tutkin tässä petri paavolan kotisivuja..

profetta

Täysin hengetöntä oppia,kertoo kuinka on Jumalalta saanut sitä sun tätä. Hänelle on Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Pojasta tullut kompastuskivi ja loukkauskallio.Ei ole ymmärrystä Pojan Jeesuksen sanoihin;Minulle on annettu kaikki valta.(kuka antoi Jeesukselle kaiken vallan,mieti sitä petri paavola). Paavola valehtelee kun hän kirjoittaa kuinka Jumala antoi hänenlle sitä sun tätä. PS. Minä sanon sinulle eksyttäjä Petri Paavola, Herrani Jeesuksen nimessä lopeta valehtelu ja tee parannus totuuteen aamen.

74

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastavuoroisesti

      Laitapa linkkiä sinun kotisivuihin, missä on sitä Pyhän Hengen puhetta.

    • "kalatkinvedestä"

      "nimim. Profetta". Kun itse olet Raamatun Sanaan kovasti perehtynyt, että todellakin uskalsit tuon aloituksen kirjoittaa, niin haastan Sinut!

      Miksi arvostelet Paavolaa?

      Eikö Sinun "profetta" nyt olisi syytä itse perustaa kotisivut ja alkaa opettaa totuutta ja varoittaa eksytyksistä. Kyllä olisi Sinullekin sarkaa tehdä työtä, ettei tarvitsisi karehtien Jumalan palvelijasta kirjoittaa.

      • profetta

        Kulmakivenseurakunta1 ja jukka.l youtube


      • Ihme pelleilyä
        profetta kirjoitti:

        Kulmakivenseurakunta1 ja jukka.l youtube

        "Kulmakivenseurakunta1 ja jukka.l youtube"


        Ja PYH muka profeetta, eikä tuo ylläoleva ole mikään linkki kotisivuillesi!!!???


      • jaikalii

        Kyllä täällä on "profeetan" kirjoituksia ihan tarpeeksi että arvio hänen opistaan ja hengellisyydestään on helppo tehdä. Ei tartte kovin montaa sannaa lukea kun arvio on selvä.


      • profetta
        jaikalii kirjoitti:

        Kyllä täällä on "profeetan" kirjoituksia ihan tarpeeksi että arvio hänen opistaan ja hengellisyydestään on helppo tehdä. Ei tartte kovin montaa sannaa lukea kun arvio on selvä.

        Sinun oppisi on kolminaisuusoppia jaikali. Mutta kun luet meidän kotisivuja niin huomaat kyllä että ne asiat jotka ovat Pyhässä Hengessä annettuja,kumoavat sinun tulkintasi raamatusta ja se totuus joka sieltä tulee julki on käännynnäisille liikaa. Sinun todistelusi on väärää hapatusta,niinkuin monen muunkin kirjoittajan. Totuus satuttaa kun ollaan vajottu ihmioppien suohon.


      • hopi hopi
        profetta kirjoitti:

        Sinun oppisi on kolminaisuusoppia jaikali. Mutta kun luet meidän kotisivuja niin huomaat kyllä että ne asiat jotka ovat Pyhässä Hengessä annettuja,kumoavat sinun tulkintasi raamatusta ja se totuus joka sieltä tulee julki on käännynnäisille liikaa. Sinun todistelusi on väärää hapatusta,niinkuin monen muunkin kirjoittajan. Totuus satuttaa kun ollaan vajottu ihmioppien suohon.

        MIkä sua oikein vaivaa ?


      • profetta
        hopi hopi kirjoitti:

        MIkä sua oikein vaivaa ?

        Ihana uskossa olo ja pelastusvarmuus siitä, että kerran saan tavata Isä Jumalan ja Herrani Jeesuksen.


      • totuus?
        profetta kirjoitti:

        Sinun oppisi on kolminaisuusoppia jaikali. Mutta kun luet meidän kotisivuja niin huomaat kyllä että ne asiat jotka ovat Pyhässä Hengessä annettuja,kumoavat sinun tulkintasi raamatusta ja se totuus joka sieltä tulee julki on käännynnäisille liikaa. Sinun todistelusi on väärää hapatusta,niinkuin monen muunkin kirjoittajan. Totuus satuttaa kun ollaan vajottu ihmioppien suohon.

        Ei sulla ole mitään kotisivuja.


      • outo ilo
        profetta kirjoitti:

        Ihana uskossa olo ja pelastusvarmuus siitä, että kerran saan tavata Isä Jumalan ja Herrani Jeesuksen.

        Senkö takia teet tälalisia pöllöjä aloituksia !?


      • profetta kirjoitti:

        Ihana uskossa olo ja pelastusvarmuus siitä, että kerran saan tavata Isä Jumalan ja Herrani Jeesuksen.

        * Profeetta, jos kiellät Jeesuksen jumaluuden = Jumala, Jumalan toinen persoona, sinulla ei ole Poikaa, eikä myöskään Isää. Kolminaisuus on Raamatun perustotuuksia. Isä Poika ja Pyhä Henki, kenet näistä kolmesta haluat erottaa pois tästä koliminaisuudesta ? Kenet heität ulos tästä pyhästä ykseydestä ? Sinä et tunne Jeesusta kuin nimellisesti, et sisäiesti, joka on välttämätöntä, että voi päästä tuntemaan Pojan, ja Hänen kauttaan Isän.
        * Helluntai-herätyksessä on n. 50000 jäsentä, ja he kaikki tunnustavat Jumalan kolminaisuuden, koska ovat kohdanneet Jeesuksen henkohtaisesti, ja tullessaan tuntemaan Jeesusken, on Poika ilmoittanut heille myös Isän. Älä siis edes yritä murtaa tätä uskon perustusta, 1Joh.5:6-12. 5:20.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Profeetta, jos kiellät Jeesuksen jumaluuden = Jumala, Jumalan toinen persoona, sinulla ei ole Poikaa, eikä myöskään Isää. Kolminaisuus on Raamatun perustotuuksia. Isä Poika ja Pyhä Henki, kenet näistä kolmesta haluat erottaa pois tästä koliminaisuudesta ? Kenet heität ulos tästä pyhästä ykseydestä ? Sinä et tunne Jeesusta kuin nimellisesti, et sisäiesti, joka on välttämätöntä, että voi päästä tuntemaan Pojan, ja Hänen kauttaan Isän.
        * Helluntai-herätyksessä on n. 50000 jäsentä, ja he kaikki tunnustavat Jumalan kolminaisuuden, koska ovat kohdanneet Jeesuksen henkohtaisesti, ja tullessaan tuntemaan Jeesusken, on Poika ilmoittanut heille myös Isän. Älä siis edes yritä murtaa tätä uskon perustusta, 1Joh.5:6-12. 5:20.

        Mohikaani, oikaisen hieman kirjoitustasi. Eivät kaikki Helluntaiherätyksen (helluntaiseurakuntien) jäsenet tunnusta Jumalan kolminaisuutta eli Kolminaisuusoppia. Helluntaiherätyksessä on paljon henkilöitä, jotka eivät usko kolminaisuusoppiin. Heitä löytyy tältäkin keskustelupalstalta. Helluntaiherätys on mielestäni tässä asiassa tehnyt oikein, kun on antanut aika vapaat kädet jäsenilleen tulkita raamattua tämän asian suhteen monella tavalla..


      • Ihme pelleilyä kirjoitti:

        "Kulmakivenseurakunta1 ja jukka.l youtube"


        Ja PYH muka profeetta, eikä tuo ylläoleva ole mikään linkki kotisivuillesi!!!???

        Tämä on sama henkilö näköjään kuin "jplappalainen".

        Ketjusta "Tuli niin valtava rakkaus" !

        Sielläkin agendana oli väittää, että Jeesus ei muka ole Jumala !

        On nyt/jossain vaiheessa, näköjään korottanut itsensä jo profeetaksikin !


      • profetta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Profeetta, jos kiellät Jeesuksen jumaluuden = Jumala, Jumalan toinen persoona, sinulla ei ole Poikaa, eikä myöskään Isää. Kolminaisuus on Raamatun perustotuuksia. Isä Poika ja Pyhä Henki, kenet näistä kolmesta haluat erottaa pois tästä koliminaisuudesta ? Kenet heität ulos tästä pyhästä ykseydestä ? Sinä et tunne Jeesusta kuin nimellisesti, et sisäiesti, joka on välttämätöntä, että voi päästä tuntemaan Pojan, ja Hänen kauttaan Isän.
        * Helluntai-herätyksessä on n. 50000 jäsentä, ja he kaikki tunnustavat Jumalan kolminaisuuden, koska ovat kohdanneet Jeesuksen henkohtaisesti, ja tullessaan tuntemaan Jeesusken, on Poika ilmoittanut heille myös Isän. Älä siis edes yritä murtaa tätä uskon perustusta, 1Joh.5:6-12. 5:20.

        Kerroppa missä Isä Jumala sanoo minussa on kolme persoonaa vaikka olenkin yksi Jumala.Missä Jeesus sanoo, vaikka olenkin poika niin kuitenkin olen Jumala. Missä Isä Jumala sanoo lähetin itseni ja valmistin itselleni ruumiin marian kohtuun.ps. Isä Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen ja näinhän se raamattu sen todistaa.mat.evank.33/38 käännös. Vielä se kun rukoilen Herraani Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa,niin hä
        n on suuressa armossaan ANTANUT MINULLE KIELILLÄ RUKOILUN ARMOLAHJAN JA VOIMALLISTENTEKOJEN ARMOLAHJAN.Mitä sinä mohikaani olet saanut kolminaisuusopin kautta.Ps.ET MITÄÄN.


      • oivoioi
        vr62 kirjoitti:

        Tämä on sama henkilö näköjään kuin "jplappalainen".

        Ketjusta "Tuli niin valtava rakkaus" !

        Sielläkin agendana oli väittää, että Jeesus ei muka ole Jumala !

        On nyt/jossain vaiheessa, näköjään korottanut itsensä jo profeetaksikin !

        Juurikin samainen henkilö. Kirjoituksistaan huokuu pelkkää kylmyyttä, valitettavasti. Tulee ihan mieleen Muumisarjoista Mörkö, joka jätti jäiset jäljet kulkiessaan, HUH.


      • Omakehu haisee
        profetta kirjoitti:

        Kerroppa missä Isä Jumala sanoo minussa on kolme persoonaa vaikka olenkin yksi Jumala.Missä Jeesus sanoo, vaikka olenkin poika niin kuitenkin olen Jumala. Missä Isä Jumala sanoo lähetin itseni ja valmistin itselleni ruumiin marian kohtuun.ps. Isä Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen ja näinhän se raamattu sen todistaa.mat.evank.33/38 käännös. Vielä se kun rukoilen Herraani Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa,niin hä
        n on suuressa armossaan ANTANUT MINULLE KIELILLÄ RUKOILUN ARMOLAHJAN JA VOIMALLISTENTEKOJEN ARMOLAHJAN.Mitä sinä mohikaani olet saanut kolminaisuusopin kautta.Ps.ET MITÄÄN.

        Olisi mielenkiintoista kuunnella sinun puhuvan kielillä ja sen kautta arvoida, että missä sinä menet todella !

        Nimittäin aiemmat OMAT TODISTUKSESI olivat puppua, kun väitit saaneesi oikein erikoisen "valtavan" rakkauden sinun oman näkemyksesi mukaan eksyneitä kohtaan.

        Se "rakkaus" on nyt nähty ja koettu ihan käytännössä !


      • profetta
        Omakehu haisee kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista kuunnella sinun puhuvan kielillä ja sen kautta arvoida, että missä sinä menet todella !

        Nimittäin aiemmat OMAT TODISTUKSESI olivat puppua, kun väitit saaneesi oikein erikoisen "valtavan" rakkauden sinun oman näkemyksesi mukaan eksyneitä kohtaan.

        Se "rakkaus" on nyt nähty ja koettu ihan käytännössä !

        Eksyneet on Eri asia kuin luopiot jotka ovat pojasta Jeesuksesta,Jumalan tehneet.Parannusta ei tahdota tehdä,tuota menoa on Luopioinen luku kohta täysi.PS. Turha heitä on hyssytellä,loppuun saakka menevät kolminaisuudessaan.


      • on sekavaa
        mazdels kirjoitti:

        Mohikaani, oikaisen hieman kirjoitustasi. Eivät kaikki Helluntaiherätyksen (helluntaiseurakuntien) jäsenet tunnusta Jumalan kolminaisuutta eli Kolminaisuusoppia. Helluntaiherätyksessä on paljon henkilöitä, jotka eivät usko kolminaisuusoppiin. Heitä löytyy tältäkin keskustelupalstalta. Helluntaiherätys on mielestäni tässä asiassa tehnyt oikein, kun on antanut aika vapaat kädet jäsenilleen tulkita raamattua tämän asian suhteen monella tavalla..

        Puhut sekavia, kyllä helluntailaiset tunnustavat kolminaisuuden, KAIKKI.


      • on sekavaa kirjoitti:

        Puhut sekavia, kyllä helluntailaiset tunnustavat kolminaisuuden, KAIKKI.

        "on sekavaa" -nimimerkille ja muillekin
        Helluntailaisiksi sanotaan helluntaiseurakuntien jäseniä. Eivät kaikki helluntaiseurakuntiin kuuluvat tunnusta kolminaisuusoppia. Tältä keskustelupalstaltakin löytyy tällaisia helluntailaisia / helluntaiseurakuntien jäseniä. Vai yrittääkö nimimerkki "on sekavaa" itse määritellä, kuka on helluntailainen?


    • ???

      Mihin se valtava rakkaus eksyneitä kohtaan nyt katosi? Tämä viesti huokuu katkeruutta.

      • @@@

        Jeesus sanoo: "Minä olen..." ("ego eimi")
        - Joh.6:38
        - Joh 8,12,58
        - Joh.10:11
        - Joh.11:25
        - Joh.14:6
        - Joh.15:1,5
        - Joh, 18:5,37
        - Mark.14:61,62

        2. Moos.3:14


      • @@@
        @@@ kirjoitti:

        Jeesus sanoo: "Minä olen..." ("ego eimi")
        - Joh.6:38
        - Joh 8,12,58
        - Joh.10:11
        - Joh.11:25
        - Joh.14:6
        - Joh.15:1,5
        - Joh, 18:5,37
        - Mark.14:61,62

        2. Moos.3:14

        - Joh.15:1,5


        - Joh.20:28
        - 1.Joh.5:20
        - Fil.2:11

        Herra=JHWH=Minä olen


      • profetta
        @@@ kirjoitti:

        - Joh.15:1,5


        - Joh.20:28
        - 1.Joh.5:20
        - Fil.2:11

        Herra=JHWH=Minä olen

        Niipä; Minä olen...isäni poika mutta en isäni isä.


      • ei profeetta
        profetta kirjoitti:

        Niipä; Minä olen...isäni poika mutta en isäni isä.

        Onkos joku väittäny et olisi isänsä isä?


    • näköjään
      • profetta

        Mie itehänse,hyvä se on siullekkin totuutta opettaa. Ps.mut nää kolminaisuuden puolustajat yrittee jankata jot Poika Jeesus on Jumala, sit ku eteenpäin miettii ni, kappas,Maria ihmislapsi synnytti Jumalan tai yhden Jumalan persoonista. Onkohan nää kolminaisuus ukkelit ja akkelit lukeneet sannaa vierinpäin, vai ovatko ihan katolilaisia?


    • Miro`

      Kolminaisuusoppia:
      1 Moos 1:

      26 Ja Jumala sanoi: TehkääMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.

      1 Moos 3:

      22 Ja Herra Jumala sanoi: Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku MEISTÄ, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!

      (Suuret kirjaimet kirjoittajan korostuksia)

      • kuusinaisuusoppi

        Jaa että vedät Mooseksen kirjoista oletuksen jonka mukaan monikko tarkoittaisi kolminaisuusoppia.

        http://skepticsannotatedbible.com/contra/gods.html

        Eikö muinaisessa Israelissa palvottu mm. Gadia ja Meniä?

        http://en.wikipedia.org/wiki/Tribe_of_Gad

        - Mutta te, jotka olette hylänneet Herran ja unohtaneet minun pyhän vuoreni, te, jotka katoitte juhlapöydän onnenjumalalle Gadille ja täytitte sekoitusmaljan kohtalonjumalan Menin kunniaksi, te menetätte henkenne miekan iskusta, minä määrään teidät kumartumaan teuraiksi. Kun minä kutsuin, te ette vastanneet, kun minä puhuin, te ette kuunnelleet vaan teitte sitä, mikä on minun silmissäni väärää, ja aina valitsitte sen, mikä on vastoin minun tahtoani. (Jesaja 65:11-12)

        Eikö tuo monikko voi tarkoittaa niitä monia jumalia joilla oli eri nimiä? Jos Mooses halusi saada ihmiset uskomaan yhteen jumalaan ja luoda yhtenäisen kansan Israelin heimoista, voidaan näillä teksteillä tietysti pyrkiä siihen että ihmiset luottaisivat ennemmin yhteen jumalaan kuin moniin eri jumaliin. Ihan samalla tavoin nykypäivänä kristinuskon osalta pyritään luomaan käsitys siitä että Jeesus, Pyhä Henki ja tämä Mooseksen luoma jumala olisivat sama hahmo. Uudesta testamentista löytyy kuitenkin monia viitteitä siihen kuinka Jeesus tuo esille sen ettei hän tullut maailmaan omasta tahdosta tai ettei hän ollut itsensä lähettämä vaan "taivaallisen isän" lähettämä.

        Minäkin voisin tehdä sen oletuksen että Jeesus oli avaruusolio joka tuli toisesta galaksista tarjoamaan meille ikuista elämää ja että ylösnousemus tapahtuisi avaruusaluksen turvin. Moni varmasti lähtisi vihastuksissaan syyttämään minua rienaajaksi joka levittää valheita Jumalasta. Mutta sitähän nämä oletukset ovat. Lähdetään leikkimään jumalaa syöttäen omia käsityksiä toisille ihmisille Jumalasta joka elää meidän oman pään sisällä.

        Ja siis eihän tämä enää ole kolminaisuusoppia jos Mooses toi käsityksen siitä että Gad ja Men olisivat sama jumala. Tässähän on yhdistetty vaikka kuinka monta jumalaa yhdeksi jumalaksi ihan vain sen vuoksi että ihmiset lopettaisivat kiistelyn siitä kenen jumala on paras ja mitä pyhiä tekstejä tulisi lukea. Sitten kun vielä paisutetaan näitä pyhiä tekstejä 2000 sivuiseksi kirjaksi niin se on täynnä ristiriitoja joista ihmiset vetävät omia oletuksia ja tekevät järjettömiä päätelmiä.


    • Ota tai jätä

      No onpas sulla otsaa arvostella Petriä. Raamattua lainaten: hän on hyvä mies.

      Kirjoituksesi paljastavat, että et ole profeetta. Mä en ole profeetta, mutta uskallan sanoa, että olet totuudesta eksynyt ja itseäsi korottava lahkolainen.

      Mutta sulle niinkuin meille kaikille muillekin Jumala tarjoaa armoa ja pelastusta Jeesuksessa, hänessä ainoassa totuudellisessa.

    • Ajanhukkaa sinulta

      "tutkin tässä petri paavolan kotisivuja.."

      Tutki mun puolestani vaikka maailman tappiin saakka, mutta et saa niistä mitään irti, koska ne on tutkittava Pyhässä Hengessä, jota sinulla ei ole.

      • profetta

        Jeesuksesta kristuksesta Jumalan Pojasta on tullut monelle kompastuskivi ja loukkauskallio. Isä Jumala lähetti Poikansa ei itseään, Jeesus sovitti maailman synnit. Petri Paavola niinkuin monet kirjoittajat turvaavat Isä Jumalaan,näin he eivät ole uuttaliittoa sisäistäneet.Missä on se ihminen jota Isä Jumala siunaa ja antaa armolahjoja. Ei missään. Kaikkivalta on Pojalla Jeesuksella hän suuressa armossaan siunaa ja antaa armolahjoja. Kuinka Isä Jumala joka kaiken on luonut,tulisi ihmisten pilkkattavaksi ja ristiinnauliittavaksi, niinkö. Ja sovittaisi maailman synnit itselleen. Jeesus Jumalan Poika on uhri karitsa ei Isä Jumala. Ps.Vielä kerran asiallisesti,Petri Paavola on kaukana totuudesta,mutta käännynnäiset ja kolminaisuusopin puolustajat kehuvat kuinka on niin Pyhässä Hengessä kirjoitettua, minä sanon Herrani Jeesuksen nimessä, kaukana totuudesta on Petri.


      • profetta kirjoitti:

        Jeesuksesta kristuksesta Jumalan Pojasta on tullut monelle kompastuskivi ja loukkauskallio. Isä Jumala lähetti Poikansa ei itseään, Jeesus sovitti maailman synnit. Petri Paavola niinkuin monet kirjoittajat turvaavat Isä Jumalaan,näin he eivät ole uuttaliittoa sisäistäneet.Missä on se ihminen jota Isä Jumala siunaa ja antaa armolahjoja. Ei missään. Kaikkivalta on Pojalla Jeesuksella hän suuressa armossaan siunaa ja antaa armolahjoja. Kuinka Isä Jumala joka kaiken on luonut,tulisi ihmisten pilkkattavaksi ja ristiinnauliittavaksi, niinkö. Ja sovittaisi maailman synnit itselleen. Jeesus Jumalan Poika on uhri karitsa ei Isä Jumala. Ps.Vielä kerran asiallisesti,Petri Paavola on kaukana totuudesta,mutta käännynnäiset ja kolminaisuusopin puolustajat kehuvat kuinka on niin Pyhässä Hengessä kirjoitettua, minä sanon Herrani Jeesuksen nimessä, kaukana totuudesta on Petri.

        Nm. profetta:
        >>>Jeesus Jumalan Poika on uhri karitsa ei Isä Jumala


      • Talvimyrsky
        profetta kirjoitti:

        Jeesuksesta kristuksesta Jumalan Pojasta on tullut monelle kompastuskivi ja loukkauskallio. Isä Jumala lähetti Poikansa ei itseään, Jeesus sovitti maailman synnit. Petri Paavola niinkuin monet kirjoittajat turvaavat Isä Jumalaan,näin he eivät ole uuttaliittoa sisäistäneet.Missä on se ihminen jota Isä Jumala siunaa ja antaa armolahjoja. Ei missään. Kaikkivalta on Pojalla Jeesuksella hän suuressa armossaan siunaa ja antaa armolahjoja. Kuinka Isä Jumala joka kaiken on luonut,tulisi ihmisten pilkkattavaksi ja ristiinnauliittavaksi, niinkö. Ja sovittaisi maailman synnit itselleen. Jeesus Jumalan Poika on uhri karitsa ei Isä Jumala. Ps.Vielä kerran asiallisesti,Petri Paavola on kaukana totuudesta,mutta käännynnäiset ja kolminaisuusopin puolustajat kehuvat kuinka on niin Pyhässä Hengessä kirjoitettua, minä sanon Herrani Jeesuksen nimessä, kaukana totuudesta on Petri.

        "profetta9.1.2014 08:04-3
        Jeesuksesta kristuksesta Jumalan Pojasta on tullut monelle kompastuskivi ja loukkauskallio. Isä Jumala lähetti Poikansa ei itseään, Jeesus sovitti maailman synnit. Petri Paavola niinkuin monet kirjoittajat turvaavat Isä Jumalaan,näin he eivät ole uuttaliittoa sisäistäneet."


        Ikävä kyllä juuri SINULLE J.Lappalainen on Jeesus Kristus tullut nimenomaan kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi, koska et usko Jeesuksen Kristuksen Jumaluuteen, vaan pojittelet Häntä, jolla on KAIKKI valta taivaassa ja maan päällä ja maan alla. Jeesus on TOSI Jumala, joka voi pelastaa kaikki, jotka Häntä avuksi huutavat.

        Eihän ihminen voi pelastaa ketään, ainoastaan Jumala ja Jeesus on Todella JUMALA ja Kolminaisuuden toinen Persoona.

        Valehtelet myös törkeästi P.Paavolasta, joka on todellinen Jeesuksen opetuslapsi, toisin kuin sinä.

        TEE parannus, vielä kun voit - pian se on liian myöhäistä tässä armon ajassa, sillä Herra Jeesus on pian tulossa tempaamaan omansa hääjuhliin ja tänne jäävät kaikki valheessa elävät harhaoppiset antikristuksen aikaan ja se on jotain KAUHEAA. Lukekaa Ilmestyskirjaa, sieltä löytyy hirvittävä kuvaus tulevasta antikristuksen ajasta.


      • profetta
        Talvimyrsky kirjoitti:

        "profetta9.1.2014 08:04-3
        Jeesuksesta kristuksesta Jumalan Pojasta on tullut monelle kompastuskivi ja loukkauskallio. Isä Jumala lähetti Poikansa ei itseään, Jeesus sovitti maailman synnit. Petri Paavola niinkuin monet kirjoittajat turvaavat Isä Jumalaan,näin he eivät ole uuttaliittoa sisäistäneet."


        Ikävä kyllä juuri SINULLE J.Lappalainen on Jeesus Kristus tullut nimenomaan kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi, koska et usko Jeesuksen Kristuksen Jumaluuteen, vaan pojittelet Häntä, jolla on KAIKKI valta taivaassa ja maan päällä ja maan alla. Jeesus on TOSI Jumala, joka voi pelastaa kaikki, jotka Häntä avuksi huutavat.

        Eihän ihminen voi pelastaa ketään, ainoastaan Jumala ja Jeesus on Todella JUMALA ja Kolminaisuuden toinen Persoona.

        Valehtelet myös törkeästi P.Paavolasta, joka on todellinen Jeesuksen opetuslapsi, toisin kuin sinä.

        TEE parannus, vielä kun voit - pian se on liian myöhäistä tässä armon ajassa, sillä Herra Jeesus on pian tulossa tempaamaan omansa hääjuhliin ja tänne jäävät kaikki valheessa elävät harhaoppiset antikristuksen aikaan ja se on jotain KAUHEAA. Lukekaa Ilmestyskirjaa, sieltä löytyy hirvittävä kuvaus tulevasta antikristuksen ajasta.

        Sinä ja petri olette kolminaisuuden uhreja.


    • Tämmöistähän se on

      Tällaista on, kun "profetta" katsoo suurta Jumalaa olkipillin läpi!

      • profetta

        Vai oikein olkipillin läpi, kyllä minä kirkkain silmin uudestisyntyneenä ylhäältä saan kerran katsella Isä Jumalaa ja Poikaa Jeesusta.ps.taivaissa ei ole Jeesus nimistä Jumalaa.


      • ~~tähkäpää~~
        profetta kirjoitti:

        Vai oikein olkipillin läpi, kyllä minä kirkkain silmin uudestisyntyneenä ylhäältä saan kerran katsella Isä Jumalaa ja Poikaa Jeesusta.ps.taivaissa ei ole Jeesus nimistä Jumalaa.

        >>"taivaissa ei ole Jeesus nimistä Jumalaa."


      • profetta
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        >>"taivaissa ei ole Jeesus nimistä Jumalaa."

        Näytä sinä tähkäpää raamatusta missä Isä Jumala sanoo, minä olen kolmiyhteinen Jumala,minun poikani Jeesus on yksi minun kolmesta persoonasta.Pyhä Henki on yksi minun persoonistani.Pyhä Henkeni ei ole minun Henkeni vaan Persoonani. Missä Jeesus sanoo minä olen yksi Jumalan persoona. Te kolminaisuusopin puolustajat olette tyhjiä astioita,Pyhä Henki ei teissä vaikuta,te olette luopuneet totuudesta ja tuotte valheita huuliltanen
        Teistä kaikista niinkuin sinustakin tähkäpää on tullut LUOPIO.


      • ~~tähkäpää~~
        profetta kirjoitti:

        Näytä sinä tähkäpää raamatusta missä Isä Jumala sanoo, minä olen kolmiyhteinen Jumala,minun poikani Jeesus on yksi minun kolmesta persoonasta.Pyhä Henki on yksi minun persoonistani.Pyhä Henkeni ei ole minun Henkeni vaan Persoonani. Missä Jeesus sanoo minä olen yksi Jumalan persoona. Te kolminaisuusopin puolustajat olette tyhjiä astioita,Pyhä Henki ei teissä vaikuta,te olette luopuneet totuudesta ja tuotte valheita huuliltanen
        Teistä kaikista niinkuin sinustakin tähkäpää on tullut LUOPIO.

        Minun hekeni todistaa Hänen Henkensä kanssa, että olen Jumalan lapsi, eikä Hänen Henkensä onneksi ole "profettan" käskettävissä.

        Raamttu tuo monen monituisissakin kohdissa esille sen, että kolmiyhteinen Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki, mutta se vaati sitä, että lukee Jumalan Sanan kokonaisvaltaisesti ja ottaa Jumalan Sanan kokonaisuutenaan vastaan, eikä rakenna uskoaan joidenkin irtirepäistyjen yksittäisjakeiden varaan ja siksi en aio Sinullekaan mitään yksittäisiä jakeita heitellä, missä sanotaan mitäkin, sillä näyttää siltä, että kohdallasi on paljon muutakin Jumalan Sanasta hakusessa, kuin vain tämä yksittäinen asia.

        Kun ihmisestä tulee Jumalan lapsi ja hän saa kokea Pyhän Hehgen täyteyden, tämä Henki alkaa ihmiselle opettaa Jumalan Sanan totuuksia siten, kuin ihminen ei voi sitä tehdä ja sen myötä selkiytyvät ja kirkastuvat nämä kolminsuus asiatki.

        Eivätkä kaikki kolminaisuuden kannattajatkaan välttämättä täysin ymmärrä ja tiedä, mitä se tarkoittaa, mutta ne jotka ovat todellisuudessa kohdannet Jeesuksen Kristuksen hek.koht:sena Pelastajanaan ja Vapahtajanaan,
        alkavat vähitellen Hengen opettamina ymmärtää kaikka Jumalan Sanan totuuksia.


      • profetta
        profetta kirjoitti:

        Näytä sinä tähkäpää raamatusta missä Isä Jumala sanoo, minä olen kolmiyhteinen Jumala,minun poikani Jeesus on yksi minun kolmesta persoonasta.Pyhä Henki on yksi minun persoonistani.Pyhä Henkeni ei ole minun Henkeni vaan Persoonani. Missä Jeesus sanoo minä olen yksi Jumalan persoona. Te kolminaisuusopin puolustajat olette tyhjiä astioita,Pyhä Henki ei teissä vaikuta,te olette luopuneet totuudesta ja tuotte valheita huuliltanen
        Teistä kaikista niinkuin sinustakin tähkäpää on tullut LUOPIO.

        Jatkoa;Taivaissa ei ole Jeesus nimistä Jumalaa. 2. Taivaissa ei ole Jumalaa jolla on kolme persoonaa. 3.Pyhä Henki ei ole persoona, Pyhä Henki on Isä Jumalan Henki ei persoona. Ilmestyskirja 5 luku, sieltä löytyy todistus siitä kuinka Pojalla Jeesuksella on myös ne Jumalan 7 Henkeä. Koska Isä Jumala antoi Pojalleen Jeesukselle kaiken vallan maanpäällä niin hän antoi pojalleen myös ne 7 Henkeä. Eihän poika voisi muuten hallita maanpäällä. Jeesus sanoo: Se mikä on Isän omaa on hänen omaa ja mikä on hänen omaa on Isän omaa. Ps. JUMALA JA KARITSA HALLITSEVAT AINA JA IANKAIKKISESTI.AAMEN.


      • profetta
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Minun hekeni todistaa Hänen Henkensä kanssa, että olen Jumalan lapsi, eikä Hänen Henkensä onneksi ole "profettan" käskettävissä.

        Raamttu tuo monen monituisissakin kohdissa esille sen, että kolmiyhteinen Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki, mutta se vaati sitä, että lukee Jumalan Sanan kokonaisvaltaisesti ja ottaa Jumalan Sanan kokonaisuutenaan vastaan, eikä rakenna uskoaan joidenkin irtirepäistyjen yksittäisjakeiden varaan ja siksi en aio Sinullekaan mitään yksittäisiä jakeita heitellä, missä sanotaan mitäkin, sillä näyttää siltä, että kohdallasi on paljon muutakin Jumalan Sanasta hakusessa, kuin vain tämä yksittäinen asia.

        Kun ihmisestä tulee Jumalan lapsi ja hän saa kokea Pyhän Hehgen täyteyden, tämä Henki alkaa ihmiselle opettaa Jumalan Sanan totuuksia siten, kuin ihminen ei voi sitä tehdä ja sen myötä selkiytyvät ja kirkastuvat nämä kolminsuus asiatki.

        Eivätkä kaikki kolminaisuuden kannattajatkaan välttämättä täysin ymmärrä ja tiedä, mitä se tarkoittaa, mutta ne jotka ovat todellisuudessa kohdannet Jeesuksen Kristuksen hek.koht:sena Pelastajanaan ja Vapahtajanaan,
        alkavat vähitellen Hengen opettamina ymmärtää kaikka Jumalan Sanan totuuksia.

        Pyhä Henki ottaa Pojan Jeesuksen omasta ja todistaa s3n että Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala. Ps.Kun ihminen ottaa vastaan Jeesuksen ja antaa elämänsä hallinnan hänelle, niin eikö rukouksen ja palvonnan kohde ole se jolle elämä annettiin jotta saa rukous vastauksia ja siunauksia.ps. kerro ne raamatun kohdat joista aikaisemmin sinulta kyselin.


      • profetta
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Minun hekeni todistaa Hänen Henkensä kanssa, että olen Jumalan lapsi, eikä Hänen Henkensä onneksi ole "profettan" käskettävissä.

        Raamttu tuo monen monituisissakin kohdissa esille sen, että kolmiyhteinen Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki, mutta se vaati sitä, että lukee Jumalan Sanan kokonaisvaltaisesti ja ottaa Jumalan Sanan kokonaisuutenaan vastaan, eikä rakenna uskoaan joidenkin irtirepäistyjen yksittäisjakeiden varaan ja siksi en aio Sinullekaan mitään yksittäisiä jakeita heitellä, missä sanotaan mitäkin, sillä näyttää siltä, että kohdallasi on paljon muutakin Jumalan Sanasta hakusessa, kuin vain tämä yksittäinen asia.

        Kun ihmisestä tulee Jumalan lapsi ja hän saa kokea Pyhän Hehgen täyteyden, tämä Henki alkaa ihmiselle opettaa Jumalan Sanan totuuksia siten, kuin ihminen ei voi sitä tehdä ja sen myötä selkiytyvät ja kirkastuvat nämä kolminsuus asiatki.

        Eivätkä kaikki kolminaisuuden kannattajatkaan välttämättä täysin ymmärrä ja tiedä, mitä se tarkoittaa, mutta ne jotka ovat todellisuudessa kohdannet Jeesuksen Kristuksen hek.koht:sena Pelastajanaan ja Vapahtajanaan,
        alkavat vähitellen Hengen opettamina ymmärtää kaikka Jumalan Sanan totuuksia.

        Sinä tähkäpää et ole uudestisyntynyt, sinä pidät Jeesusta yhtenä Jumalan Persoonana et Jumalan aino syntyisenä Poikana.


      • ~~tähkäpää~~
        profetta kirjoitti:

        Jatkoa;Taivaissa ei ole Jeesus nimistä Jumalaa. 2. Taivaissa ei ole Jumalaa jolla on kolme persoonaa. 3.Pyhä Henki ei ole persoona, Pyhä Henki on Isä Jumalan Henki ei persoona. Ilmestyskirja 5 luku, sieltä löytyy todistus siitä kuinka Pojalla Jeesuksella on myös ne Jumalan 7 Henkeä. Koska Isä Jumala antoi Pojalleen Jeesukselle kaiken vallan maanpäällä niin hän antoi pojalleen myös ne 7 Henkeä. Eihän poika voisi muuten hallita maanpäällä. Jeesus sanoo: Se mikä on Isän omaa on hänen omaa ja mikä on hänen omaa on Isän omaa. Ps. JUMALA JA KARITSA HALLITSEVAT AINA JA IANKAIKKISESTI.AAMEN.

        Jos väität, että Pyhä Henki ei ole personaa, silloin et ilmiselvästikään tiedä, mitä persoona tarkoittaa, enkä sitä täällä enää ala selittämään, sillä se ei Sinua auta, vain Jumala voi Sinua auttaa ja siksi en minäkään halua kanssasi väitellä sen enempää, kuin vain kertoa Sinulle, mistä löytyy Tie, Totuus ja Elämä.

        Ne löytyvät Jeesuksesta Kristuksesta, sillä Hän on Tie, Totuus ja Elämää ja joka Häneen uskoo, se pelastuu ja löytää iankaikkisen elämän lähteen ja sen jälkeen hänen ei tarvitse enää kulkea etsien, eikä kysellen, vaan Jumalan Henki kirkastaa hänelle Sanaansa ja kaiken sen totuuden, mitä on tarpeellista kirkastua.

        Jumalan Henki ei ohjaa ja kuljeta ketään väärään ja siitä me tiedämme, kuka on Jumalasta syntynyt, sillä hänen elämänsä hedelmä kertoo meille, kuka on hänen opettajansa ja koska jokaisen ihmisen suu puhuu sitä, mitä sydämessä on, siitä voimme myöskin nähdä, mikä henki ketäkin kuljettaa ja hallistee.

        Ihminen, joka on syntynyt Jumalasta, Jeesuksen Kristuksen kautta, ei kiellä Jumalan Sanan totuuksia, ei kiellä Isää, eikä Poikaa, eikä myöskään Pyhää Henkeä!!


      • profetta
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Jos väität, että Pyhä Henki ei ole personaa, silloin et ilmiselvästikään tiedä, mitä persoona tarkoittaa, enkä sitä täällä enää ala selittämään, sillä se ei Sinua auta, vain Jumala voi Sinua auttaa ja siksi en minäkään halua kanssasi väitellä sen enempää, kuin vain kertoa Sinulle, mistä löytyy Tie, Totuus ja Elämä.

        Ne löytyvät Jeesuksesta Kristuksesta, sillä Hän on Tie, Totuus ja Elämää ja joka Häneen uskoo, se pelastuu ja löytää iankaikkisen elämän lähteen ja sen jälkeen hänen ei tarvitse enää kulkea etsien, eikä kysellen, vaan Jumalan Henki kirkastaa hänelle Sanaansa ja kaiken sen totuuden, mitä on tarpeellista kirkastua.

        Jumalan Henki ei ohjaa ja kuljeta ketään väärään ja siitä me tiedämme, kuka on Jumalasta syntynyt, sillä hänen elämänsä hedelmä kertoo meille, kuka on hänen opettajansa ja koska jokaisen ihmisen suu puhuu sitä, mitä sydämessä on, siitä voimme myöskin nähdä, mikä henki ketäkin kuljettaa ja hallistee.

        Ihminen, joka on syntynyt Jumalasta, Jeesuksen Kristuksen kautta, ei kiellä Jumalan Sanan totuuksia, ei kiellä Isää, eikä Poikaa, eikä myöskään Pyhää Henkeä!!

        Miljardi ihmistä kokoontuu samaan aikaan eripuolilla maailmaa rukoilemaan Hengessä ja Totuudessa ja kaikki täyttyvät Pyhällä Hengellä. Minkä muodon annat Pyhälle Hengelle kun persoonaksi väitätät.


      • ~~tähkäpää~~
        profetta kirjoitti:

        Miljardi ihmistä kokoontuu samaan aikaan eripuolilla maailmaa rukoilemaan Hengessä ja Totuudessa ja kaikki täyttyvät Pyhällä Hengellä. Minkä muodon annat Pyhälle Hengelle kun persoonaksi väitätät.

        Luuletko siis että persoona tarkoittaa samaa kuin ruumillistuma??


      • ~~tähkäpää~~
        profetta kirjoitti:

        Sinä tähkäpää et ole uudestisyntynyt, sinä pidät Jeesusta yhtenä Jumalan Persoonana et Jumalan aino syntyisenä Poikana.

        Mihin perustat väittämäsi?

        Jos joku, niin minähän se olen tuonut täällä Ekivaarillekin yhden jos toisenkin kerran esille sitä, että Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä, joten annat väärän todistuksen lähimäisestäsi.

        Ekivaari on taas sitä mieltä, että Jeesus on Joosefin poika ja minusta tuntuu, että sinä en olet oikein perillä ollenkaan, mitä Jeesus on, kunhan vain olet vastaanpanemassa, kuten entinen mies kirkkovaltuustossa koko vuoden, mutta hän sentään tunnusti, ettei tiedä asioista mitään ja on vain mennyt sinne vastaanpanemaan. :)

        Eli kuten tuolla edellä jo kirjoitin, olet rakentanut kolminaisuudesta omien olettamustesi olkiukon, joka ei ole millään tavoin yhtä Raamatun ilmoittaman kolminaisuuden kanssa ja nyt käyt tuota itse rakentamaasi olkiukkoa vastaan ja siksi teet todella paljon hutilaukauksia, koska väität sellaisia, mikä ei ole totta.


      • profetta
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Luuletko siis että persoona tarkoittaa samaa kuin ruumillistuma??

        Suomisanakirja.fi siellä sulle tähkäpää. Ps.kerroppa kuinka minun poikani voi olla yksi minun persoona ja kuinka Jeesus voi olla yksi Isä Jumalan persoona. Jeesus sanoo; Pojalla on elämä itsessänsä.mikä todistaa sen että poika Jeesus on oma persoonansa.


      • profetta
        profetta kirjoitti:

        Suomisanakirja.fi siellä sulle tähkäpää. Ps.kerroppa kuinka minun poikani voi olla yksi minun persoona ja kuinka Jeesus voi olla yksi Isä Jumalan persoona. Jeesus sanoo; Pojalla on elämä itsessänsä.mikä todistaa sen että poika Jeesus on oma persoonansa.

        Jos sinussa tähkäpää olisi kolme persoonaa niin siloim sinä olisit jakomielitautinen.


      • ~~tähkäpää~~
        profetta kirjoitti:

        Jos sinussa tähkäpää olisi kolme persoonaa niin siloim sinä olisit jakomielitautinen.

        Mutta minähän en olekaan kolmiyhteinen JUMALA, Isä, Poika ja Pyhä Henki!

        Selvästikin ajattelet Jumalaa ja Hänen Kaikkivaltiuttaan ja Kaikkivoipaisuuttaan meidän ihmisten pienin järjenpäätelmin, mutta Sinun tulee laittaa omat järkeilysi sivuun ja kohdata ensiksi Jeesus Kristus Pelastajanasi ja Vapahtajanasi ja kun Pyhä Henki tulee ja täyttää Sinut, Sinä alat Hänen opetuksessaan ja antamansa taivaallisen viisauden kautta ymmärtämään hengelliset hengellisesti!


      • ~~tähkäpää~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Mutta minähän en olekaan kolmiyhteinen JUMALA, Isä, Poika ja Pyhä Henki!

        Selvästikin ajattelet Jumalaa ja Hänen Kaikkivaltiuttaan ja Kaikkivoipaisuuttaan meidän ihmisten pienin järjenpäätelmin, mutta Sinun tulee laittaa omat järkeilysi sivuun ja kohdata ensiksi Jeesus Kristus Pelastajanasi ja Vapahtajanasi ja kun Pyhä Henki tulee ja täyttää Sinut, Sinä alat Hänen opetuksessaan ja antamansa taivaallisen viisauden kautta ymmärtämään hengelliset hengellisesti!

        Muistatko, miten Pyhä Henki tuli Jeesuksen päälle kyyhkysen muodossa?

        Eli siinä Hän oli jopa silminnähdenkin eri persoonassa, vaikka persoona ei tarkoitakaan varsinaisesti ruumiillistumaa, mutta ehkäpä Jumala antoi tuon tapahtua niille, jotak eivät muuten usko.


      • jaikalii
        profetta kirjoitti:

        Jos sinussa tähkäpää olisi kolme persoonaa niin siloim sinä olisit jakomielitautinen.

        >>>Jos sinussa tähkäpää olisi kolme persoonaa niin siloim sinä olisit jakomielitautinen.


      • profetta kirjoitti:

        Jos sinussa tähkäpää olisi kolme persoonaa niin siloim sinä olisit jakomielitautinen.

        Jos noin on, niin vastaatko minulle seuraavaan kysymykseen ?

        Asuuko Kristus sinussa ?

        Sanan mukaan Hän asuu uskovassa:

        2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

        No, jos siis Jeesus ei ole Jumala, niin kuinka sinussa asuu siis kaksi ihmistä ???

        Asuuko sinussa Jeesus ?

        Asuuko sinussa toinen ihminen, oletko siis itse jakomielitautinen ?


      • profetta
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Jos sinussa tähkäpää olisi kolme persoonaa niin siloim sinä olisit jakomielitautinen.

        Sinähän olet protestantti.jaikali.ps. oppisi mukaan Jumala syntyy Jumalasta kyllä olet täysin ulkona totuudesta. Jeesuksellä ei ole lapsia, mutta Isä Jumalalla on Poika Jeesus ja poika ei ole isänsä persoona.


      • profetta
        vr62 kirjoitti:

        Jos noin on, niin vastaatko minulle seuraavaan kysymykseen ?

        Asuuko Kristus sinussa ?

        Sanan mukaan Hän asuu uskovassa:

        2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

        No, jos siis Jeesus ei ole Jumala, niin kuinka sinussa asuu siis kaksi ihmistä ???

        Asuuko sinussa Jeesus ?

        Asuuko sinussa toinen ihminen, oletko siis itse jakomielitautinen ?

        Sinulta puuttuu ymmärrys siihen että Isä Jumala ja Poika Jeesus ovat Pyhän Henkensä kautta ihmessä.ps. eikös uskova ole Pyhän Hengen temppeli.Hä.


      • profetta
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Muistatko, miten Pyhä Henki tuli Jeesuksen päälle kyyhkysen muodossa?

        Eli siinä Hän oli jopa silminnähdenkin eri persoonassa, vaikka persoona ei tarkoitakaan varsinaisesti ruumiillistumaa, mutta ehkäpä Jumala antoi tuon tapahtua niille, jotak eivät muuten usko.

        Muistako sinä kun pilvestä kuului ääni;Tämä on minun rakas poikani kuulkaa häntä.


      • profetta
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Muistatko, miten Pyhä Henki tuli Jeesuksen päälle kyyhkysen muodossa?

        Eli siinä Hän oli jopa silminnähdenkin eri persoonassa, vaikka persoona ei tarkoitakaan varsinaisesti ruumiillistumaa, mutta ehkäpä Jumala antoi tuon tapahtua niille, jotak eivät muuten usko.

        Apostolin teoissa jokaisen joka täyttyi Pyhäällä Hengellä tuli pään päälle tulisia kieliä, miten sen tulkitset.Kyyhkynen on vertaus, laskeutui niin kuin kyyhkynen.


      • profetta kirjoitti:

        Sinulta puuttuu ymmärrys siihen että Isä Jumala ja Poika Jeesus ovat Pyhän Henkensä kautta ihmessä.ps. eikös uskova ole Pyhän Hengen temppeli.Hä.

        Kyllä minä sen ymmärrän hyvinkin, sillä Kristus asuu minussa, sinun oma tulkintasi vain on hieman outo !

        Siis jos sanot että Jeesus ei ole Jumala ?

        Jos noin on, niin mitä Jeesus siis on ?

        Vain ihminen ?

        Onko Jeesus luotu ?

        Miten Jeesusta voidan sanoa Jumalan Pojaksi ?

        Nyt on siis kyse siitä, että sanotaan Isä ja Poika ja Pyhä Henki, ja nämä ovat yhdessä Jumala siis He ovat Jumalan koko olemus !

        Siis ihminen tehtiin Jumalan kuvaksi, siinä sanotaan kuitenkin TehkäämME ihminen kuvaksemme !

        Ihmisessä on samoin sielu ja henki ja ruumis, ja näiden osien kautta ihminen on kuitenkin yksi, eikä ole olemassa ihmistä ilman, että nuo kolme osaa ovat olemassa !

        Jumalassa on myös nuo "kuvan" 3 osaa, eli Isä eli sielu, eli Jumalan olemus, ihan kuten ihmisen olemus on sielu !

        Jumalassa on myös henki, eli Pyhä Henki, ja kuvana siis ihmisen henki eli elämä, joka on itsessään näkymätön, ihan kuten sielukin !

        Sitten on ruumis, jonka ruumiin Sanojen ja Tekojen kautta näemme ihan käytännössä sen, mitä on Jumala, eli Jeesus on se näkyvä osa, ja Hän todistaa itsestään monessa kohtaa tämän asian suhteen !

        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        Hepr. 10:5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

        Kol. 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

        Hepr. 1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

        Selventääkö tämä tätä asiaa ?


      • profetta
        vr62 kirjoitti:

        Kyllä minä sen ymmärrän hyvinkin, sillä Kristus asuu minussa, sinun oma tulkintasi vain on hieman outo !

        Siis jos sanot että Jeesus ei ole Jumala ?

        Jos noin on, niin mitä Jeesus siis on ?

        Vain ihminen ?

        Onko Jeesus luotu ?

        Miten Jeesusta voidan sanoa Jumalan Pojaksi ?

        Nyt on siis kyse siitä, että sanotaan Isä ja Poika ja Pyhä Henki, ja nämä ovat yhdessä Jumala siis He ovat Jumalan koko olemus !

        Siis ihminen tehtiin Jumalan kuvaksi, siinä sanotaan kuitenkin TehkäämME ihminen kuvaksemme !

        Ihmisessä on samoin sielu ja henki ja ruumis, ja näiden osien kautta ihminen on kuitenkin yksi, eikä ole olemassa ihmistä ilman, että nuo kolme osaa ovat olemassa !

        Jumalassa on myös nuo "kuvan" 3 osaa, eli Isä eli sielu, eli Jumalan olemus, ihan kuten ihmisen olemus on sielu !

        Jumalassa on myös henki, eli Pyhä Henki, ja kuvana siis ihmisen henki eli elämä, joka on itsessään näkymätön, ihan kuten sielukin !

        Sitten on ruumis, jonka ruumiin Sanojen ja Tekojen kautta näemme ihan käytännössä sen, mitä on Jumala, eli Jeesus on se näkyvä osa, ja Hän todistaa itsestään monessa kohtaa tämän asian suhteen !

        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        Hepr. 10:5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

        Kol. 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

        Hepr. 1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

        Selventääkö tämä tätä asiaa ?

        ""istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa"" mieti tätä kirjoitustasi.


      • profetta kirjoitti:

        ""istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa"" mieti tätä kirjoitustasi.

        Jospa itse miettisit ja tutkisit lisää asioita ?

        On siis kolme persoonaa kuitenki ja silti meillä on Yksi Jumala !

        Sinä vain et kykene itse ilmeisesti ymmärtämään Jumalaa ja Hänen olemustaan oikein, jos siis Jeesus muka ei ole Jumala, en siis sano, että Jeesus on Isä Jumala, siis sielu ei ole kuitenkaan OLEMUKSELTAAN sama kuin ruumis, vaikka ne ovat yhtä.


      • ml213.
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Jos sinussa tähkäpää olisi kolme persoonaa niin siloim sinä olisit jakomielitautinen.

        Onko jaikalin sielu persoona? Onko ruumis persoona? Onko henkesi persoona?
        Ymmärrätkö ihmisen persoonallisuutta ja sen piirteitä?

        Tuo tekemäsi JUMALAN kuvan ihmisen ja nelijalkaistren kaltaiseksi on todellisesti vienyt sinulta ymmärryksen ja siten koko JUMALA on muuttunut mysteeriseksi kolminaisuusoppilaan toteamusta lainaten. No, mielikuvitusen puutteesta sinua ei ole vähättäleminen.


      • ml213.
        profetta kirjoitti:

        ""istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa"" mieti tätä kirjoitustasi.

        1.Korinttolaiskirje:
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA olisi kaikki kaikissa

        Tuossapa on kolmionaisuus oppilaalle todellinen päänvaiva mietittäväksi. Yksi jae, jossa JUMALA on ilmoittanut suuren kokonaisuuden tapahtumineen.

        Todellisuudessa JUMALA on alistanut Pojan valtaan/alle kaiken ja Poikakin alistetaan lopuksi sen valtaan eli JUMALAN.

        Lapsikin ymmärtää, miten on vallan antaja ja vallan saaja ja lopuksi asia ennelistetaan, jolloin valta on palautunut takaisin JUMALALLE, että tämä totinen JUMALA olisi jälleen kaikki kaikessa. Juuri tuohon välivaiheeseen liittyy, miten me olemme tämän totisen JUMALAN Pojassa.

        Mutta, kerroppa se heille! Mieluimmin pitävät sormensa suussa kuin tulisivat valistetuksi.


      • ml213. kirjoitti:

        1.Korinttolaiskirje:
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA olisi kaikki kaikissa

        Tuossapa on kolmionaisuus oppilaalle todellinen päänvaiva mietittäväksi. Yksi jae, jossa JUMALA on ilmoittanut suuren kokonaisuuden tapahtumineen.

        Todellisuudessa JUMALA on alistanut Pojan valtaan/alle kaiken ja Poikakin alistetaan lopuksi sen valtaan eli JUMALAN.

        Lapsikin ymmärtää, miten on vallan antaja ja vallan saaja ja lopuksi asia ennelistetaan, jolloin valta on palautunut takaisin JUMALALLE, että tämä totinen JUMALA olisi jälleen kaikki kaikessa. Juuri tuohon välivaiheeseen liittyy, miten me olemme tämän totisen JUMALAN Pojassa.

        Mutta, kerroppa se heille! Mieluimmin pitävät sormensa suussa kuin tulisivat valistetuksi.

        Joopa joo taas, en jaksa kanssasi näitä turhia väittelyjä !

        Kun kaikki asetetaan kohdalleen taas, niin Hän joka ITSE alensi itsensä istuu samalla valtaistuimella Isän kanssa taas !

        Siis Jumalan suunnitelma on tullut päätökseen siinä kohtaa ja silloin kaikki asetataan taas TAKAISIN kohdalleen !

        Mutta näitä kun ette kykene ymmärtämään, niin te eksytte, ikävä kyllä !


      • profetta
        vr62 kirjoitti:

        Joopa joo taas, en jaksa kanssasi näitä turhia väittelyjä !

        Kun kaikki asetetaan kohdalleen taas, niin Hän joka ITSE alensi itsensä istuu samalla valtaistuimella Isän kanssa taas !

        Siis Jumalan suunnitelma on tullut päätökseen siinä kohtaa ja silloin kaikki asetataan taas TAKAISIN kohdalleen !

        Mutta näitä kun ette kykene ymmärtämään, niin te eksytte, ikävä kyllä !

        Mitä sitä väitellään, pitäköön kolminaisuusopin puolustajat oppinsa. SE mitä minä itse olen saanut Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta kun olen ollut kuuliainen ja uskollinen hänellekin. Olen saanut armolahjat, siunauksia ja ihmeet ja merkit ovat todellisuutta. Ps. Herrani Jeesus sanoo;Joka minua palvelee,sitä Isä Kunniottaa.


      • ml213.
        vr62 kirjoitti:

        Joopa joo taas, en jaksa kanssasi näitä turhia väittelyjä !

        Kun kaikki asetetaan kohdalleen taas, niin Hän joka ITSE alensi itsensä istuu samalla valtaistuimella Isän kanssa taas !

        Siis Jumalan suunnitelma on tullut päätökseen siinä kohtaa ja silloin kaikki asetataan taas TAKAISIN kohdalleen !

        Mutta näitä kun ette kykene ymmärtämään, niin te eksytte, ikävä kyllä !

        1.Korinttolaiskirje:
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA olisi kaikki kaikissa


        Ai, vaikea ymmärtää? Heh heh...Helppo ymmärtää ja ristiriidaton kokonaisuuden kanssa. Mistä alentamiseta haaveilet. Vallan antamisesta ja vallan saamisestahan tuossa ilmoitetaan kuten Jeesus myös opetti toisaalla.


      • vr62 kirjoitti:

        Joopa joo taas, en jaksa kanssasi näitä turhia väittelyjä !

        Kun kaikki asetetaan kohdalleen taas, niin Hän joka ITSE alensi itsensä istuu samalla valtaistuimella Isän kanssa taas !

        Siis Jumalan suunnitelma on tullut päätökseen siinä kohtaa ja silloin kaikki asetataan taas TAKAISIN kohdalleen !

        Mutta näitä kun ette kykene ymmärtämään, niin te eksytte, ikävä kyllä !

        Poika ei istu jatkuvasti samalla Majesteetin valtaistuimella Isän kanssa, vaan Daavidilta perityllä valtaistuimella, joka sijaitsee Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella:

        Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsua Korkeimman Pojaksi, ja - H e r r a
        J u m a l a - a n t a a - h ä n e l l e - Daavidin, hänen isänsä, - v a l t a i s t u i m e n,"

        Heprealaiskirje 8
        1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa:

        Luukas 1:32
        "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,"


      • jaikalii
        profetta kirjoitti:

        Mitä sitä väitellään, pitäköön kolminaisuusopin puolustajat oppinsa. SE mitä minä itse olen saanut Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta kun olen ollut kuuliainen ja uskollinen hänellekin. Olen saanut armolahjat, siunauksia ja ihmeet ja merkit ovat todellisuutta. Ps. Herrani Jeesus sanoo;Joka minua palvelee,sitä Isä Kunniottaa.

        Sinä hylkäät Jumalan sanat joita vr62 toi esille täysin Raamatun Sanan Hengen mukaisesti 9.1.2014 16:00.

        Sinä profetta muutat aihetta. Otat Sanan Totuuden Hengen tilalle omat kokemuksesi ja jopa itsesi ja väittämäsi kuuliaisuuden. Olet itse itsellesi auktoriteetti. Niin ei kukaan Pyhässä Hengessä tee. Sana on aina auktoriteetti hengelliselle uskovalle.


      • profetta
        jaikalii kirjoitti:

        Sinä hylkäät Jumalan sanat joita vr62 toi esille täysin Raamatun Sanan Hengen mukaisesti 9.1.2014 16:00.

        Sinä profetta muutat aihetta. Otat Sanan Totuuden Hengen tilalle omat kokemuksesi ja jopa itsesi ja väittämäsi kuuliaisuuden. Olet itse itsellesi auktoriteetti. Niin ei kukaan Pyhässä Hengessä tee. Sana on aina auktoriteetti hengelliselle uskovalle.

        Kun pidät itseäsi niin hyvänä niin kuvaisitko youtubeen vaikka laulat tai julistat sitä oppiasi kun kerta pidät itseäsi niin nöyränä. Vai pelkäätkö laittaa niitä sinne koska voi paljastua että oletki "katolilainen" .


    • markku miettinen

      On yleensä haitaksi kaikille, että riitelemme keskenämme ja pidämme kiinni mielipiteistämme. Tosin on hyvä pitää kiinni siitä mihin uskoo, mutta ylhäältä tuleva viisaus on myös taipuisa. Eihän Jumalan seurakuntaa ole perustettu meidän itsepäisyyden varaan vaan Kristus Kalliolle ilmestyksen kautta. Uskon, että meidän kaikkien pitäisi kysyä jopa Jumalankin mielipidettä ja anoa, että Hän aukaisisi meille ilmestyksen kautta miten asiat on. On inhimillistä, että pidämme kiinni siitä mitä meille on opetettu, mutta se riitely jolle ei ole loppua on aivan turhaa. Meidän vastustajamme saatan pääsee helpolla kun ei tarvitse nähdä vaivaa Jumalan lasten yhteyden hajottamiseen me kun teemme sen ihan itse. Mietitäänpä, on monia kirkkokuntia ja seurakuntia ja kaikilla oma näkemys Jumalasta, kasteesta, uskosta, Pyhästä Hengestä, uudesti syntymästä, seurakunta opista ym. ym. ym. Ja kaikki ne sanovat olevansa Jumalan seurakuntia.? Niin ei voi olla! Jumalan Sana on asettanut selvät ja vakaat linjat KAIKELLE.! Meidän velvollisuus on etsiä Jumalaa ja Hänen tahtoaan kaikissa asioissa eikä riidellä keskenämme. Mikä on Petri Paavola tai mohikaani tai jakail tai minä tai joku muu nimimerkin taakse piiloutuva "profeetta". Eikö Jumala valmistanut pelastuksen jo ennen kuin loi mitään tähän maailmankaikkeuteen, missä me olimme, kuka meistä oli hänen neuvon antajanaan? Uskon Jumalan olevan kykenevä vielä tänäänkin ohjaamaan meidät jokaisen henkilökohtaisesti pelastukseen ja kaikkeen tarvittavaan tietoon mitä tulee Hänen Sanaansa ja oppiinsa nähden. Meidän velvollisuus on etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen tahtoaan ei olla ojentamassa toisiamme vaan itseämme, joskus Jumala käyttää meitäkin ojentamiseen, mutta sen lähtökohta on Hänen Rakkautensa meitä kaikkia kohtaan. Kallio jolle Jumala rakentaa seurakuntansa on Hänen puhe ilmestyksenä siitä miten asiat on. Uskommehan ja luotammehan siihen, että Jumala on kykenevä saattamaan aloittamansa työn päätökseen. Maailman merkit osoittavat tämän maailmanajan olevan lopussa, kaikki mitä maailmassa on, on Jumalan Sanaa vastaan ei siis voi olla kaukana se päivä joka tulessa palaa, veljet on aika turvata vain Herraan joka yksin voi meidät pelastaa. Sananlaskut 4:20. Siunausta meille kaikille.

      • profetta

        Mihin sinulta on Jeesus Kristus Jumalan Poika kadonnut.Jeesuksesta on sinullekkin tullut kompastuskivi ja loukkauskallio. Kuinka sinä voit olla Jumalan lapsi kun et Poikaa Jeesusta kunnioita ja palvele.


      • profetta
        profetta kirjoitti:

        Mihin sinulta on Jeesus Kristus Jumalan Poika kadonnut.Jeesuksesta on sinullekkin tullut kompastuskivi ja loukkauskallio. Kuinka sinä voit olla Jumalan lapsi kun et Poikaa Jeesusta kunnioita ja palvele.

        En ole puskajussi; jukka.l youtube ja netissä kulmakivenseurakunta1


      • profetta kirjoitti:

        Mihin sinulta on Jeesus Kristus Jumalan Poika kadonnut.Jeesuksesta on sinullekkin tullut kompastuskivi ja loukkauskallio. Kuinka sinä voit olla Jumalan lapsi kun et Poikaa Jeesusta kunnioita ja palvele.

        Palvelemme Isää Isänä, Jeesusta Kristusta Jumalan poikana, välimiehenä ja iankaikkisena ylimmäisenä pappina, joka vieläkin yhdessä pyhän hengen kanssa rukoilee Isää Jumalaa meidän puolestamme:

        Room. 8:26
        "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoilla, niin kuin rukoilla tulisi, mutta - H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.

        Room. 8:27
        "Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä - H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."

        Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus
        J e e s u s - o n - s e, - j o k a - on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e meidän edestämme." [Hepr. 4:14; 5:5,6; 8:1]

        Hepr. 7:25
        "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska - h ä n - a i n a - e l ä ä -
        r u k o i l l a k s e e n - heidän puolestansa."

        Jos Jeesus ja Pyhä henki olisi Jumala, he eivät ketään Jumalaa rukoilisi!


    • hopi hop

      Olet yks sekoittaja tässä hengellisesä kentässä , missä syy, palaa sinne missä lankesit ja aloita alusta.

      • profetta

        Totuus on aina käännynnäisistä sekoittamista.Kolminaisuusoppi on isästä per.keleestä.Hengetöntä on mitä kolminaisuusoppi tuo tullessaan,ei tarvi mennä kuin lähimmän helluntaiseurakunnan kokoukseen.


    • @@@ kirjoitti 8.1.2014 klo 13:47 mm.:

      Jeesus sanoo: "Minä olen..." ("ego eimi")

      Tuon selittää Jeesuksen opetus, ettei puhuja ole Jeesus, vaan Isä, joka Jeesuksessa asui:

      Johannes 6
      38 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, (ja sanoi sanat) jotka ovat hänen." [Matt. 5:20; Hepr. 1:2]

      1.Joh.5:20 jakeen yhteyteen kuuluu ehdottomasti saman luvun 19. jae, joka puhuu Isästä, josta kaikki on. 1. Joh.5:20. jakeen "hän"-pronomi viittaa Isään, hän on todellinen Jumala, jonka pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa olemme!

      Johannes 17
      1 'Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: - "I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
      3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t, - j o k a - y k s i n - o l e t
      t o d e l l i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

      Näin selitettynä tämä jae ei ole ristiriidassa Jeesuksen omassa todistuksessa sanotun asian kanssa, vaan oikeassa Raamatun kontekstissä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe