin ongelmat johtuvat ja mitä ne ovat. Ne ovat tietyt ihmiset joita on käsketty toimia väärin tai he omasta halustaa tekevät niin.
      Olen oppinut ihmisluonteesta monia asioita ja ihmettelen näitä auttajia ja kuntoutuksia joita sairaille järjestetään!

Mitkään muistutukset eivät auttaneet. Valitus on siis tehty mahdottomaksi tiettyjä instansseja kohtaan. Olet vain hankala ihminen. Niinkuin kaikki oikeuksiaan vaativat.

Tilanteeni junnaa vieläkin.

• Valitettavasti on

Kyllä löytyy. Itse olen saanut kokea tätä touhua te-keskuksessa erään virkailijan taholta ja toisekseen sossussa lastenvalvojan taholta. Molemmat keski-ikäisiä ilmeisen luonnehäiriöisiä naishenkilöitä ja tuo virka-aseman käyttö omiin "sadistista nautintoa antaviin kyykytyksiin" jatkui sossun taholta noin 10 vuotta ja te-keskuksen taholta noin 15 vuotta. Kumpikin virkailija poistui sitten vihdoin tehtävistään ja elämä helpottui ihmeesti. veemäisintä tuossa touhussa oli se, ettei siitä voinut valittaa minnekään, kun mitään "todisteita" ei ollut ikinä liitteiksi, eli toisin sanottuna ne kaikki mielivaltaisuudet hoidettiin aina suullisesti, eikä mitään kirjattu ylös, saatika että niitä olisi saanut kirjallisena ittselleen. Yritin siis valittaa, mutta homma kaatui juurikin siihen, että nämä tahot väitti vastineissaan "asiakkaan keksineen kaikki väitteet omasta päästään, varsinkin kun mitään dokumentteja väitteiden tueksi ei ole".

• dffhfjghj

Tämän vuoksi kannattaa aina äänittää kaikki käynnit ja puhelut.

• onhan sitä

Syrjintää ja kiusaamista on. Jos satut kuulumaan johonkin Suomen vähemmistöön, varmasti hyvällä tuurilla jonkin sortin esim. persu, joka päättää sinun asioistasi voi vähentää tuistasi jotakin tai evätä mielivaltaisesti päätöksen. Katkerat exät tai kateelliset tuttavat voivat seurata sinua työpaikoillesi ja mustamaalata sinua tai puhua perättömiä tai jopa lavastaa sinua esim. varkaaksi, juopoksi, narkiksi jne. Lisäksi joku työnantaja voi pitää huolen siitä, että et saa muualta töitä tai vähintäänkin saat seuraavistaa töistä (laittomat) potkut tai taustalla voi olla yrityskilpailua, yritysvakoulua yms. Viattomana henkilönä voit herättä tietämättäsi ympäristössäsi kateutta, katkeruutta yms.

Kaikki päätökset siis pitää oikeasti lukea huolella ja valittaa niistä heti jos oikeasti on aihetta. Olemmehan viime aikoina lukeneet näistä Aarnio yms jutuista, joten miksi ei vähättelyä, kiusaamista ja syrjimistä esiintyisi myös virkavallassa(?). Virassa olevan oma poliittinen näkemys saattaa vaikuttaa käsiteltäviin asiohin, oli asiat miten hyvänsä. Lisäksi saattaa olla kateutta yms. Rikoksen tekijä yrittää itse peitellä omia rikoksiaan ja näin yrittää lavastaa syytöntä rikolliseksi tai järjestämällä hänelle potkut jostain jos hän on vaaraksi jotenkin tämän rikollisen käryämiselle tai huumeharhainen kuvittelee pienessä päänupissaan kaikenlaista, mikä ei ole oikeasti totta laisinkaan.

Voihan olla, että virastotäti/setä ei olekaan päässyt unelma-ammatiinsa ja elämä jurppii olan takaa. Lisäksi eri virastoissa voi olla rankkaakin työpaikakkiusaamista ja niihin töihin voi olla ajauduttu vain pelkän rahan tai te-keskuksen pakottamina. Sitten työhenki on mitä on. Lisäksi esim. te-keskuksessa itsessään esiintyy joillakin paikkakunnilla rankkaa työpaikkakiusaamista. Kovemmat taloudelliset ajat ajavat työpaikkakiusaamiseen myös, pelätään, että oma työ lähtee jos tuo etevämpi on täällä töissä. Voidaan myös pakottaa ihmisiä sellaiseen työpaikkaan, johon muuten ei olisi tunkua laisinkaan. Työnhakijoita pakotetaan työskentemään täysin väärällä alalla eikä nähdä ihmisen läpi, että tämä ala ei hänelle sovi. Joihinkin työtehtäviin halutaan nimenomaan epäpäteviä ja alasta täysin tietämättömiä, jotta rikolliset saattaisivat toimia rauhassa. Virkailijoita on voitu käskyttää toimimaan täysin väärin ja käsky tulee ylempää. Taustalla voi olla isompia rikoksia, poliittista korruptiota, isompia poliittisia päätöksiä, vakoilua, sukulaisten suosimista, katkeruutta, kaunaa, harhaisten ihmisten kuvittelemia, perättömiä asioita jne. Kun menet lääkäriin, sinun vaivojasi vähätellään ja leimataan hulluksi, kun haluat töitä, sinulle ei todellakaan niitä tarjota, kun et halua töitä, voit olla varma, että niitä sinulle tyrkytetään, kun haet tukia, sinulle naureskellaan ja vähätellään, työpaikoilla vedetään ns. mattoa jalkojen alta yms. Yleinen taloudellinen heikentyminen myös ahdistaa ihmisiä ja toiset purkavat pahaa oloa muiden ihmisten kiusaamisella työpaikoilla, netissä, missä vain.

Suomalaiset ovat aika sinisilmäisiä ja luottavat sokeasti eri virastoihmisiin. Puhutaan, että Suomi on vähiten korruptoitunut maa. Näinhän se ei oikeasti ole. Suomessa on korruptiota, se on vaan piilossa ja lakaistu maan alle.

• momsodmo

Varmasti ainakin kannattaa valittaa.

En tiedä onko se aina kiusaamista. Monesti välinpitämättömyyttä, epäpätevyyttä, laiskuutta.
      Työkkärissä tuntuu ainakin olevan ylikävely normaalia. Ja toimissa näkee keinojen kaavamaisuus ja "asijantuntijoiden" epäpätevyys,

• ThatIsTheWay

Koko homman idea on se, että laitetaan tyhmät virkailijat tyhmien työttömien kimppuun.

• sossulle "pataan"

Kyllä on ja paljon.

Yleisin virastokiusaamisen ilmentymä on sellaisten neuvojen antaminen joita noudattamalla asiakas ei saa sitä etuutta joka hänelle lain mukaan kuuluisi. Käytännössä asiakas ei ollenkaan huomaa tulleensa k*setetuksi ja näin on tapahtunut varmaankin lähes kaikille suomalaisille. Kun olen vähän tällainen hölmön näköinen ja puhunkin eri murretta kun kantaväestö (johtuu maassa muuttamisesta) niin olen virkailijoille potenitaalinen k*setettava. Yllätys ja pettymys on silmin havaittavissa kun tuo k*setus ei onnistukkaan.

Ilmiselvästi laittomia päätöksiä on tehty useita. Yleensä järki on voittanut ja päätös muuttunut luettuani virkailijalle lakia. Neljä kertaa ei järki ole voittanut ennen oikeuden päätöstä, yhtään juttua en ole hävinnyt. Noissa tapauksissa kun virkailija jää kiinni valheesta tai laittomuudesta hän yrittää korjata tilannetta uudella laittomalla pätöksellä ja suuremmalla valheella. Onneksi oikeuslaitos toimii ja laittomuudet ja valheet ei siellä mene läpi. Joskus virkailija on vain todennut että päätöksestä voi valittaa. Sitten kun olen valittanut ja voittanut niin seuraavalla tapaamisella on virkailijan naama "norsunvitulla", mikisköhän, sillä olenhan hänen neuvojaan valituksesta noudattanut.

Pahimpia virastokiusaajia löytyy sossusta, Kelasta ja työkkäristä. Tuo on ymmärrettävää koska noiden virastojen asiakkaat eivät tiedä tai uskalla vaatia oikeuksiaan.

Tuo virastokiusaaminen on ainakin minun kohdalla johtanut siiehn että kyseenalaistan kaikkien viranomaisten toiminnan ja virkailija on potentiaalinen valehtelija ja asiassa ei olla samalla puolella. Arvostusta ja auktoritteettä ei virkailijoilla enää ole.

Virastokiusaaminen voi hyvin ja on lisääntymään päin ja laittomat päätökset ja valheet ovat yhä härskimpiä. Syy tuohon on se, ettei virkavastuu Suomessa toimi huonostikkaan, niin kun se joissain oikeus- ja sivistysvaltoissa toimii. Rikoslain 40 luvussa määriteltyjä virkarikoksia ei tutkita eikä syytettä nosteta selvissäkään tapauksissa.

• kulmikas

Ylen taloustutkimuksella aikaansaadut kyselyt ovat viranomaisten taholta kiusaamisia nekin.

Kysytään joltain promillen osalta kansalaisista, miten he suhtautuvat mihinkin asiaan ja sitten tulokset kirkuvat lööpeissä:
      suurin osa suomalaisista pitää työttömiä sossupummeina...tms. Juuri tällä tavoin saadaan aikaan eripuraa ja vähättelyä, joka kohdistuu jo muutenkin vähäosaiseen kansanosaan. Ihmeellistä tutkimusta! Ja hyväosaiset nyökyttelevät.

• 12+65

eipä ole kohdalle sattunut... sossussa en koskaan ole käynyt, työkärissä kerran eläessäni, ystävällisiä olivat ja asia hoitui kerralla kuntoon, kelalla on aina tullut korvaukset yksityslääkärin palkkiosta ihan kohtuullisessa ajassa,mutta mikä on miekkari, koskaan ole kuullutkaan... poliisi on ollut hyvin ystävällinen kun olen ilmoittanut autosta kummallisessa paikassa poikittain, olikin sitten varastettu auto ja varaskin löytyi samalla kertaa kun oli sammunut muutaman metrin päähän.Kaikissa em. paikoissa ystävällinen palvelu... eiköhän se mene niin jotta sitä saa mitä tilaa, eli jos itse olet ynseä ja epämiellyttävä käytökseltäsi niin mitä kuvittelet saavasi.... hmmm.

• sossulle "pataan"

"Kannattaako virastokiusaamista tutkia enemmän tai kannttaako siitä valittaa? "
      Tuohon jäi vastaamatta.
      Pitäisi tutkia ja puuttua ilmiöön. Olen tehnyt kantelun sossusta aluehallintovirastolle. Asia koski mm. rekisteriselosteen nähtävänäpitoa ja sitä ettei neuvonnan henkilökunta tiennyt yhtään mitään koko henkilötietolaista, saati sitten rekisteriselosteesta. Huomautus tuli myös sähköpostiasioinnin vaikeuttamisesta vaatimalla toimeentulotukihakemus allekirjoitettavaksi ehtona tuen maksamiselle.

Korjauksia asioihin tulikin. Tuon kantelun ja hallinto-oikeudessa tulleiden häviöiden vuoksi on sossun kyykyshalut hävinneet kokonaan. Olisi mielnkiintoista tietää millaista keskustelua on sossun kahvihuoneessa käyty noiden tapahtumien jälkeen.

• kostoikuinen

Kusipääakka alensi ihmisarvoa ja teki törkeän tempun silmien alla jonka perui kun raivostuin. Oli henegenlähtö lähellä akalla ja on vieläkin. En ole kyseistä kusipäätä poistanut tappolistalta.

• reilusuomi

Palstaa kauan lukeneilta pyydän anteeksi, jos tuntuu, että tuputan tätä blogiani, mutta tähän kyselyyn olen mielestäni saanut aika paljon asiaa, johon innoituksenani on ollut varsinkin työvoimatoimiston työntekijöiden asenteet ja toiminta: http://reilusuomi.wordpress.com/kysely/

Eräs ystäväni menetti hyvin alkuun lähteneen, useita työntekijöitä palkanneen ja vientiä harjoittaneen yrityksensä, kun verotoimiston yksi vanha käppänä otti hänet, ja varsinkin hänen yhtiökumppaninsa silmätikukseen, ilmeisesti henkilökohtaisista ennakkoluuloistaan johtuen. Ystävältäni meni luottotiedot, oikeus harjoittaa liiketoimintaa, jäi suuret velat jne jne. Suomessa pienyritysten ja toiminimien verotuslakikin on ihan poskellaan (missä muualla kaatuu yrityksiä siihen, etteivät voi maksaa "verovelkojaan"? - yleensähän veroja maksetaan vain, jos yritys tuottaa voittoa), ja virkailijoiden asiattomuudet pahentavat tilannetta lisää.

• oupofdjgdf

Hmm, eräs tuttava on verovirkailija, niin kyllä hän ihmettel ihmisten asenteita verotusta kohtaan. Toisaalta hän tekikin kansainvälistä verotusta ja ihmetteli lähinnä siten miten saksalainen saattoikin menetellä epärehellisesti toiminnassaan. Saksalaiset kun ovat niitä hyveen perikuvia. Ilman siis kyseistä verovirkailijaa, olisi yritys vielä porskuttanut.

Tämä on sitä kun ei tunne kirjanpitolakia eikä tunne verotusta.

Toisin sanoen, ei sun "ystävälläkään" tainut olla puhtaita jauhoja pussissa, jos pelkän verovirkalilijan käsittelyn jälkeen yritys meni konkkaan. Sehän kertoi sen, ettei todellista, aitoa ja rehellistä toimintaa ollut.

• r y t y

oli mielenkiintoista lukea tuota listaasi työvoimatoimiston virkailijoille, jaksoin lukea kohtaan 25 asti. Tuosta virkailijalla käynnin nauhoittamisesta sanoisin sellaisen ohjeen, että nauhoita käynti, jos kaikki menee hyvin, älä kerro nauhoittaneesi, mutta jos käytös menee huonoksi tms, ole itse asiallinen ja vaadi sitä mitä mielestäsi tarvitset yms. ja anna virkailijan häpäistä rauhassa itsensä. Voit sitten lähtiessä sanoa, muuten nauhoitin keskustulemme ja tulen viemään sen esimiehillesi ja kenties oikeuteen. Tai sitten et sano mitään ja viet nauhan eteenpäin. Joskus jolle muu auta, laita Youtubeen se levitykseen.

Et ilmeisesti tiedä, että osa työvoimavirkailijoista on aina palkattu työllistämistuella?! Koomisinta on ettei se välttämättä vaikuta yleensä heihin niin, että olisivat työttömien puolella, päinvastoin, joskus tuntuu oikein neste nousevan nuppiin puoleksi vuodeksi, voit kysyä virkailijalta, oletko vakituinen vai harjoittelija ; )

• reilusuomi
        oupofdjgdf kirjoitti:

Hmm, eräs tuttava on verovirkailija, niin kyllä hän ihmettel ihmisten asenteita verotusta kohtaan. Toisaalta hän tekikin kansainvälistä verotusta ja ihmetteli lähinnä siten miten saksalainen saattoikin menetellä epärehellisesti toiminnassaan. Saksalaiset kun ovat niitä hyveen perikuvia. Ilman siis kyseistä verovirkailijaa, olisi yritys vielä porskuttanut.

Toisin sanoen, ei sun "ystävälläkään" tainut olla puhtaita jauhoja pussissa, jos pelkän verovirkalilijan käsittelyn jälkeen yritys meni konkkaan. Sehän kertoi sen, ettei todellista, aitoa ja rehellistä toimintaa ollut.

Olet täysin väärässä jo laittaessasi lainausmerkit ystävä-sanalle, ja kaikessa muussakin. En ryhdy ystäväni asioita selvittämään tässä. Kannustan häntä kirjoittamaan kokemastaan. Vahinko vain, että rasistinen virkailija on jo kuopattu. Tosin se on hyvä, koska hän ei voi enää ketään vahingoittaa. Ystäväni oli rehellinen, ja hänen yrityksensä toimi rehellisesti.

(Lähetin äsken pitemmän vastauksen, mutta se jäi jurraamaan johonkin - netti ei toimi, s24 ei toimi, kone ei toimi, jotain.)

• reilusuomi
        oupofdjgdf kirjoitti:

Olet täydellisesti väärässä. Ystävä-sanaan ei tässä yhteydessä kuulu lainausmerkkejä. Ystäväni toimi rehellisesti. Verovirkailija otti silmätikukseen hänen yhtiökumppaninsa, ilmeisesti henkilökohtaisesta rasismistaan johtuen. Virkailija oli törkeä ja tolkuton, luultavasti mieleltään sairas, sai jotain päähänsä, eikä siitä luovuttanut, vaikka olisi todistettu vääräksi miten selkeästi. Hän oli pian jäämässä eläkkeelle, ja on nyt jo kuollut. Vahinko. Kannustan ystävääni kirjoittamaan kokemuksestaan; pahoittelen, että tuo hirvitys ei tule sitä lukemaan.

Ystäväni yritys pakotettiin lopettamaan, vaikka sillä oli tilauksia pitkälle eteenpäin. Virkailijan väitökset olivat perättömiä, mutta hän onnistui kuitenkin kaatamaan lupaavan, hyvin toimintansa aloittaneen yrityksen. Älä puhu roskaa, kun et tiedä. Yksityiskohtaisesti en toisen asioita selitä täällä. Kirjoittakoon hän siitä itse.

Normaali kansalainen tietää, että verotoimisto on yrittäjien pahimpia vihollisia ja yritysten kaatajia. Suomessa verotus on täysin älytöntä, jo laissa. Verotoimiston säädökset ja verovirkailijat itse kurjistavat kuvaa edelleen.

• reilusuomi
        r y t y kirjoitti:

oli mielenkiintoista lukea tuota listaasi työvoimatoimiston virkailijoille, jaksoin lukea kohtaan 25 asti. Tuosta virkailijalla käynnin nauhoittamisesta sanoisin sellaisen ohjeen, että nauhoita käynti, jos kaikki menee hyvin, älä kerro nauhoittaneesi, mutta jos käytös menee huonoksi tms, ole itse asiallinen ja vaadi sitä mitä mielestäsi tarvitset yms. ja anna virkailijan häpäistä rauhassa itsensä. Voit sitten lähtiessä sanoa, muuten nauhoitin keskustulemme ja tulen viemään sen esimiehillesi ja kenties oikeuteen. Tai sitten et sano mitään ja viet nauhan eteenpäin. Joskus jolle muu auta, laita Youtubeen se levitykseen.

Et ilmeisesti tiedä, että osa työvoimavirkailijoista on aina palkattu työllistämistuella?! Koomisinta on ettei se välttämättä vaikuta yleensä heihin niin, että olisivat työttömien puolella, päinvastoin, joskus tuntuu oikein neste nousevan nuppiin puoleksi vuodeksi, voit kysyä virkailijalta, oletko vakituinen vai harjoittelija ; )

Noin minäkin tein aluksi. Pidin äänityslaitetta pöydällä, mutta virkailijat luulivat sitä kännykäksi. Kunnes yksi virkailija, joka oli käyttäytymisestään päätellen harjoittelija (kävi koko ajan kysymässä neuvoa esimieheltään), huomasi sen ja määräsi minut kääntämään sen pois päältä. Kun en niin tehnyt, hän kirjoitti tietoihini minun äänittäneen käynnin. Sen jälkeen olenkin sitten saanut erittäin asiallista kohtelua muilta virkailijoilta. Kai he näkevät ruudulta, että tämä asiakas äänittää keskustelut.

Kyselyssäni on kysymys juuri tuosta mainitsemastasi asiasta:

14. Oletko koskaan ammattiin valmistumisesi jälkeen työskennellyt ilman kunnon palkkaa ja työsuhde-etuja?
        a) En työskentelisi ilman palkkaa.
        b) Olen, ja olen edelleen valmis työskentelemään ilman palkkaa, aion tarjoutua työskentelemään nykyiselle työnantajalleni ilman palkkaa.
        c) Työskentelen tällä hetkellä ilman palkkaa.
        d) En osaa kommentoida.

83. Mitä työvoimatoimisto mielestäsi tarkoittaa hakiessaan työntekijöitä työvoimavirkailijoiksi ja kuvailemalla, että tehtävä ei vaadi mitään erityisiä työtaitoja?
        a) Työni on helppoa ja kuka tahansa osaa sitä tehdä.
        b) Esimieheni nimenomaan etsivät alaisia, joita voi itse kouluttaa ja manipuloida; siksi minäkin tämän paikan sain – minulla ei ollut mitään erityistaitoja tähän tehtävään.
        c) Se on vain heidän tapansa pitää kriteerit salaisina; he kyllä valitsevat tietynlaisia työntekijöitä, mutta haluttuja piirteitä ei voida julkaista ilmoituksissa, koska se saisi heidät näyttämään naurettavilta.
        d) En osaa kommentoida.

99. Miten läheltä työttömyys on koskettanut sinua?
        a) Perheessäni on työttömiä työnhakijoita.
        b) Tapaan työttömiä vain työssäni – en veljeilisi sen tyyppisten ihmisten kanssa.
        c) Ystävistäni ja sukulaisistani yksi tai useampi etsii työtä tällä hetkellä.
        d) Olen itsekin työtön ja minut on pakotettu TE-toimistoon orjatyöläiseksi; minua ei siis sisällytetä virallisiin työttömyyslukuihin.
        e) En osaa kommentoida.

• + 1

Reilusuomi,
      mielestäni tuo on sellainen paperi, joka pitäisi monisteena viedä virkailijan eteen ja sanoa että lukee ja kommentoi. Jos asiatonta sekä kiristävää käytöstä ilmenee. ÄÄNITTÄÄ ko. tilanne.

Vielä jos tunnelma toimistossa on kireä sekä syyttävä asiakasta kohtaan.
      Milloin he oppivat, että on olemassa korrelaatio työttömyyden sekä markkinatilanteen suhteen.

Jos firman myynti ei vedä, ei siitä pidä syyttää työtöntä jolla on lomautuslappu kädessä. Simpele Life

• reilusuomi

Kiitos mielipiteestäsi. En ole vielä rohjennut omalla nimelläni tätä kyselyä julkaista, mutta harkitsen sitä kyllä. Blogistani saa kyllä itse kukin kopioida haluamiaan osia ja läimäistä sen virkailijan eteen, jos haluaa. Turha odottaa heidän kommenttejaan, varmaan - kysely toiminee parhaiten itsetutkisteluna, ei hyökkäysaseena. Yritin väsätä kyselyä myös meille työnhakijoille, mutta se osoittautui paljon vaikeammaksi; ehkä joku siellä tiskin toisella puolella olisi oikea henkilö osoittamaan meidän puutteemme, kuten me heidän. Näin arvelisin.

• gnmhm

tää on jo kolmas alue missä sama kysymys on massapostitettu.

• näinkin päin

Oisko postittaja itse kiusaaja?

• 124578

mä en oo löytäny vasta kuin 2

• VandaVantaa

@sossulle "pataan"

"Pahimpia virastokiusaajia löytyy sossusta, Kelasta ja työkkäristä. Tuo on ymmärrettävää koska noiden virastojen asiakkaat eivät tiedä tai uskalla vaatia oikeuksiaan. "

Kiitokset vaan yo. kirjoittajalle ja täältä Vantaan puolesta voin kertoa, että tuohon yo. listaan voidaan lisätä myös paikallinen kunta tai kaupunki kuntakokeilun muodossa. Eli kohta puoleen työtöntä raukkaa riepottelee 4 tahoa ja kukin omalla lainsäädännöllään. Ja pahoin pelkään, että työtön noiden riepottelussa häviää asiansa miten vaan viranomaiset tahtovat.

• puhelinkiinni

Orjatyöllistäjä TYPPIÄ unohtamatta!

• sossulle "pataan"

Meilläkin on tuo kuntakokeilu, en ole ollut missään tekemisissä sen kanssa. Samoin TYP on vielä kokematta. Voi siis olla että pahin on vielä edessä, mutta sen lupaan ettei virkailijatkaan helpolla pääse, takuulla täältä pesee takaisin ja tarvittaessa myös linkoaa, hommasta saattaa tulla mielenkiintoinen kokemus, puolin ja toisin.

• VandaVantaa

"Meilläkin on tuo kuntakokeilu, en ole ollut missään tekemisissä sen kanssa. Samoin TYP on vielä kokematta."

Täällä Vantaan puolessa näyttää siltä, että TYP jää elämän hallintansa hukanneiden pitkäaikaistyöttömien hiekkalaatikoksi ja kuntakokeilussa taas palkkatuella ja muilla vähemmän toimivilla tavoilla pyritään ilmeisesti ihan oikeasti pitkäaikaistyöttömiä työllistämään liki oikean työn syrjään kiinni.

• fdgfhgfjdgfhj

"...sen lupaan ettei virkailijatkaan helpolla pääse, takuulla täältä pesee takaisin ja tarvittaessa myös linkoaa, hommasta saattaa tulla mielenkiintoinen kokemus, puolin ja toisin..."

Yksittäisten ihmisten ja ihmisryhmien passiivinen vastarinta on ollut tehokas keino monen diktatuurin kaatamisessa. Rauhanomainen, asiallinen vastarinta ja oman ihmisarvon muistaminen tuovat parempia tuloksia kuin räyhääminen. Voisinjko ehdottaa, että sinäkin kirjoittaisit jonkinlaisen oppaan, mitä höykytetty, väärinkohdeltu ihminen voi tehdä tässä virkamiesdiktatuurissa? Osaat kirjoittaa hyvin ja sinulla on asiasta kokiemusta. Minullakin on kirja tekeillä, hiukan eri näkökulmasta.

• sossulle "pataan"
        fdgfhgfjdgfhj kirjoitti:

"...sen lupaan ettei virkailijatkaan helpolla pääse, takuulla täältä pesee takaisin ja tarvittaessa myös linkoaa, hommasta saattaa tulla mielenkiintoinen kokemus, puolin ja toisin..."

Yksittäisten ihmisten ja ihmisryhmien passiivinen vastarinta on ollut tehokas keino monen diktatuurin kaatamisessa. Rauhanomainen, asiallinen vastarinta ja oman ihmisarvon muistaminen tuovat parempia tuloksia kuin räyhääminen. Voisinjko ehdottaa, että sinäkin kirjoittaisit jonkinlaisen oppaan, mitä höykytetty, väärinkohdeltu ihminen voi tehdä tässä virkamiesdiktatuurissa? Osaat kirjoittaa hyvin ja sinulla on asiasta kokiemusta. Minullakin on kirja tekeillä, hiukan eri näkökulmasta.

Vai että ihan opas ... hmm... joku virkaloisten käsittelyopas olisi ihan hyvä olla olemassa.
        Perusasiota ovat:
        -Tunnuslause: "virkailija valehtelee aina ja on aina väärässä."
        -Äänitä kaikki viranomaiskeskustelut, mieluummin salaa.
        - Kyseenalaista joka ikinen virkailijan sana. Jos esim. virkailija esittelee itsensä niin vaadi esittämään henkilötodistus.
        - Työaika noissa orjatöissä on 4 tuntia 1 päivänä viikossa. Älä suostu pidempään millään perusteella.
        -Vaadi perusteluja ihan kaikelle, laki ja asiaperustelu. Niitä ei useinkaan ole.
        -Monet ohjeet säännöt ja määräykset eivät perstu lakiin kuten esim. työn teko noissa "toimenpiteissä". Vaadi nuo ohjeet säännöt ja määräykset kirjallisena ja tee kantelu esim. eduskunnan oikeusasiamiehelle.
        - Ja kun työtä ei tarvitse tehdä niin noissa orjatöissä voi keksiä uusia jekkuja noille kyykyttäjille. Esim. jos työturvallisuudessa tai työpaikan hygieniassa on puutteita niin kutsu tarkastaja paikalle.

Kyllähän siinä jossin vaiheessa niin käy että noilta kyykyttäjiltä menee hermot ja "kenkää" tulee, mutta sehän on tarkoituskin. Valita noista potkuista ja valituksessa tuot esille kaikki touhun laittomuudet joita ihan varmasti löytyy ja paljon.

Blogia olen harkinnut, sitten viimeistään kun laittavat noihin orjatöihin niin aion sellaisen perustaa ja kertoa kaikki tapahtumat päivttäin.

• Palotarkastaja
        sossulle "pataan" kirjoitti:

Vai että ihan opas ... hmm... joku virkaloisten käsittelyopas olisi ihan hyvä olla olemassa.
        Perusasiota ovat:
        -Tunnuslause: "virkailija valehtelee aina ja on aina väärässä."
        -Äänitä kaikki viranomaiskeskustelut, mieluummin salaa.
        - Kyseenalaista joka ikinen virkailijan sana. Jos esim. virkailija esittelee itsensä niin vaadi esittämään henkilötodistus.
        - Työaika noissa orjatöissä on 4 tuntia 1 päivänä viikossa. Älä suostu pidempään millään perusteella.
        -Vaadi perusteluja ihan kaikelle, laki ja asiaperustelu. Niitä ei useinkaan ole.
        -Monet ohjeet säännöt ja määräykset eivät perstu lakiin kuten esim. työn teko noissa "toimenpiteissä". Vaadi nuo ohjeet säännöt ja määräykset kirjallisena ja tee kantelu esim. eduskunnan oikeusasiamiehelle.
        - Ja kun työtä ei tarvitse tehdä niin noissa orjatöissä voi keksiä uusia jekkuja noille kyykyttäjille. Esim. jos työturvallisuudessa tai työpaikan hygieniassa on puutteita niin kutsu tarkastaja paikalle.

Kyllähän siinä jossin vaiheessa niin käy että noilta kyykyttäjiltä menee hermot ja "kenkää" tulee, mutta sehän on tarkoituskin. Valita noista potkuista ja valituksessa tuot esille kaikki touhun laittomuudet joita ihan varmasti löytyy ja paljon.

Blogia olen harkinnut, sitten viimeistään kun laittavat noihin orjatöihin niin aion sellaisen perustaa ja kertoa kaikki tapahtumat päivttäin.

Kuntakokeilut ja typit saattavat sijaita laittomissa tiloissa- näin ymmärsin kun kuntakokeiluni infossa mainittiin, että toimipaikkaan 3. kerrokseen pääsee ainoastaan hissillä. Eli tuosta tuli mieleen, että tuleeko tila jossa kokoustetaan olla paloturvallinen. Ja poistumistiet merkitty kyltein. Lisäksi heräsi epäilys, että ollaanko tuolla kuntakokeilun että typin tiloissa lukkojen takana kun ollaan sanaa kuulemassa. Saas nähdä.

• sossulle "pataan"
        Palotarkastaja kirjoitti:

Kuntakokeilut ja typit saattavat sijaita laittomissa tiloissa- näin ymmärsin kun kuntakokeiluni infossa mainittiin, että toimipaikkaan 3. kerrokseen pääsee ainoastaan hissillä. Eli tuosta tuli mieleen, että tuleeko tila jossa kokoustetaan olla paloturvallinen. Ja poistumistiet merkitty kyltein. Lisäksi heräsi epäilys, että ollaanko tuolla kuntakokeilun että typin tiloissa lukkojen takana kun ollaan sanaa kuulemassa. Saas nähdä.

Hyvä huomio @Palotarkastaja.
        Kaikki tuollaiset asiat pitää myös tonkia juuriaan myöten, saattaa löytyä lähes millaisia "luurankoja" tahansa.

Talousasoista ja varsinkin valtion rahoituksen käytöstä voi löytyä lähes mitä vain.

• Loppuun kiusattu

Kyllä on paperinpyöritystä koko kuntakokeilu. Tämäkin on tehty vain siks,i että saadaan palkattua lisää virkailijoita kiusaamaan työttömiä. Varmasti ei monikaan saa oikeaa työtä tuon kokeilun myötä. Kuntakokeilu on tehty vain kunnan ja valtion työntekijöitä varten. Julkinen sektori palvelee vain itseään, ei kuntalaisia. Ei tuollainen työtöntä auta yhtään.

Itse olen kokenut erittäin törkeää virastokiusaamista etenkin työvoimatoimistossa sekä TYP:ssä. Sen seurauksena minä sekä muu perheeni olemme tällä hetkellä ja lopun elämää työkyvyttömiä. Kannatan erittäin paljon virastokiusaamisen tutkimista ja siihen puuttumista. On todella törkeää, että Suomessa on valtava virkakoneisto palkattu vain kiusaamaan, alistamaan, halveksimaan ja nöyryyttämään ihmisiä sairastumiseen asti. Ja tuosta työstä vielä maksetaan kiusaajille erittäin hyvä palkka. Kansalaisten todellista halveksimista.

• narsisti

varkauden työtoimintapajan johto!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      3580
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1598
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      26
      1317
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1242
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1023
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      993
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      981
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      69
      903
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      95
      839
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      765
    Aihe