Miksi ihmiset ovat niin herkkäuskoisia ja uskovat ensimmäistä vastaantulijaa, kun pää pitäisi olla asennettu niin, että jokainen viranomainen on lähtökohtaisesti valehtelija! Kun pää on säädetty oikealle taajuudelle, ei valittaminenkaan tuota pelkoa ja itse-epäilyä.
Toimeentulotuki
- etuuskäsittelijä / sosiaalityöntekijä valehtelee
- sosiaalilautakunta / jaosto valehtelee
- aikuisten sosiaalityön linjajohtaja valehtelee
Huomatkaa tässä kohtaa, että teidät on torjuttu jo kolmesti. Tämä on vakiokäytäntö, ei poikkeus. Ei sitä valittamista pidä kesken jättää!
- hallinto-oikeus : tässä kohtaa alkaa totuus yleensä paljastumaan ja voitte onnitella intuitiotanne, kun hallinto-oikeus kumoaa toimeentulotukipäätöksen ja palauttaa sen sinne, mistä se tulikin
Hankkikaa kokemusta valittamisesta älkääkö jääkö itkemään, kuinka epäoikeudenmukaisesti teitä on kohdeltu! Myöskään ei kannata liikaa tukeutua muihin valituksenteossa vaan paras on hoitaa homma itse alusta loppuun. Kokemusta valittamisesta löytyy yleensä näiltä palstoilta.
Mikä tässä on vielä epäselvää? Valituksen voi kirjoittaa omin käsin, ei sitä tulostintakaan tarvita. Hankkikaa kirjekuoria ja postimerkkejä pahanpäivän varalle.
Mitkä syyt sinua ovat tähän saakka estäneet valittamasta? Jotkut ihmiset ajattelevat kroonisesti niin, että 'ei sieltä mitään kuitenkaan saa'. Tällainen ajattelu on valehtelua. Se on itselleen valehtelua.
Oikaistaan vielä sekin väärinkäsitys. että toimeentuloa saisi alentaa automaattisesti 20-40 % työvoimaviranomaisen lausunnon perusteella. Ei saa! Oikeampi tapa on ajatella, että tukea ei saa alentaa, sillä se on ihmisarvon vastaista. Jokaisesta toimeentulotuen alentamisesta kuuluu valittaa.
Vaalikaa oikeuksianne ihmisarvoiseen elämään! Jos ette itsestänne enää välitä, niin välittäkää edes lapsistanne!
Valittaminen on taidelaji!
17
298
Vastaukset
- sossulle "pataan"
"Huomatkaa tässä kohtaa, että teidät on torjuttu jo kolmesti. Tämä on vakiokäytäntö, ei poikkeus. Ei sitä valittamista pidä kesken jättää!"
Juuri noin. Tosin valittaminen on ehkä väärä sana koska kyseessä on muutoksen haku.
Tuolla torjumisella pyritään lannistamaan muutoksen hakija. Kun hakee muutosta viranomaisen päätökseen niin ei pidä uskoa sanaakaan sitä mitä viranomainen sanoo koska hän on asiassa vastapuoli.
"Myöskään ei kannata liikaa tukeutua muihin valituksenteossa vaan paras on hoitaa homma itse alusta loppuun. Kokemusta valittamisesta löytyy yleensä näiltä palstoilta."
Itse ole kaikki valitukseni väsännyt, kertaakaan en ole hallinto-oikeudessa hävinnyt ja ina on sossulle "pataan" tullut.
'ei sieltä mitään kuitenkaan saa'.
Tuo on yleinen asenne. Ei varmasti saa ellei hae muutosta, mutta jos hakee niin sitten voi saada, ei hommassa ole muuta kun voitettavaa. Viime aikoina nuo sossun laittomat päätökset ovat yleistyneet ja valehtelu ja painostus muutoksen hausta luopumiseksi yhä härskimmäksi.- jookostakookosta
Sinun pitäisi mennä typpiin ja ilmoittaa, että haluat alkaa työttömien nettikonsulentiksi työkkärin ja sossun viranomaisia vastaan! Ammattinimikkeesi voisi olla kapuloitarattaisiinpanija ja korvaukset tietysti juoksisivat. Työllisyytesi olisi taattu loppuelämän ajaksi ja mahdollisuudet työllistää itsesi kohoaisivat huippulukemiin! Eihän tuohon hommaan koulutusta tarvita vaan kokemusta! Mikähän olisi vastaus...
- sossulle "pataan"
Kiitos vinkistä. Tuota aion ehdottaa jos yrittävät laittaa orjatöihin, pelkillä korvauksilla en tuotakaan työtä tekisi palkkaa pitäsi maksaa.
- jookostakookosta
My pleasure. Etkö edes kauniita naisia auttaisi ilmaiseksi? =o
- -kiitos-
Nytkin teet enemmän kuin tarpeeksi, etkä vissiin tästä vilpittömästä hädänalaisten ihmisten auttamisesta saa nytkään mitään palkkaa..mutta niinhän sitä sanotaan, että kiitoksella se kissakin elää (voi kun me muutkin elettäis) :-) joten KIITOS kun jaksat auttaa meitä muita tässä byrokratiaviidakossa ym. PS.! Eivät ehkä TYP:issä/työkkärissä saattais hirveesti tykätä tuosta kapuloitarattaisiinpanija-"ammatti"nimikkeestä ;-D muuten kyllä aivan mainio
- sossulle "pataan"
Tottakai auttaisin kaikkia, mieluummin kauniita naisia, tosin ne palvelut asiakkaille olisi ilmaisia asiakkaille. Nuo kyykyttäjät saisivat luvan hankkia rahat palkkaamiseeni.
Olen jo aikaisemmin ajatellut ehdottaa että menisin sossuun neuvomaan virkailijoita laki- ja tietoteknisissä asioissa. Noista taidoista on selviä puutteita sossussa kun ei asiakaspalvelu edes tiennyt henkilötietolain olemassa olosta eikä etuuskäsittelijä osannut avata jpg-tiedostoa joka oli sähköpostin liitteenä, eli aika tumpeloita ovat. - Vivutettu
Täyttä asiaa, tääläkin viranomainen on valehdellut kirkkain silmin ja asenne oli tylyttävä kirjoittajaa kohtaan. 24kk meni että huomasin tahallisen virheen, jossa oli neuvottu vastoin asetusta. Tietysti, koska Kaupunki ja lastensuojelu näin menettelemällä säästivät rahaa. Tässä on kyse virkavirheestä jos toimitaan virheellisesti sekä harhauttamalla vastoin hyväksyttyä asetusta. Lisäksi tehty päätös aiheutti allekirjoittaneelle suuren tulovajeen sekä he väittivät etten täten olisi edes oikeutettu sosiaaliturvaan. Asia ilmaistiin hyvin painavasti. Laki ja asetus kertoivat toista, olinkin oikeutettu vähävaraisena saamaan viimesijaista turvaa. Törkeää valehtelua muutamilta viranhaltijoilta päin kasvoja. Olen ilmeisesti ö-luokan kansalainen työttömyydestä johtuen.
- älä välitä
"Olen ilmeisesti ö-luokan kansalainen työttömyydestä johtuen. "
Kaikki sossun asiakkaat ovat sossun mielestä ö-lukokan kansalaisia ja varsinkin ne jotka valittavat eivätkä suostu heidän "suuerssa viisudessaan" tekemiin päätöksiin. Siellä asiakas on aina väärässä riippumatta siitä mitä laki sanoo. - oikea suora.
Ei sosku uskalla alentaa enään mun tukee koska kerran suutuin ja vedin nyrkillä sosku ämmää koska alensi ilman syytä tukee. Sain 200 sakkoa mutta sosku senkin maksoi. Tietävät kyllä että mua ei kannata suututtaa .
- OIKEIN NIILLE
juu turpaan vaan sossun sikoja ja työkkärin karenssin määrääjiä.LÄSÄHTI!
- ...
"Myöskään ei kannata liikaa tukeutua muihin valituksenteossa vaan paras on hoitaa homma itse alusta loppuun. Kokemusta valittamisesta löytyy yleensä näiltä palstoilta."
Toki noinkin mutta kyllä ne itse väsätyt valitukset joskus johtavat jopa siihen, että sitten saavat muutkin kärsiä kun ei tulekaan toivottu päätös vaan jotain aivan muuta.
Apua kannattaa etsiä ja pyytää jos ei itse ole aivan varma osaamisestaan, eli mm. silloin jos lakiteksti ei ihan lukemalla aukene, tai ei itse löydä netistä lain perusteluja, tai aikaisempia oikeuden toimeentulotukiratkaisuja joita voisi hyödyntää.- atini
Kysymys on myös tunteista ja omista henkilökohtaisista kokemuksista kenties pidemmältäkin ajalta. Lakimiehen tekstistä tulee kliininen tai, jos lakimies yrittää tunteilla, falski.
Pikemminkin asianajotoimistot voisivat käyttää aidosti_asioita_kokeneen tietämystä hyväkseen. *kröhöm* - sossulle "pataan"
Kyllä hallinto-oikeus tutkii asian perinpohjaisesti. Minunkin tapauksissani oli sellaisia asioita joihin en edes älynnyt vedota mutta HaO otti ne esille, siellä riittää ammattitaitoa.
Tärkein osio tuossa valituksessa on kuvata mahdollisimman selvästi mitä on tapahtunut ja miten viranhaltija on toiminut. HaO sitten toteaa onko toimittu oikein ja jos ei ole niin perustelee sen laki- ja asiaperusteilla.
Esim. minun takaisinperintäjutussa sossu yritti sotkea asiaa niin että minun olisi pitänyt ilmoittaa sossulle siitä että olen saanut heidän virheensä johdosta liikaa toimeentulotukea. Mikään laki ei kuitenkaan velvoita korjaamaan sossun virhettä eikä edes hyväksymään virheen korjaamista asiakkaan vahingoksi. Hallintolain mukaan virheen saa korjata asikkaan vahingoksi VAIN asiakaan suostumuksella. Minun tapakusessani eivät edes kysyneet tuota suostumusta vaan vähensivät liikaa maksamansa tuen seuraavassa päätöksessä ja sitten väittivät ettei se ole takaisinperintää, eivät osanneet kertoa sitä mitä se sitten oli. Väittivät toimineensa lain hengen mukaisesti, lain kirjaimen mukaisesti eivät edes väittäneet toimineensa. Lain hengestä ei ollut tietoakaan, eikä lampun-, pullon- eikä edes pyhästä hengestä.
- atini
Huomioikaa seuraavat seikat, kun saatte sen toimeentulotukipäätöksen, johon olette tyytymättömiä:
- teillä on vain 14 päivää aikaa esittää vaatimus päätöksen muuttamisesta
Jos ette ollut mitenkään varautunut, että päätös voisi olla itsenne kannalta niin ikävä, niin teillä menee ensimmäinen viikko vain itkiessä sitä päätöksen lopputulosta. Tämän vuoksi täytyisi olla aina hälytysvalmiudessa eli täytyisi osata odottaa, että päätös voi olla jopa miinusmerkkinen.
Toisella viikolla alatte ajattelemaan, että teilläkin on oikeuksia. Silloin otatte toimeentulotukipäätöksen sekä ruutupaperia esiin ja kirjoitatte omin käsin kirjeen osoitteeseen, joka on päätöksen lopussa mainittu.
Oikeaan yläkulmaan kirjoitatte päivämäärän eli sen päivän, jolloin kirjettä kirjoitatte.
Vasempaan yläkulmaan kirjoitatte oman nimenne ja osoitteenne.
Tämän alle vastaanottajan nimen ja osoitteen (päätöksen lopusta löytyy).
Otsikoksi kirjoitatte VAATIMUS VIRANHALTIJAN PÄÄTÖKSEN MUUTTAMISEKSI
Sitten kirjoitatte, mitä haluatte korjattavan. Tyyliin Vaadin, että sosiaalilautakunta tms. korjaa viranhaltijan päätöksen numero se ja se (löytyy ttt-päätöksen oikeasta yläkulmasta) siltä osin, että... (jos haluatte, että päätöstä korjataan osittain) tai siten, että... (jos haluatte kokonaisuuteen muutosta).
Tämän jälkeen lyhyt perustelu sekä allekirjoitus ja nimenselvennös.
Tarvitsette kopiot päätöksestä ja ne saatte paikan päältä ilmaiseksi eli kunnan- / kaupunginvirastosta. Säilyttäkää alkuperäinen päätös itsellänne, koska päätös tulee 99 % varmuudella kielteisenä takaisin ja seuraavaksi te valitatte hallinto-oikeuteen (valitusosoite seuraa sen päätöksen mukana).
- tämä kirje ei ole niin tärkeä, että siihen kannattaa tuhrata paljoa aikaa. Pääasia, että toimitatte sen määräajan kuluessa oikeaan osoitteeseen. Sen sijaan seuraava kirjeenne hallinto-oikeuteen on hyvin tärkeä ja siihen kannattaa alkaa etsiä perusteluja netistä vaatimuksenne tueksi.
- te voitte myös soittaa päätöksen tehneelle virkailijalle ennen muutoksenhakua, mutta luultavasti olette niin tunnekuohuissanne ja virkailija kylmän jäykästi kieltäytyy muuttamasta mitään, että tuskin kannattaa soittaa- soskurokottaa
Lainaus:
"Tämän vuoksi täytyisi olla aina hälytysvalmiudessa eli täytyisi osata odottaa, että päätös voi olla jopa miinusmerkkinen."
Niin totta, vaikka en sos.toimiston asiakkaana ole pitkään ollutkaan. AINA täytyy olla varautunut siihen, että sitä rahaa ei tipukaan kun jollain soskutantalla on ollu vähän huono päivä ja on niiiiin kiva vaikka rokottaa vähän meitä pieniä ihmisiä...
Ja pienenä korjauksena(??) vielä, että jos TTT-laskelma on miinusmerkkinen, niin sehän on vaan meille plussaa ;-D
Lainaus:
"...tämä kirje ei ole niin tärkeä, että siihen kannattaa tuhrata paljoa aikaa. Pääasia, että toimitatte sen määräajan kuluessa oikeaan osoitteeseen. Sen sijaan seuraava kirjeenne hallinto-oikeuteen on hyvin tärkeä ja siihen kannattaa alkaa etsiä perusteluja netistä vaatimuksenne tueksi."
Itse teen juuri valitusta/oikaisuvaatimusta/mikä-lie-nykyään perusturvalautakunnalle, ja olen sen verran "tarkka", että tutkailen (virh.) perustietojen lisäksi kaikki "vinkit" netistä heti ja laitan jo tuohon ensimmäiseen valitus-/oikaisuvaatimuskirjeeseen, eikö siis kannattaisi?? Pitääkö sinne oikeesti rustata joku en-tiedä-näistä-asioista-oikeastaan-mitään-valitus, että PÄÄSISI sitten valittamaan kielteisestä päätöksestä eteenpäin?? Ei tämä voi oikeasti mennä näin, eihän??
Kiitos joka tapauksessa atini noista vinkeistä valitusoperaatiossa, ovat kyllä tarpeen! :-D
- työtön mies. 38.
Olen valittanut tt tuen alentamisesta 10 kertaa hallinto-oikeuteen. Aina olen voittanut
- sossulle "pataan"
@soskurokottaa
" Ei tämä voi oikeasti mennä näin, eihän??"
Valitettavsti menee. Tuo "perslautakunta" tai mikä sen nimi sattuukin missäkin kunnassa olemaan siunaa virkailijan virheet ja antaa hylkypäätöksen lähes 100% varmuudella riippumatta siitä mitä oikaisuvaatimuskirjelmässä lukee. Tuskin edes lukevat niitä, ja jos lukevatkin, niin eivät ymmärrä, ja jos ymmärtävätkin niin silti tekevät hylkäävän päätöksen yksimielisesti. HaO:ssa tulee sitten "pataan" ja niiden naamat on sen jälkeen norsunvitulla aika kauan.
@työtön mies. 38.
Onnittelut!
Minun tilanne on vasta 3-0, ja sossu ei oikein enää halua joutua HaO:n kun aina tulee "pataan". Yrittivät alkuvuodesta omasta mielestään ovelampaa kikkaa, mutta lopettivat sen toistaiseksi koska siitä olisi joutunut suoraan käräjille. Koska asia on osittain kesken niin kerron siitä myöhemmin. Sen verran voin sanoa että asikakirjoja alkoi "kadota" yllttävän paljon, yli 50%, ja on siinä muutakin jolla pystyn todistamaan toiminnan tahallisuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225164- 254348
- 272461
- 342254
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174